|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: Adamyan | Diterbitkan pada: 10 September 2013| Kategori: Adamyan,Utama | 68 Comments »

Pemilihan UMNO: Tolak Calon Kulit UMNO, Daging Anwar Ibrahim

RASANYA sudah agak lama penulis tidak menulis tentang pemilihan UMNO.  Antara puncanya, penulis tidak begitu gemar dengan politik kepartian.

Penulis lebih selesa begini – mempertahankan UMNO/BN dari segi dasar dan perjuangan, bukan kong kali kong yang berlaku setiap kali ada pemilihan.

Kalau tidak, jenuhlah nak mempertahankan UMNO setiap kali ada mesyuarat cawangan/bahagian yang berlaku insiden baling membaling kerusi, bertumbuk dan sebagainya.

Atau mungkin juga sebab ini pemilihan kali pertama sejak 2009, sebab itu tak menulis kot, tapi apa pun dari dulu penulis memang kurang berkenan dengan cara segelintir orang UMNO berpolitik.

Baiklah, cukuplah tu.

Apa yang penulis nak kongsikan hari ini ialah supaya perwakilan cawangan yang telah selesai bermesyuarat, memilih calon yang betul-betul berjiwa UMNO dalam pemilihan bahagian dan pusat yang akan datang.

Paling penting sekali, jangan pilih orang yang setakat seragam di luarnya saja UMNO tapi isi dalam, pertuturan dan perlakuan, mirip dengan Anwar Ibrahim sekarang.

Lebih-lebih lagi generasi muda yang sedang berkira-kira nak mencuba nasib.

Sebab penulis tahu dari pengalaman, antara sebab kenapa generasi muda susah nak dapat tempat dalam barisan kepimpinan tinggi UMNO ialah kerana mereka sering nak bawa pembaharuan yang tidak selari dengan prinsip asas perjuangan UMNO iaitu untuk mempertahankan agama, bangsa dan negara.

Tengok macam orang lama sekarang, boleh berbeza pendapat, tapi apa pun sekali pendapat itu mestilah disandarkan kepada 3 perkara asas tersebut.  Kalau tidak boleh sepakat sekali pun, tapi demi matlamat yang lebih besar, terima sajalah.

Malah, semasa Tengku Razaleigh tak bersetuju dengan Tun Mahathir dulu dan keluar parti untuk menubuhkan Semangat46, beliau masih tidak lari dari prinsip asas UMNO.  Nombor 46 itupun merujuk kepada tahun UMNO ditubuhkan.

Menunjukkan jiwa KuLi masih jiwa UMNO walaupun di luar parti, sebab itu beliau diterima semula ke dalam UMNO dengan mudah pada 1996.

Ini yang kita mahu lihat, bukan macam Anwar Ibrahim, bakar jambatan terus.

Masalahnya, kebanyakkan anak muda hari ini, setakat gemar nak nampak popular di kalangan kawan-kawan dalam Facebook, Twitter dan sebagainya bila bercakap pasal politik tapi hujah dan fakta entah kemana. 

Di akhirnya, dia sendiri pun hanyut dan lebih kepada menjadi pengikut, dari menjadi pemimpin.

Perdebatan mengenai kenaikan harga minyak baru-baru ini, menjernihkan mata penulis kepada hakikat sebenar di kalangan golongan muda yang konon-konon rasa layak nak jadi pemimpin dalam UMNO ni.  

Apa yang penulis boleh kata, kalau inilah jenis yang kita harapkan ke depan bercakap untuk mempertahankan kerajaan nanti, hancurlah.

Jenis ini yang perlu ditolak perwakilan.

Sebaiknya, dikaji latarbelakang calon itu dulu dan komitmennya kepada perjuangan UMNO sebelum meletakkannya di atas.  Kalau setakat suka menempek di bahagian tu, elak-elakanlah.

Nilai-nilai macam ini dah lama dilupakan orang kerana format pemilihan lama yang beri peluang untuk yang berduit mendapat kelebihan, walaupun jasa tak seberapa.

Tapi dengan pembaharuan yang dibawa Perdana Menteri apabila menukar format pemilihan dan seterusnya meminimakan gejala politik wang yang dimulakan Anwar Ibrahim semasa dalam UMNO, pemimpin yang benar-benar layak berpeluang cerah untuk menang.

Ada 68 Comments setakat ini.

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 11:29 AM

    Tak payahlah nak libatkan nama anwar dalam pemilihan kali ni, tengok jauh dalam UMNO, banyak kerosakan dah dilakukan oleh pemimpin UMNO sendiri, malah pemimpin tertinggi UMNO pun dah off tracks…dah kehilangan ROH sebenar pejuangan UMNO.

