Menu Utama

Anwar Ibrahim Mahu Shabery Cheek Segera Disingkirkan Dari UMNO… Mengapa?

shabery cheek k popTiba-tiba nama Shabery Cheek meniti di bibir rakyat Malaysia, berikutan Laporan Audit Negara berhubung bayaran RM1.6 juta kepada kumpulan K-Pop pada Hari Belia Malaysia tahun lalu.

Shabery, selaku Menteri Belia dan Sukan pada ketika itu, memberi jawapan bahawa bayaran tersebut dibuat menggunakan atas penajaan yang diperolehi dari pelbagai pihak, iaitu mencecah sehingga RM20 juta.  Shabery turut menggelar Jabatan Audit Negara “culas” (malas) kerana gagal menyemak wang yang dimasukkan oleh penaja ke akaun bank Majlis Belia Kebangsaan.

Bagaimanapun, Ketua Audit Negara menafikan dakwaan Shabery dan berkata, tiada sesiapa daripada kementerian atau majlis yang mencabar fakta wang konsert K-Pop itu datang menerusi peruntukan kerajaan semasa perbincangan kedua-dua pihak berhubung audit itu.

Suka penulis lontarkan kepada Ketua Audit Negara, siapakah pihak yang gagal menjawab fakta wang konsert K-Pop itu? Kegagalan menjawab berkenaan perkara tersebut boleh dikategorikan sebagai ketidakcekapan penjawat awam dalam melaksanakan tugas yang telah diamanahkan.

Mungkinkah apa yang berlaku memang dirancang, agar ianya menjadi isu sempena pemilihan UMNO yang bakal tiba? Telahan penulis ini adalah berdasarkan kecenderungan penjawat awam kepada pembangkang yang sangat tinggi berdasarkan satu kajian rambang. Mungkinkah ini sebahagian dari perancangan untuk menjatuhkan integriti kerajaan?

Dengan tidak semena-mena, tiba-tiba kita lihat Anwar Ibrahim cukup lantang dan mahukan siasatan ini dipercepatkan? Beriya-iya gaya dia berkata-kata.  Dengan tersenyum sinis penulis terfikir, bukankah kita tahu, siapa yang cukup suka melengah-lengahkan perbicaraan kes mahkamah? Apa muslihat di sebalik perkara ini?

Berfikir kebelakang, penulis teringat, bahawa Shabery Cheek adalah satu-satunya menteri yang berani berdebat dengan Anwar Ibrahim. Ketika itu, Shabery Cheek boleh dianggap sebagai menteri “junior”, berbanding deretan menteri-menteri yang ada.

Ya.. penulis tidak nafikan, kritikan hebat dan senyum sinis dicampakkan kepada Shabery Cheek selepas debat berakhir berikutan “he is not in the same league with Anwar”. Be it, say it. Katakanlah apa sahaja, kerana penulis lebih suka melihat keberanian yang ditunjukkan oleh Shabery Cheek pada waktu itu.

Anwar, seperti yang kita ketahui, tidak suka dilawan dari segala aspek. Dia sangat suka mengawal keadaan, seperti yang pernah diucapkan oleh pembantu peribadinya, Rahimi Osman. Anwar, seperti yang kita ketahui, seorang pendendam. Dan inilah waktu terbaiknya untuk menggunakan isu “separuh masak” dalam usaha menyingkirkan pemimpin UMNO yang berani. Doktrin “pemondanan” serta sindrom penakut yang berjaya “diterapkan” oleh Anwar kepada sebahagian pemimpin UMNO tidak boleh diganggu gugat. Dan Shabery Cheek adalah antara yang berani keluar dari kepompong keselesaan untuk menentang arus, waima beliau tahu risiko yang ditanggungnya.

Shabery Cheek, pada penilaian penulis, memang seorang yang berani. Beliau, sekali lagi, secara tidak langsung menyahut cabaran Anwar apabila menyatakan kesediaannya untuk tampil bersemuka dengan PAC, waima PAC belum lagi bermesyuarat serta belum lagi mengarahkannya untuk berbuat demikian.

