Menu Utama

Kalimah Allah: Anwar Ibrahim Cuba Jadi Polong!!

UMNO sering kali dituduh campur tangan dalam urusan Mahkamah.  Pembangkang sudah guna taktik menyalahkan UMNO sejak dulu lagi, terutama bila ada keputusan Mahkamah yang tidak menyebelahi mereka.

Asas kepada dakwaan tersebut, kononnya hakim dilantik Perdana Menteri, maka hakim semua dengar cakap kerajaan.

Walhal ada juga keputusan Mahkamah yang tidak menyebelahi kerajaan, yang itu apa pembangkang nak cakap?  Dia tidak akan cakap apa-apa, sebaliknya bergembira dan memuji-muji Mahkamah dan hakim bila perkara itu berlaku.  Umpamanya pada 2004, Anwar siap cakap ‘Thank You Sir’ pada hakim yang membebaskannya dari tuduhan meliwat Azizan.

Walaupun dalam masa sama hakim berkenaan mengesahkan Anwar terlibat dalam kegiatan homoseksual bersama Sukma Darmawan.

Pun begitu, demi mengelakkan persepsi berpanjangan, para pemimpin UMNO, terutama Perdana Menteri, mengambil keputusan tidak mengulas terlalu banyak tentang keputusan Mahkamah kerana bimbang dituduh campur tangan.

Tapi bila Perdana Menteri tidak mengulas, beliau dituduh sebagai tidak bertanggungjawab pulak.

Macam sekarang, bila Anwar mengulas mengenai keputusan Mahkamah Rayuan yang tidak membenarkan perkataan Allah digunakan dalam majalah mingguan gereja, The Herald, dia cakap macam ini kepada sebuah portal berita pro pembangkang “Najib doesn’t seem to be around when it comes to controversial issues. This reflects the state of poor leadership in the country. It (Malaysia) needs a leader. The country is not on autopilot”.

Lahanat juga si Anwar ni.  Kalau Perdana Menteri ulas, dia akan tuduh Perdana Menteri campur tangan, kalau Perdana Menteri tidak ulas, dia akan cakap lain pulak.

Kerajaan kan menghormati keputusan Mahkamah, sama dengan ketika Mahkamah Tinggi membuat keputusan menyebelahi gereja pada 2009, apakah pada waktu itu kerajaan bagi apa-apa kenyataan di luar konteks apa yang diputuskan Mahkamah?  Tidak, sebab kerajaan menghormati keputusan Mahkamah.

Lagipun proses perundangan bukan tamat disitu, masih boleh dirayu dan sebagainya.  Sekarang pun, keputusan Mahkamah Rayuan tersebut masih boleh dirayu di peringkat lebih tinggi, jadi apa kenyataan apa yang Anwar harap Perdana Menteri untuk keluarkan?

Biar sajala proses sepatutnya berjalan, Perdana Menteri nak komen buat apa?

Sebetulnya keputusan Mahkamah Rayuan ini tidak mencetus apa-apa pun, melainkan reaksi biasa sahaja.  Yang sengaja cuba buat panas ialah media pro pembangkang apabila mengulas isu ini diluar konteks, termasuk membangkitkan sentimen anti Malaysia di kalangan orang Kristian Sabah dan Sarawak.

Mengaku sajalah, bukti ada banyak dan berlambak, baca sajala Meloyakini, PaidMalaysiaToday dan sebagainya, semua macam sepakat sengaja nak bikin huru hara.  Ahli parlimen salah sebuah kawasan di Pahang pun dah bagi indication apabila dipetik Harakah sebagai berkata “Tidak perlu tunggu PRU14 untuk Tumbangkan BN”!!

Apa maksud tu?  Apa cara lain selain demokrasi untuk tukar kerajaan? Fikir sendiri sajalah.

Selain itu, penulis pun maklum, hakim Mahkamah Rayuan dalam penghakimannya ada menyebut bahawa kalau kebenaran menggunakan kalimah Allah ini diberikan kepada majalah The Herald, ia boleh mencetus keadaan tidak selamat dalam negara.

