Menu Utama

Eksploitasi Isu Rasis Demi Menjatuhkan UMNO

Bangsa Melayu yang terlalu baik dan naif telah menjadi mangsa eksploitasi isu rasis demi kepentingan pembangkang. Kelemahan yang berpunca dari sifat toleransi melampau bangsa Melayu memudahkan proses memijak kepala hanya kerana ingin dipandang baik , mulia dan adil. Namun mereka lupa bahawa kesabaran bangsa Melayu ada hadnya. Sejarah juga telah banyak mengajar kita supaya tidak dipatuk oleh ular dua kali di lubang yang sama.

Bangsa Cina cuba menafikan apa yang telah berlaku pada Pilihanraya Umum yang ke 13 baru-baru ini di mana bangsa Cina secara total memilih untuk menolak pemerintahan Barisan Nasional yang bertunjangkan UMNO dengan menyalahkan UMNO sedangkan gerakan rasis yang bertujuan menggulingkan Barisan Nasional telah dilancarkan oleh DAP dengan “bantuan” MCA apabila ahli MCA sendiri telah memilih untuk menolak Barisan Nasional.

Bangsa Melayu harus bangun dari lena tidur yang panjang untuk memulihkan kembali perpaduan bangsa Melayu dan agama Islam. Setiap kali kita bercakap tentang menjaga kepentingan bangsa Melayu maka kita akan dituduh rasis sedangkan mereka didalam DAP telah mengamalkan politik rasis yang kotor sejak dahulu lagi.

Baru-baru ini mereka menuduh UMNO rasis apabila mereka terdengar ura-ura bahawa UMNO akan bekerjasama dengan PERKASA untuk menambahkan jumlah pengundi Melayu. Tujuan mereka menuduh tindakan ini sebagai rasis adalah untuk menghalang perancangan yang bakal dapat mengembalikan kegemilangan bangsa Melayu di Tanah Melayu ini sendiri.

Mereka seolah-olah cuba menafikan bahawa DAP dan pihak gereja sendiri sudah banyak bekerjasama dalam program-program mendaftarkan pemilih baru juga. Contohnya Rajiv Rishyakaran, seorang bekas Pembantu Khas Hannah Yeoh, pernah menjalankan pendaftaran pengundi di Gereja City Harvest. Rajiv ialah Adun Bukit Gasing, Petaling Jaya Selatan.

Sekiranya mereka menuduh Umno sebagai sebuah parti politik “rasis” kerana mahu mengadakan program bersama dengan Perkasa maka DAP juga boleh dianggap sebagai sebuah parti politik penipu dan pelampau agama kerana telah mengadakan program bersama dengan gereja yang penuh dengan skandal apabila pemimpin-pemimpinnya diheret ke mahkamah atas tuduhan salah laku jenayah.

Tambahan pula sikap Ketua Publisiti DAP, Tony Pua yang telah menggelar Pendaftar Pertubuhan (ROS) dan Utusan Malaysia sebagai ‘anjing UMNO’ berhubung isu pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) jelas menunjukkan sikap rasis parti itu.

DAP jelas bersifat rasis apabila tiada calon benar-benar Melayu menang dalam pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) bulan lalu selain bertindak biadap menyerang Pendaftar Pertubuhan (ROS) yang majoriti kakitangannya orang Melayu.

Sesungguhnya sudah mdenjadi trend global bahawa bangsa majoriti di sesuatu tempat mudah dituduh rasis oleh bangsa minoriti. Namun dalam konteks negara kita amat jelas tuduhan rasis yang telah dilemparkan oleh DAP terhadap UMNO bertujuan untuk menghalang UMNO dari terus memperjuangkan kepentingan bangsa Melayu, agama Islam dan Tanahair sepertimana yang telah menjadi ikrar dan sumpah ahli UMNO.



« (Previous News)



24 Komen to Eksploitasi Isu Rasis Demi Menjatuhkan UMNO

  1. gambus says:

    Puak-puak DAPigs adalah masalah kepada segala perkauman di Malaysia ini , hidup mereka takkan tenteram selagi Islam dan Melayu bernafas dengan penuh bebas !!!

  2. Matatelinga Gomen says:

    Kita sedar melayu terlalu menekan kan untuk dipandang baik, mulia, adil, bertoleransi , penyabar dan the best in the world. Kerana ini juga merupakan tuntutan agama.

    Kaum lain menyambut baik sikap orang melayu itu dengan senyum paling sumbing, mata mengerling dan berkata ‘ terima kasih kerana telah membodohkan diri’

    Wahai Melayu, Bangkit semua untuk berlaku kejam. Kejam bukan menyeksa orang tetapi kejam disini bermakna bertegas supaya melayu tidak dilihat sebagai bangsa yang lembik tetapi bangsa yang bermaruah tinggi.