    Ramai orang melayu yang ” jauh hati ” dengan cara kepimpinan negara sekarang ni, so jangan gunakan anwar sebagai kambing hitam, pemilihan ni tak ada kena mengena dengan anwar.

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 11:30 AM

    - Semnjak bila dalam umno boleh bersuara dgn Boss???
    – apa yg dinyatakan oleh kuli, memang logik, nak banteras rasuah , from Top to Bottom, bukan bottom jer. salah ka pendapat tu???

    Penulis nak cerita no 46 menunjukkan ciri2 umno, abih pesal dato Onn sendiri keluar ameno?? TAR pun keluar ameno…

    Kesimpulannya: Majlis perhimpunan Agong ameno tak lebih dari

    i. Pemipin: Majlis Ampu dan “Yes Man”.
    ii. Pengikut: “Tes Man” dan “Pok amai-amai”.

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 11:34 AM

    raplahjingaa kata:

    “Tak payahlah nak libatkan nama anwar dalam pemilihan kali ni, tengok jauh dalam UMNO, banyak kerosakan dah dilakukan oleh pemimpin UMNO sendiri, malah pemimpin tertinggi UMNO pun dah off tracks…dah kehilangan ROH sebenar pejuangan UMNO.”

    Ramai orang melayu yang ” jauh hati ” dengan cara kepimpinan negara sekarang ni, so jangan gunakan anwar sebagai kambing hitam, pemilihan ni tak ada kena mengena dengan anwar.

    komen Moo: Kerosakan apa??? Nyatakan kat sini!! Ada siasatan telus?? Ada Tindakan ?? sbb apa nak kaitkan dgn DSAI??? Media umno/BN control. Nak takut apa. Setahy aku dalam Mykemut.net ni, ahli ameno kata Pemimpinnya adalah yg Terbaik. Ko biar beno Raplahjingga???

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 11:36 AM

    Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (gambar) didakwa sebagai ‘Menteri Acah’ ekoran tindakannya yang sering mengacah-acah dalam tindakannya tetapi tidak membuat tindakan sebenar, seperti cakap tidak serupa bikin.

    Gelaran ini diberikan Ketua Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul HIsham Shahrin atau Che’gu Bard berikutan satu lagi acahan dibuat Menteri Dalam Negeri itu semalam.

    Semalam Zahid membuat kenyataan akan mendedahkan ahli politik terbabit kongsi gelap.

    “Ini bukan acahan pertama Zahid. Nampaknya strategi acahan ini menjadi skill politiknya sejak dahulu lagi,” kata Badrul dalam satu kenyataan.

    Beliau berkata, ramai masih tidak lupa ketika Zahid menjadi Menteri Pertahanan, pernah menyatakan akan menamakan ahli politik (dengan menggambarkan PR) yang menjadi dalang pencerobohan Sulu.

    Katanya, pengumuman itu kerap diulang dan menjadi bahan kempen pilihan raya tetapi sehingga kini masih tiada pendedahan siapa ahli politik yang dimaksudkannya.

    “Zahid ternyata bersalah kerana melindungi maklumat pengkhianatan negara maka Zahid juga boleh jadi pengkhianat, atau kenyataan sedemikian hanya taktik propaganda ‘acahan’ semata-mata,” katanya.

    Selaku Menteri Dalam Negeri, katanya, Zahid juga sebenarnya hilang kredibiliti kerana dirinya pernah menggambarkan terlalu banyak jenayah berlaku sehingga majlis rasmi di kawasannya ada kongsi gelap hadir dan minta wang perlindungan.

    “Adakah Zahid takut dengan pengutip wang perlindungan kerana rahsia penipuan pilihan raya di tangan kongsi gelap atau ia hanya cerita yang sengaja diada-adakan untuk menyakinkan rakyat bahawa jenayah sudah tidak terkawal maka ISA dan perbagai undang-undang kuno boleh dikembalikan,” katanya.

    Beliau berkata, Zahid juga pernah mengacah kononnya sanggup ke mahkamah Perancis untuk jadi saksi tetapi kemudian memberikan alasan membazir untuk tidak ke sana.

    Katanya, rakyat juga tidak lupa bagaimana dia mengacah konon menjadi hero reformasi melawan Tun Dr Mahathir Mohamad tetapi akhirnya menikus selepas keluar dari Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

    “Zahid dikaitkan dengan kes pukul atau cubaan bunuh seorang pemuda dan akhirnya kes itu disenyapkan.

