|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: kakchah | Diterbitkan pada: 12 May 2013| Kategori: Berita,Utama | 17 Comments »

1Malaysia Berjaya Kekalkan Barisan Nasional Maka Cina Gigit Jari

 

Konsep 1Malaysia telah dapat diselami sepenuhnya oleh rakyat Malaysia yang berbilang kaum kecuali kaum Cina. Kejayaan Barisan Nasional yang dipimpin oleh Datuk Seri Najib telah berjaya mematahkan cubaan secara agresif oleh pakatan haram dengan bantuan Yahudi untuk menakluk Malaysia. Kepimpinan yang diambil alih oleh DS Najib dari Tun Abdullah Ahmad Badawi walaupun hanya berusia setahun jagung namun mampu memelihara keamanan, kestabilan, perpaduan dan kemajuan negara.

Kaum Cina yang terpengaruh dengan agenda komunis dan diktator DAP telah tertipu kononnya bangsa Cina mampu menakluk Malaysia dengan komplot bangsa Cina disamping mempergunakan kebodohan PAS dan PKR bagi memastikan Cina berkuasa secara mutlak di Tanah Melayu dan agama Kristian menjadi agama rasmi Malaysia

1Malaysia atau ‘Satu Malaysia’ adalah satu gagasan peribadi yang diperkenalkan oleh Datuk Seri Najib pada 2 April 2009. Intipati gagasan ini idea satu bangsa tanpa mengira kepelbagaian etnik, sub-etnik dan kebudayaan.

Pakatan haram menuduh maksud 1Malaysia masih tidak difahami oleh majoriti rakyat Malaysia . Hakikatnya pemahaman semua kaum dan kaum Cina sangat berbeza. Perdana Menteri Malaysia menjelaskan gagasan 1Malaysia ini berteraskan kepada Perlembagaan Persekutuan Malaysia. Ia tidak seharusnya lari daripada apa yang terkandung dan semangat yang ada dalam perlembagaan. Soal hak Bumiputera, bahasa, budaya, kedudukan raja dan agama tidak harus berubah. Aspek utama ialah sikap saling hormat menghormati dan bersikap menerima di antara satu sama lain.Masyarakat majmuk di Malaysia perlu disatukan melalui ‘1Malaysia’.

Namun inilah konsep yang tidak dapat diterima oleh bangsa Cina yang cukup angkuh dan besar kepala.  Mereka mahu menguasai Malaysia secara total. Dengan erti kata lain mereka mahu bangsa lain menjadi hamba mereka. Melayu mahu disingkirkan dari Tanah Melayu itu sendiri.

Kaum Cina  seakan lupa asal usul sendiri. Apabila kita bercerita tentang sejarah maka mereka kata kita rasis dan hina mereka. Namun bila kita bercerita bab lombong bijih timah lah asbab mereka datang maka mereka rasa terhina. Hakikatnya mereka datang kerana sesuap nasi kerana komunisme negara mereka telah menghancurkan negara Cina. Namun mereka mahu mewariskan komunisme ini ke negara kita Tanah Melayu. Adil kah ini?

Jangan sampai hidup antara Melayu, India dan Cina bermusuhan kerana sikap kurang ajar kaum Cina yang kononnya sudah kaya. Jangan cuba rosakkan nilai murni rakyat Malaysia.

 

Ada 17 Comments setakat ini.

  • PASpartyNGOK
    May 12th, 2013 at 11:46 PM

    Kabinet BN sememang memerlukan pemimpin yang kuat, berani, berilmu dan berwasasan dengan memiliki hala tuju yang jelas. Kabinet tidak lagi boleh memiliki seorang menteri yang ‘memberi bunga’ pada seorang yang memang jelas penderhaka kepada negara saperi Namawee budak cina Muar kurang ajar itu.

    Kita perlukan seorang berkaliber saperti Ghazali Safee . Kita ada Datuk Mohd Nor Abdullah bekas hakim yang lantang bersuara. Seorang yang berani meluahkan kata hati dalam bentuk perkataan yang didengari orang. Kata datuk Mohd Nor cina perlu tunggu tindakbalas melayu.

    Apakata jika melayu bangkit sekarang dengan menentang habisan2 kerana inilah sifat melayu dan cara melayu yang pasti bangun menentang setelah dihimpit. Apakata jika melayu bangkit menuntut segala keistimewaAN diberi lebih pada mereka. Apakata jika equiti bumi dituntut dari 30% ke 67% dan ini menjadi wajib.

    Ye , apa orang lain bolih buat, kerana melayu disini merupakan penduduk asal bukan pendatang.

    Apakah ini racist ? Nilaikan sendiri.

