|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: Adamyan | Diterbitkan pada: 2 September 2013| Kategori: Adamyan,Utama | 195 Comments »

Minyak Naik: Ada 7 Negara Balaci Pembangkang Boleh Berhijrah!!

SECARA peribadi, penulis pun tidak bersetuju dengan kenaikan petrol dan diesel sebanyak RM 0.20 yang diumumkan Perdana Menteri sebentar tadi.  Biasalah sesiapa pun, gaji mesti nak naik setiap tahun, belanja dan kos kehidupan mesti nak turun dan murah sepanjang masa.

Kayanya tak juga.

Tapi dalam masa yang sama penulis pun sedar, harga minyak ini bukan di tangan penulis nak menentukannya.  Mana-mana tempat penulis pergi pun, kebanyakkannya begitu juga.  Hakikatnya, ada 7 negara saja selain negara ini dimana harga minyaknya dikategorikan sebagai murah dan 7 negara ini  pun bukanlah menarik untuk didiami.

Venezuela, Arab Saudi, Kuwait, Mesir, Emiriah Arab Bersatu (UAE), Iran dan Nigeria ini memang diakui sebagai negara dengan minyak termurah di dunia, tapi dalam masa yang sama iklim dan corak kehidupan masyarakat di sana, tidak sesuai dengan penulis.

Kalau balaci pembangkang mana yang tak setuju dengan kenaikan harga petrol dan diesel yang diumumkan Perdana Menteri sebentar tadi, boleh lah berhijrah ke mana-mana negara tersebut – kot-kotlah itu satu-satunya faktor yang terpenting untuk hidup.

Cakap pasal Mesir, walaupun masuk dalam kategori negara dengan harga minyak paling murah di dunia, sudah dua Presidennya di buang dalam masa kurang 2 tahun, Hosni Mubarak dan Mohamad Morsi

Semua ini bagaimana pun tidak boleh menghalang pembangkang dari bergembira dengan kenaikan harga minyak ni.  Dari takde isu, langsung kepada banyak isu.  Malah sebentar tadi pun penulis mendengar pembangkang sudah merancang demonstrasi besar-besaran untuk membantah kenaikan minyak ini.

Memang tidak ada apa yang boleh memuaskan hati pembangkang.  Baik macam mana (buruk apatah lagi) tindakan kerajan ini, tidak lepas dari menjadi kecaman mereka.  Jadi pentingkah pendapat pembangkang dalam soal ini?  Sudah tentu tidak.

Yang lebih penting sekarang ialah rakyat, terutama yang pendapatannya berada di peringkat pertengahan.

Kerajaan dibawah pimpinan Najib telah terbukti berjaya membela nasib rakyat yang berada di peringkat pendapatan rendah, hasil pengenalan pelbagai insentif dibawah program 1Malaysia.  Atas sebab sama kenapa masyarakat luar bandar memberikan sokongan tidak berbelah bagi kepada kerajaan dalam PRu13 yang lepas.

Apa perlu difikirkan sekarang ialah bagaimana untuk membantu rakyat yang berada di peringkat pertengahan ini.  Walaupun golongan ini sudah hilang harapan pada kerajaan dan lebih sanggup bergantung kepada impian palsu pembangkang, tapi kerajaan BN silap besar kalau meminggirkan mereka terus.

Golongan inilah yang paling banyak terkesan dengan kenaikan terbaru minyak ini kerana majoriti daripada mereka tinggal di bandar-bandar besar dimana kesesakan jalan raya, tol dan sebagainya, memberi tekanan hidup kepada mereka, seterusnya memberi peluang kepada pembangkang untuk memasukkan dakyah dan pembohongan

Ada 195 Comments setakat ini.

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 9:57 PM

    Hahahaha…

    Cai2 pembangkang tak nak pindah takper kalau cannot make it outside Malaysia…

    Boleh mintak PAS, PAS bagi minyak FREE…

    http://www.mykmu.net/?p=33499

  • mek esah
    September 2nd, 2013 at 10:11 PM

    20 sen rasanya sikit sangat tu..up lagi, lagi dan lagi..hadiah untuk penyokong tegar BN…kahkahkah…bangga depa….rakyat dilembukan!!!!!

  • PASpartyNGOK
    September 2nd, 2013 at 10:19 PM

    Kita percaya pembangkang akan mengambil peluang atas kenaikan harga minyak ini untuk berarak dan berdemo tepi jalan. Tujuan nya tetap sama iaini untuk memberi impak kearah huru hara dan ketidak stabilan. Sebagi menyambong tindakan mereka yang terputus, maka isu harga minyak naik dilihat boleh membantu mereka hidupkan balik impian mereka.

    Kita juga percaya kerajaan sendiri sudah bersedia atas kemungkinan ini.

    W/bagaimana pun demo yang lepas2 dibuat masa kementerian ND dibawah tanggongjawab menteri lain yang hobinya beri amaran tanpa tindakan. Kita ada menteri DN baru sekarang yang sedang ghairah buat kerja dengan penuh semangat dan bertenaga sekali.

    Kita pasti Zahid ada formula baik untuk menangani pendemo yang tertangkap berdemo nanti. Kalau beliau boleh dedahkan bilangan kongsi gelap yang sedang bergiat, tak kan Zahid tak tahu apa nak buat dengan pendemo yang rosakkan rentak keamanan negara. Zahid jugak, kita percaya sudah merangka untuk membelasah 2 tukang kibar bendera komunis dihari merdeka lalu.

  • mat kisah
    September 2nd, 2013 at 10:25 PM

    yahooo..janji ditepati…lepas pilihanraya dapat hadiah..betul tu mek sah kalau naik lagi banyak kan lagi bangga..negara maju mana ada barang murah..bangga2..lagi 5 tahun lagi lah kena ikat perut bahana puak2 dungu menyambut kemenangan pilihanraya.

  • pemudajambu
    September 2nd, 2013 at 10:46 PM

    pak najib .. u stupid! aku tolong ko menang tapi ko tolongkan aku bagi susah. sapa punahsihat ko? rosmah ke!

  • Morsidol hamPAS
    September 2nd, 2013 at 10:50 PM

    Mana ada negara yg makin maju tapi kos hidup makin turun? Tlg bagi aku contoh…kalo nk tampung kos minyak naek senang je, kecik kan package astro (kalo ada) atau pun buang kn package data kt dlm akaun hanfon atau yg ad 2-3 hanfon kt tgn tu kurang jadi 1 hanfon je atau ikut jejak aku bila hutang kete dh abis continue je pakai kete tu tkyah tukar kete baru atau tukar kete CC kecik..

  • tony gunawan
    September 2nd, 2013 at 10:59 PM

    u pun cakap 2 presiden dibuang di mesir !
    mungkinkah najib pun mahu dibuang di malaysia!

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 11:02 PM

    OK lah tu Mek…kalau harga minyak naik….harga emas juga akan naik….hang sure seronok…sebb orang Kelantan emas depa penuh sampai ke siku….hehehehe…

  • gambus
    September 2nd, 2013 at 11:06 PM

    20 sen jee emkkk ?? harga minyak yang berakitan pasaran dunia . agak-agaknya surcaj air naik sampai 100 peratus kat Penang dan premium tanah yang naik kat Selangor tu SEBAB pasaran air dunia dan tanah naik kot ?? kekekeke

  • raplahjingaa
    September 2nd, 2013 at 11:06 PM

    Di mesir jugak pembangkang disumbat masuk jail, mungkinkah pembangkang kat Malaysia pun kita akan sumbat masuk jail !!

    hehe…toni…toni…

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:07 PM

    Dinar Gold Husam Musa akan naik jugak Mek…

    Jgn risau, investment PAS TERJAMIN!!!!

    Hehehehe…

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:08 PM

    Harga minyak dlm Kelate pun akan naik jugak Mek…

    Untunglah Kelate…hehehehe

  • gambus
    September 2nd, 2013 at 11:08 PM

    PAS dan Pakatan takkan mampu bagi minyak free !!! sebab dinegeri pemerintahan mereka pun air naik , cukai naik , sampai harga parking pun naik , tak cukup dengan tuu mereka naikkan harga saman .. kekekeke macai Pakatan in denial

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:09 PM

    Hahahaha…

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:10 PM

    Sekolah Tadika pun depa tak boleh bagi FREE..

    Padahal Manifesto 2008 tu…

    Kuang3

  • gambus
    September 2nd, 2013 at 11:11 PM

    kat Mesir pembangkang masuk jel apek tony !!! alangkah bagusnya kalau terjadi macam tu , kat Malaysia ni pembangkang bebas buat fitnah , menipu , menimbulkan isu perkauman dan agama sesuka hati mereka

  • mek esah
    September 2nd, 2013 at 11:11 PM

    yakin dan percaya le najib tak pernah rasa penderitaan rakyat marhaen…..depa tu golongan bangsawan…depa berlakon dan baca skrip je !!!!!!!

  • gambus
    September 2nd, 2013 at 11:16 PM

    memang PAs cukup merasai penderitaan rakyat marhaen mekk , sampai tanah Ladang Rakyat disapunyaa pemimpin kaya PAS dan Pakatan , bini nik ajis pun dapat … akhirnya rakyat sendiri menangis nak dapat tanah kat situ .. hebat PAS merasai penderitaan rakyat !

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:20 PM

    Aik, boleh berlakon dan baca skrip pulak!!!

    Masa Hadi Awang kata UMNO kafir melalui amanat Hadi sehingga ada org percaya seratus peratus dan mengorbankan org dlm peristiwa Memali, siapa tukang tulis skrip dia???

    Mahathir ka???

    Masa Hadi Roi kata Hudud just 0.00001% dlm Al-Quran padahal melalak kata UMNO kufur tak laksanakan Hudud, siapa tukang tulis skrip dia???

    Karpal Singh ka???

    Masa Hadi Roi setuju dlm FUCKUTAN membenarkan kalimah Allah dibenarkan sbg kata ganti nama tuhan dlm Bible, siapa tukang tulis skrip dia???

    Lim Guan Eng ka???

    La, mmg sah la org kata PAS ni KHADAM, tukang angguk2 lepas tu sampaikan berita!!!!