    Melayu tidak akan rugi apa2 dengan berlagak begitu.

  3. Matatelinga Gomen says:

    Zaman dulu cina masok kampong melayu untuk beli ayam, botol dan tin2 buruk. Orang melayu rajin pelihara ayam. Ayam dikeluarkan dari reban lalu diikat kaki untuk memudahkan cina menimbang dengan dacing yang dibawak mereka.

    Sebelum menimbang dikeluarkan rokok, dihulur kemulut melayu tuan punya ayam lalu di cucuh api sekali dengan mancis.

    Dengan layanan istemewa itu melayu akan terbang tinggi naik ke awan. Terasa diri jadi besar, penting,mulia, baik dan best. Cina pun menimbang ayam semasa melayu sedut rokok cigeret cap sepit atau cap kapal.

    Timbangan 2 kati dibayar satu kati setengah. Itulah cina, dulu sekarang dan selamanya.

    Melayu tak pernah sedar ditipu 6 tahil kerana diberi rokok yang siap dipasang sekali.

    Melayu naik keatas cakap pada bini dan anaknya.. ‘baik sungguh tokeh cina itu.’ Cina sampai kerumah beritahu rakanya ‘ bodoh sungguh semua melayu’

  4. alimedanbaru says:

    ..menghadapi Cina dinegara ini spt umpama melakukan operasi meruntuhkan patong-patong berhala dizaman Nabi Ibrahim. Pada mereka melampau mereka itu benar..kita kena ajar mereka dan sedarkan mereka bahawa sikap dengki mereka kpd MELAYU HANYA KERANA INI ADALAH TANAH MELAYU DAN MEREKA ADALAH BAKA PENDATANG DAN BAKA KONGSI GELAB ZAMAN BIJIH TIMAH DAN BAKA KOMINIS ZAMAN MERDEKA DULU YG NAK KUASAI NEGARA INI SELEPAS DIBERI PELUANG KUASAI EKONOMI. MEMANG MEREKA KENA ‘DIAJAR’ SECARA BERTERUSAN WALAUPUN DGN MENGGUNAKAN KAPAK YG MERUNTUHKAN BERHALA2 KECIL SPT CERITA NABI IBRAHIM!

    • Matatelinga Gomen says:

      Oleh kerana kekangan undang2 dan dihadkan oleh tamaddun hidup maka kita tidak bebas berjihad.

      Melayu kena duduk berpakat. Fikirkan cara baik secara bersepadu untuk ‘halau’ cina bukan dengan cara memekik Allahu akbar, tetapi ‘halau’ mereka dengan senyum manis dibibir dan kata2 manis lebih dari madu.

      Kerana itulah cara cina, menipu kita setelah menyumbat rokok kemulut kita.

  5. shwan says:

    Saudara di dalam UMNO, saya bukan ahli UMNO tetapi saya pejuang agama, bangsa dan negara dalam banyak perkara yang saya lakukan.
    Saya suka jelaskan sekiranya pemimpin pemimpin UMNO bermula di peringkat akar umbi sehingga ke atasan minat membaca dan mengkaji tentang ilmu Islam sudah pasti pemimpin UMNO boleh berdepan dengan pemimpin PAS.

    Misalnya isu rasis atau perkauman, perjuangan asabiyah, yang selalu digunakan oleh PAS jika dirujuk kitab ulamak muktabar seperti imam hasan al banna dan ibnu khaldun, mereka telah membenarkan asabiyah dan perkauman demi menguatkan umat melayu yang beragama Islam kerana dengan kuatnya melayu maka akan kuat juga Islam kerana melayu dan Islam itu telah sinonim. Oleh itu apa yg dibawa oleh umno adalah masih syarie termasuk method umno berkawan dengan MCA adalah lebih dibenarkan berbanding dengan PAS berkawan dengan DAP kerana mudharat DAP lebih besar berbanding MCA yang boleh tunduk mengikut keputusan pemimpin UMNO walaupun MCA berbuat bising sana sini kadang kadang, sedangkan DAP pula mahu memimpin PAS dan tidak pernah mahu tunduk sedikit pun kepada pimpinan PAS.

    ini semua orang PAS tahu dan maklum tetapi malangnya orang UMNO tidak ada ilmu dan tidak tahu apa yang mereka sedang teruskan hari ini adalah suatu ijtihad oleh pemimpin Islam dan melayu pada masa dulu bila berunding dengan British demi menyelamatkan tanah melayu daripada terus dijajah.

    Maknanya dalam situasi dihimpit oleh kuasa besar penjajah British itu para pemimpin melayu masih dapat mempertahankan Islam yang masih berbaki sedikit itu dan memebebaskan umat Islam daripada terus dicengkam oleh Penjajah.

