Menu Utama

Melayu Kuat Menipu – Mat Sabu

Oleh Nur Azlina Shaari

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu atau Mat Sabu sebelum ini meluahkan rasa kekesalannya ekoran perangai ahli-ahli PAS semakin hari semakin buruk.

Buruk dari segi suka mengata dan mengkeji pemimpin-pemimpin PAS sendiri secara terang melalui media sosial dan laman sesawang lain.

Baru-baru ini juga, Mat Sabu meluahkan satu lagi kekesalan yang lebih memberikan penekanan terhadap orang Melayu di Malaysia ketika mengadakan ceramah PAS, dekat Pusat Tarbiyah PAS Rantau Panjang.

Beliau menyatakan pelik dengan bangsa Melayu yang mudah ditipu dan tidak kisah ditipu oleh sesiapa pun.

‘Saya pelik dengan sebilangan bangsa Melayu, kerana mereka tidak kisah ditipu.’

Tambah Mat Sabu lagi, tidak ada bangsa lain di dunia ini, kecuali Melayu, walaupun acap kali ditipu, namun tetap memberi sokongan padu kepada pemimpin mereka.

Kenyataan beliau ini menjurus kepada kepimpinan Dato’ Sri Najib Tun Razak kerana semakin hari semakin meningkat sokongan dari rakyat yang Najib terima.

Sejak kebelakangan ini, kerap bagi Mat Sabu untuk mudah mengkritik pelbagai pihak tanpa melihat dirinya terlebih dahulu.

Kalau sekarang ini Mat Sabu meluahkan rasa pelik dengan bangsa Melayu yang mudah ditipu banyak kali, beliau sepatutnya melihat pula dari sudut yang dirinya juga adalah orang Melayu. Tetapi sebagai seorang yang kuat menipu.

Sejak dahulu lagi, panyak penipuan yang dibuat oleh Mat Sabu kepada rakyat Malaysia khususnya pengikut PAS sendiri.

Memandangkan PAS adalah salah satu parti yang bergabung bersama PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat, rasanya terlalu banyak penipuan telah dilakukan yang tidak cukup kertas untuk ditulis.

Paling mudah untuk melihat penipuan Mat Sabu adalah tentang pendiriannya dalam Islam di mana beliau lebih menjurus ke arah fahaman Syiah.

Itu pun ada lagi pengikut PAS dan sesiapa sahaja yang masih mahu percayakan kepada dirinya.

Jadi, apabila Mat Sabu menyatakan beliau pelik ada sebilangan orang Melayu di Malaysia yang masih percayakan kepada kerajaan Malaysia, itu sebenarnya tidak pelik kerana keberhasilan kerajaan pimpinan Dato’ Sri Najib Tun Razak ketika ini memang benar-benar tidak menipu dalam mentadbir dan membangunkan negara ini.

Yang seharusnya di’pelik’kan adalah kenapa masih lagi ramai orang Melayu lebih-lebih lagi umat Islam yang masih lagi mengikut telunjuk Mat Sabu walaupun setiap percakapan dan janjinya adalah tipu semata-mata.

Justeru, dalam kenyataan Mat Sabu itu, beliau sebenarnya menunjukkan orang Melayu seperti bodoh kerana masih lagi mempercayai dirinya walaupun sudah ditipu dan mungkin juga, Mat Sabu berterima kasih kerana orang Melayu masih lagi menerima dirinya sebagai pemimpin.

Hakikatnya, Mat Sabulah orang Melayu yang kuat menipu. Sebab itu orang bawahannya tidak kisah ditipu.






29 Komen to Melayu Kuat Menipu – Mat Sabu

  1. randomsee says:

    sudah lah mat sabu..kau menipu orang tak buat apa dalam bilik bersama norma pun ada yang percaya dan angkat kau sebagai pemimpin Pas no 2…muahahahahha!

  2. Kayu says:

    Melayu macam Mat Serabut yang dok sembah Tokong Bewak DAP saja kuat menipu,,.kalau Melayu Islam dia tidak menipu kerana takut tuhan…,sampai komunis pun diangkat sebagai pejuang kemerdekaan …,memang bodohlah sangatlah Mat Serabut komunis ni…,sebab dia kuat menipulah,,. dia anggap semua orang penipu macam dia ,,apa punya bahalol punya orang,. Tokong Bewak DAP pun disembahnya..,

  3. nik aziz pukimak says:

    mah, tangan sy bau burit, mah.

