Menu Utama

Chin Peng & Derita 4 Dekad Kezaliman Komunis

Beriya-iya betul para gerombolan pemimpin pembangkang dan penyokong mereka serta segelintir politikus dari kalangan parti pemerintah cuba mempengaruhi khalayak semata-mata untuk membolehkan abu mayat ketua Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng dibenarkan mencemari kedaulatan tanahair tercinta ini.

Macamlah begitu tinggi nilainya abu mayat Chin Peng seolah-olah mampu mengubati derita keperitanan selama 4 dekad keganasan yang dipeloporinya.

Golongan yang berusaha membawa pulang abu mayat si celaka itu samada secara rasmi atau penyeludupan sebenarnya seperti sengaja mahu menyalakan kembali api amarah yang hampir padam dan diam tak diam telah mengguris luka lama menyebabkannya berdarah kembali.

Pelbagai alasan diberikan demi mencapai maksud tersebut seolah-olah mahu dilupakan segala kezaliman yang dilakukan oleh Chin Peng dan gerombolan pengganas komunisnya. Mereka lupa betapa peritnya kehidupan sepanjang tempoh Darurat 1948-1960 diikuti keganasan komunis yang berterusan sehingga 1989.

Beribu-ribu nyawa melayang terdiri dari orang awam dan anggota pasukan keselamatan malah sekian banyak rumah orang awam dibakar dan lelaki dewasa diculik ke dalam hutan kemudian dibunuh kejam termasuk dipenggal kepalanya. Yang cedera hilang kaki atau tangan bukan satu atau dua orang tapi beratus-ratus, malangnya abu mayat si celaka Chin Peng juga yang diutamakan.

Mereka sengaja melupakan betapa ramai isteri menjadi janda manakala si anak kecil menjadi yatim meratapi kehilangan ayah tersayang. Ibu tua di rumah pula kelu menangisi melihat sekujur tubuh si anak yang hilang tanpa kepala. Tak terdetik rasa hibakah? Atau abu mayat si celaka Chin Peng masih juga lebih penting demi kepentingan politik?

Tatkala anggota polis di Bukit Kepong diserang oleh anak didik Chin Peng iaitu Mat Indera serta kumpulannya, jangan sesekali kita lupa betapa kejamnya pengganas komunis yang tidak sedikit pun mempertimbang walau sekelumit pun nilai-nilai kemanusian semasa memulakan percikan api yang akhirnya membakar rentung setiap anggota polis Melayu Islam.

Tak cukup dengan membunuh dan membakar orang Melayu Islam, anggota polis yang berbangsa Cina juga ditembak mati sementara mana-mana orang Cina yang didakwa belot dari ideologi jahat komunis termasuklah golongan wanita pun dibunuh kejam. Sudah lupakah kalian semua dengan kejadian itu?

Ketika Chin Peng mengarahkan gerombolan pengganasnya menyerang hendap konvoi polis di Pekan Kroh yang menyebabkan 17 orang anggota polis terkorban dan jenazah mereka diperlakukan dengan kejam, apakah tika itu Chin Peng melakukannya kerana mengikut naluri kemanusiaan? Itu namanya sifat kebinatangan, bukan begitu?

Jadi kesimpulan muktamadnya, tiada alasan kukuh untuk membenarkan walau sezarah dari abu mayat Chin Peng atau nama sebenarnya Ong Boon Hua untuk dibiarkan tertanam di bumi pertiwi Malaysia. Empat dekad kezaliman pengganas komunis diketuai Chin Peng terlalu perit, jangan sesekali menyebabkan luka lama berdarah kembali.






232 Komen to Chin Peng & Derita 4 Dekad Kezaliman Komunis

  1. comradealiff says:

    Artikel apa ni bro? Takda nilai sejarah langsung. Ada buat bacaan sebelum tulis? Ke main hentam keromo rujuk buku teks sejarah budak sekolah menengah? Dlm perang, adalah adat ada kematian dan korban. Kill or be killed! Kau ingat British dan Jepun tak ganas? Kau padam segala kejahatan Imperialis Jepun dan British yang ditentang habis-habisan oleh Chin Peng dan PKM. Nak akui atau tak, faktanya, Chin Peng dan PKM berani tentang dua kuasa Imperialis yang jauh lebih kuat dari PKM demi kemerdekaan. Nama Chin Peng dan PKM terpahat dlm lipatan sejarah tuntut kemerdekaan. Perkara ini diakui sendiri oleh Tunku dlm bukunya. Pi cari dan baca. Jgn malas.

    • cranell says:

      Komunis Pejuang Kemerdekaan?

      Hujah penyokong komunis ialah mereka berjuang mengangkat senjata menentang penjajah Jepun dan British, justeru adalah wajar mereka juga dianggap sebagai pejuang kemerdekaan. Memang benar mereka mengangkat senjata menentang penjajah, namun matlamat utama perjuangan Parti Komunis Malaya bukan untuk memerdekan tanah Melayu tetapi menegakkan ideologi komunis di Tanah Melayu.

      Sejarah menunjukkan gerakan Komunis Malaya dibuat oleh Parti Komunis China. Penubuhan Parti Komunis Malaya (PKM) pada 1930 dibuat oleh sekumpulan orang Cina di Tanah Melayu yang tidak berpuas hati dengan Inggeris. Kebanyakannya ialah guru-guru sekolah Cina dan mereka yang bekerja sebagai buruh kasar. Mereka berpendapat British menindas mereka kerana lebih mengutamakan kaum cina yang berpendidikan Inggeris.

      PKM bertujuan untuk menjatuhkan British dan menubuhkan sebuah kerajaan komunis berkiblatkan China. Keseluruhan mereka ialah kaum imigran dari China. Sehingga tahun 1933, PKM mendapat arahan langsung daripada parti komunis China.

      Dengan kata lain perjuangan Parti Komunis Malaya menetang Inggeris ialah untuk menjaga kepentingan kaum Cina dan juga kerana pengaruh ideologi Komunis di negara China.

      Kemudiannya pentadbirannya dikendalikan oleh Biro Komunis Timur Jauh sehingga 1943.

      Bagaimanakah parti kaum imigran yang bercadang menukar British kepada kerajaan komunis China dianggap pejuang kemerdekaan?

      Sekiranya mereka menang sudah tentu tanah Melayu akan dijajah oleh komunis China pula.

      Kiblat PKM kepada negara China jelas melalui perang dunia kedua. Apabila China berperang dengan Jepun, PKM telah bekerjasama dengan British untuk melawan Jepun di Tanah Melayu. Peperangannya dengan Jepun bukan kerana ia mempertahankan Tanah Melayu tetapi kerana China berperang dengan Jepun. Ia juga kerana Jepun banyak menyeksa kaum Cina.

      Apabila Jepun kalah dan British kembali ke Tanah Melayu, PKM mengambil keputusan menentang British dengan gerakan bersenjata. Bagi menarik sokongan orang Melayu, PKM telah melaungkan slogan kemerdekaan Tanah Melayu.

      Penulis tidak mahu memainkan unsur perkauman, namun bagaimanakah sebuah parti kaum imigran boleh mengakui mereka berjuang ke arah kemerdekaan Tanah Melayu? Majoriti orang Melayu menolak gerakan pembebasan Tanah Melayu melalui ideologi komunis. Hanya segelintir yang tertipu dan terpengaruh dengan gerakan palsu komunis ini.

      Niat dan matlamat sebenar PKM ke atas Tanah Melayu terbukti apabila mereka terus berperang dan mengganas bukan sahaja ke atas British tetapi juga kerajaan pribumi di negara ini selepas 1957. Jika mereka hanya berjuang untuk kemerdekaan negara, bukankah mereka sepatutnya meletak senjata sebaik Malaysi diisytihar merdeka pada 1957?

      sambungan http://www.mykmu.net/?p=35127

    • gambus says:

      ni kau guna sejarah apa pulak ni ??PKM menentang imperialis ?? cakap serupa budak tak sekolah punya anjing komunis !!!

      baik kau cakap Jepun tu pejuang kemerdekaan sebab berjuang menentang imperalis British !!!

      PKM tak pernah berjuang demi kemerdekaan , mereka angkat senjata sebab Jepun adalah musuh tradisi mereka semenjak ditanah besar china ! Orang cina dicari dan dibunuh oleh Jepun kerana peperangan mereka di Tanah Besar China

      Perjuangan PKM adalah demi perjuangan negara asal tok nenek mereka iaitu China !!! Sebab tu PKM ni banyak mengangkat pemimpin China komunis semasa tu !!!

      PKM adalah contoh baruaa yang membunuh rakyat tak berdosa…

      siapa padam keganasan Jepun dan British ?? mereka tidak mendakwa mereka pejuang sebagaimana keparat komunis macam kau !!! mereka tidak mengatakan mereka pejuang kemerdekaan !!!

      Chin peng sendiri tak menyesal semua rakyat yang dibunuh mereka inilah contoh keparat komunis yang akan ditentang habis-habisan !!!

    • raplahjingaa says:

      Ni mana punya bahalol comradealiff ni…budak ni sekolah kat Timor Leste kot..mana dia belajar komunis tentang Jepun dan Inggeris untuk kemerdekaan. Dia tau ke tak tau ni…masa Jepun komunis di bantu British, masa British komunis di bantu oleh orang cina.

      Negara dah lama merdeka…komunis masih terus membunuh rakyat, so komunis pejuang kemerdekaan apa ???

    • CintaNegara says:

      comradealiff!!!! mak bapak kau ker kau mmg keturunan komunis bangsat!!!!

      • Hamba Ar Rahman says:

        Aku percaya budak ni lahir selepas merdeka…lamaaaa selepas merdeka…paling awal pun lahir dalam tahun 80an..tu pasal…fakta sejarah yg dia baca difahami secara songsang…….sebb dia tak alami sendiri erti kemerdekaan dan tak lalui zaman2 pra merdeka…..

    • Hamba Ar Rahman says:

      Hang ni benak ke atau pun terencat akal????

    • musibat13 says:

      kominis pejuang kemerdekaan….hahahahahahahahaha….ni program maharaja lawak ke…..

  2. dkds says:

    kekejaman komunis agak sukar dilupakan apantah lagi ianya melibatkan penghinaan dan maruah mangsa….

    ada mangsa yang dihina sebelum dibunuh yakni diperlakukan seperti binatang..dipaksa makan babi, dirogol dan dibakar…kekejaman ini yang tidak dapat dilupakan terutamanya oleh umat melayu islam…

    Komunis ketika itu beranggapan bahawa british tidak akan kembali ke malaya selepas perang dunia…perang 14 hari di malaya menyaksikan ramai umat melayu dibunuh dan diseksa atas alasan menjadi talibarut jepun…

    keganasan mereka teru dilakukan walaupun selepas merdeka…ini menambahkan lagi kebencian majoriti penduduk malaya terhadap komunis…selepas penubuhan Malaysia..aktiviti komunis terus aktif…menampakkan perjuangan mereka bukan hendak memerdekakan negara ini tapi ingin mengubah Malaysia menjadi negara komunis

  3. alimedanbaru says:

    Andai benar komunis itu adalah musuh negara, maka aku musykil apakah tidak ada undang2 dinegara ini untuk menghukum mereka yg menyokong, mempromosi dan membantu komunis samaada semasa dia hidup atau setelah dia mampos?
    Kalau pengedar dadah dan penghisap dadah boleh ditangkap dan disumbatkan dipenjara, digantong dan betulkan dalam pusat serenti, maka musuh negara KOMUNIS ni bagaimana?

    Apakah penyokong dam pempromosi komunis tidak boleh dihukum dan dianggap sebagai penentang YD Agong.

    APAKAH PENGUBAL UNDANG2 NI SELALU BERADA DALAM KEADAAN BODO YG BUAT UNDANG2 TIDAK LENGKAP UNTUK MENJAMIN KESELAMATAN NEGARA.

    Ini bukan zaman keris dan lembing, jika ia, senang pulak akau buat undang2 sendiri tak mengharap undang2 gomen!