    “SAMM memperolehi salinan video dan buku berkenaan kes itu dan akan mencetak sebanyak 10,000 naskhah untuk tontonan awam bagi mendesak penjelasan,” katanya.

    SAMM juga, katanya, mendesak pemuda itu diberi ruang media bagi memperkatakan kes tersebut.

    “Persoalannya, bagaimana Zahid mampu menjadi menteri yang menjaga keselamatan rakyat sedangkan diri sendiri terpalit tuduhan jenayah,” katanya. – 10 September, 2013.

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 11:45 AM

    kerosakan apa ? kerosakan sebab terlalu bagi muka kat cai macam hang merosakkan negara !! lagi mau tanya !!

    kerosakan sebab memansuhkan ISA dan EO, yang sepatutnya digunakan untuk menghantar ketua-ketua kongsi gelap politik pembangakang ke kemunting.

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 11:50 AM

    Cikgu bard ??? dia ni ka aji adi kata diantara cai PKR yang jual pil kuda ??

    heheheh…hang pelanggan tetap dia ke mooo ??

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 12:03 PM

    Tu je lawak yg hang boleh buat?? Sadis sungguh tahap knowledge org ameno ni…

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 12:04 PM

    Hang yg kata “keroskan’, aku tak kata. Awat hang tak ngaku ka pa yg hang dah kata??? Ameno sgt hang ni…Terbilang, Temberang…

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 12:50 PM

    Tu la kerosakkanya moooo !! hang ni pick up very slow…

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 12:51 PM

    lawak ?? ntah laa…yang kata macam tu aji adi, bukan ustaz azhar idrus..kalau ustaz tu cakap, boleh la hang kata lawak !

  • Kayu
    September 10th, 2013 at 12:53 PM

    Tak payahlah nak menjadikan mereka yang menegur atau membangkang semuanya spesis Anwar…takkan semua yang jadi pemimpin diatas tu semuanya betul-betul bagus dan hebat benar…kalau ada anak bini yang menegur atau mengkritik laki atau bapak takkan nak disamakan dengan Anwar pulak…inilah dia amalan yang akan menjahanamkan UMNO dan sedang jadi barah yang akan merobek UMNO dari dalam,.. macam anai-anai merobek pokok balak yang tinggi melangit dan akan tersembam kebumi hanya kerana anai-anai.. berapa besar perut tu nak membolot kekayaan..muatkah perut tu untuk menampung kekayaan yang nak dibolot tu,. harimau mati meninggalkan belang ,manusia mati meninggalkan nama..,nama kalau busuk macam bangkai tu ,1000 tahun pun akan diperkatakan orang…,kalau tinggal nama elok tak apa juga..,bau busuk bolehlah dihilangkan,..nama busuk ..,boleh hilang ka…,

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 12:55 PM

    hehe…komen dari moooo !! mooo jugak komen pasal burung supersonic, pasal duit pampasam ww2, pasal APCO, pasal scorpene yang tak boleh menyelam..

    komen hang ni moooo….sedih !!

  • WTF
    September 10th, 2013 at 12:57 PM

    Frugal engine, mcm tulah…

    Lambat pick up

    Betul tak Mooh???

  • WTF
    September 10th, 2013 at 12:59 PM

    Belum cerita lagi dilution of interest, youtube debate Oxford, minum the MYR 300 dan Peugeot…

  • sungai_siput
    September 10th, 2013 at 1:48 PM

    yg lawak bila hang cakap APCO yahudi punya mooh….

    yg nuar keluar statement sokong negara israel hang buat2 tak nampak pulak

    pasai tu lah PR kalah PRU13 baru ni mooh..

    jangan risau bro Rap, mmg ada kejutan pada PAU kali ni

  • sireh ke gagang
    September 10th, 2013 at 1:52 PM

    panjang cerpen . :)

  • sireh ke gagang
    September 10th, 2013 at 1:55 PM

    mcm la pemilihan parti2 pakatan tu bersih sangat . tu guan eng apesal takot nk bersumpah ? ke die mmg spesis sumpah2 mcm nuar ?

  • baba
    September 10th, 2013 at 2:13 PM

    tolak kj dan geng2 dia sekalai. rezal merican, adik kadiaq tu dll.

  • AIS
    September 10th, 2013 at 3:16 PM

    Kalau nak jadi pemimpin yang ikhlas, diminta ahli umno istiharkan harta dulu. Tak kira yang atas atau yang bawah. Mestikah pemimpin itu berduit untuk memerintah. Lihatlah rasulullah bersahabat dengan orang2 kaya demi membantu orang-orang susah. Kalau betul-betul melayu beragama islam dan mengikut jalan-jalan yang betul, layaklah untuk memimpin.

