Menu Utama

Adakah Anwar Akan Naik Kereta Pergi Turki Kalau Jadi PM?

BODOH betullah ahli parlimen pembangkang yang mempersoalkan kos penyelenggaraan pesawat bagi kegunaan pemimpin-pemimpin negara termasuk Yang Pertuan Agung dan Perdana Menteri dalam sesi perbahasan di Parlimen semalam.

Penulis katakan bodoh sebab bila buat semakan di Internet, tidak ada pembangkang di mana-mana negara di dunia yang pertikai kos penyelenggaraan pesawat kerajaan yang digunakan untuk mengangkut pemimpin negara masing-masing menghadiri tugas rasmi di luar negara.

Pertikai kos beli ada, pertikai kos selenggara, tidak ada.

Waima Zimbabwe sekalipun – kebelakangan ini penulis memang gemar guna negara ini sebagai perbandingan.

Tapi mentaliti ahli parlimen pembangkang di negara kita adalah jauh lebih rendah dan murah dari ahli parlimen pembangkang Zimbabwe yang dilanda inflasi terburuk dunia itu, sampaikan kos penyelenggaraan pesawat untuk kegunaan pemimpin negara pun dijadikan isu.

Apa tidak ada cerita lain ke?

Contoh macam ahli parlimen Taiping yang mempersoalkan perkara ini semalam, apa dah takde langsung masalah rakyat di Taiping tu yang nak diketengahkan sehingga kos penyelenggaraan pesawat ini jugak yang nak dipertikai?

Seolah-olahnya kalau Pakatan haram ini jadi kerajaan, pemimpin mereka seperti Anwar Ibrahim akan berkereta untuk pergi ke Turki atau USA melawat para pelobi Yahudi yang menjadi penaja utama aktiviti politik pembangkang di negara ini.  Guna jet yang sama jugak sebab nama pada geran jet itu bukan nama Najib pun tapi kerajaan Malaysia.

Alangkah nak ulang alik KL-Sarawak Sarawak-KL pun Anwar dan culai-culainya guna jet peribadi (konon kawan bagi pinjam – macam bodoh benar kita ni ya), ini pulak nak ulang alik ke luar negara nun.

Jadi ini semua petanda masalah, hasil dari kebodohan sesetengah kita dulu mengundi badut-badut ini masuk ke Parlimen sehinggakan parlimen kita hari ini hanya duduk dua atau 3 takuk dibawah sarkas.

Perbahasan pindaan ke atas Akta Pencegahan Jenayah kelmarin pun begitu juga.

Dah tahu dah, berbahaslah sampai tercabut gusi pun undang-undang itu pasti akan diluluskan sebab ahli parlimen BN adalah 44 orang lebih ramai dari ahli parlimen pembangkang, tapi ada juga badut-badut pembangkang ini yang memanjangkan sesi sehingga ke tengah malam dengan membangkitkan isu yang tidak ada kena mengena.

Apa tujuannya?  Nak sabotajlah tu, kot-kot ada ahli parlimen BN yang fed-up dan meninggalkan dewan sehingga pembangkang dapat kelebihan.  Malangnya itu tidak berlaku, ahli Parlimen BN tetap melekat dan akhirnya undang-undang tersebut diluluskan.

Nak marah Speaker tak boleh sebab nanti dikatakan menghalang demokrasi, yang salah sudah tentulah badut sarkas pembangkang yang bergelar YB ini.






132 Komen to Adakah Anwar Akan Naik Kereta Pergi Turki Kalau Jadi PM?

  1. Mat Panjang says:

    Pembangkang sudah tidak ada isu untuk dibisingkan di dalam dan luar Parlimen.

    Isu “Blackout” dan “40,000 pengundi dari Bangaladesh” sudah membuatkan mereka malu diMalaysiadan di seluruh Dunia dan di alam maya.

  2. Mek esah says:

    “Akhirnya ISA diperkenalkan kembali tapi dalam bentuk baru “….MSO

    • WTF says:

      Why, are you afraid???

      “Fear. Fear attracts the fearful. The strong. The weak. The innocent. The corrupt.

      Fear. Fear is my ally.”

      Bila Mek dah faham (which I doubt it), baru komen okay Mek…

      • jefri says:

        We are not afraid of the new ISA, we just afraid it will be used for wrong purposes. For example, we criticize the PM way of handling peoples’ money of course with facts. then, the next day we were arrested and jailed for 2 years. Is it justice?Will you guarantee that they will NOT use it for just their own personal agenda?If you can guarantee it then you can bash other people about this.IF NOT,PLEASE SHUT UP!!YOU ARE NOT QUALIFIED TO TALK ABOUT THIS!YOU CAN’T EVEN SURE THAT YOU WILL STILL BE ALIVE TOMORROW SO, DON’T TALK BULLSHIT HERE!HOPE YOU WILL BE THE FIRST PEOPLE TO BE JAILED AND SEE WHAT WILL YOU TALK ABOUT IT!!

        • raplahjingaa says:

          How many people criticized PM and end up in Kamunting ??? 10 ? 20 ? 1000 ? 20,000 ?? here we criticized PM almost everyday, hey..we re still here, safe and sound.

          For all I know over 30,000 participated in anti govt rally bershit, how many of them in jail now ??? none !!

          Be a responsible citizen…and you’ll be just fine, unless otherwise..should serves you right in kamunting.

        • anakbochek says:

          Jefri, please list down the unfortunate people who has been arrested for criticizing the PM. When were you born, yesterday? A few years ago? If you’re in your teen years, please close all political blog and start doing your revision.

