Menu Utama

Antara ‘Lembu’ Shahrizat & Liwat Anwar Ibrahim

MEDIA yang ada hubung kait dengan PAS macam berpesta mengutuk UMNO bila Ketua Wanita, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mengekalkan jawatan itu dalam pemilihan yang dijalankan baru-baru ini.

Kononnya UMNO masih di takuk lama kerana mengekalkan orang seperti Shahrizat yang terpalit dengan ‘skandal lembu’ syarikat yang dimiliki suaminya.

Tapi PAS terlupa, Shahrizat dipilih secara demokrasi oleh wanita UMNO, bukan apa-apa unsur diluar dari semangat demokrasi yang diamalkan parti tersebut.  Sejak bila persepsi mengambil alih tempat demokrasi, dan parti mana dalam dunia (kalau ada) yang menentukan pucuk pimpinan berasaskan persepsi, bukan undi?

Justeru, apa pun pendapat masing-masing mengenai Shahrizat ini tapi keputusan untuk mengekalkan beliau atau tidak di jawatan itu adalah atas perwakilan yang mempunyai untuk hak memilih atau senang cakap, selaras prinsip demokrasi.

Yang tak setuju, masuk UMNO, jadi perwakilan dan pilihlah siapa yang disukai.  Bukan duduk luar, lepas tu melalak dan melolong macam anjing lapar, itu tidak akan mengubah apa-apa.

Lagipun, PAS ada hak apa nak mempersoalkan pilihan perwakilan UMNO untuk mengundi Shahrizat?  Mat Rock kata, “lu sapa?”

Sememangnya, Shahrizat layak kerana diikutkan keputusan semalam, beliau memang berada di atas sekali berbanding lain-lain calon untuk jawatan Ketua Wanita.  Bukan macam Guan Eng, dapat nombor lima dalam pemilihan CEC,  tapi duduk jawatan nombor satu (Setiausaha Agung).

Atau macam jawatan Ketua Umum PKR yang kini disandang Anwar Ibrahim.  Jawatan itu tidak boleh dicabar, tapi masih ada kuasa penuh, kalah pulak Presiden PKR yang kebetulan bini dia jugak.

Malah PAS sendiri pun ada masalah itu, Nik Aziz pemimpin paling tinggi parti, tapi bukan dipilih oleh ahli-ahli parti, sebaliknya oleh anggota Majlis Syura Ulama yang separuh bilangannya dilantik oleh Nik Aziz sendiri!!

Semua ini menunjukkan demokrasi mati dalam parti-parti pembangkang, tapi lagaknya macam dialah pejuang demokrasi tulen!!  Jadi lebih baik diam dan uruskan masalah parti sendiri yang tak selesai-selesai sampai sekarang.

Tak payah nak tunjuk bagus dengan urusan parti orang.

Penulis sendiri ada komen tersendiri tentang pemilihan Shahrizat, tapi sebab Shahrizat menang atas undi perwakilan di peringkat bahagian (bukan sebab alasan budak sekolah seperti MS Excel silap dan sebagainya), maka penulis tidak rasa komen itu penting sekarang.

Cuma pada firasat penulis, perwakilan UMNO tidak rasa ‘skandal lembu’ oleh syarikat suami Shahrizat, ada kaitan dengan kelayakan Shahrizat sebagai Ketua Wanita UMNO, sama macam status Anwar sebagai peliwat (disahkan oleh 10 Mahkamah), tidak menjejaskan sokongan PAS kepadanya kerana itu adalah hak asasi manusia Anwar nak buat apa.

Lagipun 3 tahun nanti (2016), akan ada pemilihan lagi, dan pemilihan itulah yang lebih penting kerana siapa pun yang menang dalam pemilihan itu nanti, akan mengemudi UMNO menghadapi PRU14 yang kita jangka pada 2018.

Bukan yang sekarang ini.  Pemilihan sekarang pada penulis, hanya formaliti setelah 4 tahun tak ada pemilihan.  Status quo di sana sini, memang sudah dijangka.






84 Komen to Antara ‘Lembu’ Shahrizat & Liwat Anwar Ibrahim

  1. sireh ke gagang says:

    LU SAPA PAS ? nak sibuk hal rumah tangga org ? hahaha

  2. mnorkembalak says:

    Saudara Pengarang, jangan kata yang diluar Umno malah yang dalam Umno pun tidak berasa selesa bila Shahrizat dipilih menjadi Ketua Wanita. Perlu diingatkan yang memilih hanya perwakilan, tapi bukan suara akar umbi.

    Sememangnya layak dengan kata-kata ini “hanya lembu saja yang memileh lembu” Oleh itu persiapkanlah diri Bagi Tuan lembu ini menangkis dan menepis, jika ada kali kedua perkara yang boleh memburukkan Umno dimasa depan.

    Perlu juga berkerja keras dari sekarang jika tidak mahu Umno dan Barisan kecundang pada PRU-14 nanti. Sekali lagi saya ulang “Hanya lembu saja yang pileh lembu”

    Kalau saudara pengarang gentleman terbitkan komen saya ini..

    • badrole amin says:

      kepada mnorkembalak…..

      Islam terus menang, kafir kalah lagi!
      Allahuakhbar!!!

