Menu Utama

Abby Kahwin Lari Di Thailand

Umum sudah amat maklum bahawa kebiasaannya pasangan yang bernikah di Thailand merupakan mereka yang kahwin lari. Samada mereka ini kahwin lari kerana tidak mendapat restu keluarga atau pun restu dari isteri pertama atau pun mengalami masalah yang menyalahi perundangan.

 

Akhirnya Abby Abadi atau nama sebenarnya Arbaeyah Abdul Manan, 36, mengaku dakwaan pernikahannya itu dilakukan di Thailand.

 

Kata Abby Abadi:-
Ya saya bernikah di Thailand. Tak ada masalah pun dalam undang-undang Islam bernikah di negara jiran, tetapi saya mempermudahkan yang payah. Cuma saya perlu selesaikan beberapa isu yang berbangkit.

 

“Dah tertulis macam itu, tak apa yang penting Allah SWT dulu, yang penting saya dapat elak dosa.

“Kalau kita nak sibuk manusia punya pandangan apa yang patut kita buat untuk puaskan hati semua pihak memang payah, jadi kita dulukan Allah SWT tak ada masalah langsung untuk saya selesaikan,” katanya.

Adakah Abby berada dalam keadaan yang cukup terdesak untuk membendung nafsunya sehingga memaksa beliau untuk membawa tunangan orang lari bernikah di Thailand?

 

Jelas Abby Abadi sekali lagi telah cuba membawa budaya yang menjatuhkan maruah wanita dan umat Islam. Nampak gayanya PAS telah mentarbiahkan Abby untuk menjadi anak dan wanita Islam yang membelakangkan nilai-nilai kekeluargaan dan maruah bangsa Melayu.

 

PAS retorik dalam memperjuangkan kononnya agama Islam. Mereka kononnya menekankan pemakaian tudung untuk menjaga maruah wanita Islam namun pada masa yang sama mereka menggalakkan muslimah PAS untuk menjadi hamba seks mereka dengan membelakangkan keluarga dalam melangsungkan perkahwinan yang sepatutnya mulia di sisi Islam.

 

PAS juga pernah mengukir sejarah hapak apabila Dr Rosli Alani Abdul Kader yang juga Ketua Penerangan Pemuda Pas Kelantan membawa lari illyani berkahwin secara sindiket kerana tidak mendapat kebenaran dari isteri pertama beliau. Maka Illyani yang bertudung litup ala-ala muslimah solehah telah bertindak membelakangkan ibubapa menjadi anak derhaka semata-mata cinta terlarang pemimpin atasan PAS.

 

Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu telah mengeluarkan perintah agar mereka  tidak tinggal bersama dengan isteri kedua yang dinikahkan di Masjid Lapangan Terbang Subang, Kuala Lumpur.

 

Bapa Illyani iaitu  Mohd Noor begitu beria-ia mempersoalkan pernikahan tersebut  dan menuntut haknya sebagai wali. Rosli terlibat dengan’kahwin lari’ dan tidak mendapat restu dari bapa isteri keduanya. Ini nikah pun tidak berwali dan tidak sah nikah itu jika isteri keduanya masih anak dara jika tanpa izin wali. Janda lain, boleh guna wali hakim. Anak dara tidak boleh dan tidak sah nikah tanpa persetujuan bapa sebagai wali. Ini hakikat benar dan main-main dengan hukum.

 

Mengapa Abby perlu lari bernikah di Thailand sedangkan beliau seorang janda yang tidak memerlukan wali. Perkahwinan tanpa restu ini, biasanya tuan tubuh akan diberitahu soal nikah sendiket di mana-mana sahaja di Malaysia dan juga di Selatan Thailand.

 

“Kalau kita nak sibuk manusia punya pandangan apa yang patut kita buat untuk puaskan hati semua pihak memang payah, jadi kita dulukan Allah SWT tak ada masalah langsung untuk saya selesaikan,” katanya.

 

Hakikat bahawa kita hidup bermasyarakat dan Abby juga merupakan penceramah PAS tidak membolehkan kita membelakangkan pandangan orang disekeliling kita.

 
“Saya hanya mengharapkan kebahagiaan dunia dan akhirat,” katanya.

Mampukah kita mengecapi kebahagian tanpa restu keluarga. Abby lebih banyak membawa pengaruh buruk dalam masyarakat. Beliau tidak mampu menjadi seorang muslimah yang baik.

 






29 Komen to Abby Kahwin Lari Di Thailand

  1. WTF says:

    Hehehe, cerita Abby Abadi lagi!!!

    Btw, sapa2 ada hati nak pasang 2, dinasihatkan bernikah di Malaysia.

  2. Moohyideeeeen says:

    At least kahwin. er…Pemimpin UMNO si Patul Bari kahwin, tak masuk dalam sensasi Mykmu.net pun??

