Menu Utama

Ke’komunis’an DAP & Ke’diktator’an LGE, Semakin Terserlah

SETIAUSAHA Agung DAP, Lim Guan Eng semalam mengeluarkan kenyataan akhbar yang antara lain dilihat tindakan membalas dendam terhadap ahli-ahli DAP yang dilabel sebagai ‘wearing Rocket badges but have BN hearts” (pakai lencana Roket tapi ada hati BN).

Perkara ini merujuk kepada tindakan beberapa ahli DAP yang membuat aduan kepada Pendaftar Pertubuhan (RoS) berhubung pemilihan CEC tahun lepas dan yang memohon injuksi di Mahkamah agar pemilihan semula pada hujung bulan lepas, dibatalkan.

Untuk tujuan tersebut, dua orang anggota CEC, Gobind Singh Deo dan Anthony Loke telah diarahkan untuk mengambil tindakan terhadap ahli-ahli terbabit, termasuklah tindakan undang-undang.  Tidak cukup dengan itu saja, DAP juga ugut akan mengambil tindakan terhadap akhbar Utusan Malaysia dan NST yang disifatkan memfitnah parti tersebut sehingga parti itu ‘dipaksa’ mengadakan pemilihan semula.

Entah apa yang fitnah pun kita tak tahu, bukan Utusan atau NST yang terlibat sampai keputusan pemilihan 15 Disember 2012 bertukar 2 minggu selepas pemilihan sebenar tamat – kononnya silap Ms Excel!!

Tapi itulah DAP, dia nak balas dendam pada ahli partinya sendiri, orang lain yang dilibatkannya.  Lepas tu menyalak pasal kebebasan akhbar sana sini, kebebasan akhbar kepala hotak dia.

Dalam kenyataan media yang sama, Guan Eng juga mendakwa pemilihan tersebut paling demokratik kerana diaudit firma audit antarabangsa, UMNO pun tak buat macam itu kata dia – lahanat juga cina Melaka ni, apa kaitan dengan UMNO pun kita tak tahu.

Apa UMNO ada isu macam pemilihan DAP Disember lepas ke, silap komputer? Atau Shahrizat menang nombor satu tapi Raihan yang jadi Ketua Wanita UMNO macam Guan Eng – dapat nombor lima tapi jadi Setiausaha Agung?  Bodoh betul.

Semua ini bagaimanapun pada penulis menjelaskan 2 perkara sahaja; 1) DAP mengesahkan bahawa pemilihan semula tersebut diadakan berikutan aduan yang dibuat sendiri oleh ahli parti tersebut (bukan UMNO, bukan Utusan dan bukan NST) dan 2) DAP semakin jadi parti kuku besi dan tidak demokratik kerana membalas dendam terhadap ahlinya yang cuba mencari kebenaran mengikut saluran undang-undang.

Patutnya DAP sudah boleh ditukar nama kepada CAP (Communist Action Party).

Tindakan seumpama ini kalau berlaku dalam UMNO, penulis percaya DAP tidak cukup kajang kertas nak mempersoalkan demokrasi dalam UMNO.  Tapi sebab ini berlaku dalam parti tersebut, maka ia dilihat sebagai tindakan yang wajar dan sah di mata pemimpin parti tersebut.

Selain itu, DAP juga tidak sudah-sudah nak menyalahkan RoS, kononnya mengarahkan parti tersebut mengadakan pemilihan semula tanpa memberi sebarang alasan.  Anehnya, walaupun medakwa arahan ‘RoS’ itu tanpa alasan, DAP adakan juga pemilihan semula, apahal pulak dengan itu?  Janji nak menyaman RoS, sampai sekarang tidak tertunai, dan kalau saman sekalipun, siapa yang kisah?

Orang pun tahu taktik saman ini hanya akal DAP untuk tutup mulut orang dari bercakap tentang hal sebenar yang berlaku dalam parti tersebut.

