Menu Utama

“Anjing UMNO” : Pembangkang Cuba Putarbelit Makna Bila Polis Siasat Aduan

Sikap pembangkang yang keterlaluan dalam cuba mencetuskan provokasi melampau  amat  tidak professional. Mereka cuba menutup kelemahan dalam DAP dengan mengalihkan perhatian dari isu pemilihan CEC DAP ala “clown”  kepada tuduhan Ketua Publisiti DAP Tony Pua berhubung kenyataannya yang menggelar Pendaftar Pertubuhan (ROS) dan akhbar Utusan Malaysia sebagai ‘’anjing UMNO’ .

 

Kerajaan tidak sepatutnya terperangkap dalam permainan DAP ini. Walaubagaimanapun mereka tidak boleh dibiarkan berbuat sesuka hati dan lepas dari tindakan jahat tersebut. Itu adalah tindakan biadap. Pertikaian dan penyelewengan telah berlaku dalam DAP. Oleh itu mereka cuba menutupnya dengan  mengkritik Utusan Malaysia dan ROS.

 

Tony tidak seharusnya mengeluarkan kenyataan berunsur penghinaan itu sedangkan isu-isu yang dikaitkan adalah berpunca dari dalaman parti DAP itu sendiri malah kewujudan ROS bertujuan untuk memantau setiap pertubuhan yang ada dalam Negara.

 

Malahan kenyataan pembangkang yang cuba memutarbelitkan istilah “anjing” juga seperti cuba menghina kepintaran bangsa Melayu atau dengan kata lain cuba memperbodohkan Melayu. Menurut blog Lim Kit Siang, http://blog.limkitsiang.com/2013/10/07/of-running-dogs-misunderstanding-and-proving-the-phrase/

Menurut artikel tersebut  RUNNING DOG is “an English translation of the Mandarin word that refers to lackeys or lapdogs”

 

Timbalan Ketua Polis Negara menjadi sasaran serangan pembangkang apabila beliau mendedahkan bahawa pihak polis sedang meneliti Laporan Polis yang telah dibuat terhadap Tony Pua yang menggelar Pendaftar Pertubuhan (ROS) dan akhbar Utusan Malaysia sebagai ‘’anjing UMNO’ .

 

Isu yang cuba dimanipulasi di sini adalah samada Timbalan Ketua Polis Negara faham akan maksud “running dogs”. Malahan ianya cuba memperlekehkan tahap pemahaman English beliau dengan menyarankan Bakri Zinin pergi ke kelas Bahasa Inggeris. Ironinya pihak DAP ini seolah-olah beranggapan mereka bertukar menjadi “Mat Salleh” setelah menganut agama Kristian.

 

Walaupun pembangkang cuba memutarbelitkan perkataan anjing tersebut 360 darjah namun hakikat bahawa penggunaan anjing oleh Tony Pua itu sebenarnya tetap bermaksud menghina dan mencaci akibat kemarahan melampau mereka kerana keburukan dan kelemahan ketara DAP dalam pemilihan CEC telah didedahkan dan terbongkar.

 

 

DAP tidak mampu menyembunyikan perangai semulajadi kurang ajar melampau mereka. Setiap hari benih kebencian akan ditabur dan ditanam oleh mereka.  DAP memang selama ini menjadi duri dalam daging yang sentiasa mencetuskan provokasi kebencian dan pemberontakkan.



« (Previous News)



44 Komen to “Anjing UMNO” : Pembangkang Cuba Putarbelit Makna Bila Polis Siasat Aduan

  1. Moohyideeeeen says:

    Uuuukk! Uuukkk! Uuuuuuuuuuuuukkkkkk!

    memang pun…

    • anakbochek says:

      Ini anjing DAP sudah menyalak. What breed are you Mooh? Terrier, Chihuahua, Spaniel or just typical bitch.

      • Moohyideeeeen says:

        jenis ‘amenooooo’

        • raplahjingaa says:

          Apasal hang jadi low class sangat mooo sejak semenjak ni….merapu tak ketahuan punca…ke hang baru realised PR dah kalah PRU 13 ??