  • syaa
    May 12th, 2013 at 11:56 PM

    janji janji pakatan haram utk berikan hak samarata pada cina menyebabkan mejoriti cina tolak bn.malangnya cina cina ni kecundang pada umno.cina cina ni dah termakan ayat power anwar dan lim kit siang.tipah tertipu…cina tertipu…

  • pasdaplaknat
    May 13th, 2013 at 12:33 AM

    Lagi satu.. jentera propaganda BN UMNO jgnlah defensive dan ‘lurus bendul’ dlm melaporkan berita..

    contoh laporan akhbar hari ini : UMNO BUKAN RASIS..

    adoiii.. aku sndiri baca pun naik meluat dan meloya..NERD.. ayat jenis apakah ini dikala BN dikatakan lemah?

    sekurang2nya pakailah ayat tk ‘skema’ nerd sgt.. (cth : KERANA UMNO TAK RASISLAH BANGSA LAIN BREJAYA, etc…)

    cubalah selak paper2 PR laknatullah.. FB2 propaganda mereka.. ayat2 POWER yg digunakan utk memaut persepsi dn minda pembaca terutama golongan muda dan cerdik pandai..

    lapuk dan meloyakan ucapan2 kempen BN semasa PRU13 dlu kdg2 terdetik dlm hati.. apakah aku seorang shj yg meluat?

    Jd UMNO selaku ketua dlm BN.. fikirlah secara realistik berdasarkan cabaran hebat skrg.. strategi propaganda yg kena zaman ini.

  • kukukambing
    May 13th, 2013 at 12:34 AM

    Selama ni aku ingat mata sepet ni cerdik cerdik belaka agak ghope ghope nye manyak boloh.Mana tak boloh makan babi kuat sangat tu pasal perangai jahat macam sial

  • kukukambing
    May 13th, 2013 at 12:39 AM

    Perbuatan kejam yang tergamak mereka lakukan terhadap dato sri Najib tak boleh di maaf kan oleh bangsa Melayu .Wajib kita hajar Cina Cina ni .Mereka dah kalah
    dalam perang so mereka harus bayar kekalahan mereka.

  • pasdaplaknat
    May 13th, 2013 at 12:44 AM

    Satu lagi kekurangan propaganda BN yg menguasai media TV RAdio.. BAHAN PATRIOTIK!!

    MANA DIA LAGU2 PATRIOTIK? APASALAHNYA sentiasa mainkan lagu partriotik LAMA dan BARU secara berkala, guna montage baru, tp lagu asal sbg latar..

    Menteri Penerangan terbaik Allahyarham Dao Mohamed Rahmat, zaman itulah media kerajaan kaya dan sarat dgn lagu2 patriotik yg best2.. tp skrg? lagu2 kerohanian seperti NASYID dan ZIKIRULLAH di petang hari sulu cukup menyedapkan jiwa.. di RTM, tp skrg?? KERING KONTANG.. hanya hiburan gila2 shj yg disajikan kpd rakyat.. inilah menyebabkan MELAYU jd serba salah dgn UMNO.. ramai yg berkehendak pd Islam, lari dr PAS krn sesat.jd kuda kepang. tp keringnya pengisian pula dlm UMNO..xsedar2 diri jugak..

    Zaman Tun M jd PM, program SEMARAK berpuluh lagu patriotik dikeluarkan..krn menteri FAHAM agenda..menteri Rais Yatim.. nmpak bagus.. tp terlalu gilakan ‘budaya’ semata2.. kenapa takut sgt nk tonjol KEISLAMAN dlm media krjn? Tk mati pun CINA dan INDIA kafir klu program kerajaan bykkn unsur2 kerohanian dan dakwah.. janji jgn hina atau kutuk agama mereka..

    akhirnya..
    malang sekali.. itulah sifat bangsa Melayu.. legasi dan istiqamah hanya bergantung pd individu.. bukan pd dasar sistem organisasi.. mati atau hilang seseorng itu maka hilanglah kehebatan..

    TURNING POINT amat2 kritikal buat UMNO selaku tonggak BN. PRU14 titik akhir bg UMNO, krn Melayu juga akan menilai sikap UMNO.. stereotaip ayat MODAL PEMBANGUNAN amatlah meloyakan.. kdg2 kelihatan angkuh dan riak.. mungkin ini juga teguran Allah..

    HANYA BN SHJ YG BOLEH MEMBANGUNKAN NEGARA??? xde ayat lainkah yg lebih sedap dan menarik sesuai dgn zaman org2 cerdik ini??

  • pasdaplaknat
    May 13th, 2013 at 12:55 AM

    Jentera UMNO perlua fikir bagaimana utk pautkan NGO2 Melayu yg cerdik2 dr IPTA-profesional2 Melayu yg enggan terlibat langsung dgn politik tp boleh sumbangd r segi gerak kerja dan idea secara tersusun kpd UMNO N dlm usaha meremajakan perjuangan dan pentadbiran.