        • WTF says:

          LOL…

          You said you are not afraid, but afraid it will be ABUSE…

          Why do you say such thing…, can you informed me in which case that the ISA has been abused by the Malaysian government as a case study???

          The sample you gave me (criticizing on corruption matter in government body) will not end someone in jail. If anyone have facts and figures and evidence that there is a corruption happening in a government body, all you need to do is make a police repot, and then it shall be follow up with SPRM.

          You ask me if I can guarantee that ISA (in truth this should be called amendment to Akta Pencegahan Jenayah 1959 and not ISA) would not be abuse.

          Well I am not an MP nor working in any Government body. However, I can give you this GUARANTEE, as long as BN still remain the Malaysian government, the new amendment Akta Pencegahan Jenayah 1959 shall never be abuse.

          YOU ASK ME TO SHUT UP!!! WELL THIS IS A FREE COUNTRY, AND I AM FREE TO SAY WHAT I WANT TO SAY, AS ARE YOU JEFRI.

        • Mawar says:

          Ohhh jefri, you are the one should shut up your detrimental thoughts on the abuse of law and justice. When such acts are most welcome to serve the nation in safety/security, as well as containing violence that has been spread wide throughout the country after the abolishment of ISA.
          You are scared that law/acts will be abuse. How would you give some guarantee if the opposition took power? As it is, the jurisdiction of certain opposition states are already inviting a lot of queries to it’s competency, cronism and also bribery. Hanky-panky opposition State business is also arising. Oh please…….you question the government’s expenditure whereas the opposition’ expenditure is also to be queried-for an example-why the hell the selangor excos must go the to thailand for an exco meeting????
          Certainly you are also not qualified to give such remarks of some stupid little worry/abuse. So you don’t give bullshits here……it is certaily not welcome at all!!!

        • bangKano says:

          Hello jefri….POCA is specially for criminal instead of political purposes. Criticize others not a crime offence will not to be jailed…be please checkout to the Law of Malaysia and the answer is there.

      • sireh ke gagang says:

        mek sekolah tinggi . dia paham tu. (sekolah tinggi sampai pucuk pokok kelapa) .. if u know , what i mean , bro . 😀

    • knapa perlu takut dgn ISA?.. orang jahat je yg takut dgn ISA ni….

    • Moohyideeeeen says:

      Masalahnya , ameno guna untuk tahan politik…

      • WTF says:

        Siapa AMENO ni???

        AMENOWORLD ker???

        • Moohyideeeeen says:

          Patut la ko dok ameno, sbb ko pun tak paham apa yg aku cakap. Good For You…

          • raplahjingaa says:

            Tak ramai yang mempunyai mentaliti serendah hang untuk memahami apa yang hang cakap moooo…

          • WTF says:

            Hahaha…

            Peminat AMENOWORLD si Mooh ni…

            Hehehehe…

          • gambus says:

            entahlaa moo lembu , orang lain eja tak betul kau kecohh dan menyalak .. tapi kau sendiri buat benda yang kau tegur , tipikal bodoh punya macai

          • anakbochek says:

            Good for UMNO too. We don’t need Red Bean Army like you Mooh, capable of copy and paste only which clearly indicate your inablity to think and pointing our your views, concluding that you’re a clueless human being.

        • sireh ke gagang says:

          AMENOWORLD pompuan penipu tu ke ? hahaha… apa kuasa dia nak guna ISA ? eh POCA . soal moo mengeja lintang pukang ni , malas dah aku nak mention . dia tetap typo abadi . sebab dia ada agenda tersendiri , yg dia aje tahu kenapa. kalau dia ikhlas masuk mykmu untuk berbahas secara ilmiah , dia pasti gunakan perkataan betul ejaan nya . simple like that .

      • alimedanbaru says:

        masaalahnya Moo, orang politik pakatan haram jadah kat Mesia ni memang layak masuk tempat tahanam macam Simpang Renggam tu, manakan tidak:
        * dapat dana dr luar negara untuk runtuhkan kerajaan
        * macam kes lahad datu tu spt bersekongkol dgn pihak luar untuk berperang dan menakluk negara ni
        * menyokong gengster berlagak macam kepala bapak gangster
        * menyokong kepala komunis yg mampos seperti mereka tu saki baki anggora komunis
        * memainkan isu sensitif merebut kalimah Allah milik orang Islam, kalau orang Melayu cabut parang tak ke nyanya keselamatan dan ketenteraman negara.

        Sesungguhnya siapa yg terjun dalam lubang taik maka dialah yg akan dicekup dan diasingkan agar orang lain tak derita dgn kebusukan dia….arnoloji lah

      • gambus says:

        guna untuk tahanan politik hanya fitnah macai macam kau jee moo lembu

      • bangKano says:

        Weiii malaon serba tongong…kalo nak cong lebeh lebeh hang kena teliti dulu ISA & Akta Pencegahan Jenayah(Pindaan & Perluasan)2013.

        Meh pi check kedua dua akta tu kemudian baru hang leh nak gebang….!!!!

    • sungai_siput says:

      ISA kar EO mek??? ni lagi satu main balun ja cakap

    • gambus says:

      hanya penjenayah dan penyangak jee yang takut dengan undang-undang

    • anakbochek says:

      Syukur, biar lebih ramai politician pembangkang masuk Kamunting. Aman sikit Malaysia.

  3. Moohyideeeeen says:

    Artikel bodo.

    Bukan kita kata tak boleh…. tapi penggunaan secara berhemah. DSAI pergi sana Free, org bayar. PM pergi, duit rakyat, ap salahnya berjimat..konsep wasatiyyah..masalahnya…PM dari negara yg kaya macam Singapore ada naik normal flight…

    • WTF says:

      FREE!!!!