  • Anak Lenggong
    September 10th, 2013 at 3:38 PM

    Aku nak tanya moo lembu, adakah parti camni yang dimaukan …

    Parti PAS yang tidak pernah peduli tentang Islam dan tidak pernah berhasrat untuk memartabatkan Islam. PAS hanya peralatkan Islam untuk kuasa dan politik mereka.

    Mereka menipu umat Islam dengan rhetorik politik Islam mereka dengan cara pemakaian nampak lebih Islamik dari orang lain tetatpi hakikatnya sebenar PAS dianggotai oleh manusia yang berpura-pura atau yang lebih teruknya munafik. Malah PAS juga sudah diresapi dengan elemen Liberal dan Syiah. Adakah ini yang bangsa melayu nak pilihh..

    Pejuangan Islam hanyalah retorik dan tiada didalam kamus PAS, mereka cuma menggunakan islam sebangai kambing hitam untuk mengabui mata penyokong bodoh saperti moo lembu, bujuk dan mek esah. mereka cuma inginkan kuasa dan memperkayakan diri sahaja. Kesian nya ramai umat Islam tertipu dengan gaya PAS ini dan nasib baik lah mereka cepat sedar dengan ramai melayu yang mengundi UMNO didalam PRU13 yang lepas.

    Pada PAS sekiranya menjadi ahli PAS, mereka dianggap telah memeluk Islam semula, Mereka mengatakan mereka terlebih islam daripada orang islam yang lain dan layak bercakap apa saja tentang Islam. Malah mereka layak memaki hamun dan mempertikaian keislaman orang lain.

    Tengok sahaja didalam kes penggunaan kalimah Allah, Pas masih lagi terpinga-pinga diamana arah pendirian mereka, tiada kata putus serta bercanggah diantara satu sama lain..didalam perbicaraan penggunaan khalimah Allah takde sekor pun melayu PAS yang muncul dimahkamah sedangkan mereka ini lah golongan yang sanggup menjadi barua dan samseng jalanan didalam menyatakan sesuatu isu..disebabkan tunduk dengan arahan cina kapir dan nuar berahi mereka sanggup membiarkan agama yang konon mereka perjuangkan dihina dan diperlekehkan.

    Sebenarnya PAS sudah tidak relevan langsung dengan Islam. PAS hanya sebuah parti politik yang inginkan kuasa tetapi memperalatkan Islam dalam menipu orang Islam untuk mendapatkan kuasa.

  • alimedanbaru
    September 10th, 2013 at 3:50 PM

    Fasa-fasa pertumbuhan Malaysia sejak Merdeka adalah satu perjalanan yg amat mengkagumkan. Ternyata pencaaian negara menjadi contoh negara Membangun dan dipelajari kaedah kejayaan Malaysia. Negara kecil tetapi keberadaannya terkesan dipersada politik antarabangsa.Ekonomi kukuh, rakyat berpendidikan, negara aman, cara hidup moden dan berteknologi DAN PELBAGAI BANGSA, SUKU KAUM DAN AGAMA BOLEH HIDUP AMAN SEJAHTERA. APAKAH SEMUANYA TERJADI DGN SENDIRI? PASTI TIDAK MELAINKAN DIATAS KEBIJAKSANAAN PEMIMPIN UMNO DAN BN YG MENERAJUI NEGARA INI.Setelah segalanya ready made,dengan muka tak malu, penipuan,hasutan, fitnah dan memainkan emosi kaum, DAP, PKR dan PAS meleleh air liur nak jadi pemerintah. UMNO AKAN TETAP BERSILIH GANTI MELAHIRKAN PEMIMPIN PERTARAF DUNIA. HIDUP UMNO,ISLAM DAN MELAYU!

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 4:05 PM

    Komen Mooo: Laa…Lawyer kata Malaysia Negara Sekular. Aku ingatkan Malaysia negara Islam.

    “The Home Minister banned the use of the word Allah in the Catholic Church’s weekly publication on grounds of national security and public order.

    Putrajaya’s lawyer Suzana Atan told a three-man Court of Appeal bench in Putrajaya today that the prohibition was ordered as it touched on Islamic religious sensitivity.

    “In this country, Allah is a sensitive word,” she said when submitting to reverse a 2009 High Court order which allowed the church to use the word in the Bahasa Malaysia section of the Herald.

    Muslims make up nearly 60% of the Malaysian population and the country is a secular state but Islam is the official religion.

    Suzana went on to demonstrate what happened after the High Court ruling where several arson attempts on churches and an incident in which vandals tossed a pig’s head into a mosque.