    • alimedanbaru says:

      orang yg mengumpamakan orang itu lembu sebenarnya dia adalah bapak dan baka asli lembu. UMNO adalah parti manusia Melayu Islam yg gagah perkasa mengharungi zaman. 56 tahun Merdeka UMNO tetap utoh dan diberi mandat menerajui negara yg bernama Malaysia dengan izin Allah. Kepada LEMBU-LEMBU teruskan ‘mengemoooo’ dan berak merata jalan.. memang TAK TAHU ADAT, LEMBULAH KATAKAN. UMNO spt suami kak Jat hebat sebab ‘menguasai bisnes lembu lembuan..’Esok banyaklah silembu yg kena sembelih..Takbir!

  3. raplahjingaa says:

    Semua pemimpin-pemimpin Melayu tak kira parti mana pun sama-sama ada ” skeleton in the cupboard ” itu kenyataan tanpa apa-apa sentiment.

    Barisan kecundang ?? cuma bayangkan apa akan jadi pada bangsa melayu dan agama Islam kalau barisan kecundang ??

    so kalau semua pemimpin lembu tak kira parti mana pun, maka rakyaat pun adalah lembu, tak kira parti mana pun. You re generalizing things.

  4. badrole amin says:

    antara lembu peliharaan suami kak ijat dgn lemboo peliharaan musibat anwar, kucing aku pun tahu hanya lembu peliharaan suami kak ijat berguna memberi manfaat kepada manusia sementara lemboo peliharaan musibat anwar seperti mooh, bujuk, mek esah, tony, mnorkembalak dll patut ditembak mampos

    • mnorkembalak says:

      Woi babi kalu ko berhajat nak tembak aku datanglah cara getleman jangan nak menyalak dalam internet

      • gambus says:

        aku ingat hebat sangat , rupanya macai tahap lembu jee .. kakakaka meroyan sakan lembu DAPigs ni

        • alimedanbaru says:

          binatang lembu, dia hanya kenal haiwan aje, sbb tu keluar dr mulut dia babi.. dia tak kenal manusia.. salah masuk kut.. kepada orang UMNO teruskan sifat berbudi bahasa kerana manusia dipandang tinggi kerana budi bahasa..sunnah nabi..Takbir

    • bangKano says:

      Lembu lembu peliharaan Sharizat ada la lembu berguna pada manusia,leh buat lauk & buat kurban setiap tahun. Lembu lembu PR apa ada…? Dah la bodo madaq cuma makan,tidoq bila nak mengawan tenggek lembu betina tak kegha anak sendiri ka,induk sendiri ka, adik kakak ka semua depa pulun termasuk pungkoq tu….lepai tu bawa pi berdemo Bersih tu,bukan bertambah bersih malah kotoq semua jalan pasai tinggai taik busuk bersepah sepah & kencin hancin melantong tu. Tu la lembu produk PR termasuk Anuaq tu…!!!

  5. Anak Lenggong says:

    mnorkembalak says:
    Saudara Pengarang, jangan kata yang diluar Umno malah yang dalam Umno pun tidak berasa selesa bila Shahrizat dipilih menjadi Ketua Wanita. Perlu diingatkan yang memilih hanya perwakilan, tapi bukan suara akar umbi.

    aku nak tanya ko..ko tau tak cara proses yang dilakukan kalau tak tau baik dok diam…kalau tak tau meh sini aku bagi tau ko..

    1. Cara pemilihan dilakukan disemua Bahagian dimana perwakilan yang dilantik adalah sebanyak 7 orang daripada setiap cawangan.

    2. Kesemua 7 perwakilan daripada cawangan yang dilantik oleh cawangan tersebut sewaktu mesyuarat cawangan.

    3. Sewaktu proses pengundian dilakukan sama saperti proses pilihanraya takde sesiapa pun yang boleh memperngaruhi perwakilan tersebut sebab undia ditangan dia bukan nya main angkat tangan.

    so kalau ko rasa tak selesa jangan dok menyalak daripada luar..pegi la kalau ko jadi ahli UMNO ..pegi laa mesyuarat cawangan dan offer diri sendiri untuk jadi perwakilan..ataupun kalau ko rasa ko tu bukan lembu..ko offer jadi calun sebab didalam UMNO sesiapa pun boleh jadi calun dengan mengisi borang tak perlu ada pencadang dan penyokong pun..sendiri calul diri sendiri laa..

    Tak perlu ko nak pertikaikan yang kemenangan Shahrizat sebab dia dipilih oleh 30678 orang perwakilan dan bukannya daripada 20 orang..ataupun melantik diri sendiri walaupun kalah dalam proses pengundian.

  6. Mek esah says:

    Umno parti totok melayu….kebangsaan melampau2….mcm mana kat Jat terlepas…hehe

    • raplahjingaa says:

      Pasal apa pulak dia nak sangkut mek ???

    • gambus says:

      entah kenapa pulak dia nak kena tangkap mekk , atas law apa kot ??? bagi tau aku , kalau buat fitnah atas ajaran nik ajis baik tak payah !!!

      Kebangsaan melampau ?? yang melacurkan agama Islam tu PAS , yang mempermainkan hukum halal haram juga PAS , kat Malaysia semuanya bebas .. yang DAPigs jelas anti Melayu dan anti Islam tu pulak yang kau jilat kan mekkk

    • alimedanbaru says:

      mek betullah tu, UMNO parti totok Melayu melampau sebab kalau nak harapkan PAS dan PKR dah lama dah orang Melayu kat Mesia ni jadi hamba Cina.

      Memang mek UMNO parti kebangsaan terlampau, kerana cintakan tanah melayu inilah UMNO berjuang habis2san untuk mempertahankan agama Islam dan anak bangsa yg mendiami tanah tercinta ini.