  4. Kayu says:

    Perlu diingat Komunis ni hanya berhenti berperang dengan senjata di negara ini,,..sedangkan perang ekonomi yang dilancarkan sejak dahulu lagi tiada siapa ambil peduli…,sampailah sekarang bila mereka sudah yakin ekonomi mereka begitu kuat…,mereka berani istihar perang secara terbuka dengan Melayu…dengan menolak Melayu dalam pilihanraya dan hanya menyokong Melayu yang boleh dilembukan…,perang ekonomi yang dilancarkan oleh mereka begitu licik sampai Melayu dalam kerajaan sendiri tidak sedar yang mereka sendiri merupakan perlaksana dan penyokong kepada agenda Komunis yang berselindung disebalik parti politik,NGO dan pertubuhan…,REHDA ..usir Melayu dari bandar..,DAP …menekan kerajaan dari luar kerajaan..,MCA..membuat tuntuan dari dalam kerajaan seperti yang di desak DAP..,Melayu menjadi pencacai selamanya samaada dari dalam atau luar kerajaan…,didalam mencapai agenda mereka..!!.,tidak ada apa yang peliknya bila dari kalangan mereka ini begitu bersungguh -sungguh mahu abu ketua pengganas mereka mahu dibawa pulang..,lihatlah Melayu bagaimana bersatunya mereka…,

  5. syaa says:

    perkataan ZALIM sesuai digunakan untuk komunis yg membunuh dgn ganas,merogol,menyeksa dan menghianati rakyat dan negara malaysia.tetapi ada cai cai pembangkang yg menyokong komunis ni.bodohnya mereka ni.yg tak masuk akalnya cai cai pembangkang ni mengatakan kerajaan malaysia sekarang ni zalim sedangkan berbagai jenis bantuan dan subsidi kerajaan beri pada mereka.ramai di kalangan mereka ni yg hidup mewah dan senang lenang.tapi mereka ni tabur mcm mcm fitnah pada kerajaan untuk mburukkan kerajaan.cilako dajjal.

  6. comradealiff says:

    Sebelum berhujah ttg komunis dan kemerdekaan ni, letakkan tepi sentimen perkauman. Adakah disebabkan Chin Peng seorang Cina maka kita anti beliau habis-habisan? Apakah komunis Melayu spt Rashid Maidin, Shamsiah Fakeh, Abdullah CD tidak membunuh? Dalam perang, mati dan korban adalah adat. Apakah kalian dapat pastikan ada askar dan polis Melayu yang bekerja utk British pada ketika itu tidak membunuh? Apakah mereka tidak kejam? Dalam perang, dua-dua pihak ini melakukan kekejaman, tdk dinafikan. Yg jelas disini, 1) PKM ditubuhkan pada tahun 1930 lebih awal dari UMNO 1946 2) PKM berjaya menghalau Jepun yang lebih ganas dgn bantuan British pada 1945 3) British khianat dan cuba menjajah semula selepas kekalahan Jepun 4) PKM kembali mengangkat senjata melawan British. Maka jelas disini, semasa pendudukan Jepun, PKM dan gerakan2 kiri yang lain yang menentang Jepun. Mana UMNO ketika itu? Masih tidur?

    • comradealiffsgtbgng says:

      comradealiff mmg puak pembangkang.kalo ckp dgn seorang yang bangang mmg mcm ni.

    • Kayu says:

      Umno itu cuma sebuah parti yang berjuang dengan cara lebih tersusun dan diiktiraf…,sedangkan perjuangan Melayu yang sebenar telah berlarutan selama beratus tahun dan memakan korban berjuta orang..,Melayu.berjuang..lebih awal dari komunis..matlamat Melayu dan bumiputra lain adalah jelas iaitu untuk merdeka..,,.Komunis adalah pengganas yang tamak haloba dan merasakan mereka begitu kuat kerana mempunyai senjata yang diberi oleh British..,sedangkan Melayu hanya berjuang menggunakan keris dan ilmu persilatan..,yang dipandang rendah oleh komunis..,yang nyata matlamat perjuangan komunis hanya satu ,iaitu untuk menjadikan negara ini negara komunis dan Cina berkuasa penuh ….,seperti yang diperjuangkan parti berkaitannya sekarang iaitu DAP dan MCA…,dengan mengatakan Komunis berjuang untuk kemerdekaan sememangnya secara jelas menunjukkan sifat sebenar orang tersebut…,tidak syak lagi pendokong Komunis…,

    • gambus says:

      kenapa perlu letak tepi sentimen perkauman ?? PKM sendiri berjuang untuk bangsa cina , melayu dalam komunis hanya menjadi alat .. Chin peng sendiri pernah bercakap mereka ingin membina negara komunis bangsa cina !!! kenapa kau bodoh sangat !!! pi cariii dan baca lagi kalau bodoh sangat !!!

    • gambus says:

      hahaha budak tak sekolah cuba nak bercakap UMNO tentulah diasakan semasa 1946 TAPI orang yang mengasaskan UMNO dan dsisokng terdiri siapa kot ?? kau tak belajar kee woiii

      PKM berjaya menghalau Jepun ?? kepala hotak kau !!! bodoh punya anjing komunis !!! kau ingat Jepun menyerah kalah komunis kee ?? kau baca tak pasal kisah imperialis Jepun ni ???

      British khianat ??? sesiapaun takkan lupa bagaimana komunis membunuh orang melayu daripada lelaki dan wanita , dewasa dan muda , tok imam dan bilal .. iaitu semasa kekejam komunis 14 hari !!! selepas Jepun melarikan diri

      Tentulah PKM melawan British sebab PKM tak pernah berniat dank merdekakan Tanah Melayu TAPI menjadi kan Tanah Melayu sebagai negara bangsa cina komunis !!!

      UMNO masih tidor ?? kau lain kali belajar laa , siapa yang menubuhkan UMNO dan siapa mereka sebelum itu .. kalau diri tu nak jadi bangsat komunis , berilmu laa sikit !!!

    • mehsiniakulempang says:

      Woi bodoh…xde maknenye PKM halau jepun…jepun berundur rentetan dari bom atom yg dijatuhkan di hiroshima dan nagasaki.

    • raplahjingaa says:

      Komunis berjaya menghalau Jepun…kata comradealiff !! I rest my case !! budak ni…nampak sangat tak pi sekolah !!

    • WTF says:

      So, Jepun menyerah kalah bukan sebab dua butir bom atom dijatuhkan oleh Amerika Syarikat dan membunuh ramai org2 Jepun di Hiroshima dan Nagasaki…

      Hehehe, are you dreaming comradealiff???

  7. comradealiff says:

    Tentang Perjanjian Baling 1955 yang pertama kali menemukan PKM dan TAR di Kedah. Ianya berakhir dgn kegagalan. Mengapa ianya gagal? Sebab, 1) PKM menuntut supaya kerajaan pimpinan TAR mengiktiraf PKM sbg parti yang sah dan dibenarkan bertanding pilihanraya, maka jika ada rakyat yang tdk setuju dgn komunis, boleh tolak mereka melalui pilihanraya yang demokratik dan adil 2) Mengiktiraf PKM sbg badan yang juga menentang British dan Jepun. Namun TAR menolak bulat2 tuntutan itu. PKM setuju dgn semua tuntutan dari pihak Tunku dan British iaitu, 1) Mengiktiraf kerajaan dan pimpinan sedia ada pada ketika itu 2) Hentikan pemberontakan bersenjata. Nampak disini siapa yang khianat? Jikalau tuntutan PKM itu dipersetujui, kita telah Merdeka seawal 1955 atau 1956. Mengapa PKM meneruskan pemberontakan bersenjata walaupun telah merdeka? Kalian fikir lah sendiri.

    • comradealiffsgtbgng says:

      bangang bangang bangang…

    • gambus says:

      Siapa nak mengiktiraf parti komunis keparat yang dah membunuh ramai orang tak berdosa !!!

      Buat apa nak iktiraf PK sebagai perjuang yang menentang Jepun dan British ?? lagi sekali PKM ni tak pernah pun nak merdekakan tanah Melayu !! mereka hanya ingin menjadikan tanah Melayu dan bernaung dibawah pemerintahan kuomintang , sebab tu PKM seringkali memuja pemimpin di china … dan ingin menjadikan sebagai antara negara cina komunis !!! Cina terpaksa menubuhkan PKM sebab Jepun adalah musuh tradisi mereka , sebab orang cina lari ke Tanah Melayu pun sebab kelaparan dan kebuluran sebab peperangan tanah besar china dan Jepun , PKM adalah jelas hanya pengganas dan ingin membalas dendam dan berjuang untuk diri mereka sendiri jee

    • raplahjingaa says:

      Tak pikir la bahlol….komunis nak tubuhkan negara komunis ! budak sekolah rendah pun tahu !!

      • Hamba Ar Rahman says:

        Nampak gayanya ada kerabat shamsiah Fakeh dan komunis2 lain tersesat dalam blog ni…kasihan sungguh….macam2 ada dalam PR ni…pengikut Syiah…pengikut komunis….pengikut LGBT dan lain2…tapi yang pasti…semua jalan depa ikut songsang dan celaru minda….

    • musibat13 says:

      kominis anti agama……

  8. comradealiff says:

    Kah kah kah! Memang la UMNO diiktiraf British sbb UMNO tunduk dan kaki bodek British. Slogan UMNO pd ketika itu adalah “Hidup Melayu” dan bukan “Merdeka” spt dilaungkan PKM, PKMM, KMM, AWAS, API, Hizbul Muslimin. Yg jelas, PKM dan gerakan kiri lain bangkit lwn British dan UMNO bangkit lwn pihak yg lwn British. Kan jelas tu? Kah kah kah!

    • gambus says:

      Ramai dah diiktiraf sebagai pejuang menentang British , hanya anjing racist PKM jee yang tak dapat iktiraf sebab mereka adalah pembunuh rakyat Malaysia dan ingin menjadikan Tanah Melayu sebagai sebahagian daripada pemerintahan kuomintang , dan membina negara bangsa cina komunis !!! nasib baik laknat-laknat ni tak berjaya .

  9. comradealiff says:

    Ya betul UMNO berjuang juga, tp berjuang pertahankan British. Pihak lain tak. Pihak lain bukan kaki bodek mcm UMNO. Kah kah kah

    • gambus says:

      cakap budak tak sekolah !!! ni serupa anjing komunis dan Pakatan buat fitnah kata Tun Razak balaci jepun dengan sebarkan beliau memakai baju askar Jepun ..

      Tapi rupa-rupanya beliau sebahagian perisik yang menentang Jepun … hahahahahahahaha

    • raplahjingaa says:

      hehe…pendukung komunis yang cuba memujuk diri sendiri !! ni sah bebudak PAS yang tak cukup zat makanan !!

    • Hamba Ar Rahman says:

      Hellooo..sebb Umno yg hang tuduh kaki bodek ni laa menyebabkan hang dapat komen dalam ni dan ada kebebasan bersuara…dan dapat pandu kereta mahal dan duduk rumah besar (tu pun kalau hang duduk rumah besar laa)…kalau ikut teori hang yg kata Komunis tu perjuangkan kemerdekaan…dan kalau lah takdir Malaysia ni negara komunis…belum tentu hang dapat santai komen2 macam ni…ntahkan keluarga dan kawan2 hang dah dikelas2 kan mengikut kehendak depa…nasib baik jadi polis…askar….doktor…guru…nasib malang hang dok kerja kilang jer atau tanam padi jer walaupun hang bijak….semuanya kerajaan komunis yang akan tentukan…apa hang kerja…mana hang sekolah..berapa anak hang boleh ada….belajar tinggi tapi kalau berfikir guna rectum…nilah kesudahannya….

      • comradealiff says:

        Hang meroyan apa ni anjing kurap? Aku takda masa nak baca komen pangjang-panjang merepek lah

        • gambus says:

          bila anjing komunis Pakatan aliff ashraff (facebook.com/comradealiff) dah takde fakta .. suruh orang membaca TAPI kau sendiri pemalas nak membaca dasar keluarga pemalas punya anjing komunis Pakatan aliff ashraff (facebook.com/comradealiff)

        • WTF says:

          La comrade…

          Kalau comrade berfikiran begitu, macam mana nak menang pilihanraya sekiranya parti komunis bertanding…

          Rakyat tulis sesuatu in the name of free will pun comrade dah cerita tak mahu baca…

          How is that can CPM win the hearts and minds of Malaysian…

          • Hamba Ar Rahman says:

            Itu pasal dia ni jadi komunis….komunis ni kita jer kena ikut arahan depa….rakyat semua kena ikut acuan depa…cakap rakyat mana depa nak dengar…belum memerintah pun dah terserlah kekomunisan dan kekukubesian nya…wakakakaka

        • BenSaad says:

          kesian kat hang no comrade. tapi tak heranlah, melayu kristian ada, tentu jenis socialist pun banyak. Bagi puak komunis, matlamat menghalalkan cara, apa nak di herankan. Melayu dalam dap harganye 50sen, agaknya kamu ni seposenla kot no..

        • musibat13 says:

          woi bahlol kau tk bace sejarah time 60an dorang pangil culture revolution yg mane banyak ulama,sami budha mati di bunoh,last 2 tahun lalu china paksa orang islam jgn puasa n solat……RELIGION IS POISON…..KATE KOMINIS……..GODDAMMED COMMIE

  10. budak senget says:

    entahlaaa konpius..lagipun sejarah tak lulus…mana2 je laahhhh

  11. mehsiniakulempang says:

    kalau ade yg nk berdebat dengan budak ni depan2 🙂
    https://www.facebook.com/comradealiff

  12. Mat says:

    Jangan lupa juga ‘ketuanan rakyat’ yang didokong ideologi komunis telah menghapuskan sultan-sultan di Sumatra sampai lenyap tahun 1946 dulu. Tulah juga laungan yang sama di Malaysia.