      So NAIVE, nothing free in this world la Mooh…

    • Moohyideeeeen says:

      Nothing is free is yes . But not from the people’s money. If someone want to belanja you & a kobe beef meal, for your whole family, i have no issue (Let say One meal will cost you a cool RM400 each and for five pax = RM2k), i have no issue, but not using public money. understand!!

      • alimedanbaru says:

        Moo kau ni manusia bodo yg tersangatlah bodo..kau lupa ke masa Nizar jadi MB dulu..antara tindakan terawal dia ialah tukar kenderaan resmi Exco drp Perdana kpd Camry,cer kamu ulas sikit. Ulas jugak yg Tok guru Kelantan tu dulu yg duduk bersila belakang Mezcedes tu, apa sebab tak pakai Perdana.Kau ulas jugak Guan Eng yg dah ada rumah resmi, kenapa beli banglo dan ubahsuai lagi dgn duit kerajaan untuk tinggal kat situ… MOO kamu ingat PM Malaysia dan YDP Agong Malaysia ni jenis bangsat ke macam kamu, no no, Malaysia dibawah BN adalah negara maju, kaya dan berkemampuan, kerajaan BN ada maruah,tidak kalah dgn pemimpin dunia dinegara lain dan buat apa pun kena dgn sebab dan musababnya..kau suruhlah KM PP dan MB Kelantan tu pakai Proton Saga barulah kamu boleh komen kenderaan PM.dan YDP Agong…kau memang bodo Moo

        • sungai_siput says:

          alimedan

          ada ka hang suruh mooh ulas… dia mana ada standard nak ulas… copy paste boleh laa… itu pun ambik info kat media DAPcina komunis, buat paper jamban lap berak

      • WTF says:

        So you do eat KOBE BEEF!!!

        Which restaurant did you go Mooh???

        • raplahjingaa says:

          hehe…kalau KOBE beef tanderloin steak satu portion RM 1.00 pun aku tak makan mooo….benda tu sah tak halal !!

          lain la hang melahap bukan kira halal haram, janji orang belanja.

        • gambus says:

          hahahaha moo makan kobe beef ?? patutlaa perangai macam haramjadah !!!

          • Hamba Ar Rahman says:

            Siyan aku tengok Moo ni..apa saja dia cakap..akhirnya pasti menjerat dan memalukan diri sendiri….patut pun dia malas ulas panjang2…hehehe

      • raplahjingaa says:

        Aku pun public jugak….aku tak kesah pun !!

    • Mawar says:

      Kepada mooh, bujuk, mek esah epson dan sekutu kutu. Ni kawan hang satu geng dgn hang, si dap komunis post komen…

      Chong Kok Heng says:
      Melayu adalah kaum paling malas di dunia. Tiada otak langsung
      11:17 PM on October 3, 2013

    • gambus says:

      anwar dan pemimpin Pakatan naik jet tu free ?? memang bodohlaa kau moo lembu !!!

      anak nik ajis pun naik jett , sapa bayar kot !!! nik ajis kata dia jenis takde duit , zuhud kononnya !!!

      medantempurkedah.blogspot.com/2013/09/gambar-panass-zuhudnya-anak-nik-ajis.html

    • bangKano says:

      Hang ni sebenaq nya dah tak paham apa tu tugas rasmi negara & tugas peribadi Anuaq tu…dia bukan nya PM…cuma de facto PM dalam ilusi nya saja. Najib ada la PM Malaysia di lantik secagha sah ikut amalan demokrasi,setiap tugas rasmi tak kan nak guna dana parti ato persendirian…mesti la guna dana awam.Sedang Anuaq plak dia tu bukan pemimpin politik kerajaan yang memerentah…dia ahli politik luar kerajaan. Jadi dia melaksana kan tugas ataih kapasiti politik ato peribadi mesti la ada dana khas dari parti ato sumbangan pihak tertentu/swasta.

  4. Moohyideeeeen says:

    Senang je nak brush off issue my Menteri Cap ayam:
    .
    .
    Home Minister Ahmad Zahid Hamidi defended the integrity of the police force today, saying that the weapons lost by the police were due to human error and not foul play.

    He then forbid anymore discussion on the matter and said “no more” queries from Malaysiakini.

    • WTF says:

      Eh…masa Nuar Berahi tak boleh jawab pasal jam Omega, takder pulak hang kata Nuar Berahi tu KETUA PEMFUCKUNG CAP AYAM…

      • Moohyideeeeen says:

        Buat apa dia nak jawab???? Polis tak tanya pun…kalau Polis tanya, baru dia jawab….Yg dok tanya tu ameno…ameno tu Pegawai PDRM ka???

        • WTF says:

          WARTAWAN YG TANYA BODOH, BUKAN POLIS!!!

          • Ali says:

            wartawan tu umno ke pas

          • Moohyideeeeen says:

            So hang pun tanya juga, jadi hang pun b….. lah…!

          • sungai_siput says:

            eh… mooh hang ni pandai sangat ka

            hujah hang pun level longkang , pandai kat mana hang ni??

            pandai tipu adala aku tengok

          • Moohyideeeeen says:

            Sbb sungai siput bodo dok jilat Sammy Vell bertahun2, itu lah hasilnya. Apa kaw Sg Siput majoriti Melayu kah?? Kalau hang benar2 pejuangkan melayu??

          • raplahjingaa says:

            mooo bukan pandai menipu…dia asyik dok kena tipu…lepas tu konon-konon dia nak tipu kita jugak, dia ak sedar orang yang mentaliti macam dia…dah tak ramai kat Malaysia ni, dah obselete !