      Mek, memang kak Jat terlepas, sebab Mesia ni ada Rukunegara, kedaulatan undang-undang. yg tak terlepas dan berderet kes dimahkamah macam Punahsihat PKR tu.. macam2 ada kes dia mek.

      Mek,hanya UMNO YG MEMPERTARUHKAN JIWA DAN RAGA DEMI TANAH MELAYU INI, BIAR PUTIH TULANG JANGAN PUTIH MATA.. kau hanya menumpang saja kerja buat UMNO yg menjadikan Mesia spr yg ada pd hari ini..sudahlah mek

    • bangKano says:

      Mek esah pungkoq hang dah kena rodok & apam lunyai hang dah kena jolok oleh cock bullock tu….. bagi free pun depa tak mau laaa…!!!!

  7. baba says:

    anwar yang terpalit berpuluh2 skandal masih dijadikan ketua….bengong sungguh pakatan ni

  8. zizan says:

    Anwar yang meliwat tak de kena mengena dengan sesiapa pun sebab dia tak guna duit rakyat.Sharizat yang mencuri duit rakyat RM 250juta itu jika diberikan bantuan kepada golongan usahawan dan miskin, sudah tentu banyak manfaatnya.

    • dkds says:

      meliwat tak ada kena mengena dengan sesiapa? oi..bangang…meliwat itu dosa…kita wajib mencegah dan menghapuskan perkara ini..bukannya mengangkatnya sebagai pemimpin

      • alimedanbaru says:

        betul bang, cuci sikit kepala hotak zizan tu..dia bukan faham pun apa yg dia kata, main angguk je apa yg tok ketua dia kata.. he he, belasah bang

    • gambus says:

      inilaa contoh macai Pakatan tahap lembu .. ANWAR MELIWAT TAKDE KENA MENGENA DENGAN SESIAPA ??? HAHAHAHAAH

    • gambus says:

      kerajaan umumkan bantuan untuk usahawan dan orang miskin pun puak Pakatan hina , manfaat apanya

      Shahrizat tu bayar tiap-tiap bulan kau tahu takk , kalau tak dia akan disaman macam macai Pakatan deepak yang tam mampu bayar balik pinjaman , bukan macam PAS kambing jamnapari tu dah lingkup duit rakyat dengan duit rakyat sekali .. tu barulaa mencuri duit rakyat namanya !!!

      • bujuk says:

        Yg. ni aku mintak bukti… mana yg. family Kak Ijat dah bayar. NFC ni masih ada bisnes lembu ke? Bukan apa ramai umnoputra bila berhutang tak bayar dan tiada tindakan. Ingat kes Tajudin Ramli, tak-tau apa cerita Nazri Aziz dah kautim dan kes tutup. Rakyat tau.. masalahnya bukan pada Tajudin, tapi pada pemimpin umno d belakang Tajudin. Untuk tutup isu Pemimpin d belakang Tajudin, k’jaan kautim dengan dia. Sama juga projek TEKUN yg. rata2 umnoputra juga, hutang tak bayar tapi k’jaan diam. Tak seperti PTPTN, k’jaan kejar sampai lubang cacing.

        • raplahjingaa says:

          Peminjam tekun tak bayar hutang ?? alaaa..bujuk, bukan takat TEKUN jer, ramai yang tak bayar macam-macam hutang, ini masaalah universal.

          Hang tak mau cerita ke Tanah kat Lojing dan Lembah Sireh ???? tu yang hangpa kata alim sangat tuuuu…

        • WTF says:

          Hang mintak bukti Bujuk!!!

          Hang ada bukti ker syarikat NFC tak bayar belik hutang pada kerajaan on time???

          Bagaimana dgn HUTANG MYR 600 juta diberi oleh kerajaan Persekutuan kepada kerajaan Kelantan, Nicky Ajis and family member dah bayar balik belum????

          • bujuk says:

            K’jaan k’tan bayar lebih cepat dari yg. d jadualkan..

          • WTF says:

            MANA BUKTINYA!!!

            PASTE LA SINI!!!

          • luvmy says:

            Hmmm….tu je ke buktinya bujuk? ada bukti transaction slip x?

          • anakbochek says:

            Kalau tak dapat bagi bank in slip, bagi link Harakah pun kira ok la. Mana, mana, mana???

          • gambus says:

            ayat pembelit bujuk macam tu laa , bayar lebih cepat , ayat pun tiru cakap husam yang makan duit rakyat dengan projek kambng jamnapari yang dah bungkus tuuu

            bayar lebih cepat TAPI sebenarnya tak bayar habis lagi pun !! malah masalah air pun tak selesai lagi jugak , sekarang nak mintak rm2 billion lagi ??

        • WTF says:

          MYR 600 juta Bujuk!!!! Mana pergi duit tu???

          MANA BUJUK!!!! MANA BUJUK!!!! MANA BUJUK!!!

          Cuba check poket Nicky Ajis, mesti ada punya!!!

          http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/7952-pembohong-tidak-layak-jadi-pemimpin

          Mueh44444

          • bujuk says:

            Semua habis d guna untuk kepentingan rakyat k’tan… insyaAllah.

          • WTF says:

            INSYAALLAH!!!!

            TAK YAKIN LA TU YA BUJUK!!!

            DAN BILA KELAKNAT NAK BAYAR HUTANG!!!

