Menu Utama

‘Makan Dalam Tandas’: Guru Patut Sedar Siapa Bela Mereka, Bukan Pembangkang

AKAUN facebook Guneswari Kelly, individu pertama yang menyebarkan fitnah kononnya pelajar India dipaksa makan dalam tandas di sebuah sekolah di Sungai Buluh dilaporkan telah ditutup sejak isu ini mula menjadi hangat dan hampir mencetuskan ketegangan kaum.

Penulis tidak sempat meneliti akaun ini tapi bagi yang sudah, dikatakan akaun ini adalah akaun hantu yang sengaja dicipta untuk melaga-lagakan orang Melayu dan orang India.

Modus operandi macam ini adalah trademark biasa bagi group tentera siber tajaan DAP, Red Bean Army.  Kebetulan atau apa, dalam isu ini DAP paling sibuk nak memanjang-manjang kes ini walaupun sudah dijelaskan itu bukan tandas tapi bilik persalinan dan keputusan menggunakan bilik persalinan itu sebagai tempat makan, dibuat oleh PIBG sekolah.

Bukan pengetua sekolah berkenaan.

Kita tahu sebab apa DAP sibuk sangat, sebab DAP nak tunjuk yang kerajaan BN perkauman sementara dia sendiri tidak.  Sebab itu dalam isu ini penulis percaya, DAP ada kaitan dengan penyebaran fitnah tersebut dengan menggunakan jentera perang sibernya.  Inilah politik DAP kalau ramai tak tahu.

Tapi yang lebih penting dalam isu ini ialah, golongan guru patut tahu sekarang siapa yang ke depan membela mereka bila isu macam ini timbul.  Bukan pembangkang tapi pihak-pihak yang menyokong kerajaan.

Ini termasuklah Kementerian, media arus perdana dan para blogger sendiri yang berhempas pulas menjelaskan isu ini dari sudut pandang yang betul dan dalam masa yang sama, membersihkan nama  pengetua sekolah berkenaan.

Maka itu, penulis hairan kenapa majoriti golongan guru di negara kita ini bersungguh-sungguh menyokong pembangkang, apa yang dapat?  Adakah bila berlaku fitnah macam ini, pembangkang yang ke depan membantu guru-guru?  Tidak, pihak yang menyokong kerajaan jugak.

Penulis harap, kejadian ini akan menyedarkan golongan guru supaya tidak lagi menyokong pembangkang, apatah lagi menyebarkan fahaman politik mereka di kalangan murid-murid sekolah.

Guru-guru sebetulnya hanya diperalatkan oleh pembangkang untuk kepentingan politik mereka sahaja, hakikatnya, pembangkang tidak teragak-agak mencipta fitnah untuk memburukkan imej perguruan pada bila-bila masa pun.

Asalkan saja boleh bagi pulangan politik pada mereka.






23 Komen to ‘Makan Dalam Tandas’: Guru Patut Sedar Siapa Bela Mereka, Bukan Pembangkang

  1. DataCode says:

    Tak semua guru sedar selagi selagi PAS,PKR,DAP yang ditelan oleh guru tidak dimuntahkan ke laut.

  2. raja kongkiak says:

    Tak paa cikgu, menesia yang buat fitnah tuh bukan nak boleh lari kat mana, malaysia bukan macam benua china..tak jauh mana. Sari dua lagi kita tengok laa muka lahabau tersebut..meh pakat berdoa agar tukang fitnah akan ditemui..

  3. gambus says:

    guru-guru semua harap dapat melihat siapa yang menjadikan perkara ini sebagai isu perkauman dan isu agama !!!

    Bagaimana pembangkang terutama DAPigs terus menyemarakkan api perkauman .

    Bagaimana seorang pemfitnah yang memainkan isu perkauman dan agama seperti Guneswari Kelly diangkat sebagai pemberi maklumat ??? memalukan !

  4. cucutokleman says:

    entah-entah pemfitnah yang menggunakan nama Guneswari Kelly tu datangnya dari guru sekolah tersebut.

  5. alimedanbaru says:

    Kepada DAP apa yg kau sibukkan sangat dengan sekolah Kebangsaan? Sila ambil tahu dan sibukkan dgn hal SEKOLAH CINA, DIMANA ANAK MURIDNYA JANGGAL BERCAMPUR DGN KAUM LAIN DINEGARA INI. Bila mereka dewasa nanti mereka akan berada dalam masyarakat Malaysia seperti rusa masuk kampong!Tak tahu adad bangsa lain spt Alvin n Vivian kera tersebut.Hal tu yg sepatut kau orang DAP perlu ambil tahu!

