Menu Utama

Apa Kes, Dakwat Kekal DAP Hilang Dalam Masa 5 Minit?

KALAU diingat-ingatkanlah, DAP adalah antara parti paling lantang menyerang Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) berikutan penggunaan dakwat kekal dalam proses pengundian PRU13 pada 5 Mei yang lepas.  Bila selak balik, sakit hati pun ada baca ulasan pemimpin-pemimpin DAP tentang perkara tersebut.

Padahalnya, dakwat kekal ini bukan cadangan orang lain, cadangan dia juga dulu, tapi tetap tak terlepas dari dijadikan isu sensasi.

Bagaimanapun, bila terdedah bahawa dakwat kekal yang digunakan dalam pemilihan Jawatankuasa Ekskutif Pusat Parti (CEC) Ahad lepas, pun ‘tidak kekal’ juga, maka ini sudah jadi persoalan serius yang memerlukan jawapan segera dari pemimpin-pemimpin DAP.

Terutama ahli CEC nombor 5, tapi dapat kekal sebagai Setiausaha Agung – Lim Guan Eng.

Memang Anthony Loke kata dakwat itu kekal 3 jam, tapi seorang perwakilan yang juga calon dalam pemilihan Ahad lepas, Zulkifli Mohd Nor menegaskan yang dakwat tu tahan tak sampai 5 minit pun!!  Lagipun, kok betullah apa yang Anthony Loke kata, nak tanya juga ni, apa jenis dakwat kekal yang hanya bertahan 3 jam?  Itu bukan dakwat kekal, itu dakwat yang susah nak dicuci.

Bodoh atau tak faham bahasa Malaysia, masuk sekolah jenis kebangsaan lagi.

Anyway, kalau tak memekak pasal dakwa kekal SPR itu hari, munasabahlah jugalah.  Tapi dia punya bising kan main lagi ya, sekarang bila dakwat kekal dalam pemilihan DAP pun ‘melurut’ juga dalam tempoh yang jauh lebih singkat (malah dikatakan tak payah susah-susah cuci pun), maka apa agaknya kata DAP sekarang?

Apa ramai sangat ke perwakilan DAP yang terlibat itu hari sehingga dibeli dakwat yang tidak berkualiti?  Takkan perwakilan lebih sikit seribu setengah pun dakwat yang digunakan kualiti rendah juga?  Atau mungkinkah berlaku penyelewengan dalam soal pembelian dakwat ini?  Yelah, order lain, beli lain, baki?  Masyukkkk..

Jadi apa pun nak cakap selepas ini, yang nyata DAP sudah hilang intergriti dalam apa kapasiti sekalipun untuk menyoal SPR.  Pemilihan dia pun kantol dakwat kekal, tak usahlah lagi membuang masa nak menyalahkan orang lain pulak.

Sudahlah isu Janice Lee yang asalnya dipecat (bertanding sebagai calon Bebas) boleh jadi perwakilan, malah mengundi pun dalam pemilihan Ahad lepas, masih tak selesai sampai sekarang. Tambah dengan skandal berkaitan dakwat tak kekal ni, mahu rasanya Guan Eng lepas jawatan dan bagi orang yang berhak untuk jadi Setiausaha Agung DAP, Liew Chin Tong atau Gobind Singh Deo yang dapat undi jauh lebih tinggi dari Guan Eng.

Awak nombor 5, buat cara nombor lima lah maa….jadi Pengerusi Biro sudahlah, nak jugak jadi Setiausaha Agung, tak malu.






25 Komen to Apa Kes, Dakwat Kekal DAP Hilang Dalam Masa 5 Minit?

  1. WTF says:

    La…pakai DAKWAT KEKAL jugak ker???

    Kan aku dulu cadang kat DAP, suruh celup satu badan dgn dakwat hitam bila adakan pemilihan CEC 2013 tak mau dengar…

    http://www.mykmu.net/?p=34086

    Ah, rasakan….

    P/S: Kita kena pakai biometric system dah, ni dakwat kekal dah outdated dah…

  2. baba says:

    hahaha, yang dia punya pun tak kekal…..habis dok komplen yang spr punya…..dasar komunis sial.

