|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: kakchah | Diterbitkan pada: 2 September 2013| Kategori: RENCANA,Semasa,Utama | 30 Comments »

Lucut Kewarganegaraan Pengkhianat Negara

Kebiadapan melampau yang menjadi budaya pakatan pembangkang harus dibenteras demi kedaulatan Negara. Selepas satu demi satu tindakan mereka mencabar kewibawaan kerajaan maka sudah sampai masa dan ketikanya untuk kerajaan bertindak lebih tegas dengan mengenakan hukuman maksima untuk menjadi pengajaran dan teladan terhadap bakal-bakal pengkhianat Negara yang lain.

 

Kerakyatan dan kewarganegaraan harus dilucutkan dari para pengkhianat Negara yang terlalu biadap bertindak dengan tujuan utama untuk  menghina kedaulatan Negara.  Selama ini kerajaan agak berlembut dengan mereka. Rakyat sudah cukup muak dengan pengkhianatan mereka. Oleh itu kami rakyat Malaysia menuntut para pengkhianat ini dilucutkan kewarganegaraan. Mereka ini dipersilakan merempat ke Negara yang menjadi idola mereka seperti Singapura, Taiwan ataupun Cina.

 

Dalam semangat patriotik yang cukup tinggi rakyat Malaysia menyambut Kemerdekaan Negara yang ke 56 baru-baru ini, para pengkhianat  Negara pula mencetus provokasi jahat dengan mengibarkan bendera digelar Sang Saka Malaya dan bukannya Jalur Gemilang pada malam sambutan ulang tahun kemerdekaan negara di ibu negara pada Jumaat lepas.

 

Ini melibatkan soal kemerdekaan yang merupakan  perjuangan yang telah  dibuat oleh  orang  yang terdahulu untuk memastikan negara tercinta bebas daripada penjajahan. Para pengkhianat ini  telah mencabar kedaulatan negara. Tindakan mereka ini jelas mengambarkan kiblat penderhakaan mereka.  Sikap mereka yang belot terhadap Negara harus diambil tindakan.

 

Penglibatan Sasterawan Negara Datuk A. Samad Said dalam agenda pengkhianatan Negara ini  harus dikenakan tindakan perlucutan kewarganegaraan dan juga perlucutan sebagai sasterawan Negara. Beliau sepatutnya tahu menilai perjuangan  tokoh-tokoh kemerdekaan yang telah  berusaha memperoleh kemerdekaan untuk negara. Beliau perlu menghormati negara yang telah berjasa kepada beliau.

 

Api kemarahan  yang sentiasa cuba dicetuskan oleh pakatan pembangkang di kalangan rakyat pelbagai kaum di negara ini seperti mengibarkan bendera Sang Saka Malaya itu harus dikekang.Usaha menukar bendera negara telah bermula sejak tahun lalu lagi dan berterusan dan berulang semula pada malam sambutan ulang tahun kemerdekaan negara Jumaat lepas.

 

Akibat dari tidak memahami sejarah atau enggan memahami dan menerima sejatah telah menyebabkan  pakatan pembangkang mencabar  kedaulatan  Negara,  Disamping itu, tindakan berani pihak tertentu cuba mengibarkan bendera lain selain Jalur Gemilang jelas menunjukkan kurangnya penguatkuasaan daripada pihak berkuasa. Usaha menukar Jalur Gemilang merupakan tindakan tidak berakal kerana tiada negara di dunia ini yang menukar bendera masing-masing kerana ianya merupakan  simbol kedaulatan sesebuah negara.

 

Tindakan berani pemuda yang merampas bendera Sang Saka  Malaya telah  membuktikan bahawa rakyat Malaysia berani mempertahankan bendera negara walaupun sedar berhadapan dengan sebilangan kumpulan tidak bertanggungjawab di kawasan itu. Ianya  memberi mesej kepada pihak tertentu supaya tidak sewenang-wenangnya mempermainkan bendera kebanggaan rakyat dan negara.