    The government filed two affidavits, both obtained from journalists, as fresh evidence to support its appeal,

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 4:16 PM

    Sapa yg ajar bersumpah2 tu???

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 4:17 PM

    Aku tak kata, Tapi raplahjingga yg kata:

    “raplahjingaa says:

    Tak payahlah nak libatkan nama anwar dalam pemilihan kali ni, tengok jauh dalam UMNO, banyak kerosakan dah dilakukan oleh pemimpin UMNO sendiri, malah pemimpin tertinggi UMNO pun dah off tracks…dah kehilangan ROH sebenar pejuangan UMNO.

    Ramai orang melayu yang ” jauh hati ” dengan cara kepimpinan negara sekarang ni, so jangan gunakan anwar sebagai kambing hitam, pemilihan ni tak ada kena mengena dengan anwar.”

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 4:19 PM

    Kayu pulak kata membesarkan perut dgn membolot kekayaan, aku tak kata, ‘kayu’ yg kata:

    “Kayu says:

    Tak payahlah nak menjadikan mereka yang menegur atau membangkang semuanya spesis Anwar…takkan semua yang jadi pemimpin diatas tu semuanya betul-betul bagus dan hebat benar…kalau ada anak bini yang menegur atau mengkritik laki atau bapak takkan nak disamakan dengan Anwar pulak…inilah dia amalan yang akan menjahanamkan UMNO dan sedang jadi barah yang akan merobek UMNO dari dalam,.. macam anai-anai merobek pokok balak yang tinggi melangit dan akan tersembam kebumi hanya kerana anai-anai.. berapa besar perut tu nak membolot kekayaan..muatkah perut tu untuk menampung kekayaan yang nak dibolot tu,. harimau mati meninggalkan belang ,manusia mati meninggalkan nama..,nama kalau busuk macam bangkai tu ,1000 tahun pun akan diperkatakan orang…,kalau tinggal nama elok tak apa juga..,bau busuk bolehlah dihilangkan,..nama busuk ..,boleh hilang ka…,”

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 4:20 PM

    Tolak hang kata???? BUkang hanpa yg lantik dia jadi Ketua Pemuda UMNO????? Najib pun lantik dia jadi menteri penuh. Hang apa ada????

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 4:20 PM

    Itu tulisan umno. UMNO memang setan pun…

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 4:21 PM

    UMNO tak nak jadi Pemerintah>????? Pemerintah demokarsi dgn undi kurang dari 50%.

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 4:34 PM

    Seronok aku tengok hang mooo….yang hang panas sangat tu apasal ?? tapi bagoih jugak laaa, hang mai sini, at least hang dapat merasakan keterbukaan forumer di sini mengkritik pemimpin, kat blog cai pembangkang…mana hang nak tengok sinario macam ni kan ??

    ngaku jer la mooo.

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 4:36 PM

    hehe..dah terbakar ke bontot hang mooo ?…panas lain macam jer aku tengok !

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 4:40 PM

    dah jadi pemerintah dah moooo….sejak 1957 !!

    Bulan kemerdekaan, hang ada kibar bendera Malaysia tak mooo ?? hang jangan kibar bendera India tanah tumpah darah atuk nenek hang pulak.

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 4:42 PM

    Hang patut bersyukur mooo…kalimah Allah terpelihara di Negara ni, yang hang meroyan sangat nak kalimah Allah digunakan gereja apasal ???

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 4:43 PM

    hangpa dah kalah…nak kata apa lagi ?? heheheheh..

  • WTF
    September 10th, 2013 at 4:43 PM

    Kesian Mooh…

    Tak tahu selama ni engine frugal dia disubsidi oleh UMNO, pemerintah Malaysia sejak 1957 hingga ke hari ini

    Bila dikurangkan subsidi kepada minyak RON 95 dan diesel, tahu pulak Mooh marah kat UMNO…

    Kesian Mooh….

  • WTF
    September 10th, 2013 at 4:45 PM

    Paham2 jer la…

    Nak undi Cina katakan!!!

    Hehehe…

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 4:45 PM

    ” frugal engine ” tu buat dengan buluh ke mooo ??

  • WTF
    September 10th, 2013 at 4:46 PM

    Memanglah tu raplah yg kata!!!

    Hang tak setuju dgn dia, hang nak buat apa!!!

    Pergilah DEMO!!!

  • WTF
    September 10th, 2013 at 4:48 PM

    Habis tu…yg hang meroyan kenapa???

    Oh…hang pun suka membesarkan perut dgn membolot kekayaan…tu yg terasa kot!!!

