Menu Utama

Air Kelantan: Nak Pinjam RM 2 Billion Lagi? Jangan Diberi!!!

WAH, senang-senang hati betul nak ini kerajaan negeri PAS Kelantan mahu minta pinjam wang dengan kerajaan persekutuan untuk selesaikan masalah air.  Siang malam dok kondem kerajaan Persekutuan BN, tak Islamik, syaitan dan sebagainya, bila tengkuk dah tersepit, senang hati mak ayah dia nak mintak pinjam wang dengan kita.

Jangan dibagi.

Ini semua auta PAS nak cari duit cara mudah, bukan nak bantu rakyat.  BN perlu ingat, siapa pun Menteri Besar, penyakit PAS itulah dia – hanya fikir keuntungan sendiri.

Dulu Nik Aziz pun bawak muka selipar mintak pinjam wang RM 600 juta dengan kerajaan persekutuan, tapi masalah airnya selesai pun tidak.  Kita pun tak tahu apa yang dibuat dengan wang itu sehinggakan bekalan air di Kelantan jauh ketinggalan dari negeri-negeri lain.

Sabah dan Sarawak yang muka bumi bergunung ganang serta keluasannya yang berkali ganda dari Kelantan itu pun, tahap bekalan air bersihnya adalah jauh lebih baik.

Menunjukkan bukan masalah wang, tapi masalah pentadbiran dan sememangnya PAS ini tidaklah tahu dia mentadbir, harap pada pendewaan berlebihan ke atas Nik Aziz sahaja untuk kekal lama sebagai kerajaan negeri.

Penulis harap kerajaan persekutuan biarkan PAS selesaikan masalah tersebut.  PAS kan bijak (dia kata dia bijaklah), tidak adalah yang lebih bijak dalam Malaysia ini melainkan PAS.  Setiap pergerakkan dan perbuatannya adalah dengan keredhaan Allah swt belaka (dia cakaplah).

Sekarang ini apa?  Kalau bijak sangat, tidaklah terhegeh-hegeh nak mintak pinjam dengan persekutuan.

Lagipun, bukankah bumi PAS sekarang sudah ada minyak. Pulak tu, minyak tersebut sudah siap proses bila keluar dari bumi, tidak dalam bentuk minyak mentah, dia jadi petrol terus..hahahahaha..dengan harga minyak dunia semasa, banyak duit boleh buat tu.

RM 2 billion pun lebih rasanya.

Dah apa jadi dengan riuh rendah pasal penemuan tu dulu?  Dah dikaji belum telaga minyak tersebut boleh produce berapa banyak barrel satu hari.  Agak-agak ada ke 100,000 tong?

Pesan penulis macam inilah, berhenti jadi bodoh, nak tahan berapa lama sangat hidup dalam dunia ni sampai semua orang nak ditipu?  Akhirnya diri sendiri juga mengaku kelemahan, bukan orang lain pun yang bukak pekung.

Bertaubatlah PAS ooiii.



(Next News) »



213 Komen to Air Kelantan: Nak Pinjam RM 2 Billion Lagi? Jangan Diberi!!!

  1. mek esah says:

    bukan nak mintak free…nak pinjam tu…lagi pun rekod bayar balik terbaik apa… lagi satu laporan tentang air kotor ni betul ke ?….utusan meloya yang melaporkan…hehe

    • WTF says:

      Bayar balik dgn apa Mek?

      Minyak PETROKNIK ker????

      • mek esah says:

        tidak le semiskin/sebangsat seperti yang umno harapkan…..http://www.bernama.com/bernama/v3/bm/news_lite.php?id=158693

        • WTF says:

          Ai…takkan marah Mek..

          Hehehehe…oppsss…PETRONIK!!!

          http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik/19606-penemuan-minyak-di-tumpat-r-hantar-sempel-untuk-kajian

          • Kayu says:

            Mek cuba hang suruh Nik Aziz pinjam dari Ah-long DAP atau ceti Haram Kopak Singh tengok ….,mana tau mereka dapat membantu…kan mereka untung banyak dari aktiviti haram mereka jual dadah dan pinjaman haram mereka..,..,ko tengok bertapa mereka sasau dan meraban bila pencacai mereka ditembak mampus oleh polis ..,pinjamlah tengok,.. kalau Nik Aziz tak boleh bayar balik bolehlah mereka suruh pencacai mereka tembak mati Nik Aziz pulak cepat sikit dia masuk syurga..,macam mana Mek…,aku tengok Nik Aziz begitu mesra dengan Kopak singh,,. sampai makan kek pun bersuap…,,duit kerajaan sekular UMNO haram tu,,,…!!!!..tak gitu Mek

        • WTF says:

          Ai…takkan marah Mek..

          Hehehehe…oppsss…PETRONIK!!!

          http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik/19606-penemuan-minyak-di-tumpat-r-hantar-sempel-untuk-kajian

        • sireh ke gagang says:

          kalau tak miskin dan bangsat , jangan meminjam lah . dah tersepit seperti ketam dihempap batu , lagi mau cakap besar . ini la perangai tak sedar diri org2 pas .

          • mek esah says:

            ayat paling mudah pun tak boleh faham..ini ka macai umno totok….habis tu negeri umno yang kononnya negeri yang kaya dan seibu bapa dgn kerajaan pusat banyak pulak buat tahit hutang….selamba je…jika sesebuah negeri mampu bayar balik apa yang dia hutang apa masalahnya ?…ini tak lain tak bukan…sifat busuk hati yang kuat bersarang…

          • raplahjingaa says:

            Kerana aku tak sanggup melihat sedara sebangsa dan seagama aku hari-hari dok teguk air barli hapak, aku sarankan kerajaan persekutuan mengambil alih projek mambaik pulih bekalan air di Kelantan. Tak pe lah duit RM 800 juta yang diberi dulu…kira halalkan, biarlah lebai-lebai tu semua menjawab depan Allah swt nanti.

            Bukannya apa aku kesiankan kanak-kanak di Kelantan, celik jer mata depa tak pernah dapat mandi air yang bersih, yang tak ada akainya lebai-lebai kulup tua kutuk, yang jadi mangsa kanak-kanak yang tak tau apa-apa.

          • WTF says:

            Memanglah selamba…

            Paling banyak hutang pun (menurut link Mek) Johor sebanyak RM598.35 juta, ni Kelantan nak tambah hutang dari RM46.61 juta jadi MYR 2 Billion!!!

            Ai…teruk sangat paip2 air di Kelate sampai perlukan MYR 2 Billion unutk membaiki paip air???

            Lagipun, bukankah sejak 1st September 2013, kerajaan negeri Kelantan naikkan harga tarif air secara senyap2 Mek…

            http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131007/dn_12/Kerajaan-Kelantan-akui-bil-air-naik-lebih-30-peratus

            30 peratus tu Mek…

            Mueh444X

          • gambus says:

            negeri umno lain tu bagus mekk .. jauh beza kalau nak dibandingkan dengan kelantan dari segi moden dan pembangunan , air minum tak keruh , yang sengsara rakyat kelantan , air naik harga pun rakyat kelantan sengsara , tapi pemimpin PAS dan DAPigs semuanya hidup mewah atas kesengsaraan rakyat kelantan ..

            kau tuu yang bodoh mekk duduk kat negeri lain TAPI tak peduli negeri sendiri HANYA semata-mata menyokong membabi buta pemimpin PAS yang hina tu

          • sireh ke gagang says:

            negeri umno takde masalah air mek . terima jelah hakikat , masalah air , hanya kat kelantan yg dibawah PAS tu . PAS totok buat kelantan mcm harta benda diri sendiri. rakyat kelantan gak jadi mangsa . cett !

        • gambus says:

          kalau dibandingkan kelantan dengan negeri yang lain tu mekk , jauh sangat antara langit dan bumi bagaikan taik dan permata !!!

          tahu pun kelantan pinjam selalu kat kerajaan pusat , tapi tak membangun langsung , yang kaya pemimpin PAS dan DAPigs jee

      • Kayu says:

        Mek cuba hang suruh Nik Aziz pinjam dari Ah-long DAP atau ceti Haram Kopak Singh tengok ….,mana tau mereka dapat membantu…kan mereka untung banyak dari aktiviti haram mereka jual dadah dan pinjaman haram mereka..,..,ko tengok bertapa mereka sasau dan meraban bila pencacai mereka ditembak mampus oleh polis ..,pinjamlah tengok,.. kalau Nik Aziz tak boleh bayar balik bolehlah mereka suruh pencacai mereka tembak mati Nik Aziz pulak cepat sikit dia masuk syurga..,macam mana Mek…,aku tengok Nik Aziz begitu mesra dengan Kopak singh,,. sampai makan kek pun bersuap…,,duit kerajaan sekular UMNO haram tu,,,…!!!!..tak gitu Mek…,

      • bangKano says:

        mek esah leh bayaq punya…dia kan Kaki Pop/K-Pop tak kan ada masaalah plak…Dia tak meloya pun bila dah Pop K tu….janji semua hutang begheh….!!!!

    • konceng says:

      rekot bayar balik baik…
      engkau pinjam kotek azizah dah bayar..

    • bangKano says:

      Memang tak mintak freee pun tapi kena pinjam jugak. Dalam sistem pembiyaan/financial system mesti ada faedah di kena kan…nanti PAS kata hare plak faedah tu kunun RIBA.

      Amacam leh kot pinjam…? Hang haghi ni dah K-Pop ka…? mek esah Kaki Pop aku tau laaa….!!!

    • mat says:

      bukan utusan meloya yang melaporkan, rumah mentua aku pun sama air tak bersih dari dulu lagi dah dekat 15 taun masih dok guna air pump dari telaga, apa ke heyy nya mekk oooo

      • Mek esah says:

        Mek punya rumah langsung tak dak masalah….siap bergegar lagi…hehe

      • gambus says:

        kalau kita dgr puak PAS yang duduk luar KL ni , mereka sendiri akui takde masalah air , bagi mereka lagi seronok mandi perigi hahahahaha sebab tak duduk sana laa berani cakap macam ni , duduk pun masa balik raya haji ..

        tapi realitinya kelantan sampai nak 2 billion untuk selesaikan masalah air , kepala hotak pemimpin kelantan laa , dulu dah bagi rm600 juta buat apa ?? sibuk makan duit rakyat kaa !!!

  2. shwan says:

    Jangan macamtu….aku tak sokong PAS tapi aku sayangkan bangsa melayu yang masih jauh tertinggal di belakang. Walaupun PAS yang menang tetapi ramai juga jumlah yang menyokong UMNO tak akan mereka juga turut menerima nasib, itu bukan pilihan mereka sebaliknya pilihan orang lain yang masih mahu menyokong. UMNO boleh mengambil peluang untuk berbuat baik dengan rakyat Kelantan tanpa menyakiti mana-mana pihak. Kemenangan bukannya urusan kita tetapi kita hanya merancang utk kemenangan namun hak Allah dan bila masa dan siapa yang Allah mahu beri kemenangan. Bila UMNO ada pemimpin yang baik di Kelantan nescaya Allah akan berikan kemenangan. Tetapi janganlah disebabkan politik maka UMNO menganiaya umat melayu saudara seagama kita.

    • mek esah says:

      umno tersangat berani bila berhadapan sesama melayu…lebih 20 tahun penderaan ke atas kelantan semata2 kerana tidak memilih umno…sehingga sekarang sorang pun tak dak yg kebulur kerana tak makan…

      • sireh ke gagang says:

        pas jugak sangat berani menipu melayu kelantan selama 20 tahun ! 20 tahun pegang amanah melayu kelantan , dah berkuasa , dipijak2nya amanah tersebut demi dendam kesumat dan busuk hati dgn umno .mengaku jelah mek , pas tak reti mentadbir negeri .yang pas reti mengampu cina dan nuar je . heheh. jd balaci lah pas seumur hidup .lelong ! lelong ! menipu rakyat lagi untung dari mentadbir secara jujur dan ikhlas untuk rakyat .

        • bujuk says:

          Mana negeri yg. harta orang melayu lebih banyak dari harta bangsa lain dalam m’sia ni?

          • WTF says:

            Memang takder pun (menurut puak2 hang)

            Jadi kerajaan Malaysia tak boleh bagi pinjaman pitih…

            GET IT!!!

          • Ultra Malay says:

            oii mangkok (bujuk)… memanglah harta dari 1000 melayu lebih banyak dari 1 orang cina sebab melayu dgn cina nisbahnya melebihi 1000/1 di kelantan… ngok!

