|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: dukeofmontecristo | Diterbitkan pada: 13 May 2013| Kategori: dukeofmontecristo,Utama | 11 Comments »

Masih Ada Lagikah Sisa Maruah Pada Anwar Ibrahim?

Baru-baru ini Anwar buat perangai budak-budak lagi apabila bertindak mengumpul puluhan ribu penyokongnya yang terpengaruh dengan putar alamnya di Stadium Kelana Jaya meskipun tidak mendapat kebenaran pihak berkuasa.

Dia memberitahu pengikutnya bahawa tujuan perhimpunan haram itu diadakan untuk menunjukkan protes, kononnya bagi membantah keputusan PRU ke-13 tempohari. Katanya, sepatutnya Pakatan Haram yang menang dan BN telah “merompak” kemenangan tersebut.

Begitulah lebih kurang bunyi autanya kali ini. Dan sekali lagi, autanya itu mendapat tepukan gemuruh dari mereka-mereka yang malas berfikir secara waras dan bertindak mengikut akal yang diletak di kepala lutut!

Kita sedia maklum, Presiden PAS, Abdul Hadi Awang awal-awal lagi sudah memberitahu media bahawa partinya akur dengan keputusan PRU ke-13 yang memihak kepada BN itu. PAS sedia terima kekalahan tanpa menyalahkan BN, UMNO atau mana-mana pihak.

Begitu juga dengan DAP, yang berpuas hati dengan keputusan PRU ke-13 kali ini. “Tokong Veteran” DAP, Lim Kit Siang dan Pengerusinya, Karpal sendiri mengiktiraf kemenangan BN tersebut tanpa sebarang dakwa-dakwi lagi.

Terbaru, “raja bowtie”, Tan Sri Kadir Syiekh Fadzir yang menyertai PAS membidas Anwar secara sinis bahawa kemenangan BN kali ini perlu diterima secara terbuka.

Jadi, apa lagi yang Anwar tak puas hati?

Kita sedia maklum bahawa Himpunan Bershit yang banyak menyusahkan rakyat dan pihak berkuasa telah berkali-kali mereka anjurkan. Malah Anwar sendiri pernah mengepalai kekecohan yang menyaksikan keganasan melampau puak-puaknya.

SPR sendiri pun terpaksa melaksanakan sistem dakwat kekal yang didesak pihak mereka walaupun prosedur tersebut sebenarnya tidak perlu dilaksanakan sama sekali. Malah pihak pembangkang seperti biasa bebas melantik “polling agent” dan “counting agent” yang mereka mahu.

Tapi, bila tiba hari mengundi, puak-puak Pakatan Haram buat hal juga!

Misalnya, “black ops” yang dipercayai didalangi oleh puak Pakatan Haram sendiri begitu jijik dan dijangka bertujuan untuk menjejaskan kreadibiliti SPR dan Jabatan Pendaftaran Negara.

Bayangkan, mereka sanggup upah bangla untuk hadir di pusat pembuangan undi dan berlakon untuk ditangkap mereka sendiri di khalayak ramai? Taktik busuk jenis apakah ini? Kononnya nak salahkan SPR dan JPN “mengimport” Bangla untuk jadi pengundi hantu?

Silap besarlah! Mujurlah taktik tersebut berjaya dihidu oleh pihak berkuasa dan mereka-mereka yang dipercayai mengatur gerakan jahat itu berjaya diberkas untuk siasatan lanjut. Kita tunggu saja nasib mereka selepas ini.

Itu belum lagi diceritakan tentang video parody “blackout” yang tidak masuk akal dan dakwaan kononnya “dakwat kekal” itu tidak kekal!

Video parody itu dimuat naik ke Youtube beberapa jam selepas keputusan PRU diumumkan. Cepat benar puak Pakatan Haram buat video tersebut! Mana mereka tahu ada “blackout” di pusat kiraan undi? Sebenarnya tak ada pun kejadian “blackout” itu!

Mana ada dakwat kekal dalam dunia ini. Kekal bermaksud tidak akan hilang buat selama-lamanya. Jangan bermain dengan bahasa secara literasi. Dakwat yang dimaksudkan kekal itu adalah sangat payah untuk ditanggalkan dengan cara biasa. Kalau betul pun hilang, dicelah kuku tetap ada, kan?

Pada saya, Anwar sebenarnya buat kacau bilau hanya kerana dia malu pada pengikutnya disebabkan gagal menjadi Perdana Menteri. Dari awal lagi dia canangkan diri akan menjadi PM. Belum selesai kira undi pun sudah umum dia menang dan akan bentuk kabinet.

Anwar fikir rakyat percaya dan terpengaruh dengan propaganda kejinya itu? Memang Pakatan Haram tak pernah mendahului pun kiraan undi dari awal. Pakatan Haram memang kalah sepanjang kiraan undi sehinggalah Datuk Seri Najib mengumumkan kemenangan BN!