          • gambus says:

            kepala htak kau bujuk !!! , duit rm600 juta tu untuk setelkan masalah air , sejak bagi beratus juta sampai sekarang masalah air tak setel , ini hanya memberikan kepentingan kepada pemimpin PAS jee

          • gambus says:

            punya aku cari akhirnya jumpa , memang aku ingat-ingat lupa pasal isu pokok masalah air kat kelantan ni ..

            heheh teringat komen saudara WTF , mengenai puak PAS ni yang menghina dan memfitnah UMNO mengenai penswastaan tapi mereka juga buat perkara yang sama , lebih hina lagii pemimpin PAS ni teris menerus menzalimi rakyat kelantan

            mymassa.blogspot.com/2012/09/mana-perginya-rm600juta-duit-rakyat.html

            1. Krisis ini bermula sejak 1990, apabila PAS berjaya menguasai Kelantan. Ketika itu,Nik Aziz menjadi Menteri Besar Kelantan telah bersetuju bekerjasama dengan “Thames Water” sebuah syarikat dari United Kingdom untuk memaju dan membangunkan air di Negeri Kelantan, bertujuan menangani masalah air di negeri berkenaan.

            2. Projek mega tersebut gagal dan yang anehnya segala beban hutang terpaksa ditanggung oleh kerajaan Negeri Kelantan, bukannya tanggungjawab bersama dengan syarikat dari UK itu.

            3. Ini kerana memorandum yang ditandatangani tidak memihak kepada kerajaan Negeri Kelantan yang di ketuai oleh Nik Aziz. Manakala Exco yang mentadbir Kelantan yang dilantik oleh Nik Aziz ketika itu tidak ada seorang pun di kalangan mereka yang mempunyai latar belakang di bidang undang-undang.

            4. Walaupun ada penasihat undang-undang negeri tetapi Nik Aziz dan Exconya tidak ada pengalaman dan kemahiran mengurus dan gagal membuat keputusan yang tepat dan akhirnya rakyat dan Negeri Kelantan menjadi mangsa menanggung beban hutang sehingga kini.

            5. Disebabkan keegoan pemimpin PAS yang enggan mendapat khidmat undang-undang dari kerjaan Pusat menyebabkan kerajaan Kelantan muflis dan akhirnya, Nik Aziz tanpa rasa bersalah mewakili kerajaan Negeri Kelantan memohon bantuan daripada kerajaan pusat dengan menemui Tun Mahathir ketika itu sebagai Perdana Menteri untuk menyelesaikan beban hutang.
            Orang lain yang berhutang tapi orang lain yang diminta membayarnya.
            Tun Mahathir bersetuju membantu kerajaan Negeri Kelantan dengan memberi pinjaman mudah sepertimana yang diberikan kepada National Feedlot Corporation (NFC) yang dimainkan oleh pembangkang iaitu sebanyak RM600 juta dengan pemberian secara berperingkat,bermula dengan RM200 juta hingga RM600 juta dalam tempoh 3 tahun.

            6. Keputusan tersebut telah mengecewakan ahli UMNO dan tidak bersetuju dengan tindakan Tun Mahathir membantu Negeri Kelantan kerana orang-orang PAS yang di ketuai oleh Nik Aziz dan pemimpin yang lain ketika itu telah memberi pelbagai gelaran termasuk FIRAUN dan MAHA FIRAUN ketika berceramah di pentas-pentas politik.

            7. Tun Mahathir merasionalkan penyokong UMNO dengan mengatakan beliau bukan PM kepada UMNO dan BN tetapi PM kepada rakyat Malaysia. Pemberian RM600 juta itu adalah untuk rakyat Kelantan sebab Kelantan di bawah Persekutuan Malaysia dan bukan RM600 juta untuk Nik Aziz dan orang-orang PAS tetapi untuk membantu rakyat Kelantan. Terpulang kepada Nik Aziz dan kerajaan yang dipimpinnya untuk mengurus tadbir RM600 juta itu sebab duit ini diberi oleh kerajaan pusat terus ke perbendaharaan kerajaan negeri Kelantan tanpa dipantau.
            Etika yang perlu ditunaikan oleh kerajaan negeri ialah membayar kembali kepada kerajaan pusat mengikut perjanjian. Terma yang sama diberikan kepada NFC.

            8. Apa yang mengecewakan, selepas kerajaan Pusat membantu kerajaan PAS Kelantan, Menteri Besarnya Nik Aziz sebagai pemimpin negeri Kelantan tidak pernah mengucapkan terima kasih kepada Tun Mahathir dan tidak pernah buat kenyataan akhbar tentang pertolongan kerajaan pusat kepada kerajaan negeri Kelantan.

            9. Apabila ditanya mengapa tiada satu pun ucapan terima kasih diucapkan oleh pemimpin dan penyokong PAS, mereka menjawab di pentas-pentas politik dengan mengatakan PAS tidak perlu berterima kasih kepada manusia tetapi cukup mengucapkan syukur kepada Allah Subhanahuwata’ala sahaja.
            Begitu sekali sikap pemimpin dan penyokong PAS. Adakah ajaran Islam mengajar umatnya bersikap sedemikian, atau adakah itu ajaran pemimpin parti berkenaan?

            10. Episod beban hutang ini berlanjutan apabila Nik Aziz tanpa rasa bersalah meminta pertolongan Tengku Razaleigh Hamzah menjadi orang tengah untuk berjumpa dengan Tun Mahathir sebelum beliau meletak jawatan sebagai PM pada 2003. Pertemuan itu adalah atas permintaan Nik Aziz yang mewakili kerajaan negeri Kelantan yang merayu supaya sebahagian hutang kerajaan negeri Kelantan (RM500 juta) dapat dilupuskan oleh kerajaan pusat.
            Harapan Nik Aziz dan kerajaan Kelantan supaya diterima oleh Tun Mahathir seperti mana beliau membantu Nik Aziz dan kerajaan Kelantan pada pertengahan dan akhir tahun 1990an (isu air) dahulu hampa, kerana Perdana Menteri tidak dapat menunaikan permintaan tersebut dengan alasan jika RM500 juta hutang kerajaan Kelantan dihapuskan oleh kerajaan pusat, maka ada 13 buah negeri di bawah Persekutuan Malaysia, termasuk Wilayah Persekutuan akan meminta perkara yang sama dan adalah tidak adil jika hanya Kelantan diberi keistimewaan seperti itu.