Bukan itu sahaja, Shabery Cheek juga memohon agar prosiding disiarkan di kaca TV untuk tontonan seluruh rakyat!

Inilah keberanian, yang penulis cukup yakin, berasaskan kebenaran.

Penulis hanya mampu memberikan pendapat dari beberapa aspek yang mampu difikirkan. Apa yang penulis harapkan, agar pemimpin-pemimpin UMNO yang berani wajib diletakkan di tempat yang selayaknya.

Dan pemilihan UMNO 2013 “is just around the corner”.






76 Komen to Anwar Ibrahim Mahu Shabery Cheek Segera Disingkirkan Dari UMNO… Mengapa?

  1. bujuk says:

    Siapa sokong KBS guna wang 1.6juta untuk jemput K-pop, tak kira dari mana sumbernya. Atau Shabery umumkan siapakah pihak swasta yg. menaja k-pop tersebut.
    Aku lebih percaya pihak swasta bagi wang, tapi Menteri yg. pilih sendiri k-pop untuk temasya tersebut… bukan swasta yg. minta k-pop d bawa ke m’sia.

    • Hamba Ar Rahman says:

      Terus terang aku cakap…tak kira duit apa…dari mana…menjemput K Pop tu rasanya ntah siapa punya idea canggih yang kononnya boleh menarik perhatian orang Penang…tapi depa silap…patutnya tak payah buat apa2 atau jemput apa2…bila depa jemput K Pop…depa datang sebb nak tengok K Pop bukannya nak beri sokongan kepada BN….jadi mungkin BN masa tu terlalu desperate nak ambil hati pengundi Penang atau nak mengabui mata rakyat lain konon ramai yg datang bagi sokongan…(sedangkan depa datang cuma nak tengok Psy…)…skang benda macam ni dah jadi isu….kalau K Pop dijemput LGE…confirm tak jadi isu….tapi sebb kerajaan yg jemput…so..byk lah cakap2 kemudian yg keluar…kalau duit penaja…pun stil pembangkang akan bercakap selagi mulut boleh bercakap…point aku bukan hendak menyokong kerajaan…sebb bagi aku memanggil K Pop tu bukan idea yg bagus pun in the first place…kecuali kalau dapat menawan semula Penang….hah tu..lain cerita…berbaloi juga kalau nak jadi isu pun….ini…Penang tetap tak dapat…skang nak kena jawab pulak isu yg makan tak habis ni……

      • raplahjingaa says:

        Siapa punya idea lagi ?? tu idea think tank najib le…cina-cina yang dok menempek dalam PEMANDU, dan cina-cina tu semua masih bermaharaja lela dalam PEMANDU…menyirap darah aku bila ngenangkan Najib dan kepercayaan dia yang tak berbelah bagi dengan cina-cina ni semua.

        • Hamba Ar Rahman says:

          Aku rasa Najib memang tak mahu belajar dari kesilapan….apa yg gah sangat dengan K pop tu..aku pun tak pasti…lagipun mulut2 PAK lebai tak boleh ditutup…benda2 yang mudah dapat kritikan…kutukan atau mengundang apa saja kontroversi…patutnya cuba2 lah dielakkan…..aku masih ingat masa penyokong2 pembangkang menggelakkan dan kutuk macam2 masa kes Psy datang dan depa jawab NO….lepas tu ramai lah penyokong2 kerajaan bagi macam2 alasan…kata mic letak dekat hampir dengan mulut orang yg cakap No tu dan macam2….tapi hakikatnya tak payahlah nak tipu diri sendiri….memang terang2 depa cakap NO…dah tahu orang kutuk2 macam2…ni buat lagi sekali…K pop juga yg dipromosikan…seolah2 kalau tak dak K pop…takdak orang nak datang…..rasanya panggil Ustaz Azhar Idrus pun sure lebih ramai datang…tak kisahlah dia sokong manapun…tapi dalam hal macam ni…patut kerajaan lebih peka…..benda orang tak suka…jgn lah dibuat….

