Menu Utama

Pengundi Hantu Dalam Pemilihan Terbaru DAP?

Tak tahulah di mana Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng letakkan mukanya apabila tewas teruk dalam pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP baru-baru ini. Meskipun terpilih sebagai salah seorang anggota CEC, bilangan undinya merosot teruk.

Terpampang di dada akhbar menyiarkan tentang kemerosotan undi yang diperoleh oleh anak Lim Kit Siang itu. Malah dia yang dulu bermegah terpilih di kedudukan kedua tertinggi di belakang bapanya hanya mampu berada di kedudukan ke-5 setelah hilang sebanyak 272 undi dari perwakilan DAP.

Tapi mungkin mahu “cover” rasa malunya, semalam dia tunjuk garang depan media dengan memberi amaran keras pada Pendaftar Pertubuhan (RoS) supaya tidak lagi campur tangan dalam hal ehwal DAP.

Dia berhujah, dengan mematuhi nasihat RoS untuk mengadakan semula pemilihan CEC baru-baru ini, keputusan pemilihan itu berjaya mengekalkan 20 calon yang dipilih pada pemilihan CEC tahun lalu yang tidak diiktiraf sebelum ini.

Selamba saja dia menuduh RoS menyalahgunakan kuasa yang ada untuk mengganggu DAP. Pada Guan Eng, tindakan RoS itu adalah cubaan sabotaj dari agensi tersebut pada partinya…

Amboi! Sedap mulut saja Setiausaha Agung DAP itu berbicara. Apakah dia tidak tahu tentang tugas-tugas dan bidang kuasa RoS sehingga terfikir untuk memberi amaran yang begitu bongkak dan dayus bunyinya?

Sebagai Pendaftar Pertubuhan, RoS bertanggungjawab untuk meluluskan permohonan penubuhan DAP sebagai sebuah parti politik di Malaysia. Cuba bayangkan kuasa yang ada pada RoS. Jika boleh mengesahkan sesebuah pertubuhan, sudah tentu RoS boleh membatalkan pertubuhan itu, bukan?

Fakta dari mana yang Guan Eng pakai untuk menuduh RoS cuba sabotaj DAP? Bukti dari siapa yang Guan Eng peroleh sehingga dia tergamak menuduh RoS secara sengaja menyalahguna kuasa yang ada untuk mengenakan DAP?

Tolonglah adil dan rasional. Pada saya, RoS adalah sebuah badan bebas yang tidak pernah menyebelahi mana-mana pihak. UMNO pernah diharamkan dan begitu juga dengan banyak pertubuhan yang diharamkan ekoran tidak memenuhi syarat pertubuhan yang ditetapkan.

RoS cuba ganggu DAP? Siapa yang ganggu DAP sebenarnya? Guan Eng perlu rujuk pada fakta sebenar sebelum menuduh RoS sebagai sebuah badan yang sengaja mengganggu DAP.

L1310180

Logik kata, kalau tidak punya sebarang masalah, takkanlah RoS nak campur hal ehwal DAP? Ingat RoS kemaruk sangat nak cari pasal dengan DAP? RoS ada banyak lagi kerja yang perluu diuruskan dari menyebokkan diri untuk memantau DAP…

Sebenarnya, ramai ahli dan pemimpin akar umbi DAP telah membuat aduan rasmi pada RoS berhubung kontroversi pemilihan DAP pada akhir tahun lalu. Berdasarkan laporan itulah RoS menyiasat dakwaan tersebut. Tidak timbul soal sabotaj pun…

Memandangkan ada kesangsian dalam siasatan berhubung proses pemilihan CEC yang lalu, DAP diarahkan untuk mengadakan pemilihan semula. Itu saja, tidak lebih dari itu pun. RoS hanya melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya…

Pun begitu, kini berlaku pula sesuatu yang sangat pelik pada pemilihan CEC pada 29 September baru-baru ini. Bagaimana Janice Lee yang dipecat dari DAP dibenarkan mengundi pada pemilihan tersebut? Bukan ahli DAP boleh mengundi dalam pemilihan DAP, kah?

Janice Lee dipecat Karpal pada 22 April lalu kerana memprotes namanya yang tidak terpilih sebagai calon pilihanraya pada PRU ke-13. Malah Janice boleh dikatakan terpecat sendiri kerana bertanding sebagai calon bebas pada PRU, Mei lalu.