            Selepas Tun Mahathir meletakkan jawatan sebagai PM Malaysia barulah Nik Aziz mengakui kerajaan Kelantan pernah mendapat bantuan dari kerajaan pusat berjumlah RM600 juta berhubung isu air di Kelantan.

            Nik Aziz dalam wawancara dengan akhbar arus perdana itu mengakui bahawa Tun Mahathir seorang yang baik dan hatinya putih kerana pernah membantu kerajaan Kelantan yang pada masa itu menghadapi krisis kewangan.
            Persoalannya, kenapa selepas Tun Mahathir meletakkan jawatannya sebagai PM baru Nik Aziz menghargai jasa-jasa beliau dan sekali gus mengakui bahawa kerajaan pusat pimpinan Tun Mahathir pernah membantu kerajaan Kelantan ketika susah dahulu dengan sejumlah wang yang banyak (RM600 juta) walaupun kerajaan Kelantan parti pembangkang dan tidak satu aspirasi dengan kerajaan pusat (BN).

            Jawapannya, mungkin anda semua dah tahu.
            Inilah fakta-fakta yang cuba dipadamkan oleh pemimpin dan penyokong PAS, supaya mereka boleh mengambarkan UMNO yang mengetuai kerajaan pusat adalah zalim dan perlu ditukar.

          • WTF says:

            Tulah sebabnya aku tak setuju permintaan kerajaan negeri Kelantan untuk pinjaman MYR 2 Billion diluluskan oleh kerajaan Persekutuan…

            Nanti bukan sahaja tak bayar balik, malah rakyat Kelantan juga takkan dapat apa2 manfaat kerana kerajaan negeri Kelantan tak distribute kepada mana2 agensi kerajaan dan melaksanakan pembangunan di negeri Kelantan.

            Ingat lagi kata2 si Bujuk apasal peruntukan diberi kepada wakil BN dan bukan kerajaan negeri:

            bujuk says:

            Pusat bagi bantuan pada ketua bahagian umno, bukan pada negeri k’tan. Sebab tu majoriti projek k’jaan pusat tertumpu d Jeli dan kws. BN. Peruntukan mungkin banyak, tapi ikut kata ketua bahagian UMNO dan bukan ikut keperluan pembangunan k’tan. Sebab tu… walaupun pusat kata peruntukan pada K’tan besar, tapi yg. dapatnya ketua bahagian bukan rakyat. Inilah antara sebab mereka berebut2 cah keting sesama sendiri untuk jadi ketua bahagian, walaupun kalah pilihanraya.

            http://www.mykmu.net/?p=35785

            Pertama sekali, adakah pertuduhan itu benar dan apakah bukti yg dibawa oleh Bujuk!!!

            Sekiranya pertuduhan itu benar, Bujuk tetap mengaku bahawa sekurang2nya kawasan Jeli tu maju walaupun duit peruntukan diberi kepada ketua bahagian UMNO.

            Itu adalah lebih baik dari bagi pinjam MYR 600 juta kat PAS, habis duit tah ke mana…. Ada hati lagi nak mintak MYR 2 Billion…

            Aku yakin kerajaan Pusat akan luluskan, but I do not agree puak2 ni asyik diberi tongkat, lepas tu yg terima tongkat dok marah2 dan kutuk kata kerajaan pusat zalim dan tak berperikemanusiaan.

            Ni dah alaf era 2000, perlukah kita mendokong org2 yg malas berusaha dan kurang pandai menguruskan ekonomi sendiri dan sampai bila pula kerajaan pusat perlu tanggung kehidupan biawak hidup ini.

            Nilah dilemma Melayu alaf baru…aku setuju perlunya diberi tongkat pada org yg berusaha membaiki diri sendiri, but not bagi pada yg hanya tahu tadah tangan mintak duit lepas tu pergi enjoy, habis enjoy mintak lagi duit….

        • WTF says:

          Tak boleh puji lebih2 Mahathir ni Nicky Ajis woi!!!!

          http://m.youtube.com/watch?v=lZPM752FOhA

          Mueh44444444

        • gambus says:

          mintak bukti ??? woii bujuk , terma syarat pinjaman air kelantan sama juga dengan NFC , kalau tak bayar pinjaman ni memang siaplaa , jadi macam macai Pakatan deepak yang kena saman sebab tak bayar hahahaha

          kau melalak macam anjing gila buat fitnah !! sekali kau tanya NFC ni masih ada bisnes lembu ke ?? aduhhh woii macai nik ajis yang kuat memfitnah !! maknanya selama ni kau memang bodohlaa , dah berapa banyak fakta ada depan mata !!!

          ni dia lembu NFC
          minaq-inggo.fotopages.com/?entry=2566449

          mana dia kambing jampari husam musa tu ??? duit rakyat kelantan dah habis kena sapuu , kambing pun takdakkkk !!! ni baru betul punya penipu !!!

          kelakar aku bila manusia munafik macam bujuk nak cakap pasal

    • anakbochek says:

      Kalau dia meliwat lembu atau kambing mmg takde masalah apa2.