Apa pun sebelum terlambat, penulis mahu lihat pihak-pihak yang disebutkan dalam kenyataan Guan Eng semalam, (UMNO, RoS, Utusan, NST), memeriksa dengan teliti kenyataan tersebut dan kalau boleh mengambil tindakan undang-undang yang sama ke atas DAP dari terus mengeluarkan kenyataan fitnah seumpama itu.

Saman-saman ini sudah jadi penting sekarang sebab DAP guna saman sebagai kayu ukur nak mengatakan dia tu tak bersalah, walhal cara mana dia  goreng dalam Mahkamah sampai yang mendengar dan buat keputusan pun terperdaya, ada siapa minat nak ambil tahu?

DAP pun tak sibuk nak cerita perincian ini semua, dia ambil yang atas saja – menang atau kalah saman.






10 Komen to Ke’komunis’an DAP & Ke’diktator’an LGE, Semakin Terserlah

  1. anakbochek says:

    Kata dulang paku serpih,
    Mengata orang dia yang lebih… typical chinese bastard.

  2. dkds says:

    Dap adalah Muka sosialis yang …..bertopeng komunis

  3. cinababi says:

    kan dah pesan.. cina memang BABI!!!

  4. alimedanbaru says:

    KALAU ERA REVOLUSI seperti yg berlaku di Libya (Muammar Ghadafi), Iraq (Saddam Hussein) , Mesir (Husni Mubarak)dll negara yg mana pemimpinnya ditumbangkan selepas ‘puas’ bermaharajalela dgn kediktatorannya, maka suatu hari nanti Dinasti Lim keluarga Karpal Singh akan menerima nasib yg sama… bibit-bibit ketidakpuasan hati dan bantahan telah didengar disana sini… hanya tunggu saat reput dan runtuh sahaja, tungguuu!

  5. DAPigs says:

    Elok DAP tukar kepada Ching Peng Action Party (C.I.P.A.P) kerana sifat mereka seperti Chin Peng…diktator, kejam dan penipu. Lagipun kekayaan DAP adalah hasil bisnis jual lendir-lendir penyundal.

    Kita kan pastikan CEC 2.0 DAP tak sah dan haram! Lebih 850 wakil gagal hadir dan ada ahli dipecat tetiba boleh mengundi!

  6. baba says:

    memang dap ni kepunyaan keluarga lim dan karpal…yang lain jgn berangan nak jadi bos biarpun menang no 1.

  7. Matatelinga Gomen says:

    DAP dari hari kehari menjadi manusia makin bebal. Mereka menuju kearah menciplak perangai Fir’aun yang menganggap dirinya terlalu agong, tak boleh diusik, tak makan disaman dan boleh melanggar apa saja undang2 yang dibuat orang bila dan dimana mereka suka.

    Soalnya kenapa Fir’aun ini mesti dibiar tidak dihapuskan.

  8. raplahjingaa says:

    Cuba bayangkan yang mustahil…DAP memerintah negara…..!!

    • Matatelinga Gomen says:

      Selepas memerintah, agenda pertama mereka menghapuskan kita dulu. Mereka akan convert masjid dan surau kita jadi kuil, perpustakaan atau rumah sembelihan haiwan makanan mereka.

      Lepas itu kepala kita dipijak sorang2.

      Boleh ke ?
      Tiada yang mustahil walau sukar untuk kita gambarkan scenerio sebegini.

      Tapi kita tetap takut balasan Allah jika kita terus alpa dengan dunia kita. Leka dengan dunia kerana bersandar pada suasana zaman yang berlalu. Ingat lah nasib boleh berubah dari buruk kebaik demikianlah sebaliknya.

  9. gambus says:

    DAPigs memang tak ubah seperti komunis , dibawah pentadbiran anak beranak apek DAPigs Lim , DAPigs akan menghapuskan semua kebenaran dan demokrasi dalam parti mereka !!!

Leave a Reply

Threesome