|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: HackerXP | Diterbitkan pada: 24 July 2013| Kategori: HackerXP,KOLUMNIS,PRK KUALA BESUT,Utama | 29 Comments »

Rasmi: DUN Kuala Besut Sah Dimenangi BN

Akhirnya pengumuman rasmi yang dinanti-nantikan tiba jua apabila SPR mengumumkan kemenangan sah memihak kepada calon BN, Tengku Zaihan dengan kelebihan majoriti 2,592 undi.

Majoriti kemenangan itu sedikit tersasar dari angka tidak rasmi sebelum ini namun yang pentingnya BN menang dan majoritinya pula bertambah. Oh.. Indahnya kemenangan ini. Berkat bulan Ramadhan. Alhamdulillah.

BN memperolehi sejumlah 8,288 sementara lawannya jauh ketinggalan apabila cuma mendapat 5,696 undi dan undi rosak pula ialah sebanyak 125 undi. Keseluruhan jumlah keluarga mengundi dalam peratusan terdekat ialah 80%.

Berikutan kekalahan PAS itu, calonnya yang dikenali Endot @ Azlan Yusof yang lebih dikenali sebagai Che Long sengaja tidak hadir di majlis pengumuman tersebut. Barangkali malu agaknya, kasihan.

Kemenangan ini sesungguhnya bermakna kerana BN berjaya meningkatkan undi majoriti kemenangan meskipun jumlah keluar mengundi lebih rendah berbanding PRU-13.

Paling penting kemenangan BN ini membuktikan UMNO terus mendapat kepercayaan orang Melayu Islam sementara PAS pula kian terhakis pengaruhnya terutama selepas terlalu asyik bersekongkol diperlembukan oleh DAP dan PKR.

Dari sudut lain, BN membuktikan pendekatan berhemah yang dilaksanakannya jauh lebih efisien berbanding ceramah politik PAS di bulan Ramadhan.

Selain itu, jutaan terima kasih juga untuk Naib Presiden PAS, Husam Musa kerana membawa strategik ‘mengKelatekan’ Kuala Besut, ternyata ia berkesan dalam menjauhkan pengundi dari PAS. Tahniah Husam atas jasa baik mu itu.

Ada 29 Comments setakat ini.

  • raplahjingaa
    July 24th, 2013 at 11:30 PM

    Seumur hidup aku hanya 2 kali aku berdoa pada Allah swt memohon kemenangan politik. Pada PRU13 dan PRK Kuala Besut, Alhamdulillah di makbulkan kedua-duanya.

  • kukukambing
    July 24th, 2013 at 11:33 PM

    BOLEH JUGALAH KITA ANGGAP SI HUSAM NI SEBAGAI PETUGAS BN TAK RASMI YANG MEMUDAHKAN LAGI KERJA BN.TQ HUSAM!

  • alimedanbaru
    July 24th, 2013 at 11:35 PM

    Sejarah berzaman tercatit kemenangan pasukan Islam menewaskan kebathilan dalam peperangan dibulan Ramadhan.Orang Kuala Besut memerlukan Islam, ya’ni Islam yg dipraktikkan dalam semua lapangan kehidupan, bukan Islam yg dibacakan semata-mata.Pas mendendangkan Al Quran, tetapi UMNO melaksanakan suruhan AlQuran, rakyat selesa beribadat dgn kemudahan tempat ibadat dan rakyat hidup selesa menjalani kehidupan dgn peluang luas mencari razeki dlm pelbagai lapangan.. Pas berfantasi sambil mengutip derma..

  • WTF
    July 24th, 2013 at 11:51 PM

    Alhamdulillah

  • WTF
    July 24th, 2013 at 11:53 PM

    Yup

    Juga diucapkan terima kasih pada Nicky Ajis yg dok kata org UMNO tak sembahyang…

  • badrole amin
    July 25th, 2013 at 12:05 AM

    syukur alhamdulillah, ternyata sebahagian besar umat Islam di Kuala Besut istiqamah menolak calon dari parti berselindung disebalik syiah suka membuat fitnah

    peratusan keluar mengundi dikatakan sedikit kurang tidak menyamai atau melebihi peratusan semasa PRU13 namun undi manjoriti yang diperoleh calon BN bertambah berbanding PRU13…ini satu kemenangan yang sangat manis, tahniah dan syabas kepada Tengku Zaihan dan semua anggota jentera BN

  • badrole amin
    July 25th, 2013 at 12:15 AM

    takde sebab lain kekalahan PAS disebabkan kassim pantalon aka husam musa….kan sadiq sigaraga dah kata kassim pantalon ni pakai tangkal bawak sial!…kenapalah hadi roi tak mahu dengar!!!

  • Ib Hussin
    July 25th, 2013 at 12:58 AM

    Tahniah BN, rakyat kuala besut tahu menilai dan memilih parti mana yg layak utk mewakili mereka..

  • pasdaplaknat
    July 25th, 2013 at 1:52 AM

    Alhamdulillah!
    Subhanallah… Yang HAQ mengatasi yang BATHIL.
    DLm bulan Puasa pun PAS tk hormat kemuliaan Ramadhan, berkempen mcm Israel, perang saraf yg penuh tipu helah.
    PAS xsedar diri lg.. atau nk salahkan takdir Allah lagi?