  9. tony gunawan says:

    lembu mengamuk dalam pemilihan umno!
    hahahahahaha!

    • alimedanbaru says:

      spesis lembu bebenor datang dahh. baru minum todi, masuk-masuk terus ketawa… apa hal..

    • raplahjingaa says:

      lembu mengamuk toni ??? hang jangan, nanti marah ambiga hang kata binatang suci tahap dewa boleh mengamuk !!

    • gambus says:

      yang aku tgk puak DAPigs yang mengamuk macam anjing gilaa .. CeC pun berapa kali nak menipu sampai meroyan macam orang gila .. apa punya penipu laa puak DAPigs ni

  10. Anak Lenggong says:

    Kah ..kah kah..nuar meliwat takde kena mengena dengan sesiapa pun…yang bontot kena sumbat tu bukan orang ke..ataupun tunggu bontot ko sumbat sama..yang shahrizat tu saumi dia buat pinjaman..ko faham tak mangkok oii..PINJAMANNNN…setiap pinjaman tu dibayar secara ansuran bukan dapat free laa mangkokk..jangan jadi bodohhhh sangatttt.

    Mek esahh..PAS tu parti bermoral sangat ke..dalam perbicaraan rayuan penggunaan perkataan allah oleh majalah herall mana pegi nya pak lobai PAS…semua dah nyorok dalam peti besi ke nak tunjuk muka takut kena ketuk kepala dik cina DAP dan cina..so ini lah pejuang islam cara PAS..ko ni memang sangapp laa mek esah..

    • bujuk says:

      Dosa tetap dosa.. tapi ada dosa dengan Allah dan dosa dengan manusia/makluk. Dosa dengan Allah minta ampun dan taubat Nasuha, insyaAllah selesai. Dosa dengan manusia kena mintak ampun jugak.. tapi nak minta ampun sesama manusia ni yg. berat. D tambah dengan EGO sebagai pemimpin, biasanya dia akan kilas/tipu dan tambah dosa lagi.
      Kalau kak Ijat kata PINJAM, bayar la cepat. Kenapa dia pinjam pada k’jaan.. apasal tak p Bank? apasal senang sangat pinjam sampai rm250 juta. Rasanya orang lain(rakyat biasa) nak pinjam rm250 ribu pun susah nak dapat. Dah tu.. janji pinjam nak ternak lembu, apasal boleh beli kondo? takkan nak ternak lembu dalam kondo kut.
      Berbalik pada DSAI, secara adilnya dia telah d lepaskan oleh mahkamah dari fitnah umno. Kalau dia bersalah, tu antara dia dengan Allah.. dan pasti tidak terlepas jika bersalah dan tidak bertaubat.

      • raplahjingaa says:

        Hang buat fitnah…hang nak minta maaf kat siapa ??? hang kena jumpa sharizat untuk minta maaf dan hang kena taubat nasuha untuk tidak lagi membuat fitnah !!

        Bujuk, NGO Islam dan UMNO telah berjaya mempertahankan kalimah Allah swt dari di cemari puak kafir…hang mesti angin satu badan, Allah telah tutupkan lagi satu pintu, untuk orang macam hang meneruskan kerja-kerja munafik !

        see bujuk..Allah sentiasa menolong manusia yang memperjuangkan agamanya. Nyata dan jelas.

      • anakbochek says:

        PTPTN pun pinjam dengan kerajaan jugak Bujuk? Apasal tak pinjam dengan bank? Masih lagi memihak kepada Anwar? Ingatlah bahawa Anwar dibebaskan kerana sebab2 teknikal bukannya dibebaskan sebab dia tidak meliwat.

        • bujuk says:

          PTPTN pinjam dengan k’jaan sebab lebih mudah, tapi +- dengan bank jugak sebab ada faedah/bunga. K.Ijat pinjam k’jaan ada bunga/faedah tak, kalau ada berapa %?
          Atas alasan apa pun, jika dah bebas tak perlu la pertikai lagi kecuali orang yg. berikrar/sumpah dia lakukan perkara tersebut… sepatutnya dia wajib d hukum. Apasal pulak orang yg. bersumpah/ikrar pun tak kena hukuman?

          • luvmy says:

            Bujuk, aku pun pinjam duit kerajaan jgk buat beli rumah..nnt tiap2 bulan kerajaan tolak gaji aku..maklumla..aku ni keje kerajaan..bole la pinjam duit kerajaan. x pe la bujuk, ikut suka ko la klu ko kata dh dilepaskn so x perlu nk pertikai. tp sebagai manusia / ahli politik yg ADA maruah sepatutnya jika dh ada isu skandal tu, pandai2 sendiri la undur diri.. tp x pe, aku pgg kata ko, jika benar DSAI bersalah, insyaAllah ada hukuman setimpal dr Allah.

          • WTF says:

            Kerajaan KELAKNAT pinjam MYR 600 juta yg tak berbayar sampai sekarang ada bunga ker tak Bujuk???

            Bukan faedah/bunga ni, RIBA ker Bujuk??? Islam kan tak galakkan pengamalan RIBA!!!

            Takder siapa pertikai keputusan mahkamah, di mana Nuar Berahi melakukan aktiviti liwat tapi terlepas hukuman atas masalah teknikal!!!

            Hang cerita pasal sumpah mana satu ni Bujuk!!! Sumpah Najib Altantuya ka, Sumpah Saiful Nuar Berahi ka, atau sumpah Nura Berahi angkat sumpah sbg ahli Parlimen 2013…

            Cer cerita sikit????