          • WTF says:

            HAHAHAHA…

            Meroyan ker hang kena panggil BODOH dgn aku…

            Hang mmg BODOH pun Mooh…

            Nak buat comparison, aku cerita pasal wartawan tanya Nuar Berahi pasal jam OMEGA, hang pulak cerita pasal wartawan Malaysiakini tanya Zahid Hamidi pasal senjata hilang…

            HANG PULAK TAICHI KATA POLIS TAK TANYA…

            Tak ker BODOH jawapan tu!!!

            Udah2lah Mooh…makin lama hang tulis kat sini, makin Nampak BODOHNYA…

          • gambus says:

            wartawan tanya lepas tu kena marah hahahaha demokrasi sungguh Pakatan ni

          • anakbochek says:

            Bukan susah pun nak jawab. Yes or No. Itu pun tak boleh jawab.

    • alimedanbaru says:

      Moo,.. muka Anuar yg lama tu yg dah hilang ganti dgn muka baru.. tergagap-gagap Nuar nak jawab… kalau muka sendiri boleh hilang dan tak tahu apa sebab boleh hilang.. hai kalau pegang amanah negara, jawabnya macam2lah akan terhilang!

  5. Moohyideeeeen says:

    Slowly but surely a groundswell of anger is building up among Umno politicians, bloggers and civil servants against the latest crutch of the Najib administration: the reliance on consultants, from crafting public policy to the mundane job of preparing power point presentations to managing the back office of government agencies.

    In fact in some circles, there is a genuine fear that the government and state asset manager Khazanah Nasional Bhd have basically outsourced thinking and operations to the likes of McKinsey and Co, Boston Consulting Group, Frost and Sullivan, Ernst and Young and others, setting into motion a bunch of troubling questions.

    Will this slavish reliance on consultants lead to even further dumbing down and mediocrity of the civil service?

    Why are Khazanah Nasional and government-linked companies hiring consultants for even back office functions when they have thousands of employees on their books at top-dollar salaries?

    There are consultants linked to every top job in Malaysia. Iskandar, education blueprint, economic corridors, the five-yearly economic plans, high-speed rail to Singapore, election strategy, branding, etc.

    And the push back from the ruling party and civil service to the outsourcing of Malaysia has started.

    A survey of Umno supporters and civil servants by respected pollster Merdeka Center showed that there is growing antipathy towards the use of consultants by the government.

    It showed 42% of those polled felt that the Najib administration consultants often contribute less than what is expected of them.

    Another 30% were ambivalent about the contribution of consultants.

    In small group discussions with members of the academia, the independent pollster found anger against government efficiency unit Pemandu palpable, with university lecturers dismayed at having to take orders from greenhorn consultants with no clear insight as to how the real world operates.

    The Malaysian Insider has learnt that the recent revelation about McKinsey charging RM20 million for the National Education Blueprint has led to questions about the number of consultants and their bills being filed in the Dewan Rakyat.

    It is also understood that the several MPs have asked the Public Accounts Committee (PAC) to scrutinise the charges against the impact of the studies or analysis done by the consultants.

    Prominent pro-Umno blogger Syed Akbar Ali posted his comments on the matter yesterday, noting that Frost & Sullivan had expanded from 10 people in its Malaysian office in 2000 to 120 this year, with most of its clients being government agencies and firms.

    “The company had sales of US$45 million (about RM140 million) last year. Profits about US9 million (about RM28 million). I think they have found their El Dorado here in Malaysia, inside the Khazanah dunggus bank accounts,” Syed Akbar wrote in his OutSyed the Box blog. Dunggu is a colloquial Malay word for idiot.

    He also wrote that Frost & Sullivan was to open an office in Iskandar Malaysia, which is run by Khazanah Nasional. He added that the consultancy had boasted that it could be its largest office globally with 830 personnel by 2020.

    Syed Akbar also pointed out that Frost & Sullivan gave an unknown award called the “Global Award for Visionary Innovation Leadership” to Khazanah Nasional managing director Tan Sri Azman Mokhtar during the latter’s visit to San Francisco where the sovereign wealth fund has opened an office.

    “And it is so easy to please the dunggus. Just give them some plasticky ‘Global Award for Visionary Innovation Leadership’ and they will hand over all our cash,” he said. – October 4, 2013.

    • Moohyideeeeen says:

      Kos semua bayar konsultant ie Staff Kerajaan is incapable. Let assume if government is to take up on their own, let say the cost is RM30 mil. That is a saving of RM110 million already. And that RM110 mill equal 220,000. Imagine i can fill up on average 7 States Stadium to give out BR1M (1 Stadium is about 30k of spectators). What a waste of this moron ameno government!

      • WTF says:

        IMAGINE and ASSUME…

        Well I do know that you always imagine yourself sucking Nuar Berahi dick, betul tak Mooh!!!

      • raplahjingaa says:

        hehehe….angin hang satu badan !! pi la report kat SPRM, bawa bukti sekali untuk memudahkan siasatan, tapi hang jangan bawa keratan HARAKAH sebagai bukti, tak pasal-pasal nanti hang kena halau keluar..

      • gambus says:

        moo lembu daripada semalam kau kata nak report , kasi report laa moo lembu , bawak bukti , aku sokong punya .. tapi kalau takat fitnah jee pandai itulah standard macai pakatan

  6. sungai_siput says:

    apa yg kau tepek merepek2 ni mooh

    bila anwar nak berenti dan jadi cikgu??? da dapat ka surat tawaran???

    anwar habaq dia nak berenti kalau dak dapat jadi PM

    • Moohyideeeeen says:

      Apa ko ingat Najib nak berhenti kah??? Ko inat Muhyideen nak tarik dirikah dari pemilihan Naib Prsesiden???

