Menu Utama

Bila PM Cakap Pulau Pinang Boleh Ditawan…

DI ANTARA 4 negeri yang dirampas pembangkang dari tangan BN pada 2008, Pulau Pinang adalah satu-satunya negeri yang kelihatan sedikit sukar untuk ditawan semula oleh BN.

Banyak faktor yang menyumbangkan kepada kesukaran tersebut, antaranya masalah dalaman parti Gerakan yang memimpin perjuangan BN di Pulau Pinang dan polisi perkauman tegar yang diamalkan DAP.

Bagaimanapun, sejak pentadbiran negara dan BN diambil alih oleh Datuk Seri Najib Tun Razak, perubahan berlaku dimana-mana.   Paling menarik, sudah tentulah pengenalan banyak produk-produk untuk membantu rakyat, seperti BR1M dan sebagainya.  Sementara itu, faedah kepada rakyat sedia ada seperti subsidi minyak dan sebagainya, dikekalkan tanpa terusik sedikit pun.

Cakap pasal subsidi minyak, BN sudah turunkan harga minyak 9 kali sejak Ogos 2008 dan buat pelarasan 2 kali.  Anwar baru gebang sekarang dan masih lagi kabur berapa nilai harga minyak yang mereka nak turunkan.

Tidak terkecuali mengalami arus perubahan sama di seluruh negara ialah Pulau Pinang.  Dari segi politik, perubahan politik berlaku pada peringkat pucuk pimpinan negeri, seterusnya mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN yang satu ketika dulu sedikit terhakis akibat kepimpinan lama.

Selain itu, dikalangan orang Melayu sendiri, mereka boleh nampak sikap rasis kerajaan DAP Pulau Pinang.

Sedar atau tidak, berpuluh ribu orang Melayu diusir keluar secara sistematik dari bahagian pulau dan ditempatkan di bahagian tanah besar negeri tersebut.  Cara yang kerap digunakan ialah dengan pengambilan tanah secara paksa atas nama projek pembangunan.

Tapi hairannya, tanah orang Melayu saja pulak.

Semua ini menyedarkan orang Melayu akan hakikat sebenar kerasisan DAP yang selama ini (sebelum Mac 2008), hanya dalam bentuk perlambangan dan perkataan.  Kali ini, secara fizikalnnya mereka sudah nampak kebenaran tersebut, berlaku di depan mara mereka.

Maka itu tidak hairan kenapa Datuk Seri Najib menyatakan keyakinannya bahawa Pulau Pinang juga mampu ditawan semula oleh BN.  Keyakinan itu disandarkan kepada perubahan sikap orang Melayu, Cina dan India terhadap kepimpinan baru yang ditampilkan BN untuk menerajui Pulau Pinang sekiranya rakyat mengembalikan semula peluang kepada BN untuk memerintah kembali.

Selain itu, percakaran yang membawa kepada perpecahan dalaman parti-parti pembangkang, terutama PKR, mencerahkan lagi peluang BN di negeri tersebut.

Yang lebih penting lagi untuk semua penyokong BN dan rakyat Malaysia, bila Pulau Pinang pun PM dah nampak macam confident nak tawan semula, yang lain ni apa lagi, ye tak?






33 Komen to Bila PM Cakap Pulau Pinang Boleh Ditawan…

  1. Mek esah says:

    Mek tak nak janji apa2 kalau bn mampu tawan p . Pinang….cuma nak tergelak jgak le bilamana memikirkan tentang nafsu besar bn ni……kah kah kah

  2. bujuk says:

    Aku rasa lagi mudah UBAH k’jaan BN dari tumbangkan PR. INI KALI LAH…

    • raplahjingaa says:

      hehe…hang rasa ?? apa hang rasa bila hari-hari berduyun-duyun cai pakatan auta meninggalkan parti dan meyertai BN ?