Setahu saya, Janice tidak pernah merayu untuk diterima semula dalam DAP. Dia tidak dijemput ke mesyuarat DAP meskipun dia merupakan ahli DAP seumur hidup. Jelaslah DAP sudah berpatah arang dengan Janice.

Tapi tiba-tiba Janice hadir mengundi pada pemilihan CEC baru-baru ini? Undang-undang apa yang DAP pakai? Perlembagaan mana yang digunakan DAP? Perlembagaan komunis, kah?

Nampaknya RoS berkemungkinan besar akan “mengganggu” DAP berhubung pemilihan CEC parti itu baru-baru ini. Kalau ada di kalangan ahli dan pemimpin DAP yang mengadu pada RoS tentang “keajaiban” itu, sudah tentu RoS akan “langgar” DAP lagi…kan?

Justeru itu, Guan Eng tidak wajar salahkan RoS atau mana-mana pihak dalam soal ini. Bukan RoS atau ahli DAP yang bertindak membuta tuli, tapi dia sendiri yang “buta kayu” tentang perlembagaan parti sendiri, kan?






16 Komen to Pengundi Hantu Dalam Pemilihan Terbaru DAP?

  1. Tubir says:

    Undang undang tetap undang undang yang wajib dipatuhi oleh semua pihak .pernah saya katakan dulu kalau nak displinkan orang cina ni kuatkuasakan undang undang yang sedia ada,sebab orang orang cina ni paling banyak melangar undang undang .Merika akan jadi bodoh jika tidak melangar undang undang .
    lihatlah sejak kebelakangan ini berapa banyak tangkapan makmal memproses dadah VCD haram senjata api siapa boss besar dibelakanyanya/ cinakan boleh dibuat kesimpulan yang selama ini ada polis dan pihak berkuasa cuai dan bersekongkol dengan merika semua .Begitu juga dengan gejala gangster dikalangan rayaat tertentu seolah olah dibiar bercambah tampa tindakan dari peringkat awal lagi.Lihatlah apa yang jadi sekarang ini betapa susahnya pihak polis untuk berperang dengan merika ini .Mungkin orang yang bersekongkol ini sekarang sudah bersara atau berhenti dari bertugas dan menjadi kaya raya .
    Orang orang cina ,india dan Melayu yang degil mesti didisplinkan jika mahukan negara ini aman dan selamat untuk didiami .Dan kita mesti menentang kemasukan orang orang asing yang ingin menetap dinegara kita kerana merika akan mengunakan segala kemudahan yang menjadi milik rayaat Malaysia .Subsidi hanya untuk rayaat Malaysia saja .

    • dkds says:

      nak menjaga hati sangat…takut hilang undi, tgklah last-last sekali apa jadi….bila orang melayu bersuara dikatakan rasis…bila kaum depa bersuara..dikatakan hak asasi…yang kerajaan pun ikutlah segala kehendak mereka…

    • alimedanbaru says:

      NAK HAIRAN APA cINA PERCAYA KEPADA HANTU DAN ADA SEMBAHYANG KHAS UNTUK HANTU… APA NAH HAIRAN KALAU HANTU JANICE DATANG MENGUNDI DALAM CEC… DAP MESTI SEMBAHYANG HANTU BAGI ELAKKAN HANTU-HANTU MENGGANGGU CEC AKAN DATANG! DAP MEMANG PUN PARTI HANTU-HANTU…

  2. dkds says:

    DAP hanya pandai cakap sahaja…senang cerita , parti yang dianggotai cina komunis ini semuanya tak telus dan ada sahaja penipuan bagi memastikan pemimpin taraf dewa mereka kekal berkuasa….itu sebab demokrasi hanya terpakai di negara yang bukan majoritinya cina komunis…kalau tidak jadilah macam tanah besar china komunis….

  3. WTF says:

    Yang ganggu DAP ni ahli2 akar umbi DAP, bukannya ROS, malah yg buat report polis adanya salah laku dlm pengundian CEC 2012 tu adalah ahli2 DAP, LGE ni asyik main wayang jer salahkan org lain…

    Kata numero uno in DAP, tapi dapat nombor 5 jer dlm pemilihan CEC baru2 ni…

    Pi nyanyi lagu Mambo No. 5 la LGE…

  4. WTF says:

    Aiyah…itu pengundi hantu bernama Janice Lee ada ngundi dlm pemilihan CEC parti DAP tahun 2013, kenapa si Bujuk, Mek Esah, Mooh dan Tony tak mau bising!!!