  4. PASpartyNGOK says:

    “Kalau Mat Sabu orang bijak yang sentiasa pakai otak, dia akan fikir dan bertanya begini. Kenapa makin hari semakin kuat sokongan yang diberi terhadap kerajaan yang dikepalai DS Najib Razak. Apakah rahsianya. Apakah sebabnya. Mesti ada sesuatu yang kuat, yang jelas dan benar maka semakin ramai rakyat yang merapati kerajaan. Sedangkan rakyat yang merapati/meyokong kerajaan adalah terdiri dari kaum atasan, terpelajar dan bijak andai”.

    “Ye, ini mesti bukan sekadar kuat nya aura Najib, tapi tentunya kerana Najib sentiasa bercakap benar, menunai janji dan hanya berjanji pada perkara realiti dan realistik, tidak kosong. Ye mungkin Najib tidak saperti kami dalam pakatan”

  5. Anak Lenggong says:

    “MAH..MAH..BAU P####T MAH MASIH MELEKAT KAT JARI NI”…lepas jumpa nike ajis diampun segalanya…orang camni ke yang tak menipu mat sapu ooiiii…bujuk leh joint kut..

  6. Anak Lenggong says:

    Suara sapa kah ini:

    http://www.bing.com/videos/search?q=skandal+mat+sabu+dengan+normah&docid=4556128269042928&mid=D7EA323A79902F61030CD7EA323A79902F61030C&view=detail#view=detail&mid=D5DB97E207E89F02D3F8D5DB97E207E89F02D3F8

  7. […] View original post here: Melayu Kuat Menipu – Mat Sabu […]

  8. alimedanbaru says:

    Semuga suatu hari, suatu waktu akan tiba impian besar kita agar Melayu BERSATU. Aku YAKIN DAN AMAT YAKIN bahawa umat Melayu ini akan menjadi ‘umat yg sedikit’ tetapi dapat menggegarkan dunia… UMNO masih releven.. dan kepimpinan yg gemar pecah belah spt Hadi , Nik Ajis dan Anuar ‘tinggal beberapa hari saja lagi’. Lim kIT sIAL dan kARPAL sINGH pun tunggu masa saja.. lepas mereka lenyap aku yakin akan tumbuh dalam pemikiran Melayu dgn izin Allah untuk kita bersatu..HARI INI AKU TANGGUHKAN UNTUK BELASAH MAT SABU, SEBAB HATI AKU BERDETIK ATAS PERKARA INI…esok2 kalau Mat Sabu meroyan, mungkin lain ayat aku..

  9. PASpartyNGOK says:

    baginda Rasulullah berdoa 3 perkara untuk umatnya. Allah makbulkan 2 sementara 1 lagi Allah tidak tunaikan. Sebab kenapa permintaan itu segaja tidak ditunaikan tentunya ada dan hanya Dia yang mengentahui.

    Satu 1 itu ialah berpecahbelahnya umat kerana berlainan pendapat/cita2 dan kerana tamak haloba.

    Kita sedar alangkah gusar baginda Rasulullah akan nasib umatnya setelah baginda tiada. Apa yang sedang berlaku adalah satu2nya doa baginda yang tidak dimakbulkan. IshaAllah kita akan terselamat dari kebuluran dek kemarau. Kita akan terselamat dari mati oleh banjir besar. Tapi tidak yang satu itu

  10. sireh ke gagang says:

    Bang mat , udah2 ler tu . dah senja dah. turun la dari kerusi timbalan tu lekas2.Bang mat lagi banyak bercakap , lagi banyak rapunya . rupa org sasau dah .org meroyan pun ada juga .Bang mat nak kisahkan pasal org melayu kena tipu , tapi bang mat sendiri salah sorg penaja , penjaja penipuan itu.bang mat sedarkah ?bang mat nampak kah ? atau memang bang mat ini jenis buta pelbagai ? udah2 ler tu bang mat . org muak dah .

  11. baba says:

    mat sabu syiah komunis malaya ni bila cakap saja merapu…..ni jenis melayu haprak yg paling teruk.

  12. PASpartyNGOK says:

    Mat Sabu mungkin boleh diterima di negara saperti Phillipines saja. Kerana negara itu ada sejarah berpresidentkan seorang actor. Actor maklumlah.. pelakun. Pelakun ialah orang yang boleh berlakun. Watak perlu menangis, dia menangis, bila perlu ketawa dia ketawa. Skrip cakap muka dia perlu masam dia pun masam.

    Tenyata Estrada bekas president Phillipines itu sentiasa berlakun dlm hidup dia.