    Kuang3

  • gambus
    September 2nd, 2013 at 11:22 PM

    kalau cerita manifesto Pakatan tu tak payahlahh , satu apapun janji tak pernah ditunaikan …

    tadika PASTI pun makin mahal , harga pun tak sama macam dulu … macai-macai PAS bila kerajaan BN naik harga macam cacing kepanasan , tapi bila kerajaan pakatan rakyat naikkan harga sesuka hati semuanya jadi cencorot hahahaha cukai semua yang dinaikkan Pakatan tu takde berkaitan pasaran dunia pun

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:23 PM

    Menurut Bujuk, tanah tu anugerah kerajaan Kelate pada bini Nicky Ajis…

    Hehehe…dan Mek pulak kata yg tanah tu hadiah dari kerajaan Kelate…

    My gossh, tak amanah depa boleh pusing jadi anugerah dan hadiah lak…gilo ker apo!!!

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:25 PM

    Tu la pasal…

    Tapi depa angguk2 caya gila2…

    Samapi caya undi PAS masok syorga!!! Gilo punya fahaman ni….

  • gambus
    September 2nd, 2013 at 11:25 PM

    kayaaalaa Kelantan , sebab Husam kata Kelantan ada simpanan minyak yang besar kat darat .. kekekeke

  • alimedanbaru
    September 2nd, 2013 at 11:33 PM

    jangan risau ,minyak naik harga, pembangkang pun naik minyak jugak. anuar mesti lupa hal kerajaan perpaduan, perundingan perpaduan.. dia dah dapat point untuk mulakan kerja gila jalanan..nanti bila dah reda dia sibuk semula soal perpaduan dan cari talian hayat.

    apa lagi modal pembangkang diMalaysia ni selain menunggu isu untuk diisukan..

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:38 PM

    Betul jugak tu…

    Apalagi Nuar Berahi, DEMO la…

    Lepas DEMO nnt, sibuklah Nuar Berahi cari Jusof Kalla nak tolong negotiate kerajaan perpaduan…tak sedar2 lagi Nuar Berahi ni…takder siapa nak layan kerja gila dia…

    Silap2 Jusof Kalla pun dah fed up dah dgn Nuar Berahi…

    Ishh….tak tahu malu ka si Nuar Berahi ni…DAH KALAH, KALAHLAH….

  • baba
    September 2nd, 2013 at 11:40 PM

    kita tunggu negeri pakatan bg subsidi kepada rakyatnya. mungkin negeri2 pakatan boleh bg kepada setiap rakyatnya baucer minyak.

  • randomsee
    September 2nd, 2013 at 11:47 PM

    hahahahhaha..hari tu masa kempen pilihanraya kecil siap boleh bagi minyak free lagi

  • mancini
    September 2nd, 2013 at 11:59 PM

    di penang surcaj air naik 100%,hadiah baik utk rakyat penang.Negeri BN tak naik pun.Rakyat penang di lembu juga hah2.

  • mancini
    September 3rd, 2013 at 12:03 AM

    Rakyat menderita kat Malaysia ni tak nampak sangat.Org PR pun duduk bawah pentadbiran BN pakai kereta besar dan mewah.Kat kelantan ye banyak yg derita air tak cukup dan tak jernih.Tambah lagi lebuhraya rakyat tak siap2.Nak balik kampung beraya ambil masa lama.Duit rakyat dah kutip.

  • alfie
    September 3rd, 2013 at 12:34 AM

    Kempen orang melayu ‘Buy chinese last’ sekarang akan menguntung balik orang cina. Dengan kenaikan harga minyak yang Ah Jib Gor naikkan sekarang orang cina boleh naikkan harga barang mereka dan juga kurangkan quantity nya juga.

    Secara tak lansung mereka akan mendapat keuntung yang berlebihan lagi walau pun volume jualan mereka tidak meningkat sebab di boikot oleh orang melayu.

    Aku suspect si Ah Jib Gor is a ‘Chinese sympathize’ walau dia bernama melayu tapi dia sayang orang cina,kerana yang akan beruntung banyak dari kenaikkan harga minyak ini adalah perniaga orang2 Cina selain dari kerajaan dan consultant cina dia .

  • bujuk
    September 3rd, 2013 at 12:52 AM

    Tak setuju dengan k’jaan… boleh p negara lain. Itu kata kunci puak2 umno bila ada rakyat yg. bantah apa yg. k’jaan buat. Jika dulu mereka kata tak suka demokrasi ala m’sia p amerika, sekarang dah suruh pergi ke negara2 afrika jika tak setuju kenaikan harga minyak, tak setuju undang2 negara dan sebagainya.
    Persoalannya… adakah negara kita komunis atau diktator?
    Kerana demokrasi membenarkan rakyat bersuara dan berbeza pendapat. Takpalah kalau orang2 keris suka harga minyak naik, nanti bila PR perintah kita naikkan harga minyak untuk ahli2 BN aje, begitu juga tol dan barangan lain. Jangan kata dubble standard pulak, sebab korang memang suka kenaikan harga barang2.. negara maju konon.

  • gambus
    September 3rd, 2013 at 1:32 AM

    Sesiapa pun tak suka kenaikan harga barang !!! TAPI kena guna otak laa bujuk , minyak ni bagi aku bukan hari ini jee akan naik tapi akan naik selalu , ini adalah berdasarkan ekonomi dunia …

    macam Pakatan laa melalak macam anjing maki hamun kenaikan harga TAPI mereka sendiri naikkan pelbagai harga yang takde kena mengena dengan ekonomi dunia KAKAKAKAKA orang macam ni nak sembang pasal turunkan harga minyak ??? PUIIIHHHH laaa , Subsidi air pun tak mampu nak tanggung cakap penuh munafik !!!

    Kalau negara ni komunis dan diktator dah lama muka penipu macai macam kau dan pelacur agama macam PAS tu dah mampusss bujuk !!!

  • bujuk
    September 3rd, 2013 at 6:48 AM

    So.. semua tak suka harga minyak naikkan. Kenapa nak halau orang lain pulak?
    Bila pulak pemimpin PR maki hamun anjing BN? Kita sembang rasional dan fakta. Ada negeri PR yg. dah bagi subsidi air, negeri BN ADA?
    Rezeki, jodoh, ajal dan maut ALLAH dah tentukan sejak azali, bukan komunis/diktator.

  • FikirTajam
    September 3rd, 2013 at 8:09 AM

    Tapi bergenjut dgn pelacur di bilik hotel jgn pula nak salahkan ketentuan Allah. Itu pilihan Mustafa Ali Spender Putih.

    Begitu juga menenggek bini orang dalam gerabak keretapi juga bukannya ketentuan Allah. Itu pilihan hati ADUN Selising PAS NGOK!

  • Moohyideeeeen
    September 3rd, 2013 at 8:09 AM

    Statement bodo…..

  • Moohyideeeeen
    September 3rd, 2013 at 8:10 AM

    Mana hasil siasatan??

  • Moohyideeeeen
    September 3rd, 2013 at 8:11 AM

    Aku rasa org Mykemut ni byk yg set2 penerima BR1M je…Tapi bila minyak naik, depa suka pulak. Aku hairan, Deapa tak sedar potensi kenaikan harga barang2 lain dan inflasi.

  • Moohyideeeeen
    September 3rd, 2013 at 8:12 AM

    BN – pemerintah untuk rakyat majoriti…

  • Moohyideeeeen
    September 3rd, 2013 at 8:22 AM

    SELEPAS sahaja Kerajaan 47% ini membentuk kerajaan, kita sudah melihat rupa hodohnya kerajaan yang tidak berkat ini. Bermula dengan isu saman AES, kenaikan tambang bas ekspress, kenaikan harga ayam, kenaikan harga gas memasak kesemua disegerakan untuk menunjukkan kuasa mereka kepada rakyat yang memilih mereka.

    Rakyat dipermainkan sedemikian rupa. Pengusaha bas meminta tambang bas dinaikkan sehingga 30 %. Rakyat membantah dan Pakatan Rakyat terus mengkritik kenaikan tersebut, akhirnya atas alasan kononnya prihatin dengan kehendak rakyat, tambang bas hanya dinaikkan sebanyak 10% sahaja. Hakikatnya, tujuan untuk menaikkan tambang bas telah berjaya. Rakyat tertipu begitu sahaja.

    Apabila naik pula harga gula, rakyat diminta jangan terlalu banyak makan gula dibimbangi terkena penyakit kencing manis. Naik pula harga ayam sehingga mencapai tahap RM9.50 sekilo menjelang Hari Raya Aidil Fitri baru-baru ini di beberapa tempat, seorang ‘Menteri Cap Ayam” pun menasihati rakyat jangan suka makan ayam, bertukarlah kepada ikan. Tidakkah Menteri itu sedar ikan sardin pun sudah naik harga? Rakyat terpedaya begitu sahaja. Begitu juga apabila harga sayur naik, Menteri ini meminta rakyat rajin berkebun. Mana tanah kebun? Bukankah kroni-kroni kamu sudah rembat? Tanah Rezab Melayu pun kamu rembat, bahkan ada tanah kubur pun kamu mahu rampas.

    Sebelum PRU 13 yang lalu kira diumumkan dengan kenaikan hara Ron 97. Rakyat ramai yang membantah kenaikan tersebut. Apa Menteri jawab? Mereka kata Ron 97 banyak digunakan oleh orang-orang bandar yang kaya sahaja kerena mereka memiliki kenderaan besar dan mewah. Ertinya, orang-orang kampong hanya menggunakan kereta buruk dan motosikal yang tentunya tidak layak mengunakan Ron 97. Mereka hanya layak untuk Ron 95 sahaja.

    Malam tadi, Ron 95 dan Diesel pula dinaikkan. Apa kata Bung Mokhtar, MP Kinabatangan? Tokoh yang berbini dua dari Kinabatangan ini pula membuat kenyataan bodoh lagi biadab. Beliau kata, orang-orang kampong tidak merasai kesan dari kenaikan harga minyak Ron 95 kerana yang menggunakan kereta ini hanyalah orang-orang bandar. Baiklah, kita percaya saja kata-kata bodoh dari beliau ini, tetapi tidakkah orang-orang kampong yang dikatakan miskin itu tidak langsung memiliki motosikal? Motosikal menggunakan minyak apa? Minyak lintah?

    Tidakkah orang kampong membeli barang-barang makanan seperti beras, susu, tepong, gula, garam dan sebagainya? Tidakkah semua barang ini akan naik jika harga minyak petrol dan diesel dinaikkan kerana kos pengangkutan barang-barang itu memerlukan bahanapi tersebut? Benda semudah itu pun Bung Mokhtar tidak boleh fikir? Malang sungguh Najib memilih beliau menjadi calon Wakil Rakyat di Kinabatangan.