          • raplahjingaa says:

            Tu pun pelan-pelan akan hanyut kat cina jugak..ladang rakyaat, dah hanyut kat cina DAP, ni aku dengar ada syarikat cina dari Sabah, Sara Timur dah masuk jarum…akan hanyut lagi tanah-tanah rezab melayu kat depa….

            Apa yang hang tau bujuk…dok nga-nga baca harakah pagi petang siang malam.

          • bab harta ni… depends on individual.. rajin usaha, dapat la hasil… bangsa lain nak kaya pun bukan petik jari je..

            jgn orang melayu tak kaya, nak salahkan gov… gov dah bagi macam2 kemudahan pada melayu… sampai bangsa lain marah dan tuduh gov rasis dan tidak adil…

            tapi ape nak buat..usaha kurang..

            kalau ko nak ckap kat kelantan, melayu lagi ramai kaya dari bangsa lain…
            think again…

          • bujuk says:

            Negeri mana yg. cina lebih ramai dari Melayu selain P.Pinang?
            Jadi jelas, PAS mampu kekang cina masuk k’tan. Mampu nafikan hak cina luar untuk beli hartanah d k’tan. Kedah/perlis juga aku rasa nisbah cina/melayu jauh bezanya… tapi negeri tadbir umno/bn tak mampu nak laksana undang2 seperti k’tan, apatah lagi pemimpin yg. terlalu mudah tukar status tanah RIZAB melayu bila jumpa tokey2 cina.

          • WTF says:

            Mampu kekang Bujuk???

            http://www.malaysiakini.com/news/217187

            Macam KANKANG jer bunyinya!!!

          • Hamba Ar Rahman says:

            Point kamu tu Bujuk ada yg boleh terima ada yg tak boleh…pertamanya…Cina tak ramai di Kelantan bukan kerana Kelantan bijak mengekang mereka masuk…tapi generally…bangsa Cina ni macam semut…kalau ada gula depa hurung…jadi di Kelantan apa sangat gula yg nak dihurung….pekan kecil2 jer…paling besar pun Kuala Krai dan KB….Cina hanya berkumpul di bandar2 besar sahaja….sebb mereka orang business..kedua….Kelantan tidak menerima banyak pelaburan dari pelabur2 asing dan dengan kata lain business opportunity tersangat lah kureng…jadi kalau ada Cina di sana pun majoriti yg memang dah lahir dan beranak di sana serta menyambung business keluarga yg sedia ada…ataupun CIna2 yang mungkin ada kilang2 di sana…tapi Cina2 yang baharu nak usya2 dan tengok tempat dan teroka tempat…tersangat kureng…tak tahulah aku kot2 Nga dan Ngeh ada bawa kerabat2 depa ke sana…dengar cerita depa dapat tanah banyak….berlainan dengan Kuantan…walaupun dari segi geografi terletak di Timur juga…tetapi Cina lebih ramai di sana berbanding Kelantan….kerana Kuantan sudah dinaik taraf kepada bandaraya Kuantan…dan jika kita pergi sekarang tersangat jauh beza dgn Kuantan 15 tahun dulu…jalan raya sudah upgrade….lebohraya upgrade dan pekan sudah besar seperti di Subang Jaya….dan pekan2 lain…..boleh terkonfuse dengan area2 seperti di Ipoh dan KL juga…

          • gambus says:

            bangangnya bujuk , pemimpin PAS yang tolol tu dah berapa kali kata harta dan duit tak penting .. bila ayat tak berkepentingan terus jee kau kata harta paling banyak ??? hahahaha

            Bujuk berkata “Mampu nafikan hak cina luar untuk beli hartanah d k’tan” kakakakaka kau cakap serupa orang bodoh laa bujuk !!!

            http://www.malaysiakini.com/news/217187 ,credit saudara WTF , kau nak cakap ngeh dan nga tu orang cina kelantan ke ?? wakakakakakakakakaka

            kat kelantan tu ada jee broker kelantan sendiri yang akan beli tanah dan jualkan kat cina , untung lagi berganda … ni bukan benda baru bujukkk oiiii , tak payah bawah sikap penipu kau laa bujuk

            Orang cina dikekang kemasukkan oleh kerajaan Kelantan ??? kakaka kau cakap ni guna otak kat lutut kee bujuk ???

          • WTF says:

            Hehehehe…

          • bujuk says:

            Kenyataannya… harta orang melayu paling banyak berbanding cina hanya d k’tan. Jika d banding hasil negeri, K’tan lebih baik berbanding Perlis/Kedah mahupun Pahang. Tapi hasil dendam pusat pada rakyat k’tan yg. tidak memilih BN sebagai pemerintah, kemudahan prasarana d sana tidak d bantu atau sentiasa tertangguh hingga beberapa kali Rancangan M’sia. Isu cina masuk k’tan bukan sebab takda untung atau hasil, tapi kesukaran mereka menguasai hartanah d sana. Isu Ngeh dan Ngo ni pun hanya isu memajukan Tanah bukan memiliki Tanah. Pemaju bukan pemilik…. ini yg. korang kena faham, kecualilah korang memang nak orang lain salah faham. Nak Tanya juga… d negeri2 lain siapa yg. majukan hartanah?

          • gambus says:

            Bujuk berkata “Kenyataannya… harta orang melayu paling banyak berbanding cina hanya d k’tan. Jika d banding hasil negeri, K’tan lebih baik berbanding Perlis/Kedah mahupun Pahang.”

            Kau tak belajar statistik kee bujuk ??? bangangnya kauu , kat area rumah aku pun kalau digabungkan orang Melayu lagiii kaya dari orang Cina .. wakakakakakakaka cakap serupa orang takde otak punya PAS

            Bujuk berkata “Tapi hasil dendam pusat pada rakyat k’tan yg. tidak memilih BN sebagai pemerintah, kemudahan prasarana d sana tidak d bantu atau sentiasa tertangguh hingga beberapa kali Rancangan M’sia. ”

            Woii bangang , kalau rakyat kelantan dah pilih PAS maknanya mereka menolak janji-janji UMNO duluuu makanya mereka sendiri yang taknak !!! Apa jadi pada lebuhraya rakyat ??? mana duit tu pergi , aku yakin duit derma tentunya dah masuk poket sesiapa tapi projek tak jalan , ini seperti kejadian PAS yang memakan duit balu dan anak yatim memali.

            Yang kelakat Projek Lebuhraya rakyat tu takde komitmen daripada kerajaan kelantan , kalau mereka boleh bayar bekas isteri berjuta-juta , kenapa pemimpin PAS tak boleh derma sendiri , nik ajis ada tanah , bini nik ajis ada tanah , keturunan nik ajis ada harley davidson hidup enjoyyy .. tapi bila mintak duit kat RAKYAT KELANTAN YANG MISKIN !!!

            Bujuk berkata “Isu cina masuk k’tan bukan sebab takda untung atau hasil, tapi kesukaran mereka menguasai hartanah d sana. Isu Ngeh dan Ngo ni pun hanya isu memajukan Tanah bukan memiliki Tanah. Pemaju bukan pemilik…. ini yg. korang kena faham, kecualilah korang memang nak orang lain salah faham. Nak Tanya juga… d negeri2 lain siapa yg. majukan hartanah?”

            Kelakarlaa bujuk bila ada kepentingan sendiri terus jee guna assobiyah yang ditentang hebat oleh nik ajis tu wakakakakaka , bila takde kepentingan assobiyah nilaa yang kau maki hamun .

            ini bukan pasal negeri lain bujuk TAPI sikap pembelit kau yang akan menggunakan assobiyah bila ada kepentingan politik hahaha

            Projek macam tu takde Melayu kelantan yang boleh buat ??? hahahaha yang untung puak anti Islam DAPigs , yang merana rakyat kelantan hahahaha

          • WTF says:

            Sebab PAS incompetence lah dibawaknya Ngeh dan Nga tu…

            Ladang Rakyat kan dah fail…

            Bujuk…tak payah nak tipu, in truth PAS need the Chinese MORE than UMNO need the Chinese…

            UMNO takder Chinese masih boleh perintah Malaysia…PAS ada Cina pun tak boleh perintah Malaysia…

            Selangor dgn Penang pun bagi kat Cina…

          • bujuk says:

            K’jaan PAS bukan asobiah bila sekat kemasukan cina luar, kerana orang Melayu luar pun tak boleh beli asset senang2 d k’tan. Maksudnya kalau hang orang KL, p k’tan nak beli Tanah.. tak boleh. Tapi orang luar boleh beli Tanah d sana bila kahwin dengan orang k’tan. Maknanya.. orang cina luar kalau nak beli hartanah d k’tan kena kahwin cina k’tan atau masuk Islam dan kahwin dengan orang Islam d k’tan. Bukankah itu satu cara dakwah…

          • WTF says:

            Kerajaan negeri Kelantan di bawah PAS bukan ASOBIYAH!!!

            HAng jgn buat lawak la Bujuk, org Kelantan la paling ASOBIYAH pernah aku jumpa…

            Semua org tahu Bujuk, termasuk org2 Cina…

            Dan cara berdakwah bagi puak PAS ialah gadai anak dara Kelantan bagi pada Cina ya Bujuk????

            Hehehehe, that is very NEW…

        • WTF says:

          Kerajaan negeri Kelantan di bawah PAS bukan ASOBIYAH!!!

          HAng jgn buat lawak la Bujuk, org Kelantan la paling ASOBIYAH pernah aku jumpa…

          Semua org tahu Bujuk, termasuk org2 Cina…

          Dan cara berdakwah bagi puak PAS ialah gadai anak dara Kelantan bagi pada Cina ya Bujuk????

          Hehehehe, that is very NEW…

      • alimedanbaru says:

        soalnya apa yg dibuat dengan wang RM600 juta dulu.kalau nilai sekarang mungkinlah kos dah naik 2 billion.kerajaan Pas semenag tak tahu mentadbir negeri, balak ditarah ,hasilnya pergi mana?, Ladang Rakyat yg kononnya untuk rakyat rupa2nya untuk taukey dr Singapura. Berpuloh projek dirancang dan dibuat peresmian yg gah akhirnya hanya tinggal batu tanda.Bayangkan kalau 2 billion diserahkan kpd Kelantan, boleh pasti ke kes RM600 juta tak berulang… yg pasTinya boleh jadi modal untuk PRU 14.. HE HE

        • gambus says:

          hampir 1 billion dah bagi duuuluuuu , masalah tak pernah setel pun , kepada macai PAS yang bodoh tak perlu laa nak pertahankan kebodohan pemimpin PAS .. sekarang nak lagi 2 billion !!! ini macam PAS memang pandai sebat duit rakyat !!!

          • alimedanbaru says:

            satu lagi bang, dari dulu Tuan Murshidul Am tu kutuk UMNO, kata tak Islamik lah, sekularlah, kebangsaanlah, tak guna sembahyang tak ada pahalalah… jadi apa guna kita bantu orang macam tu, pertama macam lepaskan anjing tersepit dan kedua kalau bagi pun sia-sia tak dok pahalo.. he he

          • Hamba Ar Rahman says:

            Kita bagi pinjam jer…bukan bagi saja2….ada beza tu….depa pinjam…depa kenalah bayar balik…lagipun buat apa nak balas dendam…biarlah mereka degil sekalipun…tapi pada aku…dalam konteks ni tak salah kita bagi..sebb ia untuk keperluan rakyat…..Islam pun tak menggalakkan dendam2 ni…kalau ikut resmi Nik Aziz lain laa..depa memang sampai mati dendam dengan Umno….Umno tolonglah jgn ikut resmi depa….

          • gambus says:

            terima kasih saudara HAR , kadang-kadang tgk perangai PAS ni yang penuh haramjadah dan hanya pandai buat fitnah , memang cukup hina punya orang .

            Tapi apapun saya tetap tak kisah dalam pilihanraya lalu dan akan datang pun , kelantan tak dapat dirampas UMNO pun takpe sebab kita sememanagya sesama Islam ..

            dan setidak-tidaknya ia menjadi akan benchmark kepada mulut PAS yang serupa manusia takde agama tu !

        • bujuk says:

          Audit kan ada…
          Hang boleh siap buat rumah rm300 ribu ka, jika buat pinjaman bank tapi bank bayar hang rm5 ribu sebulan dan bukan sekali gus rm300ribu?
          Ini yg. berlaku d k’tan dulu…

          • WTF says:

            Pinjam dari bank MYR 300,000.00 lepas tu dapat dari bank MYR 5,000.00 sebulan???

            Hang pinjam bank mana ni Bujuk???

            Tak pernah aku kena macam tu….hang pinjam kat ceti ka???