  13. comradealiff says:

    PKM telah ditubuhkan awal lagi dari mana-mana parti politik utk tuntut kemerdekaan pada tahun 1930. UMNO ditubuhkan 16 tahun selepas itu. Siapa boleh nafi fakta ini? Saya ke sekolah, tapi saya dah tak percaya buku teks sekolah menengah ttg sejarah kemerdekaan. Yg bertumpah darah bukan UMNO, tp PKM dan gerakan2 kiri yg lain. Ini fakta jelas. Dan semasa darurat diisytiharkan pada tahun 1948, parti-parti politik lain semuanya diharamkan kerana parti-parti ini tdk mengiktiraf British sbg tuan di Malaya, kecuali UMNO, MCA dan MIC. Ini fakta jelas. British berjaya menubuhkan parti-parti politik perkauman yang boleh tunduk dan dgr British. Soal ttg PKM nak wujudkan negara Komunis juga hujah lemah sbb benda itu tak berlaku pun. Yg berlaku adalah, PKM dan gerakan2 kiri yang lain berani berdepan dgn kekuatan tentera Jepun dan British dlm perjuangan membebaskan Malaya pada ketika itu. UMNO tak payah la nak tipu sejarah. Ini bukan tahun 50an nak seleweng fakta. Yg jelas disini adalah hubungan British dgn UMNO sgt akrab waktu itu, siap boleh deal lagi. Aku sbg rakyat yang celik sejarah takkan termakan lagi dgn penipuan UMNO selama hampir 60 tahun. Kalian nak terus sanjung parti legasi British ini boleh teruskan. Ingat, UMNO ini parti yang ditelur, dieram dan dinetaskan oleh British. Parti yang paling disayangi British. Bagi aku, PKM, PKMM, KMM, AWAS, API, MDU dan lain-lain adalah pejuang sejati kerana berani berhadapan dgn penjajah British dan Jepun. Merdeka! Hidup Chin Peng! Hidup Rashid Maidin! Hidup Abdullah CD! Hidup Mat Indera! Hidup Shamsiah Fakeh! Hidup Burhanuddin Helmy! Hidup Ibrahim Hj Yaacob! Hidup Ahmad Boestamam! Hidup Abu Samah! Nama-nama ini akan terus terpahat dlm sanubari rakyat yang celik dan tidak dibutakan sejarah oleh parti legasi penjajah, British.

    • WTF says:

      La, selama ni hang kena tipu ka???

      Pi la angkat bendera Sang Saka tu next Merdeka celebration, lepas tu kita cerita lagi…

      Okay, saudara comradealiff!!!

      • Kayu says:

        Budak tiga suku ni dia celik sejarah yang ditulis oleh Komunis..,beginilah jadinya…mungkin dalam buku sejarah dia tidak ada doktrin komunis malaya dimasukkan sekali dalam buku sejarah tu…pi selongkar tengok almari Lim Kit Sial ,,.mana tahu terjumpa buku doktrin komunis malaya yang asal disimpannya..,.itulah orang suruh belajar sekolah kebangsaan dia pi belajar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Komunis ..,kalau orang dah buta perut…,taik babi pun boleh dimakan begitu saja..,.sebab gagal menguasai Malaysialah negara komunis tak dapat diwujudkan..!!..baru dapat 14 hari dah dah mengganas macam setan …,bila Melayu mengamuk.., baru mereka tahu langit tinggi atau rendah, lari tak cukup tanah…,!

        • WTF says:

          BIla Melayu mengamuk pada 13 Mei 1969 akibat dihina dan dipersenda oleh org2 Cina, nasib baik kerajaan Malaysia mengambil tindakan tepat mengisytiharkan darurat…

          Kalau tidak, lagi ramai rakyat Malaysia yg mati, terutama yg berbangsa Cina…

        • Hamba Ar Rahman says:

          Kalau bagus sangat ideologi komunis ini…kenapalah ianya tidak diterima di kebanyakan negara2 di dunia…dan hanya diamalkan di beberapa kerat negara sahaja…Soviet Union pun akhirnya collapse sebb ideologi komunis ni….yang masih utuh hanyalah China….manakala Korea Utara masih tidak mantap dan stabil….

    • Azman Fi says:

      Isunya di sini apa ? Bukan kerana PKM ditubuhkan lebih awal dari mana2 parti politik.Walaupun UMNO ditubuhkan kemudian ini bukan bermakna PKM yg memperjuangkan kemerdekaan,cuba kita tanya bolehkah pendatang berjuang untuk Negara yg didatanginya ? Atau cara mudah perbandingannya kita datang rumah org,selepas itu keluarga org dlm rumah itu berkelahi merebutkan tanah dan rumah itu,tetiba je org yg dtg rumah keluarga tersebut bangkit dan menyatakan mahu dapatkan kemerdekaan keatas rumah dan tanah tersebut?Maka org yg pendatang tersebut pun turut serta berkelahi dan merebut menentang dgn alasan juga mahu pertahankan/merdekakan rumah tersebut, boleh gitu ?Inilah yg berlaku dan inilah peranan PKM,mengambil kesempatan atau erti kata lain untuk menjajah Tanah Melayu menjadi Tanah Cina Komunis.Dan jgn Komunis fikir walaupun Umno belum ditubuhkan,bukan bermakna Melayu tidak berpolitik dan boleh dilakukan sesuka hati?Kita juga akui ada kelemahan2 sikap Melayu ketika itu,dan sejak berzaman negeri2 Melayu ketika itu hidup sendirian di bawah Raja2 negeri masing2. Raja2 Melayu tiada kuasa besar semasa zaman penjajah,org melayu ketika itu dgn penuh taat setia tidak menyertai politik, mereka hanya mengharapkan hak dan budi bicara raja-raja.Akibat dari bermcm2 ancaman dan serangan maka Negeri2 Melayu mencari perlindungan baru dari org2 Eropah/British yg datang bersama2 pasukan tentera terlatih dan senjata cangih.Inilah strategi atau kepandaian org Melayu,bukan mengapu atau menjilat British,Raja2 Melayu menganggap mereka boleh menjadi naungan kuasa Eropah dan pada waktu yg sama untuk mengekalkan autonomi raja2 Melayu.Apa peranan Parti Komunis Malaya ketika itu, selain hanya mencari helah dan membuat helah ?bermuka2 untuk mendpt sokongan agar Negara Komunis dapat didirikan hinga ada juga melayu2 yg menjadi baruah komunis seperti Mat Indera termakan dgn helah kononnya Cina Komunis ini menentang untuk mendapatkan kemerdekaan. Ini lah yg dunggunya mereka,tetapi walaupun begitu walaupun UMNO ditubuhkan lewat,hakikatnya UMNO lah yg mendapatkn kemerdekaan Tanah Melayu dari British. Ini buka sejarah yg nak ditipu oleh UMNO,tatapi ini adalah sejarah yg mana mahu diputar belitkan oleh Cina DAP sekarang,untuk dptkn pengaruh dari kaum2 Cina untuk bersatu mendapatkan kuasa menentang Melayu/UMNO.

      • comradealiff says:

        Apa benda hang meroyan panjang-panjang ni anjing? Malas la baca hg merepek

        • Hamba Ar Rahman says:

          Itu pasal hang jadi sesat….komen orang hang tak nak baca…komen hang yg korupted tu yg hang tulis panjang2 dan melalut2 dengan fuckwa yg mendewakan komunis tanpa segan silu hang post kat sini….

        • gambus says:

          bila anjing komunis Pakatan aliff ashraff (facebook.com/comradealiff) dah takde fakta .. suruh orang membaca TAPI kau sendiri pemalas nak membaca dasar keluarga pemalas punya anjing komunis Pakatan aliff ashraff (facebook.com/comradealiff)

        • WTF says:

          Hehehe…

          Malas baca pulak…

          Comrade tak mahu baca pun tak aper, kami tak paksa comrade baca…

        • musibat13 says:

          HIDUP KHILAFAH ISLAM……GI MAMPOSSSS KAU KOMINISSSSSS

    • Mawar says:

      Comradealiff sudah dapat fahaman yang sesat.

      “Saya ke sekolah, tapi saya dah tak percaya buku teks sekolah menengah ttg sejarah kemerdekaan. Yg bertumpah darah bukan UMNO, tp PKM dan gerakan2 kiri yg lain. Ini fakta jelas”

      Kau bercakap tumpah darah ni melibatkan ratusan dan ribuan nyawa org terdahulu yang diseksa, dibunuh dan kehilangan semua-harta, keluarga, nyawa kehidupan…..komunis sudah bunuh ramai orang melayu termasuk kaum cina jugak. Aku tak heran kalau nenek moyang kau pun mungkin terbunuh dgn kekejaman komunis melainkan kau datang dari keturunan melayu tali barut yg jadik komunis.

      Fakta yang ko faham dan telan dari puak pembangkang yang hendak memenangkan perjuangan komunis cina bangsat ininyang nak kau pegang. Kiranya ko juga telah menidakkan darah2 yang terpancut dari kekejaman komunis pada bangsa melayu. Kau seorang yang tidak berfikir panjang dan tidak cukup berilmu+matang untuk berfikir sedalam dalamnya kebodohan fakta kau.

      Takada apa yang dibanggakan sangat pkm tubuh dahulu, perjuangan melayu dah wujud beratus tahun, cuma tidak bernama parti apa pun…perjuangan fahaman semangat bangsa wujud dari pendekar pendekar kita. Namun segelintir melayu bangang yang menderhaka at sebab tersendiri macam kau ni memang wujud sebab tak tau nak bersyukur,tak tahu nilai satu apa pun. Sorang melayu kata ahli melayu dap harga 50 sen….apa benda karut yang ko cuba bahaskan sesen pun tak sampai nilainya!!!

      • gambus says:

        baruaa komunis ni nak kata atas nama peperangan pembunuhan kepada rakyat yang tak berdosa tu adalah patut dan tidak dapat dielakkan … inilah macai Pakatan

        • Hamba Ar Rahman says:

          Jangan percaya dengan Si Comrade ni…dia bubuh nick melayu ‘Aliff’ konon nak menipu orang ramai yg dia ni konon melayu…tapi dia ini sebenarnya seorang Cina redbean yg diupah untuk mengelirukan pembaca…..

    • BenSaad says:

      Hang meroyan apa ni anjing kurap? Aku takda masa nak baca komen pangjang-panjang merepek lah….LOL

  14. comradealiff says:

    Komunis masa itu bekerjasama dgn British. Dan semasa pendudukan Jepun juga, komunis di-support dari segala segi dan ditubuhkan MPAJA dalam usaha memberi tentangan yg hebat terhadapa Jepun. UMNO ni kalau masa berhujah, jgn la maki-maki. Kata hidup Melayu kah kah kah kah

    • WTF says:

      Melayu tetap Hidup brother…

      Yang hang kata Hidup Chin Peng tu buat apa??? Bukankah Chin Peng dah MAMPUS!!!

      Macam mana hang mahu laungkan hidup Chin Peng…dia dah pergi meninggal dunia…

      Hang patut laung, hidup Komunis…baru betul…

      Okay brother…

      • raplahjingaa says:

        hahahaha…esok hang himpun comrade hang yang lain hangpa pi guling-guling atas jalan sampai bangkok…melawat mayat pak tiri hang, sebelum ” they burns him to hell .

    • raplahjingaa says:

      hehe…hang baru check buku sejarah adik hang ke comrade…macam blurr jer hang aku tengok.

      Dah hang bahlol…tak kan nak kata hang cerdik pulak !

      kenapa komunis masih membunuh rakyaat malaysia selepas kita merdeka ??…tu hang tak jawab lagi…hang dok pusing merata alam…

      kecoh jer lebih…substance tak ada, macam blackout jugak..kecoh satu dunia, last sekali yang sah blackout hanyalah otak hangpa ! hehe..

    • Mawar says:

      Yang banyak maki/guna bahase kesat datang dari puak pembangkang.

    • gambus says:

      Semasa pemerintahan Jepun komunis ni bukan jee bunuh Jepun TAPI rakyat Tanah Melayu waktu …

      Lepas Tanah Melayu merdeka pun komunis pergi bunuh rakyat yang tak berdosa

      weiii balaci komunis , balik pergi belajar laaaa

      konon Jepun menyerah sebab PKM .. kakakakakakakakakaka kanak-kanak ribena punya balaci komunis

  15. Mawar says:

    Yang banyak maki/guna bahase kesat datang dari puak pembangkang.

  16. comradealiff says:

    Kah kah kah! Mawar ni meroyan. It was in the time of war, what do you expect? Kill or be killed. Perang mana yg takda kekejaman? Perang mana yg takda kematian? Sama saja dua-dua pihak melakukan kekejaman, cuma yg dimomokkan kpd kita selama ini bwh hanya pihak PKM saja yg kejam, pihak PKM saja yg tembak org. Ini bahlol punya hujah. Yg tak bertumpah darah adalah UMNO kerana UMNO tak terlibat dlm perjuangan menentang penjajah, hanya bincang-bincang dan deal dgn tuan mereka iaitu British. Cik, kebodohan itu bukan utk dipulun sorang, bedak-bedak la sama bagi kt org lain. Kah kah kah kah!