    Cuma UMNO telah melakukan kesilapan dosa korupsi dan maksiat namun sekiranya ini boleh diperbaiki dan dibuktikan pemimpin UMNO yang dipilih tidak akan melakukannya maka UMNO adalah lebih baik daripada PAS. Malang sekali kerana pemimpin UMNO tidak berminat dengan ilmu agama jauh sekali belajar dari ulamak yang ramai di negara ini. Membaca? saya jamin tidak pernah ada masa membaca . Wahai pemimpin melayu, bacalah dan buatlah kajian supaya anda akan menjadi pemimpin yang boleh membela masa depan umat melayu Islam.

    • bujuk says:

      Dalam UMNO ramai jugak alim ulamak, tapi takat ahli biasa je. Habis tinggi AJK cawangan/bahagian. Dalam MT jadi menteri baru boleh sokong, idak jangan harap. Tak caya… dalam ratusan bahagian UMNO berapa ramai Ulamak jadi ketua? depa ni datang untuk baca do’a je. Lepas tu diorang nak karoke ke, menari ke, parti ke… jangan sebok.

      • gambus says:

        ehh kat mana karoke dan menari bujuk , yang aku tahu PAS melalak kata kpop HARAM tapi mereka juga buat perkara yang sama seronok tgk perempuan pakai tak cukup kain menyanyi lagi kpop .. inilah pemimpin ulama PAS

        UMNO ni ahli biasa pun kalau ada kelulusan dan ilmu semestinya akan diangkat , seperti calon Sungai Limau .. ini adalah fakta walaupoun ahli biasa UMNO mereka bila-bila masa akan diangkat dibawak kedepan !!!

  6. Moohyideeeeen says:

    The Allah issue has become a story of contradictions. Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and his Cabinet colleagues now say the word Allah is only banned in the Catholic weekly, the Herald, and Christians are free to use the word in their worship, wherever they are in Malaysia.

    However, constitutional lawyers have told The Malaysian Insider that the Court of Appeal ruling last week was a blanket ban of the word, which affects all Christians in Malaysia.

    Lawyer Fahri Azzat also noted that the court decision has caused confusion.

    “Firstly we have to distinguish if the statements were made from a political perspective. It is not true that it is not binding on Sarawak and Sabah because, if anybody takes up the case in East Malaysia, the Home Minister can actually ban the word Allah there too.

    “This is not done at the moment, but if anyone challenges it, it will apply,” he told The Malaysian Insider in Kuala Lumpur yesterday.

    Counsel Edmund Bon pointed out the court had ruled that Allah was banned in the Herald because the word was not an integral part of Christians in their worship.

    “That simply means that the ruling covers all Christians,” said Bon.

  7. Anak Lenggong says:

    Cuba perati ni betapa bijak nya lobai PAS dalam soal ni…bila dah dapatt..senyap semua saperti mamali dan khohilal..

    http://kedahan69ers.com/perangai-loglaq-pas-dah-terserlah-minta-derma-sajalah-yang-pandai/

  8. baba says:

    tak dpt bayangkan kalau pakatan perintah malaysia apa akan jadi nasib org melayu dan bumiputera………

    • Moohyideeeeen says:

      Realiti- BN perintah Malaysia selama lebih 55 tahun, melayu jauh ketinggalan. syariat islam pulak lemah.

      • srikandi says:

        dah tu kau nk harapkan PAS yg kononnye Islam tp cuma pada nama…x pnh pon aku dgr PAS bersungguh2 perjuangkan syiar Islam, dgn pemimpin2 PAS sniri dok buat maksiat sane sini…harap je ke sana sini dgn kopiah mereka tp jilat kaki cine…atau kau nk harapkan PKR? harapan la samdol oi…PKR tu sebusuk2 parti same busok ngn pemimpinnye yg berhati busokk…btw PAS ngn PKR ni pejuang Melayu ke? pleaselah ye…kau selidik btol2 parti yg kau taksub sgt tu, btol ke mereka perjuangkan hak2 org melayu?? dan kau yakin kalo derang dpt memerintah Melayu takkan jauh ketinggalan??? u better think twice cai…

      • sungai_siput says:

        syariat islam sekuat mustapha ali dan anwar ibrahim ka mooh??