    Perut kena jaga Mooh..nnt rosak motor hang akibat keberatan Mooh yg tidak dpt ditanggung oleh engine yg frugal…

    Hehehe…

  • WTF
    September 10th, 2013 at 4:51 PM

    UMNO mana ada kawan dgn Syaitan!!!

    Org PAS jer berkawan dgn Syaitan!!!

    http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0614&pub=Utusan_Malaysia&sec=Forum&pg=fo_01.htm

  • WTF
    September 10th, 2013 at 4:53 PM

    Mooh excited pasal parti gabungan FUCKUTAN ni bila pilih pemimpin2 mereka tidak pernah melalui demokrasi, tapi melalui penipuan, amalan rasuah, membuat ketetapan yg tidak ada dlm perlembagaan parti…

    Tu pasal Mooh excited…

  • WTF
    September 10th, 2013 at 5:33 PM

    Samad Said tolong karang tu…

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 5:42 PM

    Mana umno dapat duit?? Cukai ke atas rakyat dan perniagaan/eksais. Itu lah kuasa Kerajaan. Bukan dari ahli umno atau poket Najib.

  • Moohyideeeeen
    September 10th, 2013 at 5:42 PM

    Firaun w/pun zalim jadi pemerintah ratusan tahun jugak…

  • Mat Panjang
    September 10th, 2013 at 5:44 PM

    Juga tolak mereka yang “kulit UMNO” tetapi masih Ali-Babakan projek Kerajaan – rugi dan memalukan Melayu dan rugi Kerajaan. Yang untung – C–a.

  • WTF
    September 10th, 2013 at 6:24 PM

    Tahu pun duit2 tu datang dari cukai…dan cukai ni macam2, kalau cukai pendapatan, setakat 1.7 juta org jer yg dok bayar…dan dalam 1.7 org tu, 1.3 juta penjawat awam

    http://rama4change.wordpress.com/2012/05/11/dewan-negara-sesi-april-mei-2012-bilangan-pembayar-cukai-pendapatan/

    Kalau setakat kutipan dari hasil cukai pendapatan, takkan dapat nak beri subsidi Mooh…(MYR 19.38 billion (around 17.68%) berbanding MYR 109.61 billion)cukai2 lain hang tak kira ka!!!

    http://www.hasil.gov.my/pdf/pdfam/LT_2011_BM.pdf

    note: refer page 12 of 21)

    Bila duit2 tu diberi sbg subsidi, hang kena bersyukurlah kerajaan Malaysia diperintah oleh UMNO…

    Tak bolehlah hang kata org2 UMNO sebat semua duit rakyat sebab org macam hang pun merasa (aku yakin hang tak bayar tax pun…)

    Tapi kalau duit2 tu dapat kat FUCKUTAN, HABIS LICIN puak2 FUCKUTAN kerjakan…

  • WTF
    September 10th, 2013 at 6:24 PM

    Tahu pun duit2 tu datang dari cukai…dan cukai ni macam2, kalau cukai pendapatan, setakat 1.7 juta org jer yg dok bayar…dan dalam 1.7 org tu, 1.3 juta penjawat awam

    http://rama4change.wordpress.com/2012/05/11/dewan-negara-sesi-april-mei-2012-bilangan-pembayar-cukai-pendapatan/

  • WTF
    September 10th, 2013 at 6:25 PM

    Kalau setakat kutipan dari hasil cukai pendapatan, takkan dapat nak beri subsidi Mooh…(MYR 19.38 billion (around 17.68%) berbanding MYR 109.61 billion)cukai2 lain hang tak kira ka!!!

    http://www.hasil.gov.my/pdf/pdfam/LT_2011_BM.pdf

    note: refer page 12 of 21)

    Bila duit2 tu diberi sbg subsidi, hang kena bersyukurlah kerajaan Malaysia diperintah oleh UMNO…

    Tak bolehlah hang kata org2 UMNO sebat semua duit rakyat sebab org macam hang pun merasa (aku yakin hang tak bayar tax pun…)

    Tapi kalau duit2 tu dapat kat FUCKUTAN, HABIS LICIN puak2 FUCKUTAN kerjakan…

  • WTF
    September 10th, 2013 at 6:31 PM

    Hehehe…

    Hang kata pasal Lim Kit Siang ka???

    Dahlah LKS tu mempunyai sifat Firaun menggengam ahli2 DAP, tapi MAISH TAK MENANG PRU…

    Sangat INCOMPETENCE org tu…mcm hang lah Mooh…

    Hehehe…

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 7:46 PM

    dah dapat undi cina pun…jadi pembangakang jugak !! lekeh sungguh la depa ni.

