Menu Utama

DAP Yang Rasis, Dia Tuduh Orang Lain Pulak

SEBETULNYA tidak ada apa yang ‘grand’ sangat bila Kit Siang timbul hentam Tun Mahathir sebagai perkauman baru-baru ini.  Ini memang taktik biasa DAP, main persepsi orang lain rasis, walhal dia parti itulah rasis yang terbesar sekali.

Kalau tak rasis, macam mana pulak parti berbilang kaum kononnya tapi dihuni lebih 90% cina?  Kalau tak rasis, macam mana pulak boleh terang-terangan tipu keputusan pemilihan CEC semata-mata nak pastikan anak cina (nama Melayu) menang supaya tak nampak semua nama cina dalam CEC tu?

Semasa di PRK Kuala Besut baru ini, kenapa tak satu pun bendera DAP yang dicacak di kawasan tersebut.  Malah kalau ada yang cacak pun, budak PAS sendiri akan datang tanggalkan?  Sebab apa tanggal, takut kerasisan DAP mempengaruhi undi orang Melayu pada calon PAS ke?

Dalam kes ‘makan di tandas’ baru-baru inipun, DAP juga yang jadi batu apinya.

Dari percaya fitnah murid dipaksa makan dalam tandas, sebelum berubah kenyataan tak patut makan dalam bilik persalinan dan sekarang senyap setelah dibuktikan keputusan makan di bilik persalinan itu dibuat oleh PIBG, DAP memang ada main peranan yang banyak supaya api perkauman terus marak.

Malangnya, ada juga ibubapa dari ‘kaum itu’ yang termakan hasutan DAP cuba bertindak di luar batasan ke atas guru besar sekolah berkenaan sehingga laporan polis terpaksa dibuat.

Begitulah ‘hebat’ DAP main api perkauman, cerita jamban pun boleh hampir nak cetus ketegangan kaum.  Tempat lain tidak ada perkara macam ini berlaku, tapi di Malaysia ada sebab wujudnya parti macam DAP.

Ini semua bukti kerasisan melampau DAP, bukan semata-mata lihat berapa ramai calon Melayu bertanding atas tiket parti tersebut dalam PRU13 yang lepas.

Setakat calonkan beberapa nama Melayu (itupun di kawasan majoriti cina), dengan 2 darinya menang, itu bukan bukti kata DAP tak rasis.  Memang ada 3 nama Melayu DAP yang menang dalam PRU13 lepas, tapi Zairil Khir Johari bukan salah seorang darinya.

Dia cina bernamakan Melayu.

Maka itu DAP patut berhenti tuduh orang lain sebagai rasis bila parti itu lebih rasis dari segala-gala rasis pun.  Malah kemuncak kepada kerasisan di Malaysia ini, peristiwa 13 Mei 1969 itu pun memang DAP ada peranan seperti yang dibuktikan dalam kertas putih Parlimen.  Isi kandungan kertas putih itu sampai sekarang tidak dicabar oleh DAP di Mahkamah, membuktikan DAP ini memang parti rasis.






17 Komen to DAP Yang Rasis, Dia Tuduh Orang Lain Pulak

  1. baba says:

    biasa la dap ni, mereka paling rasis dlm malaysia ni. dlm diri mereka begitu membenci org melayu dan ada juga melayu yg bodoh menjadi barua kpd dap.

  2. gambus says:

    Bila guru Poh Kim Thye di sekolah gelang patah memanggil murid mereka Melayu babi , apa yang Lim kit sial dan anaknya buat??? puak DAPig semuanya diam seribu bahasa !!!!

    inilah contoh puak racist DAPigs , menutup segala sikap racist puak mereka !!!

  3. randomsee says:

    DAP hanya relevan bila isu rasis di bangkitkan..cuma yang kasihannya kaum india dipergunakan untuk kepentingan mereka

  4. tony gunawan says:

    umno rasis

    • raplahjingaa says:

      dey toni tonggong…

      UMNO memang racis….

      Sebab UMNO rasis lah…
      Sekolah cina di benarkan di Negara ni, satu-satunya Negara bukan cina di dunia ni yang ada sekolah cina.

      Sebab UMNO rasis lah..
      pendatang cina di terima jadi warganegara, walaupun kebanyakan cina adalah fahaman penganut komunis

      Sebab UMNO rasis lah..
      Raja-raja Melayu memberi Tanah kepada pendatang cina untuk peenempatan kampong-kampong baru

      Sebab UMNO rasis lah, ramai askar melayu yang gugur dalam mempertahankan kampong-kampong cina semasa darurat

      Sebab tu la, aku pandang lekeh lepasan SRJKC macam hang….tonggong dan tak berpelajaran, hidup dengan menanggotai kongsi gelap…jual perempuan !

      by the way toni…aku ultra rasis !

    • gambus says:

      umno kalau betul racist , apek macam kau dah tentu tak dapat komen lagi dalam ni .. hahahahaha

    • sireh ke gagang says:

      TONY HANCING NI WUJUD LAGI ? ADMIN SILA BANNED ORG HANCING INI !

  5. tony gunawan says:

    satu hal dengan satu hal jangan bercampur!
    umno rasis!

    • gambus says:

      jangan bercampur camana Tony DAPigs , pemimpin DAPigs melalak terlolong pasal Tanda Putera , tapi hipokrit pasal The New Village .. hehehe DAPigs komunis punya perangai

    • Kayu says:

      Dog And Pig.. Komunis ..!!!!Pewaris dasar komunis .Malaysian Malaysia ..Melayu hamba Cina Maharaja..komunis tak sedar diri keturunan pengedar candu, pengkhianat bangsa mereka sendiri apatah lagi dengan bangsa lain ..lebih lagilah.

    • WTF says:

      Tony,

      Kami memang tahu DAP memang takder hasrat untuk bercampur dgn kaum2 lain membangunkan Malaysia

      Cepat pergi declare DAP parti hanya untuk Cina jer

    • anakbochek says:

      Red Bean Army suda panas…

  6. raplahjingaa says:

    Satu hal dengan satu hal jangan bercampur ??

    Penipuan pemilihan CAC dangan konspirasi tidak menjemput kebanyakan wakil orang India dalam pemilihan perwakilad DAP, tak boleh di campur ??

    hang memang tonggong !! dan aku mengaku aku ultra rasis…hehe

  7. Topup says:

    aku pun rasis juga …

  8. ultra melayu says:

    lantaklah DAP nk kata apa pun. skrg ni target kita ialah utk menjadikan cina sbg bangsa pembangkang di parlimen selama2nya..

Leave a Reply