Menu Utama

Karpal vs RoS: Perlukah Ugut Sebelum Saman?

SEAKAN dapat menghidu pemilihan kali ini pun akan dipertikaikan oleh Pendaftar Pertubuhan (RoS), Pengerusi DAP, Karpal Singh awal-awal sudah mengugut untuk menyaman Ketua Pengarah RoS kalau masih tidak mengiktiraf pemilihan semula DAP yang dijalankan di sebuah hotel mewah di Petaling Jaya, 29 September lepas.

Apa pulak ada syarat baru di negara ini kalau nak saman kena ugut dulu ke?  Nak saman, saman jelah, apa nak ugut-ugut?

Cakap pasal ugut, dah berapa kali dah si Karpal ni ugut nak saman orang, tapi sampai sudah tak saman-saman pun.  Tahun 2009 ugut nak saman Sultan Perak, tahun lepas ugut nak saman Nasharudin Mat Isa, tapi sampai sudah tak saman pun.

Yang ugut nak saman Sultan Perak tu, samannya tak jalan, Karpal pulak yang dituduh dan didakwa kerana cuba menghasut.

Sementara ramai orang kata UMNO ada special case, DAP pun nampaknya ada special case juga.  Bermaharajelela betul parti ni nak buat apa yang dia suka nak buat.  Pemilihan tunggang langgang, ahli dipecat boleh jadi perwakilan dan sebagainya, tapi yang dipersalahkan ialah RoS.

Apa terer ke Karpal bila Jenice Lee yang dia sendiri dah pecat boleh jadi perwakilan?  Undang-undang dan perlembagaan parti sendiri pun tak faham, nak cakap macam bagus pulak.

Kalau betul RoS salah dari mula, kenapa adakan juga pemilihan balik, samanlah waktu arahan itu keluar, biar mahkamah decide.  Tapi sebab alasan budak sekolah MS Excel silap tu diketahui tak akan menyakinkan mana-mana hakim dalam dunia untuk menyebelahi DAP, maka akur jugalah pada arahan RoS.

Ini saja bukti memang RoS tak salah dari mula, yang salah ini DAP.

Penulis gesa supaya kerajaan gubal satu undang-undang dimana tindakan boleh dikenakan kepada mana-mana pihak yang cuba halang agensi awam dari menjalankan tugas.  DAP ni kita tau memang parti samseng, tapi dia lebih terserlah samsengnya tu bila agensi kerajaan pun dia ugut juga.

Apa DAP ingat dia atas undang-undang ke, boleh buat suka hati?  Setakat lawyer ramai, itu bukan jaminan DAP dah baik segala segi.  Kalau baik sangat, taklah jadi apa yang jadi sekarang.

Rakyat dibawah cukup tak senang hati dengan parti sokong komunis macam DAP ni.  Kerajaan dia ugut, Sultan dia ugut, apa yang dia tak ugut?  Kita nak biar sampai bila, nak tunggu kalah dulu ke baru nak ketuk kepala?






18 Komen to Karpal vs RoS: Perlukah Ugut Sebelum Saman?

  1. Kayu says:

    Mereka ingat bila ramai Loyar buruk sokong mereka…,undang-undang semua bapak mereka punya..!!.,sudahlah muka tak malu menggunapakai sistem diktator dalam pemilihan parti ..,macam sistem komunis korea utara kemudian mengaku proses demokrasi…,.kemudian menyalak siang malam mahu pilihanraya telus..,memang dasar bewak haramjadah..,!!!!!..kalau perintah negara ,,.aku tak terkejut sekiranya semua undang-undang serta perlembagaan negara habis digubal semula oleh komunis haramjadah ni…,dan habis tunggang-langgang sistem perundangan dan kehakiman negara..,..memang komunis haramjadah..!!.

  2. baba says:

    gempaq keling mcm tu la. dia nak kejutkan RoS la, kot2 mereka takut dgn ugutan dia tu. kalau RoS ada buat kesalahan atau langgar undang2 saman la, tunggu apa lagi….bodoh punya singh.

  3. raplahjingaa says:

    Hangpa toksah dok kira dengan singh gila tu, kawan baik dia anjing bulldog, perangai pun lebih kurang sama.

    Sana nak saman, sini nak saman…depa ni kalau boleh tuhan depa pun depa nak saman.

  4. Nusantara Jones says:

    Kalau ada komen macai-macai pembangkang, boleh tak korang sikit pon jangan layan. Puak-puak ni seronok tinggal komen style ‘hit and run’. Depa saja nak tengok hangpa main game depa. Buat bodoh je, nanti lama-lama dia sedar takdak sapa nak layan dia.

