Menu Utama

Elaun Ketua Pembangkang: Apa Yang Kecoh? BN Dah Lama Buat

MEDIA pembangkang beberapa hari ini begitu kecoh dengan keputusan kerajaan pembangkang Selangor membayar elaun kepada Ketua Pembangkang Negeri, Datuk Shamsudin Lias.

Begitulah kecohnya sehingga mereka terlupa ada 3 negeri pakatan pembangkang ini dan Selangor hanyalah satu yang melaksanakan pembayaran tersebut.

Penulis bagaimanapun tidak begitu hairan dengan perkara tersebut, sememangnya hipkorasi dan percanggahan antara sesama pakatan pembangkang sudah lama kita tahu, bukan cerita baru.  Puak-puak ini saja yang buat-buat tak nampak.

Tapi penulis jadi ‘hot’ bila kerajaan BN dikaitkan dengan politik balas dendam, gangsterisme (apa kaitan pun tak tahu), hanya kerana Selangor bayar elaun Ketua Pembangkang – penggal kedua memerintah negeri Selangor.

Apa penggal pertama yang tak bayar elaun tu, pembangkang akui mereka amal politik balas dendamlah?  Yang 2 negeri pembangkang lain tak bayar elaun Ketua pembangkang itupun amal politik balas dendam?

Ini semua pandangan bodoh sama sekali, sama seperti PAS berpandangan UMNO sebuah parti yang semakin tidak relevan – eh, tengok jumlah kerusi parlimen dan negeri yang kita perintahlah, siapa sebenarnya yang semakin tidak relevan?  Berapa PAS, berapa kita?

Sedar diri sikit.

Tentang elaun Ketua Pembangkang, apa pembangkang ni bodoh ke tak tahu yang Anwar Ibrahim turut dibayar elaun Ketua Pembangkang?  Malah Ketua Pembangkang di parlimen negara ini bertaraf Menteri, boleh ada staff, ada pejabat, kakitangan dan layak dapat pengawal peribadi pun (seorang anggota polis khas yang dibayar oleh kerajaan).

Untuk pengetahuan, semua kemudahan Ketua Pembangkang di Parlimen dikaup Anwar Ibrahim, melainkan satu – pengawal peribadi.  Sebab Anwar lebih senang guna pengawal peribadi yang dia uruskan sendiri, maklum sajalah bila-bila tengah malam nak menutuh dubor jantan, pengawal peribadi ini tidak perlu ikut dia.

Kalau pengawal peribadi yang dibayar kerajaan, arahan bukan tertakluk dengan Anwar, tapi dari pegawai atasannya.  Anwar dah belajar ini masa jadi Timbalan Perdana Menteri dulu, pengawal peribadi dialah yan sahkan dia berada di Trivolli Villa dan lokasi-lokasi lain yang dia didakwa meliwat Azizan.

Sebetulnya, pembangkang bayar elaun Ketua Pembangkan di Selangor ini ada muslihat tersendiri.  BN perintah 10 negeri, sedangkan PKR hanya perintah satu.  10 negeri bermaksud 10 ketua pembangkang dan ini bermaksud wang masuk untuk mereka, sedangkan modal hanya 1 (atau 3 – kalau Pulau Pinang dan Kelantan follow).

Justeru, penulis cadang agar Datuk Shamsudin Lias sapu saja elaun dan kemudahan yang diberi itu.  Masa inilah kita nak ikut prinsip dia, bagi apa, kita sapu, undi dan sokong, tetap BN.






36 Komen to Elaun Ketua Pembangkang: Apa Yang Kecoh? BN Dah Lama Buat

  1. badrole amin says:

    “Untuk pengetahuan, semua kemudahan Ketua Pembangkang di Parlimen dikaup Anwar Ibrahim, melainkan satu – pengawal peribadi. Sebab Anwar lebih senang guna pengawal peribadi yang dia uruskan sendiri, maklum sajalah bila-bila tengah malam nak menutuh dubor jantan, pengawal peribadi ini tidak perlu ikut dia.”

    nuar aljuburi bagi elaun khas tambahan kepada pengawal peribadinya yg tahu nuar nak pergi menutuh dubur jantan tapi tak diminta ikut oleh nuar…inilah sifat murah hati nuar aljuburi, chinadoll mintak RM1 ribu utk dikongkek nuar bagi RM2 ribu!…pasal tolong org miskin toksah cakaplah sampai berbilion ringgit nuar dah bagi

    macai nuar aljuburi seperti mooh, bujuk, mek esah, tony dll pun nuar bagi elaun…sebab itu mereka rajin buat komen dlm myKMU…ambil contoh macai seperti si mooh sudah cukup, dia selalu dan pagi-pagi lagi sudah masuk buat komen dlm myKMU…mesti lebih sedikit elaun tu si mooh dapat

    • raplahjingaa says:

      Aku tak rasa mooo dibayar elaun, sebab bodohlah sapa yang bayar elaun kat mooo untuk jadi punching bag kat sini, asyik kena jer memanjang.