    • gambus says:

      hahaha kirnya kau nak halalkan pembunuhan kejam komunis terhadap rakyat tanah Melayu , memang dasar baruaa komunis punya budak Pakatan.. Perang kepala hotak kau !! Tanah Melayu dah merdeka pun anjing-anjing komunis ni tetap membunuh rakyat yang tak bersalah

      tu laaa kau , ,komunis menentang Jepun sebab orang cina tak boleh buat apa dahh , Jepun sememangnya anti dengan cina , orang cina melarat sampai tanah melayu pun sebab tanah air mereka berperang dengan Jepun dan menghadapi masalah kebuluran .. Komunis keparat HANYA ingin membina negara bangsa cina komunis sahaja !!!

      • kayu says:

        comradealiff …,hang simpan sajalah kebodohan kamu tu sorang-sorang…,tak perlu dikongsi dengan orang..,kalau otak tu dah beku ,ketuk dengan tukul pun tak gunapun…,simpan sajalah ,,.dalam perang tu yang akan jadi mangsa ialah manusia pencacai bahalol macam kamu tu bukannya mereka yang mencipta peperangan tu.., kerana gilakan kuasa dan tamakkan harta.., dibakarnya kemarahan pengikut mereka untuk menaikkan ssemangat..,.,diciptakan segala pembohongan uuntuk menghalalkan apa saja tindakan mereka..,lihat sendirilah peperangan diserata dunia dimana pencipta peperangan mengaut untung bertimbun…hidup senang lenang..,mereka yang menjadi mangsa hanya menjadi bahan ujikaji serta tiada nilai macam sampah…,itulah harga yang perlu dibayar dalam peperangan…,mereka yang ada kepentingan hanya perlu mencipta sesuatu ,,..untuk menaikkan kemarahan kemudian lari menyembunyikan diri…,kemudian hanya perlu mengunakan pencacai seperti kamu untuk melaksanakan agenda mereka..,.kemudian kalau berjaya…,dialah yang mendapat segala faedah…,orang seperti kamu kalau boleh dipakai lagi ,,.pakai …kalau dah tiada guna…,kamulah mangsa seterusnya..,siapa yang bodoh ..,sebenarnya..

    • Mawar says:

      Kebodohan melayu yg ko kata tu sudah mendapat kemerdekaan dgn cara yang terbaik….macam ko yang kata bincang-bincang, dan deal. Itu maknanya kita pandai lah bahlol!!!

      Dlm perang, be killed or to be killed….let it be you you first and your family to go through this fate, and then we will see how high are your screams, how many teardrops fall when you see your beloved “menggelepur kesakitan” —–to kill or be killed in war…..wahhhh…..cakap memang senang kan….hujah memang senang kan…..ok, we know you are on the pembangkang side who worships communist idealist, liberalism and perhaps total human rights……be killed or to kill-and there is mempertahankan tanah, negara dan bangsa . Ada perbezaan kat situ.

      You are plain stupid person comradealiff. Kau blajar tak cukup , hati dah keras, otak dah beku….tu sebab kau awal2 lagi meroyan kat sini…aku nak gelak ajer fakta tahyul ko ni especialy part angkat hero komunis bangsat ni.

    • Hamba Ar Rahman says:

      Hang tu lah yg tak cukup neurons…killed or be killed…memang betul….kalau perompak datang serang hang dalam rumah hang….hang lawan….satu lawan satu…chance ialah kalau tak hang yg mati…perompak tu yg mati…tapi kalau hang mati…hang dikira mati syahid kerana mempertahankan harta benda hang…tapi perompak tadi kalau mati dah tentu rot in hell…hang nampak tak perbandingan yg paling bodoh aku bagi kat hang….kalau tak nampak..sah hang bengap….

  17. comradealiff says:

    Tunku Abdul Rahman, yg kononnya Bapa Kemerdekaan itu sendiri tulis dlm buku biografi beliau bertajuk “Lest We Forget” ttg peranan PKM memperjuangkan kemerdekaan menentang penjajah. Muka surat berapa saya tak ingat. Dan di YouTube, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor sendiri iktiraf peranan PKM dlm menuntut kemerdekaan. Apa lagi hangpa duk pusing? Sejarah ditulis oleh org yang menang, ini hakikatnya. Kalau rajin membaca, cari lah autobiografi Tunku. Tak mahal. Beli dan baca. Jgn jadi Melayu malas membaca, nanti kena jajah lagi. Kah kah kah!

    • KuntaKinte Malaysia says:

      pengganas bunuh ramai rakyat Malaysia, aku tak kiralah dia pernah lawan penjajah ka tidak.pergi mampuslah

    • gambus says:

      Kalau macam tu baik kau iktiraf Jepun melawan penjajah sebab melawan British .. hahahahahaha

      budak tak sekolah macam kau cakap Jepun menyerah sebab PKM nak sembang pasal suruh kitorang pi membaca ?? hahahahaha

      PKM menuntut kemerdekaan apa kejadahnya … lepas Tanah Melayu merdeka kenapa puak keparat komunis ni menentang kerajaan merdeka Tanah Melayu ??? SEBABNYA mudah komunis adalah puak anjing racist yang ingin membina negara bangsa cina komunis !!!

    • Hamba Ar Rahman says:

      nampaknya hang ni lebih suka dijajah Cina komunis dari dijajah orang melayu…sah hang ni bukan melayu….

  18. comradealiff says:

    Betul tu KuntaKinte. Itulah harga perang. Itulah harga kemerdekaan. Sesiapa pun akan terkorban dlm perang. Dan yg paling penting, dua-dua pihak yang berperang melakukan kekejaman. Samada dibunuh atau membunuh. Sama saja. Nama pun perang. Satu pihak nak merdeka, dan satu pihak mempertahankan penjajah.

    • WTF says:

      Hehehehe…

      Sukati kaulah kau nak kata apa!!!

      But don’t expect anyone here to believe your LIES!!!

      • syaa says:

        si bodo tu nak tulis sejarah baru.tapi dah terlambattt.jadilah dia anjing menyalak bukit.bodohhh.budak tadika pun tau dia menipu.tak siapa akan percaya tipudaya dia.

        • Hamba Ar Rahman says:

          memang betul…itulah harga perang Bro…tapi kita tidak perlu membayar dengan harga yg terlalu mahal…(pertumpahan darah yg terlalu byk…)

    • gambus says:

      Jepun , British dan Komunis takde beza pun , mereka melakukan kekejaman .. tak perlu balaci macam kau nak halalkan pembunuhan rakyat yang tak berdosa , jelasnya bukti kau hanya balaci Pakatan yang keparat

      Nak merdeka ?? Tanah Melayu dah merdeka komunis masih membunuh rakyat tak berdosa demi perjuangan negara cina komunis mereka !!!

    • umnoover says:

      AKU RASAK BAGI PENYEPAK DENGAN MAMAT comradealiff

      WEI SIAL,

      PERGI MAMPUS KOMUNIS MALAYSIA PASAL BUNUH RAMAI RAKYAT MALAYSIA SECARA KEJAM DAN DERITA RAMAI ORANG2 LUAR BANDAR LEPAS KEMERDEKAAN DULU.

      KAU PERNAH JADI HOME GUARD KUTIP KEPALA CINA2 YANG KENA SEMBELIH DENGAN KOMUNIS?

      LAKI BINI KAU PERNAH KENA CULIK KOMUNIS MASA TENGAH MAKAN SEKELUARGA DI RUMAH??

      SIAL PUNYA BANGSA LUPA DARATAN. MACAM BAGUS. KENA ISA SIKIT PUN DAH MERENGEK ZALIM. ITU PUN PASAL SALAH SENDIRI.

      KAU TENGOK ADA MELAYU RUPA CINA KAN? KAU INGAT BERAPA RAMAI CINA MASA DARURAT DULU MINTAK MELAYU JAGA ANAK DEPA PASAL TAKUT KOMUNIS BUNUH DEPA SEKELUARGA TERMASUK BUDAK2 KECIL??!!

      PKM PEJUANG KEMERDEKAAN MY FOOT!

      • comradealiff says:

        Meroyan la sorang-sorang Melayu anjing UMNO

        • gambus says:

          ini jee kau mampu tulis kee anjing komunis Pakatan aliff ashraff (facebook.com/comradealiff)

        • WTF says:

          Comrade kata saudara umnoover meroyan sorang2, tapi comrade baca jugak siap bagi comment lagi…

          Membaca jugak comrade kita ni ya!!!

        • Hamba Ar Rahman says:

          hai buka pekung nampak…hang mengata orang melayu…hang Cinakah???….tempat lain hang mengaku melayu beragama Islam…tapi hang berfahaman komunis yg tak beragama…pastu kat sini hang pi mengata orang melayu….seolah2 jijik sangat menjadi bangsa melayu….tulaa..kalau byk sangat menipu…akhirnya sendiri akan buka pekung….

  19. comradealiff says:

    Yes, kita simpati kpd sesiapa yang terbunuh semasa proses nk capai kemerdekaan. Tap adakah dgn simpati itu kita harus nafi fakta sejarah siapa pejuang dan siapa pembodek? Disebabkan kita kesian pada innocent yang mati, jadi kita harus nafi sejarah, begitu? Apa loser sangat? Tunku Abdul Rahman sendiri iktiraf peranan PKM dlm tuntut kemerdekaan dlm buku biografi beliau, cuma dlm buku2 teks sejarah tak disebut. Apa la punya bahalol Melayu-Melayu UMNO ni. Dulu, kini, selamanya dikencing UMNO. Tak kisah la kau nk cakap aku pendokong liberalism ke, communism ke apa, yg penting I stand for what is right. UMNO ttp kaki bodek, ttp kwn baik British, ttp kaki ampu British. British hanya akan deal dgn pihak yang pandai ampu dia saja. Hidup Melayu!

    • Kayu says:

      I stand for what is right…salah tu…yang betul I stand for what is wrong…i’m donkey…always fool..Komunis sama saja dengan penjajah lain yang akan ditentang dulu kini dan selamanya.oleh Melayu…tidak ada bezanya sama ada dengan senjata atau tidak.., wahai si bahalol..,cuba kamu pergi China kemudian bakar kemarahan penduduk China untuk menentang penduduk China bunuh penduduk China kemudian kamu istihar kamulah pejuang kemerdekaan ….,sedangkan kamu rakyat Malaysia,,,.kemudian bila kamu mampus wasiatkan supaya bangkai atau abu kamu ditanam dinegara China …,boleh.!!??..wahai si bahalol…!!!.Mampus Komunis..!!!kalau dulu dengan Melayu bersenjatakan keris pun komunis lari lintang pukang …,datanglah cuba tengok sekali lagi dengan segala kelengkapan tentera yang ada..,.. komunis yang cuba mengganas ni akan dipastikan semuanya menjadi abu ..bukan setakat Chin peng dah jadi abu..,,

      • Mawar says:

        Setuju kayu.

        What is right for you comradealiff is something wrong. Mana punya sejarah yang kau cedok ni?

        Umno yang kau kata pembodek itu, sudah dapatkan kemerdekaan, bukannya komunis!!.,. Kau fikir mana2 penjajah masuk tanah melayu@malaysia ni kita suka ker? Kau yang kata pembodek tu, kaki ampu ni……kau tak fikir kaedah -bincang dan deal antara yang merupakan kepandaian anak melayu untuk dapatkan kemerdekaan…….yang hasilnya sekarang ada jugak anak malaysia yg tak pernah hidup susah terseksa, jadi kurang hajar pada pjuangan nenek moyang kita.

        Kau kata hidup melayu tapi cara fikiran macam ni kah?? Pejuang kemerdekaan is chin peng dan komunis???? Org komunis ni, kalau kau ada something, dia baik dgn kau, kalau you are nothing…..they stab/kill you like hell!

        And komunis dgn tipu helahnya….nak nampak, nak angkat diri sendiri jadik hero jadik pejuang konon….tapi sebenarnya niat hendak komuniskan tanah melayu, orang2 macam ko yang julang-julang komunis ni yang percaya…bodoh betul, punyalah hinanya aku pandang pada ko….dasar pendatang kurang ajar dan bangsat ni mana boleh kita layan?

        Aku tidak sesekali akan menidakkan darah keturunan aku dari dulu yang tertumpah keluar demi maruah keluarga, bangsa dan tanah air ini.

        Tubuh badan chin peng penuh dgn darah org yang trbunuh/terseksa….dan bangkai/debu chin peng tidak layak di malaysia. Padan muka dia…..biar dia bersemadi di tanah lain.

        Hidup Melayu selamanya! Takkan melayu hilang di dunia!!