    Sudah kena ludah sendiri ka???

    • AntiKomunis says:

      Bujuk, Mek Esah, Mooh dan Tony sedang mengkahakkan diri sniri….abes baju lencun kene kahak n ludah sendiri…kuang kuang kuang…

    • bangKano says:

      mek esah,bujuk,Moohyideeen alias Mohan & Tony tarak guna one dah tutup muka depa ngan bantal busuk keghana malu…malu…ah.. nak masuk nanti dah tentu kena kutuk habeh habeh lebih dok diam buat sementagha waktu…

      Manyak hantu maaa dalam pemilihan CEC…. tapi bukan pengundi China mali maaa. DAP memang hantu sebab tu peghagai pun seropa tarpal muka tak tau malu. Tuduh UMNO bawak pengundi hantu dalam pru13…depa jugak berpeghangai bigitu. Depa kata BN tak dapat undi popular tapi Lim Guan Eng dah nak mereng sama dia punya bapak Lim Kit Siang sial pun tarak popular maaa…jumlah undi manyak sikit lohhhh….!!!

  5. Mawar says:

    Dap dan cec dah jadi sarkis dah!! Tunggang langgang

    Baru brapa kerat ahli pun nak pakai kaedah calit jari….pooorahhhh!! Bagi aku senang jer maksudnya..
    1.kaedah calit jari yang brapa kerat ni sebab ahli dap tak pecaya ahli yang lain….nanti hantu dgn bangla masuk undi. Chinadoll undi tidak apaaa, sebab seksi meksi…
    2. Sistem undi tak efisien…maklumlah, ramai penipu/pembelit kat dlm situ. Komputer dan ms excel pun boleh salah, bukan manusia…..

  6. […] Tak tahulah di mana Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng letakkan mukanya apabila tewas teruk dalam pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP baru-baru ini. Meskipun terpilih sebagai salah seorang anggota CEC, bilangan undinya merosot teruk. Terpampang di dada akhbar menyiarkan tentang kemerosotan undi yang diperoleh oleh anak Lim Kit Siang itu. Malah dia yang dulu bermegah terpilih di kedudukan kedua tertinggi di belakang bapanya hanya mampu berada di kedudukan ke-5 setelah hilang sebanyak 272 undi dari perwakilan DAP. Tapi mungkin mahu “cover” rasa malunya, semalam dia tunjuk garang depan media dengan memberi amaran keras pada Pendaftar Pertubuhan (RoS) supaya tidak lagi campur tangan dalam hal ehwal DAP. Dia berhujah, dengan mematuhi nasihat RoS untuk mengadakan semula pemilihan CEC baru-baru ini, keputusan pemilihan itu berjaya mengekalkan 20 calon yang dipilih pada pemilihan CEC tahun lalu yang tidak diiktiraf sebelum ini. Selamba saja dia menuduh RoS menyalahgunakan kuasa yang ada untuk mengganggu DAP. Pada Guan Eng, tindakan RoS itu adalah cubaan sabotaj dari agensi tersebut pada partinya… Amboi! Sedap mulut saja Setiausaha Agung DAP itu berbicara. Apakah dia tidak tahu tentang tugas-tugas dan bidang kuasa RoS sehingga terfikir untuk memberi amaran yang begitu bongkak dan dayus bunyinya? Sebagai Pendaftar Pertubuhan, RoS bertanggungjawab untuk meluluskan permohonan penubuhan DAP sebagai sebuah parti politik di Malaysia. Cuba