Menu Utama

Kalimah Allah: DAP Perlu Diajar, Engkar Perintah Mahkamah

DAP adalah parti politik yang paling galak mempolitikkan isu kalimah Allah ini, kita semua tahu pun, bukan rahsia lagi.  Tukang bikin panas, Anwar Ibrahim, ini pun kita semua tahu juga.  Yang jadi macai sokong buta tuli pun kita tahu, PAS – parti yang kononnya memperjuangkan Islam.

Tapi kita tak sangka DAP bersungguh betul mempolitikkan isu kalimah Allah ini sampaikan perintah Mahkamah pun nak dilanggarnya.  ini penulis merujuk kepada kenyataan terbaru Ahli Parlimen Serdang Ong Kian Ming yang berkeras mahu orang Kristian menggunakan kalimah Allah di gereja walaupun setelah perintah Mahkamah ini.

Ong Kian Ming dipetik sebagai berkata “Penganut Kristian di negara ini akan tetap menggunakan kalimah Allah sebagai rujukan kepada tuhan mereka meskipun keputusan Mahkamah Rayuan membuat keputusan sebaliknya dalam kes majalah mingguan terbitan gereja, The Herald semalam”.

Lagi tambah mendidih darah kita bila Mahkamah Rayuan tidak pun memberikan perintah penangguhan sementara menanti rayuan di Mahkamah Persekutuan.  Maksudnya, sama ada Mahkamah Persekutuan buat keputusan atau tidak, perintah itu sudah terpakai dan orang Kristian dilarang guna kalimah Allah dalam gereja.

Itupun DAP berani langgar juga, kata ramai sangat peguam?

Juteru penulis mahu lihat DAP ini dikenakan tindakan,  atau kalau kenyataan Ong Kian Ming itu tidak mewakili pendirian rasmi parti tersebut, maka dia tu yang dikenakan tindakan.  Kalau tidak, kita anggap parti ini sudah bergerak dari jadi parti perkauman kepada parti yang mengapi-apikan sentimen keagamaan.

Tak payahlah penulis sebutkan bagaimana bahayanya perkara ini.  Mahu tidak mahu, kita perlu tangani isu ini dengan segera sebelum menjadi lebih parah, yang akhirnya boleh menyebabkan keamanan dan keselamatan rakyat di negara kita terancam.

Hanya kerana DAP atau Ong Kian Ming tidak mahu patuh pada undang-undang.



« (Previous News)



17 Komen to Kalimah Allah: DAP Perlu Diajar, Engkar Perintah Mahkamah

  1. dkds says:

    Perselisihan antara agama kristian da islam bkn berlaku setahun dua…namun ianya sudah berlanjutan sejak ribuan tahun lagi…apabila agama yang dibawa oleh isa a.s telah diputar belit hingga krietian yang ada pada harini….memang agama kristian katolik yang kita tahu bukanlah ajaran yang sebenar…maka terjadilah persengketaan yang ada sekarang….

    Kita tahu tujuan apa pihak kristian ingin menggunakan kalimah Allah hanya pada bible dan tulisan bahasa melayu sahaja,bkn digunakan dalam semua bahasa….kita tahu tujuan mereka ingin menembusi kelompok kaum melayu agar menerima agama kristian sebagai agama langit..ini amat merbahaya.

    Dap akan terus menerus mendesak dan memaksa pihak gereja menggunakan kalimah Allah kerana ianya memberi kelebihan pd mereka dalam pru..sengaja atau tidak..jawapannya apabila berlaku rusuhan agama

    • Kayu says:

      Matlamat mereka bukan setakat rusuhan agama ,,. cita-cita besar mereka dan sasaran sebenar adalah untuk menawan Sarawak setelah berjaya menguasai Penang,..sebab itulah sentimen agama dimainkan walaupun mereka perlu membayar dengan harga yang tinggi iaitu nyawa dan korban sekalipun.,,. berdasarkan kelicikan serta strategi mereka ini,,. mereka sememangnya telah mendapat sokongan dari pihak luar terutamanya Yahudi, sebagaimana Sialpork mendapatkan penasihat yahudi didalam strategi ketenteraan mereka,,..yahudi tidak akan melepaskan peluang ini memandangkan keuntungan yang bakal diraih dari Sarawak adalah sangat besar…,api perkauman dan sentimen agama ini akan terus dibakar selagi mereka tidak dapat menguasai Sarawak…tak percaya lihat sendirilah.,!!