      Bila hidayah Allah swt tak sampai kat hang…doakan lah supaya ianya berlaku, bukan dengki dan busuk hati kepada mereka yang lebih dahulu di beri hidayah oleh Allah swt.

      • sungai_siput says:

        hehe

        we support all effort to protect the security state of israel anwar ibrahim WSJ

        Dr Hassan ali tak senonoh sbb serbu gereja methodist damasara untuk cegah orang melayu mutad.. kata mursyidul am PAS

        kebebasan untuk menukar agama bukan hanya terpakai kepada orang kristian sahaja , sepatut nya mesti lah terpakai pada orang islam juga– nurul izah

        orang kristian di benarkan menggunakan kalimah Allah dan di benarkan menterjemahkan bible dan kalimah allah ke dalam bahasa melayu… Pemimpim PKR cakap lah, pemimpin PAS kejap cakap boleh laa ni tak boleh lepas tu boleh lepas tu tak boleh

        karpal sing gertak balik, marah nik aziz , terus bawak pisau p umah karpal, ingat kan ape, rupa nya bawak pisau p potong kek birthday dia

        tapi sambutan birthday/maulidur rasul kat penang tak bleh buat kata nik aziz atas arahan khalifah guan eng aka umar abdul aziz

        melayu mana yg nak undi PR ni bujuk/mek
        cer citer cer citer

    • bujuk says:

      BN boleh tawan Penang tapi lain PRU la.. sekarang mood rakyat pada PR. Sorry…

      • feed n kill says:

        Takdak sapa nak beli crita hang bujuk.. “mood”??? hang ke’mood’ sorang2 jelah..

      • buuujuukkk says:

        aii bujuk,
        merata ko ada ye..kat mana2 blog pro BN ko merayap..

        nampak sgtla ko ni cybertrooper…cakap cybertrooper memang scripted, doctrinated, maka takleh pakai..

        nice try bujukk…hehehe

      • WakKang says:

        Bujuk masih bermimpi disiang hari!!!!!…
        Kempen PRU13 dah tinggal 2 hari je la bujuk oiii!!! Ko masih tak sedar ke apa yg dah berlaku dibawah???? LAIN KALI LAH PR!!!!

        • raplahjingaa says:

          Lain kali PR ?? tak ada lain kali dah, lepas ni PAS balik berkampung di bawah rumah nik ajis, PKR akan lenyap macam tu saja, dan DAP akan jadi suam-suam kuku dan terus di batalkan pendaftaran oleh ROS.
          Itu lah akhirnya nasib pakatan haram kat Malaysia ni.

  3. tony gunawan says:

    kalau ikut mykmu BN boleh menang 100%!
    tapi betulkah !
    cina 100% menolak BN !
    melayu sudah hampir 50% menolak BN !
    cuma 60% india yang sokong BN!
    betulkah BN boleh sapu semua !
    JANGAN NANTI MALAM 5 MEI MENANGIS!HAHAHA

    • raplahjingaa says:

      Kalau PAS dan PKR di tolak orang melayu di Pulau Pinang dan besar kemungkinan ianya akan berlaku dan UMNO memenangi semua kerusi yang di tandingi…Insyaalaah azan subuh akan kembali berkumandang dari Masjid Negeri.

      huh ! terlalau rindu aku untuk mendengar alunan azan subuh dari masjid negeri yang telah lenyap sejak 2008.

      Allahuakhbar !!

      • bujuk says:

        sekarang bukan takat azan subuh… zohor, asar, maghrib dan isyak semua ada azan.

        • raplahjingaa says:

          hehe…hang tak pernah pi pulau pinang niii, puak munafik macam hang aku faham sangat. Sebelah tangan hang pegang sunah palsu, sebelah tangan hang dok genggam tangan kafir harbi.

        • KublaiKhan says:

          Bujuk hang ni memang musibat (cakap orang Pulau Pinang la)Tapi bagi aku hang ni memang bangsat…kalau tak tau toksah la dok cakap.Memang yakpurr la hang ni.