          • alimedanbaru says:

            kesian aku pada kau Moo. kau dah kena sawan Tony Pua. Sitony tu dah perakui bahawa UNNO adalah parti yg tersangatlah kuat sehingga dia merasakan UMNO menguasai segala-galanya dalam negara. Tony tu phobia dgn UMNO kalau2 tokong dia, Guan Eng terlucut jawatan kalau UMNO menjolok, maklumkan perkataan ‘undi popular’ dah makan tuan, sebab tu kena sawan semuanya.. he he

          • anakbochek says:

            Bang Ali, sebenarnya Mooh dah sawan sebab anak Nazri Aziz sudah himpit Nora Danish. Dia tidak dapat terima hakikat yang Nora Danish punya taste anak menteri je.

        • WTF says:

          Amenoworld lagi…

          Ala Mooh…hang pergi nikah la dgn Amenoworld tuh…

        • Anwar Perez Shalom Ibrahim says:

          Mooo.. hang nk jadi anjing plak??? baguslah tu..akhirnya hang upgrade juga diri hang tu jadi ANJING yee..lpas nih boleh la DAP gunakan hang untuk menyalak.Nak2 plak time Perhimpunan..ANJING2 DAP nih menyalak ramai2..tido atas jalan..syok hang Mooo..

    • komen macam bodo je… aku rasa ko ni mesti dulu mase sekolah hanya tau belajar copy and paste dan kerja jenis haprak je ni kan?… tu yg komen bodo2 macam ni…

      hehehe….

      Malaysiakini, Malaysianinsider, tranungkite, Harakah, Keadilan daily, dll… semua tu anjing PKR,DAP,PAS…

      hasilnya = manusia seperti Moohyideeeeen…

    • jijik la Mooooo ko buat macam tu..
      kan najis tu…… HAHAHAHAHA..

    • gambus says:

      bila puak PAS menjadi anjing DAPigs

  2. Pak Su says:

    Banyak cara UMNO buleh buat. Jgn biar diperbodoh dlm psywar ni..
    1) lawan dengan level lebih rendah dlm umno, kena ada fighter lain tak perlu top-gun layan…tapi lawan kena lawan.
    2) Main isu kepada fence-sitters untuk dapat simpati dan bagi benci kat musuh..
    3) Ada ruang saman, kena saman, patut dah ada cell yang study legal action..
    4) Action oriented counter attack, seimbangkan kata-kata dan perbuatan, jangan lebih gempaq dari buat…amaran kosong orang tak suka….
    Rasanya umno lebih arif dan bijaksana, dan disini pun mungkin tak kena tempatnya, ada ke dema baca?…

  3. baba says:

    takkan RoS tak boleh saman tony puas dgn kenyataan mcm ni? jgn bagi muka, saman. begitu juga dgn utusan.

    • Moohyideeeeen says:

      Saman ler….

      • alimedanbaru says:

        nak saman macam mana, orang kena sawan, orang gila terlepas dan tak terikat dgn undang2.. dimaafkan sebab kegilaan dan kesamdolannya yg semulajadi..

      • gambus says:

        DAPigs pun nak saman ROS moo lembu anjing DAPigs .. saman lerrr

        • WTF says:

          Saudara gambus…

          Ada berita kurang sedap ni…

          http://thedapinsider.blogspot.sg/2013/10/dap-tried-to-bribe-ros-with-rm-50000000.html

          Tah betul atau tidak tak pasti la…

          • anakbochek says:

            Itu kot yang Karpal kata nak saman ROS, rupa2nya nak bayar “saman” kat ROS. Inilah dia mentaliti PR, yang haram nak dihalalkan. Bayar saman equal to bagi rasuah.

  4. dkds says:

    Sampai bila pihak agensi kerajaan yang menguatkuasakan undang2 perlu berdiam diri atas semua cemuhan dan fitnah yang dilemparkan?..pengundi telah memberi signal yg jelas..tanpa undi kaum mereka pun..bn masih lagi berkuasa..

  5. PASpartyNGOK says:

    Dengan mengambil kira scenerio semasa, kerajaan perlukan percepat penguatkuasaan undang2 akta bagi menggantikan ISA.

    Dengan kuatkuasaan itu kita bakal lihat pusat tahanan akan dipenuhi oleh ahli2 Majlis peguam hingga ke hakim2 sekali.

    Mata kita jadi sakit, telinga naik berdesing, kepala jadi bengang melihatkan apa yang sudah berlaku dengan mahkamah kita. SEorang penjenayah liwat lepas dari hukuman setelah kes tertangguh sebanyak 58 kali. Apa jenis pengadilan macam ini.