  • Parti Ajaran Syahwat
    July 25th, 2013 at 1:56 AM

    Syukur alhamdulillah, setelah penat lelah tengku zaihan turun padang berkempen sambil menziarahi rakyat kuala besut di bulan yg mulia ini sehingga memperolehi kemenangan. Semoga darul iman kekal beriman.

  • gambus
    July 25th, 2013 at 3:50 AM

    kemenangan menentang segala fitnah jahat !!!

  • saiful
    July 25th, 2013 at 3:56 AM

    TAHNIAH UMNO
    TAPI NAJIB BOLEH BERAMBUS
    AJIB GOR PENJILAT JUBOR CINA
    MENINDAS BANGSA SENDIRI
    BEBASKAN 4 HERO MELAYU
    TUMBANGKAN PIMPINAN AJIB GOR BANGSAWAN PENGHISAP TELOR CINA

  • sireh ke gagang
    July 25th, 2013 at 6:33 AM

    Tahniah UMNO & BN .Rakyat kuala besut mahukan kehidupan yang aman , selesa dan sentosa .mereka juga hendakkan kestabilan dalam pemerintahan negeri , supya segala pembangunan yang di rancang untuk masa depan mereka dapat diteruskan . Alhamdulillah, berkat ramadhan al mubarrak.syukur ya Allah.

  • bujuk
    July 25th, 2013 at 7:25 AM

    Tahniah la….
    Buat kerja dengan amanah dan tunaikan segala janji. Che Long/PAS juga tahniah kerana mampu bertahan menentang jentera K’JAAN yg. d gunakan UMNO/BN semahunya. Dengan peruntukan projek ratusan juta kepada penduduk/pengundi k.besut, rasanya majoriti kurang 200 undi berbanding PRU13 bukanlah satu yg. boleh UMNO banggakan.
    Apapun itulah kelebihan parti pemerintah.. pada PAS besut teruskan usaha, jika Khalid Ibrahim pun kalah semasa pilihanraya kecil.. jadi tak mustahil 4-5 tahun lagi k.besut dapat d tawan.

  • mRsTURDY
    July 25th, 2013 at 8:26 AM

    Bersama-samalah kita umat Islam menolak parti2 yg telah diperkudakan oleh ‘kaum yg menggunakan kertas utk berinstinjak’ utk faedah/kepentingan mereka.

  • TUBIR
    July 25th, 2013 at 8:31 AM

    Ataupun 4-5 tahun lagi PAS akan hilang lenyap dari bumi Trangganu jika PAS tidak berubah…..

  • WTF
    July 25th, 2013 at 9:20 AM

    Terima kasih kerana PAS kerana jika tiada kisah2 berikut, sukar bagi UMNO mengekalkan kerusi DUN Kuala Besut:

    Presiden Pas, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang ketika berceramah di Kampung Nail, mengatakan parti itu tidak berminat untuk ‘merampas’ jawatan Menteri Besar Terengganu, sekiranya menang kerusi DUN Kuala Besut. Namun menurut Setiausaha Dewan Ulama, Dr Khairuddin Aman Razali, Pas akan meminta jawatan menteri besar diberikan kepada Hadi sekiranya berjaya dengan strategi 16-16.

    Mengedarkan risalah palsu, kononnya Gabungan NGO Islam-Melayu menyokong cubaan Pas untuk mewujudkan kedudukan kerajaan negeri Terengganu 16-16 kononnya sebagai usaha untuk membentuk semangat Melayu bersatu antara Umno dan Pas.

    Mengunakan kain rentang palsu untuk menyerang peribadi sekaligus memfitnah calon Barisan Nasional sebagai ‘kaki perempuan’ kerana pantang melihat dahi licin. Tambah menarik mereka turut memfitnah kononnya kain rentang tersebut dibuat oleh Umno.

    Haji Hadi ketika ceramah mendakwa sebarang bentuk pemberian ketika pilihanraya adalah merupakan kesalahan rasuah dan berdosa. Tetapi di masa yang sama parti tersebut mengadakan program pemberian minyak motor percuma kepada pengundi Kuala Besut yang berumur 21 tahun ke atas.

    Mendakwa kononnya kerajaan Barisan Nasional bertindak zalim dengan merampas tanah rakyat di Kampung Lay Out sedangkan pada hakikatnya ia adalah merupakan kerakusan yang dilakukan, ketika pemerintahan Pas di Terengganu. Mereka telah mengedarkan borang yang mereka buat sendiri dan mengutip sejumlah wang sebagai upah ukur.

    Mengunakan Islam bagi mengelirukan orang kampung dengan menjanjikan Syurga kepada mereka yang mengundi parti itu dan menolak Umno dalam PRK DUN Kuala Besut. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Nik Aziz itu boleh dianggap sesat kerana seolah-olah dia merupakan pengedar rasmi borang untuk Syurga.