  6. raplahjingaa says:

    Guru pro pembangkang jadi macam ni apa hangpa nak kata ? hangpa tu nama jer cikgu tapi benak…hangpa siang malam di pergunakan DAP untuk menjatuh kerajaan melayu yang merangkumi kaki tangan kerajaan termasuk la hangpa !!

    hehe..tak semua macam tu, tapi aku berani katakana lebih 30% daripada cikgu adalah pro pembangkang.

  7. kukukambing says:

    Pun begitu kita yakin peristiwa ini masih tak mampu menyedarkan sebahgian besar guru ini yang dah tentu nya melayu,Mereka masih nak jilat jubur pemnangkang .sedap kata mereka!!Ini terbukti apabila kakitangan JPN di makihamun macam anjing oleh siparia latipah koyak ,tapi ramai dari kalangan kakitangan awam ni yang majoriti melayu masi juga menjilat jubur DAP.Lazat kata mereka!!! MEMANG TEPAT KATA KATA TUN M MELAYU MUDAH LUPA!!!

  8. baba says:

    guru2 patut sedar yg kerajaan dah banyak tolong mereka sejak dulu lagi. jangan terikut2 rentak pembangkang. apakah sumbangan mereka kepada guru2? mereka hanya gunakan guru saja.

    • bujuk says:

      Bukan UBN yg. gunakan guru2 ke?
      Paksa guru datang sambut menteri, YB dan pemimpin2 umno untuk tunjuk ramainya penyokong k’jaan. Guna sekolah untuk kempen politik. Guru yg. tak sealiran d tukar jauh ke pendalaman… bayak lagi lah.

      • raplahjingaa says:

        Macam cikgu Mala ke bujuk ???? cikgu jenis macam tu…memang pun !hidung tak mancung pipi tersorong-sorong…lebih kurang macam hang la jugak…..

      • gambus says:

        aikkk kenapa pulak UBN ??? camana pulak dengan laki Mala yang ambik MC sampai dua minggu , lepas tu ke hulu ke hilir mengikut mala berkempen .. menipu ni memang tak lekang daripada PAS !!!

      • pasdaplaknat says:

        Bulan puasa atau tak puasa sama je ayat suka fitnah dan puat belir Bujuk@ Balaci PR. Klu PR perintah (nauzubillah), apakah program2 krjn/ kakitgn awam, guru2 tkkan disuruh hadir? xsama ke mcm pelajar2 SAR diarah paksa hadir program politik PAS di Kelantan? BERSHIT?

        fikir2lah sampai bila nk putar alam..

      • WTF says:

        Cuba terangkan sikit Bujuk macam mana UMNO/BN gunakan guru2? Setahu aku, tugas guru2 yg diamanahkan oleh kerajan Malaysia adalah untuk mendidik anak2 kita. Takkan itupun SALAH!!!

        UMNO/BN gunakan sekolah untuk kempem politik? Kau mabuk ker apa??? Budak2 sekolah bukan boleh mengundi pun, buat apa nak berkempen politik dgn budak2 sekolah. Ada akal ker???

        Cuba bagi bukti kisah mana2 guru yg tak sealiran ditukar ke pemdalaman???

        Kau nak cerita kat sini Bujuk, kenalah ada BUKTI, bukan main tuduh jer!!!

  9. mRsTURDY says:

    Bila pihak berkuasa nak tangkap penfitnah tersebut?

  10. kaki_lepang says:

    Najib lemah sebab tu DAP besar kepala

  11. bujuk says:

    1 berita itu bila d olah untuk keburukan.. itulah jadinya. Inilah yg. biasa PR kena bila Utusan/tv3 siar berita PAS, PKR dan DAP. berita 1/2 masak atau bertujuan jahat. Biasa la.. bila kena batang hidung baru melompat.
    Penulis pertama isu ni tak salah.. tapi perkataan dan penerangan yg. tidak menyeluruh telah membuatkan negara kecoh. Cuba bayangkan, bila cerita seperti ini d henyak pada PR. D mana mereka nak mengadu dan hebahkan perkara yg. sebenar.. apatah lagi jika serangan tersebut waktu Dewan telah d bubarkan, 2-3 hari lagi nak mengundi?
    Inilah sebabnya, PR mahu media yg. bebas dan tidak memihak.