    • gambus says:

      bangang punya pencacai Pakatann komunis , bila dah terbelit mulalah nak membelit , Kalau komunis membunuh rakyat yang tak berdosa , lelaki dan perempuan … itu tandanya mereka adalah Pengganas !!! Pembunuhan rakyat yang tak berdosa ni berlarutan hingga Tanah Mekayu dah Merdeka ,

      Merdeka yang dipejuangkan oleh UMNO !!! yang bijak lagii pandai bukan membunuh rakyat yang tak berdosa macam komunis celaka dan keparat tu !!!

      Komunis bukan pejuang kemerdekaan , dendam PKM kepada Jepun telah diguna oleh British untuk menjadi balaci mereka memburu Jepun , TAPI PKM LAGI DAHSYAT INGIN MEMBINA NEGARA BANGSA CINA KOMUNIS dengan membunuh rakyat yang tak berdosa .. Malah selepas Tanah Melayu dah merdeka pun kita boleh tgk Komunis masih membunuh rakyat yang tak berdosa demi perjuangan mereka untuk membina negara komunis bangsa cina mereka !!! JADI MANA PULAK KOMUNIS NAK BERJUANG DEMI KEMERDEKAAN !!! itulah kau bangang nak mampus !!!

      Jadi manusia keparat dan baruaa Pakatan komunis macam kau sememangnya tolol nak faham !!! Komunis adalah racist anjing sebenarnya !!!

    • dotdot says:

      comradealiff ,,,ko meroyan apa…xda masa aku nk baca la,,,meroyan la sampai mati,,,

  20. comradealiff says:

    UMNO adalah parti yang ditelur, dieram dan dinetaskan oleh British. Kan jelas benda tu? Hanya bahlol UMNO saja yang tak nampak sbb taksub dgn keris bengkok dan songkok tinggi. Dlm sibuk semua parti-parti politik masa tu guna “Merdeka” sbg slogan, tiba-tiba ada parti Melayu mana entah laung “Hidup Melayu”. Kah kah kah kah apa kena mengena dgn kemerdekaan.

    • raplahjingaa says:

      Komunis mai dari mana ??? PAS pulak di benarkan penubuhannya oleh British sebab nak jadikan ia sebagai countermeasure pada UMNO kalau UMNO mengugat British, dan PAS didaftarkan oleh seorang pegawai British berbanga India.

      ” Hidup Melayu ” dan melayu masih hidup, komunis PKM dah berkubur di Bangkok.

      Hang ada masaalah dengan kenyataan tu ?? tak dapek den menolong….

    • sungai_siput says:

      apa yg kau merepet ni comrad???

      hujah hujah kau semua nya level longkang, hang jer yg do perasan diri hang bagauih…….. hang tak leh digest pun hidup hang

      aku satu soalan untuk hang, menang tak hang PRU13 baru nih???

    • gambus says:

      hahaha dah habis tak boleh hujah kee macai Pakatan komunis ??? PAS sendiri diiktiraf oleh British kakakakaka

      Buat apa UMNO nak guna ‘Merdeka’ sebagai slogan sebab pemimpin UMNO sendiri yang telah membawa Tanah Melayu ni merdeka hahahahahahaha bangang punya macai Pakatan komunis !!!

      Tapi lepas dah Merdeka pun keparat-keparat dan anjing-anjing komunis masih nak lawan dan bunuh rakyat yang tak berdosa , JADI KOMUNIS PERJUANGKAN APA ??? hahahaha KOMUNIS HANYA PERJUANGKAN NEGARA CINA KOMUNIS DENGAN MEMBUNUH BANGSA MELAYU !!!

  21. comradealiff says:

    “Apabila kamu berlawan, kamu berkhidmat kepada negara kamu dan kamu menyerang apabila diserang.

    “Tetapi kemudian, apabila saya membaca mengenainya, saya faham beliau melawan Jepun, beliau melawan British, jadi beliau melawan untuk negara ini juga,” kata seorang bekas tentera ttg Chin Peng. BEKAS TENTERA ok! Kah kah kah kah kah! Hidup Melayu, oooopsss, hidup Parti Komunis Malaya! Kah kah kah kah kah kah! http://m.malaysiakini.com/news/241763

    • sungai_siput says:

      setakat malaysiakini blog sampah tu tak payah hang paste limk kat sini

      parti komunis berkerja sama dgn british di Malaya sbb berdendam dgn jepun

      jadi british bagi senjata dan train cina2 lahanat komunis untuk tentang jepun di tanah melayu, 1945 bila US bomb hiroshima, nagasaki,jepun menyerah kalah, tapi nafsu chinpeng lebih besar apabila berhasrat untuk memiliki tanah melayu pula

      jadi parti komunis ni ada 4 set perang dia, 1st perangdgn jepun, 2nd perang dgn british , 3rd perang dgn askar melayu, yg 4th last punya perang PRU13 baru ni, pun kalah jugak cina komunis ni, termasuk la hang yg sealiran dgn depa, kira hebat jugak lah hang ni level, mat indera, shamsiah fakeh

      ye dak comrad

    • gambus says:

      laaa jadi kau punya sumber adalah daripada Malaysiakini yang ramai puak anti melayu dan anti Islam , media pencacai Pakatan jee kaaa ???

      Kalau macam tu Malaysiakini patut buat kenyataan Jepun tu pun pejuang kemerdekaan sebab menghalau british .. bebal punya macai Pakatan komunis , ingat hebat sangat akhri sekali kutip daripada berita pencacai Pakatan malaysiakini hahahahahaha

    • Sam.Fisher says:

      comradealiff

      nampak sangat kau keliru. Bila malaysia merdeka kenapa Chin Peng masih lagi adakan serangan ke atas Malaysia?
      Kalau Chin Peng seorang yang inginkan keamanan sepatutnya dia terima kemerdekaan Malaysia dari penjajahan British dan bukannya terus menerus adakan serangan ke atas kerajaan malaysia yang sudah merdeka sejak tahun 1957 sehingga 1980.

      Dengan terus menyerang kerajaan Malaysia yang sudah merdeka itu kau gelar Chin Peng pejuang kemerdekaan?

      Kau ni gila ke bodoh? Itu pun tak boleh nak bezakan

      • ikhwan says:

        OO..pembaca setia malaysiakini,com, patut la pun..portal pembangkang..no wonder.. cinapeng rupanya. kalau komunis baguih sangat, takdela negara negara komunis berpecah dan cina yang komunis ikut amal kapitalis..hypocrite! ada lagi penyokong komunis rupanya kat sini.

    • musibat13 says:

      COMRADE gi isap k###k chin peng

  22. comradealiff says:

    Woi Mawar. Meroyan apa lagi kau ni. Chin Peng legend kot kah kah kah kah kah kah kah!

    • Kayu says:

      Ini saja tahap pencacai pakatan kaldai..,!!!..kesian teruskan menyalak macam anjing…,,auk-auk-…,.kakahkah..,kalau sampah ada juga guna dan boleh jual…,kalau Pakatan Kaldai toksid ni langsung tiada guna..,hanya menyusahkan orang..,nak jual pun tak laku ..,tiada siapa yang mahu…kahkahkah ini saja tahap pencacai pakatan haramjadah..,!!kahkahkah..

    • Mawar says:

      Woi bahlul!!! apabila kau mampos, diharapkan kau boleh ditanam sebelah hero kau bangkai chin peng.
      Haha!!

    • gambus says:

      ini jee pencacai Pakaytan komunis mampu berkata-kata akhirnya , ingat hebat sangat .. macai tetap macai

    • Hamba Ar Rahman says:

      Hang ni berminat sangat dengan ideologi komunis nampak?? hang ni nampak gayanya memuja Chin Peng juga..kalau hang ni seorang pengikut fahaman komunis yg sejati…hang pasti tak dak agama…atau dalam bahasa lain kita panggil atheist….dan kalau tak dak agama..aku rasa hang bukan orang melayu…sebb melayu2 ni kebanyakan nya lahir Islam…

  23. comradealiff says:

    Dalam menilai sejarah harus adil. Baca sejarah dari dua-dua pihak, baru dibuat rumusan atau kesimpulan. Tp berbeda dgn anjing-anjing UMNO yg lebih suka ambil sumber satu pihak, dan terus buat kesimpulan. Kan bahlol namanya? Bila habis hujah dan fakta, anjing-anjing UMNO akan mula maki hamun dan cerca. Mungkin ini budaya yang disemai UMNO pada anjing-anjing mereka. Habis hujah, lepas tu maki. Mungkin ini yang dinamakan “Ketuanan Melayu”.

    Kalau aku dilabel pengkhianat kerana mengiktiraf peranan PKM dlm menuntut kemerdekaan, maka selayaknya Tunku juga boleh dipanggil pengkhianat kerana beliau sendiri mengiktiraf peranan dan perjuangan PKM dlm menuntut kemerdekaan. Kalau was-was, boleh semak buku autobiografi Tunku yg bertajuk “Lest We Forget: Further Candid Reminiscences”. Kalau malas membaca, boleh teruskan makian dan cerca.

    Macai-macai UMNO ni konon iktiraf Tunku sbg Bapa Kemerdekaan, tapi buku autobiografi Tunku yang banyak menceritakan ttg kemerdekaan Malaysia pun tak baca. Kah kah kah kah! Slogan UMNO tepat sekali; dulu, kini selamanya bahlol.

    • Kayu says:

      Dalam menilai sejarah harus adil. Baca sejarah dari dua-dua pihak, baru dibuat rumusan atau kesimpulan. Tp berbeda dgn anjing-anjing DAP yg lebih suka ambil sumber satu pihak, dan terus buat kesimpulan. Kan bahlol namanya? Bila habis hujah dan fakta, anjing-anjing DAP akan mula maki hamun dan cerca. Memang ini budaya yang disemai DAP pada anjing-anjing dan babi mereka. Habis hujah, lepas tu maki..
      Memanglah ko pengkhianat kerana mengiktiraf peranan PKM dlm menuntut kemerdekaan sedangkan mereka melawan penjajah hanya untuk menjajah sama macam British lawan Jepun..bodoh.!!..bezanya Komunis dengan British adalah Komunis mempergunakan rakyat negara ini untuk mencapai matlamat mereka ,sedangkan British mengguna tentera mereka sendiri.dan tentera upahan.,.,itupun masih tak faham ..,cacai.. , maka selayaknya kamu dipanggil komunis kerana mengiktiraf peranan dan perjuangan PKM dlm menuntut kemerdekaan sedangkan mereka berperang hanya untuk perut mereka, dan kemerdekaan hanya dituntut oleh mereka yang dijajah …,ayat pejuang kemerdekaan dengan penjajah pun tak dapat nak dibezakan..,,, ada hati nak jadi penkaji sejarah ,.bengong ,,.jahanam sejarah negara kalau ,,.pakatan kaldai ni perintah negara..,.silap-silap Chin peng ditulis sebagai bapa kemerdekaan..,adoi bertapa bengong dan tololnya pencacai pakatan kaldai ni…pergi pangil pencacai yang cakap banyak dalam Malangsialkini masuk portal ni… dalam tu bolehlah hanya komen pencacai haramjadah disiarkan…,telor tak dak punya portal..,telus dan adillah sangat pergi mampuslah,.., . Kalau malas membaca, boleh teruskan makian dan cerca.ayat tu hanya sesuai untuk ko tu…,memang patutlah nasihat diri sendiri..,
      Macai-macai DAP ni konon iktiraf perlembagaan negara,tapi hanya perlembagaan yang menguntungkan mereka..,kalau hak orang lain semua nak sapu . Kah kah kah kah! Slogan DAP tepat sekali;Komunis dulu, kini selamanya .

    • gambus says:

      nak menilai sejarah memang perlu adil !! TAPI bila anjing-anjing Pakatan komunis aliff ashraff kata Jepun menyerah sebab PKM , ini hujag bodoh woiii !!! ni memang sah otak dah mereng , itulah aliff ashraff anjing komunis !!!

      Hujah apa yang ada macai komunis aliff ahsraff ??? dah laa takde hujah , anjing keparat komunis macam kau memang patut kena maki .. harrkk tuihhh – https://www.facebook.com/comradealiff

      Tunku Abdul Rahman pun banyak kali tak pernah mengiktiraf komunis , semasa dalam zaman pemerintahan Tunku pun komunis ditentang dengan habis-habisan apabila membunuh orang kampung sesuka hati , malah Tunku juga telah melaksanakan undang-undang darurat untuk melawan puak racist anti Islam dan anti Melayu komunis ni !!!

      kakakakakakakakaka macam ni kee hujah kau woiii ??? nak suruh orang baca buku , lain kali baca sejarah sampai habiss laaa aliff ashraff anjing komunis !!!

      Komunis pejuang kemerdekaan ??? Tanah Melayu dah merdeka pun komunis masih membunuh rakyat untuk merampas kuasa dan membina negara bangsa cina komunis dibawah Parti Kuomintang .. jadi bila pulak komunis nak merdekakan Tanah Melayu ??? hujah kau bodohlaaa aliff ashraff anjing komunis !!!

      sebab kau bodoh sangat , tu yang kena maki tu aliff ashraff anjing komunis !!!

