Himpunan Kemarahan Cina DAP Tak Dapat Kuasai Putrajaya Berlangsung di Kelana Jaya

Oleh: Hero Tua (May 9th, 2013) [RENCANA,Utama][31 Comments »]

IMG-20130508-WA012

Walau apa pun alasan muluk yang diberikan oleh pecacai Pakatan Rakyat bagi menghalalkan himpunan mereka di Stadium Kelana Jaya, hakikat yang tidak dapat ditolak ialah, himpunan tersebut lebih sesuai dinamakan sebagai HIMPUNAN CINA DAP yang kempunan tidak dapat mengubah lanskap politik negara dan penggubalan semula Perlembagaan Malaysia mengikut kehendak mereka.

Biarpun ketua himpunan tersebut adalah Anwar Ibrahim tetapi tangan ghaib di belakangnya adalah Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng. Dan biarpun dikatakan Pakatan Rakyat sebulat suara membantah keputusan SPR yang mengisytiharkan kemenangan kepada Barisan Nasional, tetapi di Pulau Pinang dan Kelantan, orang Pakatan juga yang sebulat suara menerima tanggungjawab sebagai Kerajaan Negeri.

Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang langsung tidak membantah keputusan PRU13 yang membolehkan mereka menguasai Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang dengan majoriti yang lebih besar dan kerusi yang lebih banyak. Walaupun tentera-tentera siber DAP dalam RED BEAN ARMY sedang menggempur dunia maya dengan pelbagai cerita rekaan yang amat mudah dipercayai oleh puak-puak Melayu tidak cukup akal, mereka langsung tidak memperkatakan tentang penipuan atau blackout di Pulau Pinang.

Di Kelantan pula, puak Husam Musa dilihat sedang menjadikan keputusan PRU13 sebagai medan ketidakpuasan hati apabila Husam Musa tidak dilantik sebagai Exco walaupun memenangi DUN Salor. Tidak pula mereka merungut tentang keputusan PRU13 di peringkat negeri Kelantan.

Berkapasiti 40 ribu orang dengan 25 ribu di tempat duduk dan dalam kawasan padang 15 ribu orang, para pecacai Pakatan sedang membesar-besarkan angka di Stadium Kelana Jaya sekarang ini sehingga ada yang dengan bangganya menyatakan bahawa jumlah kehadiran adalah 200,000 orang!

Lebih 80% yang hadir adalah anak-anak muda Cina dan berusia antara 21-40 tahun. Sekaligus menjadikan himpunan ini tidak ubah seperti himpunan anak-anak Cina DAP yang cuba mengulangi semula apa yang berlaku pada tahun 1969.

Kebetulan pula 10 Mei 2013, jatuhnya pada Jumaat. 10 Mei 1969 adalah hari mengundi. Pada sebelah malamnya apabila keputusan diumumkan, banyak lokasi panas mulai dikesan. 11 Mei 1969, perarakan mulai dilakukan oleh anak-anak muda Cina yang sebelum itu cukup berkobar-kobar semangat mereka setelah dipanaskan oleh Lim Kit Siang dan gerombolannya terutama apabila menyatakan perlunya Artikel 152 dan Artikel 153 dihapuskan selain Bahasa Kebangsaan yang terdiri daripada empat bahasa selain Bahasa Melayu.

12 Mei 1969, jumlah kematian orang Melayu mulai meningkat apabila chauvinist yang sebahagiannya merupakan bekas penganut ajaran Komunisme mulai mengganas dalam cubaan mereka menghalau dan menghapuskan Melayu dari Kuala Lumpur. 13 Mei 1969, orang Melayu mulai bertindak balas dan berlakulah pertumpahan darah yang agak tragis.

‘Kejayaan’ Himpunan Anak Cina DAP pada malam ini di Kelana Jaya, pastinya ada kesinambungannya pada hujung minggu nanti. Apatah lagi, tarikh-tarikhnya amat bersamaan untuk menostalgiakan semula kekalahan dan kegagalan DAP untuk menghapuskan Melayu dari Bandaraya Kuala Lumpur.