    Hakikatnya di kebanyakan kampong dan kawasan felda, keperluan kereta menjadi keperluan utama bukan lagi menjadi kayu pengukur kaya atau miskin. Boleh dikatakan majoriti di setiap kampong, penduduknya memiliki kereta walaupun kereta buruk dan paling lekeh memiliki motosikal. Orang-orang Asal pun mampu memiliki motosikal. Mungkin Bung Mokhtar fikir perkampongan di Semenanjung sama seperti di kawasannya yang masih mundur dan ada penduduk yang hanya berkaki ayam berjalan atau menaiki bot dan feri untuk keluar dari kampong atau ke bandar.

    Apapun, tahniah kepada anda yang telah terhutang budi dengan BR1M atau bonus serta saham felda. Kini masanya untuk mereka mengutip kembali. Buat kakitangan kerajaan pula, baru mahu senyum dengan kenaikan gaji kini mula tersenyum tawar. Menjelang PRU akan datang, kita akan lupakan semuanya ini dan kita pakat-pakat pangkah Dacing Baghdad itu lagi!!

    WFAUZDIN NS
    http://wfauzdin.blogspot.com

  • mRsTURDY
    September 3rd, 2013 at 8:23 AM

    Eleeh naik 20 sen jer seliter bukannyer RM20 seliter….! Mineral water pon mahal lagi drpd RON95! Berbanding dgn Thailand, negara ni harga minyak masih rendah. Muahaaaaaaa!!!PM sekarang bagus, memang bagus! tapi kalau ada calon PM yg baru lagi bagus! Muahaaaaaaa!!

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 8:41 AM

    Betul jugak Mooh..

    Mana hasil siasatan???

    http://www.malaysiakini.com/news/226827

    Sampai la ni PAS tak buat2 pun internal proceeding pasal cerita lucah Stopa Ali…ker dah senyap2 jumpa Nicky Ajis mintak ampun dosa mcm Adun Selinsing dan Eli Wong???

    Mooh….siapa dalam video tu Mooh…jawablah…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 8:42 AM

    Hang setakat buat statement one liner, dah boleh panggil diri sendiri scholar Oxford ka Mooh…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 8:44 AM

    Org lain aku tak tahu la…

    Aku mmg tak layak pun dpt BR1M, tapi tetap sokong UMNO….

    Awat, takkan marah kot…nikan DEMOKRASI…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 8:45 AM

    Dok eh…BN perintah Kerajaan Malaysia…

    Undi ka tak undi ka, kena terima hakikat yg BN perintah Kerajaan Malaysia…

    Ada FAHAM!!!

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 8:46 AM

    Lalalalala….

    DAH KALAH, KALAHLAH….

    Kuang3

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 9:03 AM

    DEMO JER LA…takkan main belakang keyboard jer Bujuk…

    Tunggu apa lagi…kata pemerintahan BN macam komunis dan dictatorship…cepatlah DEMO jatuhkan kerajaan Malaysia

    CEPAT!!!DEMI DEMOKRASI BUJUK…CEPAT BUAT DEMO…

  • omega
    September 3rd, 2013 at 9:14 AM

    ni la rakyat Malaysia, kerajaan tarik subsidi sikit melenting nak pembangkang ambil alih kerajaan, memang keturunan tak tahu bersyukur

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 9:22 AM

    HAHAHA Bujuk, itu cadangan jer… hang tal boleh make it outside Malaysia ka Bujuk…KESIAN…

    Lagipun, since cadangan ni pun dtg dari Adamyan, hang tak ikut pun takper. Bukan Adamyan paksa hang pun…lagipun, hang tak pernah pun ikut kata2 UMNO, jadi relakslah…jgn meroyan…

    Hang meroyan sampai kata kerajaan Malaysia dibawah UMNO naikkan harga barang dan ditanggung oleh semua rakyat jelata lagi zalim dari kerajaan Malaysia dibawah FUCKUTAN (bila mau menang PRU ni…dlm mimpi jer ker???) yg naikkan harga barang untuk org2 yg undi BN…

    Apa kata PAS di Kelantan, DAP di Penang dan PKR di Selangor buat macam apa hang cadang kat negeri masing2, naikkan harga barang sekiranya pembeli2 itu undi UMNO/BN…lepas tu tengoklah apa jadi…(belajar perkataan ni…HARTEL)

    You mention the word DOUBLE STANDARD, aku rasa hang kena refer perkataan DOUBLE STANDARD tu balik, because that is what FUCKUTAN practice…(naikkan harga barang hanya untuk org2 sokong BN)…don’t you find that strange…

  • Anak_Nogori
    September 3rd, 2013 at 9:23 AM

    Kementerian Hasan Malik kena bertungkus lumus turun padang utk memastikan para peniaga jangan sesuka hati mereka menaikkan harga barang keperluan..jangan setakat beri amaran sahaja..ini utk memastikan rakyat tidak marah dan faham kenapa perlunya kerajaan naikkan harga minyak buat masa kini utk menyelamatkan ekonomi Malaysia.

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 9:41 AM

    Bujuk, when you mention RASIONAL macam org DEMO2 ker Bujuk???

    When you mentioned FAKTA, mcm cerita BLACKOUT hang ker Bujuk???

    When you cerita subsidi air, pernah terfikir ker yg duit subsidi tu bagi pada SYABAS, sampai kerajaan Selangor bukan sahaja tak dapat luluskan CAPEX expenditure for maintenance of water pipeline….malah nak ambik alih SYABAS untuk tujuan pengstrukturan air pun dah takder duit dah…

    Hell…even Puncak Niaga (major shareholder SYABAS) pun dah beli Global Offshore in case kerajaan negeri Selangor nak ambil alih SYABAS…tak beli2 pun…takkan nak negotiate kick back mcm TALAM kot…

    Rezeki Bujuk??? Rezeki PAS setakat di Kelaknat jer la buat masa ni…cuba usaha lagi…

    Komunis Bujuk??? Mat Sabu tu sokong komunis, awat hang tak marah dia…hang dgn Mat Sabu sama2 Syiah ka????

    Diktator Bujuk??? Aik, hari tu hang tak pergi mengundi ka??? Najib is the Prime Minister in Malaysia because UMNO won the election in PRU 13….tu democracy tu, bukan dictatorship…

  • sireh ke gagang
    September 3rd, 2013 at 9:42 AM

    mcm pontianak si mek gelak . sah berguling2 la tu . rakyat dilembukan . biar aku sambung ayat tu mek. DAN SALAH SEEKOR LEMBU ITU ADALAH ORANG YANG BERNAMA MEK ESAH !. komen kat mykmu dah lama , tapi masih bengap abadi .

  • tinta biru
    September 3rd, 2013 at 9:47 AM

    assalamualaikum,maafkn sy sbb nk mencelah komen2 panas korang semua.cewah,sy tu,adeh.x reti la gua nk berbahasa basi gitu.kenapa yg korang gaduh sgt pasal pembangkang,pasal tanah bini nk aziz,pasal cincin rosmah?dey tambi,mana yg sokong bn bagai nk rak tu,ini malaysia itu demokrasi punya negara.u ada paham ka tada paham maca?if u shut down the opposition group,then pe makna demokrasi?each person,every single person age 21 and above have the right to voice out their opinion.ada paham ka maca?lau pembangkang x leh bersuara,jgn letak malaysia sebagai negara demokrasi..wt kerajaan sistem beraja terus.raja jd pm.rakyat xleh bangkang trus.bodo ke ape korang ni??dh taksub sgt dgn bn ke ape?taksub dgn tipu daya umno.taksub sbb sejarah kemerdekaan tu diulang tayang kt tv?korang sedar x ni negara demokrasi?jgn la nk pangil penyokong pembangkang ni macai ke ape.xde makne.pembamkang buat kerja dia.dh kerja die mencari salah,supaya pihak kerajaan dapat buat keputusan dgn lebih tepat.kalau pembangkang x dibenar bersuara,apa erti demokrasi yg kita ada?apa guna kita pakai sistem demokrasi lau kita x benar org lain membahtah cadangan dan resolusi yg kita buat?apa guna jadi negara yg amalkan demokrasi lau kita x leh pembangkang ujud?tahniah pd ppembangkang,sbb tau erti demokrasi n x bodo nk g masuk join kerajaan pastu kena diam n setuju dgn setiap tindakan..pd yg sokong bn tu,jgn la taksub nk menyalak membabi buta sampai lupa yg ni negara demokrasi,pd yg sokong pembangkang tu,jgn la korang mereka2 crita palsu untuk raih sokongan..jadilah pembangkang yg bijak,mengkritik supaya kelemahan diperbetulkan,bkn mengkritik sbb nk memalukan sape2..gua sedih la tengok kebodohan kita semua.temasuk gua sendiri pn..sebagai rakyat malaysia.kita x sedar pe yg betul n pe yg salah,main redah je..bkn cakap kt org len.cakap kt diri sendiri je..pembangkang perlu ada untuk mencari kelemahan supaya keputusan yg dibuat x merugikan sesiapa,kerajaan pn kena la bijak,menerima pembangkang dan berterima kasih pd pembangkang,sbb point out mistake yg perlu diperbetulkn,baru kerajaan kita betul2 kukuh..yg silap boleh dibuang,yang kurang boleh ditambah.kerajaan jgn ajar rakyat jadi bodoh lg.tlg la..kita selama ni diajar untuk benci pembangkang,untuk hina pembangkang,pembangkang balas 40x lg teruk.sbb sikap semula jd manusia,kita akn retaliate bila kena provoke..hnya sbb nk memenangi pilihanraya..x penting siapa yg berkuasa,sbb kerajaan dan pembangkang saling tegur menegur,if pas memerintah pn,umno tetap boleh menegur silap pas dalam mentadbir,mcm yg pas lakukan sekarang,politik la secara sihat,telus,adil,baru kita dpt kebaikan,lau gini gaya cara,kita bnyak begaduh dari mencari dan membetulkan keadaan,yg penting,kita kena sedar demokrasi ialah sistem yg ditingalkn penjajah untuk kita sama2 bergaduh.mcm kt negara2 lain la.kena la buka mata kita semua,dn buktikan kt penjajah tu,kita x bodoh untuk bergaduh mcm yg dia nk..sedar ke x,they still want us.this country is a bdrige for their religion to expend all around the globe..we all need to get a grip of our self,sedar permainan dajjal ni..jgn terpedaya teruk sgt.we play their game..but play smart everyone.dont let this political game turn into a war mcm yg jd kt memali,bila tu terjadi diseluruh negara,polis dunia akn dtg kt kita dan kata kita x reti mentadbir,mereka akn hntar tentra pengaman untuk menangkn 1 pihak,x kisah la pihak mana pn,kemudian they will create a puppet government that will obey them 100%,they will for sure rule us behind the curtain..jdkn iraq sebagai contoh,afgan,x lama lg mesir..buka mata kita pd skala yg lg besar..elak dari jd mcm tu..sygkn malaysia,sygkn islam,sygkn tanah air kita..sebelom kita dijadikan jejambat untuk menyebar fahaman bebas diaorg..islam akn terhapus lau kita dijajah sekali lg..sedar la k..gua becakap xde fakta.sbb fakta gua kt depan mata kita semua..gua nk semua org buka mata,buka minda.jgn jd katak bawah tempurung yg x sedar permainan dajjal ni..kita satu2nya negara islam yg tingal berdaulat.sebelum daulat kita hilang,dan rakyat di kucar kacirkan sehinga jd negara bebas yg dicorak oleh mereka,yg di bentuk oleh mereka,yg rakyatnya bebas memegang agama apa pn,yg akn jd melayu x semistinya islam,elok la kita masing2 muhasabah diri dan sedar politik ni ialah fitnah dajjal.we are in their game.so let us win this game..bia kita menang permainan ni.jgn kita gaduh sbb politik lg..jgn terbitkn api perbalahan yg akn memunkinkn kedatangan mereka2 tu kambali kesini..dlu dh dua kali kita berbunuhan sbb politik..memali,13 mei,cukup la dua tu dalam lakaran sejarah kita..pasni kita jadi cerdik sikit.kita main je permainan dia ni,tp jgn berbalah dan jgn terbitkan api perbalahan.yg dikritik,terima kritikan,yg menggkritik,kritik la dgn akal,buang caci maki dan tuduh menuduh tu jejauh..politik la dgn sihat..sbb lau kita tengok betul2,kita dah makin hampir dgn perbalahan besar seluruh negara,api dh menyala,tungu ada yg siram minyak je..jom kita sama2 padamkan api tu..pangil bomba siram air..jgn pangil petronas siram minyak..