 

Kementerian Dalam Negeri  harus menjalankan siasatan dan menangkap individu yang mengibarkan bendera Sang Saka Malaya itu serta melucutkan taraf kerakyatan mereka. Rakyat sudah tidak boleh bertolak ansur lagi dengan para pengkhianat Negara ini.

 

Ada 30 Comments setakat ini.

  • Mat Panjang
    September 2nd, 2013 at 11:23 AM

    Kalau mereka dilahirkan dan dibenarkan di Malaysia bolehkah kerakyaatan atau kewarganageraan mereka dilucutkan? Dibawah undang-undang apa?

    Mereka perlu di hantar ke Pusat Pemulihan dan mendapatkan counstelling dari JAKIM atau di hantar ke Pusat Latihan Khidmat Negara selama 6 bulan.

  • es
    September 2nd, 2013 at 11:26 AM

    hantar mereka ni ke war zone di Mesir dan Syria…. kalau terselamat BAN dari masuk Malaysia lagi….

  • Morsidol hamPAS
    September 2nd, 2013 at 12:14 PM

    AKU SOKONG….kalo di lucut kan kerakyatan mangkuk2 ayun ni bkn kata Malaysia malah negara laen pun tk brani nak amik depa sebagai warganegara sbb takot nanti dia akan buat the same thing to that country…apa punya tk sedar diri la diaorg ni

  • alimedanbaru
    September 2nd, 2013 at 1:28 PM

    umpama sikurang ajar yg tak tahu adat, datang kerumah kita,ikut suka dia nak tukar pintu rumah kita.. apa hukumnya? Pasti kita halau dan silap haribulan penumbuk singgah ke muka dia..

    Samalah macam Jalur Gemilang yg menjadi identiti dan maruah negara.. tanpa rasa bersalah, kurang AJAR , atas kedaulatan Malaysia seolah2 negara ni ikut suka dia nak buat.. maka hukuman kepada manusia yg tak guna satu sen tersebut amat sesuai ditarik kerakyatan dan dihalau keluar dr tanah negara ini, BACUL lah negara ini jika hukuman paling berat tidak diambil terhadap mereka.. kalau zaman keris dan tombak.. hukuman untuk mereka ialah disula dari jubur ke atas!

  • Anak Lenggong
    September 2nd, 2013 at 1:42 PM

    Kesian Pak Samad tu..dah laa tua dan kubur kata mari tapi masih membiarkan diri dipergunakan..dah bermacam anugerah dan penghargaan diperolehinya daripada tetapi dah dasar saperti anjing..tak pernah nak menghormati apa yang dibagi oleh orang kepadanya..

    Si Hishamudin rais pulak berpuluh tahun lari ke luar Negara bermula daripada tahun 70an iaitu bermulanya bantahan bersama Nuar Brahi berkenaan dengan kes baling..tetapi pabila dibenarkan balik ke Malaysia oleh Dollah Badawi..dia buat perangai lamanya..ni juga merupakan manusia anjingg..

    Tak perlu nak tarik balik kerakyatan tapi ..masukan mereka ni dibawah tahanan untuk di brainwash selama 5 tahun..tapi orang tua berjanggut putih tu boleh hidup ke lagii..

  • Moohyideeeeen
    September 2nd, 2013 at 1:43 PM

    Anugerah yg manusia bagi dia tak heran da…itu konsep umno… Menadah pada manusia…

  • Anak Lenggong
    September 2nd, 2013 at 1:52 PM

    Kalau dia tak heran kenapa dulu dia ambil…sebenarnya dia cuma cuba menonjolkan diri sahaja sebab sekarang ni dia umpama kain buruk je..so dengan menyertai perhimpunan oleh PR ..dia dan nama dia akan menonjol semula..