Pada saya, Anwar sudah tidak relevan. Dia sudah “mati”. Yang berjalan dan bercakap itu bukan Anwar, itu hanyalah “bangkai” semata-mata. Anwar lebih layak dianggap sebagai “zombie” jahat yang tidak punya lagi maruah diri. Ada sesiapa lagikah yang tolol untuk menyokongnya?

Ada 11 Comments setakat ini.

  • PASpartyNGOK
    May 13th, 2013 at 12:16 PM

    Bangsa melayu perlu bangun untuk mertabatkan bangsa , negara dan agama kita dari diragut dan dimusnahkan oleh penjajah ini. Anwar adalah proxi penjajah dan ini fakta bukan omongan.

    Kita tidak boleh ada perkiraan bahawa Anwar itu sebangsa kita kerana Anwar memang sudah membuang segala2nya. Kita tidak mahu persoal solat dan ibadahnya tetapi Anwar seolah2 membuang segala2nya dengan menidakkan qada’ dan qadar yang Allah tetapkan.

    Berkuasa baginya adalah segala2. Membakar jiwa rakyat memusnah segala pengharapan dan membakar jambatan demi cita2. Perbuatannya seolah2 dia telah berjanji bahawa dia akan berkuasa pada tarikh sekian-sekian dan apa yang terpakai akan dibayar semula , 2 hari, 2 minggu atau 2 bulan kemudian. Agenda Anwar dibiayai penoh oleh pihak2 luar dan duit masok perlu dikembali. Ini jelas, tak ada yang percuma.

  • Anonymas
    May 13th, 2013 at 12:29 PM

    Apa lagi Pak Syeikh, Uni John Hopkins sedang menunggu lecturer baru dalam subjek Bisexuality…

  • raplahjingaa
    May 13th, 2013 at 12:48 PM

    Pondan tua tu mesti lakukan sesuatu, tuan dia di washington, London, Tel Aviv, singapura dan Istanbul…dah tak senang duduk, duit dah banyak habis, result hampeh !

  • baba
    May 13th, 2013 at 2:45 PM

    dah emmang dijangkakan, anwar akan buat protes lagi hebat dari sebelum ini, percayalah ini baru permulaan, bila dia tengok protes ni lama2 dapat sambutan suam2 kuku, dia akan cuba yg dgn cara lain pulak…..anwar tidak akan berhenti….eloklah dia diberhentikan.

  • abe
    May 13th, 2013 at 8:30 PM

    Letih dah rakyat menunggu bila pihak berkuasa nak ambil tindakan.Nak tunggu apa lagi, kita dah menang secara sah dalam pru 13.Bertindaklah segera sebelum wujud orang bertindak sendiri kerana hilang kewarasan dan muak dengan perkara ini.Pengkhianat seperti anwar dan kit sial perlu disumbat ke dalam penjara.

  • Hamba Ar Rahman
    May 13th, 2013 at 9:15 PM

    Dari dulu aku sudah sangsikan Anwar ni….dahulu aku pernah cakap yang Amerika ada merekrut ramai khadam2/spy dia di seluruh dunia dari kalangan bangsa negara iu sendiri…cara mereka rekrut amatlah kita tidak jangka..mereka boleh ambil baby2 dari rumah anak yatim (contohnya) dan memberi kepada keluarga untuk dibela dan diajar segala2 dari kecil hingga besar…cerita ini susah hendak kita percaya…tapi hakikatnya ia wujud….adakah sesiapa pernah menyiasat latar belakang Anwar sebenarnya? ia kelihatan seperti cerita rekaan…tapi tiada yg mustahil…adakah benar Anwar ini Islam??? kerana ideology nya begitu bertentangan….sifatnya dan cara nya begitu berlainan…dia juga sangat rapat dengan Uncle Sam dan zionis…bukan menuduh…tetapi….perlu difikir..siapa dia sebenarya….

  • Along26
    May 14th, 2013 at 12:19 AM

    Saya memang menyokong pengkhianat seperti anwar dan kit siang disumbat ke dlm penjara…..biar diaorg mereput dlm penjara sebelum diorg menyesatkan lebih ramai generasi muda.Pihak polis diminta segera bertindak tegas kepada pengkhianat bangsa,agama dan negara.

  • omega
    May 14th, 2013 at 1:21 AM

    Anuwar ada maruah ka?.

  • Topup
    May 14th, 2013 at 9:53 AM

    dulu ada ..sekarang tak ada !

  • hang tuah
    May 14th, 2013 at 11:00 AM

    dulu..kini dan selamanya anu punya war tak daqk maruah…pergi jahannam punya PAKATAN HARAM JADDAH

  • orang ganu
    May 16th, 2013 at 4:45 PM

    hantu2 lahat datu tengah ..tunggu aljubur..join dia menari cha cha..sebab tu dia tidak senang duduk..tulung nyanyi kat anuar..sabah nak hilang..atau suruh dia nyanyikan dan tulung pakaikan cermin mata hitam..

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.