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 7:48 PM

    moooo kalau tak ada upah mana dia nak berdemo…kurang-kurang pun nasi daun pisang dengan teh tarik segelas !

    hang ni mooo…low class laaa.

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 7:53 PM

    lim kit siang ni dah macam ho chin minh, jadi kepala DAP sejak tahun 60an dulu, aku rasa bila dia kojol nanti, cai macam mooo pakat-pakat nak awet mayat dia untuk dipamirkan di zoo…opps ! muzium komunis cina.

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 8:11 PM

    Yang hang sakit hati ahli DAP suruh abang angkat hang bersumpah apasal ?? depa tu dah kena tipu masa pemilihan lalu, tu la pasal depa tak mau ianya berulang lagi, unlike hang moooo…hang mudah di pergunakan, sebab dah sejak azali macam tu.

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 8:18 PM

    Cai macam mooo ni apa dia tau pasal cukai…aku rasa the only tax yang dia bayar ialah road tax, tax lain kerajaan kecualikan dia, tu pun tak tau bersyukur..jenis pedukang ni susah nak kira.

  • WTF
    September 10th, 2013 at 8:52 PM

    Tu la pasal…

    KEBODOHAN TIDAK TERBATAS adalah trademark FUCKUTAN yg terdiri dari DAP, PKR dan PAS…

  • tubir
    September 10th, 2013 at 9:15 PM

    umno UNTUK MELAYU…berjuang untuk Umat Melayu dan islam ….Oleh yang demikian pemimpin UMNO jangan nak gatal gatal nak pertahankan atau memperjuangkan untuk bangsa selain dari melayu.Orang bukan Melayu sudah ada parti politik yang memperjuangkan hak dan kehendak mereka sendiri .MCA ,gerakan,LDP dan DAP untuk orang cina .begitu juga dengan India ada MC,PPPdan apa tah lagi.Semua pemimpin parti bersatu didalam BN.Begitu juga dengan pembangkang.
    Kalau pemimpin UMNO sibuk dengan bangsa lain alamat orang Melayu akan merasa terpingir dan berfikir mereka tidak dipedulikan kesanya amat buruk .
    Kerana nak tunjuk baik dan konon berjuang untuk semua sampaikan lupa yang pemimpin UMNO itu Dipileh oleh orang orang MELAYU Didalam UMNO itu sendiri .Pemimpin bangsa lain tidak pernah bercakap untuk bangsa melayu pun selama ini.Tapi Pemimpinmelayu sibuk bergendang dan bercakap dan berpakaian ala ala merika .Adakah ini perpaduan?atau perbuatan yang menjunjukan kebodohan dan terlalu mengharap sokongan dari merika bukan Melayu.
    Orang orang UMNO harus ingat pisang mungkin berbuah dua kali jika pemimpin yang salah dipilih untuk mengemudi UMNO dimasa hadapan .Ini adalah masa yang amat genting untuk UMNO setelah sekian lamanya .Mungkin ada sesetengah ahli dan pemimpin sudah lupa matalamat perjuangan UMNO.Ingatlah UMNO itu Melayu dan melayu itu tak semestinya UMNO.

  • Hamba Ar Rahman
    September 10th, 2013 at 9:34 PM

    Sejak bila plak Moo ni berminat ngan hal2 dalaman Umno….bukan kah dia ni penyokong tegar PR….

  • Hamba Ar Rahman
    September 10th, 2013 at 9:37 PM

    Aku pun pelik…apasal dia bengang sangat??? ini mesti ada apa2….ibarat macam orang dah putus cinta/frust menonggeng dengan awek yg tak jadi nak nikah dengan kita….berpatah arang berkerat rotan sungguh Moo dengan Umno…hahahaha

  • Hamba Ar Rahman
    September 10th, 2013 at 9:44 PM

    Hehe..Moo dah upgrade skill..skang dah pandai ulas komen forumer lain..walaupun mengulas dalam sentence yg pendek2….jadiklaa Moo…yg penting bukan copypaste….

  • WTF
    September 10th, 2013 at 10:33 PM

    Hehehehe…

  • omega
    September 11th, 2013 at 12:14 AM

    sejak bila pulak ada jawatan ketua umum dalam pkr yg tak boleh dipertandingkan. demokrasi dah mati dalam pkr. sembang saja lebih

  • AIS
    September 11th, 2013 at 8:23 AM

    Eeee saya sokong. Tidak ada parti bangkang yang nak bela melayu melainkan penting diri sendiri. Melayu umno islam baik hati nya jika banding hati melayu pkr n pas, konon pembela agama tapi merosakan budaya dan agama islam. Tanggung lah di akhirat kelak dan fikirkan dan renunglah.