  • bangKano
    September 2nd, 2013 at 1:56 PM

    Cuma Samad Said jerr yang leh di lucut kan kerakyatan nya mengikut artikel 25 Perlembagaan Persekutuan,keghana dia dulu ada la warga Singapura yang telah memohon menjadi warga negara Malaysia. Tapi lain lain individu seperti Hishamudin Rais tok leh di lucut kan kerakyatan nya keghana dia di lahir kan sebelum hari Malaysia di mana mana bahagian dalam persekutuan.

  • bangKano
    September 2nd, 2013 at 2:03 PM

    Hishamudin Rais ni otak dah mereng pun…kalo ikut catatan dia dalam sebuah buku karya nya dia selepas bersolat jumaat ia terjumpa soghang pompuan dia coba goda wanita supaya tido di hotel nghan tujuan seks…

    Apa jadah nya dia besolat jumaat hah…?

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 2:07 PM

    Oh, yg Mooh kisah “Anugerah Tuhan” ka?

    Memang anugerah tu, depan belakang pun boleh…

    Bukan aku yg gelar Nuar Berahi “Anugerah Tuhan”, si Jijah yg bagi gelaran tu…

  • baba
    September 2nd, 2013 at 2:14 PM

    kerajaan perlu tegas dalam hal seperti ini sebelum ianya jadi mainan utk para pengkhianat negara.

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 2:38 PM

    Nilah pandangan songsang mereka…

    Selepas sembahyang Jumaat, depa fikir dosa2 depa terus diampunkan dan bidadari akan diturunkan untuk memenuhi nafsu seks atas balasan menyucikan dosa mereka…

    Gila punya pemahaman ni…

  • PASpartyNGOK
    September 2nd, 2013 at 4:50 PM

    kita rasa tak ada rakyat yang tidak bersetuju jika pengkihanat negara itu dilucutkan dari jadi warganegara. Tindakan serupa akan dengan cara spontan diputuskan jika ianya berlaku di Thailand misalnya. Vietnam, Kemboja, Jepun, Korea mungkin juga begitu.

    Manusia berdua, Hisham dan Samad janggut merupa 2 manusia yang sudah dipenghujung umur dan masih belum sedar dari lena. Apa yang kita tahu individu ini tak miliki credential menyumbang pada rakyat . Mereka tidak menyumbang apa jua sedbaliknya mahu menjahanam sepanjang masa, dulu, kini dan selamanya.

    Untuk apa mereka bebas diluar hanya untuk beri kemudaratan pada orang lain?.

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 5:17 PM

    Kalau tak boleh dilucutkan kerakyatan…kerajaan boleh wujudkan kembali pulau Jerjak dan hantar jer sesapa yang khianat ke sana…kalau boleh biar tembok tinggi2 sampai tak nampak cahaya matahari macam citer Duke of Montecristo tu….

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 5:20 PM

    Pak Samad ni…kalau kita tengok gaya dan cara dia memang pelik sikit….nak kata macam Shakespeare pun idak…nak kata macam penyair2 Arab zaman rasulullah dulu pun idak juga…kata orang… orang seni ni cara depa fikir memang berlainan dari orang biasa….mungkin dah terlampau byk fikir.. sampai nak terhampir kepada gila isim kot…tu pasal jadi lagu tu…

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 5:27 PM

    Hang plak guna konsep apa??….kalau dah minum teh dan makan biskut dekat KLCC pun cecah RM300…tu konsep apa tu Mooh…Islamic ka?? Islam tak suruh membazir dan membangga2 ….kalau boleh beli biskut ngan teh harga RM10…baki lebih baik hang sedekah….tapi setahu aku laa…yg suka menadah pada manusia tu ramai dari puak2 hang dalam PKR..tapi depa tadah dari belakang jer….