      • alimedanbaru says:

        Melayu tidak ketinggalan, hanya Cina saja yg terkedepan sedikit.. Syariat Islam kukuh dan terpacak.. ekonomi meningkat, pendidikan meluas,mesjid surau merata, pusat zakat dana bermilion, pekerjaan penuh hingga bawa pendatang luar untuk bekerja,tak ada rakyat yg tak makan, kecuali sipemalas, sekolah agama dan pusat tahfiz Quran ada mana-mana, peruntukan dana perniagaan Melayu bumi disedia ratusan juta… apa lagi Moo..hudud, sabarlah dan belajar dulu mengapa hudud tidak boleh dilaksanakan, selagi umat Islam tak bersatu dan berpecah tidak dapat menundukkan kafir selagi itu hudud tertangguh.Mahkamah tinggi syariah hanya boleh berwibawa apabila mahkamah penjajah terhapus, mahkamah penjajah hanya boleh terhapus apabila kita dapat menguasai dan menundukkan sikafir setunduk2nya agar dia mengikuti mahkamah syariah yg berhukum untuk seluruh rakyat negara ini… sudahlah Moo

      • gambus says:

        taraf melayu Pakatan ialah yang menjadi driver tian chua !! memang maju betul macai Pakatan ni.

        syariat Islam lemah ??? apa syariat Islam dah tertegak kat kelantan , Selangor dan Penang moo lembu ??? bagitau aku !

  9. Mat Panjang says:

    Tuhan telah menjadikan dan melahirkan kita semua berkaum-kaum dan berbangsa-namgsa serta berlainan rupa, warna dan bahasa supaya kita semua senang kenal antara satu sama lain dan berkenal-kenalan.

    Kaum mana dan bangsa mana yang tidak pedulikan kaum dan bangsanya sendiri.

    Orang Cina dan pemimpin politik di negara China pun pentingkan perpaduan antara bangsa dan kaum mereka sendiri di negara China dan yang berada di Luar Negara. Sila baca berita di bawah ini.

    http://news.xinhuanet.com/english/china/2013-10/11/c_125510867.htm

    Jadi jangan hairanlah sekiranya kaum-kaum dan bangsa-bangsa di Malaysia ini mementingkan kaum dan bangsa mereka sendiri.

    Bila bersatu kaum dan bangsa maka lebih bersatulah rakyat Malahysia seperti eratnya lidi yang dijadikan penyapu atau buluh(bamboo)yang diikat sama untuk dijadikan jambatan atau rakit.

    • Mat Panjang says:

      Bagaimanakah dan apakah dasar dan rancangan PR – PAS, DAP dan PKR untuk menyatupadukan rakyat Malaysia agar Malaysia lebih aman dan tenteram dan perasaan perkauman hilang sama sekali dan semua rakyat boleh sentiasa mempunyi semangat dan perasaan Bangsa Malaysia, rakyat Malaysia, Malaysia Boleh! dan 1Malaysia?

      Apakah kejayaan konsep dan dasar “Malaysian Malaysia” DAP setakat ini di Pulau Pinang dan di Selangor?

      • badrole amin says:

        aku nak wakilkan pencacai DAP dan pakatan haram seperti bujuk, mooh, tony, mek esah dll utk menjawab pertanyaan sdr ‘Mat Panjang’:

        “Apakah kejayaan konsep dan dasar “Malaysian Malaysia” DAP setakat ini di Pulau Pinang dan di Selangor?”

        antara kejayaan konsep dan dasar “Malaysian Malaysia” DAP ialah kafir tak basuh cibai, berak tak cebok, datang haid, baru lepas balun chinadoll, baru lepas minum arak, baru lepas makan babi, pakai baju ketat dsb dibolehkan masuk ke dlm masjid sampai ke mimbar utk memberi takzirah

        antara kejayaan paling siknifikan(nak kata ‘terbesar’ pun boleh) tentang konsep dan dasar “Malaysian Malaysia” DAP ialah, ianya telah membuat timbalan presiden sebuah parti yg kononnya mereka sahaja lebih Islamik dan betul tentang Islam sanggup makan babie bersama org kafir bernama lim guan dari makan ayam bersama seorg PM beragama Islam bernama Najib

        tidak kurang siknikifan kejayaan konsep dan dasar “Malaysian Malaysia” DAP apabila konsep dan dasar “Malaysian Malaysia” DAP itu telah membuat hadi awang terpaksa menukar ‘Negara Islam’ kepada ‘Negara Berkebajikan’ dan terpaksa menukar ‘Hudud Wajib Dilaksana’ kepada ‘Hudud hanya 0.001%’

        • Mat Panjang says:

          Setakat mana pula kejayaan “Islam SeMalaysia” Hadi Awang dari PAS dari dahulu sampai sekarang?

          Dan bagaimanakah kejayaan PAS untuk menyatupadukan orang Melayu, Muslimin dan rakyat Malaysia di kawasan Pantai Timur khasnya dan di seluruh Malaysia amnya bla dibandingkan dengan usaha UMNO/BN?

  10. cinababi says:

    Yang nyata cina mmg BABI!!!

  11. Mel says:

    “The only straight about the Chinese is their hair”

Leave a Reply

Threesome