  • sireh ke gagang
    September 3rd, 2013 at 9:47 AM

    bujuk dgn moo sama2 dilembukan . cepat pergi peluk mek esah tu. kesian dia sorg2 jd lembu ,meroyan kat atas mintak simpati. kah5…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 9:47 AM

    Hehehe…so far no one challenge Najib yet…

  • sireh ke gagang
    September 3rd, 2013 at 9:50 AM

    takat ini saje kemampuan moo berhujah. cut n paste artikel sampah pencacai mcm dia . dh kering idea ke moo ? tipu sana – sini tak jalan , cut n paste jelah yg ko mampu ? kah5…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 9:53 AM

    I think Najib is smart since you said he trick you to vote for him…

    If (as you say) Rosmah is the one who advice Najib, she must be really smart then….

    Come on lah, how can you call them stupid since you vote for Najib…

    TAKEBEER!!!!

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:02 AM

    Hehehehe…hang nak harga minyak Malaysia sama murah dgn Venezuela ka???

    I think that is impossible, ikut list Malaysia is not even top ten oil producer in the world who accounted to 63% of world oil producer

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_oil_production

  • mRsTURDY
    September 3rd, 2013 at 10:23 AM

    Nasik berlauk ikan temenung kecik + teh o ais aku biasa mkn RM4.50 jer tp hari ni dah jd RM5.50

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 10:23 AM

    sapa bising2 suh naik beskal jer…ataupun suh bubuh jer minyak dhab…nak lagi canggih..pi korek carigali sendiri….dah tahu nilai dan kos sara hidup makin tinggi….janganlah malas..pi lah buat apa2 kerja sampingan…meniaga kecil kecilan atau pun paling busuk..berjimat…habis cerita….

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 10:25 AM

    Aku ni umur dah banyak series pun masih lagi tak boleh duduk diam…memang budak2 muda sekarang malas…..ada byk cara dan peluang…tapi majoriti suka lihat dan duduk saja….

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 10:29 AM

    Ko konfiden ke ko tolong dia menang….ko ngundi kat Pekan ker atau kat Selangor…kalau kat Selangor atau Penang tak payah nak gebang arr…aku pun ngundi BN…tapi kat Selangor….

  • Melayu
    September 3rd, 2013 at 10:30 AM

    To pemudajambu…Gaji da naik kan? Small sacrifice lar…lepaih ni hangpa wat budget baik2 utk famili…toksah kawat!!

    Nak pi makan angin ka, plan betui2 naa..kete kena isi minyak, bukan ayaq!!

    Makan pun baik hang masak kat umah..byk hang jimat…siap boleh menabung!!

    Hang nak duk di negara yg minyak naik 20 sen seliter tapi aman damai atau hang nak duk negara yg pimpinan lagi x tentu demokrasi tp minyak gerenti murah punya?!

    Org Mesia mcm Mek Esah tu kena belajaq bersyukur naa..Count your blessings, OK?!

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:30 AM

    Mak aih…depa golongan peniaga cepat jer ambik kesempatan….

    Kementerian kena bertindak terhadap peniaga2 ni…naya rakyat Malaysia nanti…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:33 AM

    Hehehe…saya pun ngundi BN di Selangor

    Takder pun tulis nama Najib/Rosmah kat kertas undi….gambar depa pun takder…

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 10:34 AM

    marhaen sangat lah hang mek esah…hang jgn buat lawak antarabangsa boleh…setahu aku hang 24 jam ada dalam ni….kalau hang susah mana ada masa duk dalam ni….entahkan nak pasang internet pun tak mampu……yg byk memberontak bukannya yg marhaen…masih ramai yg marhaen lebih tahu bersyukur dari orang2 macam hang…tak caya?? cuba hang pi tanya peniaga2 di pasar malam…buruh2 kasar…walaupun depa susah…depa sayangkan kerajaan…depa tahu erti bersyukur….yang anak2 orang senang…sebb masa terlalu byk…dihabiskan di media2 sosial menghentam kerajaan dan juga berguling2 di luar parlimen dan berdemo…

  • Melayu
    September 3rd, 2013 at 10:36 AM

    Haji Hadi ngan nik ajis pun bukan golongan marhaen naa…Kete punya lar mahal!! Rumah depa besaq2…tiap taun pi umrah..Depa lagi pandai berlakon tau Esah oiii…Mak bapak aku kumpul duit 20 taun baru dpt pi haji!! Aku pun nak bayaq ansuran kete sebijik pun berpinar mata…

    Esah, baik ko pi check mata ka…buat MRI sekali utk otak ko, OK?!

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 10:40 AM

    Seingat aku….seumur aku hidup..dah berpuluh kali merasa harga kenaikan minyak dan barang…tapi alhamdulillah….makan pakai tetap cukup…rezeki makin bertambah2…..dan boleh beri pula kepada orang lain…tak payah nak harap BRIM….

  • anakbochek
    September 3rd, 2013 at 10:47 AM

    Sorry bro, gua bukan penerima BR1M dan gua tak pernah tipu payslip atau ketua kampung untuk dapatkan BR1M. Come on lah Mooh, banyak cara kita boleh compensatekan dengan kenaikan 20 sen tu. Kaki kanan tu tekan pedal perlahan sikit, jangan dok enjut. Insyaallah minyak kereta pun jimat dan kita dapat menyumbang pada alam sekitar.

  • anakbochek
    September 3rd, 2013 at 10:50 AM

    Saya sudah sebulan tak breakfast kat kantin, makan cereal je. Memang tak sedap tapi buleh lah offset kan penjimatan tu dengan kenaikan harga minyak. Kalau tak kerana kilang ada sediakan kupon makan memang aku bawa bekal dari rumah. Jimat dan murah.

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:52 AM

    Hehehe…

    Kalau ada org UMNO kena sponsor buat Haji, kena tuduh rasuah la, tak amanah la, pahala Haji tak dapat la…

    Nicky Ajis mcm mana pulak kalau dia tetap menunaikan haji yg dikatakan “sponsored” tu…

    http://www.malaysiakini.com/news/201177

    Jgn takut, sure cai2 PAS kata hadiah, anugerah (aku pun nak jugak anugerah pergi haji ni disponsor)dan paling, dosa pahala ditangan Allah (but not applicable to UMNO member okay)…

    Oppsss….alasan PAS dah ada pun seperti di bawah:

    http://www.malaysiakini.com/news/117153

    Hehehe….

  • zasmj
    September 3rd, 2013 at 12:11 PM

    Negeri pembangkang diminta tidak menaikan harga minyak. ada berani?

  • warisan
    September 3rd, 2013 at 12:21 PM

    Ade ke Malaysia dalam senarai ni?

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 12:31 PM

    Kat sini pembangkang boleh jadi KM yang facilitiesnya kelihatan macam PM…siap boleh bagi arahan berbeza dengan negeri2 lain….lepas tu kata bagi nasihat….pembangkang nya juga bebas round Malaysia and round the world memburuk burukkan negara…pembangkang juga ada jet peribadi….dan ada video terlampau….pendek kata..sungguh byk kelebihan menjadi pembangkang di Malaysia…diehard fanclub depa pun besar tuuuu….sanggup guling2 dan mati katak….

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 12:37 PM

    Betul tu…aku setuju…tapi aku nak komen juga…perempuan2 moden ni malas masak….aku tahu sangat sebb bila time balik ofis ramai bini2 orang ni datang beli lauk…..dan bila ditanya….tak masak….sedangkan kalau depa masak….lebih jimat…lebih berkhasiat dan dijamin halal serta kena dengan selera sendiri….tidak salah jika bini2 ni bangun awal sikit untuk memasak…suami boleh bawa bekal…dan bila anak2 balik sekolah boleh panaskan saja lauk dalam microwave…

  • gambus
    September 3rd, 2013 at 4:42 PM

    kau bodoh kee buta bujuk ??? melalak-lalak anjing Pakatan memaki hamun BN sebab minyak naik harga , minyak ni bukan hari ni TAPI hari lain akan naik lagi semuanya berdasarkan ekonomi dunia !!! memang hati marah TAPI pencacai Pakatan ni takde otak marah macam anjing gilaaa !! oleh itu orang gila macam macai pakatan eloklaa pindah jeee hahahahahaha

    Apa fakta yang kau ada selama ni ?? 40 ribu bangla ? Blackout ? .. sapa tak kenal muka kau , manusia yang menghalalkan fitnah demi Politik !!!