          • alimedanbaru says:

            hakikatnya pembangkang Mesia ni apa yg rakyat suka dia tak suka apayg rakyat tak suka dia suka..senang cakap , buat saja, dia suka ke tak seka ke, pinjam kata nik ajis: ‘itu dia punya pasal’..

          • Hamba Ar Rahman says:

            Wahh…ganas tuu Bro….hahahahaha

          • raplahjingaa says:

            Aku harap sangat pembangkang jadi satu balance force yang berwibawa, yang rational..tapi hampeh ! depa jadi cartoon.

        • gambus says:

          MEMALUKAN !!! punya banyak pemimpin veteran UMNO yang boleh dijadikan panduan .. tiba-tiba PEMANDU yangtgk muka pun lebih sayang dengan DAPigs pulak yang diambil

        • sireh ke gagang says:

          cinabeng2 pemandu yg duduk dlm opis deris jala la bagi idea bangang kpop tu .PM bkn tau ape pun .dah KBS jemput , dia datang je .sbb mengenangkan shebery chik & KBS.

      • Awang Sulung says:

        Hamba Ar Rahman..Kau ni nak komen pun tak tau hujung pangkal. Orang dok bincang pasai tajaan k-pop di Putrajaya masa Hari Belia. Yang kau dok cakap pasai Psy dan BN nak ambil hati pengundi Pulau Pinang kenapa? Itu cerita lain masa PRU13. Kes yang dibincang ini adalah hasil Laporan Audit Negara. Lain kali buat homework dulu, jgn komen melulu…menunjukkan kebodohan diri sendiri..he he

        • Hamba Ar Rahman says:

          memang betul aku tahu tuu….tapi aku tak cerita yg pasal yang baru ni…aku cerita yg dari masa Psy tu lagi…sebb Psy ni famous…pehal sibuk sangat asyik2 nak K pop…takkan tak belajar dari kes yang dulu….masa jemput Psy dulu…siap Najib tanya are u ready for BN…jawab NO….masa tu konon jemput K Pop supaya ramai datang…tapi adakah BN dapat sokongan…tak kan….Penang tetap tewas….so…ni K pop lagi….macam dah takder benda lain…

          • raplahjingaa says:

            Yup…Najib tak belajar dari pengalaman dia sendiri, apatah lagi dari pengalaman pemimpin-pemimpin terdahulu.

    • alimedanbaru says:

      sudahlah bujuk, tak habis2 dgn k-pop seolah-olah satu dosa yg tak terampun. hoi bujuk bodo, dengar sini..kalau kau nak tunjuk Islam sangat, sesungguhnya aku amat kuatir sebahagian besar kepala-kepala PAS tu dak kapiak, faham tak KAFIR. sebab apa… tak perlu aku jawab.. kamu kajilah AMANAT HJ HADI..adakah TUDUHAN KAFIR KEPADA UMNO TU DAH TERHUMBAN KEATAS MUKA PEMIMPIN2 PAS SEKARNG? KAU KAJI bujuk, kau kaji dan tanya akidah kamu balik!BODO tak habis2 dgn k pop, modal basi..

      • bujuk says:

        Dan ada di antara manusia: orang yang memilih serta membelanjakan hartanya kepada cerita-cerita dan perkara-perkara hiburan yang melalaikan; yang berakibat menyesatkan (dirinya dan orang ramai) dari ugama Allah dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan; dan ada pula orang yang menjadikan ugama Allah itu sebagai ejek-ejekan; merekalah orang-orang yang akan beroleh azab yang menghinakan… ayat6 surah luqman.

        • bujuk says:

          Dan apabila dibacakan kepadanya ayat-ayat Kami, berpalinglah dia dengan angkuhnya, seoleh-oleh ada penyumbat pada kedua telinganya; maka gembirakanlah dia dengan balasan azab yang tidak terperi sakitnya.. ayat7 surah luqman.