bayangkan kuasa yang ada pada RoS. Jika boleh mengesahkan sesebuah pertubuhan, sudah tentu RoS boleh membatalkan pertubuhan itu, bukan? Fakta dari mana yang Guan Eng pakai untuk menuduh RoS cuba sabotaj DAP? Bukti dari siapa yang Guan Eng peroleh sehingga dia tergamak menuduh RoS secara sengaja menyalahguna kuasa yang ada untuk mengenakan DAP? Tolonglah adil dan rasional. Pada saya, RoS adalah sebuah badan bebas yang tidak pernah menyebelahi mana-mana pihak. UMNO pernah diharamkan dan begitu juga dengan banyak pertubuhan yang diharamkan ekoran tidak memenuhi syarat pertubuhan yang ditetapkan. RoS cuba ganggu DAP? Siapa yang ganggu DAP sebenarnya? Guan Eng perlu rujuk pada fakta sebenar sebelum menuduh RoS sebagai sebuah badan yang sengaja mengganggu DAP. Logik kata, kalau tidak punya sebarang masalah, takkanlah RoS nak campur hal ehwal DAP? Ingat RoS kemaruk sangat nak cari pasal dengan DAP? RoS ada banyak lagi kerja yang perluu diuruskan dari menyebokkan diri untuk memantau DAP… Sebenarnya, ramai ahli dan pemimpin akar umbi DAP telah membuat aduan rasmi pada RoS berhubung kontroversi pemilihan DAP pada akhir tahun lalu. Berdasarkan laporan itulah RoS menyiasat dakwaan tersebut. Tidak timbul soal sabotaj pun… Memandangkan ada kesangsian dalam siasatan berhubung proses pemilihan CEC yang lalu, DAP diarahkan untuk mengadakan pemilihan semula. Itu saja, tidak lebih dari itu pun. RoS hanya melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya… Pun begitu, kini berlaku pula sesuatu yang sangat pelik pada pemilihan CEC pada 29 September baru-baru ini. Bagaimana Janice Lee yang dipecat dari DAP dibenarkan mengundi pada pemilihan tersebut? Bukan ahli DAP boleh mengundi dalam pemilihan DAP, kah? Janice Lee dipecat Karpal pada 22 April lalu kerana memprotes namanya yang tidak terpilih sebagai calon pilihanraya pada PRU ke-13. Malah Janice boleh dikatakan terpecat sendiri kerana bertanding sebagai calon bebas pada PRU, Mei lalu. Setahu saya, Janice tidak pernah merayu untuk diterima semula dalam DAP. Dia tidak dijemput ke mesyuarat DAP meskipun dia merupakan ahli DAP seumur hidup. Jelaslah DAP sudah berpatah arang dengan Janice. Tapi tiba-tiba Janice hadir mengundi pada pemilihan CEC baru-baru ini? Undang-undang apa yang DAP pakai? Perlembagaan mana yang digunakan DAP? Perlembagaan komunis, kah? Nampaknya RoS berkemungkinan besar akan “mengganggu” DAP berhubung pemilihan CEC parti itu baru-baru ini. Kalau ada di kalangan ahli dan pemimpin DAP yang mengadu pada RoS tentang “keajaiban” itu, sudah tentu RoS akan “langgar” DAP lagi…kan? Justeru itu, Guan Eng tidak wajar salahkan RoS atau mana-mana pihak dalam soal ini. Bukan RoS atau ahli DAP yang bertindak membuta tuli, tapi dia sendiri yang “buta kayu” tentang perlembagaan parti sendiri, kan? Sumber: Mykmu.net […]