Ini cubaan kali kedua. Bezanya kali ini, DAP berjaya menarik sokongan ramai anak-anak muda Melayu bagi mengurangkan risiko dan natijah yang bakal mereka hadapi sebagaimana yang berlaku pada tahun 1969. Dan pada masa yang sama, DAP bolehlah mendabik dada bahawa himpunan berkenaan adalah himpunan rakyat berbilang kaum, sekalipun yang hadir 80% adalah Cina.

Sesuatu yang barangkali tidak sempat difikirkan oleh anak-anak muda Melayu yang turut menyertai himpunan tersebut ialah, sekiranya terjadi apa-apa, merekalah PERISAI MANUSIA yang berjaya direkrut oleh DAP dengan bantuan Anwar Ibrahim yang kemaruk nak jadi Perdana Menteri!

Ada 31 Comments setakat ini.

  • ikhlas
    May 9th, 2013 at 2:09 AM

    celaka haram jadah belia2 melayu yg mudah terjerat dengan kata2 DAPig sial nih. Mmg boleh dikategorikan pengkianat agama, bangsa dan negara. dah la xtau parti DAP ni rasis mcm mana. sejarah dulu2 macam mana. boleh bangkang pulak UMNO dan PAS bersatu. aku mmg amat malu dengan melayu yg mcm ni. belia2 kita nnih semua dah kena hasut baik punya dari puak2 DAPig sialan nih. lepas tuh pemimpin sendiri banyak makan rasuah. itulah jadinya. kita skrg jgn pakai pistol pedang semua. itu semua dah lapuk. buat jer baik sama cina. tapi pada masa yg sama jangan bagi keistimewaan langsung kat cina. sama macam diorang boleh buat dekat penang dan perak dulu. MELAYU dah macam kena pinggir. tu MCA dan gerakan, bukan boleh pakai tuh. bila2 jer diorang boleh keluar. HARAM jADAH. kalau dah jenis makan babi tuh. tetap sama babinya. lepas nih mula la nak buat baik. puiii. shame on you chinese ! mari jilat kaki melayu dulu lah. aku bukan orang BN. aku pangkah pas sebab calonnya disitu mmg layak utk AGAMA dan BANGSA. tapi aku tau prinsip BN utk AGAMA bangsa dan negara. x semua teruk. BERSATULAH BANGSAKU. HANYA DENGAN BERSATULAH BANGSA KITA YANG LEMAH INI AKAN KUAT. untuk apa ???? untuk NEGARA kita, AGAMA kita dan utk BANGSA kita agar generasi yg akan datang menjadi bangsa yang lebih berdaya saing, maju dan negara islam yang disegani dimata dunia.

  • PASpartyNGOK
    May 9th, 2013 at 6:44 AM

    Beza 69 dengan 13 ialah dulu mereka hanya dengan puak mereka sahaja, geng kafir lagi laknat. Sementara 13 mereka dengan bangganya menggunakan orang2 kita, anak2 muda kita terutama yang keluar kedunia setelah emak mereka ditidori ayah mereka pada atau selepas 69.

    Setelah digula2, disuntik semangat berkobarlah mereka kononnya menereuskan SAtu perjaunagn murni. Murni dalam usaha menumbang bangsa sendiri.

    Syabas pada anda semua yang tidak tahu hala tuju, tidak pasti maksud dan tujuan.

    untus

  • darah biru
    May 9th, 2013 at 6:45 AM

    Kejadian mlm smlm mmg amat menyedihkan dan memalukan , hampir 7 shbt aku yg semuanya melayu hadir ke sana , sebelum mereka pergi smpt aku bertanya ‘korang nak pergi’ dan dibalas ‘kau tak yah amik tahu,kau org BN’ setelah aku amati kata2 nya baru aku tahu , mereka semua ke sana mlm tadi , hampir menitis air mata aku ,tidkkah mereka sedar , kalau mereka di tangkap akan dibuang belajar , sedangkan lagi berapa semester saja mahu habis ,ye aku tahu mereka amat membencikan BN ,sampai pernah aku dgr , ‘biar lah DAP mng bkn x ada melayu dlm tu’ sekali lagi aku terpempan mendengar penjelasan seperti , andai MEI berulang , tidak aku gentar lagi untuk menumpahkan darah , kerana mmg keturunan dan salah silah ku keturunan pahlawan , bkn ingin membangga tapi itu yg dinyatakan oleh ibu dan ayah ku , demi islam untuk melayu , aku rela mati berjuang dari berpeluk tubuh melihat agama dan bangsaku di tindas .

