Menu Utama

Anak Muda Pakatan Haram Sanggup Uruskan “Jenazah” Chin Peng

ScreenHunter_01 Sep. 18 01.57

Meskipun sudah meninggal dunia dua tiga hari lepas, cerita mengenai bekas Setiausaha Agung Pari Komunis Malaya, Chin Peng, terus hangat diperkatakan oleh rakyat Malaysia khususnya menyentuh mengenai “abu mayat” ketua pengganas itu.

Memang benar, Kerajaan Malaysia telah memutuskan untuk tidak membenarkan Chin Peng disemadikan di bumi “Tanah Melayu” ini. Malah abu mayatnya pun dilarang sama sekali untuk dibawa masuk ke Malaysia.

Namun yang mengejutkan ialah mengenai beberapa juak Pakatan Haram yang seolah-olah sengaja menjulang “abu mayat” Chin Peng sehingga ada yang sanggup “menguruskan jenazah” pembunuh kejam itu.

Misalnya, Khalid Ismath. Dia tanpa rasa malu atau bersalah mengumumkan di laman sosial twitter mengatakan bahawa dia bersedia untuk menguruskan jenazah Chin Peng jika dibawa kembali ke Malaysia.

Malah pada awalnya, “tweet”nya seolah-olah berbunyi begitu sugul dan muram mengumumkan “Mendiang Chin Peng sudah pergi menyahut seruan ilahi”. Betul-betul sayang Khalid Ismath pada Chin Peng yang kononnya pejuang kemerdekaan negara!

Pada saya, inilah contoh terbaik seorang anak muda yang berjaya dipesongkan daya pemikiran dan fahamannya oleh “junta-junta” propaganda Pakatan Haram. Anak muda ini mengiktiraf Chin Peng seolah-olah seorang “wira”?

Mungkin anak muda ini tahu bahawa Chin Peng dan gerombolan komunis merupakan sekumpulan pengganas yang kejam serta pernah membunuh ribuan rakyat negara ini. Dia tahu, tapi dia enggan percaya pada fakta tersebut.

Mungkin dia sudah disuntik doktrin yang kononnya mengatakan “dosa Chin Peng itu sudah berusia 40 tahun dan dia sudah dimaafkan dari segala dosanya”.

Mungkin juga Khalid Ismath sudah dirasuk dakyah Pakatan Haram dan Mat Sabu yang menganggap komunis itu merupakan salah satu pihak yang memperjuang kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu suatu ketika dahulu?

Saya tertanya-tanya, kalaulah Khalid Ismath hidup di zaman komunis mengganas dan seisi keluarganya dibunuh dengan kejam oleh pengganas tersebut, apa pula pandangannya terhadap Chin Peng? Dia masih mahu menguruskan “jenazah” Chin Peng?

Inilah contoh anak muda asuhan Pakatan Haram yang berjaya “dibutakan”. Bukan saja “buta sejarah”, malah boleh disifatkan sebagai “buta hati”!

Saya yakin, kalau Khalid Ismath hidup di zaman komunis, berkemungkinan besar berdasarkan akalnya yang sempit, cetek dan bodoh itu, dia sendiri akan menyertai komunis. Budak sepertinya sudah tentu mudah ditipu oleh perjuangan palsu komunis Chin Peng…

Mungkin pada Khalid, Chin Peng adalah idolanya. Kalau benar Khalid Ismath begitu menyanjungi Chin Peng, rasanya masih belum terlambat untuknya bergegas ke Thailand bagi memberikan penghormatan terakhir pada “abu mayat” Chin Peng.

Seterusnya, Khalid boleh menawarkan diri untuk menguruskan “jenazah” idolanya itu, bukan? Khalid berminat untuk ke Thailand? Silakan. Tiada siapa yang menghalang.

Cuma yang sedihnya, anak muda berideologi seperti Khalid Ismath ini sering dianggap “wira” oleh puak Pakatan Haram. Entah “wira” jenis apakah yang mendokong Syiah dan menyokong komunis, saya pun kurang pasti…






30 Komen to Anak Muda Pakatan Haram Sanggup Uruskan “Jenazah” Chin Peng

  1. dkds says:

    kalau pasai untungkan DAP dan komunis….depa semua sanggup makan babi pun tak apa….

    • DataCode says:

      Pasal urus jenazah C,Peng,Khalid Ismat Ulam Raja kena belajar urus bangkai biawak terlebih dahulu

    • perghhhh says:

      betul3… macai pakatan la katakan. depa nie klu dah benci UMNO 2, apa yg dibuat sumenya salah. Tp apa yg anwar buat sume btul plk. PELIKKKK!!! akai tara punya org!

  2. baba says:

    ini bukan anak muda tapi syaitan muda.

  3. raplahjingaa says:

    Tak payahlah komen statement budak terencat akal tu…buang masa jer.

  4. sungai_siput says:

    Khaled ismeth ni duduk dekat negeri gohead gostan

    ahmad nisfu: Dekat negeri mana tu wahai anakanda abdul Wahub???

    ada sapa2 yg boleh tolong jawabkan tak kat MyKmu ni..hehehe

    • nik abduh nak naik jet lagi says:

      kepada ‘sungai_siput’, ini jawapannya:

      abdul wahub: negeri gohead gostan itu berbentuk pantat wahai ayahanda

      sadiq sigaraga: cuba definisikan pantat itu kat kawasan mana wahai anakanda abdul wahub

      abdul wahub: kat lubang jubo wahai ayahanda

      sadiq sigaraga: kehkehkehkeh tak ku sangka budak khalid ismath itu dari lubang taik

  5. tengkudin says:

    jangan guna perkataan meninggal dunia kat bapak komunis…sebut mampos atau kojol jee

    • mRsTURDY says:

      Kenal pasti juga siapakah para penyokong setan komunis ini. Jika mereka mati mereka juga patut dipanggil mampos dan mayat mereka layak dipanggil bangkai manakala abu bangkai mereka adalah najis. Allah-Huaklam!