    • raplahjingaa says:

      Kena batang hidung ?? apalah benak sangat hang ni bujuk….ini tak ada keka mengena dengan UMNO, tapi pembangkang tau sangat, senang nak manipulate cai melayu macam hang untuk dengan cerita-cerita macam ni.

    • Melayu Terpinggir says:

      Media yang adil? Macam le media PRokyak adil sangat. Dah baca harakah? lagi banyak menghasut/ memfitnah drpd ajak buat kebaikan. lg satu tatabahasa berterabur, pening orang yg bacanya. mkini, insider spendar sama je. Media mcm ni yg bujuk kata adil? x sedar2 lg.
      ‘PR mahu media yg bebas dan tidak memihak’? More like ‘PR mahu media yg bebas dan tidak memihak kepada UMNO dan BN’ more like it!!!

    • gambus says:

      kakaka media Pakatan sendiri tak adil berat sebelah dan hanya paparkan pihak mereka sendiri jee , malah Ppemimpin akatan sendiri menghalang kebebasan media , KAU NAK MELALAK pasal media buat apa bujuk !!! hipokrit dan munafik laa bulan Puasa ni woiii

      Penulis pertama isu ni yang memainkan isu perkauman dan agama pulak tak salah ?? hebat betul bujukk !!! yang buat kecoh pun media Pakatan laa , macam Malaysiakini , MalaysiaInsider dan Amenooworld hahahahaha berbelit bujukk nak sokong manusia penipu ni yang terang-terang menghina ramadhan dan Muslim

    • WTF says:

      PR mahu media yg bebas Bujuk…

      Kau jgn buat lawak kat sini la Bujuk, Rafizi pernah menyarankan supaya org ramai untuk boikot Utusan Malaysia, Star (tang ni aku hairan), TV3

      Kau pernah dgr mana2 pemimpin UMNO suruh boikot media2 PR macam Malaysiakini??? Takder kan…

      Btw, Harakah bukan media kerana ia adalah hanya untuk ahli PAS jer. Harakah hanyalah mesin propaganda PAS!!!

      Harap kau terima hakikat ni Bujuk, jgn dok meroyan jer tak tentu hala.

  12. pasdaplaknat says:

    HARAKAH@Suara Keldaian dan paper Roket Racist DAP tu xjahat ke? Ada ke paper2 sesat ni akan ckp betul bila krjn buat betul? atau mereka terus bohong dn fitnah Krjn supaya rakyat kekal momentum menyokong mereka dgn berita palsu? Aku pelik sgt kenapa pencacai sgt fobia dgn Utusan dn TV3 mcm kepala cacai mereka-Nuar, aku tgk TV3 xde pula lapor berita yg xde bukti, ada gambar, video.. ucapan2 Nik Najis, Nuar, Kit Sial, kenapa nk takut?

    Utusan pula paper yg ada semu aspek laporan, politik, ekonomi, agama, sains, dunia, sukan.. etc.. xminat pn Utusan nk cerita pasal PAS atau PR melainkan bila parti2 laknatullah PR ini mula buat bnda xbetul.. berbeza dgn paper pembangkang.. muka 1 sampai muka 36, 40 asyik fitnah dh cerita tk betul je pasal BN, mula2 dulu boleh lah org percaya.. skrg ni sendiri tgklah jualan HAPRAKAH jatuh, xlaku, klu nasi atau lauk ibadat dah basi yg sgt masam.. org tk lalu pun nk bau.. jauh sekali nk makan.. BUSUK lah katakan..

    sedar diri lah ye Bujuk.. jgn pakai ukuran saman menyaman paper tu sbg populariti fitnah.. hal teknikal undng2 ni susah, org jahat pun boleh lepas jika peguam putar alam.. mcm kes liwat Nuar dan khalwat Mat Sabu!

    • WTF says:

      Bagi aku Harakah, Suara Keadilan dan Roket ni mesin propaganda jer…

      Boleh juga diibaratkan sbg majalah gossip…

      Takder ilmu pun dapat kalau baca, baca pun hanya sekadar hiburan jer…

Leave a Reply