|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: kakchah | Diterbitkan pada: 21 May 2013| Kategori: Berita,Utama | 19 Comments »

Moral Buruk Bukan Lagi Isu Untuk Menjadi Wakil Rakyat

Isu moral sudah tidak relevan dalam senario politik pakatan haram.Walaupun ramai pemimpin pakatan haram  mempunyai masalah moral yang serius namun ianya seolah-olah tidak memberi sebarang kesan terhadap pakatan haram dan penyokong mereka.  Adakah ini yang kita mahu terapkan dalam nilai kehidupan kita?  Bagi mereka kerakusan untuk menguasai Putrajaya menyebabkan mereka menghalalkan semua cara walaupun ianya bertentangan dengan nilai moral, akhlak , budaya, agama dan pegangan hidup. Ini merupakan budaya yang tidak sihat dan bakal merosakkan moral pemimpin dan penyokong .

Skandal Elizabeth Wong terbongkar dengan penyebaran  gambar bogel  semasa sedang tidur. Foto dan rakaman video itu diambil di rumahnya di Bukit Gasing, Petaling Jaya. Elizabeth Wong telah mengadakan sidang media di ibu pejabat PKR di Tropicana. Eli Wong mempertahankan dirinya tidak bersalah dan mahu meletakkan jawatan namun kemudian menarik balik atas nasihat beberapa pemimpin dan penyokong beliau. Antaranya ialah Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim, Zuraida Kamaruddin, Teresa Kok, Xaviar dan Sivarasa. Umum tahu bahawa pasangan zina Eli merupakan lelaki Melayu yang sudah berkahwin. Ini menunjukkan moral pemimpin pakatan yang amat rendah.

Adun Selising pernah ditangkap di dalam koc keretapi bersama isteri orang. Beliau hanya berseluar dalam putih manakala isteri orang tersebut hanya berkemban dengan tuala merah. Namun Nik Aziz tetap  mengumumkan ADUN Selinsing, Drs Saipul Bahrin Mohamed sebagai calon pertama yang akan mempertahankan kerusi dalam PRU13 yang lepas. Beliau Berjaya mempertahankan kerusi tersebut. Rakyat Kelantan yang kononnya terlebih alim tetap memilih Saipul Bahrin yang telah ditangkap khalwat bersama isteri orang sebagai pemimpin mereka. Sentimen Serambi Mekah dan kepatuhan kepada agama Islam seolah-olah hanya mainan dibibir sahaja. Mereka sebenarnya tidaklah sealim mana.

 

Khalid Samad pula memperjuangkan hak golongan bukan Islam menggunakan kalimah Allah dalam Bible dan upacara keagamaan mereka. Kenyataan dari Khalid Samad pada tahun 2010.

 

“Al Quran dan hadis tidak pernah mengharamkan penggunaan nama Allah di kalangan orang bukan Islam. Sebarang usaha atau peraturan untuk menyekat orang bukan Islam dari memakai perkataan ‘Allah’ adalah ketinggalan zaman dan bercanggah dengan semangat Islam dalam berdakwah.

 

Saya ingin menasihatkan supaya orang Islam tidak perlu terlalu khuatir apabila bukan Islam dibenarkan mengguna kalimah ‘Allah’ kerana kegelinciran akidah orang Islam adalah sebenarnya datang dari orang Islam yang lemah iman.”

 

Khalid Samad telah menghina Zulkifli Noordin dan menyifatkannya sebagai mempunyai mentaliti UMNO semata-mata kerana dia menentang penggunaan kalimah Allah di Bible dan gereja. Pendirian PKR juga jelas menyokong penggunaan kalimah Allah di Bible dan gereja. Memang menjadi kemushkilan bagaimana seorang pemimpin seperti Khalid Samad yang mempersendakan Kalimah Allah terus diangkat sebagai pemimpin oleh penyokong PAS. Kesimpulannya penyokong PAS hari ini dengan terang dan nyata memberitahu mereka tidak kisah isu moral sesiapa sahaja pemimpin mereka asalkan pemimpin ini dapat membantu merampas Putrajaya. Sesungguhnya ini memang pendirian yang cukup keji.