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 5:34 PM

    dalam puak depa tu…macam2 ada…Astro pun kalah…quote hadis boleh…quote ayat Quran boleh….bagi ceramah agama pun pandai…last2 kena tangkap bagi kaunseling di hotel ngan bini orang…pendek kata..dengan puak depa..semuanya OK…

  • Melayu
    September 2nd, 2013 at 6:39 PM

    Hishamudin Rais tu sesweiii dgn Mislina pelakon pompuan yg botak tu sbb dua2 ekoq tidoq sebantal, makan sepinggan ngan anjing kesayangan depa..ewwww buwekkk!!

  • PASpartyNGOK
    September 2nd, 2013 at 8:41 PM

    Lucut kerakyatan boleh dilakukan terhadap penderhaka walau pada warga negara. TErlucutnya kerakyatan maknanya dia kena get lost keluar dari sini . Beradanya dia lagi dinegara ini tarafnya PATI.

    Elok jugak tu,kerana kerajaan pun sedang giat mengusir PATI. Masokkan lagi 2 nama PATI Tok Samad janggut dan Hishamudin talak akai.

  • jombo
    September 2nd, 2013 at 8:53 PM

    Samad oh samad.. kau sangka kau pejuang tapi kau tak lebih dari cermin dendam kesumat laknat seekor pengkhianat bangsa.

    Apakah nawaitu kau yang terbit dari seketul dagingmu yang hitam dan kaudu selain menghancurkan bangsa melayu.

    Melayu spesis LGBT, seks bebas, urban, liberal akan terbit dari perjuangan mu. Melayu yang malu mengaku melayu sebagai asal keturunanya. Melayu memang selalu terlupa.

  • yusmo
    September 3rd, 2013 at 8:25 AM

    mengapalah kerajaan nampak macam takut sangat nak ambil tindakan keatas puak puak ni, ini kes besar, kalau kes kes kecil kerajaan bertindak cepat, rakyat yang mau keamanan tunggu tindakan kerajaan,tapi BILA?

  • Anak_Nogori
    September 3rd, 2013 at 9:31 AM

    Hisamudin Rais dan Adam Adli telah ditahan pihak polis.

    Mengikut Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nancy Shukri.

    Berdasarkan Perkara 24 Perlembagaan, Kerajaan Persekutuan boleh melucutkan kewarganegaraan mana-mana warganegara jika berpuas hati bahawa:

    a) Warganegara tersebut telah memperoleh kewarganegaraan mana-mana negara di luar Persekutuan melalui pendaftaran, penaturalisasian atau perbuatan sukarela dan formal yang lain (selain perkahwinan);

    b) Warganegara tersebut telah menuntut dan menggunakan dengan sukarela di mana-mana negara di luar Persekutuan apa-apa hak yang terdapat untuknya di bawah undang-undang negara itu, iaitu hak-hak yang diberikan secara khusus kepada warganegara bagi negara tersebut; dan

    c) Mana-mana perempuan yang menjadi warganegara melalui pendaftaran di bawah Perkara 15(1) Perlembagaan telah memperoleh kewarganegaraan mana-mana negara di luar Persekutuan oleh sebab perkahwinannya dengan seseorang yang bukan warganegara.

    “Tindakan pelucutan kewarganegaraan di bawah Perkara 24 Perlembagaan hanya boleh diambil atas alasan-alasan yang dinyatakan di atas. Alasan-alasan tersebut tidak termasuk perbuatan mengibarkan bendera selain daripada bendera Malaysia.

    “Oleh itu, tindakan untuk melucutkan kewarganegaraan mana-mana individu atas alasan mengibar bendera Sang Saka Malaya adalah di luar skop Perkara 24 Perlembagaan,” katanya

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 9:45 AM

    Saudara HAR,

    Minum kopi dgn makan biskut sampai MYR 300.00 tu konsep ZUHUD fahaman Mooh…

    Dalam Oxford Dictionary ada kata gitu lot…hehehe…

  • pasBab2
    September 3rd, 2013 at 12:17 PM

    kalau puaka2 ni nak buat Negara baru carila Tanah yang masih kosong tak bertuan…bubuhla bendera baru mereka tu banyak2 tak der sapa yang marah….bahlolll, ini Tanah sudah bertuan …pahammm tak….pi la cari Tanah baru kat bulan ke…kat matahari ke…pas tu bawakla seramai mungkin anak beranak, saudara mara kamu atau penyokong kamu….. ada paham ker mudim rais..