          • raplahjingaa says:

            Bila pinjaman NFC YANG dikeluarkan RM 180 juta…dari RM 250 juta yang di pohon, ada hangpa take note ?? tak pun…hangpa dok kata NFC songlap duit rakyaat RM 250 juta ! NFC tu dok berjalan sekarang, lembu pun besar-besar. Bekalan air Kelantan…lingkup, duit pun lingkup.

            Audit kata…PKINK rugi berjuta, tapi pengarah semua dapat bonus 11.5 bulan.

          • jgn nak salahkan orang lain…
            jadi kerajaan negeri kena bijak uruskan keuwangan. kerajaan negeri takkan x boleh generate income sendiri selain dari harapkan kerajaan pusat?..

            kau ckap macam kerajaan PAS kelantan baru memerintah kelantan 5 thun….

            20 tahun lebih dah bujuk… masalah kritikal macam air ni takkan xleh settle…

          • bujuk says:

            Kita sama2 ada fikiran, boleh mengurus juga wang gaji kita. Aku nak tanya sini.. siapa yg. beli rumah dan kereta bayar cash? simpan duit gaji sikit2?
            Jutawan pun kebanyakannya berhutang…

          • gambus says:

            banganglaa kau bujuk , ini bukan pasal duit yang dibayar atau tidak , kerana kerajaan UMNO memang prihatin dengan masalah rakyat Kelantan

            Ini pasal dah bagi beratus-ratus juta TAPI masalah air tak setel , lepas tu nak mintak lagi !!! ini isunya !!! duit beratus-ratus juta dulu dah habis , air tak setel , yang merana rakyat kelantan !!!

          • WTF says:

            Itu masalah PAS

            Apa hal org lain nak fikirkan!!!

          • bujuk says:

            Rakyat k’tan adalah juga rakyat m’sia. Mereka juga bayar cukai dan segalanya. Kalau taknak jaga/tolong buat apa jadi k’jaan? Ingat jadi k’jaan hanya bantu ahli parti saja ka?

          • WTF says:

            Segala urusan berkaitan pembekalan air adalah di bawah kerajaan negeri Kelantan di bawah parti PAS

            Jadi itu masalah kerajan negeri Kelantan, bukan negara Malaysia…

            Jadi, kerajaan negeri Kelantan kenalah selesaikan, bukan merengek minta pitih….

            Bujuk sendiri kata kerajaan Malaysia takder duit, hutang beratus billion. Dah tahu kerajaan Malaysia takder pitih, macam mana kerajaan Malaysia nak tolong??? Takkan nak tambah hutang dgn luar semata2 nak entertain harapan puak (AKSB dan kerajaan negeri Kleantan) yg tak bertanggungjawab!!!

            BTW, rakyat Kelantan bayar cukai pada kerajaan Malaysia got nothing to do dgn penyediaan bekalan air di negeri Kelantan…

            Org Kelantan bayar bil air tiap2 kepada AKSB, depa buat apa dgn duit…

            Takkan pi joli tengok K-Pop kot??? Ke pergi langgan bapuk Thai!!!

          • gambus says:

            hahahaha bujuk oo bujuk kelantan naikkan harga air 30 % tu , inilah pemerintahan PAS yang zalim dan munafik !!! kau agak bujuk harga air ni mengikut pasaran dunia kee macam minyak , gula etc ??? hahahaha

            Memang Rakyat Kelantan adalah Rakyat Malaysia !!! TAPI pemimpin PAS sendiri yang zalim dan menghina RAKYAT KELANTAN sendiri apabila duit rm600 juta yang diberi telah lesap begitu sahaja TAPI masalah air tak diperbetulkan juga !!!

            Kalau macam ni baik tak payah memerintah negeri !!! bodoh dan tolol serta jahil !!! Baik bagi jee negeri kelantan bagi BN jaga ! Bagi kat PAS 2 billion pun belum tentu boleh selesaikan masalah air , silap-silap macam bagi rm600 juta dulu , duit habis masalah tak setel . kalau ikut kepala kau bujuk Nik ajis seharusnya dipenjarakan kerana menghabiskan duit rakyat !!!

            Kena tukar kepimpinan laa sepatutnya , kalau betul kerajaan PAS sayang rakyat kelantan , sebab kerajaan PAS tak boleh buat kerja hanya tahu menghabiskan duit rakyat !

          • WTF says:

            Saudara gambus…

            PAS ni sanggup bagi DAP perintah Kelantan daripada UMNO perintah Kelantan…

            Percayalah…DAP tu kira BFF dah bagi PAS…

          • gambus says:

            Betul saudara HAR , Bagi PAS , DAPigs yang memperjuangkan sekular , pro murtad dan LGBT tu tersangatlah mulia

      • Botox... ini kalilah says:

        Ala, ape susah2 sangat ni. Air sungai kan ke banyak kat Kelantan tu. Tak matinya rakyat Kelantan kalau tak air paip mengalir ke rumah mereka. Setiap rumah masih boleh korek telaga untuk ambik punca air. Macam tak biasa pulak….

        Lagipun, ekonomi Kelantan kan ke paling hebat dalam Malaysia ni, rendah sikit dari Penang dan Selangor je. Kalau nak dapat taraf ekonomi macam Selangor, import dan upah la Penasihat ekonomi RM 1 dari Selangor tu. Aku yakin ekonomi Kelantan dalam tempoh 3 tahun lagi bukan sahaja boleh mengatasi Penang dan Selangor, malah mungkin mampu mengalahkan ekonomi negara China sekaligus…..

      • gambus says:

        yang dera rakyat kelantan ialah pemimpin PAS mekk , malah pemimpin PAS hidup mewah termasuk nik ajis serta DAPigs juga dapat harta daripada PAS projek juta-juta-juta punyaaa .

        Tapi tak pandai mengurus duit , duit hilang entah kemana , masalah air tak selesai , dah berapa billion agaknya duit dah diberi kat PAS untuk selesaikan masalah air !! yang buncit dan kaya raya HANYA pemimpin PAS jee . rakyat kelantan menderitaa !!!

        • bujuk says:

          Apakata kita minta AUDIT negara/bebas p audit TGNA, Tok Pa, Tok Him, Husam dan Anuar Musa. Siapa yg. kaya dan salahguna harta k’jaan… ada berani?

          • Ultra Malay says:

            Toksah dok pandai cakap disini bujuk… cabar konon… nak tunjuk baik lah tu.. peeegiiidah!! jgn semua, ambil Husam atau mat sabu sudahlah, kes kambing jamnapari, lebuhraya prepaid, tabung kohilal, tabung memali, derma setiap ceramah… mana pergi? sembang mcm diri tu maksum!

          • raplahjingaa says:

            Bujuk…tanah rakyaat Kelantan yang Nik Ajis kata diamanahkan untuk dia menjaganya sebagai MB kelantan dulu, dia dah serah balik ke bujuk ??

          • anakbochek says:

            Mana ada orang audit orang perseorangan la Bujuk. Itu kerja SPRM la.

          • bujuk says:

            TGNA telah d siasat SPRM, husam dah berapa kali menang saman fitnah…
            Tapi aku nak mereka semua d audit harta mereka supaya kita tahu siapa yg. KAYA-RAYA melebihi pendapatan sepatutnya…

          • gambus says:

            Nik ajis dan pemimpin PAS tu nak kee diaudit , dulu tak dapat naik haji 1st yang disponsor orang anak beranak pun menangis !!!

            Yang sekarang dah terbukti ialah kerajaan BN sahaja yang telus , jujur dan penuh integiriti kerana membuat audit dan boleh diaccess oleh orang awam !!!

            Tanah rakyat kelantan tu nik ajis dah serahkan balik kee bujuk , dulu kata diamanahkan sebagai MB , lamanyaa nak tukar nama ni , takkan nik ajis nak bagi kat anak beranak dia .. maklumlaa bini dia dan pemimpin DAPigs dah dapat tanah untuk rakyat tu

      • bangKano says:

        Meme la tak pernah dengo oghe Kelate mati kebuloq keghana tak make…tai hang nak tau depa tu sanggup melacoq dighi demi sesuap nasi tau. Ni buke tuduhe tapi ado tunjuk video klip kat youtube mek Kelate jua dighi di langgani kak ustaz PAS hampeh tu.

        • Mek esah says:

          Video klip buatan dan lakonan set Umno bagi memburukkan pemimpin pas….mcm tu pun tak boleh fikir ka macai….alahai

          • gambus says:

            sampai kat kau yang bodoh mekk buat fitnah kata video klip buatan , macai lain pulak kata video superimpose hahahahahaha

            cakap dengan orang takde otak dan bodoh macam mekk dan macai PAS memang macamni , video boleh superimpose ?? kakakakakakaka

            inilah contoh macai PAS , pemimpin mereka terbukti berzina dan ada video pun siap boleh pertahankan lagi .. kalau dah bodoh nak mampus tu memang laa tetap bodoh !

          • WTF says:

            LAKONAN!!!

            Yang ni lakonan jugak ker Mek!!

            http://1.bp.blogspot.com/__J8RooFuAQI/TASFzWth0DI/AAAAAAAAAr0/Vl9HTyNqsdg/s1600/altantuya-pics.jpg

            K-POP tu Mek…

  3. shwan says:

    Kerajaan Persekutuan boleh beri cadangan dan syarat dan hebahkan syarat dan cadangan tersebut supaya semua rakyat Kelantan tahu dan boleh adili siapa sebenarnya yang tidak telus. Kalau PAS gagal tadbir air dengan baik maka UMNO akan mendapat keuntungan tapi kalau UMNO yang tidak berlaku adil dan tidak tunaikan janji maka UMNO tidak akan dapat mengambil semula Kelantan PRU akan datang. Saya sangat-sangat yakin rakyat Kelantan sendiri pun mahukan perubahan cara pentadbiran di Kelantan tetapi mereka belum nampak ada pemimpin pilihan yang lebih baik yang Allah akan beri sinar dan aura untuk membuatkan rakyat kelantan tidak boleh lagi menolak, itu sebenarnya masalahnya, ingat ini bukan kerja manusia sebaliknya kerja Tuhan sangat misteri dan sangat berkuasa.

    • sireh ke gagang says:

      tak guna pun sedara . apa jugak kerajaan BN buat , semuanya akan diputar-belitkan oleh pemimpin2 pas pusat dan negeri kelantan itu .mengalah pun , ada batasnya. sabar pun , ada hadnya .menolong pas , umpama menolong melepaskan anjing tersepit . lambat laun , digigitnya jugak kamu nanti.

      • Botox... ini kalilah says:

        Mana ade putar belit, tu namanya bekerja cara Isle la…

        • Hamba Ar Rahman says:

          Sebenarnya Shwan…sangat susah hendak tukar mindset orang Kelantan…walaupun depa maju dan dapat pelajaran tinggi berganda2 sijil…tapi PAS tetap number one….trust me…aku dah bergaul dengan depa dari kecik…berkahwin dan bersedara dengan depa…mereka ni bagus memang bagus…depa manusia macam kita juga…tapi semangat kenegerian tersangat tinggi….tapi aku dapat rasakan…kalau PM kita orang Kelantan….dari Umno…senario pasti akan berubah…orang2 Kelantan ni kebanyakannya duduk kampung…pendedahan kurang..cara nak dekati mereka lain dari cara biasa….hang kena duduk sana…bergaul dengan depa…faham depa dan kalau setakat bercakap depa tak dengar…tapi kalau hang boleh tunjuk something…yg menampakkan gah pada depa…dan ramai plak pengikut…..contoh macam Nik Aziz…dia orang mudah nak hormat…setakat datang masa musim nak mengundi…memang tak jalan…..

    • dato x says:

      bila pas menang kerja Allah,..bila pas kalah keje SPR,..hampeh pya sttment

  4. dkds says:

    Sokong sangat saranan penulis dalam hal ini…memberi mereka pinjam rm2b tanpa pengawasan spt memberi bunga pada babi…habis disondolkan..maka yang demikian eloklah tidak diberikan….melainkan kerajaan pusat melantik satu konsortium dalam menguruskan projek pemuliharaan air disana

  5. sireh ke gagang says:

    Tengah tunggu prof ameno moo ulas entry kat atas ni . apa lagi dia nak typo & cut n paste pulak kali ni. keh6.. 😀

  6. raplahjingaa says:

    Mooo akan kata, air di Perlis pun tak bersih…

    Bujuk pulak akan kata…zaman nabi dulu air pun tak bersih jugak…

    Toni pulak akan kata…UMNO nak hokum kerajaan Kelantan…

    Mek ? mek dia meracau-racau macam keling mati laki, dia pun tak paham apa yang dia kata.

    …boleh baca akai depa !