          • alimedanbaru says:

            ada jenis manusia, kalau dia baca pun dia takkan faham, kalau dia faham pun dia tak buat, kalau dia buat pun tak sesempurna mana.. inilah jenis manusia yg pandai bercakap, tapi cakap tak serupa apa yg dibuat.. melihat salah orang, tak lihat salah sendiri.. suka sangat membuat ‘ghibah’.. apakah ghibah itu wahai saudara bujuk.. lu pei tanya ustad.

        • raplahjingaa says:

          Tu la pasal bujuk….terdedah kebobrokan nik ajis dengan rasuah, terserlah spanda putih stopa, terlihat segala maksiat mat sabu…ni baru azab dunia..di hina, kat sana nanti belum tau lagi.

        • gambus says:

          macam pemimpin PAS menghabiskan duit mereka untuk hiburan ala kpop , pemimpin dan macai PAS melalak jatuhkan hukum HARAM .. TAPI mereka jugalaa yang buat penyanyi seksi ala kpop !!!

          ini seperti PAS menjadikan agama Allah ni sebagai ejekan , pada orang lain haram TAPI pada mereka ia bagaikan halal .. bukan perkara baru PAS mempermainkan hukum halal haram ini , sebagaimana PAS mempermainkan dan mengejek undang-undang hudud !!! Yang telah berpuluh tahun tidak disiapkan langsung !!!

        • bujuk says:

          Fahamkan dan cermin diri… bukannya d sana nanti bila kita sebut salah orang lain maka kita terlepas dari azab.

          • raplahjingaa says:

            Tau pun hang ! tu la hang bujuk…orang bagi nasihat hang tak mau dengar,slow tapi sombong , hang ingat dengan berselindung disebalik 2/3 kerat kisah nabi, hang dapat “cover line” kesesatan dalam diri hang, dari jauh pun aku boleh kenal.

          • bujuk says:

            Kisah nabi dan firman Allah itu untuk kita semua ambil pengajaran dan jadikan pedoman… kita nak cover d sana nanti, bukan takat d dunia ni.

          • gambus says:

            bagus bujuk kalau untuk kedua-duanya , memang aku sokong dan setuju … tapi apapun dalam alquran dah menyebut kena berhati-hati dengan orang munafik macam kau

  2. baba says:

    anwar cari peluang saja nak burukkan kerajaan. tak lebih dari tu. tapi satu lagi kita harap lain kali function kerajaan anjurkan jgn la bazir dgn mebawa budaya k pop ni walau pun duit dtg dr penganjur.

    • alimedanbaru says:

      kepada Anuar simuka jadian mengapa tak selesaikan tuduhan kamu dgn Karpal Singh yg berurusniaga juta-jutaan dari surat terbang yg bersepah di Permatang Pauh tu..belum lagi kes 3billion diBNM dulu.
      sibuk cari salah orang, jubur bertabur taik yg tak basuh, masih tak sedar2.

  3. KerisMelayu says:

    kalo ada issue yang anwar bangkitkan pasti ada agenda syaitan brsama.. puak dajjal sentiasa mencari ruang untuk memburukkan kerajaan dan mengambil kesempatan atas issue demi survival politik petualang politik ini

  4. tony gunawan says:

    umno jangan mimpilah,panggil k-pop boleh memancing undi!
    ini ideal siapa kalau bukan pemimpin umno!
    bodoh!

    • raplahjingaa says:

      Pancing tak pancing…cina tak ada suara dalam kerajaan, aku suka stail Mukriz, buat apa nak tolong cina ?? baik tolong oranmg melayu yang sokong UMNO !!

      depa bising, cina pun bayar tax…dey, tax yang cina bayar tak seberapa dari jumlah yang sepatutnya, sebab depa ni kuat menipu, anyway duit tu digunakan kerajaan untuk buat penjara, sebab terlalu ramai orang cina yang telah dan akan di sumbat masuk jail, disebabkan aktiviti jenayah.