  6. melayu62 says:

    tak ada sedihnya melayan budak otak tiga suku dan mereng ni,biarkan dia uruskan hal bapak angkat kesayangan dia tu,ada aku kisah……………wahai ismath bahlol

  7. Mawar says:

    kalaulah ditakdirkan meninggal dunianya khalid semath nie pd bila2 masa yang ditentukan…..boleh anak2 muda pejuang puak haram jadah ni tanamkan sebelah bangkai chin peng nie…..hahahahaha

  8. Moohyideeeeen says:

    Tahniah!!

    There is a “very high” risk of corruption taking place in Malaysia in the procurement of defence equipment, according to an international study by Transparency International UK’s Defence and Security Programme (TI-DSP).

    Malaysia scored 25.14 out of 100 in a 6-band rank which exhibits “very high” risk of corruption among 21 other countries.

    The other countries in the study were Afghanistan, Bahrain, Bangladesh, Belarus, China, Ethiopia, Iraq, Jordan, Morocco, Nigeria, Oman, Palestine, Pakistan, Rwanda, Singapore, Tunisia, United Arab Emirates, Uzbekistan, Venezuela and Zimbabwe.

    “Malaysia’s band ranking went from “D” – high to “E” – very high,” the statement noted.

    With the latest findings, local anti-graft watchdog Transparency International-Malaysia (TI-M) is urging the Ministry of Defence to abandon its practice of direct negotiations with certain parties and instead carry out open tenders.

    It also called on Prime Minister Datuk Seri Najib Razak’s administration to submit an annual budget, which includes the defence budget, to Parliament for debate, consideration and approval.

    • Mawar says:

      Aku boringlah mooh, kau punyer copy paste dari malaysian insider ni

    • oyeke… golongan mane yg suke corrupt2 ni?.. mane dapat info ni?.. x penat eh asik nak burukkan negara sendiri?.. lahir2 memang ade hasad dengki eh?..

      dah habis bace artikel kat atas tu?…
      ape x pujian ko nak bgi kat chin peng?..

    • Hamba Ar Rahman says:

      Takder pun citer pasal Chin Peng dalam artikel copypaste kau ni Mooh…buat penat jer aku baca..rupanya kuar tajuk…hahaha….kalau jawab peksa BM…sah aku bagi markah F…lain orang tanya…lain hang hurai…..

    • gambus says:

      copy paste sampah !

    • no name says:

      Moohyideeeeen says..
      Kajian tu sape yg buat?? Kalu kau ada akal yg waras & blh bfikir scara logit lh, aku rasa amat2 mustahil kalu ngara bapak kafir trutama amerika, israel, rusia & lain2 x tsenarai..
      Tu kalu kau blh bfikir scara waras lh..Kalu kau x blh bfikir scara waras, no comment lh..

  9. Anak Lenggong says:

    moo lembu udah copy paste wooo…ni la keje dia..cina tony pulakdah pi siam kut nak ambil abu bangkai chin peng yang dah mampuss

  10. jenazah, seruan ilahi..biasanya digunakan hanya untuk orang islam… tapi mangkuk ni dah gunakan untuk si kapior pengkhianat..

    sampai macam tu sekali dia angkat chin peng… ape jasa chin peng?.. “kami anak muda”? aku anak muda gak… tapi aku kutuk chin peng…

    anak muda tu, mangkuk ni dgn kawan2 dia je kot…

  11. gambus says:

    macai Pakatan yang sanggup lakukan apa sahaja untuk DAPigs hatta cuci najis mereka

  12. sireh ke gagang says:

    ape komen moo , bujuk & mek esah tentang khalid ismath ? Ini geng korang kan ? 😀

  13. Macai says:

    bloger macai detected

  14. jombo says:

    Tweet aku pulak:

    Kami sebagai anak muda sedia untuk berak dan kencing pada bangkai Cin Peng itu!!

  15. aziz says:

    khalid yg sepak polis tu.mintak polis sepak dia .tahan dia 100 tahun . biar mampus dlm penjara .lepas bakar bangkai dia lepas tu abu tu buang kat laut. anak melayu bangsat maharaja berok

  16. luke says:

    yela chin peng kan komunis(khomeinis) beragamakan ajaran imam khomeini(syiah)

  17. perghhhh says:

    si mangkuk ayun nie kipas sgt chin peng sbb prasaan taksub dia pd pakatan dan sekutunya. diorg kan selalu menentang apa yg krajaan ckp. Krajaan kata A diorg kata B, krajaan kata B diorg kata C.. Ade jer yg x btul. sbb diorg nie jnis yg x reti bsyukur & x pnh puas ht. Sokong la si kafir lahanat nie agar korg puas ht wahai si balaci pakatan. PAS, sila buka mata. Anda sdg diperkudakan!! MAMPUS PKR & DAP!! HIDUP UMNO!!

Leave a Reply