  3. bangKano says:

    Biasa la tabiat alam manusia ni…kata oghang lain kotoq tapi sebenaq nya dia yang terlebeh kotoq membusuk lagi. Kata oghang lain korup dia jugak kaki korup…tuduh pihak lain tak telus depa jugak lagi teruk celus nya hingga lohe samapi kepala keretapi pun leh u turn. Tu la sikap dominan pihak pembangkang di Malaysia la ni.

  4. epson says:

    WOI KEMUT BILA NAK BUAT ARTIKEL KERAJAAN BAYAR 1.6 JUTA KEPADA K-POP??
    SEBAB DULU MYKEMUT JUGA YG BERMATI-MATIAN CAKAP ITU ADALAH SPONSOR KAH..KAH..KAH

    AMCM PENYOKONG UMNO SEMUA YG LEMBU? HEHE

    • WTF says:

      Dah sentuh dah pasal K-POP ni, pergi click the following link…

      http://www.mykmu.net/?p=35555

      Rocket Daily bila nak buat cerita pasal Undi Popular, Pengundi Hantu dan Dakwat Tak Kekal (pakai dakwat EPSON kot, padanlah TARA KEKAL) masa pemilihan CEC 2013…

      • PASpartyNGOK says:

        Dakwat, blackout,pengundi bangla mesti ada dalam mana2 pilihan raya.

        Rakyat suka kalau dapat perbankan tanpa faedah. Buat loan tak ada interest, bayar principal saja, tentu bagus.

        Tapi yang diberi “pembangkang tak berfaedah”.

    • anakbochek says:

      Datang dah spesies Mooh. Orang cerita lain depa nak pusing tang lain. Pakai dakwat epson lagi tahan la dari pakai dakwat kekal DAP. Cam lahanat…

    • gambus says:

      hahaha meroyan pulak macai Pakatan komunis ni

      tu laa kau komunis ,jadi lagi lembu DAPigs , DAPigs buat salah pun semuanya boleh .. haram pada orang lain dan halal pada puak Pakatan hehehe

    • sireh ke gagang says:

      tong taik version 2 ni . sesuka hati mak bapak dia aje kah , melabel org umno lembu ? anak siapalah ni kan . adab dan susila failed habis . memalukan keluarga aje ko ni wujud atas dunia ni .

  5. m8 says:

    Kalau guna ink printer yang 10 ringgit pun boleh kekal 1 hari

  6. dkds says:

    Bila tang batang hidung mereka….berbelit mereka bagi alasan…inilah dap, apa sahaja yang dilakukan oleh orang laon akan dianggap tidak betul…..mereka sahaja yang betul

    • Hamba Ar Rahman says:

      Aku kalau cayanunalip duk backing DAP ni aku boleh faham lagi…tapi paling tak faham kalau orang Islam yg bermati matian duk sokong DAP…hah…yang tu aku memang tak boleh faham sampai bila2…

      • sireh ke gagang says:

        tahluf siasi la bro ..tolak tepi itu isu melayu dan islam , janji putrajaya dpt dirampas .(angan2 merekalah ) .

  7. Melayu says:

    Dasar PR…yang jahat & salah semuanya k’jaan…depa tu maksum, invincible!! Loyaaaa tgk barisan depa…espashly dgn abg non & rafizi jambu gebusss!! Yg buat aku lagi loya bila penyokong fanatik PR letak LGE sama taraf dgn NABI…buwekkk!!

  8. gambus says:

    hipkorit DAPigs terbongkar lagi sekali , sebab tu DAPig kena tentang habis-habisan , inilah puak yang anti Melayu dan Islam

  9. sireh ke gagang says:

    parti cinabeng , kalau menuding jari pada org lain , dialah championnya . selak kain org lain , dia jugak juaranya . tapi bila kain sendiri terlondeh , jari yg menuding org lain tu cucuk mata dia balik , dia tak mampu jawab apa2 pun persoalan yg kita lontarkan . jln terbaik , dia senyap menikus . dasar haramjadah .begitulah.

  10. ku2 says:

    ni mesti guna dakwat buatan cina…tau2 jelah cina pembohong..org guna dakwat dia nak guna jugak..tapi dibelinya dakwat buatan cina..mmglah..spenda buatan cina pun pakai sehari dah rabak..

  11. jombo says:

    Rakyat perlu gesa SPRM menyiasat Dap atas pembohongan ini. Sungguh memalukan. Dap penipu rakyat. Hanya macai pakatan je yang percaya dengan permainan Dap ini.

Leave a Reply