|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: Adamyan | Diterbitkan pada: 7 September 2013| Kategori: Adamyan,Utama | 15 Comments »

Kritik Anwar: Apa Yang Pemuda PAS Tahu, Kita Tak Tahu?

KELUH kesah macai pembangkang sebab Anwar Ibrahim lebih banyak membisu dari memberi kenyataan sejak harga minyak dinaikkan kerajaan, sudah banyak kedengaran di mana-mana.

Ikut perangai Anwar yang biasa, pada waktu ini sudah ada perancangan untuk mengadakan protes besar-besaran di seluruh negara, NGO hantu ditubuhkan untuk membantah kenaikan minyak dan yang seumpama dengan itu.

Tapi tarak.

Menambah kusut keadaan, pemuda PAS pulak semakin lantang mengkritik Anwar, bermula dari perutusan hari kemerdekaannya yang antara lain mengatakan mahu mengadakan perbincangan dengan pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak.  PAS tak setuju sebab dulu PAS juga nak gerak usaha kerajaan perpaduan, tapi Anwar tak bagi.

Kononnya menurut Anwar, Majlis Presiden Pakatan Rakyat tak setuju.  Yang dia nak jemput Najib berbincang kali ni, tak pulak rujuk Majlis Presiden ke apa benda?  Eh, Pakatan Rakyat pun tak wujud, macam mana Majlis Presiden Pakatan Rakyat nak wujud?

Ini orang bodoh nak memperbodohkan orang lain ke?

Anyway, yang penting pada pemuda PAS sekarang kenapa Anwar pulak yang diam-diam nak berunding dengan Najib.  Ini bukan kali pertama, sebelum ini Anwar guna Jusof Kalla untuk berunding secara senyap-senyap dengan Najib, pun tanpa pengetahuan PAS dan DAP jugak.

Sebab itulah agaknya Pemuda PAS kecoh.  Gamaknya, Pemuda PAS baru tahu yang Anwar hanya pentingkan dirinya sendiri dari dulu.  Sebelum ini, Ezam Mohd Nor pernah dedahkan, sewaktu kecoh-kecoh Anwar hentam Tun Dr. Mahathir kerana pecat dia atas dakwaan meliwat, dalam senyap-senyap Anwar utus surat mintak maaf pada mantan Perdana Menteri ke-4 itu dan minta berdamai.

Sekarang anak Anwar, Nurul Izzah pun dah masuk campur dengan mengkritik pemuda PAS kerana mengkritik bapaknya.  Ini masalah bila anak beranak, laki bini duduk sama-sama dalam politik, cuit peha kiri, celah peha pulak yang miang.

Pun begitu penulis berminat nak tahu, apa sebenarnya yang pemuda PAS tahu, tapi macai-macai dibawah ini tidak tahu?  Sebab menurut kenyataan semalam, pemuda PAS kata mereka ada maklumat kenapa wajar untuk kritik Anwar sekarang.

Apa maklumat tersebut, tak pulak didedahkan, tapi penulis yakin ada kaitan dengan usaha dalam diam Anwar untuk dapatkan keuntungan bagi dirinya sendiri.

Ada 15 Comments setakat ini.

  • anakbochek
    September 7th, 2013 at 2:29 PM

    Anwar is opportunist la bongok2 PAS woiii… Dia akan pastikan dia survive in case PR tenggelam. Itu pun tak boleh nak pikir ke? Sudah-sudah lah PAS wei… tak kuyup lagi ke kepala tu kena kencing dengan Anwar.

  • Mek esah
    September 7th, 2013 at 3:20 PM

    Oooo ya ke….mungkin le….tp kenapa dan apa jd dgn mu skrg nwar?

  • tony gunawan
    September 7th, 2013 at 7:59 PM

    saya bantah sebarang bentuk perpadaun di antara PR dan umno!

  • PASpartyNGOK
    September 7th, 2013 at 8:50 PM

    Umno pernah ambil initiatif utk bercakap dengan PAS dalam hal perpaduan Islam. Tapi hingga kehari ini kita tak pernah dengar cadangan perpaduan datangnya dari Umno untuk tackle Pakatan.