  2. alimedanbaru says:

    Cina DAP janganlah nak tunjuk lagak lebih Kristien daripada orang Kristean di Vitican yg tak pernah membangkitpun soal kalimah ALLAH untuk digunakan digereja atau dalam Bible. Cina Kristien di Mesia ni asalnya penyembah to’kong tapi disebabkan terpengaruh dgn kemodenan barat lalu agama pun ditukar kepada agama KristienAku yakin Cina Kristien DAP pun tak faham dgn kelamkabut konsep triniti, mereka menjadi penganut ikut2tan. Wbp kalau berdegil sangat nak tunjuk lagak berani gunakan kalimah ALLAH, AKU NAK INGATKAN, BERANI BUAT BERANI TANGGONG. SOAL AGAMA DAN BERTUHAN BAGI UMAT ISLAM TIADA KOMPROMI, JASAD DAN NYAWA BOLEH JADI TARUHAN… Aku ingin melihat dailoq Islam dan Kristien dinegara ini hal kalimah ALLAH ini untuk mendedahkan siapa benar. Kepada pendakwah sila buat cabaran kpd Kristien..ini tugas anda yg mesti berani kedepan.

  3. zammir says:

    DAP ini nk uji parang terbang masih ujud lg tk pd org melayu yg beragama islam di era 2000 ini….

    • melayutolol says:

      alamak!..tersilap masuk blog pulak,rupa2nya ini blog orang bodoh!!..uuhhhh..seramm..melayu bebal,bodoh dipisah tiada.

      • raplahjingaa says:

        hehehe…yang tersilap masuk tu la yang bodoh !! masuk rumah orang lepas tu buat-buat tersilap, tak ke bodoh namanya.

    • Matatelinga Gomen says:

      Mungkin jugak cina kafir yg berkenaan masa zaman parang terbang dia baru berumur setahun 2 bulan, tak tahu sebarang sejarah orang melayu.

      Tapi kita mintak sangat2 dia rujuk pada kit siang. LKS tak kan sudah lupa zaman parang terbang 1969.

      • bangKano says:

        Apa parang terbang…? Leh ka parang terbang tu mengalah kan kegahan/the great senjata berkuasa nuklear ciptaan akal manusia anugerah ALLAH tu…?

        Selagi umat melayu masih mengguna kan parang kunun leh terbang & menyah-teknologi kan selagi tu la melayu akan mundur selama lama nya….!!!

  4. raplahjingaa says:

    Cina DAP tu sekarang sedang menghasut geraja di Malaysia supaya melanggar perintah mahkamah dan mencabar umat Islam !!

    Now, aku harap Najib faham apasal kafir-kafir ni semua menentang ISA dan aku nak Najib faham kenapa pemimpin-pemimpin kita terdahulu termasuk lah arwah bapak dia melaksanakan ISA !!

    Tak kan berani cina tu menghina kalimah Allah untuk di samakan dengan tuhan yang beranak pinak kalau ISA masih wujud. Tambah-tambah pulak semasa umat Islam menyambut Hari Raya Korban.

  5. suhaini kasman says:

    Yg anehnya kristian2 diAmerika dan Eropah membantah God ditukarkan ke Allah ! Abdullah Munshi lah atas arahan Stamford Raffles orang Melayu pertama yg menterjemahkan bible Inggeris ke dalam bahasa Melayu dan banyak istilah Islam diguna pakai termasok menukarkan God kepada nama Allah. Bible Melayu inilah yg digunakan oleh penjajah Belanda di Indonesia untuk tujuan mengkristiankan penduduk Indonesia !
    http://www.christianpost.com/news/is-calling-the-christian-god-allah-wrong-29015/

  6. cinababi says:

    Kan dah pesan.. cina memang BABI!!!

  7. Matatelinga Gomen says:

    Kekadang kita fikir kenapa cina dinegara kita macam menempah tiket untuk cabut nyawa sendiri.

    Undang2 macam permainan bola sepak. Atas padang kita kena bentis lalu terpelanting jatuh. Kita bangun dan hayun kaki kat dia. Terpelanting pulak dia. Linesman angkat bendera,referee pun tiup wisel berlari arah kita….lalu dilayangkan kad merah. Kita kena merah dan dibuang padang kerana tindakan membalas.

    Padahal kita dikasari terlebih dahulu. Inilah yang akan berlaku jika orang melayu bertindak terhadap salahlaku cina itu… diluar batas undang2, ditangan sendiri. Tetapi jika kita jawab kehendak hati sendiri dalam menangani hal yang mencabar begini.. huruhara jadinya.