    Kerajaan Pulau Pinang dengan nyatanya menarik balik subsidi air .. inilah fakta Pakatan takkan mampu memberi Petrol murah .. nyatanya autaa sahaja .. negeri BN lagi mahal kee bujuk ??? mehh bagi fakta kau , jangan larii macam bacull !!!

    Kerajaan selangor pulak makin menumbun dengan hutang sebab susidi air … TAPI cukai dan saman dinaikkan sesuka hati , ni semua berdasarkan ekonomi dunia kee bujuk ??

    macai dan anjing Pakatan macam kau melalak minyak naik , tapi negeri pakatan sendiri buang subsidi dan naikkan cukai .. ini macam kee nak turunkan harga minyak ?? kakakakakakakak fakta bodoh !!!!

  • gambus
    September 3rd, 2013 at 4:45 PM

    bujuk meroyan bila kena halau .. kakakaka

    Pakatan nak turunkan harga minyak kat negeri mereka ??? Pemimpin dan macai Pakatan melalak macam anjing nak pendidikan percuma , TAPI dinegeri pimpinan mereka dan kolej dibawah kerajaan negeri pakatan pun yurann boleh naikkk .. kakakakakakakaka

    Kepada pembaca diluar sana JANGANLAH tertipu puak munafik dan macai-macai pakatan ni

  • gambus
    September 3rd, 2013 at 4:47 PM

    cara mooo lembu berhujah !!! hebat tu hahahaha

  • gambus
    September 3rd, 2013 at 4:50 PM

    kehebatan macai-macai Pakatan ialah copy paste , sebab macai macam moo mana ada otak nak tulis sendiri

  • gambus
    September 3rd, 2013 at 4:55 PM

    kolej negeri Pakatan pun bukannya percuma pun sampai ada yang naikkan yuran lagi .. sebab tu aku takkan percaya Pakatan akan turunkan harga minyak dan maintain harga !!!

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 5:03 PM

    Hehehehe….

  • Mek esah
    September 3rd, 2013 at 6:23 PM

    Tak de le mcm venezuela pun…kalau kekal rega mcm sebelum mengundi pun dah cukup gentleman….tp apakan daya….BN memang Tradisi Membelit Rakyat…mek tak kisah mek gaji RM40 ribu…hehe

  • Mek esah
    September 3rd, 2013 at 6:29 PM

    Begini le rupanya jika berkerajaankan kerajaan yang kerja nya hanya manis dimulut…..hidup sentiasa “cemas”…..nasib2

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 6:34 PM

    Hahaha…Mek gaji MYR 40 ribu setahun???

    Tak kisahlah gaji Mek berapa, asal Mek bahagia sudah lah…

    Btw, apa yg nak gentleman2 ni…dah kira cukup gentleman la tu, announce dulu kenaikan harga, baru laksanakan…

    Bukan setakat announce (mcm Enakmen Jenayah Negeri Kelantan 1993 (atau Hudud di mana diluluskan di DUN Kelantan) tapi tak pernah buat2 pun…

    Aiseh, mcm mana Mek dapat gaji MYR 40 ribu setahun kalau ayat “gentleman” tak faham, Mek crony Nicky Ajis ka???

    Mueh4

  • Mek esah
    September 3rd, 2013 at 6:35 PM

    Jangan le marah…..memang rakyat dilembukan (penyokong BN le) …….ada org tawar minyak murah dipilihnya yang tawar minyak tinggi…..tidak kah “gong” tegar namanya tu…..hehe

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 6:37 PM

    Manis di mulut macam kerajaan negeri Kelantan di mana setakat announce (mcm Enakmen Jenayah Negeri Kelantan 1993 (atau Hudud di mana diluluskan di DUN Kelantan) tapi tak pernah buat2 pun…

    Mcm mana tu Mek…

    Btw, UMNO ada janji ka harga minyak RON 95 dan Diesel takkan naik??? Kasi link kat sini wahai Mek yg bergaji MYR 40 ribu setahun…

    Hehehe…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 6:39 PM

    La…ada tawar menawar ker…

    Perkataan Tawar Menawar pun ada bunyi Anwar (Nuar Berahi), mana boleh percaya mamat tu…

    Hehehe….

  • Mek esah
    September 3rd, 2013 at 6:44 PM

    Nasib baik Brunei tak nak join msia dulu……

  • Mek esah
    September 3rd, 2013 at 6:49 PM

    Cakap berdasarkan fakta bukan auta pemanis bicara….Bawak le ke mahkamah…buat apa cakap berdegar2…hampeh

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 6:49 PM

    Malang sungguh Kelate join Malaysia…

    Betul tak Mek…

  • Mek esah
    September 3rd, 2013 at 6:53 PM

    Kau masa remaja malas sekolah…tu le kerja gaji kecik…..kan negara ni set hang cakap makmur…takkan nak bayar ansuran sebijik keta pun berpinar mata…rugi le kau pangkah BN…PR nak bagi keta murah hang tak layan…..kesian !!!!!

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 6:56 PM

    La..ni hang ngan Bujuk yg kata…

    Korang berdua admit perkara ni berlaku, tapi panggil nama lain..

    Sorang kata anugerah, sorang lagi kata hadiah..

    HELLO, are you SENILE???

  • Mek esah
    September 3rd, 2013 at 6:57 PM

    Bila rega minyak naik pandai pulak dia cakap pasal ekonomi dunia…pthuuui…masa sebelum ngundi boleh pulak dia bertahan… Tradisi Membelit Rakyat !!!!

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 7:00 PM

    Hehehe…betul ka Mek ni rajin masa sekolah!!!!

    Hahahaha…lawak la Mek ni…

  • Mek esah
    September 3rd, 2013 at 7:02 PM

    Patutnya pengundi yang pangkah BN le dapat subsidi…kesian depa…kepercayaan depa dikhianati !!!!!!

  • Mek esah
    September 3rd, 2013 at 7:07 PM

    Belum cuba belum tahu….ini le bahana terlalu taksub kat BN….

  • Mek esah
    September 3rd, 2013 at 7:13 PM

    Oooo depa sayangkan kerajaan ?…… Kau jgn temberang le HAR…majoriti rakyat selangor yang terkenal dgn negeri terkaya pun majoritinya menolak BN….

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 7:24 PM

    Hehehe…off course harga minyak dunia fluctuate..

    Semua org tahu, tapi rasanya Mek sorang jer kot tak tahu…

    Hehehehe…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 7:25 PM

    Mana ada, semua yg ngundi BN is aware of fuel price fluctuation

    Puak2 Fuckutan jer yg tak tahu…HAHAHAHA

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 7:27 PM

    Cuba apa???

    Hehehe, percayalah…harga minyak dunia ada turun naik Mek….

    Mek jer sorang yg tak tahu…

    Hehehehe…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 7:30 PM

    La Mek…

    Tu semua org2 Cina Mek…depa dah sokong DAP dgn harapan nak perintah Malaysia…

    Apakan daya, percaturan kaum Cina fail sebab org Melayu majoritinya menyokong UMNO…

    Dan org macam hang pulak, balik kampong ke Kelantan mengundi PAS…tu pasal Selangor jatuh kepada Cina…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 7:55 PM

    Mek tak jawab pasal thread ni bermaksud Mek setuju yg pemimpin2 PAS hanya berlakon dan baca skrip jer…

    Hehehehe….jawaplah, kata gaji MYR 40 ribu setahun…

    Hahahaha….

  • sireh ke gagang
    September 3rd, 2013 at 9:06 PM

    orang yang tawar minyak murah tu , sedara mek ya ? mek kenal sangat ke org tu ? klu nuar yg tawar , kirim salam jelah . 10 nuar cakap , 10 juga tipu . semua penyokong pr jadi paria nuar je mek . lagi hina dari lembu . kwang9…

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 9:13 PM

    Boleh jer harga tak naik2 Mek…tapi pastikan kalau ada orang nak pinang anak gadis hang….hang letak hantaran RM500 jer…macam harga lebih 40 tahun dulu….harga hantaran sekarang pun naik berganda2…inikan pulak harga minyak yang dah tentu harga pasaran semasa dan mengikut perubahan ekonomi serantau…jgn lah gebang sampai tak tahu hujung pangkal Mek….

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 9:16 PM

    Mek ni ingat nak tukar kerajaan ni macam nak beli rambutan kat pasar malam kot…boleh cuba rasa…kalau masam…tak payah beli….hahahhaha

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 9:18 PM

    aku dah kata…depa tawar minyak dhab jer…depa cuma kata minyak…tapi tak specifik minyak apa…dah menang esok…keluar lah semua jenis myk dhab…minyak serai dan lain2…sapa nak marah bro…kalau ikut law tu minyak juga…secara teknikalnya…jadi..tak payahlah terpedaya dengan janji2 yg tak masuk akal….

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 9:20 PM

    apa kata Mek sarankan dulu dengan Sultan Mek…supaya minta independence…tak sabar aku nak tengok rakyat2 macam Mek ni balik kampung…dan buat passport untuk masuk Malaysia..sure nanti ramai kerabat2 Mek yg cuba masuk secara haram ke Malaysia untuk meniaga tom yam…:)

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 9:24 PM

    tak tahu lah plak aku Mek…kerabat2 aku dan kengkawan2 aku yg anak jati Selangor….masih ramai yg sayang BN..tapi tak nafi laa..kerabat bini aku yang sebangsa dengan hang memang ramai kat Selangor ni…depa ni dah terperasan jadi orang Selangor…satu family beranak sampai 7 Mek…mana tak ramai yg ngundi PR mek…tak caya…pi cek bancian rakyat Kelate di Selangor nih….