  24. macai says:

    yang menuntut kemerdekaan hanyalah tunku dan ameno sahaja.yang lain xyah sibuk okay.bersusah payah tunku pegi ke london berunding ngn british,nak bagi komunis dapat nama buat apa?berapa ramai pejuang ameno yang terkorban dulu?dah lupa ke?mat kilau,tok janggut,datuk bahaman,leftenan adnan tu semua ahli majlis tertinggi ameno zaman dulu.korang taktau ke?tu la lain kali pegi la muzium wat research.senang citer,hanya ameno yang menuntut kemerdekaan.ada faham?

  25. comradealiff says:

    Kah kah kah! Ramai sebenarnya ahli UMNO yg bertumpah darah lwn penjajah. Selain yg disebutkan di atas, kita ada Dato’ Maharaja Lela di Perak, Dato’ Abdul Rahman Limbong di Terengganu, Yamtuan Antah di Negeri Sembilan, Mat Saleh di Sabah dan Rentap di Sarawak. Mereka ini adalah ahli UMNO sejati yang berani bangkit lwn penjajah, yg akhirnya mati di tangan British dan ada yg dibuang negeri. UMNO dulu, kini dan selamanya terpahat dlm sejarah sbg pejuang kemerdekaan yg berani MENUMPAHKAN DARAH dlm mempertahan bangsa dan negara. Hidup Melayu! Hidup UMNO!

    • Kayu says:

      Mana ada UMNO pejuang kemerdekaan ..,DAPlah …Limkitsiang …merupakan bapa kemerdekaan dan pembuat dasar DEB yang menjadikan sibotak AIR Asia dan Nazir RAzak kaya sampai jadi Cina dah sekarang ni…,Mahathir tu sangat kejam berjuta orang Cina telah disembelih dan dibom sampai hancur,,.dan menyamun Limgoh tong,Eric chia,Robert kouk, Vincent tan serta semua taikun Cina harta mereka telah dirampas sampai jadi papa kedana merempat mengemis tepi jalan ..,tidur tepi longkang.., tak guna punya Mahathir..,

    • gambus says:

      ramai pemimpin UMNO yang tedahulu sudah terlibat dalam perjuangan menentang Jepun , British dan Komunis sebelum penubuhan UMNO sendiri …

      UMNO juga telah berjaya mendapatkan kemerdekaan , malah Komunis cuba merampas dengan membunuh rakyat tak berdosa walaupun Tanah Melayu telah bebas untuk membina negara bangsa cina komunis mereka … jadi aliff ashraff anjing komunis fakta kau kata komunis pejuang kemerdekaan adalah jelas menipu !!!

      Fakta kau sebelum ini mengatakan Jepun menyerah kalah sebab PKM , jelas menunjukkan kau , aliff ashraff hanya anjing komunis yang tak berotak

      fakta kau mengatakan Tunku mengiktiraf komunis juga meleset , sewaktu pemerintahan tunku komunis yang cuba membina negara bangsa cina komunis telah ditentang habis-habisan kerana membunuh rakyat Tanah Melayu sesuka hati mereka .. nyatanya jelas kau aliff ashraff adalah hanya anjing komunis

      Lebih hina lagi kau cuba justifikasikan pembunuhan dan kekejaman komunis adalh wajar dalm waktu Perang .. nyata lagi sekali kau aliff ashraff hanya binatang anjing komunis !!!

      fakta kau hanya daripada kanak-kanak ribena , itulah kau , macai pakatan komunis

  26. comradealiff says:

    Jgn lupa, Tunku Abdul Rahman juga seekor anjing komunis kerana mengiktiraf komunis sbg pejuang kemerdekaan dlm buku autobiografi beliau bertajuk “Lest We Forget”. Cuba Google sikit kalau ye pun pemalas membaca. Kah kah kah kah kah! Suka betul tgk macai2 UMNO emo. Sumpah syok! Kah kah kah

    • gambus says:

      hahahahaha nak berbelit kee ?? Dalam Pemerintahan Tunu Abdul Rahman komunis semua diburu dan DIBUNUH SEBAB komunis telah membunuh rakyat yang tak berdosa untuk membina negara bangsa cina Komunis hahahaha lain kali baca sejarah laa anjing komunis Pakatan aliff ashraff (facebook.com/comradealiff)

    • Hamba Ar Rahman says:

      Hello Bro…dari hang melalut tak puas hati kat sini dan sibuk konon nak betulkan sejarah…aku rasa ada bagus juga hang pi lawan ketua hang tu (LGE) dan tengok hang dapat jadi ketua atau tidak….dok melalak panggil orang lain anjing…tapi hang sendiri jadi khinzir DAP…hang tak cemuih kaa…pi lah bertanding….ooopss…aku terlupa….kalau hang melayu….nilai hang hanya 50 sen dalam DAP….

  27. comradealiff says:

    Aku mmg komunis berbangsa Melayu dan beragama Islam. Ada masalah? Kah kah kah kah!

    • Sam.Fisher says:

      Even komunis pun kauak boleh nak beza.. pengikut komunis tak percaya tuhan .. golongan athies sama seperti pengasas fahaman komunis dan pejuang fahaman komunis kemudiannya seperti Lenin, Stalin dan Mao

    • WTF says:

      Takder masalah…

      But to win the heart and minds of Malaysian people with communist ideology will be hard for you lots…

      Ambiga may go on strike again, along with her posse…

      • comradealiff says:

        Kah kah kah kah! Apa kena mengena Ambiga dgn Communism? Gila punya bahlol Melayu UMNO yang bersenjatakan keris dan songkok tinggi ini. Kah kah kah kah kah kah!

        “But to win the heart and minds of Malaysian people with communist ideology will be hard for you lots…” Kah kah kah kah! Benarkan PKM bertanding pilihanraya dan jadi sebuah parti politik yang sah. Dah keluar keputusan pilihanraya, baru boleh buat conclusion Communism diterima atau ditolak. Baru betul berani. Baru betul darah Melayu.

        Aku percaya lembu-lembu dan keldai-keldai UMNO sendiri pun tak tau apa itu Communism. Org maki, hangpa pun maki. Kayu dulu, kini dan selamanya

        • WTF says:

          Like I said…I have no qualms with you or the communist ideology…just to understand on communism

          In the event, during that time or any other time (now probably is the best time) communist party is accepted as a legal party to compete in the national election, what will communist do to win the hearts and minds of Malaysian people…

          Do your party would agree for equal status among all people of Malaysia, where there is a common ownership of government between it’s citizens (Soviet Union on it’s old day).

          Or would the communist party will promote what China is currently practicing, whereby China still maintain one political party to rule China but open up the market to other world, where capitalism shall be adhere (with some conditions/restriction of course)

          Which is one is it, my comrade

          • comradealiff says:

            CPM supported Perlembagaan Rakyat proposed by PUTERA-AMCJA in 1947. What more to say? Go and read

          • Kayu says:

            Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

          • gambus says:

            memanglaa PKM support sebab ia adalah tali barut komunis , perlembagaan yang mengatakan semua bangsa adalah Melayu TAPI jelas tidak menyebut dimana Islam .

            Chine Peng hanya ingin menjadi seperti mao

          • WTF says:

            Relax comrade…

            I try to download through but quite unsuccessful

            But I find a link here (maybe not credible to your eye but the rest keep getting error message on the host when I download it)

            http://khaikerr.blogspot.sg/2012/02/perlembagaan-rakyat-1947.html

            Except for Tanah Melayu dan Singapura disatukan, Raja2 Melayu mempunyai kuasa sebenar, Merah Putih (Kelantan ker) jadi warna bendera Tanah Melayu and semua warganegara Tanah Melayu harus dinamai Melayu, I think the rest is the same as Perlembagaan Malaysia (which btw irrelevant to the topic I discuss, but no problem comrade)

            Let say if CPM is still around and is able to compete in the Malaysian Election, do you think the Malaysian people will be able to accept it?

            Semua warganegara Tanah Melayu harus dinamai Melayu??? The Malays will object to it for reason that a race is still a race, why share with others. besides in Perlembagaan Rakyat 1947, kedudukan istimewa org Melayu dikembalikan, so don’t you think the Malays will agree to it when all Chinese and Indians are also “Melayu”.

            The Chinese will object it, especially those from Dhong Zhong (sekolah Cina rings any bell) and DAP. I believe even MCA and Gerakan too will jump in the wagon and oppose it (hilang identity Cina) though I do not think the Chinese will oppose when it comes to kedudukan istimewa shall belong to them.

            What are your thought on this subject, my comrade?

          • gambus says:

            Lagi satu saudara WTF perlembagaan rakyat tu sememangnya adalah dibuat oleh tali barut komunis , intipati utama menghapuskan bangsa dan yang kedua membuang agama Islam .. tidak dinyatakan dengan jelas mengenai agama Islam dalam Perlembagaan Rakyat yang telah dibuat oleh komunis keparat !!!

            Dengan ini komunis akan menimbulkan huru hara dalam diri setiap rakyat dan akhirnya semua orang akan memuja Chin Peng , sebagaimana rakyat cina hari ini memuja Mao

          • WTF says:

            Setuju dgn pandangan saudara gambus…

            Dah semua bangsa jadi “Melayu”, dan telah sedia ada “adat istiadat dan agama Islam dikawal oleh Melayu”, tak mungkin “Melayu” baru ni nak kawal adat istiadata dan agama Islam nanti…

            Do you agree on the assessment above, comrade???

            Or comrade will deny or tulis “Apa benda hang meroyan panjang-panjang ni anjing? Malas la baca hg merepek”.

          • gambus says:

            motif utama komunis menghapuskan jati diri , seperti dichina masa kebangkitan komunis , ibu bapa dimaki / dipukul anak sendiri secara besar-besaran dan secara umum dibuat oleh parti komunis China yang dibanggakan PKM dan pelbagai kegiatan yang cukup menghinakan lagi

            Satu fakta yang cukup menarik saudara WTF , kalau semua bangsa adalah bangsa Melayu , macamana pulak adat setiapnya , malah agama Islam tidak dinyatakan dengan jelas sepertimana dalam Perlembagaan malaysia dengan jelas mengangkat agama Islam dan mengakui Melayu itu Islam .

            aku pun sendiri fikir macai Pakatan komunis Aliff Ashraf hanya mampu buat kenyataan “Apa benda hang meroyan panjang-panjang ni anjing? Malas la baca hg merepek”.

            Lepas tu hilang bagai seorang bacul seperti pemimpin mereka !!!

    • sgnt assan says:

      Isy isy isy..Fahaman komunis tapi Islam? Munafikla hang ni..

    • musibat13 says:

      woi budak bingung…aku ingat kau da kene sawan babi….mana ada kominis islam….bahlol,bingung,tolol,

  28. comradealiff says:

    Aku tak rasa Tunku menipu dlm buku beliau. Kah kah kah kah! Mungkin anjing-anjing Melayu kurap UMNO tak boleh terima kenyataan bhw Tunku juga iktiraf perjuangan Tunku. Aku pertahan hujah melalui buku, anjing-anjing Melayu kurap UMNO pertahan guna apa? Tulang? Kah kah kah kah kah kah macai macai

    • Kayu says:

      Anjing gila tak diberi makan oleh tuan dia ,,..tak lama lagi jadi gila babi..!!

    • gambus says:

      hahahahaha nak berbelit kee ?? Dalam Pemerintahan Tunku Abdul Rahman komunis semua diburu dan DIBUNUH SEBAB komunis telah membunuh rakyat yang tak berdosa untuk membina negara bangsa cina Komunis hahahaha lain kali baca sejarah laa anjing komunis Pakatan aliff ashraff (facebook.com/comradealiff)

      • Hamba Ar Rahman says:

        Kepada pembaca2 budiman…percayalah cakap saya…setelah tidak berjaya dalam PRU13 yang lepas….pengikut2 Komunis dan penyokong2 PR telah pun menggunakan taktik baharu…mereka cuba menanamkan kebencian kepada sistem yg sedia ada…dan berusaha mengelirukan orang muda yg malas membaca buku sejarah…serta tidak dapat direct story dari datuk nenek mereka (sebb kebanyakannya sudahpun meninggal dunia)….mereka cuba menyasarkan golongan2 muda yg lahir selepas merdeka dan hanya sibuk bermain game dan browse internet….cara mereka kali ini lebih licik…setelah cuba memecah belahkan melayu tapi masih gagal menang…mereka cuba mengelirukan pula golongan2 yang lemah akal dan minda….mereka cuba menanam kecintaan kepada komunis dan menyemarak api kebencian kepada Umno….mereka cuba membakar emosi rakyat di luar sana….pesanan saya…jgn mudah terpedaya….mereka hanya cuba menjual undi…dan jika anda sudah terbeli undi mereka….belum tentu anda mendapat barang yg anda mahukan….

  29. comradealiff says:

    Typo; “bhw Tunku juga iktiraf perjuangan komunis dan PKM.”