      • sungai_siput says:

        najib di pihak yg menang bukan kalah… najib tak janji macam nuar kalau kalah gebang nak berenti

        lagi satu mana sapina mahkamah perancis kat najib mooh

        dgn bukti kata APCO yahudi punya??

        • Moohyideeeeen says:

          Najib di pihak sebuah negara demokrasi yg menang dgn 47% undi.

          • sungai_siput says:

            Lin Dan VS chong Wei

            21-13 19-21 19-21
            total point Lin Dan(21+19+19)= 59
            point chong Wei(13+21+21)= 55

            ada ka patut Lindan menang sbb point dia ladi tinggi pada chong Wei

            pasaitu aku cakap hang kurang komunis dari chin peng mooh, sbb tak berapa nak cerdik, tak tau LAW, tapi gebang macam pandai sangat

          • WTF says:

            Kau cakap tu kat GONE END…

            GONE END dpt no. 5 dlm pemilihan CEC 2013 tapi dapat jadi SA DAP. No 1 dapat jadi EXCO biasa jer…

            FUCKUTAN TAK PAKAI PUN KONSEP UNDI POPULAR???

          • raplahjingaa says:

            Guan eng jadi setiausaha DAP…berapa undi yang dia dapat dalam CAC ??

          • gambus says:

            kalau nak ikut majoriti macam tu lim guan eng dengan bapak dia kena bagi jawatan kat orang lain laa , sebab 2 beranak DAPigs ni dapat undian yang rendah !!!

            macai Pakatan memang otak lembap

    • Moohyideeeeen says:

      Sg Siput, hang dah bertahun dok jilat sammy Vell, apa kaw S Siput tu majoriti melayu kah??? Kalau hang betoi2 pejuangkan bangsa melayu ler….

  7. dkds says:

    itu sebab ada dikalangan penyokong pembangang ini bila menonton live dari parlimen mereka akan termalu sendiri melihat kebodohan MP yang mereka sokong berhujah.berbahas…dangkal dan tak masuk dek akal tahap kecelaruan mereka..

    mereka sebenarnya tak faham kenapa MP mereka bersikap seperti orang bodoh yang mempertikaikan sesuatu perkara dengan alasan yang sama sedangkan ianya telah dihurai dan diterangkan oleh menteri…

  8. sungai_siput says:

    hang jangan buat fitnah lah mooh…

    orang melayu dah taknak dgn PR ni, rasist, benci islam, kaki fitnah, syirik kan Allah , komunis, laga kan sesama melayu

    jadi ada baiknya hang muhasabah diri hang mooh.. hang ni level2 pengkhianat agama dan bangsa melayu mooh tapitak sama taraf lagi dgn chin peng sbb tak berapa nak pandai pakai otak

    • Moohyideeeeen says:

      Org bodo jer yg do tolak ameno ni…Pak Cik2 tua, Mak Cik2, Kakak & awek2 yg rajin tgk drama2 kat TV,

      • sungai_siput says:

        ye lah tu pandai sangat la hang,,, tipu rakyat mesia kata APCO yahudi punya…

        apa hang ingat orang msia bodo macam hang ka??

      • raplahjingaa says:

        yang bodoh tolak UMNO ?? hehe…tau tak pe, macam hang.

        • sungai_siput says:

          hahaha… aku tak sampai hati nak cakap straight forward macam hang RAP

          sbb mana lah tau mooh ni orang miskin tapi jahil … nanti Allah benci dgn kita bro Rap… aku ingat kan aje.. jgn marah ye bro rap

          • raplahjingaa says:

            Hush ! miskin apa mooo tu, kereta peugeot 506, rumah urban koner lot, elaun transport beribu sebulan…at least that what he claimed. tu orang miskin ke ???

          • WTF says:

            Makan KOBE BEEF lagi tuh….

            Pergh…belum cerita minum kopi kat KLCC dalam harga MYR 300.00

            POYO jer si Mooh ni…

          • Hamba Ar Rahman says:

            Miskin dan kaya pun byk jenis Rap…kalau setakat kaya harta tapi miskin hati….pada aku…itu manusia paling muflis….

          • raplahjingaa says:

            Ya betul, bukan takat muflis jer HAR, macam Hassan Ali kata…korup minda !

        • WTF says:

          KAKAKAKAKAKAKAKKAKA

          Gua gelak guling2 sial perangai Mooh ni…

          Mengaku jugak akhirnya yg Mooh ni BODOH…

          HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAE

      • reds says:

        orang bodo tolak ameno = orang bodo sokong pr….tqvm..

      • gambus says:

        HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

        Buat Kali Pertama Aku SOKONG 1000 persen Komen Kau Ni Moohyideeeeen !!!

        akhirnya tuhan tunjukkan kuasa bila kau asyik sangat suka membelit moo

      • Hamba Ar Rahman says:

        Bodoh ni byk level Moo…bodoh kalau jahil sebb tak berilmu…boleh dimaafkan lagi….dalam Islam pun tak berdosa…kalau tak tahu…tapi ilmu memang kena carilaa….(kalau kau nak hina makck2 kat kampung etc2…tak per la…mungkin mereka takdak ilmu sebb tak dak exposure macam hang)…tapi kalau dah tahu….but then sombong….dan angkuh…aka BODOH SOMBONG….itu memang tak boleh tolong laaa…contoh yg macam ni…memang byk lah dalam puak2 hang…

        • raplahjingaa says:

          Mooo exposure apa yang dia ada ?? aku rasa makcik kat kampong tu berfikiran jauh lebih waras dari mooo…sebab depa makan daging lembu kampong jer, mooo makan KOBE beef…hehe

  9. baba says:

    jgn kata turki, dia balik permatang pauh pun naik jet

    • Moohyideeeeen says:

      KJaan abayar APCO Yahudi RM76 juta. Siap ada invoice lagi…

      • raplahjingaa says:

        APCO yahudi ?? hehe…baca paper lama han ni mooo.