Sekarang pembangkang dan media mereka sengaja bangkitkan sentimen keagamaan macam ini biar orang panas dan buat benda-benda tidak baik sebab pembangkang nak Mahkamah Persekutuan besok tahu kalau tak dibenarkan The Herald guna kalimah Allah, keadaan tidak selamat masih boleh berlaku.

Inilah tujuan pembangkang yang sebenarnya.

Justeru penulis ulang saranan semalam, ambil tindakan segera ke atas media pembangkang dan mana-mana pihak yang cuba semai kebencian, jangan tunggu sampai keadaan jadi teruk.






12 Komen to Kalimah Allah: Anwar Ibrahim Cuba Jadi Polong!!

  1. sireh ke gagang says:

    Anwar . org ini kita kenal lama dah . dia cukup pandai dan bijak memanipulasi sesuatu isu demi kepentingan tembolok dia sendiri .malang malaysia mendapat pembangkang yang rata-rata pemikiran kelas ke 3 dan ke 5 .mendabik dada konon merekalah pembela rakyat di dalam media , walhal , sebaliknya berlaku di luar. dan lebih malang lagi , anwar sebagai kepala pembangkang malaysia .apa yang ada dalam pemikiran mereka cuma satu. menjatuhkan kerajaan demokrasi BN dengan apa juga cara sekalipun .

    • alimedanbaru says:

      bang, orang macam Anuar, Khalid Samad, Mahfuz, Mat Sabu, Nik Ajis , Aji Adi dll dlm pembangkang, kelihatannya dah jadi pembela untuk bangsa selain Melayu malah membela juga kepercayaan dan fahaman agama yg bukan Islam. saya ada dua sahaja hukuman yg patut diberi kepada mereka walaupun berat hati nak cakap:
      1. pengkianat bangsa Melayu
      2. pengkianat agama Islam

      pembangkang Melayu Islam ni dah masuk fasa menjadikan mereka penyebar fahaman yg menyesatkan agama dan akidah umat Islam dinegara ini.selepas mereka terutamanya Pas mengkafirkan atas perbuatan dan amalan orang lain khasnya UMNO, kini lebih dahsyat, mereka berpihak kepada orang kafir untuk mengambil Allah untuk dipermainkan oleh Kristian menjadi Tuhan triniti. AMAT ZALIM DAN BESAR SUNGGUH KESALAHNAM MEREKA DAN KINI MEREKALAH FIRAUN DAN NAMRUD MODEN YG WALAUPUN TIDAK MENGAKUI DIRINYA TUHAN TETAPI MEMPERMAINKAN TUHAN DEMI MENGEJAR KUASA POLITIK… zalimnya mereka…ALLAH HU AKBAR!

  2. alimedanbaru says:

    …ada syirik besar ada syirik kecil
    menyengutukan Allah syirik besar
    sombong, ujub, mengumpat, memfitnah syirik kecil
    besar atau kecil,berdosa tetap berdosa
    sedang hukuman paling kecil dineraka adalah memakai terompah api neraka dan mendidih kepala otak, inikan pulak hukuman dosa bersar.
    kepada yg membangkang keputusan mahkamah, seolah-olah SETUJU ALLAH YG MAHA ESA DIMASUKKAN DALAM KELOMPOK FAHAMAN TRINITI IA ITU MENYEKUTUKAN ALLAH DGN PERKARA LAIN.
    Samaada kalimah Allah diSabah dan Sarawak atau Semenanjung..berhatilah, aku takut saudara seIslam kita yg ghairah menyokong Dap sedar tak sedar dah jadi syirik dan telah hilang paspot jadi umat Nabi Muhammad dan tidak lagi diakui bertuhankan Allah.Untuk selamat : MARI KITA TETAP PERTAHANKAN KALIMAH ALLAH DARI DIGUNAKAN OLEH KRISTIAN DISEMENANJUNG YG PUNYA NIAT YG JAHAT DAN TIDAK ADA ASAS BERDASARKAN HUJAH YG ARIF HAKIM SEMASA BUAT KEPUTUSAN..

