Senarai Lengkap Menteri Dan Timbalan Menteri 2013

Oleh: kakchah (May 15th, 2013) [Berita,Utama][28 Comments »]

KABINET

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan barisan Kabinet. Beliau telah menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah di Istana Negara jam 12 tengah hari tadi. Baginda telah memperkenan Istiadat Pengurniaan Surat Cara Pelantikan dan Istiadat Mengangkat Sumpah Jawatan dan Setia serta Sumpah Simpan Rahsia sebagai menteri dan timbalan menteri diadakan di Istana Negara, 9.30 pagi esok.

 

PM kita memang hebat. Walaupun Negara telah diasak dan digasak tahap maksima oleh pakatan haram namun dengan berkat usaha kerja keras berterusan beliau maka Negara masih dapat mempertahankan kepimpinan Barisan Nasional. Asakan pakatan haram ini bukan asakan biasa apabila ianya didalangi oleh kuasa asing yang besar seperti Israel dan lain-lain lagi. Hanya kerja keras dan perancangan yang cukup rapi sahaja mampu merpertahankan kedaulatan agama bangsa dan Negara. Oleh itu adalah cukup wajar kita memberi peluang kepada Perdana Menteri Datuk seri Najib dan barisan cabinet beliau yang baru untuk membuktikan kehebatan transformasi dalam masa sepenggal ini. Insyaallah taala maka majority dua pertiga bakal menjadi milik Barisan Nasional dalam PRU14 nanti.

