Menu Utama

Kalau RoS Tak Boleh Campur, Siapa Boleh? Bodohnya Guan Eng

AHLI Jawatankuasa Pusat (CEC) DAP di tangga kelima, Lim Guan Eng nampaknya masih lagi angkuh.  Tak sedar dia tu tak sepatutnya layak jadi Setiausaha Agung DAP – dibaca dari buku mana satu pun lah, buku demokrasi ke, buka undi popular ke, sebab ada yang lebih layak seperti Liew Chin Tong dan Gobind Singh Deo.

Dendam Guan Eng terhadap Pendaftar Pertubuhan (RoS) nampaknya makin semarak selepas pemilihan semula apabila sekali lagi mengulangi amaran supaya RoS tidak lagi masuk campur dalam urusan parti tersebut.

Besar kemungkinan Guan Eng salahkan RoS kerana arahkan undi semula dan diakhirnya, dia terjunam ke tangga ke lima.

Ini kita cakap pasal tokong tau, kira macam tuhan tu. Kalau ikut resmi agama Guan Eng, patung atau lambang tuhan yang dia sembah itu duduk di atas, bukan dibawah.  Apa class tokong duduk nombor lima?

Tapi Guan Eng, kalau RoS tak boleh masuk campur, siapa pulak yang boleh bila ada pelanggaran peraturan? Berparti dan berpertubuhan di negara ini memerlukan agensi pengawal untuk melaksana dan menguatkan peraturan seperti yang ditetapkan oleh undang-undang, yang mana itulah tugas utama RoS pun.

Jadi bila Guan Eng keluar kenyataan macam ini, tidak benarkan RoS masuk campur urusan parti tersebut, itu lebih pada kenyataan orang bodoh.  Dia sama macam larang polis tangkap Geng 04 bila ahli pertubuhan haram tersebut bunuh orang begitu sajamacam itu sekali bodohnya Guan Eng.

Kalau taknak RoS masuk campur, berpartilah ikut resmi orang lain berparti.  Bila ada pemilihan, keputusannya mestilah mencermin kehendak sebenar perwakilan atau ahli parti, bukan tukar begitu sahaja selepas 2 minggu sambil guna alasan budak sekolah – MS Excel silap.

Sebab itu RoS masuk campur, dan ternyata, RoS betul sebab perwakilan DAP mahu Guan Ong the tokong ini duduk di nombor 5 dalam CEC, bukan nombor 2!!!

Penulis tidak rasa perwakilan DAP mahu lihat Guan Eng jadi Setiausaha Agung lagi, sebab itu diletakkan Guan Eng di tangga ke lima.  Tapi perwakilan tersilap bagi bapak dia menang pulak di tangga kedua.

Parti tak parti, anak mesti nombor satulah, sebab itu Guan Eng masih kekal sebagai jawatan setaraf Chin Peng dalam PKM, Setiausaha Agung – semuanya sebab pengaruh bapak dialah tu.

Haram






13 Komen to Kalau RoS Tak Boleh Campur, Siapa Boleh? Bodohnya Guan Eng

  1. Moohyideeeeen says:

    Tandas Putera rugi RM3.7 mil . Kalau kasi BR1M- 74,000 boleh dapat. Satu stadium ler tu..

    • anakbochek says:

      Pedrosa crashes out after Marquez touch

      While running second and third behind Yamaha Factory Racing’s Jorge Lorenzo on Lap 6 at MotorLand Aragón, the Honda duo made the slightest of touches at Turn 12. Marquez, who at the time was running in third place, appeared to out-brake himself and run wide, with the contact causing a broken sensor on the rear of Pedrosa’s bike.

      “Unfortunately, it looks like they slightly touched each other and the sensor for rear wheel speed was broken,” Team Principal Livio Suppo confirmed.

      “After that, there was no more traction control and that is why Dani crashed. He is back in the garage and he is okay.”

      As Pedrosa – on his 28th birthday – retired from a race for the first time this season, Marquez went on to pass Lorenzo and celebrate his sixth victory of 2013.

      When sharing his opinion over the clash, Pedrosa was not mixing words:

      “I was going into the corner. He was over the limit, completely missed the braking, tried to avoid me and at that moment touched me a little bit and went off. When I opened the gas, the cable of the traction control was broken so I had a big highside and couldn’t really avoid the crash, unfortunately.

    • WTF says:

      Suppose I called you up tonight
      And told you that I love you
      And suppose I said I wanna come back home

      And suppose I cried and said I think I’ve finally learned my lesson
      And I’m tired of spending all my time alone

      If I told you that I realized you’re all I ever wanted
      And it’s killing me to be so far away
      Would you tell me that you love me too
      And would we cry together
      Or would you simply laugh at me and say

      I told you so
      Oh, I told you so
      I told you someday you’d come crawling back and asking me to take you in

      I told you so
      But you had to go
      Now I’ve found somebody new and you will never break my heart in two again

      If I got down on my knees and told you I was yours forever
      Would you get down on yours too and take my hand
      Would we get that old time feeling
      Would we laugh and talk for hours
      The way we did when our love first began

      Would you tell me that you’ve missed me too
      And that you’ve been so lonely
      And you’ve waited for the day that I returned
      And we’d live and love forever
      And that I’m your one and only
      Or would you say the tables finally turned

      Would you say I told you so
      Oh, I told you so
      I told you someday you’d come crawling back and asking me to take you in

      I told you so
      But you had to go
      Now I found somebody new and you will never break my heart in two again

      Now I found somebody new and you will never break my heart in two again

    • AntiKomunis says:

      eh macam dgr anjing menyalak…hurmm takpela…buat2 tak dgr je…mebbe anjing tu nmpk antu tokong Guan Eng…hehehe

    • sireh ke gagang says:

      bangang moo sembang mcm keling lagi . Adamayan cerita pasal CEC DAP , dia spin ke filem tanda putera .malukah nak mengaku , parti DAP kau itu kantoi bodoh dgn slogan selcats nya sendiri ?

    • gambus says:

      RoS tak boleh campur CEC DAPigs , sebab Dinasti Lim DApigs lebih berkuasa dari segala-galanya , inilah contoh komunis , kuasa dari anak beranak

  2. WTF says:

    HAHAHAHA…

    Best lirik lagu ni…

  3. dkds says:

    elok undang-undang dilaksanakan dengan lebih tegas lagi , tak perlulah nak jaga hati sesiapa lagi…mereka memberontak kalu..hantar sahaja tentera bagi nuetralize

  4. alimedanbaru says:

    kalau lu tak pandai nak hormat kerja orang , lu ingat orang takut dan nak hormat sama lu.. lu ugut sama ROS , macam komunis ugut sama kerajaan dan rakyat. lu ingat lu besar… ada yg lagi besar sama lu.. hoi apek Guan Eng.. lu tak tahu malu ka, no 5 masih mahu duduk kerusi S/U AGONG. Lu jantan letak jawatan la.. lu patut sedar olang dak tak mahu sama lu lagi…..lu no 5 saja.

  5. gambus says:

    DApigs ingat dia lebih tinggi daripada undang-undang , camana laa anak DAPigs racist ni kalau perintah Malaysia .. hancurrr

  6. jombo says:

    Kalau dah perangai tokong tu tetap mau jadi tokong sampai bila2. Kalau kepala taik diteran lama2 keluar jugak. Oh shitt u LGE..

  7. ku2 says:

    cina tak sedar diri ni bagus dicampurkan dengan babi je..sebab perangai dia memang macam babi..tak de undang2 menyondol je

Leave a Reply

Threesome