 

Bagi masyarakat yang masih percaya dan mahu mempertahankan moral, tatasusila yang baik maka wajib bagi kita menolak pakatan haram ini dari terus bermaharajalela menghancurkan keamanan, kestabilan, perpaduan dan kemajuan Negara kita.

 

Ada 19 Comments setakat ini.

  • baba
    May 22nd, 2013 at 12:20 AM

    untuk semua makhluk dlm pakatan, sekiranya pemimpin mereka terlibat dlm jenayah apa sekali pun, baik jenayah seks atau rasuah itu semua fitnah biar pun disertakan bukti. mereka tetap akan menyanjung pemimpin tersebut.ini kerana hati,mata serta pemikiran mereka telah dibayangi oleh syaitan yang tamak kuasa.

  • umnototok
    May 22nd, 2013 at 12:26 AM

    Apa nak diherankan..kalau dah ulamaknya pun boleh berkata dia boleh berkawan dengan sesiapa sahaja asal boleh menolongnya sekali pun ‘syaitan’…apa nak kata lagi….sendiri fikirlah….

  • raplahjingaa
    May 22nd, 2013 at 12:30 AM

    hehe…janggut adun selingsing tu aku tengok dah macam alien dalam movie
    ” Battleship ” jer..

    janggut cari makan…dia ni antara seorang insan istimewa..di ampunkan tuhan 3 hari selepas dia berzina, terima kasih pada father nik ajis !!

  • alfie
    May 22nd, 2013 at 1:03 AM

    Bila lah orang UMNO nak bukak mata? Isu moral bukan lagi di antara BAIK atau JAHAT yang rakyat pertimbangkan tetapi ‘which is the lesser evil’. Pembangkang tak menafikan perbuatan jahat mereka cuma mereka berjaya mengatakan orang UMNO lebih jahat dari mereka.Perkara zina adalah isu kecil bagi orang Cina dan semua orang cina mengamal hidup zina. Dan kalau orang melayu berperangai sedemikian adalah lagi bagus bagi mereka.UMNO sudah tidak boleh portray diri mereka sebagai ‘white knight’ lagi untuk memyelamat rakyat Malaysia dari maksiat.

  • alfie
    May 22nd, 2013 at 1:55 AM

    Orang UMNO yang mata tertutup,pilihanraya PRU13 untuk rakyat Malaysai bukan lah untuk memilih ‘malaikat’ tetapi untuk singkirkan ‘syaitan’. UMNO sibuk menjaja kempen mereka team ‘malaikat’. Pihak pembangkang ambil posisi mereka bukan ‘malaikat’ tapi UMNO adalah syaitan.
    Salah tema kempen.

  • bujuk
    May 22nd, 2013 at 2:31 AM

    Perkara paling BURUK adalah MENJAJA keburukan orang lain untuk menutup keburukan sendiri. Allah suruh kita MUHASABAH diri bila nampak keburukan orang, bukan menghebahkan pada orang lain. Lupakah kita pengajaran Nabi ketika mikraj, bilamana baginda bertemu orang yg. sentiasa menggunting lidah mereka. Apakah kita rasakan itu hanya cerita dongeng untuk anak2.

  • duluZpas
    May 22nd, 2013 at 2:41 AM

    Bujuk, Kejamnya kamu mengeji dan mengutuk Ustaq Hadi Awang.

  • rahaya
    May 22nd, 2013 at 2:44 AM

    wal HALALUKU wal HARAMUMU….! itukah pegangan hidup kamu wahai cik Bujuk yg tak Bijak..?

  • Topup
    May 22nd, 2013 at 7:28 AM

    siapa yg selalu jaja fitnah dlm ceramah ??? podah !