          • anakbochek says:

            “kecuali orang yg. berikrar/sumpah dia lakukan perkara tersebut…”

            Kau cakap apa ni Bujuk? Siapa yang bersumpah melakukan perkara tersebut? Sumpah sapa yang kau maksudkan? Sumpah Saiful? Sumpah Saiful ialah sumpah dia “diliwat” bukannya dia “meliwat”.

            Kau masih nak suruh kitorang percaya cakap peliwat tua tu? No way man… enough is enough. Cukuplah sekali aku maki hamun Tun M sebab nak backing peliwat tu, rupa2nya Tun M memang betul selama ni.

          • gambus says:

            woii bujuk terma syarat pinjaman NFC sama juga dengan air kelantan yang bernilai rm600 juta tu !!! kenapa kau melalak setidak-tidaknya NFC ada hasil .. Kelantan ?? duit rm600 juta entah kemana masalah air tak setel , memang tiriskan dan habiskan duit rakyat betul pemimpin haprakkk PAS ni

            aduhaiii bujuk , kalau pinjaman Bank untuk pelajaran ni aku kategorikan sebagai personal loan !!!

            sekarang kau bagi aku interest personal loan dengan PTPTN ni bujuk macai nik ajis !!! jangan kau lari , wahai macai nik ajis !!!

            yang melalak pasal PTPTN ni masa belajar tuu duit tu jugak laa buat belanja awek pergi tgk wayang , bayar kereta , beli handphone , beli baju baru etc etc

            yang kelakar tu kolej milik Pakatan semuanya naik harga !! tak payah sembang laa bujuk !!! malah air kelantan pun naik harga , pemimpin PAS zalim kepada rakyat kelantan !!!

          • WTF says:

            Aku tahu apa hasil pinjaman MYR 600 juta…

            Air teh tarik mamak, tariff air naik 30% dan mintak SEDEKAH lagi MYR 2 Billion, sebab nak joli main THAI BOY!!!

            ITULAH PAS!!!

  11. Mohsein says:

    Kalau nak ikut cerita liwat yg dikarang oleh Tun Petir baik otak kamu jadi beku, mata kamu di korek dan telinga disumbat sebab mengunakan deria orang yang paling korup di Malaysia iaitu Tun Petir Mohamad seorang pembunuh.

  12. decepticon jr. says:

    klu liwat lembu atau kmbing tetap ada masalah.masalah mental blackouttt org tu.

  13. Mek esah says:

    allah depa dgn Allah Islam memang selamanya tak sama….allah depa tiga beranak…..Allah kita Maha Esa….itu pun tak faham ke…atau sengaja nak jadikan isu…..

    • Manong says:

      Mek esah, yang salahnya ialah kita membenarkan mereka mewar2kan kesesatan dan kesyirikan atas nama Allah, itu akan mengelirukan generasi muda. Kalau tak mahir dan jahil, jgn nak bela kristian, nanti terlucut akidah… Baik ko jgn komen apa2.

    • reds says:

      nak tambah sket…diorang salah guna laa mek esah oii…. tu laa bodo melampau lampau… x sayang agama laa ko nih…ko jangan terkejut botol arak pon nanti diorang taruk kalimah allah…darah aku berderau tengok flyers2 kristian menggunakan kalimah allah…

    • bujuk says:

      Dasar langit terbuka hari ni… isu nama Allah d tak berbangkit. Kita tak jadi kristian sebab berkomunikasi dalam bahasa Inggeris, tak jadi buddha sebab cakap cina dan tak jadi hindu sebab berbahasa tamil. Kalau kita berani hantar anak kita ke jepun, amerika, rusia dan china dengan alasan jika Akidah terpahat d dada InsyaAllah mereka takkan sesat, jadi alasan2 lain pada aku cuma politik.
      Jika nak jaga AKIDAH anak2 kita, hantar mereka ke sekolah agama bukan halang orang lain guna perkataan Allah. Sama je SYIRIK nya jika kamu mengaku Allah itu tuhan umat Islam dalam masa sama menurun nombor, jumpa bomoh dan amal sihir. Mempercayai pemimpin lebih dari percaya pada Firman Allah dan Hadis Nabi.. ini semua syirik.
      Buatlah kajian/bancian… berapa ramai anak2 muslim/melayu yg. tak mengaji Quran, tak sek. Agama rakyat, tak solat? Sedangkan Nabi kata mereka yg. tak SOLAT itu KUFUR.

      • raplahjingaa says:

        Hang cerita dengan Haron din tengok….bagi dia hang dah jatuh kufur !!

        so tok sah lah hang belagak pandai kat sini…sebab di sini kami tau hang hanyalah suara munafikun untuk merosakkan ummah.

      • anakbochek says:

        Jadi hang setuju la kalimah Allah dikongsi bersama? Ikut Harun Din hang dah jatuh kufur, poknik dng hj hadi pun dah konar lipat bila Harun Din keluar fatwa macam tu.

      • gambus says:

        yang tak solat tu memang kufur , yang menjual nama Allah juga kufur seperti dikatakan ulamak PAS Haron Din…

        aku juga setuju bujuk memang syirik kalau menurun nombor, jumpa bomoh dan amal sihir .. TAPI SAMA SYIRIK juga bujuk menyamakan Allah sebagai tiga tuhan dan yang mempunyai anak dan boleh melahirkan anak ..

        kesian macai PAS demi DAPigs sanggup buat apa sahaja

      • bangKano says:

        Tapi bujuk pasai apa ghamai pemimpin & penyokong tegaq PAS yang dah tersesat akidah depa tu…? Undi UMNO depa kata kafir jangan haghap masuk surga… bekerja sama ngan MCA & MIC depa kata nak jatuh kan syiar islam. Tapi bila PAS pi begabong ngan DAP leh plak tu…tak timboi plak isu kapiaq. Ni lagu mana bujuk…? PAS tu masih islam ka bila join ngan cina rasis anti islam DAP tu bujuk…? Tu bukan ajaran sesat ciptaan hamPAS ka…?