PERDANA MENTERI:
YAB DATO’ SRI HAJI MOHD. NAJIB BIN TUN HAJI ABDUL RAZAK (UMNO)TIMBALAN PERDANA MENTERI:
YAB TAN SRI DATO’ HAJI MUHYIDDIN BIN YASSIN (UMNO)
JABATAN PERDANA MENTERI:MENTERI:
(1) YB DATO’ SERI JAMIL KHIR BIN BAHAROM (UMNO)
(2) YB DATO’ SRI ABDUL WAHID BIN OMAR (SENATOR -BERKUATKUASA 5 JUN 2013)
(3) YB SENATOR DATO’ SRI IDRIS JALA (SENATOR)
(4) YB TAN SRI DATUK SERI PANGLIMA JOSEPH KURUP (PBRS)
(5) YB DATO’ SERI SHAHIDAN BIN KASSIM (UMNO)
(6) YB PUAN HAJAH NANCY BINTI SHUKRI (PBB)
(7) YB DATUK JOSEPH ENTULU ANAK BELAUN (PRS)
(8) DATUK PAUL LOW SENG KWAN (SENATOR)TIMBALAN MENTERI:
(1) YB DATUK RAZALI BIN IBRAHIM (UMNO)
(3) WAYTHA MOORTHY PONNUSAMY (SENATOR)
MENTERI KEWANGAN:
(1) MENTERI KEWANGAN I: YAB DATO’ SRI HAJI MOHD. NAJIB BIN TUN HAJI ABDUL RAZAK (UMNO)
(2) MENTERI KEWANGAN II: YB DATO’ SERI HAJI AHMAD HUSNI BIN MOHAMAD HANADZLAH (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(3) YB DATUK AHMAD BIN MASLAN (UMNO)
MENTERI PELAJARAN DAN PENGAJIAN TINGGI:
(1) MENTERI I: YAB TAN SRI DATO’ HAJI MUHYIDDIN BIN YASSIN (UMNO)
(2) MENTERI II: YB DATO’ SERI IDRIS BIN JUSOH (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(3) TIMBALAN MENTERI I: YB DATUK MARY YAP KAIN CHING (PBS)
(4) TIMBALAN MENTERI II: YB TUAN P. KAMALANATHAN A/L P.PANCHANATHAN (MIC)
MENTERI PERTAHANAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI HISHAMUDDIN BIN TUN HUSSEIN (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ ABDUL RAHIM BAKRI (UMNO)
MENTERI PENGANGKUTAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI HISHAMUDDIN BIN TUN HUSSEIN (UMNO) (MEMANGKU)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB. DATUK AB. AZIZ KAPRAWI (UMNO)
MENTERI DALAM NEGERI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI DR. AHMAD ZAHID BIN HAMIDI (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK DR. WAN JUNAIDI BIN TUANKU JAAFAR (PBB)
MENTERI KERJA RAYA:
(1) MENTERI : YB DATO’ FADILLLAH YUSOF (PBB)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK ROSNAH BINTI ABDUL RASHID SHIRLIN (UMNO)
MENTERI PERDAGANGAN ANTARABANGSA DAN INDUSTRI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI MUSTAPA BIN MOHAMED (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB. HAMIM BIN SAMURI (UMNO)
MENTERI LUAR NEGERI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI ANIFAH BIN HAJI AMAN (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ HAMZAH BIN ZAINUDDIN (UMNO)
MENTERI PERDAGANGAN DALAM NEGERI, KOPERASI DAN KEPENGGUNAAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ HASAN BIN MALEK (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ PADUKA AHMAD BASHAH BIN MD. HANIPAH (SENATOR) (UMNO)
MENTERI KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI AHMAD SHABERY BIN CHEEK (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ JAILANI BIN JOHARI (UMNO)
MENTERI SUMBER MANUSIA:
(1) MENTERI : YB DATUK RICHARD RIOT ANAK JAEM (SUPP)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ ISMAIL BIN ABD. MUTTALIB (UMNO)
MENTERI KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI SHAFIE BIN HAJI APDAL (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK ALEXANDER NANTA LINGGI (PBB)
MENTERI KESEJAHTERAAN BANDAR, PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ HAJI ABDUL RAHMAN BIN DAHLAN (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ HALIMAH BINTI MOHD SADDIQUE (UMNO)
MENTERI BELIA DAN SUKAN:
(1) MENTERI : YB TUAN KHAIRY JAMALUDDIN BIN ABU BAKAR (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ SARAVANAN A/L MURUGAN (MIC
MENTERI KESIHATAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI SUBRAMANIAM (MIC)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ SERI HILMI BIN YAHAYA (UMNO)
MENTERI WILAYAH PERSEKUTUAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI TENGKU ADNAN BIN TENGKU MANSOR (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ DR. LOGA BALA MOHAN A/L JAGANATHAN (SENATOR
MENTERI PERUSAHAAN PERLADANGAN DAN KOMODITI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI DOUGLAS UGGAH EMBAS (PBB)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ NORIAH BINTI KASNON (UMNO)
MENTERI TENAGA, TEKNOLOGI HIJAU DAN AIR:
(1) MENTERI : YB DATUK DR. MAXIMUS JOHNITY ONGKILI (PBS)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ SRI MAHDZIR BIN KHALID (UMNO)
MENTERI PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SRI ISMAIL SABRI BIN YAAKOB (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ TAJUDDIN BIN ABDUL RAHMAN (UMNO)
MENTERI PELANCONGAN DAN KEBUDAYAAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI MOHAMED NAZRI BIN ABDUL AZIZ (UMNO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ JOSEPH SALANG ANAK GANDUM (PRS)
MENTERI SAINS, TEKNOLOGI DAN INOVASI:
(1) MENTERI : YB DATUK DR. EWON EBIN (UPKO)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ DR. ABU BAKAR BIN MOHAMAD DIAH (UMNO)
MENTERI SUMBER ASLI DAN ALAM SEKITAR:
(1) MENTERI : YB DATUK SERI G. PALANIVEL (MIC)TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ DR. JAMES DAWOS MAMIT (PBB)
MENTERI PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT:
(1) MENTERI : YB DATUK ROHANI BINTI ABDUL KARIM (PBB)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK AZIZAH BINTI MOHD. DUN (UMNO)
RINGKASAN:PERDANA MENTERI: 1 JAWATAN
TIMBALAN PERDANA MENTERI: 1 JAWATAN
MENTERI: 30 JAWATAN (TERMASUK TIMBALAN PERDANA MENTERI)
TIMBALAN MENTERI: 27 JAWATAN
JUMLAH 57 JAWATAN
JUMLAH KEMENTERIAN 24
JUMLAH SENATOR SEDIA ADA 1 ORANG
JUMLAH SENATOR AKAN DILANTIK 5 ORANG (2 MENTERI DAN 3 TIMBALAN MENTERI)
JUMLAH BACKBENCHERS 82 ORANG

Prime Minister
Datuk Seri Najib Tun Razak (Umno)Deputy Prime Minister
Tan Sri Muhyiddin Yassin (Umno)Prime Minister’s Department:

Ministers:
1. Jamil Khir Baharom (Umno)
2. Abdul Wahid Omar (Senator)
3. Idris Jala (senator)
4. Joseph Kurup (PBRS)
5. Shahidan KAssim (Umno)
6. Nancy Shukri (PBB)
7. Paul Low Seng Kwan (senator)
8. Joseph Entulu Belaun (PRS)

Deputy Ministers:
1. Razali Ibrahim (Umno)
2. Waytha Moorthy Ponnusamy (Senator)