    • WTF says:

      Hehehehehe…

      Depa tengah pikir idea tu…

      Mooh akan cerita bangau supersonic boleh bawak air dari “syorga” tanpa “dilution of interest”

      Bujuk akan kata tapak kaki Nicky Ajis boleh keluar air jenama NIKAYER (NIK AYER)

      Tony pulak kata mana adil, ikut undi popular UMNO patut kalah, jadi itu hujan patut turun kasi makmur itu Kelate…

      Tapi Mek punya cerita jangan hang under estimate bro, Beruk Mek panjat Gunung Stong, kasi pecah puncaknya, terus keluar mata air, banjit satu Kelate…

      Hehehehe…444

    • gambus says:

      mek hanya mampu meroyan dengan tahap pemikiran dia yang rendah !!!

    • bujuk says:

      Dalam Quran banyak Allah sebut tentang tamadun dulu2 yg. lebih hebat dan megah. Tapi Allah hancurkan kerana mereka zalim, kufur dan angkuh. Mereka mempermain2 kan perintah Allah dan mempersendakan Rasul-rasul sebagai utusan Allah. Apakah kamu rasa kuasa yg. Allah pinjamkan pada kamu akan kekal? lihatlah bagaimana Allah hancurkan k’jaan firaun dan namrud kerana kufur dan menzalimi rakyatnya.

      • WTF says:

        Eh Bujuk…

        Nak bagi sample pun agak2 lah…

        Dah puak2 Fuckutan dok dakyah yg kerajaan Malaysia tak hebat dan patut digantikan dgn puak2 hang…

        Dan apa hal Bujuk tulis begini:

        “Mereka mempermain2 kan perintah Allah dan mempersendakan Rasul-rasul sebagai utusan Allah. Apakah kamu rasa kuasa yg. Allah pinjamkan pada kamu akan kekal?”

        Hai, kiranya pada pandangan Bujuk, sekiranya kerajaan Malaysia menolak permintaan kerajaan negeri Kelantan mintak pitih MYR 2 Billion, Bujuk nak samakan dgn org2 yg mempermain2kan perintah Allah dan mempersendakan Rasul2 sbg utusan Allah…

        Please stop this angel and devil rhetoric and accept the fact that Fuckutan are not the one who shall light our darkest hour…

        • anakbochek says:

          Terbaik bro.

        • bujuk says:

          bacalah apa yg. tuan tulis d atas, bukankah tuan bertujuan mempermain-mainkan Allah dengan kata air syurga, air tapak kaki… apakah tuan rasa ini perkataan mereka yg. beriman?

          • WTF says:

            Tujuan aku menulis begitu untuk MENEMPELAK puak2 FUCKUTAN yg suka mengaitkan kisah2 Nabi (atau dalam erti kata lain MEMPERGUNAKAN AGAMA ISLAM) untuk memuliakan puak2 FUCKUTAN…

            Bujuk nak mempersoalkan KEIMANAN aku??

            Siapa yg lantik Bujuk jadi Malaikat ni??? Takkan Nicky Ajis kot!!!

            BTW, Bujuk ingat apa Bujuk pernah kata dulu??? Meh click link kat bawah, aku tolong ingatkan Bujuk:

            http://www.mykmu.net/?p=33117

          • WTF says:

            Aku bukanlah maksum Bujuk, apatah lagi malaikat…

            Tapi aku ingin mengingatkan hang apa yg Harun Din kata…

            http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2010/1/4/mstar_berita/20100104184356&sec=mstar_berita

            Ingat, bukan aku kata…Haron Din yg kata…

          • gambus says:

            yang mempermainkan hukum alquran ialah PAS bujuk

            yang mempermainkan hukum halal haram ialah PAS sendiri

            yang melacurkan hukum hudud juga adalah PAS

            TAK perlu kau nak bawak dan bagi contoh pasal mengenai kisah Nabi dan samakan dengan PAS yang cukup jijik hina dan penuh munafik dan fasik tu bujuk … manusia munafik macam kau tak berguna langsung yang menghalalkan fitnah demi Politik !!! agama mana kau belajar ni bujuk ?

          • bujuk says:

            Aku tak cerita pun pasal PAS/UMNO, aku tak juga mempersoalkan keimanan sesiapa. Tapi aku mintak kita sama2 fikir apakah perkataan2 yg. kita gunakan itu melambangkan kita seorang beriman atau tidak. tak terniat nak singgung engkorang, tapi kalau terasa bagus… maknanya kita masih ada iman. Tapi kalau rasa biasa… ada masalah.
            Ni apa cerita keluar harun din sebagai? Rasanya banyak kali dah aku fahamkan korang… kalau taknak terima terpulang, hidayah milik Allah. Tapi nak tuduh tak tentu hala baik jangan.. Harun Din tak pernah kata PAS KUFUR. Kalau PAS KUFUR, buat apa dia duduk dalam PAS?

          • WTF says:

            Harun Din kata apa Bujuk!!!

            http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2010/1/4/mstar_berita/20100104184356&sec=mstar_berita

            Ingat, bukan aku kata…Haron Din yg kata…

          • gambus says:

            kalau ikut tulisan kau bujuk , kau nyatanya seorang munafik .. menipu dan penipu , membelit kenyataan Tun M berapa kali serupa syiah memutar belitkan ayat Al Quran .

            Dalam Al Quran sendiri dah jelas orang munafik ni memang tak boleh dipercayai !!! Aku kalau tahu silap tulis atau menggunakan ayat fitnah , aku maluuu bujuk , tapi kau muka tak malu serupa orang takde agama dan tak takut dengan hukum Allah !!!

          • bujuk says:

            Ada sapa2 tak tau beza antara Injil dan Bible?
            Injil kitab suci yg. Allah turunkan pada Nabi Isa a.s. sedangkan Bible adalah kitab suci kristian karangan paderi2 kristian. Samakah Injil dengan Bible? tentulah tak sama, sebab Firman Allah tak sama denga karangan Manusia. Berbeza dengan Quran kerana kesucian Al-Quran d jamin Allah tidak akan berubah, dalam erti kata lain.. jika ada orang yg. mengubahnya, pastilah akan ada pada Ulamak yg. akan menyemak dan membetulkannya.

          • WTF says:

            Hang ingat masa Hadi Roi sokong si Gone End tu Hadi Roi refer pada version mana BUjuk!!!

            Tentulah refer pada Bible/Injil yg dianuti oleh Gone End (the new testament)

            Hang sendiri pun tak tahu bezanya…Old Testament tu sgt sikit org yg praktis…dan yg pasti bos Hadi Roi, si Gone End praktis dan rujuk the New Testament…

          • gambus says:

            saudara WTF , berbulan nak tunggu bujuk jawab pasal injil dan bible .. hahaha dah berapa lama kau google bujuk ?? hahahaha

      • raplahjingaa says:

        Allah swt hancurkan tamaddun yang zalim dan kufur, marilah kita bersama-sama mendoakan tamaddun Melayu Islam di berkati Allah swt….walaupun ada sebahagain orang melayu yang dok mendoakan kehancuran orang melayu Islam yang lain.

        UMNO KO, KO UMNO, UMNO KO, KO UMNO….menjerit-jerit adik nik ajis mohon doa…last sekali rumah dia yang terbakar !! hang tak kan baca dalam harakah bujuk.

        • WTF says:

          Hehehehe…

          Rumah colour HIJAU tu…

          Baik punya…

        • Hamba Ar Rahman says:

          yeker rumah dia terbakar??….laa…siyannya….teringat pulak aku cerita sorang YB mana yg sebok2 kempen pastu mak dia meninggal….

          • raplahjingaa says:

            Yup..rumah dia terbakar, aku simpati jugak, ialah orang terima musibah, tapi bila ngenangkan doa dia minta Allah hancurkan UMNO dan orang Melayu / Islam yang tak sebulu dengan depa….aku pasrah dengan alim-alim ulama yang mengingatkan kita jangan doakan kehancuran orang Islam yang lain.

            Nak tengok rumah dia yang sedang terbakar check blog House PK.

      • dalam komen kau tu orang dah tau maksud ko zalim tu mesti nak tuju kat kerajaan pusat… ya memang betul yg ko tulis tu..

        tapi betul ke kerajaan pusat zalim? adakah kerajaan BN zalim?.. dimana kezalimanya?…

        siapa lebih zalim?…

        adakah perbuatan pembangkang terutama PAS sendiri menyebarkan kebencian dan mengkafirkan serta merendah2kan keislaman UMNO tu bukan perbuatan zalim? hanya memikirkan hak rakyat, tapi pernah tak sebut tentang hak pemerintah?

        bila UMNO hulurkan tangan perpaduan, ramai dari PAS perlekeh.. sedangkan dalam Al-Quran bnyak menekankan tentang perpaduan. taknak ikut ke? knapa?. hanya ikut bila ade kepentingan sahaja?

        mereka menyebarkan kebencian pada rakyat, tidak zalim kah? cara hidup PAS bukan cara hidup Islam sebenar… cara hidup PAS adalah cara hidup politik semata-mata.

        • bujuk says:

          PAS tak tolak perpaduan, tapi perpaduan untuk apa? untuk bangsa supaya lebih marak api perkauman atau untuk agama supaya semua orang selamat. Kenapa UMNO hanya hulur pada PAS dan bukan pada PKR dan DAP atau pada PR? Kalau kata DAP dan PKR bukan semua Islam.. apa bezanya UMNO, ada peribumi yg. tiada agama, kristian dan lain2.
          Bukankah tujuan UMNO sebenarnya hanya nak pecahkan PR supaya UMNO boleh terus berkuasa?

          • WTF says:

            I am speechless, seriously I truly am…

            Siapa2 nak komen pernyataan baru Bujuk, dipersilakan….

          • raplahjingaa says:

            Alahai bujuk…letih lutut hang berlakon jadi otak ! PR tak pecah pun UMNO terus berkuasa ! sebab apa ?? sebab ianya di tunjangi oleh orang melayu yang beragama Islam !

          • gambus says:

            kelakar .. maklumlaa pada bujuk sebagaimana pandangan nurul izzah dan perjuang pro murtad yang lain .. Melayu ni tak semestinya beragama Islam dan bebas menganut agama lain sebagaimana kaum lain .

            PR yang dapat merampas beberapa negeri pun tak dapat lawan UMNO jugak

            PAS pun ada sayap bukan Islam bujuk oiii , sayap bukan Islam PAS sendiri jugak menolak hudud PAS kakakakakakaka

          • bujuk says:

            Ya.. BN masih berkuasa atau menang MINORITI. Itukah yg. korang nak BANGGAKAN sangat?
            Jangan lupa, lagi 5 tahun… yg. tua akan mati, yg. muda akan tua dan yg. remaja dah dewasa. Apakah UMNO masih mampu bertahan dengan menang MINORITI?

          • WTF says:

            Undi Popular ker Bujuk!!!

            Jangan buat lawak la Bujuk, No. 5 undi tertinggi dalam pemilihan CEC boleh jadi No. dalam parti DAP…

            Undi Popular Bujuk??? Please walk the talk la…

          • WTF says:

            PR pun tak wujud Bujuk!!!

            Dalam mimpi jer lah PR tu wujud selagi tak regiter kat ROS…

            Dan kalau PR dah register pun, ingat Undi Popular, Ingat CEC No. 5 jadi No. 1 in DAP ya Bujuk

            Mueh4444

          • WTF says:

            Dan kalau PR tu wujud, awat kerajaan negeri Kelantan tak mintak pinjaman pada kerajaan negeri Selangor dan Pulau Pinang…

            Depa jugak tahu hangpa semua tipu nanti duit depa…

            Mueh4444

          • gambus says:

            Kau nak cerita pasal undi popular kee bujuk ?? kalau macam tu parti pujaan pemimpin PAS iaitu DAPigs perlulah mengamalkan undi popular dengan menggugurkan lim guan eng dan lim kit sial dari kepimpinan tertinggi

            TAPI Pakatan ni jelas manusia munafik , apa yang dia cakap dan apa yang dia melalak macam anjing gila mengenai undi popular ! BILA KENA KAT BATANG HIDUNG SENDIRI PANDAI PULAK TAK LAKSANAKAN UNDI POPULAR TU

            PAS DAN DAPIGS Bersama-sama dengan penuh hina laa bujuk !

          • bujuk says:

            Aku tak tau pulak dalam CEC DAP, undi tertinggi jadi Setiusaha Agung. Ada sapa-sapa boleh buktikan perkara tersebut?
            Takkan pulak siapa undi terbanyak MT boleh jadi Presiden UMNO?
            Karut laa… korang ni.