  8. gambus says:

    Puak DAPigs sekarang tengah memainkan isu untuk mewujudkan ketegangan agama !!!

    Lim Kit Sial dan anak dia Lim guan eng adalah bapak permusuhan agama dan bangsa di Malaysia !!!

    • alimedanbaru says:

      lim kit sial , guan eng dan cina dap yg kristein padaasalnya penyembah to’kong manakala yg india adalah penyembah berhala.. to’kong dan berhala ada pelbagai jenis dan pelbagai nama… bila ikut2tan masuk kristein mereka dah biasa dgn banyak nama tuhan.. dalam fahaman triniti kristiean mereka rasa nama tuhan sikit sangat, lalu nama Tuhan umat Islam nak dirembatnya… gitulah baka banyak tuhan ni bila nak kenal agama langit, masih terbawa2 dgn agama lama mereka… memang bodo tak makan diajar!

  9. alimedanbaru says:

    Seperkara lagi.. kepada sesiapa yg menyibuk dgn kesepian PAS mempertahankan isu kalimah Allah, SILA AMBIL PERHATIAN: PAS SEMEMANG TIDAK LAYAK.DAN ALLAH TELAH MEMATIKAN HATI MEREKA DAN MENGENEPIKAN MEREKA DARI MEMPERTAHANKAN KALIMAH ALLAH DEK KERANA MEREKA SELAMA INI TELAH MELACURKAN AGAMA KERANA POLITIK. INI ADALAH HAKIKAT HUKUMAN ALLAH TERHADAP MEREKA YG RASANYA TIDAK REDHA TANGAN2 MEREKA MENJADI PEMBELA… BIARKAN MEREKA YG SEDANG DIHUKUM..JANGAN HAIRAN, JANGAN KESAL, KERANA TAKDIRNYA MEMANG BEGITU..

  10. Mel says:

    Inilah peluang keemasan DAP untuk merangkul jumlah kerusi pada PRU14 akan datang di Sabah & Sarawak.

    Sebenarnya Cina DAP memang tertunggu-tunggu dan mengharapkan Makhamah akan memihak kepada orang Islam.

    Aku dah lama tau teknik Cina DAP ni, memang licik. Dan DSAI pun memang dah tau akan keputusan makhamah sedemikian rupa.

    Kalau nak mengharapkan orang Melayu Islam mengSEKOLAHkan penganut Kristian Sabah/Sarawak memang sukar la jawapannya kerana sepatutnya dari sejak 1963 lagi sepatut Islam diserapkan ke Borneo secara total. Tapi kita silap sekali lagi.

    Sekarang Pembangkang mempunyai alasan kukuh untuk meminta PAS/PKR menyerahkan sebanyak mungkin kerusi untuk dipertandingkan di Borneo kepada DAP. Ini adalah kerana:

    Pertama, PKR majoritinya adalah orang Islam jadi DAP boleh mengunakan atau menghasut calon yang beragama Kristian dengan ‘amaran’ terlalu ramai melayu Islam dalam PKR nanti tiada perubahan juga dalam isu kalimah ‘Allah’

    Kedua,sudah tentu bukan Alternative bagi calon-calon kristian Sabah/Sarawak untuk bertanding atas tiket PAS kerana alasan akan ditarbiyah kan juga.

    Ketiga, DAP akan mengingatkan calon-calon atau pengundi² Kristian Borneo bahawa BN telah menolak hak kebebasan beragama.

    Memang ADVANTAGE bagi DAP sekarang.

    Jadi BN terutama UMNO perlu mencaturkan strategi PRU14 bermula daripada sekarang.

    Ada ura-ura mengatakan DAP sudah pun bergerak serangan saraf didalam kampung-kampung di Sabah/Sarawak.

    Saya berpendapat isu Kalimah Allah ini tidak sepatutnya diperhebohkan. Kerana belum terbukti statistik menunjukkan Islam di Kristian di Malaysia. Benda ni patutnya simpan dibawah karpet. Kerana jika benar-benar Kristian mempengaruhi orang melayu maka dah lama dah kita boleh lihat ramai melayu memakai rantai Salib. Tetapi hakikatnya terbalik pulak, ramai Kristian yang masuk Islam.

    Walaubagaimana pun BN perlu meraih sokongan umat Islam yang berbangsa Melayu menyokong penuh pada PRU14. Itu saja caranya.

  11. baba says:

    mereka ni tak boleh dihadapkan ke mahkamah ke atas contempt of court?

Leave a Reply

Threesome