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 9:29 PM

    ntah Bro…haritu dia kata dia belajar bodoh…setakat ngajar di sekolah SAR jer…kalau ikut stail dulu2…yang masuk sekolah agama ni jenis budak2 yg tak pass dan tak boleh masuk sekolah Inggeris…tu pasal depa bengap2 sikit….dan depa dengki dengan budak2 yg sekolah Inggeris…sebb depa tau depa tak ke mana2….paling2 jadi ustaz..jadi kadi….itu yg dulu laa..yg skang budak2 score jer masuk sekolah agama….tapi Mek ni set orang lama…hehe…so hang tau lah dia group manakan…heheh

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 9:31 PM

    hai meludah nampak….belajar dengan sapa tu Mek..terserlah ajaran Nik Aziz…bila Mek mengamuk…

  • mancini
    September 3rd, 2013 at 9:37 PM

    janji pembangkang janji air liur je sapa nak sokong lembu macam mek esah je sokong.

  • mancini
    September 3rd, 2013 at 9:40 PM

    patutnya kat kelantan bagi air percuma je sebab air kuning ada juga yg ada paip je tapi air tak kuar kena bayar juga caj air.Cakap tak serupa bikin

  • mancini
    September 3rd, 2013 at 9:42 PM

    anwar lagi bangsawan sebab tu dia konkek cina pun geng2 bodoh ni boleh tak caya.

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 9:58 PM

    Hehehehe…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:00 PM

    Hahahaha…

    Mek ludah ke langit, kena diri sendiri..

    Mek oh Mek…

  • gambus
    September 3rd, 2013 at 10:12 PM

    tu laa mekk , dulu kau sendiri mengaku tak belajar tinggi , kalau dah bodoh dan bebal tuu tak payah nak komen , buat maluu jee !!! otak tarak punya macai

  • merahputih tongtaik
    September 3rd, 2013 at 10:25 PM

    Member bagitau Lahad Datu nasi campur dah RM6… Terima kasih Bangsat Nasional

  • mek esah
    September 3rd, 2013 at 10:32 PM

    “Raikan pemberian bonus 20 sen seliter”….Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Dari Kami BN (Barang Naik )…kwa kwa kwa

  • mek esah
    September 3rd, 2013 at 10:41 PM

    setakat darjah 6 je….”bagi le naik RM4 seliter pun jiwa ku tetap BN”…..kesian Pakchu mek kat kampung…ish ish

  • mek esah
    September 3rd, 2013 at 10:44 PM

    ooooo patut pun berterabur…..

  • mek esah
    September 3rd, 2013 at 10:47 PM

    Murah tu bro….kan set2 umno ni kaya raya…kita set PR ni je sesaknya !!!!

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:49 PM

    La, tadi pandai pulak bagi nasihat kat bro Melayu pada jam 6:53 PM on September 3, 2013 as quoted below:

    “Kau masa remaja malas sekolah…tu le kerja gaji kecik…..kan negara ni set hang cakap makmur…takkan nak bayar ansuran sebijik keta pun berpinar mata…rugi le kau pangkah BN…PR nak bagi keta murah hang tak layan…..kesian !!!!!”

    Rupanya Mek pun takat darjah 6 jer!!!

    Hehehehe…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:50 PM

    Apa yg berterabur, darjah 6 ka, gaji MYR 40k setahun ka atau gigi hang yg berterabur…

    HAHAHAHA…

  • mek esah
    September 3rd, 2013 at 10:51 PM

    sampai begitu sekali hang defend najib naik rega minyak HAR…siap dgn bagaimana ke arah berbelanja secara berhemah….terima kasih…hidup BN !!!!!

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:52 PM

    Merah Putih memang bendera Kelate…mmg la banyak tongtaik, tu yg air kuning jer…

    Hehehehe…

    Hang kutuk kami bangsat pun tak guna jugak, pi ikut nasihat Mek…

    “Kau masa remaja malas sekolah…tu le kerja gaji kecik…..kan negara ni set hang cakap makmur…takkan nak bayar ansuran sebijik keta pun berpinar mata…rugi le kau pangkah BN…PR nak bagi keta murah hang tak layan…..kesian !!!!!”

    Hahahaha….itu nasihat org belajar setakat darjah 6 tu…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:53 PM

    Sama2 Mek…

    Hahahahaha..Mek terasa kot, tak bangun pagi masak sarapan untuk keluarga!!!

    Hehehehe…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:55 PM

    Hahaha…betul jugak tu…

    Kelantan kena bagi air percuma, pasal tak process pung!!!

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:56 PM

    La, hang masih ketawa sedih ka…

    Tu la, meh aku nasihatkan hang Mek:

    “Kau masa remaja malas sekolah…tu le kerja gaji kecik…..kan negara ni set hang cakap makmur…takkan nak bayar ansuran sebijik keta pun berpinar mata…rugi le kau pangkah BN…PR nak bagi keta murah hang tak layan…..kesian !!!!!”

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 11:05 PM

    Laa Mek…sampai gitu sekali hang prejudis dengan Najib dan aku Mek…aku nasihat benda baik dan betul pun…hang hala ke Najib dan BN…sah lah hang ni dah penasaran….aku tahulah laki hang jarang balik sebb hang malas masak..sebb kerja hang asyik duk layan Mykmu 24 jam…tapi nak kata kat aku pun biar kena Mek..jgn lah emosi plak Mek…sabar Mek…sabar…hang jgn terasa Mek…aku tak kata hang tu bini malas…aku kata kat orang lain Mek…Mek plak yg terasa….ekekekeke

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 11:11 PM

    mana pulak datang sekor lalat ni….bagi salam idak…ketuk pintu pun lagi lah idak…tahu2 masuk jer….oooo….ada tong taik rupanya…..patut pun….

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 11:17 PM

    Hahahaha…

    Mek ni terasa dia pemalas kot…

    Mek, ni nasihat Mek pada diri sendiri Mek dgn sedikit pengubahsuaian…

    “Kau masa remaja malas sekolah…tu le duduk rumah takder gaji…..kan negara ni dah makmur…takkan nak bayar ansuran internet pun berpinar mata…rugi le kau pangkah PAS, PAS tipu jer nak bagi keta murah, hang tau tak …kesian !!!!!”

    Hahahaha…

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 11:18 PM

    ni Mekkk…abang nak bagi petua dan nasihat…supaya lepas ni…Mek tak marah2 dan tak tension duit tak cukup…sebb laki Mek tak bagi Mek duit cukup….pertama…Mek rajin2 lah amalkan solat Dhuha….kerana dalam dhuha itu ada kunci rezeki….lepas tu Mek rajin2 juga beristighfar…selain itu Mek rajin2 amalkan surah Al Waqiah…selebihnya Mek kena banyak bersedekah….senyum pada jiran pun jadilah Mek..jgn dimarah2 dan diludah2 pulak jiran tu…hati mahu sentiasa dijaga dan bersih….jangan dengki2 dan busuk hati…mana tahu jiran Mek tu penyokong Umno…Mek buat musuh pulak….Mek kena jaga hablu min An Naas…dan byk lagi petua lain…tapi yg penting…Mek kena juga berusaha…kalau setakat duk depan PC..tak jadi apa laa….hah…Insya Allah…lepas ni Mek dah tak sesak2 lagi…walaupun minyak naik harga RM4 seliter….

  • mat kisah
    September 3rd, 2013 at 11:21 PM

    apa salahnya kalau dapat rege macam tu..tak sia2 ngundi BN…ni semua apa pembangkang canang sebelum pilihanraya dh betul menjadi..lepas ngundi minyak naik..rege barang naik..keja swasta baru dapat gaji minimum 900..tapi bila semua naik tak de erti gaji cam tu..adakah itu namanya janji ditepati..huhuhu..

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 11:26 PM

    So, what is your solution to these predicament Bro!!!

  • mat kisah
    September 3rd, 2013 at 11:27 PM

    ala bro ko tegar BN..bagi taik pun ko kata ada hikmahnya..kesian aku tengok korang..kena bohong ngan BN pun masih ketawa lagi..

  • mat kisah
    September 3rd, 2013 at 11:36 PM

    janji air luur apa beb..ko tengoklah kat selangor..bonus banyak tu..kalau perintah BN hampeh..bonus ciput..pak menteri je bonus sepanjang tahun

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 11:44 PM

    Aik…macam mana pulak org bagi taik kat aku, aku terima…

    Hehehehe..sorrylah beb, nak suruh aku percaya Nuar Berahi susahlah beb..

    Dia janji nak undur diri bila PR kalah PRU 13 pun tak buat2, nak aku percaya kat dia???

    Susah2 tu…

  • gambus
    September 3rd, 2013 at 11:53 PM

    hahahaha macai nak bagi komen , macam tu jekk mekk ???

  • gambus
    September 3rd, 2013 at 11:59 PM

    mek tu jee kau mampu cakap , kasi laa contoh , itupun kalau kau mampu guna otak laa hehehe

  • gambus
    September 4th, 2013 at 12:03 AM

    tu nasihatlaa mekk , buat orang tino macam kau , jangan jadi tino asyik nak meroyan jee kejenya hehehehe

  • mat kisah
    September 4th, 2013 at 12:10 AM

    sekarang baca skrip pun dah terketar2 je..buat muka tempe..sebab janji pembangkang dia yang tepati..pembangkang kan kata bila BN menang minyak naik..hah dh terbukti..barang naik..dah terbukti..sekarang rege beras naik dh tak di istihar walau beras rege kawalan..

  • gambus
    September 4th, 2013 at 12:15 AM

    macai Pakatan ni mana tak sesaknya , pemimpin Pakatan yang dah kaya raya tu kalau tadah tin miloo macai tetap akan hulurrr , cuba suruh pemimpin Pakatan tu jual kete mewah dan rumah mewah mereka sendiri … mampus macai Pakatan ni tak berani macam lembu kena cucuk hidung !!!

  • gambus
    September 4th, 2013 at 12:16 AM

    tgk nama pun dah tau , penuh dengan tong taik , tu penjual mesti macai Pakatan muahahahahhahahaha

  • WTF
    September 4th, 2013 at 12:17 AM

    Hehehe..

    I think mat kisah ni tak suka Najib jadi PM Malaysia, bukan tak suka UMNO..

    But, how to solve these predicament now…please tell me!!!

    So far, takder siapa nak cabar Najib pun pada PAU akan datang…if a good candidate come, I believe ramai kat MYKMU ni will consider…but for now no one challenge him…

  • mat kisah
    September 4th, 2013 at 12:18 AM

    bukan tak caya..semua org caya..cuma tu dia nya hal nak kongkek sapa pun..janji tak bohong rakyat macam najib..lebih teruk dari kongkek cina tau..