  7. baba says:

    tokong dok nombor 5….memalukan

  8. buya says:

    admin, ROS yang benarkan jenice ni mengundi kerana committee yang memecat jenice sebelum ini dikira tidak sah. maka pemecatan pun dikira tidah sah.

    -ahli umno-

  9. sireh ke gagang says:

    ini DEMOKRASI TERPIMPIN TAJAAN KIT SIANG ANAK BERANAK .

  10. jombo says:

    Tokong dapat no 5 nanti disalahkan ada blackout. Cuba selidik perlembangaan dap kalau kalah Cec masih bolehkah menjadi ketua menteri. Guang eng mestilah mengamalkan semangat demokratik yang dicanangnya jangan cakap tak serupa bikin..

  11. […] Published November 14, 2013 | By Umnoblog.com Tak tahulah di mana Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng letakkan mukanya apabila tewas teruk dalam pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP baru-baru ini. Meskipun terpilih sebagai salah seorang anggota CEC, bilangan undinya merosot teruk. Terpampang di dada akhbar menyiarkan tentang kemerosotan undi yang diperoleh oleh anak Lim Kit Siang itu. Malah dia yang dulu bermegah terpilih di kedudukan kedua tertinggi di belakang bapanya hanya mampu berada di kedudukan ke-5 setelah hilang sebanyak 272 undi dari perwakilan DAP. Tapi mungkin mahu “cover” rasa malunya, semalam dia tunjuk garang depan media dengan memberi amaran keras pada Pendaftar Pertubuhan (RoS) supaya tidak lagi campur tangan dalam hal ehwal DAP. Dia berhujah, dengan mematuhi nasihat RoS untuk mengadakan semula pemilihan CEC baru-baru ini, keputusan pemilihan itu berjaya mengekalkan 20 calon yang dipilih pada pemilihan CEC tahun lalu yang tidak diiktiraf sebelum ini. Selamba saja dia menuduh RoS menyalahgunakan kuasa yang ada untuk mengganggu DAP. Pada Guan Eng, tindakan RoS itu adalah cubaan sabotaj dari agensi tersebut pada partinya… Amboi! Sedap mulut saja Setiausaha Agung DAP itu berbicara. Apakah dia tidak tahu tentang tugas-tugas dan bidang kuasa RoS sehingga terfikir untuk memberi amaran yang begitu bongkak dan dayus bunyinya? Sebagai Pendaftar Pertubuhan, RoS bertanggungjawab untuk meluluskan permohonan penubuhan DAP sebagai sebuah parti politik di Malaysia. Cuba bayangkan kuasa yang ada pada RoS. Jika boleh mengesahkan sesebuah pertubuhan, sudah tentu RoS boleh membatalkan pertubuhan itu, bukan? Fakta dari mana yang Guan Eng pakai untuk menuduh RoS cuba sabotaj DAP? Bukti dari siapa yang Guan Eng peroleh sehingga dia tergamak menuduh RoS secara sengaja menyalahguna kuasa yang ada untuk mengenakan DAP? Tolonglah adil dan rasional. Pada saya, RoS adalah sebuah badan bebas yang tidak pernah menyebelahi mana-mana pihak. UMNO pernah diharamkan dan begitu juga dengan banyak pertubuhan yang diharamkan ekoran tidak memenuhi syarat pertubuhan yang ditetapkan. RoS cuba ganggu DAP? Siapa yang ganggu DAP sebenarnya? Guan Eng perlu rujuk pada fakta sebenar sebelum menuduh RoS sebagai sebuah badan yang sengaja mengganggu DAP. Logik kata, kalau tidak punya sebarang masalah, takkanlah RoS nak campur hal ehwal DAP? Ingat RoS kemaruk sangat nak cari pasal dengan DAP? RoS ada banyak lagi kerja yang perluu diuruskan dari menyebokkan diri untuk memantau DAP… Sebenarnya, ramai ahli dan pemimpin akar umbi DAP telah membuat aduan rasmi pada RoS berhubung kontroversi pemilihan DAP pada akhir tahun lalu. Berdasarkan laporan itulah RoS menyiasat dakwaan tersebut. Tidak timbul soal sabotaj pun… Memandangkan ada kesangsian dalam siasatan berhubung proses pemilihan CEC yang lalu, DAP diarahkan untuk mengadakan pemilihan semula. Itu saja, tidak lebih dari itu pun. RoS hanya melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya… Pun begitu, kini berlaku pula sesuatu yang sangat pelik pada pemilihan CEC pada 29 September baru-baru ini. Bagaimana Janice Lee yang dipecat dari DAP dibenarkan mengundi pada pemilihan tersebut? Bukan ahli DAP boleh mengundi dalam pemilihan DAP, kah? Janice Lee dipecat Karpal pada 22 April lalu kerana memprotes namanya yang tidak terpilih sebagai calon pilihanraya pada PRU ke-13. Malah Janice boleh dikatakan terpecat sendiri kerana bertanding sebagai calon bebas pada PRU, Mei lalu. Setahu saya, Janice tidak pernah merayu untuk diterima semula dalam DAP. Dia tidak dijemput ke mesyuarat DAP meskipun dia merupakan ahli DAP seumur hidup. Jelaslah DAP sudah berpatah arang dengan Janice. Tapi tiba-tiba Janice hadir mengundi pada pemilihan CEC baru-baru ini? Undang-undang apa yang DAP pakai? Perlembagaan mana yang digunakan DAP? Perlembagaan komunis, kah? Nampaknya RoS berkemungkinan besar akan “mengganggu” DAP berhubung pemilihan CEC parti itu baru-baru ini. Kalau ada di kalangan ahli dan pemimpin DAP yang mengadu pada RoS tentang “keajaiban” itu, sudah tentu RoS akan “langgar” DAP lagi…kan? Justeru itu, Guan Eng tidak wajar salahkan RoS atau mana-mana pihak dalam soal ini. Bukan RoS atau ahli DAP yang bertindak membuta tuli, tapi dia sendiri yang “buta kayu” tentang perlembagaan parti sendiri, kan? Sumber: Mykmu.net […]

Leave a Reply

Threesome