          • gambus says:

            Bujuk Al Munafik Berkata “Aku tak tau pulak dalam CEC DAP, undi tertinggi jadi Setiusaha Agung. Ada sapa-sapa boleh buktikan perkara tersebut?
            Takkan pulak siapa undi terbanyak MT boleh jadi Presiden UMNO?
            Karut laa… korang ni.”

            HAHAHAHAHAHA Kan dah terbelit !!! Habis tu undi popular semasa PRU dulu tu , pemimpin bodoh Pakatan dan macai-macai hina mereka guna LAW apa bujuk ??? ada kee dengan undi popular Pakatan boleh menang dan memerintah !? macai PAS dah terbelit hahaha

            isunya pemimpin DAPigs , PAS dan PKR serta macai-macai mereka macam kau yang main isu undi popular !!! kalau mereka yang menyalak macam anjing mengenai konsep undi popular sepatutnya mereka amalkan laa konsep undi popular yang mereka laungkan !!! ini jelas munafik dan penipu punya pemimpin Pakatan dan macai mereka !!!

          • WTF says:

            Mari kita imbas kembali kata2 si Bujuk…

            Bujuk says:

            Tak payah la… tegakkan benang basah. Terima hakikat, BN adalah k’jaan minoriti. Ya… PAS dulu pun k’jaan minoriti juga, tapi ia tidak berbangkit kerana PAS k’tan tak kecoh macam k’jaan BN sekarang. Tak perlu pertikai PAS, DAP dan PKR tak bersatu kerana pemimpin BN dan rakyat umumnya akan menyebut PAS, DAP dan PKR sebagai PR. Malah telahpun d hantar kepada ROS untuk d daftarkan. Kita fahamlah… siapa dan apa fungsi ROS.
            Jika masih mahu mempertikaikan… berapa ibu negeri yg. UBN menang?
            Jadi janganlah berlagak seperti k’jaan MAJORITI jika dah tahu k’jaan sekarang MINORITI.

            8:39 AM on June 27, 2013

            Bujuk says:

            Sebab tu m’sia BOLEH, negara DEMOKRASI lain semua amal UNDI POPULAR/MAJORITI.

            3:49 PM on June 29, 2013

            Boleh refer link kata2 PEMBOHONG dari puak FUCKUTAN ni….

            http://www.mykmu.net/?p=32274

            Eh Bujuk….

            MASA CEC DAP 2013, Guan ENG KALAH UNDI, tapi menang kerusi Setiausaha Agung DAP

            MANA TEORI UNDI POPULARITI HANG!!!

            DAH MASUK TONG SAMPAH KA BUJUK!!!

            DAH JILAT2 BALIK AIR LUDAH HANG YG HAPRAK , KELAT DAN BERBAU BUSUK TU!!!

          • gambus says:

            hahaha syabas saudara WTF .. yang kelakarnya bujuk melalak pasal undi popular dan kata banyak negara lain dah buat !!!

            TAPI bila kena kat pemimpin DAPigs yang dipuja oleh macai dan pemimpiun PAS , terus je mintak perlembagaan DAPigs mana yang amalkan konsep undi popular !!! hahahahahahaha

            inilah bujuk manusia munafik , yang akan membelit , menipu dan memfitnah demi politik .. agama Allah seolah tak penting bagi dia dalam mempertahankan pemimpin dan perjuang pro murtad DAPigs !!!

      • gambus says:

        Bila dah takde fakta , manusia munafik yang kuat menipu macam bujuk ni hanya mampu memutar belit jee

        PAS sendiri menyokong syiah dengan tidak menyokong undang2 anti syiah , yang sering mempermainkan hukum dan kuasa Allah dan sering memfitnah Rasulullah

        • bujuk says:

          Apakah kamu jadi kafir sebab berkawan dengan orang kafir? apakah kamu jahat sebab berkawan dengan orang jahat?
          Najib tak jadi kristian sebab p sembah hormat pope… betul tak. Jadi janganlah menuduh sesuatu ikut suka tok-nenek hampa.

          • WTF says:

            Sembah Pope lagi!!!

            Karutnya, bagi contoh sempat buat fitnah lagi ya Bujuk!!!

            Tu la Bujuk, saudara gambus tak kisah hang nak kawan dgn siapa, tapi jangan gadai agama Islam…

            Seperti contoh, PAS nak kawan dgn puak Syiah, itu hak org PAS.

            Tapi bab undang2 anti Syiah, sbg org Islam kenalah sokong Bujuk sebab ada org Islam tak tahu yg Syiah tu bukan Islam…

            http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20121008/re_06/Syiah-bukan-daripada-Islam

            Mueh4444

          • gambus says:

            PAS berkawan dengan syiah , sampai tidak menyokong undang-undang anti Syiah yang jelas menghina Allah , Nabi dan Al Quran ?

            Tok nenek kau dan tok nenek pemimpin PAS kee yang ajar syiah tu baik sampai taknak sokong undang-undang anti syiah bujuk ???

            xpressminda.wordpress.com/2011/10/14/najib-sembah-pope-satu-lagi-fitnah-jahat-balaci-pas-pkr/

            Manusia munafik bujuk tak habis dengan fitnah sembah pope , gambar phtoshop yang dah kantoi yang dilakukan oleh manusia ajaran PAS .. inilah contoh manusia munafik bujuk yang bersama pemimpin PAS yang mejilat syiah yang jelas menghina Allah , Nabi dan Al Quran

          • bujuk says:

            Kalau syiah tu bukan Islam/kafir, apakah selama hari ni kita takda undang2 anti kafir? Kalau selama hari ni takda/tak perlu kenapa sekarang perlu. Dulu heboh pasal wahabi, sekarang syiah, lepas ni pusing Arqam semula. itulah kerja umno..
            Paling mudah kita siapkan generasi kita dengan ILMU AQIDAH yg. sempurna. InsyaAllah semua selamat. Tapi kalau SAR d hina, pandangan Alim-Ulamak tolak tepi.. tak perlu syiah, TV/internet dalam rumah pun dah boleh rosakkan aqidah kita. Mana lagi mudharat antara program k-pop anjuran KBS yg. leburkan duit rakyat 1.6juta dan merosakkan jutaan remaja berbanding Pemimpin iran(syiah) datang m’sia?

          • gambus says:

            Bujuk berkata “Kalau syiah tu bukan Islam/kafir, apakah selama hari ni kita takda undang2 anti kafir?”

            undang-undang anti kafir ?? kau pergi baca balik kat alquran maksud kafir !!!

            Bujuk berkata “Kalau selama hari ni takda/tak perlu kenapa sekarang perlu. Dulu heboh pasal wahabi, sekarang syiah, lepas ni pusing Arqam semula. itulah kerja umno..”

            Kerja UMNO kee syiah ni ??? kalau dulu takde kenapa ??? makanya sekarang pun tak perlu ada ??? Kedah tu ramai syiah !!! sebab tu kena banteras .. TAPI syiah yang jelas menghina Allah , Nabi dan Al Quran tu jugaa laa yang dibela pemimpin PAS dengan menolak undang-undang anti Syiah kedah !!! yang mempertahankan kesucian Islam memang kerja UMNO , yang mempertahankan syiah yang cukup menghina dan mencaci Allah , Nabi dan Rasul ialah PAS !!!

            Bujuk berkata “Paling mudah kita siapkan generasi kita dengan ILMU AQIDAH yg. sempurna. InsyaAllah semua selamat.”

            ini cakap orang yang dah takde fakta , kalau macam tu kita tak perlu undang-undang laa nak sabitkan apa-apa kesalahan , sanggupnya kau bujuk bersama pemimpin PAS menentang undang-undang anti syiah !!!

            Bujuk berkata “Tapi kalau SAR d hina, pandangan Alim-Ulamak tolak tepi.. ”

            SAR ?? yang menolak SAR ni ialah puak DAPigs dan PAS hanya menjilat bontot DAPigs bujuk

            tokguru86.blogspot.com/2012/06/isu-sekolah-agama-rakyat-gopeng-perak.html

            Alim Ulama di tolak tepi ??? Siapa yang sibuk nak menjual kalimah Allah bujuk , siapa pula yang sibuk bersama-sama puak pro murtad dan pro LGBT !!! tentulah PAS .. siapa pulak yang mempermainkan hukum halal haram bujuk ?? tentunya PAS , siapa pulak yang mempermainkan hudud ?? dah berpuluh tahun TAPI hudud PAS TAK PERNAH LENGKANG !!!

            Siapa pulak yang mengatakan bangsa Melayu tidak seharusnya beragama Islam !!!

            Sekarang aku tanya kau , siapa yang menolak alim ulama ???

            Bujuk berkata “tak perlu syiah, TV/internet dalam rumah pun dah boleh rosakkan aqidah kita. ”

            Kesian bujuk sanggup mempertahankan syiah seperti pemimpin PAS .. kat TV dan internet rumah kau , anak bini kau dan mak bapak kau tgk rancangan sesat syiah yang menghina Nabi kee bujuk macam ?? atau tgk porno !!! berdosanya TV dan internet hahahahaha yang tak berdosa pemimpin PAS yang menolak anti syiah yang lebih jelas menghina Allah , Nabi dan Al Quran !

            Bujuk berkata “Mana lagi mudharat antara program k-pop anjuran KBS yg. leburkan duit rakyat 1.6juta dan merosakkan jutaan remaja berbanding Pemimpin iran(syiah) ”

            PAS dah leburkan duit rakyat lebih rm600 juta bujuk !!! Kalau kau nak bandingbandingkan dengan kpop yang PAS kata haram tu bujuk .. PAS pun buat persembahan kpop kat ampang ni , PAS menyalak persembahan macam ni haam TAPI mereka juga melakukan perkara yang sama !

            amenoworld.blogspot.com/2013/02/penari-seksi-atas-pentas-pas.html

            inilah puak PAS sanggup mempertahankan syiah dengan membandingkan dosa-dosa syiah dengan kpop !!! aduhhhhh mesti bangga nik ajis dengan puak PAS

          • WTF says:

            Bujuk ni….

            Syiah ni kira macam ajaran SESAT la…

            Amalan Syiah yg menghina Nabi Muhammad SAW dan para sahabat Nabi tu kira betul ka Bujuk!!!

            Kurang2 org2 Islam di Malaysia tahu Kristian, Buddha, Hindu terang2 org tahu bukan agama Islam, Syiah ni kira MENYAMAR seperti agama Islam tapi sebenarnya ajaran SESAT…

            Lagi nak bertaqiyah lagi Bujuk…

          • gambus says:

            xpressminda.wordpress.com/2011/10/14/najib-sembah-pope-satu-lagi-fitnah-jahat-balaci-pas-pkr/

            Bujuk adalah manusia paling hina memainkan isu fitnah yang dah lamaa kantoi mengenai DS Najib sembah pope !!!

            inilah taraf orang PAS , penipu dan pemfitnah dan penuh putarbelit .. modus operandinya seperti syiah yang sentiasa membelit dan memfitnah Nabi

  7. kukukambing says:

    Aik? Kata kerajaan Bumiputera Nasional ni
    Zooolim .Tak malu ko nok pinje pitih

    • bujuk says:

      UMNO dok kata Israel zalim… tapi berapa banyak produk israel d m’sia. Hingga penasihat negara pun import sykt. Israel.

      • WTF says:

        Bujuk…

        Bukan UMNO dok kata Israel zalim, tapi org Islam yg kata begitu…

        Adakah Bujuk nak kata org PAS ni bukan beragama Islam???

        Penasihat Israel??? Hang cerita pasal APCO ka Bujuk?

        • sungai_siput says:

          WTF

          APCO la tu, bujuk ni sama dgn mooh jugak, satu acuan

          kang sat lagi mooh tanya kat hang, dah solat subuh ka ???

          • WTF says:

            Hehehe…

            Mooh ni macam malaikat lak sibuk check sembahyang org lain…

            Agak2 siapa lantik si Mooh ni suruh check sembahyang org lain???

            Takkan Nicky Ajis kot!!!

        • gambus says:

          maknanya orang PAS tak kata Israel zalim laa yee , patutlaa Anwar Ibrahim pemimpin pujaaan PAS menyokong Israel mengepung gaza duluuu

          • WTF says:

            Tu la pasal…

            PAS memang sokong ISRAEL…

            Tu pasal motto “PAS FOR ALL” tiru dari ISRAEL!!!

            Bujuk, pergi “SHALOM” member hang tu Bujuk…

            http://www.israel4all.com/

      • anakbochek says:

        Korang punya ketua pembangkang pun berkiblatkan Israel jugak Bujuk. Come on bro, jangan buat kenyataan berlandaskan emosi.