    Semua tahu cerita baru ini datangnya dari Anwar. Dia sedang panas dan hingga kehari ini tak pernah komen barang sepatah mengenai bisnis dia dgn Karpal. Mengenai dakwaan merasuah hakim dalam kes main buntut dia.

    Dia perlu redakan panas ini dan dia perlu alih konsentrasi orang. Untuk mengalih pendangan dia cadangkan perjumpaan dengan Umno kononnya untuk bercerita mengenai perpaduan. Kita nak pesan pada Anwar Ibrahim … KEPala HOTAK kau Nuar.

    Lebih hebat, dalam blog mereka menulis yang PM sedang offer Nuar post TPM melalui pihak ketiga. Cerita ini lebih kotor dari najis babi. Yang datangnya dari manusia yang moralnya serendah tapak kaki. Sebenarnya.. cerita ini tidak mustahil keluar dari orang yang menipu 16September. Kalau dia sanggup menipu ala 16SEptember apa sangat dengan cerita terbaru itu.

  • Anak_Nogori
    September 7th, 2013 at 9:28 PM

    Anwar tengah main wayang pun PAS tak tahu ke?.

    patutlah manjang jadi macai je.

  • bangKano
    September 7th, 2013 at 10:22 PM

    Weiiii tony hang saja dok pi bantah tapi mentor haprak hang tu dah sibuk berkali kali nak bersekutu ngan UMNO ngan syarat dia di lantik jadi TPM dan beberapa ahli PKR di lantik sebagai menteri. Dah sah jibauk ni penting kan diri sendiri tanpa memikir kan nasib pemimpin PR yang lain.

    Sah puak puak bengong dalam PR dah kena kencing dek Anuaq kote belalai tu…!!!

  • bangKano
    September 7th, 2013 at 10:24 PM

    Anuaq dah kata….kawe dah gilo sasau nak jadi PM Malaysia…mu mek esah buak buak tok pahe selalu….!!!

  • baba
    September 7th, 2013 at 11:36 PM

    masing2 dok tikam belakang masing2, bila berdepan mereka la kawan dunia akhirat…lawak sungguh pakatan ni

  • raplahjingaa
    September 7th, 2013 at 11:44 PM

    dey…toni hang pi buat post kat malaysiakini laaa, hang bantah UMNO berpadu dengan gabungan haram, bagi aku apa-apa saja yang anwar kata, lebih kurang dengan apa saja yang hang kata…kata-kata orang yang tonggong tepu !

  • raplahjingaa
    September 7th, 2013 at 11:46 PM

    alahai mek…hang buat-buat tanya la pulak !

  • alimedanbaru
    September 8th, 2013 at 12:15 AM

    Kalau nak perpaduan boleh, tapi boleh tak berperdana menterikan Najib dan tiada jaminan untuk sebarang jawatan… barulah iklas nak berpaduan.. amacam ok!

  • chimera
    September 8th, 2013 at 8:35 AM

    Ha..ha..Pas baru kenal Anwar lah tu.

  • Ultra Malay
    September 8th, 2013 at 3:41 PM

    MAI KITA SAMA-2 TANYA BUJUK DAN MOO.. APA RAHSIA PAS NI? WALAUPUN DIAORANG NI BUTA KAYU TAK TAHU UJUNG PANGKAL, TAPI TUNGGULAH, AKAN ADA BUAH PIKIRAN TANPA DALIL DARI MEREKA BERDUA….

  • Mawar
    September 8th, 2013 at 5:23 PM

    Aku suka statement kau ni toni sebab Ini bukti kau memang TAK SUKA perpaduan. Kau suka PERPECAHAN. Kalau melayu pembangkang tak nampak memang sudah buta hati….. buta segala-galanya.

  • Manong
    September 8th, 2013 at 11:33 PM

    UM…sejak mereka frust dgn bang nuar tempohari, kedua2 mangkok tu dah jarang menjengah blog ni dah. Maklumlah, dah berpuluh kali kena tipu dgn pujaan mereka tu, baru skrg nak sedar…

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.