  • gambus
    September 4th, 2013 at 12:19 AM

    Selangor negeri terkaya ??? itu dulu mekkk masa bawah BN , sekarang cuba kau tgk akaun , itupun kalau kau boleh orang bodoh macam kau faham laa

  • mat kisah
    September 4th, 2013 at 12:20 AM

    dh nak dibuang pun..cuma muka tak reti malu masih je duk kerusi tu..menghitung sisa2 duit belasahan belum abis lagi..nnti dh abis duit belasahan dia past lah kat timbalan dia suruh cuci mangkuk..macam tok dolah buat dululah..
    janji ditepati..

  • gambus
    September 4th, 2013 at 12:22 AM

    hahaha apa yang auta mekk , ni fakta bujuk sendiri dah akui , malah ada juga banyak bukti … sampai bini nik ajis , pemimpin PAS dan DAPigs dapat tanah kat ladang Rakyat .. kiranya nama jee ladang rakyat tapi yang kaya raya tu semuanya pemimpin PAS dan DAPigs jeee

  • gambus
    September 4th, 2013 at 12:24 AM

    bodohnya kau mekk , kasi baca betul-betul ayat kenyataan saudara Melayu tu … benda macam ni puin tak faham tiba-tiba macai bodoh macam mekk nak sembang pasal ekonomi hahahahahaha lawak aku tgk

  • WTF
    September 4th, 2013 at 12:25 AM

    Kan aku dah cakap saudara mat kisah ni tak suka Najib jadi PM Malaysia…

  • WTF
    September 4th, 2013 at 12:27 AM

    Hehehehe….nak buat camana, Mek setakat sekolah darjah 6 jer..

    Hahahaha…

  • gambus
    September 4th, 2013 at 12:33 AM

    heheh orang yang takde otak macam kau jee mek yang fikir minyak akan kekal harga sampai berpuluh-puluh tahun , sebab tu BN tak pernah janji nak turunkan harga minyak

    Pakatan yang melalak macam anjing bila harga naik pun sendiri mengamalkan naikkan harga air , cukai dan saman .. hahahaha orang munafik macam Pakatan ni takkan mampu punya turunkan harga minyak mekk oiiiii

  • sireh ke gagang
    September 4th, 2013 at 7:28 AM

    keta murah ape PR nk bagi mek ? keta besi hotwheel rm10 ? keta kayuh plastik rm50 ?atau keta kayu buatan pemimpin2 PR ke ? ke keta lembu je ? mek kan suka lembu. lembu aje dlm kepala mek kalo nk bedal kami kan .. muehehehe..(typical pakatan , talk with no brain )

  • sireh ke gagang
    September 4th, 2013 at 7:31 AM

    abis mek sokong la eh , penzina jadi PM kita ? mek tak takut ke tuhan turunkan bala mcm acheh kena tu ? x seram ke mek ?

  • sireh ke gagang
    September 4th, 2013 at 7:32 AM

    mat kisah tawarkan la diri lawan najib kat PAU nanti . cer tgk , hayat politik mat kisah sampai mana. keh5..

  • sireh ke gagang
    September 4th, 2013 at 7:34 AM

    btl lah telahan En WTF . SY PN PERASAN SKRG NI. THIS FELLA ADE SOMETHING DGN PM .dendam lama kot. heh.. who knows … rite ?

  • sireh ke gagang
    September 4th, 2013 at 7:36 AM

    sian bujuk kena tempeleng dgn gambus. terus terduduk pening sambil gigit jari. huhuhu…

  • sireh ke gagang
    September 4th, 2013 at 7:39 AM

    bujuk miscall komen bro HAR ni. kalau reply , nanti diri sendiri yg malu. sentap sampai 3 hari . uhuk3..

  • sireh ke gagang
    September 4th, 2013 at 7:40 AM

    lembu2 mek yg terabur tu. mek dok sibuk komen kat mykmu , lembu terabur masuk laman rumah org . hahahah…

  • sireh ke gagang
    September 4th, 2013 at 7:44 AM

    aku gelak jer mampu . sebab semua korang dah karang utk mek . muehehehehe

  • WTF
    September 4th, 2013 at 8:16 AM

    Er…Nuar Berahi pun banyak tipu rakyat jugak…

    Sebagai contoh, peristiwa 16th Sept. Zul Nordin give very detail interview akan hal ni.

    Zul Nordin siap kata ramai geng2 MP Pembangkang dressing full dress berdiri depan gate Istana Negara konon nak tukar kerajaan pada 2008…FULL DRESS tu…aku kesian kat Zul Nordin terpaksa mengaku macam manalah boleh percaya kat biawak lidah bercabang ni…

    Ada lagi kisah2 klasik Nuar Berahi, yg terbaru pulak cerita nak buat kerajaan perpaduan…siap kata Najib offer Nuar jawatan TPM dan 4 org PKR (my best guess mesti Jijah, No role Izzah, Azmin Ali and Tian Chua) utk membentuk kerajaan perpaduan. Muhyiddin tu nak letak mana???

    Hehehe wonder apa Nuar Berahi boleh contribute dlm so called “kerajaan perpaduan”, setakat bagi air liur jer boleh lah…

    Hehehe….

  • WTF
    September 4th, 2013 at 8:21 AM

    Mek pun sendiri kata “hadiah” dlm thread2 lama di MYKMU…

    http://www.mykmu.net/?p=31576

    http://www.mykmu.net/?p=31750

    Seriously Mek, are you SENILE???

  • WTF
    September 4th, 2013 at 8:30 AM

    Aiseh…bonus is discretion of the employer (in this government), if you want to judge the excellence of a government through giving out bonus to the employee, then that is a wrong way to gauge the manner of how the government is run…

    Sadly in our government system, bonus is considered to be an appreciation by the employee by the employer…

    I hope that the giving of bonus to be more lucrative to those who truly deserve while still given out to those who is still loyal to the government. For example, those who performed beyond agreed KPI should be given more than those who merely meet the KPI…

    Just my thought on this bonus subject…

    P/S: Btw, in my line of work, takder bonus pun…hehehe

  • Hamba Ar Rahman
    September 4th, 2013 at 10:53 AM

    Sorry to say laaa….aku tak pernah rasa BN akan bagi taik…tapi aku bukan tak nak sokong PR…tapi aku memang tak boleh….bodoh2 sangat pemimpin korang tu….cara depa fikir memang tak selaras dengan pemikiran aku…nak buat macam mana…

  • Hamba Ar Rahman
    September 4th, 2013 at 11:12 AM

    Aku sebenarnya setuju juga dengan ramai CEO2 yang kata Malaysia ni terlalu ramai ambil pekerja am dalam kerajaan…kita patut kurangkan pekerja2 ni….di sini sahaja kerajaan sudah dapat menjimatkan kos…biar mereka cari kerja di syarikat swasta dan bekerja sendiri…kebanyakan negara maju sudah macam ni…only the fittest survive…rakyat sudah tidak boleh manja sangat dan disua semua…biar mereka rasa susah macam mana untuk cari rezeki..spt di negara2 besar macam India / Indonesia dan sebagainya…rakyat hingga terpaksa berhijrah utk cari rezeki….kita tidak perlukan rakyat yg tidak berkualiti…yg hanya tahu melalak dan menyalahkan kerajaan tetapi sumbangan kecil….kita perlukan rakyat yg kental dan berdaya saing….kalau bekerja di swasta…pekerja2 yg tidak perform sudah tentu akan dibuang…tapi kalau dengan gomen…busuk2 pun dihantar jadi peti ais atau diletak di pedalaman…pernah satu ketika aku dan keluarga ke Fraser Hill…dan ada kecemasan…atas tu takdak klinik…cuma ada satu klinik kesihatan…puas ketuk pintu…takda sapa buka…dekat 1 jam ada sorang MA buka pintu kecikkk jer…tak buka luas2 dan intai dari belakng….bila aku bagi tahu…baru dia buka pintu…aku sempat bual2 dengan dia…dia kata ada 2 orang saja MA kat situ..kerja gilir…nurse pun ada 2…MA nya pun macam malas nak layan pesakit….bukan nak memburuk kan pekerja gomen…tapi inilah hakikat sebenar…untuk membentuk satu kerajaan yg kuat…kita perlukan pasukan yg berkualiti….byk sangat sampah dalm gomen tu…malangnya kerajaan tidak boleh diswastakan…jika kerajaan boleh diswastakan maka akan jadi lain pula…ada kekurangan dan kelebihan masing2…jika diswastakan…company akan lebih memikirkan keuntungan…tapi aku tak berniat bercerita tentang keuntungan..cuma nak komen tentang betapa teruknya sikap pekerja2 gomen ni…sudah terlalu mua…dan mereka ini makan gaji dengan gomen..tapi mereka ni lah yg paling ramai menentang….

  • Hamba Ar Rahman
    September 4th, 2013 at 11:19 AM

    alahai Mat Kisah yang tak kisah….kau kata Najib penipu rakyat????….kalau Najib tu penipu rakyat…kalau Nuar plak jadi PM…hang tak panggil apa???? kalau Nuar tu tak tipu..dah lama dah dia naik jadi PM…16 Sept pun dia dah patut naik….cuba kalau bercakap fikir dulu…malu laa hang masuk sini nak tibai orang2 dalam rumah ni…tapi hang tak bersedia…pergi balik rumah dulu…penuhkan ilmu di dada…baru masuk balik…tolong jgn malukan puak2 hang…takkan ini jer argument hang…

  • Hamba Ar Rahman
    September 4th, 2013 at 11:22 AM

    Betul tu…aku rasa semua rakyat patut diberi peluang…siapa2 yg rasa teror sangat boleh cuba tawarkan diri…tengok…samada boleh memimpin atau tidak…setakat hentam kerajaan jer pandai…nanti disuruh pimpin company kecik pun lingkup….apakes….

  • Hamba Ar Rahman
    September 4th, 2013 at 11:24 AM

    apa2 pun…ini negara demokrasi…semua orang berhak mengeluarkan apa yg terbuku di dada…jika tiada yg menegur dan memberitahu…maka kita tidak tahu apa kesilapan kita…teguran2 yg membina kita amat alu alukan…kita cuma tidak alukan teguran yg merosak dan teguran2 bodoh yang tidak mendatangkan apa2 kredit…..

  • Topup
    September 4th, 2013 at 12:21 PM

    apa yg lu merepek ni !