      • WTF says:

        Invoice????

        Sat ya…nnt sungai_siput balas kat hang!!!

        Mueh3

        • Moohyideeeeen says:

          Nak bals amende..ckp merapu2 org tak ada knowledge boleh ler…

          • sungai_siput says:

            huiih….. tu dia…. moooh dok cakap orang takdak knowledge

            tapi hujah hang level tapak kaki lim guan eng hang tak perasan ka mooh???

          • gambus says:

            satu jee komen moo yang paling ada knowledge dan aku setuju .

            “Org bodo jer yg do tolak ameno ni…Pak Cik2 tua, Mak Cik2, Kakak & awek2 yg rajin tgk drama2 kat TV,”

          • raplahjingaa says:

            hahahahaha…klasik tuuu

        • anakbochek says:

          Anwar balik Permatang Pauh naik bangau supersonic…

        • sungai_siput says:

          hahaha

          invoice ??? surat Qardawi anwar boleh tipu , ini kan invoice…..

          tapi kan mooh..di sbb kan issue tipu APCO yahudi punya ni lah buat pengundi benci dgn PR…..

      • gambus says:

        invoice penipu , woii moo lembu dah lamaa benda ni kantoii pun kau masih tak maluuu buat cerita fitnah yang sama lagi kaa hahahahahaha

        • Moohyideeeeen says:

          Invoice penipu??? Dah keluar parlimen dah.. Tapi org yg raise issue ni terus di ‘ban’ dalam Parlimen…

          • anakbochek says:

            Sebab menipu la dia kena “ban”. Puak2 korang bukan tau beza antara menipu dengan kebenaran. Halal dgn haram. Sebab tu puak2 korang toron bontot, bini orang pun korang assume halal.

          • gambus says:

            menipu kat parlimen memang laa kena ‘ban’ moo lembu , kau ingat ni parti PAS dan PKR kaa orang meliwat , langgan pelacur , berzina dan berkhalwat bole lepas macam tu jee !!!

            lagi satu APCO tu yahudi ??? Anwar dah dibagi masa oleh Parlimen bawak bukti kaitan yahudi dengan APCO .. tapi dia tak bawak kakakakakaka kau moo lembu cakap apa pun kantoii menipu !!!

  10. Moohyideeeeen says:

    Endless Possibilities – the two words has cost taxpayers a whopping RM330, 000, Minister in the Prime Minister’s department Shahidan Kassim told Dewan Rakyat today.

    Replying to a question posted by Bukit Katil Member of Parliament Shamsul Iskandar Mohd Akin, Shahidan went on to claim that the theme was selected after a “thorough study” and had consulted the public before being approval by cabinet.

    However, he stopped short of naming the recipients of the payment.

    • WTF says:

      WOI BODOH…mai sini lagi tanpa rasa MALU DAN SEGAN…

      Hang jangan marah aku panggil hang BODOH Mooh…

      Hang sendiri yg mengaku hang BODOH!!!!

      WAKAKAKAKAAKA

    • gambus says:

      aikk moo lembu sejak semalam tak buat report kaa ??? aku nak juga tgk dorang kena tangkap , kalau ikut cakap kau semuanya salah , kasi report moo lembu dah 2 hari dahhh ni

  11. KerisMelayu says:

    heheheehe elok langkah berjimat jimak ni bermula dgn barisan MB KM dan exco2 neg pakatan pukimak dahulu sebelum federal..

    tunjukkan contoh dahulu Amacam boleh takk??? hahhahahaha puiiiiiiiiiiiii

  12. Moohyideeeeen says:

    Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan kerajaan Malaysia gagal dalam usaha membatalkan saman RM4.7 juta berhubung kontrak membina dan membangunkan kemudahan pusat sukan bermotor di kawasan Kompleks Sukan Negara di Bukit Jalil di sini.

    Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Hue Siew Kheng hari ini menolak permohonan difailkan KBS dan kerajaan itu pada 29 Ogos lepas.

    KBS dan kerajaan juga gagal dalam permohonan mereka untuk menangguhkan pelaksanaan keputusan itu sementara menunggu rayuan terhadap perintah pada 29 Ogos itu, selepas Hakim Hue menolak permohonan mereka.

    Pada 13 Disember tahun lepas, syarikat pengendali dan pembangun sukan permotoran, Motorsports Knights (M) Sdn Bhd memfailkan saman lebih RM4.7 juta terhadap Perbadanan Stadium Merdeka, KBS dan kerajaan atas dakwaan melanggar kontrak berhubung pembinaan pusat bermotor itu yang dikenali sebagai Integrated Motor Sports Centre (IMSC).