  • fauzi
    May 9th, 2013 at 9:09 AM

    Keadaan semakin getir dan melayu pengkhianat yg membuka ruang ini. Doa bagi org yg berada dlm keadaan getir spt sakit tenat ialah spt berikut”Ya Allah, cabutlah nyawaku jika matiku lebih baik dari hudupku dan panjangkanlah umurku jika hidupku lebih baik dari matiku”. Mulai skrg mari kita tukar doa ini demi keamanan satu negara kpd “Ya Allah, kau cabutlah nyawa ANWAR kalau matinya lebih baik dari hidupnya dan panjangkanlah umurnya kalau hidupnya lebih baik dari matinya”. Kemudian kita berserah kpd Allah sbb hanya Allah yg Maha Mengetahui

  • ahmad
    May 9th, 2013 at 9:20 AM

    biar je mereka nak buat apa…tunggulah saat penyesalan…x akan bangkit islam selagi tidak bangkit org melayu, dan x akan bangkit melayu selagi x ditindas…

  • AkuAnakMalaysia
    May 9th, 2013 at 9:20 AM

    Darah biru, Apakah agama Islam dan bangsa Melayu ditindas di kerajaan Pulau Pinang?? adakah surau atau masjid dirobohkan di Pulau Pinang? adakah Azan tidak diizinkan atau diperlahankan suara di Pulau Pinang? sebaliknya lihatlah peruntukan yang sebegitu banyak diberikan untuk sekolah agama Islam dan kafanya oleh Lim Guan Eng yang sebelum ini tidak diberi oleh BN dengan peruntukan seperti itu. Sebanyak 70% Kontrak yang diberikan oleh kerajaan pulau pinang adalah kepada Bumiputera.

  • raplahjingaa
    May 9th, 2013 at 9:39 AM

    oooii…mangkuk, baca ni baik-baik..

    Tanah rezab masjid di Bayan Bay..di jual oleh Guan eng kepada company cina.

    Azan di Masjid Negeri telah di perlahankan pada tahap hanya orang yang duduk tepi masjid jer boleh dengar.

    Hang bagi tau sat berapa banyak peruntukan yang cina laknat tu bagi untuk sekolah agama di Pulau Pinang ?

    70% kontrek kerajaan negeri di beri pada bumi putera ??? mana hang dengar ni ???

    hang ni…di lahirkan beralaskan muka surat harakah di tepi tokong cina ke apa ??

    bodoh ! orang Islam jenis macam hang la yang menyebabkan empayar adalusia melutut di kaki kafir !!

  • sungai_siput
    May 9th, 2013 at 9:39 AM

    AAM

    hang tak yah ambik tau lah, hang dah kalah PRU13 ni

  • mamamia
    May 9th, 2013 at 10:01 AM

    ALLAH MENJADIKAN ANWAR IBRAHIM, LIM KIT SIANG SEBAGAI CABARAN BUAT UMAT ISLAM SEJATI DAN MENGUJI KESABARAN.

  • sungai_siput
    May 9th, 2013 at 10:07 AM

    ye AAM

    syiar islam telah di sekat di bawah pemerintahan DAP di penang

    azan hanya di dengari di dalam masjid atau surau sahaja, tiada lagi bacaann ayat2 suci quran sebelum masuk waktu fardhu

    DAP juga memperjuangkan terjemahan GOD/JESUST kepada ganti nama Allah di gunapakai dan diterjemah kedalam kitab bible dalam bahasa melayu

    kenapa tidak di terjemahkan bilbe di dalam bahasa tamil ataupun cina???