  5. yeop says:

    bidalan ada menyebut..kalau tak penipu bukan cina..kalau tak pembelit bukan india.. dalam dap ada kedua duanya.. tp ramai lagi yang kena belit dan kena tipu…

  6. PASpartyNGOK says:

    Orang kita juga silap kerana bagi mereka taring. Mereka wujud sudah lama ,semua orang tahu. Tapi mereka jalan merangkak, dari dulu. Kuku tak ada , taring tak ada. menyalak sesekali pun, salakannya serak dan tak jelas.

    Tapi sebenarnya maseh belum terlewat untuk revoke semula apa yang diberi.

    Tanpa taring, kuku dan suara pinjaman mereka akan kembali ketampok asal mereka. Mereka boleh sedar diri bahawa “DAP is nothing but all lies.”

  7. syaa says:

    mat sabu cakap melayu makin bodoh senang ditipu.artikel ni menjelaskan kata kata mat sabu.yg sebenarnya mat sabu dan cai cai dialah yg dikatakan bodoh senang dtipu tu.dperbodohkan dap.

  8. Anak Lenggong says:

    Nak saman..saman jee laa..sejak penubuhan DAP daripada dulu lagi ROS tak pernah kacau pun..kes disiasat hasil aduan daripada ahli DAP jugak bukan daripada UMNO ataupun ROS pandai2 je cari kes..

    Yang terbaharu orang dah dipecat daripada menjadi ahli pertubuhan , boleh pulak jadi pemilih..ni undang2 pertubuhan mana oii..ni pun walaupun ROS tau tetapi tanpa aduan yang dibuat ROS tak akan mengambil tindakan..woi benggali nak berjalan pun harap bantuan daripada orang lain dengan menolak kerusi roda ..jangan lak nanti mati terkejut lak..ko tu betul ke dulu sampai minta parlimen membahaskan kes liwat nuar brahi dengan mentakan ko cukup bukti mengatakan nuar tu peliwat dengan membawa saksi aziza dan umi halfida (sampai sekarang ni pun ko tak tarik balik)..alih – alih kes liwat kali kedua nuar ko pulak yang jadi saksi pembela..mana intergreti ko sebagai saorang peguam..peguam nampak kuasa dan duit je kee..sampai sanggup menggadaikan perkara sebenar..malu laa benggali oii..dah nak mampus pun tak sedar diri lagi..

    • bangKano says:

      Ala…kalo ROS sungguh sungguh nak kena kan DAP bole punya…..suruh la mana mana individu dalam ROS ato oghang awam mana pun tu buat laporan tang penyelewengan CEC DAP yang terbaru tu. Macam polis dulu sampai KP nya sendiri sanggup buat report semata mata nak mola kan siasatan kes.

      ROS apa mau tunggu lagi ta kan takut terima risiko kot….? Jangan bagi muka kat DAP ni depa dah banyak buat onar yang menyusah kan ROS & agensi kerajaan yang lain. DAP ni mesti di ajaq nanti depa kata melayu bodo & takut sama cina maa….!!!

  9. putrabaling says:

    Apapun..aku rasa yg bujak..Anwar Ibrahim..Tok Pek Cina..Tok Serban Benggali..Tok Haji Tok Lebai..smua dia mampu jual 3 seduit..Apa taknya..Grup DAP percaya trgolek pig.Pakatn menang PRU 13..Sikit punya duit ker..yg mreka labur..nu nak jadi TPM 1…pdhal dulu 16 Sept dah kena tp..Anwar punya putar pusing…percaya lagiii…kena lagiii..Habis semua Cina sokong DAP…nak dapat kuasa hapus hak istimewa Melayu..sonokkk ler..tp habuk pun tarak..harini..baru Cina sedar..yg rugi mreka..Tanyalah Kedai Cina mana pun d peringkat Daerah..smua kata brniaga kurang..Melayu pula Najib lancatkan Program Perkasakan…Yg dulu segan2 kambing utk martabatkan Melayu krana malu alah kat Cina.. pun…harini kita dah buat..saperti kes Jongker Street dll lagi yg terangan nampak untungkan Melayu..Yg kata Tok Lebai Tok Haji Pas pun..camtu ler Anwar Klentong..Putrajaya punya pasala..tukar..Islam jadi kbajikan..Perlembagaan yg kita pakai harini..dulu musuh besar Pas tapi..krana Anwar sbut Putrajaya jer..mreka kata Pas pun akan guna Perlembagaan yg sama..Hudud/Ngara Islam dah jadi”bukan keutamaan” dah…Dlm 3 parti Pakatan..Pas lah yg tersohor..kuat ya amat d grassroot..tp dah jadi mcm Kaldai..nu..dah nampak Kerusi Mnteri…harini..Melayu Pas pun dah banyak bagi undi pd UMNO dlm PRU lpas..wlpun mreka masih ahli PAS..krana mreka sedar..kalau Pakatan menang semua krusi penting akan jatuh ketangan Anwar dan DAP pdhal yg kuatnya Pas….itulah hebatnya Anwar…Cina jadi payah..Melayu Pas jadi serbasalah…

  10. dapbabi says:

    Dap mmg babi haramjadah!!!