  3. dkds says:

    kalau anwar jadi PM…huru hara Malaysia…tapi itulah yang cinabeng amat suka…senang mereka nak jadikan anwar puppet…

    bukan susah hendak melemahkan perpaduan orang melayu islam….gunakan sahaja anwar…sibotox man

  4. baba says:

    kabinet dah memutuskan bukan Islam sabah sarawak boleh guna kalimah Allah, tetapi tidak di semnanjung, so rasanya anwar akan bertambah meroyan kerana tak boleh hasut org bukan islam sabah sarawak.

  5. Matatelinga Gomen says:

    Anwar polong (?) Bukan…. bukan setakat polong. Anwar jugak hantu raya, jembalang, pontianak dan gondorowo. Dia akan menyerupai mana2 satu yang diatas mengikut tempat, masa dan suasana sekitar.

    Kita elok jangan komen lebih pasal Anwar dan perjuangan perlelongan nama suci Allah.

    Kita ingin dengar komen Harun Din kerana beliau telah mletakkan hukum syirik dan murtad pada mereka yang sebahagian dari perjuangan jenis dajal ini.

  6. alimedanbaru says:

    di Syria tentera Bashir Assad meletakkan muncung senjata dikepala orang Sunni dan minta mereka ucapkan, Bashir Assad adalah Tuhan!Di Malaysia dalam keadaan selesa dan senang lenang orang Kristian mahu rampas kalimah Allah untuk dimasukkan dlm fahaman triniti mereka..dengan bangganya sebahagian orang Islam spt Nuar Brahim, Aji Adi, Nik Ajis yg mewakilkan Stopa Ali mengiyakan dan setuju..DALAM HAL INI ORANG SUNNI DI SYRIA ITU MESTI DISELAMATKAN, MANAKALA PUAK PENGKIANAT AGAMA DIMALAYSIA YG AKU KATAKAN ITU PATUT DITEMBAK! lu fikirlah sendiri..

  7. Matatelinga Gomen says:

    Komen tentang MB N9 sudah tutup… sensitif.

    Memang sensitif pun hal2 serupa itu. Jadi untuk elakkan assisanation , jangan siarkan bahan yang serupa dan sewaktu dengannya mengenai individu politik pihak kerajaan.

    Pembangkang.. biak pi lah

  8. bangKano says:

    Dalam akhbar Harakah terbitan terbaru ada tajuk muka depan berbunyi: ” Tembak Dulu Ala Israel ”

    Jika puak puak tongong dok baca dah tentu depa terhangguk hangguk setuju…tapi bila kita mintak penjelasan dah tentu depa terkedu.

    Depa terpaksa tunggu kenyataan lengkap dari pemimpin haprak depa untuk depa jadi kan dialog untuk berhujah kelak….!!!

    • alimedanbaru says:

      bangKano, Harakah adalah gambaran lidah-lidah pemimpin Pas yg menjadikan tohmahan, mengadu domba, fitnah, butar belit, memecahbelah bangsa dan menipu sebagai amalan dan akidah perjuangan mereka. Mereka menipu dasar hati mereka sendiri yg menyalahkan yg benar dam membenarkan yg salah. Mereka adalah lidah syaitan yg bertenggek atas sarban-sarban mereka untuk terus terusan monompokkan dosa mereka hingga mereka kini telah ketahap puncak dgn menggadaikan Allah untuk Kristian triniti.. Allah akan menjahanmkan mereka.

  9. PASpartyNGOK says:

    Rakyat tetap ingat ‘senaman komando’ yang dilakukan oleh bekas komando kita didepan rumah Ambiga sikit masa dulu. Peristiwa itu merupakan yang TERBAIK setakat ini selepas penjualan ala pasar tani/malam diadakan.

    Semenjak dari itu kita faham yang Ambiga belajar banyak benda dan telah pun menafaat ilmu baru yang dia tidak pernah belajar semasa belajar law 5 tahun atau lebih di universiti.

    Senaman serupa patut diadakan didepan pintu rumah Anwar Ibrahim. Senaman tonggeng akan jadi konsep tepat disitu supaya Anwar akan bertukar dari polong ke makhlok yang lebih elok dari polong.

Leave a Reply

Threesome