    70% kontrak di berikan kepada bumiputra penang?? Bukti kan , jangan cakap macam orang mabuk brandi tanpa fakta

  • Anak Lenggong
    May 9th, 2013 at 11:05 AM

    AAM mangkok..memang DAP ada menyalurkan duit kepada sekolah agama dan kafa..sebab dia tau melayu lemah dengan duit sedangkan kerajaan BN lagi banyak memeberikan bantuan..sebab tu lah ada majlis agama/bailtulmal disetiap negeri..ko ada pegi semak ke berapa pula yang disumbangkan oleh kedua-dua agensi ni..tu kementerian kebajikan dan masyarakat yang dok bagi bantuan bulanan kepada warga tua dan miskin tak nak kaji jugak ke..

    AAM bangsat..ko pernah pergi Penang ke..dahulu dan sekarang..tengok perbezaannya, masih ada lagikah gerai2 melayu dan india ditepi jalan semuanya telah dirobohkan sedangkan gerai cina masih ujud malah setiap jalan yang terdapat peniaga cina akan ditutup bagi membolehkan mereka berniada..tengok sahaja harga rumah yang dibina oleh kerajaan negeri semua nya jenis mahal2 sudah tiada rumah yang harga rendah..tujuannya apa…tujuannya bagi mengusir kaum melayu daripada sebelah pulau sebab melayu tak mampu nak beli rumah kat sana…mungkin bapak ko orang kaya ataupun kroni DAP..so boleh la beli..AAM bangsat..kalau tak tau sejarah…pergi lah tanya tok nenek ko..

  • Hamba Ar Rahman
    May 9th, 2013 at 11:07 AM

    Bro Rap….kebanyakan budak2 dan penyokong yg seperti AAM ni merasakan mereka tahu banyak dan faham banyak…sedangkan mereka tidak tahu apa apa pun kerana hanya membaca haramkah, keldaian daily dan seangkatan dengannya…atau pun mungkin membaca tapi buat2 tak faham….mereka ini lebih banyak disumbatkan dengan ceramah fitnah yg mengutuk dan memburukkan kerajaan serta telah didoktrin dengan fahaman hatred politics…mereka sebenarnya bukanlah patriot tetapi hanyalah seorang rebel yang tiada hala tuju….mereka ini lah yg mempunyai ciri2 ideal untuk direkrut oleh musuh Islam dan musuh bangsa kita yg sememangnya lahir2 dah automatik Islam…mereka konon bercakap pasal Islam…tepai Islam mereka hanya terletak di serban dan jubah….mereka buang perpaduan…dan penyatuan ummah…sebaliknya selesa berada dalam puak khawarij….mereka ini kemungkinan bukan Islam pada hak dan hakiki…tapi hanya pada nama dan surat beranak….hakikatnya ideologi mereka sudah lama tercemar…tiada langsung perasaan kasih sesama Islam tetapi lebih menyebelahi kaafiruun..

  • amat
    May 9th, 2013 at 1:11 PM

    betul tu…mmg APTB btul…..

  • yusniza
    May 9th, 2013 at 1:58 PM

    sebak hati membaca luahan pendapat anda. kalaulah lebih ramai anak muda yg begini, tidaklah kita akan begini jadinya.

  • Hamba Ar Rahman
    May 9th, 2013 at 3:36 PM

    Tadi aku baru berbual dengan anggota polis yang menjaga di perhimpunan ini…dia kata dekat 120,000 yang hadir dan 95% adalah Cina…jelas di sini bahawa propaganda mengatakan rakyat Malaysia menolak BN adalah satu penipuan yg nyata..yang menolak BN adalah DAP dan segelintir melayu2 yg khianat kepada bangsa, negara dan agama…

  • pasdaplaknat
    May 9th, 2013 at 3:39 PM

    Hari ini di Pulau Pinang puak Cina DAP membuat provokasi di pintu masuk USM, dengan menconteng tembok, dan seterusnya memulakan provokasi perkauman- turut terlibat pelajar2 Cina USM dgn memakai baju hitam.

    Ketegangan dapat dikawal wpun berulang kali provokasi cuba dilakukan.

    Doalah kita, semoga dilembutkan hati org Melayu Islam untuk bersatu..” ini bukan COBAAN lagi.. ini BETUL2..”