  • Mat Panjang
    September 11th, 2013 at 11:07 AM

    Betul. Rasuah dan penyelewengan ada di mana-mana pun dan bukan di Jabatan dan Agensi Kerajaan sahaja. Di GLCs tak ada? Ada dan sudah di bawa ke Mahkamah beberapa kes. Di sektor swasta? Pun ada. Di institusi kewangan, bank dll? Pun ada dan sudah di bawa ke Mahkamah.

    Di peringkat JKKK ada ke tidak. Sendiri tengoklah.

    Di peringkat Cawangan dan Bahagian? Sendiri tengok=tengok dan nilaikanlah.

  • sireh ke gagang
    September 11th, 2013 at 11:41 AM

    kalau taknak bersumpah , buat lah akuan bersumpah , yang mengatakan dia bersih dari sebarang tuduhan oleh ahli parti dia sendiri . kenapa ambik jalan mcm tikus ? sembunyi sana sini ? berani kerana benar , takut kerana salah. buktikan pemilihan CEC tu telus dan bersih dulu , sebelum nak menyibuk hal UMNO.

  • sireh ke gagang
    September 11th, 2013 at 11:47 AM

    PAS kan pandai . pandai merompak dekat kedah , pandai klentong anak2 rantau kelantan dgn cerita2 kartun , yg akhirnya permastautin tetap kelantan jugak menderita dgn isu air keruh mcm teh tarik .semua tu hasil kebijaksanaa pemimpin pas la .pandai klentong 24jam .dan paling sekian adalah penyokong2 pas . boleh menerima pemimpin tahap mr bean mcm mahfuz dan pemimpin pro syiah & komunis mcm mat sabu .ke mana kewarasan akal penyokong2 pas ?adakah dorg lebih suka berfikir dgn menggunakan kepala lutut ?

  • Mat Panjang
    September 12th, 2013 at 12:20 PM

    Ada satu lagi jenis Melayu yang ahli-ahli kena ambil perhatian dan tolak segelintir mereka untuk menjadi pemimpin, Pengarah atau Pengerusi iaitu apabila dapat jawatan terus bergantung dan berharapkan kepada kekayaan dan keuntungan syarikat yang dimiliki oleh bangsa bukan Melayu. Sendiri berusaha dan belajar cara mereka mengurus dan mentadbir syarikat dan projek tidak mahu. Pembangkang dan penyokong mereka sedang memerhatikan dan memberi komen di kedai kopi.

  • bujuk
    September 14th, 2013 at 11:05 AM

    Anwar dah d pecat hampir 15 tahun tapi setiapa kali PAU nama Anwar akan naik. Zaman tunA geng Najib halang Anwar sertai semula UMNO. Sekarang dah halang semua yg. bersuara seperti Anwar(berbeza pendapat dengan pimpinan). Tapi Ezam d beri laluan d shah alam dan Lokman bertanding Tim. ketua Pemuda. Mereka ni orang kanan Anwar. Zahrin dah jadi duta ke Indonesia.. Nampaknya kawan2 Anwar d beri tempat yg. baik dalam UMNO berbanding orang2 kuat umno sendiri. Malah Naib presiden Zahid terkenal orang kanan Anwar suatu masa dulu. Malah beliau d katakan orang tengah dalam perpaduan UMNO & PR/PKR. Jadi aku ingatkan… orang yg. terlepas cakap tu, ingat2 sikit… silap2 Anwar akan jadi Presiden UMNO. Aku terbaca tulisan MSO(siapa yg. kenal la)… dia ulas jika Anwar masuk UMNO, Najib senang2 d kuis ketepi. Aku tak pasti sebab apa… mungkin sebab ramai penyokong Anwar dalam orang kanan Najib atau mungkin orang UMNO hanya bermuka manis depan Najib.

  • WTF
    September 17th, 2013 at 4:00 PM

    Hahaha…mimpi basah ker Bujuk!!! Kalau nak buat teori konspirasi pun, agak2 la…

    Disebabkan sukar masuk UMNO la, Nuar Berahi buat cerita BODOH kononnya Najib sedang cuba nak buat kerajaan perpaduan dgn Nuar Berahi….

    http://www.mykmu.net/?p=34098

    Hang ni…lambat pick up la…

  • WTF
    September 17th, 2013 at 4:02 PM

    Tapi macam bias, cai PAS mcm Bujuk jugak yg dok percaya cerita dongeng Nuar Berahi…

    http://www.mykmu.net/?p=34680

    KESIAN!!!

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.