Menu Utama

Bajet 2014 : BN Tunai Janji Tapi Pakatan Terus Bohongi Rakyat

Pembangkang  telah jelaskan bahawa manifesto dan janji mereka dalam sebarang pilihanraya hanya sekadar kata-kata yang tidak perlu mereka tunaikan namun persoalannya mengapa rakyat  Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan masih terus memilih pembangkang dalam PRU13 yang lepas.

 

Kejadian tsunami bangsa Cina pada PRU13  yang mendokong  asas  rasisme untuk memerintah Negara memang telah kita ketahui . Mereka bertindak berdasarkan semangat “kecinaan” yang kuat tanpa perlu memikirkan samada janji pemimpin mereka akan ditepati ataupun tidak. Tsunami  bangsa Cina ini sedang melanda seluruh dunia. Mereka mahu menguasai  setiap Negara yang mereka tumpang berteduh dan mencari rezeki setelah gagal berbuat  demikian di Negara asal usul mereka.

 

Namun ketaksuban bangsa Melayu di Kelantan untuk terus dibohongi oleh PAS perlu dikaji dan diberi kesedaran tentang hakikat Islam yang sebenar. Jangan kita biarkan mereka terus  sesat dalam lautan kemunafikan PAS. Fahaman mereka kononnya PAS memperjuangkan Islam harus diperbetulkan kerana ternyata telah terbongkar  pembelotan PAS dalam mempertahankan kesucian agama Islam apabila dengan “bersujud” kepada DAP mereka mengeluarkan kenyataan menyokong penggunaan Kalimah Allah oleh pihak Kristian yang mempunyai matlamat dan maksud untuk memesongkan akidah umat Islam.

 

Hakikat bahawa Manifesto Barisan Nasional (BN) bukan hanya sekadar manifesto, tetapi satu dokumen “aku janji” kepada rakyat memang telah tebukti. Oleh kerana  pembangkang menganggap  manifesto bukan janji  maka  nama manifesto menjadi  tidak berapa sesuai. Walaupun begitu dalam mereka mengatakan  manifesto bukan janji namun mereka terus membentangkan manifesto . Tujuan mereka hanya satu iaitu untuk terus memperbodohkan rakyat.

 
Telus dan hebatnya kerajaan Barisan Nasional, Datuk Seri Najib Tun Razak telah memberi jaminan bahawa kebanyakan permintaan Sabah akan ditunaikan dalam pembentangan Bajet 2014 pada Jumaat ini. Kerajaan Pusat akan terus memberi pertimbangan dalam menambah peruntukan yang diperlukan oleh Sabah, khususnya dalam pembangunan kemudahan dan infrastruktur.

 

Kerajaan juga sentiasa memberi perhatian kepada pemerkasaan ekonomi bumiputera, termasuk golongan minoriti bumiputera di Sabah dan Sarawak. Perhatian juga diberi kepada pembangunan inklusif melibatkan semua masyarakat, termasuk kaum bukan bumiputera, ke arah perkongsian harta secara adil dan saksama. Kerajaan Pusat akan meneruskan bantuan kewangan bagi kerja menyukat tanah di Sabah untuk pengeluaran geran komunal. Ini bagi memastikan hak tanah adat rakyat di negeri ini dilindungi.

 

Majoriti   kaum bumiputera di Malaysia sememangnya telah membuktikan kesetiaan terhadap kerajaan Barisan Nasional dalam PRU13 yang lepas. Sebagai sebuah kerajaan yang mengenang budi dan patuh kepada “jus soli” dan kontrak sosial pra kemerdekaan maka amat bertepatan sekala tindakan kerajaan dalam memperkasakan ekonomi bumiputera. Namun begitu bangsa yang menentang dan memberontak terhadap kerajaan Barisan Nasional menyuarakan ketidakpuashatian mereka dan menuduh kerajaan rasis. Secara logiknya patutkah pihak yang menentang kerajaan dengan terang ini terus diberikan kelebihan mengatasi pihak yang setia menyokong penuh kerajaan? “Lu pikirla sendiri”

Sejarah telah membuktikan bahawa kerajaan Barisan Nasional dapat menjaga keamanan dan ketenteraman Negara.  Maka pihak musuh yang bercita-cita menakluk Negara telah cuba merampas Negara dengan menanam benih kebencian dan mencetuskan provokasi melampau untuk menggugat kestabilan Negara. Dalam cabaran terkini dunia untuk  mencapai kestabilan ekonomi sepatutnya seluruh rakyat berganding bahu menaikkan ekonomi Negara bukannya menggugat  keamanan dengan segala macam alasan.






5 Komen to Bajet 2014 : BN Tunai Janji Tapi Pakatan Terus Bohongi Rakyat

  1. baba says:

    pakatan bukan perintah kerajaan pun jadi dia boleh buat bajet yg tak masuk akal ekonomi pun.jangan terpedaya dgn mereka. lagi satu mereka sudah tahu kerajaan akan buat sesuatu perancangan dalam bajet 2014, mereka umum dulu lepas tu mereka kata kerajaan tiru idea mereka.

  2. sireh ke gagang says:

    well said , kakchah . LU PIKIR LA SENDIRI (untuk org selangor , kelantan & pulau pinang ) .

  3. matkisah says:

    bajet BN tunaikan janji rakyat unyuk menikmati kenaikan kos hidup///orang kaya kamin kaya yang miskin makin miskin..tu janji kerajaan kan..hanya org tuli dalam BN je yang menafikan kepayahan disebabkan kos idup sekarang..contohnya..kos renew roadtek kenderaan yang dh berumo makin tinggi kosnya..kalau dulu cukup 100 ringgit nak idupkan roadtex keta lama..sekarang kosnya mencecah 500 ringgit..sama kos nak renew roadtex keta viva baru..sedangkan yang guna kereta tua tu orang2 yang kurang berkemampuan..adakah itu dinamakan rakyat didulukan..kedua..rege petrol ron 97 diturunkan seposen..manakala ron 95 dinaikkan 20 sen..rakyat yang kurang berkemampuan cuma beli ron 95..orang2 kaya kawan2 menteri beli ron 97//sebab diorang guna keta mewah tak sesuai ron 95..tu bajet perihatin lah tu namanya..bodohlah sapa kata bajet utk rakyat..

    • gambus says:

      naikkan kos ?? Bn sedia upaya membantu rakyat untuk tampung kos hidup walaupun dalam kenaikkan barangan diperingkat antarabangsa !!!

      seperti Pakatan yang berjanji akan turunkan harga minyak , TAPI YANG LAWAKNYA MEREKA MENAIKKAN HARGA AIR !!! Camana nak turunkan harga minyak ??? Harga Air pun PAS sanggup naikkan dan menzalimi rakyat !!! kos hidup untuk dapatkan air dah naik ..

      ni aku tanya kau , harga air tu ikut pasaran antarabangsa kee ke ??? inilah contoh PAS dan Pakatan memeprbodohkan rakyat dan menipu rakyat !!! bayangkanlah bila PAS dan Pakatan memerintah , kalau macam ni harga minyak naik melambung sekali dengan gula , susu semua !!! lagii hancurrr leburr

      Ni bangang kee apa nak cite pasal roadtax kereta , roadtax kereta berdasarkan enjin kau laa dan insurnace ,orang tua tak komplen pun pakai viva , yang komplen dan nak membelit ialah pencacai hina puak PAS dan Pakatan jeee .

Leave a Reply

Threesome