    • gambus says:

      yang penting UMNO masih berkuasa apek tony !!!

  5. Matatelinga Gomen says:

    Bertahun2 Anwar meliwat berpuluh buntut.
    Bertahun2 Anwar songlap duit semasa dalam kerajaan.
    Bertahun Anwar melanggan pelacur siam,pelacur cina dan berbagai bangsa.
    Ada video sebagai bukti. Hingga hilang jam omega. Disah oleh pakar lagi yang video dia tulin.
    Berjuta2 Anwar business dgn karpal singh, merasuah hakim,merasuah pendakwa raya.
    TAPI dia tetap disitu. Tak keluar, tak berhenti, tak pergi sembunyi. Kes orang sebesar jari kelingking diblow up ke size sebatang kayu balak.

    Apa hal Sabree harus berhenti ??

  6. kukukambing says:

    KITA KENA INGAT SATU POINT.PEMBANGKANG @ PEMBANGANG DAN MACAI MACAI MEREKA TAK KAN USIK DAN KACAUGANGGU MANA MANA PEMIMPIN UMNO YANG PENGECUT .BAHKAN MEREKA SENDIRI AKAN MEMBELA PEMIMPIN TERSEBUT

  7. tony gunawan says:

    k-pop di atas adalah jemputan pada hari belia di putrajaya !setahu aku hanya orang melayu yang ada di situ tak nampak pun cina!
    kaum mana yang tengok persembahan k-pop ini kalau bukan melayu!

    • alimedanbaru says:

      hoi tony apapun lepas k pop tu, BN masih menguasai kerajaan Pusat dan dapat merampas Kedah. kau tahu tak K-POP TU APA MAKNANYA. = ‘KEDAH’ PASTU ‘PENANG’,he he

    • bujuk says:

      Harap Najib tak niat tumpang populariti k-pop, kalau tidak hinanya pemimpin umno nak tumpang populariti artis korea yg. seksi ni.

      • gambus says:

        ok bujuk TAPI kalau PAS menumpang populariti penyanyi ala kpop yang seksi ni takpe !!!

        amenoworld.blogspot.com/2013/02/penari-seksi-atas-pentas-pas.html

      • raplahjingaa says:

        Hang buat andaian..lepas tu hang pulak buat huraian….hang lagi la hina ! hehe..

      • bujuk says:

        Tak puas hati tak dapat sepentas dengan psy, Najib muncul d pentas bersama k-pop.

      • WTF says:

        FUCKUTAN sebenarnya yg menumpang popularity K-POP bila nak jatuhkan Najib…

        Hang tak caya Bujuk??? Cuba tengok gambar di bawah…

        http://1.bp.blogspot.com/__J8RooFuAQI/TASFzWth0DI/AAAAAAAAAr0/Vl9HTyNqsdg/s1600/altantuya-pics.jpg

        K-POP tu Bujuk…

        Habis dicanang satu dunia gambar K-POP ni…

        • Mek esah says:

          Asyik gambar tu je…..Hang ni dah telan ubat ke ?

          • gambus says:

            kalau kau asyik main cakap benda yang sama , apa salahnya bagi gambar yang sama .. itupun otak kau tak berfungsi kee mekk

            macam puak PAS kata kpop tu haram sebab seksi TAPI pemimpin PAS sendiri buat show seksi ala kpop !!! .. PAS buat benda yang mereka sendiri kata jatuh HARAM !! ini memang haramjadahh !!!

          • WTF says:

            MARAH MEK GAMBAR TU!!!!

            GAMBAR TU LA PUAK2 FUCKUTAN GUNAKAN NAK JATUHKAN NAJIB!!!!

            AWAT!!! HANG DAH RASA SERBA SALAH KA, MEK TAHU YG MEK NI DI PIHAK YG SALAH!!!

    • raplahjingaa says:

      Setahu hang ??? hehe…hang ada kat situ ke toni ???