    • gambus says:

      hahahahaha nak berbelit kee ?? Dalam Pemerintahan Tunu Abdul Rahman komunis semua diburu dan DIBUNUH SEBAB komunis telah membunuh rakyat yang tak berdosa untuk membina negara bangsa cina Komunis hahahaha lain kali baca sejarah laa anjing komunis Pakatan aliff ashraff (facebook.com/comradealiff)

  30. Kayu says:

    Wahai bahalol dari mana ko belajar bahan yang ditulis dalam buku seseorang boleh dijadikan fakta sejarah …,otak longkang punya budak..,.!!….kesian mak bapak engko ..,susah-susah hantar anak ke sekolah.,nak bagi pandai,. tapi jadi bodo lebih dari lembu..,!!!..lembu tengok komunis pun lari ..,budak tiga suku ni nak angkat komunis sebagai pejuang…,bengong.,

    • comradealiff says:

      Kah kah kah! Komunis lah yang paling berani. UMNO punya keris letak mana masa tu? Simpan dalam seluar? Kah kah kah kah

      • gambus says:

        Komunis memang berani !! Berani membunuh rakyat yang tak berdosa sesuka hati mereka demi membina negara bangsa cina komunis kat Tanah Melayu … akhirnya komunis semua mampus mati katak , berani kee ni woii ???

        • Kayu says:

          Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

          • gambus says:

            satu persatu fakta di kena masuk longkang !! lepas tu merengek bila komen dia kena respons , tahu pun takut ! , memang dasar komunis keparat punya manusia

      • musibat13 says:

        force 136 yg di ketuai oleh raja lope n the malay geng ade tau ka comrade…ada baca sejarah ke not only that dammed commie fight the japs….but the ex malay also fight the japs….lagi berunding secara damai itu kan satu sunnah nabi…….

    • Mawar says:

      Dia nak layan satu buku tu jerrr….itu sajerbukti sejarah dia.
      Padahal english pun tak lepas sgt. Tak faham betul2.
      Dalam buku lest we forget tu, tunku abdul rahman kata komunis punyai niat jahat. Yang dia dok baca sekangkang ayat dua jer….dia tak nak relate actions yang tunku dan PM-PM buat/bertindak ke atas komunis sampai 1989.
      tahap otak 3 suku budak muda ni lah si comrade@ashraff aliff. Lagi bagus kalau dia ngaku dia komunis, kalau 13 mei tercipta lagi….dia sepatutnya berasa takut dgn statement yg sudah dikatakan sebab akan ada ramai pendekar yang wujud masa tu…..selagi boleh ketawa kah kah kah…hang ketawa lah kuat2 comradealiff

      • comradealiff says:

        Yang hunus keris lawan British dulu adalah Tunku. So beliau mmg layak dipanggil bapa kemerdekaan. Terima kasih Tunku kerana tidak tunduk dan tidak jadi keldai kepada British mcm Chin Peng. Saya bangga lahir di Malaysia.

        • gambus says:

          Tunku Abdul Rahman adalah seorang pemimpin hebat UMNO dan semasa pemerintahan beliau juga chin peng dan komunis diburu dan dibunuh kerana mereka adalh pengganas dan pengkhianat yang ingin merampas Tanah Melayu dan membina negara bangsa cina komunis !!!

          • Kayu says:

            Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

      • comradealiff says:

        Kpd sesiapa yang rajin, boleh ke Tugu Negara dan tengok setiap wajah yang menjadi tugu itu. Dari pengamatan saya, wajah-wajah yang berdiri hampir kesemuanya berwajah Mat Salleh atau kacukan, sehingga menimbulkan persoalan samada mereka berbangsa Malaysia atau tidak. Manakala, yang berbaring atau “mati” pula kesemuanya berwajah Asia. Tidak kiralah samada mereka komunis atau sebaliknya, mereka adalah rakyat Malaysia yang sedang “dipijak” oleh bangsa asing/luar.

        Kadang-kadang saya terfikir, adakah kita lebih bencikan komunis dari PENJAJAH sehingga dibuat tugu dan setiap tahun akan ada pemimpin yang akan pergi sembah Tugu Negara.

        Cukup hebat sejarah kita mengelirukan kita semua. Betul lah ada ungkapan seperti “Sejarah ditulis oleh orang yang menang”.

        TAHNIAH UMNO, dulu, kini dan selamanya pembohong. Orang lain berjuang, dia dapat nama. Lembu punya susu, sapi dapat nama.

        • WTF says:

          Hehehe…

          Apa kata kalau comradealiff pergi amend article Wikipedia tu…

          http://en.wikipedia.org/wiki/National_Monument_(Malaysia)

          Mana tahu, kot2 pandangan hang diterima…

          • comradealiff says:

            Kah kah kah kah! Disebabkan aku dianugerahkan otak dan akal fikiran lah aku boleh bebas berfikir dan mempersoal. Lainlah lembu UMNO. Lembu la katakan. Angguk saja kah kah kah kah kah

          • WTF says:

            Nope, I never question your thought on this issue…

            But if you truly believe what you believe, one way as a start is to amend the Wikipedia as I recommended (there are other ways too, use your imagination)

            It is better suggestions than what you are doing now, which is ranting here and fell not happy that no one here believes you…

            Or is it as communist traits not to think or do something for themselves and wait for your leader to instruct you…

            Are you awaiting your orders, my comrade…

          • Kayu says:

            Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

          • Hamba Ar Rahman says:

            Laa…punyalah minda hang korupted…sampai muka patung kat tugu pun hang boleh nampak macam muka omputih…hang tak baca ka dalam paper beberapa minggu lepas ada satu orang tua umur dah 90 lebih….dia merupakan salah sorang model tugu negara tu…dia menceritakan betapa lenguhnya tangan dia memegang bendera berjam2…tapi disebabkan bersemangat….maka dia tetap berdiri posing panas2 dan lenguh kaki lutut….

          • gambus says:

            manusia pemalas macam aliff ashraff ni mana nak baca pasal perkara tu suadara har , dia hanya baca apa yang dia nak percaya

            terutama dia percaya bahwa Jepun menyerah kalah sebab PKM hahahahahahahahaha

        • gambus says:

          pembohong?? yang kata Jepun menyerah kalah sebab PKM tu kau sendiri , ini jelas adalah satu penipuan !!! dasar macai komunis Pakatan !

          Tugu negara tu pun mahu jadikan isu , macam fitnah puak komunis Pakatan kepada Tun Razak konon beliau balaci Jepun , rupa-rupanya Tun Razak adalah perisik yang melawan Jepun …

          Kasi belajar dulu , Komunis hanyalah keparat dan binatang dimata rakyat Malaysia kecuali anjing-anjing komunis macam kau aliff ashraff (facebook.com/comradealiff)

          • Hamba Ar Rahman says:

            Bro Gambus…nampak gayanya PR sudah menghantar seorang lagi pembantu kepada Bujuk….sebb Bujuk dah tak menang tangan….kalau dulu…Bujuk merupakan kaki fitnah dan pembelit bawaan PR dalam ni…tapi Bujuk lebih mengkhusus kepada membelit dan mengelirukan pembaca dalam bidang agama….manakala si Mamat sekor yg baru ni membelit dalam hal sejarah….nampak gayanya ulama2 dari PAS sudah turun padang…(aku katakan ulama PAS kerana mamat ni baru mengaku dia melayu beragama Islam dan berfahaman komunis….setahu aku komunis yg beragama Islam hanya wujud dalam parti PAS….aka Mat Sabu yg menyokong Mat Indera….tapi baru2 ni komunis2 dan Syiah2 ni semua telah dinaik taraf kepada ulama….hehe)

          • gambus says:

            takpe saudara HAR , kalau puak Pakatan ni nak mengulang seribu fitnah yang sama , aku akan mengulan fakta yang sama walau beribu kali pun hehehehe

            Lagipun senang jee nak bantai fakta dia tuu …

            Bujuk bukan tak menang tangan , tapi dia sendiri dah tak berani masuk , sebab dengan mudahnya fitnah dia kantoiii .. tgklah sekarang dia masuk pun tak selalu , bagi komen lepas tu lariii , macam pondan anwar yang pengecut tu

  31. comradealiff says:

    Kita jangan lupa, PKM pernah membantu kerajaan menentang Jepun. Malah, PKM berganding bahu dengan kerajaan dan British untuk memerangi Jepun di negara kita. Hanya selepas PKM menunjukkan penentangan terhadap British, PKM dianggap sebagai musuh. Lembu punya Melayu UMNO

    • WTF says:

      Bila hang kata PKM pernah membantu kerajaan menentang Jepun, kerajaan mana yg hang refer tu???

      Boleh tolong bagi pencerahan akan perkara ini???

      • comradealiff says:

        Di setiap negeri pada masa tu kan ada kerajaan yang diketuai Gabenor. Belum ada Persekutuan lagi. PKM bekerjasama dgn BMA – British Military Administration

        • WTF says:

          However, it was written differently here…

          http://en.wikipedia.org/wiki/British_Military_Administration_(Malaya)

          “The British Military Administration (BMA) was the interim administrator of British Malaya between the end of World War II and the establishment of the Malayan Union in 1946. Specifically, the entity lasted from September 1945 to April 1946. The Federated Malay States, the Unfederated Malay States as well as the Straits Settlement including Singapore were placed under temporary British military rule.”

          I believe the government you refer is a different government that you mention…unless your source said differently…

        • gambus says:

          hahaha bangangnya anjing komunis aliff ashraff (facebook.com/comradealiff) , woiii kerajaan kepala hotak kau !!!

          Sedangkan lepas Tanah Melayu merdeka pun komunis keparat ni telah berperang dengan kerajaan Tanah Melayu dan membunuh sesuka hati mereka !!!

        • Kayu says:

          Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

  32. comradealiff says:

    Aku pelik; kenapa Perlembagaan Rakyat 1947 yang diusulkan oleh gabungan PUTERA-AMCJA ditolak bulat-bulat oleh British dan UMNO? Ada satu persoalan lagi; kenapa UMNO tidak menyokong Perlembagaan Rakyat 1947 dan lantas menyokong perlembagaan yang dikarang bulat-bulat PENJAJAH BRITISH?

    Mungkin kaldai-kaldai ada jawapan.

    • Kayu says:

      Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

    • sgnt assan says:

      mungkin hang lupa malayan union kot?? kalau tak kerana keberanian orang-orang melayu, tak taula apa jadi..tapi nasib baik, bukan semua melayu macam hang..

  33. comradealiff says:

    Tarikh 18/6/1948 — British isytihar Darurat. Tangkap tokoh-tokoh parti politik dlm gabungan PUTERA-AMJCA. Haramkan semua parti-parti, NGO-NGO yg ada dlm gabungan tersebut. Pelik, UMNO, MCA dan MIC tidak diharamkan dan tokoh-tokohnya bebas.

    Mungkin lembu-lembu UMNO ada jawapan utk ini.

    • WTF says:

      You may want to read about Malaysian Emergency here…

      http://en.wikipedia.org/wiki/Malayan_Emergency

      But I think you do not want to believe it, don’t you???

      • comradealiff says:

        At Wiki, anyone can edit and amend bro. Go find a book and other reliable sources lah lagi baik. Jangan jadi Melayu malas. Dalam Wiki tak cakap pun gabungan PUTERA-AMCJA diharamkan. Padahal dalam buku teks Sejarah pun dinyatakan. Aduiiiii

        • Kayu says:

          Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

        • WTF says:

          Then why do you not create one under PUTERA-AMCJA on Wiki…

          Since you believe in what you believe…besides you are allowed the freedom to express yourself…

          But, my opinion won’t matter to you, isn’t it so, my comrade?

  34. comradealiff says:

    UMNO nak padam sejarah mereka jadi talibarut dan anjing British dgn menyokong British menahan tokoh-tokoh nasionalis Melayu spt Borhanuddin Helmi, Pak Sako, Boestamam, Aziz Ishak dll.

    Anjing-anjing Melayu UMNO tahu mengenai perkara ini?

    • Kayu says:

      Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

    • gambus says:

      Bila anjing – anjing komunis dah kalah dan tak dapat memuja chin peng , terus nak merengek ungkitkan hal lain .. hahahahaha

      chine peng hanya ingin menjadi seperti mao , iaitu dipuja oleh anjing komunis macam kau aliff ashraff

  35. comradealiff says:

    Tamat perang dunia, British kembali nak kuasai Malaya dgn cadangan Perlembagaan Kolonial. UMNO takda cadangan, sebaliknya sokong British. Perlembagaan Rakyat yang diusulkan PUTERA-AMCJA ditolak mentah-mentah. Tahniah kerana UMNO adalah anjing British paling setia pada tuannya. Terbukti dalam lipatan sejarah

    • Kayu says:

      Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

    • gambus says:

      Putera-AMCJA tu semstinya adalah tali barut komunis keparat , perlembagaan yang jelas komunis yang menetapkan semua bangsa Melayu tanpa mengira KAUM TAPI tidak jelas mengenai Islam …

      ini memang perlembagaan komunis !!! yang menolak agama , tapi memuja chinpeng

  36. comradealiff says:

    PUTERA-AMJCA anjur himpunan-himpunan aman ajak rakyat sokong Perlembagaan Rakyat 1947. UMNO pula sokong Perlembagaan Kolonial British. UMNO khianat sejak mula!