    Dan dalam masa yang sama ANJING 2 itu dan CACAI mereka menyalak tentang kerajaan kejam, tak adil, rasuah dsbgnya…. bagi menutup pekong mereka sendiri.

    HINA sungguh manusia serupa ini.

    • bangKano says:

      Nat wat camno gi…ni ada la sistem demokrasi dan menurut kehendak perundangan. jadi hakim tak leh nak wat perrr sebab depa ada hak berbuat demikian dan sah ikut undang undang berkaitan penangguhan sebanyak 58 kali kes Liwat II Anuaq tu….loyar loyar depa kan bijak pusing kat sana kat sini nak lepaih kan anak guam depa. Mangsa kes & hakim sentiasa di permain kan oleh kebijasanaan para loyar dalam menafsir kan klausa undang undang.

  6. Topup says:

    apa dah jadi dengan hang moooh ? Elaun blogging tak mashyukk ker ?

  7. Moohyideeeeen says:

    Cap Ayam lagi (Nur Jazlan) ni nampak bijak sikit la… (confirm dia tak akan naik dalam ameno…he,..he..):

    Datuk Nur Jazlan Mohamed has questioned Putrajaya’s move to set up a panel to study the 2012 Auditor General’s (AG) Report, pointing out it will duplicate the role of the Public Accounts Committee (PAC), which he chairs.

    He also said Malaysians would not have confidence in the panel set up under the office of the Chief Secretary as it comprised government officials.

    “It could cast doubt on the panel’s impartiality as the officials are investigating their own colleagues,” Nur Jazlan told The Malaysian Insider in Kuala Lumpur.

    The Pulai MP also pointed out the panel’s work would clash with the duties of the PAC which has oversight over government expenditure.

    “PAC is an independent and impartial body with members from both Barisan Nasional (BN) and the opposition,” he explained.

    Nur Jazlan said PAC did not focus solely on graft but also on overall matters such as ethics and responsibilities of civil servants.

    “PAC’s focus is at a bigger context. We want to improve the current system so that it can give better, quality service,” he said.

    Since the AG’s report was tabled in Parliament last week, revealing a litany of financial abuses and wrongdoings by government departments and agencies that cost taxpayers millions of ringgit, Putrajaya moved swiftly to counter the fallout by setting up a committee chaired by Chief Secretary to the Government Tan Sri Dr Ali Hamsa to look into the excessive spending and weaknesses to prevent a repeat of such abuses.

    Its members comprise representatives from the Public Services Department, the Attorney General’s Chambers, the Finance Ministry, police and the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC).

    The committee would follow up on its findings by taking disciplinary action against those found guilty of misappropriation.

    “We have asked the MACC to study whether there were issues concerning the MACC that should be solved first,” Ali was quoted as saying in The Star newspaper on Saturday.

    He also said another special committee, which will also be chaired by him, would soon be set up to monitor all government projects and procurement.

    Last week, the DAP had suggested that a high-powered three-man panel comprising Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin, opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim and Auditor General Tan Sri Ambrin Buang be set up to investigate the report as PAC would not do justice to it.

    “At the end of the day, PAC is controlled by the government, given the 9:5 ratio. What type of enforcement can we expect in the wake of too many cases of misappropriation of government funds?” asked DAP secretary-general Lim Guan Eng.

    Earlier today, Finance Minister II Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah said that the financial mismanagement revealed in the report will be referred to a special committee which will include the MACC and the police.

    “We will need to wait for the outcome of the investigations from this committee,” he said after officiating the National Business Zakat Symposium today. – October 8, 2013.

  8. Moohyideeeeen says:

    Rugi lagi….:
    .
    .
    PSM leaders to get RM200k from gov’t, police

    Kow Kwan Yee
    11:40AM Oct 8, 2013

    Six Parti Sosialis Malaysia (PSM) activists have obtained a consent settlement in their civil suit against the government and 81 other respondents over wrongful arrest and false imprisonment in 2011.