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 12:21 PM

    Hehehe…aku cadangkan pada pengibar2 bendera LAHANAT ni pergi Pulau Spratly, letak bendera kat disputed area tu…

    Walaupun bendera tu ada ciri2 komunis, aku jamin kerajaan China akan terus tembak bagi mati punya Adam Adli, Hishamudin Rais dan A Samad Said…

    Hehehe…

  • pakdee
    September 3rd, 2013 at 8:56 PM

    apa hak kamu nak lucutkan kerakyatan mereka, malaysia negara demokrasi….so bersuara menegakan keadilan/membetulkan kepoincangan kerajaan tu salah ke …… yang songlap duit negara, bagi IC pada pendatang asing, rasuah tu korg semua tak kata pengkhianat pula ….. dasar bahlol

  • WTF
    September 4th, 2013 at 10:33 PM

    Brother

    Saudara Morsidol hamPAS practice the greatest gift of democracy, hak kebebasan bersuara…

    Tak salah kan!!!…

  • bangKano
    September 5th, 2013 at 1:18 PM

    Kalo nak tegak kan keadilan secara domokrasi hendak lah di serta kan bukti kukuh…bukan main tuduhan ikut emosi pakai otot tak guna otak macam puak puak penyokong PR yang bebai tu. Dah la hang pa dah kena kencin kat pemimpin haprak dongga dari PKR,DAP & PAS.

    Kalo katanak tegak kan keaduilan maka pikir kan la jugak keadilan,haik hak asasi manusia rakyat yang sentiasa patuh pada undang undang…depa tu majoriti senyap tak macam kelompok haprak PR yang asik nak bela hak hak kelompok kecil se-perti penjenayah dalam masa yang sama menganiayai mangsa & polis. Adil & demokrasi ka tindakan melampau puak puak hang pa tu hah…?

    Kaji la alQuran sedalam dalam nya apa tu adil,demokrasi & hak hak asasi manusia secara islami.

  • bangKano
    September 5th, 2013 at 1:41 PM

    Kerajaan ada agensi penguat kuasaan sepeti di KDN tu….masaalah nya sukaq nak kait kan ngan satu satu isu yang di heboh heboh kan kini keghana tak relevan. Ambik contoh mudah kes Nameewee cilakak tu….dia pernah meleceh kan lagu kebangsaan ” negaraku ” tapi di buat di luaq negara…jadi tak dak klausa perundangan yang bole di dakwa kat Malaysia ni. Tambahan plak kesalahan menghina bendera,lagu kebangsaan dll cuma denda & hukuman amat rengan jerr..tak berbaloi nak dakwa.

    Apa perlu di buat ada la semua ahli parlemen (AP/MP)yang dok ada dalam Dewan Rakyat tu mesti ada rasa iltizam pada kedaulatan negara rangka & pinda la undang undang yang sedia ada ngan hukuman lebih berat. Pelecehan terhadap bendera,lagu kebangsaan dll mesti di kena kan hukuman penjara maksima 5 tahun…baru la rakyat takut nak menghina perkara tersebut. Jangan nak seghah tanggung jawab anda pada peguam negara tu..dia cuma dari institusi eksekutif tapi MP ada la badan legislatif yang membuat undang undang..ayuh la semua AP/MP bangkit la dari tidoq dan dok goyang batang peliak yang tak mau mau tegang tu….!!!

  • bangKano
    September 8th, 2013 at 11:23 PM

    Kalo UMNO menadah pada manusia….tapi lagu mana plak ngan PKR tu…? Pemimpin dia asyik suruh pengikut bengong nya tadah pungkoq kat dia senang nak taram sampai keluaq kunyit….!!!

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.