    • Kayu says:

      Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

    • gambus says:

      Perlembagaan yang jelas berlandaskan ideologi komunis yang tak suka kepada agama TAPI hanya memuja chin peng , sebagaimana tanah besar china memuja Mao !!!

      Nasib baik komunis mampus kena halau !!! hahahahaha

  37. comradealiff says:

    Dlm situasi semua tokoh PUTERA-AMJCA ditahan, parti-parti politik diharam, PKM lancar penentangan bersenjata. Ini jadi bahan British utk racuni rakyat. UMNO tumpang sekaki jadi barua lawan pihak yang lawan penjajah

    • Kayu says:

      Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

    • gambus says:

      Perlembagaan yang jelas berlandaskan ideologi komunis yang tak suka kepada agama TAPI hanya memuja chin peng , sebagaimana tanah besar china memuja Mao !!!

      Nasib baik komunis mampus kena halau !!! hahahahaha

    • musibat13 says:

      di sebab kan umno mic mca kau hidup dalam harmoni tk mcm kt Somalia Cambodia north korea cuba yaman utara afganistan…di zaman kominis

  38. sungai_siput says:

    jangan sedih2 lah comrad pasai chin peng dah mati tu

    komunis pun dah jadi sejarah kat tanah melayu ni, tak guna hang meroyan pasai UMNO, pasai perjanjian komunis yg lepaih

    PRU13 cina tolak UMNO/BN pun,Orang melayu masih merintah Malaysia lagi comrad, dapat ka sapa2 dari geng PR Komunis hang tukar penmimpin melayu, tak dapat kan……

    100 tahun lagi pun belum tentu puak hang boleh menang dan perintah malaysia ni, itu pun kalau UMNO lip lap dan tido, tapi kalau pemimpin UMNO betui2 jaga agama dgn orang melayu, naik kan ekonomi melayu, 1000tahun pun cina komunis tak leh perintah malaysia

    • comradealiff says:

      Meroyan la sorang-sorang anjing

      • gambus says:

        marah pulak anjing komunis aliff ashraff (facebook.com/comradealiff)

      • Kayu says:

        Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

      • Hamba Ar Rahman says:

        Dari atas sampai bawah…yang aku tengok meroyan macam orang gila terlepas dari Tanjung Rambutan ialah hang jer Aliff Melayu Murtad (sebb hang mengaku komunis….komunis takdak agama)….lagi nak kata kat orang lain meroyan…..

  39. sungai_siput says:

    PUTERA-AMJCA anjur himpunan-himpunan aman ajak rakyat sokong Perlembagaan Rakyat 1947. UMNO pula sokong Perlembagaan Kolonial British. UMNO khianat sejak mula!

    apasai rakyat taknak ikut???

    ini semua izin Tuhan comrad, takdak sapa yg boleh lawan rancangan Tuhan, tuhan nak UMNO merintah malaysia ni, bukan komunis…..

    kalau hang nak tau kan comrad

    Tuhan ni satu, bukan 3 yg mcm geng2 hang cakap, tuhan takdak anak, takdak bini

    lagi satu komunis ni depa ngaku takdak Tuhan, hang ni geng mana satu ni?? aku pun konpius baca hujah bodoh hang

    cuba hang tgk ni apa makcik dgn budak2 ni cakap pasai apa yg hang tulih, comrad

    http://farm9.staticflickr.com/8384/8526867651_635e52dfb8_z.jpg

    http://i1.ytimg.com/vi/BxtN7sKDt5E/hqdefault.jpg

    http://static.rappler.com/images/20130829-india-women.jpg

  40. sungai_siput says:

    PUTERA-AMJCA anjur himpunan-himpunan aman ajak rakyat sokong Perlembagaan Rakyat 1947. UMNO pula sokong Perlembagaan Kolonial British. UMNO khianat sejak mula!

    apasai rakyat taknak ikut???

    ini semua izin Tuhan comrad, takdak sapa yg boleh lawan rancangan Tuhan, tuhan nak UMNO merintah malaysia ni, bukan komunis…..

    kalau hang nak tau kan comrad

    Tuhan ni satu, bukan 3 yg mcm geng2 hang cakap, tuhan takdak anak, takdak bini

    lagi satu komunis ni depa ngaku takdak Tuhan, hang ni geng mana satu ni?? aku pun konpius baca hujah bodoh hang

    • comradealiff says:

      Malas layan hang la anjing. Aku manusia, hang anjing. Mana layak berhujah

      • sungai_siput says:

        puak2 hang memang malas pun, satu malaya tau, itu mmg ada kebenaran nya

        yg tau…. rompak harta rakyat malaysia, patut lah hang sokong komunis

        • comradealiff says:

          Yg rompak harta rakyat adalah pemimpin-pemimpin Melayu UMNO yang beragama Islam. Komunis dan PKM tak pernah perintah Malaysia. Jgn melalut anjing

          • sungai_siput says:

            huuih tu dia…kat selangor habis reta org melayu di rompak kat ronnie liu

            UMNO ambik takpa… ni negara melayu punya, kalau bodo tak mau pecayan jugak, cuba tgk PRU13 baru ni , cina full swing, ada cina dapat merintah??

            rakyat suka UMNO, pasai tu UMNO menang, UMNO tak kalut bagi org kristian guna kalimah Allah mcm PKR dgn PAS

            hang menang ka PRU13 baru ni comrad???

          • sungai_siput says:

            comradealiff says:
            Yg rompak harta rakyat adalah pemimpin-pemimpin Melayu UMNO yang beragama Islam. Komunis dan PKM tak pernah perintah Malaysia. Jgn melalut anjing

            hahaha, comrad hang kantoi dgn aku…
            benci sungguh hang dgn bangsa melayu dan islam ye comrad

            mmg lah pemimpin UMNO beragama islam, mana ada agama kristian

            hang ni tak tahan kena pressure lah, tak tahan kena psiko…. abih hang dedah pasai diri hang… macam mana nak jadi komunis ni????

            tgk ronnie liu,jeff ooi lim kit siang, nga ngeh, depa kena pressure lagu mana pun depa tetap kata depa pejuang demokrasi, walaupun kita tau depa penyokong komunis , siap p lawat mayat chin peng lagi

            bukan macam hang comrad..lembik

          • gambus says:

            kan aku cakap si anjing komunis aliff ashraff (facebook.com/comradealiff) ni baruaa Pakatan , berapa banyak puak DAPigs dah sapu harta rakyat selangor sampai mesyuarat exco kat luar negeri tu hahahaha

            sosialis Pakatan pun semuanya dah naik mercedes siap driver lagi , ni sosialis bangang namanya hahaha

          • Kayu says:

            Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

      • gambus says:

        hahahaha aliff ashraff (facebook.com/comradealiff) dah taktahu nak cakap apa dahh terus kata orang lain tak layak hujah !!!

        • sungai_siput says:

          alah budak2 bro gambus si comrad ni,

          tapi yg pasti dia cukup benci dgn pemimpin islam dan bangsa melayu

          langau mcm tu lah

          • gambus says:

            dia benci Melayu tapi dalam perlembaan rakyat cuba mengangkat Melayu TAPI tak jelas agama apa !!!

            Sebab tu Perlembagaan Rakyat ni hanya mainan puak komunis untuk menjerat rakyat Tanah Melayu dengan menggunakan nama ‘Melayu’ TAPI akan memuja komunis chin peng … dari perlembagaan rakyat memang jelas komunis ni mmg tak suka agama Islam !!!

            Bila terdesak nak sokongan Melayu pandai pulak guna nama Melayu !! itualh komunis keparat !!!

          • Hamba Ar Rahman says:

            Kalau dah benci sangat dengan pemimpin melayu dan muslim/mukmin…bukan saja sekelas dengan Red bean army lagi…dah jadi setaraf dengan devil’s army…

      • WTF says:

        Hehehe…

        MARAH NAMPAK BRO…

        Janganlah gitu…nanti aku mintak Jonah call Bang Non suruh pujuk…

        Okay comrade…

        • Hamba Ar Rahman says:

          mana mamat tu tak marah….forumer2 dalam ni bidas sampai ‘ketepek’ tahi ayam terkena batang hidung dia…last sekali…bila hati dia dah bengang tak dapat jawab….boleh pulak kata malas nak baca…malas nak komen….yang sebenarnya…dia dah jadi psiko…panas dan berasap….ni kalau berdebat di luar ni, mahu ditembaknya atau dipenggalnya kepala orang yg dia lawan debat…almaklum sajalah…nama pun species komunis bebal…..dan aku tengok dia suka sangat keganasan….dan bersetuju bahawa adalah perkara biasa rakyat mati dibunuh masa perang…bukankah bengap gila tu…dalam perang pun ada code of war…budak, orang tua dan perempuan tak boleh dibunuh…so…kalau komunis lahanat tu membunuh juga…mereka bukannya lagi pejuang…tapi penjenayah perang…

      • Hamba Ar Rahman says:

        Kau mana layak jadi manusia pun…tak dak ciri2 kemanusiaan pun aku tengok pada kau….kau promote keganasan…kau kata biasalah dalam perang ‘killed or be killed’….kalau dah orang2 tak berdosa be killed dan kau kata acceptable…tu fahaman agama apa?? kau dapat bernafas dan berjalan atas muka bumi Allah ni pun sudah cukup baik….lagi kau nak bercakap takbur dan mendabik dada….seolah2 tuhan tak nampak apa perbuatan kau…anjing pun tahu berzikir dan memuji Allah yg esa…kau lebih rendah dari anjing….lagi nak mengaku manusia….bagi aku kau lebih kepada syaitan yg bertopeng manusia…kau menyokong fahaman komunis yg sesat dan tidak beragama…dan kau cuba menghasut orang lain pula untuk mengikut fahaman komunis kau tu yang akidahnya sahih songsang dan sesat amat……..kerja2 menghasut dan menyesatkan orang ni setahu aku hanyalah kerja2 syaitan dan iblis laknatullah….

      • musibat13 says:

        eh ni perkattan pernah di luah kan oleh mao tse tong orang bukan kominis semua adala binatang ikut toeri bodoh nk mampos Charles Darwin…..gi bace sejarh karl marx k…tapi bukan Richard marx k…..

  41. sungai_siput says:

    aigh…ada hati anjing komunis nak panggil rakyat malaysia yg lain dgn gelaran anjing..

    pindah lah negara lain comrad..dok china ks,dak pun dok thailand tu ka, boleh teman kan abu mayat chin peng

    kesian dia, abu mayat dia pun takbleh masuk malaysia

    • comradealiff says:

      Kah kah kah kah kah anjing Melayu

      • Kayu says:

        Kah kah kah kah kah Cina babi …,anjing komunis dah jadi gila babi,,. kerana semua hujah dia hanya sampah…,entah dari longkang mana dia kutip..,!!..meracau macam orang gila..,ini saja tahap pencacai komunis haramjadah..,!!

        • Hamba Ar Rahman says:

          kalau tengok cara melayu celup ni balas hujah…langsung tak nampak ciri2 orang beriman….lidah nya lancar sahaja memanggil orang dengan panggilan anjing…aku rasa budak ni bukan Islam….mungkin kafir laknatullah…..

      • Hamba Ar Rahman says:

        hang ni baru habis teguk air kencing syaitan tu kah???? puak2 hang kan selamba aja tonggang benda tu…

      • musibat13 says:

        ni kalu tk pemakan babi tegar ni mesti peyembah lembu n kemaluan….

  42. comradealiff says:

    Kah kah kah kah! Kalau aku bagi fakta dan hujah tak tepat, kenapa mesti semua respon pada aku? Kah kah kah kah kah kah kah

  43. sungai_siput says:

    cuba hang tgk ni apa makcik dgn budak2 ni cakap pasai apa yg hang tulih, comrad

    http://farm9.staticflickr.com/8384/8526867651_635e52dfb8_z.jpg

    http://i1.ytimg.com/vi/BxtN7sKDt5E/hqdefault.jpg

    http://static.rappler.com/images/20130829-india-women.jpg

  44. sungai_siput says:

    hang tukar lah nama team hang redbean army ni comrade, tukaq jadi Yellow Bean Army

    baru lah GAY,haha

  45. Btr. says:

    And PKM halau Jepun keluar Malaya in 1945? Really? Oh, I thought it was because the Japanese surrendered unconditionally after the US dropped the atomic bomb in Nagasaki and Hiroshima.

    Apparently not, according to this imbecile aliff ashraff. Reading Mein Kampf apparently made him more stupid beyond his stupid-by-birth default.

Leave a Reply