    • WTF says:

      At least Mooh…

      Hehehe… at least Mooh ingat lagi UFB nikah di Thailand…

      Kenapa ya Mooh…cerita la sikit

  3. Moohyideeeeen says:

    Anak2 Pemimpin UMNO hisup bersosial, tak pernah dpt coverage Mykmu.net pun???

    • WTF says:

      Hehehe…

      Kau join la mereka bersosial.

      Tak cukup hensem ker kau ni Mooh….

      • Moohyideeeeen says:

        Tak leh, depa semua org ameno..aku PAS. Org umno semua ok jer…pergi pub pun ok, pi masjid pun ok…

        • WTF says:

          Kau PAS Mooh…

          Aku ingatkan PKR, hehehe…

        • bangKano says:

          Patut la hang Mooo sengal semacam jerr….pasai join PAS….Pengikut Ajaran Sengal…!!!

        • anakbochek says:

          Kenyataan paling bijak dari Mooh selama ni bila dia mengisytiharkan dirinya orang PAS. Sori la Mooh, selama ni aku ingat kau bawah DAP punya payroll. So you’re not a Red Bean Army then you must be a PAS sponsored troll.

        • Qalam Qabut says:

          Cuba pilih sekali lagi Moooo… Nak jadi orang PAS kolot yang jadi baghal DAP atau orang PKR yang moden dan liberal?

          Atau pun nak masuk DAP terus? Boleh dapat makan bak kut teh masa berbuka nanti…

          Tapi mana yg nak dipilih pun, ikon dah semestinya Alvavi dua ekor tu… ikon kebebasan yang menjadi matlamat perjuangan politik Pakatan Haram

        • mancini says:

          Pergi Pub boleh tahan lagi itupun kalau betul,Org PAS dan PKR pemimpin main depan belakang pun ok lagi.Jahanam2

    • badrole amin says:

      mesti sebab mamat tu punya boleh tahan panjang telah membuat abby jadi makin gila nakkan benda tu sampai dia bawak lari mamat tu bernikah di thailand sebab dah tak boleh tahan-tahan lagi

      kalau kontot macam si mooh punya, lagi 4,5 bulan ke atau setahun pun abby boleh tahan, bersabar dan tak kisah nak tunggu…maksud aku nikah dlm negara tak payah nikah kat thailand

      kesianlah kan sebab punyalah lama dia tak dapat rasa benda tu, kita kena faham tak baik kutuk-kutuk abby abadi sebab dia pun manusia juga perlukan seks

  4. badrole amin says:

    abby abadi cipta rekod buat PAS lah!!!

    abby abadi satu-satunya muslimut err betina PAS berani bawak lari anak teruna org bernikah di thailand sebab tak tahan sangat

    nanti masa nak daftar pernikahan dengan jabatan agama Islam negeri, mesti org jabatan agama tanya mamat tu “awak ada ambil kursus nak kahwin tak?”….jawab je kata “isteri saya kata tak payah ambil kursus sebab dia banyak experience sanggup ajar semuanya”…hehehe

    si mooh sedang cemburu tu sebab abby tak sudi nak bawak dia lari, mooh tak hensem harap ketiak masem manalah si arbeayah nak sudi….hehehehe

  5. tengkudin says:

    lerrr…..kawin lari rupanya…ish ish ish…kemaruk pisang muda cam tu la..

  6. raplahjingaa says:

    Berapa ramai lobai PAS yang tidur menungging ni…..hajat tak kesampaian !!

    • Hamba Ar Rahman says:

      Lobai PAS nak tackle caner…Abby ni citarasa tinggi….yg dia pilih semua handsome2 dan tegap2 aja…muda pulak tuuu….kalau dah boroi dan rambut putih..jgn haraplaa…

      • WTH says:

        dah nikah semoga bahagia kekal lama hendaknya sampai dapat anak, jangan tahun depan bercerai pulak nanti apa kata masyarakat

        yang tak betul tu tentulah pompuannya kalau bercerai dia terus salahkan si lelaki yakni si suami

  7. Anak Lenggong says:

    Oooo…mooh lembu orang PAS rupanya…ko ni masuk geng…

    1. Bawak lari anak dara orang ye mooh..
    2. Member adun buat projek ngan bini member dalam gerabak keratapi yee..moohh lembu.
    3. Member dengan pesuruhjaya PAS yang nafsu kerbau sehingga sanggup buat projek ngan bini walaupun bini dalam keadaan bendera merah (Bukan Fitnah ni tapi didedahkan oleh bekas bininya dimahkamah).
    4. Ko pun sebantal dengan Timbalan presiden ko yang kena tangkap khalwat ngan bini member dalam hotel ke mooh lembu.

    Memang elok pun ko jadik member Lobai2 tu semua moooh lembu ooii..sebab bila dah terdesak leh jumpa dengan nike ajis simusang berjanggut untuk bersihkan diri..

  8. anakbochek says:

    BTW Abby, masih belum terlambat untuk saya mewakili warga myKMU mengucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU, MOGA KEKAL BAHAGIA SELAMANYA. Amin ya rabbalalamin.

Leave a Reply