  11. TUBIR says:

    Karpal memang kurang ajar…dan patut diajar.Dap memang penipu …dah lama dah dia orang menipu cuma kali ini dia orang kantoi.Bila cina dan singh bergabung untuk menipu beginilah jadinya …….ROS jangan takut …kami ada dan sedia bagi input …..

  12. MatbPanjang says:

    Bila ada peluang untuk memburukkan Kerajaan BN maka DAP akan gunakan peluang itu sepenuhnya. Biasanya mereka gunakan Polis, Jabatan Peguam Negara, Kehakiman, MACC dll Jabatan dan Agensi untuk dikutuk dan disalahi

    Sekarang RoS pula jadi sasaran mereka. Maka RoS perlulah bertindak dan mengambil tindakan dengan bijak, professional dan mengikut Perlembagaan, undang-undang dan peraturan-peraturan yang tertentu. Jangan bagi peluang DAP dan pembangkang cari kesalaan dan kelemahan kita sendiri.

  13. alimedanbaru says:

    Benggali tua ni hanya nak tunjuk lagak dan nak tunjuk kuat depan Cina DAP yg mereka ini kebanyakannya prospek bisnes guaman dia. Benggali tua ni berjuang untuk kaum Cina kerana semua keperluan dan hajat kaum Benggali telah dijaga dan dipenuhi oleh kerajaan Barisan Nasional, dia tak buat apa-apa untuk kaum dia. Malah dia tidak menyumbang apa pun untuk negara kecuali bisnes guaman dia anak beranak. DAP hanya batu loncatan dia mempromosikan bisnes dia.

    Dia hanya berjuang beberapa perkara yg tidak ada kenamengena dengan bangsa dia kecualai untuk Cina spt berikut:
    * Dia berjuang untuk menjadikan Cina sebagai Perdana Menteri Malaysia.
    * Dia berjuang untuk menghapuskan Raja-Raja Melayu yg merupakan perjuangan Cina bukan kehendak kaum Benggali.
    * Dia berjuang untuk menjadikan negara ini rupablik yg mana kaum dia sendiri hormat kepada Raja-Raja Melayu dan sistem kesultanan Melayu.
    * Dia berjuang untuk pastikan hukum hudud tidak terlaksana kerana akan mematikan punca dia mencari makan dengan sistem hukum barat.

    Benggali tua ni hanya berjuang untuk $$$$ yg disembunyikan disebalik DAP.Apakah dia fikir Melayu takut dan peduli sangat dgn apa yg dia kata.. dia sebenarnya penakut disebalik nak tunjuk garang.. dia belum kena dgn PENAMPAR MELAYU yg akan membisukan dia apabila ianya berlaku… jangan nak cabar sangat Melayu wahai Benggali yg hilang toncet…

  14. bangKano says:

    Buat gempaq & ugut ada la mainan para peguam untuk melemah kan keyakinan tertuduh dalam mahkamah. Depa saja bawak & tayang buku law tebai tabai..biaq pi tertuduh & saksi kecut peghut bila tengok buku tu. Ni ada mainan psikologi awal peguam haprak tu…tu belum lagi tindakan menghempas fail & buku ataih meja semasa perbicaraan,menyebab kan pendakwa raya,peguma bela,tertuduh & saksi terkedu mungkin tekincit akibat kejutan tu. Di sini la berlaku lemah semangat dan akhir nya kejayaan peguam ni nak melemah kan kewibawaan/impeech the credit sesoghang.

  15. jombo says:

    Karpal digesa menjelaskan kenapa 851 perwakilan tidak dipangil mengundi semasa CEC…

  16. dotdot says:

    kici kici lembu jaga,,sudah besar masuk askar sudah pencen jadi jaga,, 1 senapang peluru dua, kici kici lembu jaga.,ada misai tarak jangut itu kucing, ada janggut tarak misai itu kambing, ada jangut ada misai itu bangali sing,,

Leave a Reply