        • bujuk says:

          aku refer hujah kukukambing…
          Aku maksudkan, kalau diri sendiri kotor baik jangan berlebih mengata orang lain. Dari sisi lain, kalau kita kata seseorang itu jahat tak bermakna kita tak boleh kawan dengan orang tersebut. Tapi kita jangan jadi jahat macam orang tersebut…

          • gambus says:

            Produk Israel ??? nyatakan bujuk , silap-silap itulah yang kau guna hari-hari dan juga ramai pemimpin PAS serta pemimpin Pakatan ..

            nak fitnah diri orang kotor padahal diri kau tu lagi hina bujuk .. kau jugakan yang buat fitnah bantuan Palestine oleh malaysia kononnya Malaysia menjual produk kat Israel tu .. itulah manusia munafik dan penu kotor macam kau

            Malah kelantan sendiri air penuh kotor , dah dapat rm600 juta duit dah habis kena sapu kerja tak jalan . itulah pemimpin PAS yang penuh kotor

          • bujuk says:

            Ada akal pakai… ada otak jangan jadi otak-otak.

          • WTF says:

            Bujuk,

            Hang dah pergi “SHALOM” dgn member hang tu Bujuk…

            http://www.israel4all.com/

            Mueh4444

          • gambus says:

            ikut fitnah kau “UMNO dok kata Israel zalim… tapi berapa banyak produk israel d m’sia. Hingga penasihat negara pun import sykt. Israel.”

            Jadi aku tanya , apa tu produk israel di Malaysia ??? kau tahu kee tgk barcode yang mengatakan ia syarikat israel dalam sesuatu produk ???

            kenapa kau tak dapat jawab ?? jelasnya manusia macam kau hanya pandai membelit dan menipu jee…

            kau juga kata kalau diri sendiri kotor jangan cakap orang lain , benarlah kata saudara kukukambing , pemimpin PAS yang penuh kotor seringkali memfitnah kerajaan Pusat sebagai zalim , tapi dah beratus juta bantuan diberi , kini mintak lagi 2 billion untuk selesaikan masalah yang sama .. ini jelas menggunakan duit rakyat secara membuta tuli oleh pemimpin PAS

            Malah pemimpin dan macai PAS seolah menjadi anjing gila bila harga minyak naik , tapi kerajaan PAS sendiri naikkan harga air !!! sikap munafik dan bermuka-muka , inilah macai dan pemimpin PAS yang kotor dan takde otak !!!

  8. Parti Ajaran Syahwat says:

    Lebai2 pas di klantan sudah sakau duit2 rakyat. Pastu buat rumah besar2 dkt luar klantan pulak tu. Macai2 pas hangguk nganga saje.
    Kate klate kerajaan isle, guna la funder2 dari arab bank kaa israel kaa. Stakat 2Bil je xreti nk arrange ?? Xpung pegi mengemis dgn DAPigs. Ikhtiar terakhir baru cari kerajaan persekutuan. Kesial kesial.
    Mintak pinjam dana xboleh laa.. mintak tolong pulihkan mungkin kerajaan persekutuan sendiri laksanakan..
    Pakai kopiah tp kaki songlap rupanya.. Nasib baik xpakai songkok, kalau tidak susah nk kenal PASti.. hehe

  9. PASpartyNGOK says:

    Dakwaan mereka mudah saja. Kalau tak pinjam dengan federal nak pinjam dengan siapa. Nak pergi world bank , menteri besar kena cakap orang putih.

    I dont know you, you dont me, how to borrow money.

    Masaalah air keladak sepatutnya bukan untuk mana2 negeri antara kita lagi di Msia. Kita sudah jauh kedepan berbanding Myanmar, Laos, Kemboja. TEchnology air kita setanding dengan negara maju. Malangnya rakyat Kelantan enggan pilih untuk berganding dengan yang lain kearah jadi maju. Nik ajis dipuja macam keramat sedangkan hatinya menyimpan sikap dendam dan bermusuhan sesama agama sampai saat nak padam.

    Kita terus mendoakan nik ajis dilanjutkan usia supaya mendapat hidayah kesedaran bahawa berbaik sangka dituntut agama. Bahawasanya Islam bukan miliknya seorang kerana dia bukan penerima wahyu. Saperti umat lain dia hanya mewarisi agama mak bapak dia dan dia bernasib baik dilahirkan Islam. Macam kita semua tak ada beza.

  10. bujuk says:

    K’jaan M’sia yg. d tadbir UMNO yg. korang sangka KAYA dan BIJAK sangat tu berhutang dengan negara luar berapa ratus BILION?
    Kalau nak d banding dengan k’tan yg. cuma nak pinjam 2 bilion… jauh sangat. K’tan pun kalau ada cara lain nak pinjam, tak mengadu dengan Pusat pun. Tapi ini lah kaedah yg. ada untuk k’jaan negeri pinjam. Jadi jangan sombong..

    • WTF says:

      Tahu pun puak2 PAS selalu membuat dakyah bahawa kerajaan Malaysia berhutang dgn banyak sampai beberapa ratus USD billion, tapi dah tahu buat dakyah gitu, kenapa dgn kerajaan Malaysia jugak yg dicari oleh kerajaan Kelate bila nak buat pinjaman MYR 2 Billion???

      Saya nasihatkan kerajaan Malaysia just play along dgn dakyah puak2 Fuckutan ni, cakap jer kat kerajan Kelate yg kerajaan Malaysia takder duit nak bagi pinjam…

      HABIS CERITA!!!

      • bujuk says:

        Hutang k’jaan beratus bilion tu bukan dakyah… k’tan hanya guna prosedur biasa k’jaan, kalau pusat taknak bagi pun tak kesah… rakyat k’tan faham dan sabar.

        • WTF says:

          Sebelum Bujuk sibuk nak buat cerita dakyah kerajaan Malaysia hutang beratus billion, cuba fahamkan apa saya linkkan di bawah:

          http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=statistic_nsdp

          Dah habis baca, cuba terangkan apa yg Bujuk faham dalam link tersebut…

        • gambus says:

          inilah contoh puak PAS , sekarang bila dah terbelit lidah dia pun nak berbelit .. dulu kerajaan Malaysia berhutang untuk membangunkan negara mereka hina , caci dan buat fitnah , malah kemampuan Malaysia dalam membayar hutang tu sangat tinggi

          kini kena batang hidung pulak , kerajaan PAS nak berhutang lagi , tiba-tiba semua fitnah sebelum ni hilang macam tu je bila melibatkan PAS

      • gambus says:

        hahaha tepat sekali

    • sungai_siput says:

      eh bujuk.. bukan husam gebang dia ada fund nak baut projek cari gali minyak kat kelate ke???

      apa lagi pakai la funder tu, buat business trade, depa ambik 55% minyak, lagi 25% hasil minyak untuk bangunkan sistem air bersih kelate

      total (70-30)%, 30% lagi kerajaan PAS kelate untung , mintak dgn kerajaan pusat baru bagi 5% , ada lebih lagi 25% tuh

      eh hang kata puak hang pandai..abih semua forumer lain hang panggil bodo

      bukan sistem ayaq bersih je depa boleh buat, boleh buat sekolah, buat infra, macam exxon mobile/petronas/shell buat kat sudan tu

      jangan kata petronas control, petronas dah habaq dgn husam sila kan buat…

      husam kata syarikat dari China, apa lagi juk, kasi ON lah ini projek, la ni aku bagi idea macam mana nak buek

      • sungai_siput says:

        sori bro typo

        55% + 15% total 70%
        hehehe….geli hati aku sbb bujuk dgn mooh pandai sangat

        apa jadi dgn C4, neutron, iPas tu haa… ???

        • Hamba Ar Rahman says:

          neutron skang dah kaya raya…..cawangan restoran dah merata2….sampai ke Singapore…baguslah..murah rezeki dia…..dia tu OK sebenarnya…cuma aku tak tahan dengan sikit2 nak setankan orang…sikit2 nak setankan orang…lepas tu suka cakap keling tunggang langgang….kalau dia cakap elok2 dan tak setan2 kan orang…elok juga dia ada dalam ni…meramaikan majlis…

      • WTF says:

        Dah beberapa tahun dah, rakyat Kelate tunggu kata2 Husam, sampai la ni, janji hanya tinggal janji…

        Berdosa tau mungkir janji…

    • raplahjingaa says:

      Bujuk…berapa ratus billion yang Malaysia hutang di luar negara ??? cerita sat…hehe

      • WTF says:

        207 Billion kot…

        Tapi takper, duit pampasan Jepun ada, terus balance kewangan Malaysia….

        http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/15810-nizar-dedah-dokumen-rm207-bilion-

        Mueh4444

      • bujuk says:

        hujung 2012 sekitar 400bilion, tapi sekarang dah cecah rm 621 bilion.

        • WTF says:

          Dah cecah MYR 621 Billion Bujuk???

          Hang dapat dari mana information ni…

          Cuba terangkan sikit!!!

          • raplahjingaa says:

            hahahahahah…hutang malaysia 621 billion ??

            hang nak temberang pun agak-agak la bujuk, aku rasa tak ada negara kat dunia ni berhutang sampai banyak tu…kerajaan malaysia berhutang kat siapa bujuk ??

          • WTF says:

            Hutang dgn kerajaan Ayah Pin kot???

          • gambus says:

            hahahaha kan aku cakap bujuk ni memang manusia kuat menipu , munafik dan jahil !!! 621 bllion !!! cakap dengan puak PAS yang kuat menipu memang macamni ajaran tok guru mereka yang sibuk melacurkan agama Islam

        • gambus says:

          woiii bujuk kau bangang kee apa , kau ambik ni kat mana ?? kat media penipu Pakatan ke ?? kakakakakakakaka cerita kat aku bujuk camana macai-macai PAS dapat angka tu kakakakaka

          • bujuk says:

            P la Tanya Zetty Atar… gabenor BNM.

          • WTF says:

            Aku dah linkkan semalam statistic dari Bank Negara Malaysia

            http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=statistic_nsdp

            Dah habis baca belum, cuba terangkan apa yg Bujuk faham dalam link tersebut…

          • anakbochek says:

            Sehinggal Q2/13 (Jun 2013) jumlah pinjaman luar Malaysia hanya RM339.536 billion. Dan sektor awam (kerajaan Malaysia) hanya meminjam RM16.453 bil sahaja. Penghujung 2012 (Q4/12) pinjaman Malaysia hanya RM305.123 sahaja. Mana datang angka 400 bil ni?

            “In monetary statistics published by Bank Negara Malaysia, currency and deposits by non-residents with banks is classified as part of external liability of the banking system, and not external debt. With effect from 30 September 2003, the IMF SDDS has now classified currency and deposits by non-residents (for all maturities) as external debt. External debt for Malaysia, incorporating this new component, would amount to RM 339.5 billion (USD105.7 billion) as at end June 2013. Excluding currency and deposits of non-residents, total external debt amounted to RM 284.7 billion(USD88.6 billion).”

            Sebenar2nya hutang luar Malaysia setakat Q2/13 hanya RM284.7 bill sahaja sebab IMF membuat peraturan bahawa semua deposit bank tempatan dan matawang yang dibuat oleh orang yang tidak tinggal di Malaysia di kira sebagai hutang luar.

            Sekali lagi saya menyeru, di mana datangnya angka RM400 bil dan RM621 bil ni? Mana? Mana? Celah kangkang Eli Wong? Dalam spender Stopa? Atau dalam mulut chinadoll?

            Credit to WTF for the link.

          • WTF says:

            Bujuk…

            Fungsi Bank Negara pun Bujuk boleh confius…

            Tapi kalau ikut logic akal, mana ada org hutang 400 billion pada December 2012 meningkat kepada 621 billion October 2013…

            Peningkatan 221 Billion tu…ikut logic, takkan tambah hutang baru sampai 221 billion. Interest rate creditor takkan tinggi gila kot…

            Tak logic org pinjam akan setuju pinjam dgn condition camtu, org yg nak bagi pinjam pun takut nak bagi…

            Kecualilah ada “special” arrangement Nuar Berahi punya deal dgn Michael Camdessus (IMF) dulu, misi jual negara pada org luar…

            Hehehehe…

          • gambus says:

            hahaha bertambah bangangnya kau bujuk , buat apa aku nak tanya Gabenor bank Negara ???

            benda ni boleh diaccess oleh orang awam laa bahlol punya orang PAS akakakakakaka , aduhhhhhh kau nak sembang pasal ekonomi tapi taktahu mana nak cari data-data macam ni , sangat memalukan menunjukkan orang PAS ni memang takde taraf punya manusia

            manusia yang suka memutar belit , menipu dan memfitnah macam bujuk ni mana tahu nak cari fakta saufara WTF , pada bujuk menipu , memfitnah , memutarbelit ni halal demi pemimpin PAS yang kuat berzina , berkhalwat dan melacurkan agama Islam !!!