    Nik Aziz juga mendakwa kononnya Umno hanya membina masjid tetapi tidak bersembahyang. Nampaknya selain memegang jawatan sebagai pengedar rasmi borang untuk Syurga, bekas Menteri Besar Kelantan itu turut menyandang jawatan penulis amalam solat orang Umno.

    Pas mendakwa kononnya Menteri Besar Terengganu telah memberikan habuan tanah untuk 1 lot rumah kepada semua wakil rakyat Umno. Namun dimasa yang sama Pas gagal menjelaskan kepada rakyat berhubung pemberian tanah seluas 150 ekar kepada wakil rakyat parti itu termasuk isteri mereka pada tahun 1999 hingga 2004 untuk dijadikan ladang limau

    Parti yang mendakwa sebagai memperjuangkan Islam itu juga didapati berbohong apabila mengatakan ada dikalangan ahli keluarga Tengku Zihan yang ingin berjumpa dengan pimpinan mereka bagi menyatakan hasrat mrnyokong Pas. Sedangkan ketika program perjumpaan “Keluarga Tuan Fatimah Tuan Long” yang dianggarkan sekitar 3,000 orang semua di kalangan mereka menyatakan sokongan dan berikrar untuk terus mengundi BN.

    Mereka juga turut mengunakan isu kononnya calon BN, bukan merupakan anak tempatan, sedangkan pada hakikatnya Tengku Zihan adalah merupakan anak jati yang dilahirkan dan dibesarkan di Kuala Besut. Malah menurut ibunya, Tengku Zihan dilahirkan dan dibesarkan di Kampung Nail serta sangat rapat dengan masyarakat sekitar.

    Terima kasih pada PAS, lagu ini ditujukan khas pada PAS….

    http://www.mykmu.net/?p=32906

  • luvmy
    July 25th, 2013 at 11:59 AM

    Cantikkk..hehehe

  • raplahjingaa
    July 25th, 2013 at 12:26 PM

    Alhamdulillah…moga kesinambungan ini berterusan untuk kehidupan yang lebih baik untuk anak cucu kita, kita pastikan mereka tidak menjadi hamba di negara sendiri.

  • raplahjingaa
    July 25th, 2013 at 12:34 PM

    WTF…hang lupa nak ucap terima kasih kat uncle mooo Lim kit sink, kerana dengan tak malu tunjuk muka kat Kuala Besut, dan buat orang PAS sendiri meluat.

  • WTF
    July 25th, 2013 at 1:50 PM

    Hehehe…

    Betul jugak tu….

  • gambus
    July 25th, 2013 at 5:02 PM

    muka bapak racist lim datang konon melawat , ingat orang suka perangai hina racist dan anti Islam mereka anak beranak !!!

  • WTF
    July 25th, 2013 at 5:59 PM

    Tambahan, thank you to Auntie yg tak berapa BERSIH

    Bau HAPRAK Auntie ni…

    Hehehe…

  • alimedanbaru
    July 25th, 2013 at 6:27 PM

    Bang nasib baik mengundi di bulan posa sebab setan kena rantai.. kalau bulan biasa bang, pasti geng kawan Nik Aziz tu (setan la) bantu Pas sebab dia orang terlepas selain bulan posa.. he he

  • pasdaplaknat
    July 25th, 2013 at 7:03 PM

    Smpai kiamatlah PAS dan pencacai asyik guna helah UMNO tabur wang.. mereka tabur beras dan minyak petrol (motorsikal shj) cm ayam itik di kandang tu mcm mana?

    Majoriti BN meningkat 200 di Besut suatu petanda wpun Najib kelihatan lemah tp sokongan Melayu pd BN UMNO tetap utuh krn PAS telah rosak, rosak Agama dan Rosak jatidiri dek kerana PUTRAJAYA.. skrg bau Putrajaya pun xdpt..

    PADAN MUKA PAS!

  • raplahjingaa
    July 25th, 2013 at 11:27 PM

    Sayang seribu kali saying…PAS patut berganding dengan UMNO dalam mempertahankan agama, memperkasakan bangsa,tapi PAS memilih untuk berada di pihak yang berlawanan, bersekongkol dengan musuh agama dan bangsa, hanya untuk kuasa yang amat sedikit…berbaloi ke ??

  • pasdaplaknat
    July 26th, 2013 at 1:24 AM

    betul2.. sbb Syaitan kene belenggu Nik Najis xdpt import kawan2nya, jeneral2 setan xdpt nk turun bantu.. bijak SPR, tahu dakyah Setan dgn kwn2nya..

  • pasdaplaknat
    July 26th, 2013 at 1:27 AM

    PAS ada hati nk buat porak peranda di negeri majoriti Islam 16:16, niat awal mereka pun dh xbetul, kerja buat mereka xubah seperti Israel, tp mereka hrus Ingat Bahawa ALLAH TAALA itu lah KUASA atas SEGALA kuasa.. pegi jahanamlah dgn ‘kuasa rakyat’.. syirik siang2 lagi PAS!

  • anakbochek
    July 26th, 2013 at 1:34 AM

    Setan pun tak sanggup nak nolong, asyik kena kencing je dengan puak2 ni.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.