    Lakunan Mat Sabu tak kurang hebatnya, tetapi minyak urat Mat sabu tetap tak laku disini. Dia bukan class pemimpin yang negara ini mahukan.

  13. raplahjingaa says:

    Abang mat tengah muhasabah diri la tu…dah buang tabiat ke apa, cuma melayu macam dia saja yang kuat menipu.

  14. kukukambing says:

    ayatULAT mat syabu aka mat syabun,aka mat 121 memang salah seorang penipu tersohor selain mat jubur yang memegang title penipu no 1

  15. anoi says:

    menunjukan takdir lebih menyembelahi umno yang selalu diwal2kan pas terkubur yang sebenar gabungan merekalah yang terkubur dalam situasi la… ni. al-fatihah in advance.

  16. sgnt assan says:

    apala mat sabu oi..pepatah dah kata, kalau tak menipu bukan cina. tu la dok berkawan dengan puak cina dap sangat. rasanya mat sabu sorangla melayu yang penipu besaq.

  17. Mek esah says:

    Meme le mat….melayu umno kuat kencing…..sekupang dua time pilihanraya dah cukup utk 5 tahun akan datang….selagi pitih laku buat membeli selagi itu umno tarak bimbang !!!!!!

    • WTF says:

      Hang ni asyik cerita pitih jer Mek!!

      Mek tak cukup pitih ker???

      KESIAN DIA!!!

    • anakbochek says:

      Berapa puluh tahun Melayu dalam PAS ditipu hidup2 dek pemimpin mereka. Dulu kata nak tubuhkan negara Islam sampai mati katak puak2 ni berjuang (Memali) last2 tukar jadi negara kebajikan. Tak kena tipu ke tu tapi tak serik2 lagi. Dulu kata nak buat hudud alih2 kata hudud cuma 0.00001% sahaja, nah amek kau kena tipu 99.9999%.

      Bagi derma, serah barang2 kemas dengan harapan Islam ditegakkan last2 duit derma buat modal sewa hotel henjut betina mana tah. Tak serik2 kena tipu lagi ke puak2 ni, bukan syiar Islam yang tegak, alat sulit lebai2 ni jugak yang naik tegak.

    • Hamba Ar Rahman says:

      Mek ooo…Mek…kalau cerita pasal pitih ni rasanya PR lagi kaya….(kalau campur semua sumber2 DAP, kongsi gelap dana asing dan lain2) dah lah depa bukan pemerintah….mana datang sumber kewangan mereka pun aku pelik…tu…pemimpin bintang pujaan hang Bang Non tu lagi kaya…duit berbillion…tapi masih tak menang2 juga….masih tak dapat jadi PM….dulu sibuk kata beberapa MP nak lompat parti…pi ikut depa sampai ke Hong Kong…konon nak beli…tak terbeli pun Mek…so..duit belum tentu boleh menentukan kemenangan Mek…macam orang buat bisnes…kalau tak reti business…bagi 1 billion pun lingkup…

  18. shwan says:

    Mat Sabu, memang orang melayu dan bangsa lain pun mudah tertipu apabila boleh bertaqiyah (berbohong) dan digalakkan bertaqiyah seperti dalam syiah, Mengatakan Chin Peng hero (pembunuh nyawa orang melayu), Mengatakan kerajaan Pakatan telus (terbukti DAP menipu ahli DAP sendiri), PAKATAN jujur kalau memerintah (sebab itu Janice DAP telah membuat laporan polis dan geng DAP ugut Janice dedahkkan rasuah Janice pulak), PAKATAN cintakan demokrasi (sebab itu LGE tak mahu turun dari jawatan walaupun sudah kalah CEC).
    Maknanya orang melayu lebih bijak kerana menolak PENIPU lebih BESAR! Hanya Mat Sabu sahaja terus menipu dan ditipu!

  19. jombo says:

    Mak ai!! gambar mak sabu… sama la macam the red devils..

    • WTF says:

      Ikut perkiraan PAS, Devil ni jahat…

      Hehehe…

      Aku dulu pernah baca sorang mamat PAS dalam Sinar Harian kena tegur dgn org lain pasal dok kutuk Mahathir pasal Angel and Devil ni, mamat PAS tu pakai baju Red Devil…

      Setakat tegur, beragak2 lah nak kutuk sedangkan pakai Red Devil, punya marah totok PAS tu, sampai suruh brother tu TAUBAT!!!

      Pergh…

Leave a Reply

Threesome