  13. Moohyideeeeen says:

    Dulu keluar satu article dalam Mykemut.net ni kata “DSAI Tidak lagi relevant” , hari ni keluar lagi artikle apsai DSAI…mengarut betoi Mykemut.net ni…

    • gambus says:

      betul moo tak relevan , hanya orang bodoh jee yang tolak umno ni macam yang kau cakap kakakakakaak

    • Hamba Ar Rahman says:

      Mengarut pun…hang duk baca juga…mungkin aku tak salah jika aku katakan…hang ni salah seorang peminat MyKmu…dulu dan selamanya hang masih ada kat sini….sebiji macam lagu lama…’benci tapi rindu’…hehe

  14. sungai_siput says:

    tak relevant lagi kat mata DAP komunis…. mooh

    kata hang pandai baca… segala nya ada subtance

  15. PASpartyNGOK says:

    Tak dapat dinafikan kehadiran 2, 3 badut regular saperti mooo, bujuk, mek dan sekerat dua yang lain menjadi penyeri Mykmu ini.

    Tanpa mereka mykmu jadi lauk yang kurang rencah. maka sama2 kita berdoa supaya mereka ini dikekalkan dengan cara berfikir begitu supaya mereka terus jadi penyeri. Atau dalam perkataaan lain kita doakan mereka terus menerus diberi otak separuh tiang, ketepi tidak, ketengah jauh sekali.

  16. Mek esah says:

    Hahaha…..otak separuh tiang yg tau membezakan antara bodo dan cerdik…..tidak mcm pengampu tegar set umno yg hanya tau telan saja apa yg najib dan sekutunya kencing….set depa ni dah tak tau membezakan antara biru dan kelabu….janji apa saja umno buat….depa angguk dan kunyah….dunia atau “kitab” depa hanya tv3suku dan utusan meloya….lagi satu set karat biru ni banyak hiburan le di waktu senggang depa…

    • sungai_siput says:

      apakah dgn membenarkan kalimah Allah di guna pakai oleh orang kapir hang anggap cerdik dan bersifat mulia mek????

      hang tido lagi baik la mek… kueh kodok pun benci tgk muka hang mek

    • gambus says:

      kesian mekk , dah berapa kali kantoi menipu dan buat sikap bodoh dia , ada hati nak maki orang lain hahahahahaha .. takat meroyan macam ni mekk , nik ajis dan pemimpin PAS pun boleh buat .. kiranya daripada pemimpin hingga ke macai taraf pemikiran sama jee

      PAS ni cerita je pasal agama TAPI dialah nombor satu mempermainkan agama dan melacurkan agama !!! hiburan seksi yang sememangnya haram TAPI halal pada pihak PAS sebab mereka sendiri yang buat hahahahahaahah

    • raplahjingaa says:

      mek…aku rasa la, hang dengan mooo dulu belajar kat PASTI yang sama kot…sepesyen jer komen hangpa, komen tanggung !! kena libas hangpa lari…sat lagi dah reda hangpa timbul balik dengan cerita merapu yang lain pulak.

      • sireh ke gagang says:

        ape senjata dorg utk berhujah secara berfakta bro ? sumber rujukan pun , 100% dari AMENOWORLD , MILO SUAM , TRANUNGKITE .itu semua blogger2 penipu yg DAP & PKR taja untuk memburukkan kerajaan pemerintah nie. yg mereka mampu , komen 1-2 , lari. lepas tu pusing cerita komen asal kpd isu lain . lepas tu lari lagi. mcm idola terbesar mereka la . al jubs tu . suka berbohong , suka melengah2kan masa . kan kita boleh nampak game plan dorg ni. berdepan takkan berani punya , sbb tahu , kalah fakta dan hujah .jd bohong , pusing bohong dan teruskan berpusing itu saja tahap kemampuan fikiran mereka.

      • Hamba Ar Rahman says:

        kalau baca betul2 komen Mek ni….tak macam komen dia sendiri…dari blog pembangkang mana dia cedok pun tak tau…cuba tengok satu persatu ayat dia….dan perkataan yg dia guna…memang skrip ulang tayang….nothing original….dan itu yang Mek kata cerdik…dah lah kurang pandai….tak kreatif and tak inovatif….

    • sireh ke gagang says:

      apa beza dgn set PAS dan PKR mek ? nik ajis tipu bab syurga , org pas telan mentah2 , siap simpan buat panduan lagi .

      nuar menipu pasal blackout dan bangla , set2 mek percaya jugak , walhal dah sedar pun , penipu tu terus memperbodohkan set2 mek demi cita2 dia shj .

      mek cakap , set kaler biru banyak hiburan ? org2 pas dan pkr benci hiburan ke ? patut la otak mundur mcm org paleonitik .ape yg umno dah buat mek ? dan apa yg PAS & PKR dah buat ? UMNO pernah ajak rakyat berdemo kat jalanan ke sampai keluar 3 versi ?UMNO pernah ajak rakyat ssokong kristian guna kalimah Allah ke mek ?sedarlah mek , mek tak pernah betul pun dalam perjuangan mek .mek hanya merelakan diri mek dipergunakan org lain.kalau mek pernah terfikir lah. itu pun kalau Allah campak hidayah dan petunjuk pada mek nanti. aku doakan ko mek. sebab ko ni perempuan . moo dgn bujuk , aku malas. sebab depa suka jadi balaci .aku harap ko tak berfikiran seperti depa lah.

  17. Anak Lenggong says:

    1. Moohyideeeeen says:
    Apa ko ingat Najib nak berhenti kah??? Ko inat Muhyideen nak tarik dirikah dari pemilihan Naib Prsesiden???
    2:49 PM on October 4, 2013

    Bangang punya moo lembu..woii bila pulak muyideen bertanding Naib presiden…kah kah kah..kalau ko nak tau moo lembu ooii..dia tu menang tanpa bertanding jawatan TIMBALAN PRESIDE LAA..bukannya Naib presiden..udah dasar bangang cuma tau copy paste jee…bila orang soal tak reti pulak nak jawab..