          • raplahjingaa says:

            hahahahha…dah lama aku tak dengar Yakpurr !

            betul la mek…hang ni yakpuurrr !

        • bujuk says:

          bukan takat P.pinang, masjid/surau sebelah rumah KM pun azan macam biasa.

    • sungai_siput says:

      hampir 90% melayu/islam tolak PAS/PKR/DAP
      hampir 55% pengundi cina menyokong BN/UMNO
      Hampir 80% pengundi India kembali menyokong BN/UMNO

      mmg boleh dpt 2/3 majoriti balik, kadang kala kita kena terima kenyataan 45% pengundi cina masih lagi menyokong PR penipu tu

      issue kalimah Allah dgn campur tangan puak kristian luar atas ajakan DAP sudah cukup membuat ahli2 PAS membenam PR pada PRU13 ini nanti, insyaAllah

      • raplahjingaa says:

        Aku tak boleh tahan tengok mamat PAS yang sanggup gantung bendera PAS di atas restaurant atas pokok yang di binanya di Batu Feringhhi

        Bila Pakatan auta menang di Pulau Pinang dialah orang yang paling gembira, tak sampai 2 bulan Guan eng hantar bulldolzer runtuh restaurantnya.
        hahahaha…menagis tak berlagu ! dengan muka tak malu datang mengadu kat UMNO.

        tapi alhamdulillah dia dah menjadi ahli UMNO yang paling kental menentang pakatan auta.

        • sungai_siput says:

          syukur alhamdulillah
          yg benor nya makin ramai orang melayu kembali ke pangkal jalan rap

          aku tak sabar nak tengok muka2 penyokong tegar PR yg perasan rakyat dok sokong depa ni kalah PRU13 ni rap

          insyaAllah

      • bujuk says:

        macam ni PR takda 1 kerusi pun.. UBN sapu habis. So Y all TUNs turun kempen UBN?

        • raplahjingaa says:

          laaaa…apa salahnya tun berkempen ? hang tunjuk kat aku sat di mana salahnya ??

          seronok aku tengok tua muda kecil besar pelbagai bangsa bersesak-sesak hulur tangan nak salam dengan Tun.

      • zumazore says:

        semalam aku jumpa ngan kawan cina aku satu dari jasin melaka n satu lagi dari gelang patah johor.. diaorang cakap apasat ini kali mau kasi ubah? sebab kalau mau tunggu 5 tahun lagi lim kit siang akan berumur 78 tahun , nik ajis akan tak leh jalan lagi sb dah 7+ tahun , anua pun sama.. so tak ada pelapis… ini cerita benar aku.
        so masa untuk mereka mengambil alih putrajaya semakin singkat!

        • bujuk says:

          Sebab tu kena ubah sekarang… lagi 5 tahun mereka semua dah terlalu tua nak memimpin.

          • raplahjingaa says:

            la ni pun dah kena dukung merata, nak memimpin macam mana ??

          • bujuk says:

            InsyaAllah lepas tawan putrajaya TGNA boleh rehat dengan senang. Berjuang dengan tenang. Hukum Allah akan menang..

  4. freemalaysiakini says:

    Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

    Freemalaysiakini2.com

  5. baba says:

    selaga ada parti rasis mcm dap ni, selagi tiu bumi malaysia bakal bergolak.

  6. Mojo says:

    DAP rasis n anti Islam itu Kita faham…tapi Ada balaci yg sokong DAP laknatuAllah…itu yg tak faham…..PAS Mcm keldai jadi jentera pilihanraya n guling tengah Jalan ….tapi bila DAP anjing perintah Penang…..satu jabatan exco pun tak bagi kat PAS….itu pun taksub sokong Lim guan Eng yg dah kata tak sokong hudud….kafir lah mereka yg bersekutu Dgn parti yg menghina Hudud n TOLAK HUDUD..

Leave a Reply