          • bujuk says:

            Ikut kiraan korang la… 300 billion, nak bandingkan dengan k’tan nak pinjam 2 billion kan jauh bezanya.

          • gambus says:

            Bujuk , bezanya ialah kau hanya pandai buat fitnah dan menipu jee !!! dasar puak PAS yang hina ! inilaa ajaran nik ajis kepada macai mereka !!!

            Lain kali kalau kau tu bodoh dan hanya tahu baca harakan yang menipu , memfitnah , memutar belit tu dan taktahu nak cari data-data mengenai ekonomi JANGAN NAK SEMBANG PASAL EKONOMI WOII PUAK PAS YANG BEBAL !

            Nak buat apa bagi kelantan 2 billion , apa jadi duit rm600 juta masa nak setelkan masalah yang sama !!! ikut otak kau , nik ajis dan pemimpin PAS lain harus dibawak kepenjara

          • WTF says:

            Bujuk ni takder ilmu, tapi nak jugak nak tunjuk pandai cakap pasal pembendaharaan Negara Malaysia…

            EH BUJUK, PERGI BELAJARLAH LAGILAH

          • gambus says:

            saudara WTF , bujuk ni , dah kantoi menipu , putar belit dan memfitnah pun masih buat muka tak malu dan tak berdosa , ajaran pemimpin PAS ni yang menghalalkan fitnah !

            bujuk ni memang jahil , takbur , riak penuh muslihat dan putar belit untuk sembang pasal ekonomi .. kalau tanya pasal Interest rate creditor pun dia taktahu , gila hebat kerajaan dapat pinjaman lebih 200 billion dalam masa yang singkat tanpa ada hanky panky dalam perjanjian pinjaman

          • WTF says:

            Kerajaan Malaysia bayar hutang balik BUjuk!!!!

            KELAKNAT MANA ADA BAYAR BALIK HUTANG!!!! MANA PERGINYA HUTANG MYR 600 JUTA KELAKNAT KEPADA KERAJAAN MALAYSIA!!!!

            KAT DALAM POKET NICKY AJIS KER???

            Mueh444444

  11. Moohyideeeeen says:

    Inilah konsep bodo umno yg mengatakan duit kerajaan adalah duit BN. Cukai yg dipungut oleh kerajaan Malaysia adalah hak rakyat yg diuruskan oleh kerajaan Malaysia. itu bukan untuk masuk poket BN. Itu adalah duit rakyat dan untuk membuat pembangunan bg kebaikan rakyat. Itu adalah tggjwb kerajaan.Buat K-Pop tu untuk kebaikan rakyat ka???

    Namanya pun pinjaman, bukan kasi free.

    Duit royalti. Untuk pengetahuan hangpa, kalau gali minyak, kerajaan negeri tak dapat duit melainkan dalam bentuk royal (bg Neg2 d semenanjung Msia). So far 5%. Tetapi sewaktu kjaan Terengganu diperintah PAS, kjaan pusat tak kasi 5%. Skg negeri2 menuntut 20% hak royalti. D kelantan , adinda Sultan Kelantan pun merupakan salahs eorang penunrun ttgn meminta royalti minyak. UMNO derhaka kepada raja. Jahat tak kerajaan BN kerana menidakkan hak rakyat Terengganu. Korang ingat minyak tu hak Najib ka???

    • sungai_siput says:

      mooh 700juta kerajaan pusat bagi duit untuk naik taraf sistem air bersih bagi penduduk kelantan pun , kerajaan Nik aziz husam sapu, habuk naik taraf pun tarak buat , bayar balik pun takdak, lagi mau gebang

      elok lagi laki sharizat NFCorp boleh bayaq balik bulan2 tanpa miss pada MOF dari kelantan buat2 tak tau aje nak bataq balik pinjaman 700juta tu

      itu zaman dulu tu, kalau ikut nilai sekarang dekat2 2 billion mooh

      kerajaan pun hutang beratusn billiun usd dgn bank dunia , anwar israel yg cakaplah, kerajaan pun berhutang,jadi takdak pitih nak bagi kelate…

      lek la mooh, org taknak kasi pinjam, tak kan hang nak marah

      macam hang nak pinjam duit pak hang, sbb dia tak kasi, lepaih tu hang carutkan pak hang, be fair la mooh

      • Moohyideeeeen says:

        Kalau sapu, mesti keluar dalam audit report. Itu tohmahan bodo. org ameno jer yg percaya…

        NFC dah lingkup, a jv with company jepun dah takeover business tu . Hangpa ja tak tau, sbb baca Utusex dan nonton TV3. keluar dalam The Edge newspaper.. RM250 juta dah selamat pun…

        memang kerajaan berhutang, tapi dia ada levelnya, kalau more than 50% than KDNK, iitu bahaya, Sbb tu PR dok bising, apatah lagi dgn ketirisan ygdapat kita saksikan hari ini.
        M

        • masalah air masalah kritikal, kalau masuk dalam audit, pakai duit ke bende yg betul… tapi knapa kerajaan negeri langsung tak utamakan dulu maslah major melibatkan air?.. jadi duit tu tak digunakan pada bende yg sepatutnya.. pengurusan duit kerajaan negeri kelantan adalah gagal… bila pengurusan tak betul.. bagi banyak mana pun, sama juga..

          Harakah bangga buat liputan kata kerajaan kelantan nak buat highway, jumpa minyak… nak buat highway ade duit… nak setel masalah air takde duit?… kate ade jumpa minyak..mana pegi?… ini ke cara kerajaan PAS mentadbir?… takkan dah 20thun lebih x boleh nak buat perubahan?…

          kalau peringkat negeri pun pentadbiran hancur… ape lagi negara…

        • sungai_siput says:

          pasai tu jangan dok haria orang bodo mooh…. kan hang dah masuk kategori level moron stupid cunt bak kata orang british

          hang suruh team psikologi hang tengok balik 3 tahun sebelum mahathir berenti jadi PM, ada ka dak apa aku cakap ni

          NFC tak lingkup,NFC tertekan dgn game rafizi belaci yahudi, pasai tu NFC ambik jalan mudah..kira CKMM jugak lah

          aku becakap semua ada subtance dgn prove mooh..mcm aku buktikan yg APCO bukan yahudi punya tapi company dari New York yang berpejabat di Kuala Lumpur dan juga Hong Kong yg juga consultant bagi Mercedes Benz serta negara Jepun

          dont mess with me mooh…. kalau dah penipu tu penipu jugak

          bukan aku cakaptapi Allah cakap
          baca surah al maun, aku quote mana yg penting

          tahukah kamu siapa nya golongann pendusta?


          —-

          Orang yang riak dalam ibadah solat(menunjuk2 dan juga lalain dalam ibadah solat)
          sori laa mooh hang termasuk dalam golongan ni… sbb hang dok pertikai kan orang lain dak solat subuh… hang nak tunjuk yg hang aje yg solat subuh

          PR bising pekara yg sama di lagu kan di mesir, syria, iraq,iran, rusia, china,tunisia, yemen

          ada tak depa bisingkan lagu tu kat PIGS(porland, ireland, greece, scotland) walaupun negeri hancur ekonomi depa, kenapa dak buat tunjuk perasaan ala2 demo bersih atau dataran tahrir???

          lagi satu mooh..aku kagum dgn hang … hang boleh copy paste, dan reply 4 cycle dalam masa 4 minit…. maksud nya hang boleh baca, hang boleh pikir, hang boleh type alam masa yg sama hang boleh copy paste…..

          terpulang kepada para surfer mykmu untuk menilai hang mooh

          pasang aircond kuat sket mooh…panas ni

          • Hamba Ar Rahman says:

            Mooh tu tak payah lah kita nak amik kisah sangat…kalau dalam programme kita kira Moo ni ‘glitch’ jer….

          • anakbochek says:

            Penilaian saya tentang Mooh? Simple, he’s a stupid arsehole. Period.

        • raplahjingaa says:

          bila kerajaan hutang lebih dari 50% KDNK moooo ?? hang bagi link sat…hang ingat Greece ke ??

          • Hamba Ar Rahman says:

            puak2 PR hang jgn tak tahu Rap…depa dengan nombor ni advance sikit…main belasah jer…janji nombor besar2….

          • gambus says:

            hahaa inilah contoh macai Pakatan , angka main tipu dan main sebut sesuka hati dia jee hahahaha

        • WTF says:

          Hutang Malaysia lebih 50% dari KDNK???

          Hang mabuk ka bila Mooh tulis pernyataan di atas???

        • gambus says:

          NFC dah lingkup ?? hahahaha lagi fakta menipu !!! ni bukan macam PAS buat kambing yang lingkup tu moo lembu , macam air jugak duit dah habis , kambing takde !!!

          lagi sekali semua orang boleh tgk otak kau macamana ! hutang 50% lebih daripada KDNK ?? moo ooo moooo , memang macai tahap lembu laa kau ni

    • Ultra Malay says:

      simangkok bodow ni kata duit BN pulak!!!!
      siapa yg ckp tu mooo? hg sendirilah yg cakap bodoww!!!

    • Mooohh….ko ni nampak je macam bijak…
      tapi minded klas ketiga…

      becakap soal royalti… cube bace dan kaji knapa kelantan takboleh dapat royalti dan study kat mana letaknya lokasi cari gali tu…

      aku nasihatkan, jgn kaji kat Harakah dan lain2 yg bekaitan dgn pembangkang…sebab takut2 nnti hang terus menerus jadi bodo dan haprak.

  12. Anak Lenggong says:

    Apa nak hairan setiap tahun kelantan minta pinjam duit pusat nak bagi air bersih kepada rakyat tapi air dok camtu jugak..tengok apa mangkok yang tak dilantik sebagai exco dikelantan semalam membedal cara pengurusan air dan kerajaan negeri kelantan padahal benda ni semua dia yang lakukan dulu kah kah kah…tapi bila kerajaan pusat bagi duit pinjaman..sibadut PAS atas pentas asyik dok kata kerajaan pusat tak bagi bantuan dan anak tirikan kelantan..yang bangang cam bujuk, mek esah dan moo lembu mengiakannya..Bujuk tak payah la ko nak samakan lobai PAS dengan zaman nabi..tak sama woii..nak bagi peratusan pun entah berapa kali perpuluhan …jauh panggang daripada api laa…

    • Moohyideeeeen says:

      air tak bersih. Sbb tu kjaan nak pinjam duit, when we talk about utilities, it would involve with a lot of monies. Sbb tu kerajaan Sgor concern pasalal Langat 2, sbb kos projek BN mahal sangat, lebih dari anggaran mereka.

      Untuk pengetahuan hang, ikut dari Laporan SPAN, negeri paling air tak BERSIH di Malaysia, Kelantan jatuh No 5.

      • WTF says:

        Kalau jawapan kerajaan Malaysia sebegini, what would you spin Mooh…

        Kerajaan Malaysia takder duit (menurut puak2 Fuckutan), jadi tak dapat beri pinjaman duit pada kerajaan negeri Kelantan!!!

        HAPPY BRO!!!

      • Duda Mek Esah says:

        Moohyideeeeen says:
        “Sbb tu kerajaan Sgor concern pasalal Langat 2, sbb kos projek BN mahal sangat, lebih dari anggaran mereka”

        woi MOOOOOOO…mungkin kau nk maksudkan lebih dr anggaran bajet mesyuarat sambil MELANCONG mereka…kuikuikui…

      • gambus says:

        kos kerajaan selangr tu murah tapi nak guna cara apa moo ?? guna cara lama yang tak fleksible ??? cakap guna otak laa mooo

  13. Moohyideeeeen says:

    Putrajaya appears to be dragging its feet on the appeal against the acquittal of two former police commandos for the high profile murder of Mongolian Altantuya Shaariibuu, said veteran lawyer Karpal Singh.

    He said the Attorney General’s Chambers can file its petition of appeal and state reasons why the Court of Appeal was wrong when it acquitted the two policemen based on the written grounds of the judgment.

    “They can expedite the appeal process to the Federal Court even without having the entire records of appeal,” Karpal told The Malaysian Insider in Kuala Lumpur. The lawyer is holding a watching brief for his client, Setev Shaariibuu, the father of Altantuya.

    The apex court could then call the matter for case management and fix the appeal dates, he said, adding there was no need to wait for the entire appeal records to file the petition of appeal.

    Chief inspector Azilah Hadri and corporal Sirul Azhar Umar walked out free men after the appeal against their High Court convictions were allowed two months ago.