Ministry of Finance
1. Minister of Finance 1: Datuk Seri Najib Razak (Umno)
2. Minister of Finance 2: Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah (Umno)

Deputy Minister of Finance
3. Ahmad Maslan (Umno)

Ministry of Transport
1. Minister: (Acting – post being held open pending MCA decision) Hishammuddin Hussein (Umno)
2. Deputy Minister: Ab Aziz Kaprawi (Umno)

Ministry of Defence
1. Minister: Hishammuddin Hussein (Umno)
2. Deputy Minister: Abdul Rahim Bakri (Umno)

Ministry of Home Affairs
1. Minister: Ahmad Zahid Hamidi (Umno)
2. Deputy Minister: Wan Junaidi Tuanku Jaafar (PBB)

Ministry of Education & Higher Learning
1. Minister 1: Muhyiddin Yassin (Umno)
2. Minister 2: Idris Jusoh (Umno
3. Deputy Minister 1: Mary Yap Kain Ching (PBS)
4. Deputy Minister 2: P. Kamalanathan (MIC)

Ministry of Works
1. Minister: Fadillah Yusof (PBB)
2. Deputy Minister: Rosnah Abdul Rashid Shirlin (Umno)
Ministry of International Trade & Industry
1. Minister: Mustapa Mohamed (Umno)
2. Deputy Minister: Hamim Samuri (Umno)

Ministry of Foreign Affairs
1. Minister: Anifah Aman (Umno)
2. Deputy Minister: Hamzah Zainuddin

Ministry of Domestic Trade, Co-operatives and Consumerism
1. Minister: Hasan Malek (Umno)
2. Deputy Minister: Ahmad Bashah Mohamad Hanipah (Senator)

Ministry of Communication & Multimedia
1. Minister: Ahmad Shabery Cheek (Umno)
2. Deputy Minister: Jailani Johari (Umno)

Ministry of Human Resources
1. Minister: Richard Riot Jaem (SUPP)
2. Deputy Minister: Ismail Abdul Muttalib (Umno)

Ministry of Rural & Regional Development
1. Minister: Shafie Apdal (Umno)
2. Deputy Minister: Alexander Nanta Linggi (PBB)

Ministry of Urban Wellbeing, Housing & Local Government
1. Minister: Abdul Rahman Dahlan (Umno)
2. Deputy Minister: Halimah Mohamad Saddique (Umno)

Ministry of Youth & Sport
1. Minister: Khairy Jamaluddin Abu Bakar (Umno)
2. Deputy Minister: M. Saravanan (MIC)

Ministry of Health
1. Minister: Dr S Subramaniam (MIC)
2. Deputy Minister: Hilmi Yahaya (Umno)

Ministry of the Federal Territories
1. Minister: Tengku Adnan Tengku Mansor (Umno)
2. Deputy Minister: J. Loga Bala Mohan (Senator)

The Ministry of Plantation Industries & Commodities
1. Minister: Douglas Uggah Embas (PBB)
2. Deputy Minister: Noriah Kasnon (Umno)

Ministry of Energy, Green Technology & Water
1. Minister: Maximus Johnity Ongkili (PBS)
2. Deputy Minister: Mahdzir Khalid (Umno)

Ministry of Agriculture and Agro-Based Industry
1. Minister: Ismail Sabri Yaakob (Umno)
2. Deputy Minister: Tajuddin Abdul Rahman (Umno)

Ministry of Tourism & Culture
1. Minister: Mohamed Nazri Abdul Aziz (Umno)
2. Deputy Minister: Joseph Salang Gandum (PRS)

Ministry of Science, Technology and Innovation
1. Minister: Ewon Ebin (UPKO)
2. Deputy Minister: Abu Bakar Mohamad Diah (Umno)

Ministry of Natural Resources & Environment
1. Minister: G Palanivel (MIC)
2. Deputy Minister: James Dawos Mamit (PBB)

Ministry of Women, Family and Community Development
1. Minister: Rohani Abdul Karim (PBB)
2. Deputy Minister: Azizah Mohamad Dun (Umno)

Ministers: 30
Deputy Ministers: 27
Total: 57
Total ministries: 24
Senators reappointed: 1
New Senators: 5
Backbenchers: 82

Ada 28 Comments setakat ini.

  • Anak Jantan
    May 15th, 2013 at 5:38 PM

    takde langsung wakil MCA….caya lah

  • Hamba Ar Rahman
    May 15th, 2013 at 5:38 PM

    GULP……(tertelan air liur sat)

  • Hamba Ar Rahman
    May 15th, 2013 at 5:40 PM

    Hishamudin pegang senapang plak ke….