  • Topup
    September 4th, 2013 at 12:24 PM

    they do nothing ….just complain …after 2 weeks everything get to normal again

  • Topup
    September 4th, 2013 at 12:30 PM

    suruh ler member kau minta pindah balik kelantan !

  • WTF
    September 4th, 2013 at 12:44 PM

    Hehehe…

    Aku yakin takder siapa akan nominate saudara mat kisah sbg calon mengantikan Najib as President UMNO…

    Hot seat tu, dgn izin Allah boleh jadi PM sampai PRU14…

  • WTF
    September 4th, 2013 at 12:49 PM

    Hehehe…Mek, inilah maksud saudara gambus pada jam 12:24 AM on September 4, 2013…

    Hang komen sedap jer belasah saudara Melayu punya thread malas sekolah la, berpinar2 la…

    Meh komen kat sini…

    P/S: Lamanya moderation tuan Admin MYKMU…

  • WTF
    September 4th, 2013 at 1:01 PM

    Too much information to digest that hardly manage to convey the message which most of the time contradict one another…

    Hehehe…I suggest for you to keep it short and with an objective to convey your message, that way easier to digest….

  • Hamba Ar Rahman
    September 4th, 2013 at 1:22 PM

    ni citer pasal apa ni…ada sesapa boleh tolong summarizekan..mata pakcik dah rabun…jadi pening baca…

  • PakLong
    September 4th, 2013 at 2:14 PM

    Panjang betul message you beb. You ajak orang BN bermuhasabah diri dan tapi dalam message you ni terlalu sarat dengan menyalahkan BN dan mengatakan pembankang semua betul. Macam nilah perangai rakyat Mesir semasa menjatuhkan Hosni Mubarak dulu. Selepas Hosni Mubarak tumbang rakyat Mesir masih bergadung sakan dan menyalahkan pemerintahan Ikhwan Muslimim pulak. Perangai you asyik menyalahkan orang lain di atas apa yang berlaku persis perangai orang Yahudi yang sering membri helah di zaman Nabi Musa. a.s Renungkanlah wahai saudaraku.

  • gambus
    September 4th, 2013 at 5:19 PM

    tulis panjang-panjang tapi bebal nak mampus nak faham artikel kat atas tu

    Pakatan ni adalah puak yang paling tak boleh dipercayai , itu sahaja , kalau negara ni bukan demokrasi dah lamaa mampus puak Pakatan yang kuat menipu dan buat fitnah ,serta pelacur agama dan selalu mainkan isu perkauman tu mampussss !!!

  • gambus
    September 4th, 2013 at 5:21 PM

    gaji 40 ribu kee mekkk , tapi aku tgk kau melalak macam mintak sedekah jee , gaji tak berkat kee mekk ?? kekekeke

  • gambus
    September 4th, 2013 at 5:26 PM

    bangang punya mekk , pakatan tawar minyak murah , air pun tak mampu susidi dan cukai dan saman pun naik harga lagi nak kelentong rakyat kee mekkk ?? macai pakatan kalau cakap tak guna otak !!!

  • gambus
    September 4th, 2013 at 5:28 PM

    Pakatan nak tawar minyak murah ?? awal-awal dorang dah kata manifesto BUKAN JANJI , air kat negeri pembangkang pun takde subsidi lagii mau kelentong rakyat kakakakaka

  • kekuda
    September 4th, 2013 at 5:39 PM

    sepatutnya hanya negeri Terengganu, Sabah dan Sarawak sahaja yang layak dapat subsidi minyak, tetapi memandangkan negeri2 tersebut di bawah BN, maka kira kompromilah, seluruh Malaysia yang dapat.

    kalau nak kira patriotik, hanya kereta/motor buatan Malaysia sahaja layak dapat subsidi dan hanya boleh beli di Petronas. yang ni aku sokong sangat…

  • gambus
    September 4th, 2013 at 11:00 PM

    mekk ni macam bujuk jugak , dalam komen lain dia siap bangga mempertahankan dalam komen lain pulak dia boleh tanya lagi … cara-cara orang gila ni

  • gambus
    September 4th, 2013 at 11:03 PM

    ni laa contoh macai Pakatan , pemimpin mereka nyata kongkek dan main jantan boleh kata tak kisah … lepas tu kata orang lain berbohong , woii macai bodoh !! yang membohong dan menipu tu pemimpin kau yang kuat kongkek dan main jantan laa

  • gambus
    September 4th, 2013 at 11:04 PM

    nak masuk PAU camana , dia tu macai Pakatan jee

  • WTF
    September 4th, 2013 at 11:07 PM

    Hehehehe….

  • KetamHidup
    September 5th, 2013 at 4:18 PM

    lain kali guna la perenggan kalu nak buat karangan pun..cikgu pun pening nak baca ni

  • KetamHidup
    September 5th, 2013 at 4:21 PM

    tak sokong kerajaan tapi nak dimanjakan.bila nak maju?
    baru dikurangkan subsidi,dah macam cacing kepanasan.

  • usop
    September 5th, 2013 at 9:54 PM

    pandai tulis, tapi rupenye bengap..

  • bujuk
    September 6th, 2013 at 7:57 AM

    Suara cam tu dah keluar dari mulut menteri masa isu PRU13 dulu.. bila BN menang MINORITI. Adamyan hanya ulang apa yg. menteri cakap…
    Orang BN kan suka Barang Naik?
    Harga minyak naik pun korang suka… lepas ni harga semua barang2 akan naik atas alasan pengangkutan. Gula, beras, tepung, ikan, kayu, batu.. semualah. Baguslah kalau korang sokong kenaikan harga minyak kerana korang undi Barang Naik(BN).

  • bujuk
    September 6th, 2013 at 8:01 AM

    Hang boleh sebut sesedap mulut dan tangan hang menulis. Tapi perkara yg. HAK tak mudah2 hang boleh tipu semua rakyat. Buktinya BN hanya menang MINORITI. Jadi jangan berlagak BODOH SOMBONG.

  • Pejuang IMR
    September 7th, 2013 at 11:06 AM

    Mek. Kita patut bersyukur yang Petrol dan banyak barang2 keperluan lain di Malaysia ni masih bersusidi. Hukum Alam mengatakan kita tidak boleh hidup atas tanggungan orang lain buat selama2nya. Satu hari kita kena berdikarilah. Kalau Mek ada anak tentu Mek paham. Tak tahulah kalau Mek akan tanggung anak2 Mek samapai mereka semua mati. Seolah2 Mek boleh hidup selama2nya. Jadi kita perlulah perkukuhkan ekonomi kita sementara waktu dan sikit2 subsidi masih ada. Kita sekarang ni menuju kearah negara maju. Tapi negara maju apa ke namanya Mek kalau semuanya bersubsidi. Mek jangan salah paham di antara subsidi dengan bantuan sosial. Apa salahnya kalau subsidi dengan perlahan-lahan ditukar kepada bantuan sosial menjelang 2020 nanti.

  • Pejuang IMR
    September 7th, 2013 at 11:28 AM

    Mek jangan baca harakah dan roket je Mek. Mek kena tahu sekarang ni di sekeliling negara telok dah di kawal dek Amerika dan sekutunya yang bersiap sedia nak lanyak Syria. Jadi banyak kapal-kapal dagangan terutama yang membawa minyak akan berkurangan atas faktor keselamatan. Dalam fikiran Mek tidak terlintas ke minyak akan berkurangan di pasaran dunia yang menyebabkan harga komoditi tersebut akan naik dan naik lagi. Jadi kalau Mek mahukan harga minyak dunia turun, Mek dan macai2 Mek kena halau kapal perang Amerika dan sekutunya lah. Gunakanlah apa saja termasuk pemukul lalat.

  • Pejuang IMR
    September 7th, 2013 at 11:41 AM

    Bujuk …. pasal PR menang majoriti ni Bujuk, cubalah fikir dengan rasioanal sikit. Kalau PR dibenarkan memerintah dengan alasan menang majoriti 51% dan 89 kerusi parlimen (21 PAS, 30 PKR dan 38 DAP). Hang ingat PR boleh laksanakan Dasar yang cuba diperkenalkan ke. Angkat je tangan PR kalan sebab BN ada 133 kerusi. Jadi nak laksana apa pun tak boleh. Nak luluskan bajet genius Rafizi tu pun tak lepas. Jadi nak belanja apa. Lagi satu bujuk. Boleh ke hang nak harapkan Islam menjadi agenda PAS di Malaysia ni dengan hanya 21 kerusi je berbanding DAP dan PKR. Undang2 gunting rambut di Kelantan yang sekor DAP pun tak ada di DUN kelantan boleh kensel. Nak cakap negara Islam, nak cakap Hudud. Muhasabahlah Bujuk.

  • Pejuang IMR
    September 7th, 2013 at 11:48 AM

    Bukan suka lah Mooooh Oooi. Kita faham situasi sebenar. Belajarlah terima kenyataan. Yang benar walau pun pahit kita kena sokong. kata orang biar senget tapi jangan terbalik. Buat apa buat keputusan populis tapi kalau negara jahanam. Kita hidup bukan nak minyak murah je. Banyak benda lain lagi. Tahun sebelum DEB (1960an) semua barang murah termasuk minyak, tiada tol, tiada jambatan pulau pinang tapi 52% rakyat miskin. Sekarang kemiskinan dah turun bawah 3%. Kan ke lebih baik dan akan bertambah baik menjelang 2020 nanti.

  • WTF
    November 21st, 2013 at 2:56 PM

    FAKTA YANG HANG NI KAKI NIPU KER BUJUK!!!

    SNOOPING AROUND NAMPAK AFTER 3 DAYS!!!

    HANG KENA HAKIKAT, I HAVE WON THE WAR AGAINST CORRUPTED MIND LIKE YOU, IT CAN BE SEEN HERE…

    YET, YOU COME BACK 3 DAYS AFTER I WON THE WAR!!!

    BRO, ARE YOU A SORE LOSER!!!

    YES YOU ARE BUJUK!!!

  • WTF
    November 21st, 2013 at 2:57 PM

    SNOOPING AROUND NAMPAK AFTER 3 DAYS!!!

    HANG KENA HAKIKAT, I HAVE WON THE WAR AGAINST CORRUPTED MIND LIKE YOU, IT CAN BE SEEN HERE…

    YET, YOU COME BACK 3 DAYS AFTER I WON THE WAR!!!

    BRO, ARE YOU A SORE LOSER!!!

    YES YOU ARE BUJUK!!!

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.