  9. Moohyideeeeen says:

    Kisah derhaka UMNO dan Raja-Raja melayu:
    .
    .
    Isu kekebalan raja ini sebenarnya timbul pada tahun-tahun 1992, bilamana mantan PM, Tun Mahathir Mohamed berusaha untuk menarik kekebalan raja-raja Melayu ketika itu. Sebenarnya kes ini timbul pada 1992, bila Douglas Gomez dicederakan di Istana Sultan Johor pada 30 Nov.1992. Berikutan dengan itu pada 10 Disember, 92 Dewan Rakyat telah meluluskan dengan sebulat suara usul yang dicadangkan oleh En Ghafar Baba, TPM ketika itu, mengenai apa yang dikenali sebagai peristiwa Bukit Serene.

    Sebenarnya sebelum Bukit Serene, berbagai perkara telah berlaku. Antaranya pada Julai 1992, Tengku Bendahara Johor telah dituduh memukul dan mencederakan seorang bernama Jaafar, penjaga gol hoki pasukan Perak selepas perlawanan hoki antara Johor dan Perak. Kemudian peristiwa Prebet Adam yang mengamuk di Chow Kit juga dikaitkan dengan kesultanan Johor yang sehingga kini tiada keputusan yang jelas mengenai perkara itu.
    En. Ghafar Baba menegaskan di Parlimen;
    “Dan bahawa Dewan ini memutuskan kejadian tersebut adalah satu penyalahgunaan kuasa yang bercanggah dengan semangat Perlembagaan Malaysia dan bertentangan dengan cita-cita serta hasrat undang-undang negara yang berteraskan kepada sistem Raja Berperlembagaan dan Demokrasi Berparlimen. Dan Dewan ini mengambil ketetapan bahawa segala tindakan yang perlu hendaklah diambil bagi menentukan insiden seumpama ini tidak berulang lagi pada masa hadapan.”

    Bahagian Perlembagaan yang disebut-sebut akan dipinda adalah Perkara 181(1) yang menyebutkan bahawa “Tiada apa-apa undang-undang yang menyentuh secara langsung keistimewaan, kedudukan, kemuliaan dan kebesaran Raja-raja boleh diluluskan dengan tiada persetujuan Majlis Raja-Raja.” Mengikut peruntukan ini, adalah sukar bagi kerajaan Barisan Nasional untuk meminda Perkara 66 (4) Perlembagaan Malaysia yang berbunyi “Yang Di-Pertuan Agong hendaklah dalam masa 30 hari selepas sesuatu rang undang-undang dikemukakan kepada baginda diperkenankan dengan menyebabkan rang undang-undang itu dicop dengan Mohor Besar.” Kod Etika yang dikemukakan oleh Barisan Nasional ditolak oleh Majlis Raja-Raja, menjadikan ia sukar untuk dilaksanakan. Akhirnya kerajaan berjaya memasukkan satu artikel tambahan di bawah Perkara 66 (4) iaitu 66 (4A) yang berbunyi “jika suatu rang undang-undang tidak diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong dalam masa yang ditentukan dalam fasal(4), rang undang-undang itu hendaklah menjadi undang-undang apabila habis masa yang ditentukan dalam Fasal itu mengikut cara yang sama seolah-olah baginda telah memperkenankannya.”

    Perkara 66(4) memberikan beberapa implikasi. Antaranya sesuatu rang undang-undang itu akan lulus secara automatik walaupun Yang di-Pertuan Agong tidak menandatanganinya. Ini memungkinkan kezaliman akan tertimpa ke atas rakyat . Umpamanya soal Akta Pengambilan Tanah yang telah dipinda, rakyat tidak mampu menolak jika tanahnya ingin diambil oleh kerajaan untuk tujuan pembangunan. Apa yang boleh dilakukan hanyalah tuntutan pampasannya boleh dipertikaikan di Mahkamah. Selebihnya seseorang itu akan kehilangan tanahnya jika kerajaan berhasrat untuk mengambilnya.