      • badrole amin says:

        nuar belum tahu lagi si mooh jadi punching bag kat sini…nuar sibuk, takkan nuar nak masuk sini utk perhatikan si mooh…hehehe

      • Ultra Malay says:

        Tengok tahap la… aku rasa, kalau macam Mooooh, bujuk tu mungkin RM2.00 untuk satu artikel (bukan satu komen)… kira banyaklah tuh, tahap macai je.

        • pemerhati says:

          dalam sekawan lemboo(mooh, bujuk, mek esah, tony, pak su dll), si mooh lebih pandai buat duit selain dapat elaun…mooh dapat lebih duit sebab dia pandai jual…..

          ————————————————————

          ‘sany’ tu cakap merapu marang prapu kepunden marang skeper…orang PASPISPUS ni biasalah mana pernah sedar akalnya jatuh kat punkoq tapi mulutnya konon cakap perkara betul

        • bangKano says:

          Tu la upah yang setimpal ngan tahap interjelek yang dok ada kat baruah baruah PR ni….. Anuaq tau depa ni memang punya tahap intelek yang rendah..jadi upah nya pun rendah jugak la. Bayaq RM2.00 per posting yang rengkas,tu la kemampuan yang dok ada kat Moo,bujuk,mek esah malah tony tarakguna one tu….tulih panjang panjang pun nanti depa tu semakin penin plak nok caghi fakta,idea & teori….!!!

      • sireh ke gagang says:

        hahahahahaha ……………..

  2. Ultra Malay says:

    Mohd sany ni baru keluar dari gua selepas Chin Peng meninggal agaknya… kalau tak, tak kan tak tahu Anwar tu kaya raya dgn elaun ketua pembanggang yang diberi oleh kerajaan BN selama ni?.

  3. alimedanbaru says:

    ..dasar orang tak pernah buat baik.. sekali buat baik dah dikiranya bahawa dialah yg paling baik dalam dunia ni.. begitulah perangai puak Pas ni.. kalau dia lihat macamana Putra UMNO berhabis bantu Palestin, Islam di Mymar dll aku rasa tertonggeng dan terkeluar bijik mata dia…huwaa boleh caya ke ini macam!

  4. dkds says:

    Kecoh sangatlah PR ni…macamlah dia hebat sangat….tak sedar anwar berahi dah sedut semua kemudahan yanh diediakan oleh kera

  5. moo says:

    Kemenangan KJ dan Ka Jat, lambang rasuah adalah satu budaya yg diterima dalam umno.Pemimpin rasuah dijulang didalam ameno. Maka, marilah kita sama nyanyi ‘rasuah sayang, hey, rasuah sayang,sayang hey……’

    • badrole amin says:

      kata-kata moo pasal rasuah tu ibarat bunyi kentut keluar dari mulut si moo

      ———————————————————-

      walaupun aku tak berkenan dgn KJ, aku redha kena terima dgn hati terbuka KJ menang ataupun dapat mempertahankan jawatannya sebagai ketua pemuda

    • bangKano says:

      Tu la dialog klise hang selama ni…rasuah…rasuah…rasuah. Apa KJ & Shahrizat yang dah berjaya mengekal kan jawatan depa tu ada unsuq rasuah ka…? Kalo betoi pasai apa tak lapoq kan pada SPRM…bawak saksi dan penerima rasuah tu sekali…jangan koyok jerrr lebeh.

      Apa sistem pemilihan baghu dalam PAU 2013 ni masih ada aktiviti rasuah ka mooo bodo macam lembu ternak. Kalo betoi dah tentu KJ & Kak Jat tu berghabeh beratus juta hengget pasai nok dapat kan kuasa. Tak masuk akai langsung hang punya tuduhan ni…ni menunjuk kan hang tak dak intelek tahap tinggi bagi membuat sebarang rumusan. Semua nya tahap interjelek yang dok ada dalam minda hang yang serba busuk lagi bangang tu….!!!

  6. moo says:

    Sambil2 tu ahli2 umno kat Mykemut.net dat boleh nak rebut, maka depa pun buat lawk2 bodo dan lucah kat sini, kerana itulah tahap intelek yg mereka mampu pun kat sini.
    Semlm baca cerita sbuah syt liste, Kimlun yg dapat byk projek2 kat Johor. Hidup Melyu! Hidup melayu!

    • raplahjingaa says:

      hahahaha…tahap intelek ?? macam cerita burung bangau supersonic ke mooo ?? kalau itu penanda aras tahap intelek bagi hang…. tak intelek pun tak pe mooo.

      • badrole amin says:

        hahaha apakah moo nak tengok lagi bukti bahawa org bodoh sahaja tak pilih UMNO sementara org intelek pilih UMNO?