  • tubir
    May 15th, 2013 at 5:44 PM

    Mana noh Omar?

  • sungai_siput
    May 15th, 2013 at 5:50 PM

    HAR

    hahaha, hang ni, aku takut senapang yg pegang dia

  • sungai_siput
    May 15th, 2013 at 5:51 PM

    1st ever health minister india pegang sebelum ni chinese, kalau tak salah aku lah

  • kekuda
    May 15th, 2013 at 6:07 PM

    IVON IBIN tu sape?

  • coker super
    May 15th, 2013 at 6:16 PM

    Alhamdulillah. Mantap. Tiada MCA & Gerakan. Padan muka dema.

  • tony gunawan
    May 15th, 2013 at 7:04 PM

    lebih baik mca dan gerakan keluarlah BN !

  • raplahjinga
    May 15th, 2013 at 7:12 PM

    Tu la pasal…hehe

  • raplahjinga
    May 15th, 2013 at 7:16 PM

    Tu la hangpa dah jadi mangsa penipuan anwar…la ni ?? nak salahkan MCA / Gerakan kenapa ?? kat hangpa cina yang tak mahukan depa wakili masyarakat cina di parlimen ?? si be it !!

    apasal aku rasa cina malaysia dah meroyan macam melayu PKR ??

  • raplahjinga
    May 15th, 2013 at 7:18 PM

    Menteri komunikasi tu….alahai tak ada orang lain ke najib ??

  • buzz
    May 15th, 2013 at 7:22 PM

    org lantik la anthony bourdain

  • gonggong
    May 15th, 2013 at 7:37 PM

    bn perlu musuh yg kuat utk ditumbangkan,baru nampak hero dan perkasa..tahniah..

  • gonggong
    May 15th, 2013 at 7:39 PM

    pinggan tak retak nasi tak dingin bro..orang x nak BN pun x ingin..

  • baba
    May 15th, 2013 at 7:41 PM

    kabinet nampak ok cuma di kementerian belia dan sukan, sakit mata tengok

  • tubir
    May 15th, 2013 at 8:59 PM

    Kah kah kah ramai yang sakit hati bila KJ naik jadi menteri…….kuntakente tak mau bunuh diri ke ?walau apapun tahniah KJ nanti aku belanja kau makan ais kacang …..keja baik baik ikhlas dan bersungguh sungguh …….Tapi siap siap lah diri kerana ada orang akan susahkan anda

  • Asam Laksa
    May 15th, 2013 at 9:58 PM

    Kesian KJ, ramai sgt benci dia ni. Dah di kait pula dengan mamat airasiaX. Yang penting kerja dengan keikhlasan jiwa raga demi negara.

  • rashid
    May 15th, 2013 at 10:32 PM

    kah kah kah…yg dikendong berciciran, yang dikejar, kejarlah sampai kiamat…

  • Anak Lenggong
    May 15th, 2013 at 10:39 PM

    Tahniah kepada yang dilantik sebagai menteri ingatlah ini amanah yang telah diserahkan. sekarang ni makna YB bukan lagi yang berhormat tetapi yang berkhidmat.

    1. Diucapkan tahniah kepada Datok Abd Wahid Omar yang dilantik sebagai menteri..buktikan keupayaan diri sebagaimana Datuk menaikan nama TM serta Malayan Banking sewaktu Datuk menjadi CEO.
    2. Tahniah kepada Datuk Zahid yang dilantik menjaga KDN. Buktikanlah gandingan datuk bersama Datuk Khalid Bakar sebagai gandingan yang berkesan untuk mewujudkan suasana aman didalam negara..cabaran yang menanti terlalu berat dan hebat hasil kerenah puak pembangkang yang sial..gunakan prosidur dan undang2 yang sediada bagai tanganinya..jangan biarkan kadut naik kemata..
    3. Tahniah kepada Datuk Najib kerana melantik banyak wakil daripada borneo untuk menjadi menteri dan timbalan menteri..ini lah masanya untuk mengenang budi para pengundi di Malaysia Timur selepas mereka terus memberikan kepercayaan kepada BN didalam pemerintahan.
    4. Tahniah juga kepada Datuk Najib kerana melantik wakil muda dalam pembentukan kabinnet baru..yang baru harus memberikan pandangan yang baru manakala yang lama adalah sebagai pemandu arah..ini barulah dinamakan tranfomasi dimana kita tidak ketandusan pemimpin yang berwibawa..