    Sebaliknya orang-orang politik pula kebal daripada tindakan mahkamah. Banyak kes politik akhirnya berakhir begitu sahaja, tanpa tindakan dapat diambil di mahkamah. Terlalu banyak kes membabitkan orang politik tidak dapat diselesaikan, menjadikan seolah-olah mereka lebih kebal daripada Raja-raja dan berada di atas undang-undang

    1. Pandangan Sultan
    Sultan SelangorSultan Sharafuddin Idris Shah
    “ Jika rakyat rasa saya berhak, saya menerimanya dan saya akan lakukan yang terbaik. Apapun , biarlah rakyat dan Parlimen tentukan kerana Parlimenlah yang menarik balik kekebalan raja-raja. Malah , ia dibawa oleh orang Melayu sendiri….”
    Istana Mestika6 hb. Disember,2008
    Mingguan Malaysia; 7 hb. Disember,2008, ms 1

    2. Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali(MP Pasir Mas) berkata Perkara 66 Perlembagaan Persekutuan perlu dipinda semula bagi mengembalikan semula kuasa raja-raja bagi memperkenankan sesuatu rang undang-undang di Parlimen. Ia adalah sebagai langkah untuk meyakinkan orang Melayu serta percaya institusi raja di negara ini masih relevan.

    3.Perkara 181(2) 😛 erlembagaan Malaysia; pindaan pada tahun 1994 membolehkan raja-raja Melayu didakwa di Mahkamah Khas Raja-raja.

    4.Menurut Prof. Zainal Kling pula , “jika tiada kuasa raja; kerajaan mungkin akan menjadi terlalu kuat seperti apa yang berlaku di Thailand. Jadi, mengembalikan kekebalan raja-raja Melayu adalah wajar.”

    • anonimus says:

      Kalau pikir cara bodo gitu le,..tp cuba pikir cerdik sikit,..bila raja boleh buat suka hati sampai bunuh rakyat sendiri contohnya, tentulah rakyat akan marah,..lama2 rakyat berontak tak hormat raja,..institusi raja boleh runtuh,..Tun M hanya bertujuan nak menyelamatkan institusi raja agar lebih disanjung dan dihormati,..tu yang pembangkang (khususnya DAP) angin sangat dengan Tun M..peluang mereka dihancurkan oleh Tun sekali lg.

    • gambus says:

      dulu puak PAS dan DAPigs ni juga yang melalak pasal ‘raja adil raja disembah , raja zalim raja disanggah’ .. takkan dah jilat balik ludah kau dan pemimpin Pakatan yang lain moo lembu !!!

      Yang sibuk memaki hamun raja-raja Melayu ni ialah puak Pakatan sendiri !!! inilah contoh akhlak rendah puak Pakatan , cakap pun penuh munafik !

  10. raplahjingaa says:

    Opps ! nasib baik aku tak baca…hehe

  11. dapbabi says:

    Puak ni memang babi, dulu dah tersepit sbb tak de negara nak ambik dorang sanggup sembah melayu. Sekarang bila dah berjaya, nak pijak kepala plak. memang babi tahap gaban betul puak ni.

  12. dapbabi says:

    Puak ni memang babi, dulu dah tersepit sbb tak de negara nak ambik dorang sanggup sembah melayu. Sekarang bila dah berjaya, nak pijak kepala plak. memang babi tahap gaban betul puak ni.

  13. dapbabi says:

    Puak ni memang babi, dulu dah tersepit sbb tak de negara nak ambik dorang sanggup sembah melayu. Sekarang bila dah berjaya, nak pijak kepala plak. memang babi tahap gaban betul puak ni.

  14. Parti Ajaran Syahwat says:

    Keanjingan pas dan pkr lebih teserlah bila cina dap hanya membelai shj tetapi tak bg makan. Lagi2 pas mengharapkan “Bagai Minatang samak yg penuh” dgn dap…

  15. pasBab2 says:

    Puak PAKATAN anjing kominis

  16. shasha says:

    Apa kata jangan dilayan langsung mooo lembu tu. Makin kita reply komen dia, makin gedik dia kat sini. Ignore everything it (it, bukan he sebab lembu) says sebab memang tahap lembu. Biar dia nak kata apa, copy paste satu kitab ke, meh kita bo layan.

  17. jombo says:

    Pihak dap telah berjaya menanam budaya kurang ajar kepada rakyat yang terlalu taksub yang kononya pembangkang teraniya oleh kerajaan. Dulu kita lihat pembangkang atau orang yang benci kerajaan takut untuk memaki kerjaan secara terbuka tetapi sekarang mereka berani mengunakan bahasa kesat dalam kenyataan media. Kita sebagai rakyat harus mengesa kerajaan mengunakan kuasa di dalam akta untuk mendakwa mereka2 ini.

Leave a Reply