      • sungai_siput says:

        hari ni jemaah haji seluruh dunia dah mula bergerak ke arafah….. mudah mudahan Allah terima ibadah depa..amin

        ckp pasai intelek ni… aku tak bole lupa bila peminpin kanan PAS cakap tunai haji sama dgn tunjuk perasaan pada Allah

        itu lah yg jadi ikutan mooh dgn puak2 depa

        apa hukum nak letak tuh??? tapi bila bcakap tak nak kalah… ckp pasai undang islam… kat selangor makin besepah pusat urat.. islamik sangat ka PR ni??? kehkeh

        asyik la juai agama jer puak ni

    • bangKano says:

      Tahap intelek para penyokong UMNO memang tak perlu di uji…dah teruji keintelekan nya. Tak macam puak puak tongok PR tu….cuma ada bijak kat sini jerrr…kat bijak-sana ntah..?

      Memang patut pun pernah depa kata puak puak bangang PR terutama hamPAS & PKR meghopa kan inter-jelek yang paling paghah…dah la tongong bengong plak. Lain di tanya lain plak di jawab….post kan teks salin & tempek yang berilmiah…paham nya tidak. Tu la antara pemikighan jelek puak puak hang pa termasuk hang moo….kunun nya dah intelek….porrraaahhh…!!!!

    • gambus says:

      tahap intelek macai Pakatan ialah jepun dah bayar rm207 billion hahahahahahha

  7. moo says:

    Kes KJ punya la bykdulu, ECM Libra, involvement with singapore, sperti yg di dakwa Tun M, tapi since melyu mudah lupa, tetapi ameno sanjung jadi pemimpin cap ayam mereka. Tapi cu baca balik2 komen ahli Mykemut.net ni, kebyakan mereka tak rebut,cuma buat lawak bodo dan lucah sahaja yg mereka mampu.

    • alimedanbaru says:

      cer citer sikit rasuah tanah Kelantan nik ajis bagi pada exco cina dap perak tu bagi membolehkan Nizar jadi MB Perak dulu.

      amat hina lagi memalukan jawatan MB boleh dibeli dgn menyerahkan tanah rakyat kepada orang kafir. kalau ye pun orang UMNO bagi rasuah , dia bagi dgn duit dia tak sampai menggadaikan tanah rakyat… bodolah Pas ni macam si Moo!

    • sireh ke gagang says:

      moo bodoh . mcm la geng2 ko dgn bdk pkr & dap x suka menaip lucah dan bodoh dlm blog2. korg maksum eh ? bebas dosa dan noda ? bongok moo ni makin bertambah2 skrg. heran aku.

  8. sungai_siput says:

    hang tak sampai standard ISO nak berhujah kat sini lagi laa moo… p makan iagh… da lewat da ni

  9. Moohyideeeeen says:

    media ameno ni kan leh caya pung..

  10. Anak Lenggong says:

    Kah kah kah..harta nike ajis dah diaudit ke moon sape pegawai auditnya..ko, bujuk ngan mek esah kee..tu tanah yang nike ajis kata kepunyaan anak syarikat kerajaan negeri cuma digeran je atas nama nike ajis dan isteri udah ditukar nama ke..elok laa suruh dia tukar nama sebab sekarang ni dia bukan MB lagi..

    Berbalik kepada tajuk diatas…pada aku budak sekor tu lebih baik tunjukkan kewibawaannya dengan mengulas apa yang PAS lakukan diSelangor ..jangan hanya dok sembunyi disebalik pintu jee..apa peranan PAS didalam kerajaan negeri sedangkan jumlah kemenangan sewaktu PRU13..PAS lebih tinggi daripada PKR…dah laa jawatan MB tak dapat..suara PAS pulak tak kedengaran dalam kerajaan negeri…mana slogan PAS membangun bersama islam sedangkan pub,kedai judi,arak dan pusat pelacuran bertambah bagaikan cendawan..sehinggakan sudah melebar dikawasan majoriti melayu sedangkan dahulu tiada..mana suara PAS Selangorrr…manaaa….ooiii..apa yang nyata PAS cuma digunakan sebagai pacacai,kuli batak serta budak upahan bagi sebarang aktiviti PR sahajaa..kesian nyaaa..melayu PAS niii..

    • sireh ke gagang says:

      AL , ko jangan gelak lebih2 pasal nik ajis . dia yang setup org2 pas masuk syurga woi. respek sikit sama org tua tu . wakakak…

    • gambus says:

      itulah saudara Anak Lenggong , bab tanah moo boleh kata dah diaudit ??? ni memang bodoh tahap lembu punya macai !

  11. Anak Lenggong says:

    skg…..aku tak gelak kat nike ajis tapi senyum jee sebab nengokkan dia ternganga mulut didalam dewan persidangan negeri waktu anak didik dia husam musa bedal kerajaan negeri tapi tak sedar dia terbedal diri dia sendiri sebab benda yang dia bedal tu dia sendiri yang lakukan waktu dia jadik exco.

Leave a Reply

Threesome