  • MatIwan
    May 22nd, 2013 at 7:43 AM

    FASIK sungguh BUJUK…2 3 bulan leps dia duk jaja pasal ROSMAH. bole pulak si FASIK NERAKA JAHANAM ni corner baring…ni betul2 contoh KLASIK FASIK di kalangan orang ISLAM

  • syaa
    May 22nd, 2013 at 8:04 AM

    dah lama tau dahhh jenis bujuk ni.cilako.allah sentiasa bersama sama org yg benar.sbb itulah umno dan bn menang pru13.sbb umno dan bn di pihak yg benar.

  • syaa
    May 22nd, 2013 at 8:16 AM

    mentaliti rakyat pembangkang d malaysia ni mmg sial.tuduhan yg mereka buat pada ulul amri mereka tak kata pulak itu fitnah fitnah.tapi bila keburukan dan kekotoran mereka pembangkang didedahkan,mereka kata itu fitnah!!pembangkang d malaysia ni mmg kotor lah.otak double standard.

  • yong
    May 22nd, 2013 at 8:30 AM

    bukankah di negara barat (yg semuanya baik di mata pembangkang), mengutamakan moral pemimpinnya? mana-mana yg ada skandal akan dikritik rakyat dan tidak dihomati. lihat saya Clinton, sampaikan bahasa tubuhnya diamati ketika memberi komen tentang hubungan terlarangnya. kalau tak silap, arnold schwarzenegger juga memohom maaf atas masa lalunya yg punya ramai teman wanita dalam kempen utk menjadi gabenor. hairan juga pembangkang tidak melihat nilai ini.

  • raplahjingaa
    May 22nd, 2013 at 11:32 AM

    hehe…aku akan copy dan simpan ayat hang ni buj.

    Ayat seorang munafik yang Rasullulah dah pesan kat kita akan keujudan medadak orang macam ni pada akhir zaman, 1500 tahun yang lalu.

  • anoi
    May 22nd, 2013 at 11:59 AM

    kono tang muko dio melatah.. tahu ke dap mulakan dulu kes rahim melaka dulu, apo jadi dgn ya mustapha tak bersumpah pun bilo saiful bukan main dio suruh/cadang..nak bagitahu tranparent konon tak ke double standard – assobiah betul puak2 ni. (langsung tak gentlement donga nasihat aziz merapu dgn hadi putarbelit konon)

  • DataCode
    May 22nd, 2013 at 2:14 PM

    Puak puak depa mana ada reti kira kalau malam siang dok mimpi puterajaya,tak dapat tawan dapat sewa jadilah.

  • frontdoor.backdoor
    May 22nd, 2013 at 3:11 PM

    TGNA kata boleh kawan dengan syaitan. patut pakatan kalah PRU13. tak nak ikut nasihat tok guru untuk berkawan dengan syaitan. ALLAH Maha Besar. ALLAH Maha Adil.

  • nizam
    May 22nd, 2013 at 3:18 PM

    Setuju. PAS mmg bengong dari dulu lagi. Nothing new.

    Penasihat najib dan najid sendiri harus letak jawatan. Rakyat tak nak menteri kaya. Tu je. Tu pun susah ke?

    1malaysia la, hapuskan isa la, bla bla. menteri masih kaya. GE14 habis. PKR/PAS takeover diorang pulak merompak … cina tak kisah sape2 memerintah pun diorang kaya. Yang bodoh melayu jugak

  • nizam
    May 22nd, 2013 at 3:23 PM

    setuju setuju setuju. cina bukan kisah pun. Asalkan kita pinda perlembagaan samada secara halus atau fizikal. Tu je diorang nak. Bahasa kebangsaan singapura melayu. dalam perlembagaan je lah.

    Cina nak glc bagi diorang kontrol. Jadi diorang boleh lagi senang merompak. Rompak c=kontrak. Kerja yang gaji tinggi – tinggi diorang jugak. Merompak luar dan dalam.

    Abang aku PAS dia kata kita tak boleh marah cina, diorang pun hamba allah … PAS memang bengong. Masalahnya UMNO pun dah start bengong jugak …

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.