    Parti2 lain dlm PR design banting dan poster CERIA, menarik dan colourful.. wajah2 si GAYTUA itu di furbished touch up supaya kelihatan ‘manis-warak’.. muka kafir2 harbi LGE, Kit Sial dipamerkan dgn wajah ‘pemimpin rendah diri’.. jentera propa mereka hebat dlm memancing rakyat atas pagar last2 minit..

    tp jentera BN? ayat2 stereotaip- UNDILAH BN.. poster2 yg design kusam.. background serabut.. tk harmoni, wajah2 calon yg kelihtan ‘masam’, tk ceria, ayat2 tk catchy.. itulah menandakan BN sudah tua di mamah usia.. bendera PR bermacam2 format.. ada yg dipakukan dipokok kemas beralaskan rod kayu.. tp BN dgn stail 20 tahun dulu..

    jd.. sesi muhasabah UMNO amat2 diperlukan, dilakukan dgn telus, dptkan feedback yg ikhlas, bkn yg just nk bodek atau sedapkan pihak atasan, suka atau tidak PRU14 boleh dtg tsunami yg tidak dijangka lg.. jd bermulalah dr skrg..

    Insya Allah moga dtg bntuan.

  • gambus
    May 13th, 2013 at 1:04 AM

    yang aku tgk perjuangan hak sama rata Pakatan ialah menghapuskan dominasi Melayu di Petronas dan jabatan-jabatan kerajaan .. realitinya bekerja dikerajaan kadang-kadang gaji agak rendah , adakah puak racist DAPigs ni nak kerja dengan gaji rendah ?? atau mereka nak jadi Pegawai sahaja ?? adakah orang Melayu tak layak jadi pegawai ?

    realitinya kita boleh lihat sifat-sifat puak cina yang racist ini di swasta !!! adakah ini yang mereka katakan hak sama rata !!! dalam masa yang sama mereka bersikap perkauman yang lebih teruk !!!

  • Anonymas
    May 13th, 2013 at 2:45 AM

    Aku setuju pasal lagu patriotik. Komposer kita sekarang ni buleh je buat lagu jiwang leleh hiphop bagai…elok juga mintak buat lagu yang boleh naikkan semangat kenegaraan

  • JinKun
    May 13th, 2013 at 2:48 AM

    satu lagi aku nak cadangkan semasa kempen pilihanraya. tak perlulah pacak bendera byk2, tak memberi sebarang faedah utk tarik pengundi. perlu tukar strategi. itu cara dulu2. tukar bendera2 parti dgn banner2 yang mengandungi slogan2, kata2 azimat pembakar semangat, senarai akujanji, dll yang boleh menarik pengundi. bendera tak boleh meluahkan aspirasi parti. sekadar cadangan. tq

  • DataCode
    May 13th, 2013 at 5:04 AM

    Baca komen yang dibuat di artikel ini memang bagus ideanya,pernahkah bertanya,segala idea orang bawahan diterima oleh pemimpin biarpun serendah ketua cawangan.

  • pasdaplaknat
    May 13th, 2013 at 8:24 AM

    betul2 JinKun.. bendera plastik yg merentang mcm tali tu lah plg tk sesuai. habiskan duit shj.

    sekurang2nya blogger pro-BN punyai ramai pakar2 photoshop dan grafik, rasanya gemblingkan tenaga mereka sbg tenaga rasmi di PRU14, remajakan propaganda pd rakyat, perkara fitnah pun diterima oleh rakyat jika tepat kaedahnya, apatah lagi jika perkara yg benar, janji2 yg terbaik.

  • Adam Abdullah
    May 13th, 2013 at 10:45 AM

    Sebenarnya BN adala sebuah parti politik yang sangat berbilang Bangsa dan kaum bila dibandingkan dengan PAS, DAP dan PKR yang berpakat sebagai PR.

    Masaalahnya di peringkat akar umbi di kawasan ADUN dan Parlimen kita sering mengadakan aktiviti mengikut UMNO, MCA dan MIC sedangkan aktiviti aktiviti itu melibatkan semua kaum seperti aktiviti bergotong royong di sesuatu kawasan. Aktiviti seperti sepatutnya dianjurkan atas Nama BN dan oleh BN. Cara ini akan dapat mengubah mentaliti perkauman kepada semangat 1Malaysia.

  • Adam Abdullah
    May 13th, 2013 at 10:49 AM

    Semua Pusat Kmuniti UMNO, MCA, MIC dll parti dalam BN saya cadangkan mempunyi papan tanda Pusat Komuniti BN di mana semua kaum di setiap kawasan dapat diberi khidmat dan bantuan tidak kira kaum atau ahli mana parti politik.

  • Adam Abdullah
    May 13th, 2013 at 10:59 AM

    Apa jadi kepada PROMUDA? Ia patut diaktifkan semula dan melibatkan semua kaum.

  • WTF
    May 13th, 2013 at 3:18 PM

    Benar kata saudara PDL.

    RTM perlu memperkenalkan semula lagu2 patriotic supaya berkumandang di TV dan Radio. Kita kena tanamkan sifat cintakan Malaysia.

  • syaa
    May 13th, 2013 at 11:24 PM

    aku pun sependapat.bn gunalah ayat power sikit.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.