        Cakap pasai anak anak muslim melayu la ni tak ngaji alQuran,tak sekolah agama,tak solat depa tu kufur..? Tapi lagu mana plak anak anak PASTI tajaan PAS di ajaq ajaran sesat kat murid murid yang masih jahil tu…? Guru depa tanam doktrin pada murid murid PASTI kunun UMNO tu kapiaq tak masuk syurga. Ni ka konsep islami yang hang pa dok puja puja tu bujuk…? Pakai serban dan berjubah labuh nampak saja waraq tapi kata kata penuh ngan caci maki penuh fitnah. Ni ka islam yang dok ada kat anak anak PASTI tajaan PAS tu bujuk….? Depa dari kecik dah di ajaq kughang ajaq kat muslim yang lain yang tak menyokong perjuange isle hamPAS tu. Bila besaq nanti depa ni bakal berpotensi jadi manusia robot satanik memecah belah kan perpadue muslim di negagha ni.Depa ni jugak akan transform mutasi jadi pengganas beghani mati semata mata nak ledak kan bom membunuh insan insan tak berdosa termasuk kanak kanak,wanita & oghang tua.

        Bagi anak nak tak ngaji alQuran tapi depa tu tak menganggu keharmonian masyarakat awam terutama nya muslim…tak macam anak anak muslim melayu produk PASTI PAS tu.Wajah saja manusia tapi rohani depa tu dah jadi iblis keghana asakan doktrin kotoq tajaan hamPAS tu.

        Tu la sebahagian ajaran/doktrin dari pemimpin PAS yang dah tersasar dari ajaran islam sebenaq.

      • WTF says:

        Ni dulu kata2 hang Bujuk!!!

        Ubah tajuk…
        Baru2 ni k’jaan(UMNO) nak wajibkan BI sebagai syarat untuk lulus SPM. Persoalannya.. mengapakah k’jaan(umno) bersungguh2 nak mengangkat dan memartabatkan bahasa penjajah ini?
        Apakah anak2 orang UMNO hebat sangat BI?
        Seperti yg. umum ketahui, penyokong tegar dan ahli umno adalah orang2 kampung dan luar bandar. Mereka ini lemah penguasaan BI. Apa akan jadi pada mereka jika BI d wajibkan. Apakah UMNO sedang meminggirkan kelompok ahli/penyokong sendiri?
        Apa pulak tindakan pemimpin UMNO dalam isu ini?
        Bukan menidakkan keperluan BI, tapi mewajibkan bahasa PENJAJAH sebagai lulus peperiksaan negara umpama mendaulatkan PENJAJAH sendiri. Inikah TANDA KEMERDEKAAN Melayu?

        7:23 AM on September 9, 2013

        Apa keperluan wajibkan bahasa penjajah?
        UMNO nak semula d jajah inggeris ke atau d jajah melayu beridentitikan inggeris?

        2:53 PM on September 9, 2013

        http://www.mykmu.net/?p=34678

        Bersungguh2 kau masa tu Bujuk, la ni kata tak salah pulak ya Bujuk berkomunikasi dalam Bahasa Inggeris!!!

        Berbelit2 lidah kau ni Bujuk!!! What is your stand on how to improve the Malaysian Education System????

        You don’t have to answer that, because whatever your suggestion will be will contradict one another…

        Manusia takder pendirian mcm hang ni tak perlu dilayan!!!

      • WTF says:

        Balik kepada persoalan asal, apa salahnya org2 Kristian guna perkataan Tuhan dalam Bible yg diterjemahkan kepada Bahasa Malaysia???

        Bujuk, org putih pun rujuk Tuhan bagi org Islam tu Allah, kerana mereka pun tahu yg Allah tu khas milik org Islam…

        Terima kasih pada saudara/saudari suhaini kassim atas link berikut:

        http://www.christianpost.com/news/is-calling-the-christian-god-allah-wrong-29015/

        Yang Bujuk TERGEDIK2 pi sokong DAP dan PAS dalam soal kalimah Allah digunakan dalam Bible tu kenapa Bujuk???

        Org PAS ni hanya fikir pitih dan mileage politic jer…mana ada fikir pasal dosa pahala, apatah lagi akidah umat Islam!!!!

        Betul tak Bujuk????

    • anakbochek says:

      Kau pun sama jugak la Mek, mensyirikkan Allah. Ada pulak Allah depa, Allah orang Islam, mana punya kitab kau belajar.

    • WTF says:

      Mek pun lagi satu…

      Mek TERGEDIK2 pi sokong DAP dan PAS dalam soal kalimah Allah digunakan dalam Bible tu kenapa Mek???

      Mek sokong sebab PITIH dan Mileage politic kan!!!

      Udah2 la tu Mek…

      Baik Mek duduk diam jaga suami dan anak2 Mek dari tunjuk KEJAHILAN Mek dalam isu ini!!!

  14. bujuk says:

    Kata KJ “TAK GUNA POPULAR JIKA RAKYAT TOLAK”.

Leave a Reply

Threesome