  8. reds says:

    kpop punya hal pon nak kecoh…. dah ramai orang muda minat kpop…xsalah rasenye nak bawa k pop… bukan selalu pon…bagi aku hiburan kpop ni jauh lagi baik dari hiburan2 negara barat…janji ade penjelasan tentang wang yang digunakan…..

    • bujuk says:

      Kalau hang seorang muslim..
      Dan ada di antara manusia: orang yang memilih serta membelanjakan hartanya kepada cerita-cerita dan perkara-perkara hiburan yang melalaikan; yang berakibat menyesatkan (dirinya dan orang ramai) dari ugama Allah dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan; dan ada pula orang yang menjadikan ugama Allah itu sebagai ejek-ejekan; merekalah orang-orang yang akan beroleh azab yang menghinakan. ayat6,surah luqman ni hang nak letak mana?

      • alimedanbaru says:

        bujuk, oii bujuk.. kau tahu tak apakah dosa yg paling besar dari membunoh orang.. kau tahu tak dosa mengata orang tu amatlah besar dosanya.. kau dah semak ke apa makna Ghibah tu.. samaada benar atau tak benar kau tetap melakukan ghibah…aku kaji kamu ni asyik mengkaji dan menyelak salah orang.. memang totok Pas kamu ni atau anak murid no 1 bang Nuar.kau cakap soal k pop tapi tak pulak kau komen tentang artis pompuan yg diusung kehulu kehilir oleh pak lebai2 Pas atas pentas sampai meleleh air liur mereka..kau citer sikit apa maknanya si Abby tu pada Pas.. dia dah jadi bini orang.. masa dia janda dulu apa hukumnya Pas bawak dia siang malam dan jadikan dia sebagai pelaris.. walaupun harga dia tak sampai 1.6 juta tapi kauciter sikit apa hukumnya.. citerlah sikittt

        • syaa says:

          bujuk cilako,puak dia buat banyak hal tak baik takpe…klu slh org lain besar kuman pun dia menyalak melolong,pakatan haram buat majlis kpop blh pulak?

      • gambus says:

        pemimpin PAS sendiri menghabiskan duit mereka untuk hiburan ala kpop , malah duit ratusan juta pun habis dengan masalah air tak setel .. surah alquran tu kau campak mana bujuk demi pemimpin PAS !?

      • reds says:

        wow…ayat6 surah luqman juga boleh digunakan kepada pemimpin islam kpop pas…sekian terima kasih…duit aku satu sen pon x pakai..so logiknya aku x membelanjakan duit aku ke hiburan yang melalaikan…

      • bujuk says:

        Ayat Quran ni d turunkan sebagai pengajaran kepada semua, bukan kelompok tertentu…

        • reds says:

          yep..betul kata saudara…jangan lupa post ayat6 surah luqman di blog dan forum pakatan rakyat seperti mana anda lakukan di mykmu….

  9. sireh ke gagang says:

    Malas baca berita ni . aku lebih happy baca saranan hj hadi kpd pdrm . hj hadi percaya , ade anggota pdrm boleh jadi mcm watak2 street fighter nanti . 😀 😀

    • WTF says:

      Hehehehe…

      Jangan lupa tgk ni…

      http://m.youtube.com/watch?v=4DzcOCyHDqc

      Kalau polis ikut nasihat Hadi Roi, mampus semua polis….

      Mueh44444444

  10. Pepatahkata orang silam,
    “SIAKAP senohong, gelama ikan berduri,
    BERCAKAP bohong, kan dah mencuri!”
    UMNO ni sembahyang tonggang-tonggek, umrah haji macam pegi piknik – tapi nak lawan dengan Ambrin Buang, silapski le!
    Bayang bayar RM1.6 juta K-Pop, amik kau meletop-letop bayar betina-betina separa bogel gelek,tak faham ape biji butir belakang kira!
    Bayar Hari Belia 2012, tak sampai 1juta RM 67.61juta. Macam duit tok nenek wariskan!
    Besar celaka dan sial dapat pemimpin Melayu Islam kat lidah je!
    Semoga dijadikan iktibar kepada mereka yang juaga rajin 3M – membohong, menipu dan menyonglap – atas nama `Hidup Melayu’

  11. reds says:

    baru datang sekali bleh rosak aqidah kaa…bleh murtad ke?? menyesatkan macam puak syiah ke??