    The policemen, formerly with the Special Action Unit (UTK), had been found guilty of murdering Altantuya in 2006.

    Political analyst Abdul Razak Baginda, who was Altantuya’s lover, was acquitted by the High Court for abetment without his defence being called.

    Karpal said he was concerned as his client, Setev Shaariibuu, had filed a RM100-million suit against Abdul Razak, Azilah, Sirul and the government over his daughter’s death.

    “It has already been six years after the suit was filed but Setev’s case cannot be heard unless this criminal trial is over and done with,” he told The Malaysian Insider.

    Karpal said he feared that the appeal would be further delayed if for some reason the policemen did not turn up for the proceedings.

    “The criminal appeal cannot proceed without the presence of the respondents,” he said.

    He said the prosecution may then need time to find them and obtain a warrant of arrest to compel their presence in court.

    Karpal (pic) said the public prosecutor should apply to detain the policemen pending the outcome of the appeal.

    “There should be no discrimination. The prosecution has been obtaining court orders to detain locals and foreigners pending appeal and these persons were acquitted after facing charges that carried the death penalty,” he said.

    The prosecution filed its notice of appeal on August 23, the same day the policemen’s appeals were allowed.

    The written judgment was made available on August 26.

    A three-man bench chaired by Datuk Seri Mohamad Apandi Ali said in their judgment, among other things, the prosecution’s failure to call DSP Musa Safri, a former aide-de-camp of Datuk Seri Najib Razak, had weakened the prosecution’s case.

    Meanwhile, an official from the appellate and trial division in the Attorney General’s Chambers said they would wait to move the appeal to the Federal Court until the Court of Appeal registry provided the appeal records.

    “We can only file the petition of appeal and state our reasons why the Court of Appeal was wrong in its judgment after obtaining the appeal records,” said the official who spoke on condition of anonymity.

    The prosecution will be given 10 days to file the petition of appeal once the appeal records are supplied.

    The key appeal records will consist of grounds of judgment and notes of proceedings at the Court of Appeal.

    Lawyer and Puchong MP Gobind Singh Deo said all steps must be taken by the prosecution and the judiciary to expedite the disposing of the appeal.

    “This is a high profile public interest case and has generated a wide following locally and abroad. It must be brought to a logical conclusion soon,” he said. – October 9, 2013.

  14. Moohyideeeeen says:

    Kakitangan Kerajaan kena baca:
    .
    .
    .
    PETALING JAYA: A move to restructure the Government’s housing loan division will shave the fiscal debt and possibly raise housing loan growth by commercial banks.

    Analysts are expecting the Government to transfer RM42bil worth of civil servant housing loans into the banking system whereby staff will pay the normal 4% per annum and the Government subsidise any interest above that threshold.

    All commercial banks are also expected to be eligible to participate in providing housing loans for government servants and analysts expect the transfer of loans to commercial banks and development financial institutions will lower total federal government debt by around 4% to 4.5% from 51.8% of GDP as of June 30, 2013.

    The idea to restructure the Government’s housing loan division was first mentioned in last year’s Budget as part of efforts to consolidate the fiscal deficit and to ease the Government’s financial burden. During the budget speech it was mentioned that the Government would appoint panels from commercial banks to manage new housing loans effective January 2013. But this had yet to implemented, said a local research house.

    The research house reckoned the staff housing loans would be transferred to government-owned development financial institutions such as Bank Rakyat, Bank Simpanan Nasional, Agro Bank and Bank Pembangunan, which will manage and administer the existing stock and future stream of civil service home loans.

    Another a local bank-backed brokerage analyst said whether it made sense or not for banks to be allowed to handle government staff housing loans would much depend on the profitability of such loans.

    “Banks should take into account whether in the long term it is profitable to do so after weighing in various factors such as its capital consideration and interest rate environment, among others,’’ he told StarBiz.

    He said the treasury housing loans charged a flat rate of 4% (compared with between 4.2% and 4.3% for new home loans by commercial banks) and all would depend whether it would profit banks after taking into consideration the above factors over the long term.

    An industry observer said the move could uplift loan growth in the banking system, coupled with other positive factors, if some of the RM42bil were to be transferred to commercial banks.

    Another bank-backed analyst said the transfer could be positive for the banking system as the recent measures to shorten the tenure for mortgage and personal loans as well as the potential fiscal tightening by the Federal Government via subsidy rationalisation programme in the later part of the year could dampen loan growth momentum in the retail segments.

    This move to transfer could to an extent boost loan growth in the banking system moving forward. Total banking system loan growth to date stands at RM1.17 trillion. Some analysts are, however, maintaining their loan growth projections this year.

    On a year-to-date annualised basis, the banking system’s outstanding loans growth was relatively flattish at 9.8% in August. Property loans remained the key driver, where loans for the purchase of residential and non-residential properties accounted for 56% of credit growth.

    This is followed by working capital and hire purchase loans, contributing 15.2% and 11% of credit growth, respectively.

    Lending indicators for August gained momentum year-on-year but fell on a month-on-month basis.
    Loan applications, approvals and disbursements dropped by 9.9%, 8.1% and 2.4% month-on-month to RM67.5bil (July 2013: RM75bil), RM33.5bil (July 2013: RM36.5bil) and RM80.1bil (July 2013: RM82.1bil), respectively.

  15. Orang Johor says:

    Hari2 datang mahu pinjam.

  16. Mel says:

    Amat berbahaya jika kerajaan persekutuan tidak menghulurkan bantuan. Ini adalah kerana ramai rakyat Kelantan beragama Islam dan juga Bangsa Melayu. Cuma masalahnya sekarang ialah kerajaan yang dipimpin oleh PAS merupakan sebuah tampuk kerajaan yang lemah dan tidak berkaliber.

    Saya rasa kerajaan persekutuan memberi bantuan dengan segera. Kerana ramai rakyat kelantan juga mungkin sesetengah itu adalah sanak saudara kita dari pertalian darah kalau tidak pun saudara secara Islam.

    Bantuan wajib dihulurkan kerana ini berkait rapat dengan KEPERLUAN ASAS manusia. Walaupun kita tidak sokong PAS kerana PAS bersekongkol dengan DAP tetapi kita harus melihat dari skop yg lebih luas.

    Setiap bantuan diikuti dengan kempen BN. Mungkin dgn cara ini boleh merampas kelantan secara total. Selain daripada itu, jika bantuan tidak diberi maka nafsu dengki dan balas dendam akan makin membara dikalangan rakyat kelantan. Ini akan menjadi suatu wabak atau penyakit yang boleh menyebabkan demonstrasi jalanan, pergaduhan antara melayu dengan melayu. INI AMAT BERBAHAYA

    Selain daripada itu, kita tidak mahu Kelantan menerima bantuan daripada tauke-tauke Cina yang berpaksikan DAP. Jangan pandang rendah akan kekuatan kewangan Cina. Mereka mampu menjana RM2billion jika Kelantan itu menguntungkan mereka. Jika kerajaan PAS ambil tindakan dengan meminjam duit daripada Tauke-tauke ini..maka hasil bumi kelantan yang nilainya melebihi daripada RM2billion akan dikuasai oleh Tauke-tauke ini.

    Jadi ada PRO and CONS kat sini. Walau bagaimanapun terserah kepada pemimpin kerajaan BN. Nasihat saya, bantulah orang melayu tidak kisah pun dia dari mana asalkan beragama Islam.

    • WTF says:

      I am sorry to say this, but I am going to say it because it is the truth…

      It is the choice of rakyat Kelantan (termasuk yg sudah bermastautin di luar Kelantan) yg mengundi PAS yg bersekongkol dgn DAP dan PKR…

      And with that choice, comes what may, rakyat Kelantan have to face the consequences as HARSH LESSON to them not believe to believe on DECEITFUL LIES…

      The Kelantanese shall experience first hand what has been experience by the Malays and bumiputras in Pulau Pinang and Selangor…

      And I am not surprised, Kelantan will be the next Pulau Pinang if this trend goes on…

      NASIB MU LAH!!!

      • Mel says:

        Itu lah nasib orang kita ni. Sedih bila saya tengok, tapi apakan daya..bila kita cuba nak tolong mereka menafikan kita..

        • WTF says:

          Saudara Mel…

          There is nothing we can do…ini pilihan orang Kelantan…

          Each person must responsible for their own action

          Setiap pilihan, tentulah ada kelebihan dan kekurangan. Ambillah apa yg baik dan terimalah apa yg buruk.

          Jika selalu mengharapkan pertolongan orang, seseorang tu takkan belajar dari kesilapan mereka…

          Itulah hakikat kehidupan…

          When you win, you win as a team (umat), when you loose, you loose ALONE…

        • Hamba Ar Rahman says:

          Nak tembus Kelantan???…dari dulu aku dah kata impossible…rakyat nya telah diprogrammekan kepala dan minda mereka dengan ideologi PAS…PAS is their way of life…kalau ada sekor dua yg konon nak lain sikit dari PAS…contoh menyokong UMNO…pasti tak ke mana….akhirnya mereka akan tenggelam dan kalah dengan PAS yg majoriti…dari kecil anak2 mereka dah diajar mencintai PAS dan membenci Umno….nak bawa Umno ke KElantan…sama macam nak tukar China yg komunis kepada demokrasi….15 tahun lagi pun belum tentu Umno dapat tawan Kelantan…tak percaya??? tengoklah nanti….apa yg Umno boleh buat hanyalah jadikan PAS Kelantan sebagai ally/sekutu ….start joining up and be more friendly to them…besides…Nik Aziz is no longer in the picture…macam mana depa nak jadikan PAS Kelantan to ally …tu pandai2 lah cerdik pandai Umno fikir….taktik perlu diubah…kalau tak boleh lawan…buat kawan…then…who knows what happen next….

        • gambus says:

          Mel walaupun kami menghentam PAS , tapi sebagai saudara se Islam pun sedih melihatnya …

          Kita sedih dan lagi sedih orang yang duduk di Kelantan … tapi kalau kita tanya pada orang Kelantan yang duduk luar , mereka sendiri tak akan akui mengenai masalah air kelantan pada mereka ia perkara biasa , malah mereka memuji kepimpinan PAS … kadang-kadang bila dengar jee rasa sedih tu hilang , sebab mereka sendiri tak kisah !

          PAS ni kalau dibantu lagi macam melepaskan anjing yang tersepit laa jawabnya

          • mel says:

            Itu lah yang sedih tu..bila saya cuba becerita dgn orang klate ni, memang tolak abis-abisan. Bile kita tunjuk dan buktikan kebaikan takde satu pun yang impress mereka..malah mereka lebih celik tgk DAP..tak faham aku..betul betul tak faham..

    • Anak_Nogori says:

      kalau difikirkan pasal islam pasal melayu…memang patut dibantu sebangsa seagama..tapi bila difikirkan apa yg dilakukan oleh PAS selama berkurun2 lamanya ni terhadap UMNO terhadap kerajaan pusat..memang patut jangan dibantu..krn bila dibantu..mereka spt anjing yg dilepaskan dari tersepit..digigitnya pula yg rela membantu…habis macam mana?.

      Saya fikir…kalau pun kerajaan pusat rela membantu..letakkan syarat spt mana PAS sering letakkan syarat contoh bila diajukan kesatuan antara PAS dan UMNO..Nik Aziz pernah letakkan beberapa syarat..kununnya nak meminang kena ada syarat2nya.

  17. baba says:

    biarlah kerajaan kelantan selesaikan masalah air mereka sendiri.buat apa minta tolong pusat, kata hebat sgt pentadbiran.

  18. […] Petikan Mykmu.net […]

  19. jombo says:

    Kesian aku tengok orang yang undi pas, mereka sebenarnya nak islamic tapi tertipu dengan topeng yang dipakai pas. Dan topeng itu kelihatan benar dan akan menjadi benar bagi mereka kerana termakan fitnah yang ditabur seperti menjadi makanan ruji bagi orang kelantan berfahaman pas.

  20. WTF says:

    Kepada rakyat Kelate, jangan risau…

    Husam Musa ada solution nak dapatkan dana MYR 2 Billion. Sila baca link di bawah:

    http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/22618-rizab-besi-di-sungai-tuang-2-bilion-tan

  21. bujuk says:

    Aku ada baca satu artikel..
    D katakana zaman fitnah DAJAL, tiada seorang pun yg. terselamat. Tanaman2 dan makanan semua d kuasai Dajal, orang Islam(beriman) menahan lapar mereka dengan makanan ZIKIRULLAH. Agak2nya manakah pilihan kita jika hidup d zaman itu… mampukah kita pertahankan iman kita dengan makanan ZIKIRULLAH.

Leave a Reply

Threesome