  • Pendekar Laut
    May 9th, 2013 at 4:28 PM

    umno parti kampung. hanya mengharap sokongan golongan yang dapat disogok dgn brim, tv3suku, rtm, utusan meloya dll.

  • gambus
    May 9th, 2013 at 4:59 PM

    kontrak diberikan kepada bumiputera ?? kau nak tipu siapa ni , kat sini guna otak woiii cakap menipu kau dengan mudahnya kantoii , tak MALU kee sibuk buat fitnah !!!DAP sendiri mengamalkan direct nego hahaha memalukan !!!

  • sungai_siput
    May 9th, 2013 at 5:04 PM

    ini lah 1st chinese spring kat dunia

  • sungai_siput
    May 9th, 2013 at 5:06 PM

    janji hang kalah, rakyat tolak PR , ada paham ka apek

  • gambus
    May 9th, 2013 at 5:07 PM

    parti kampung ?? eloklaa tu daripada pilih parti yang dipimpin oleh peliwat dan penzina malah parti yang asyik buat fitnah sahaja .. sampai orang kampung pun menyampaahhh dengan Pakatan ni , parti yang sokong murtad dan seks bebas .. orang macam kau sahaja yang sokong parti Pakatan macam ni

  • duluPas
    May 9th, 2013 at 5:58 PM

    70% kontrak kepada Bumiputra niainya berapa?

    30% kontrak kepada Bukan Bumiputra nilainya berapa?

    1 kontrak Terowong Bawah Laut kepada Kroni Cina DAP nilainya lebih 6 Bilion. Melayu dapat berapa persen?

    Sebelum kau anak malaysia nak pertahankan kerajaan pendatang dari tongkang laut ini, cuba beritahu dulu nilai2 kontrak itu. Jangan nak putar pakai peratus untuk perbodohkan Melayu.

    Ada juga Melayu tak sedar2 nak bela kaum kiasu rasis Cina ini.

  • Hamba Ar Rahman
    May 9th, 2013 at 6:02 PM

    dah namanya pun duduk dekat laut…aka lanun…itu pasal dia sokong sebelah sana…golongan pemberontak dan pengkhianat lah ni bro…oh ya aku lupa…Lumut menang ke PKR kan…tak heran pun…puak2 laut ni dah kena cucuk dengan nakhoda depa….

  • raplahjingaa
    May 9th, 2013 at 7:05 PM

    Bebudak ni…cuba hang tanya CGPA cukup-cukup makan kalau tak pun jenis yang memanjang repeat paper. Tu kalau yang dok belajar laaa.

    Kalau tak pun kaki hisap gam.

  • raplahjingaa
    May 9th, 2013 at 7:07 PM

    hehe…parti kampung yang menghantar wakil ke putrajaya jadi Perdana Menteri.

    parti urban…memanjang merempat di jalan raya tendang tong sampah.

    hang parti mana ? pilih antara satu.

  • Hadi Suhaimi
    May 9th, 2013 at 7:07 PM

    Kenayataan nya perjuangan pr hanya utk menghapuskan kekuasaan melayu islam dibumi malaysia tercinta ini, malangnya pas sebagai parti yg konon nya memperjuangkan islam menjadi jentolak utk menombangkan kekuasaan melayu islam dinegara ini, fikir2 kan lah wahai melayu .

  • supermelayu
    May 9th, 2013 at 11:40 PM

    semenjak zaman dulu memang dah wujud pengkhianat dari kalangan Melayu ni … Kitul, Mat Indera, Anwar AlJub.

  • anoi
    May 10th, 2013 at 12:39 AM

    makin banyak le pusat urut mengurut diselangor harap dymm main peranan dengan pusat2 saperti ini. mencemarkan & pas pis pus tak boleh nak diharap langsung harapkan sogoban berbelit2 aje.

  • jinggo
    May 11th, 2013 at 11:09 PM

    anak anak malaysia tak sunat tu…..

  • DataCode
    May 13th, 2013 at 5:15 AM

    Apa nak buat,sebab rakyat selangor banyak sakit aurat dari sakit urat

  • DataCode
    May 13th, 2013 at 5:17 AM

    Kalu dapat hulu sikit,,setakat cerita kosong air sejukpun rasa masing..

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.