  12. Kawa7826 says:

    Sudah ahjibgor beri restu..demi undi cinabeng..apa nak vakap..undi tak dpat..swasta sponser mesti ada udang dlm mee, bagang daalm jubur..dalam mulut..tanya bang non dia pakar..hal tu

  13. dkds says:

    sudah sampai masanya penjawat awam yang tidak mahu membuang fahaman politik PR di lucutkan jawatannya…baru mereka ada akal..

    selama ini kita dihidangkan dengan ketirisan dan pemborosan yang ketara dari jabatan-jabatan kerajaan..terutamnya pengarah-pengarah yang tidak tahu berterima kasih pada kerajaan atas polisinya mereka diletakkan disitu…

    kita tidak terkejut pada suatu hari nanti tiada lagi pengarah-pengarah berbangsa melayu atas kebodohan dan kebebalan yang mereka tonjolkan hari ini

    • bujuk says:

      Lain kali pilih pengarah ikut peribadi, bukan ikut parti.

      • gambus says:

        penjawat awam ni bujuk kau ingat parti UMNO kee yang temuramah hahahaha adoii bodohnya kau ni !!!

        Dan macai Pakatan semdiri pernah mengaku penjawat awam ni ramai penyokong Pakatan hahaha

        • bujuk says:

          Ingat kes correct..correct..correct, isu perlantikan Ketua Hakim Negara yg. d buat melalui telefon dengan Peguam Linggam?
          Ini contoh…
          Jadi jangan kata tiada campurtangan politik dalam perlantikan pegawai kanan k’jaan. Kengkawan aku pun ada bagitau, ada menteri minta ambil kroni dia d pejabat mereka walaupun tiada kelulusan.

          • gambus says:

            laaa apa jadi pada kes video linggam ni bujuk , kau bagitau aku ??? setakat menyalak sorang-sorang dalam hp kau boleh kata bukti kakakakakaka , sedangkan video seks pemimpin Pakatan pun kau tolak sebagai bukti !!!

            Perlantikan Ketua Hakim ni adalah kuasa eksekutif Perdana Menteri dan kena mendapat persetujuan YDPA

            bangangnya kauuu , ituah jadinya pada macai macam kau bujuk , bila kuasa ahli majlis , exco dan YB pun kau bahlol dan hanya pandai buat fitnah TAKPAYAH laa nak menyalak pasal isu lain

            ketua hakim kau nak bandingkan dengan penjawat awam biasa hahahahaha

            ni akhirnya sama juga macam kes RCI IC Sabah , melalak anwar dan pemimpin Pakatan dan semua macai termasuk media .. akhirnya apa bukti anwar kasi ??? dia sendiri jawab tak tahu !!!

            cakap orang munafik macam kau siapa nak percaya bujuk ?? tiada kelulusan boleh masuk kerja penjawat awam ??? kau nak bodohkan siapa bujuk ??? pasal hutang negara kau boleh menipu , pasal kenyataan Tun M kau boleh putar belit dan menipu .. orang macam kau hanya manusia hina jee , mak bapak kau ajar tak agama Islam bujuk masa kau kecik ???

          • WTF says:

            Perlantikan Ketua Hakim kuasa siapa hang tak tahu ka Bujuk???

            Bujuk ni BODOH, tapi nak MENIPU…

            Hentikanlah bawak cerita bohong kat sini…

      • WTF says:

        Betul tu Bujuk!!!

        Nak lantik pengarah, jangan lantik MENANTU yer Bujuk!!!

        http://www.malaysiakini.com/news/118116

Leave a Reply

Threesome