    2.Moohyideeeeen says:
    Najib di pihak sebuah negara demokrasi yg menang dgn 47% undi.
    3:20 PM on October 4, 2013

    Moo lembu cuba ko ulas pulak mengenai guan eng ..sebab dalam pemilihan CEC last week dia mendapat undian ditangga ke lima..kelimaaa…tapi mengapa bapak dia sebagai pengerusi majlis perwakilan memilih dia jadi setiausaha agong..sepatutnya dan secara logik jawatan tu hendaklah diserahkan kepada orang yang dapat undi terbanyakk..ni la perangai puak sahabat moo lembu..sama juga dengan nuar brahi mengangkat diri sendiri sebagai ketua umum tanpa sebarang pertandingan..aku nak tengok ulasa ko mengenai perkara ini (aku tau ko tak jawab punya)..sebab memang ko tak reti nak bagi fakta yang sebenar..

  18. jombo says:

    Kah kah Moo.. kau boleh jadi badut rakyat laa.. gelak aku tengok perangai kau.. hardcore gila… kau kalau disiksa sampai terberak pun masih akan kata anwuar tu manusia paling baik.. Malaysia kini jadi kitab fitnah kau yeh..

  19. Pian72 says:

    sekarang ni….bukan lagi zaman “tunjuk bukti” dan kita mesti sabitkan bahwa orang tu bersalah, kerana zaman ini segala muslihat,tipudaya berjalan dengan licik dan bukti2 boleh direkacipta bak kata Dr.Mahathir…kalau mereka buleh buat “Avatar”,apa lagi yg mereka tak buleh buat!
    kita bulen mengambil kisah hidup Nabi SAW yg hanya menerima kerasulannya pada usia 40 tahun,usia2 baginda sebelum menerima kerasulan adalah dimana baginda dengan izin Allah SWT telah membina reputasi yg sangat hebat sebagai manusia yg paling dipercayai sehingga digelar AlAmin oleh penduduk Mekah.Maka apabila baginda mula ditentang oleh penduduk Mekah serta dilabel sebagai orang gila, penipu dsbnya, maka semua label itu telah tertolak dengan sendirinya,kerana reputasi hebat baginda sebelumnya.Disitu kita buleh belajar sesuatu bagaimana utk mengenali seseorang!
    saya adalah peminat Anwar Ibrahim(bukan minat buta2), saya sudah lama mengkaji beliau,bertanya2,dapatkan maklum balas tentang kisah hidupnya dari kecil sampai besar…antara perkara menarik yg saya jumpa ialah beliau tidak tinggal solat/bersolat dimana2 sempat..pada tahun2 60an di universiti malaya mana ada banyak surau dan beliau bersolat dicelah3 bilik kuliah sebelum kuliah petang bermula….beliau bila tamat universiti,dgn berbekalkan ijazah serta pengaruh sebagai anak wakil rakyat,beliau senang saja boleh menjawat jawatan baik dgn kerajaan ketika itu (tak salah saya Pak Lah diusia muda menjawat jawatan setiausaha Mageran)tapi Anwar memilih utk menjadi guru kepada budak2 yg kena repeat MCE HSE……
    cerita busuk Anwar saya mula dengar pertengahan 1997…apabila Raja Komando memberi keterangan mahkamah tak salah saya tahun 1999 tentang konspirasi politik bagi menjatuhkan Anwar yg plot@setting up nya bermula awal 1997,maka bolehlah saya andaikan bahawa semua cerita busuk tersebut bohong belaka….yang lain2 cerita dalam kelambu Anwar, kita serahkan aje pada Allah SWT .

    • raplahjingaa says:

      Ni pian…sebagai manusia biasa, tak salah menjadi peminat anwar, memang itu lah anwar mata kasar, mata hati

      • raplahjingaa says:

        Ni pian…sebagai manusia biasa, tak salah hang menjadi peminat anwar…bila hang tengok anwar dengan mata kasar…tapi bila hang tengok anwar dengan mata hati…dekat dengan dia pun hang tak mau.

    • reds says:

      punya laa banyak video dier pusing citer…di campur plak pendedahan dari orang orang dier sendiri…huhu… sampai bebila pon aku x kan percaya bang berahim nih….itu pendapat aku laa…

      • Hamba Ar Rahman says:

        diceritakan bahawa di akhir zaman…dajjal datang dan mempengaruhi orang2 yg kurang iman dengan membwa contoh yg mustahil…contohnya….mereka katakan bahawa mereka boleh menghidupkan balik ibu bapa yg dah mati…dan selepas itu tercengang2 dan percaya bulat2 laaa orang2 yg tak beriman tu….apa yg aku fikir adalah.. di akhir zaman nanti…ibu bapa itu tidak mungkin akan dihidupkan kembali…tetapi disebbkan ilmu sains terlampau canggih…ada possibility yg dibawa kembali itu hanyalah klon yg dah mati atau pun satu cosmetic procedure yg tersangat canggih yg boleh merupa kepada yang asal….point aku….tak der apa yg mustahil di akhir zaman….sedangkan pysical dan yg nampak depan mata pun boleh berubah…inikan pulak yg kita tak nampak…(ie…attitude/sifat/perangai/iman dan lain2)…..pernah tak terjumpa orang alim yg sudah tidak istiqamah dan orang yg jahil sudah berhijrah…ramai…sangat ramai…yg genuine hanya ada seorang….yg seorang itu hanyalah rasulullah..sebaiknya cintalah dan minatlah kepada rasulullah sahaja dan tidak taksub dan minat kepada manusia biasa…kerana manusia biasa…mereka tidak maksum….

Leave a Reply