    Tony Gunawan sial lagi bengap..jangan ko nak buat provokasi pulak kat sini..kalau bangan balik Indon la kalau Indon masih lagi maukan ko..sedari awal lagi dan dah berulang kali MCA dan Gerakan sudah menyatakan tidak akan menerima sebarang tawaran jawatan sebagai menteri, exco serta sebarang jawatan didalam negeri ataupun majlis penbandaran sekiranya keputusan calun mereka didalam pilihanraya lebih teruk daripada 2008. Di Johor wakil MCA menerima perlantikan sebagai exco kerajaan negeri semalam atas bidang kuasa perlantikan oleh Paduka Sultan..wei..mangkok Indon kalau tak tau pasal perlembagaan malaysia..nyahh ko daripada bumi malaysia ni..

  • bangKano
    May 15th, 2013 at 11:29 PM

    Tu la aku dah agak hang ni memang bahlol sokmo….MCA & Gerakan awai awai lagi dah istihar depa tak mau calon depa di lantik dalam kabinet pasai depa malu tang prestasi dalam PRU13. PM dah sedia 1 portfolio di khas kan untuk calon cina sama ada dari MCA ato Gerakan bagi Menteri Pengangkutan yang di pangku oleh Hishamuddin. Kalo MCA & Gerakan masih menolak biaq pi depa berada diluaq kabinet. Wakil cina tetap ada dalam kabinet Najib bagi memebela nasib kaum cina…soghang senator Paul Low Seng Kwan yang di letak kan di Jabatan Perdana Menreri bersama sama 4 senator lain. Mungkin di lantik sebagai Memnetri Pengangkutan.

    Begitu la prihatin nya Najib pada kaum cina walo pun cina dah swing undi habih kat DAP dalam PRU13. Kaum cina tak semesti nya di abai kan dalam negagha ni tapi tak la sampi beghabih semua nak bagi kat depa plak lagu layanan sebelum PRU13….mesti di pertimbang kan jugak kat kaum melayu,pribumi Sabah/sarawak & india.

    Kalo MCA & Gerakan nak keluaq BN tu hak depa UMNO tok leh nak halang…tak kan PM nak sujud kat depa kot…..???

  • bangKano
    May 15th, 2013 at 11:35 PM

    Dengaq habaq kata Noah Omaq & Raziman tak mau di lantik sebagai menteri kabinet kunun….

  • bangKano
    May 15th, 2013 at 11:45 PM

    Mesti la Najib dah nampak sepupu nya sentiasa kecut bila berdepan ngan pemimpin pembanagkang yang agersif pasai dok selalu pegang cota & pistol. La ni biaq dia beghani sikit bila pegang rifel M16 ka mesingan ka ato recoilled riffle. Dia tu perlu melalui proses penyesuain/conversion supaya dia lebih yakin,tegaih & reaktif.

  • Umnoover
    May 16th, 2013 at 12:11 AM

    Ok la tu. bagi 2nd chance kat dia. Kalau pandai guna boleh jadi useful tool utk umno. Kalau nak dibandingkan dengan kebanyakan menteri2 old fashion, dia ok juga actually.

  • Hamba Ar Rahman
    May 16th, 2013 at 2:48 PM

    Kita berilah peluang….tak semestinya silap sekali…selamanya kita akan silap…jika kita tak beri peluang pada KJ…lebih baik jangan beri peluang terus kepada BN…kerana BN juga tidak sempurna..manusia tetap ada cacat cela…tapi kita perlu cari yg positif dan timbangkan…KJ tentu ada pengikut dan peminatnya sendiri…tetapi sebagai orang muda…sewajarnya dia diberi tunjuk ajar dan dia perlu mendengar juga nasihat para senior di samping apply cara orang muda…kita mahukan gabungan yg segar dan mantap…mudah mudahan dia dapat membaiki mana yg patut dan menjadi yg lebih baik di masa hadapan…Insya Allah…

  • Hamba Ar Rahman
    May 16th, 2013 at 3:49 PM

    Tony Gunawan ni nak kata bengap sangat..tak rasa lah plak…tapi aku rasa dia tak sabar2 nak angkat pemimpin yg menyokong pluralisme dan LGBT…supaya boleh tukar agama tanpa banyak soal…dan kalau dia non muslim..boleh lah dia kawin ngan awek melayu tanpa perlu menukar agama…bukan ker senang macam tu….

  • Wan Solehah al-halbani
    May 16th, 2013 at 4:12 PM

    Ini adalah Kabinet Yahudi kerana semakin ramai ahli freemason di dalam Kabinet.

  • raplahjingaa
    May 16th, 2013 at 10:55 PM

    Pulak !

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.