|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: Adamyan | Diterbitkan pada: 8 May 2013| Kategori: Adamyan,Utama | 23 Comments »

Muaknya Dengan Politik Tak Habis-Habis

ANWAR Ibrahim terbukti seorang pemimpin yang gagal.  Kalau tak sebab DAP dan agenda rasisnya, Pakatan haram yang dipimpin Anwar pasti tewas dan kehilangan lebih banyak negeri dalam pilihanraya umum yang lepas, bukan setakat Kedah sahaja.

Penulis tidak percaya ada orang yang sanggup berbelanja beratus ribu dan berjuta ringgit untuk bersaing dalam pilihanraya dan kemudian menuduh sistem ini tidak adil bila keputusan akhir tidak menyebelahi mereka.

Pilihanraya macam main bola jugalah, ada masa menang, ada masa kalah, malah seri pun boleh jadi juga.

Anwar dan macainya tahu ini.  Dia sendiri pun menang, anak dia menang, kekasihnya gaynya si Raspussy pun menang.  Apa yang tak adil lagi dengan sistem pilihanraya kita?  Malah kalau penulis nak sebut, dek sebab adilnya sistem pilihanraya negara ini, parlimen kita diisi semakin ramai golongan penzina, gay dan biseksual!!!

Nama saja negara Islam, tapi pendukung dan pengamal LGBT dalam parlimen bersepah di pihak pembangkang.

DAP sahaja ada 2, dulu sorang parlimen, sorang DUN.  Sekarang kedua-duanya dah jadi ahli Parlimen.  Tak payah sebut namalah, tapi kita semua tahu perkara itu, sebab muka salah sorang tu sikit punya jambu apa.

PKR jangan cakaplah, semua orang tahu – anak, bapak dan sebagainya.

Kita bukan nak sangat cakap ramainya golongan gay dan biseksual ini dalam Parlimen kita sekarang, tapi cuma nak tunjukkan inilah adilnya sistem pilihanraya Malaysia yang keputusannya sedang ditolak Anwar Ibrahim sekarang.  Tapi percayalah, bila tiba upacara angkat sumpah Ahli Parlimen nanti, Anwar akan ada disitu.

Dia cakap besar sekarang konon tak terima keputusan pilihanraya sekarang sebab parlimen belum nak bersidang lagi.  Hakikatnya banyak bukti Pakatan pembangkang menerima keputusan ini dengan baik.

Buktinya, semasa sedang menaip ini pun, 2 Menteri Besar dan Ketua Menteri pembangkang sudah mengangkat sumpah jawatan masing-masing.  Hanya Selangor saja yang belum sebab masing-masing tengah berentap hebat nak menentukan siapa patut jadi Menteri Besar.  Khalid Ibrahim dah tentu tak boleh pasal dikalangan 3 parti pembangkang, PKR paling minoriti.

Anwar cetus perasaan tak puas hati dan himpunan haram sekarang inipun sebab nak tutup semua kelemahan dia, termasuk sinsing menyinsing lengan di Selangor.  Selain itu, keputusan PRU lepas menunjukkan partinya PKR susut 3 kerusi berbanding 2008, PAS susut 2 kerusi dan hilang satu negeri.

BN pula semakin menunjukkan prestasi baik, terutama di kalangan orang Melayu.

Betullah kerusi parlimen BN kurang 7 berbanding 2008, tapi kena ingat, tahun pada 2008, ada 8 kerusi parlimen yang dimenangi BN tanpa bertanding.  Sekarang ini bertempur di semua 222 kerusi Parlimen dan berjaya menang 133 kerusi.

UMNO sendiri meningkatkan kerusi dari 79 ke 88 – kurang satu kalau semua kerusi pembangkang dicampurkan sekali dan semua ini berlaku di bawah pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak yang menjadi seteru Anwar.

Pendek kata, kalau dibandingkan antara 2 pemimpin ini, Najib jauh lebih terer dari Anwar, itu yang dia tak puas hati tu!!

Ada 23 Comments setakat ini.

  • Tenggiling
    May 8th, 2013 at 9:41 PM

    Siapa tak tau tentang NAFSU si Anwar ni …dia mana boleh PUAS!!!! Dan bila dia TAK PUAS , dia mesti salahkan orang lain punya!!! Mana dia nak mengaku yg dia tak PUAS tu pasal dia KUAT NAFSU!!! Malu lerrrrrr……..

  • Cfu
    May 8th, 2013 at 9:51 PM

    Kalah dah Allah swt tak mengizinkan Anwar jadi PM, terimalah hakikatnya. Jangan asyik nak cari kesalahan UMNO/BN bila kalah. Ikutlah contoh UMNO/BN yg pada mulanya yakin menawan Selangor, tapi tetap terima kekalahan dengan hati terbuka tanpa menyalahkan pihak lain.

  • bujuk
    May 8th, 2013 at 10:16 PM

    Paling kelakar bila adamyan kata najib jauh lebih terer. Siapa ketua perhubungan BN S’gor? Apakah Najib boleh bangga sebagai pengerusi BN s’gor? sekian banyak iklan d tv, radio dan akhbar… hingga nak buka utube pun ada iklan BN. Belum kira rasuah lagi, hingga ada yg. bersumpah untuk undi UMNO. Aku tak nafikan kemenangan umno/bn, tapi dengan billion duit k’jaan habis untuk rasuah rakyat supaya undi UBN rasanya 133 kerusi tak berbaloi. Apatah lagi negeri paling kaya dan rakyat kelas menengah paling ramai GAGAL d tawan BN. UBN patut tuntut Najib letak jawatan serta-merta sebagai pengerusi BN s’gor.

  • bujuk
    May 8th, 2013 at 10:18 PM

    hahaha… 12 kerusi nak tawan s’gor?
    Patut2 la… Najib kena letak jawatan pengerusi BN s’gor sebagai tanda tanggungjawab.

  • baba
    May 8th, 2013 at 10:23 PM

    untuk dia tipu bila dia kalah saja. memang jenis haprak mcm ni la,nak kata apa lagi. bila menang cepat pulak angkat sumpah….bila kalah dok meroyan terjerit sana terjerit sini.

  • baba
    May 8th, 2013 at 10:24 PM

    untuk dia tipu bila dia kalah saja. memang jenis haprak mcm ni la,nak kata apa lagi. bila menang cepat pulak angkat sumpah….bila kalah dok meroyan terjerit sana terjerit sini.

  • alfie
    May 8th, 2013 at 10:33 PM

    Saya baru tengok feedback dari website Pakatan pasal perhimpunan di Kelana Jaya,saya boleh gerenti Najib akan hilang kuasa dalam masa yang singkat ini. While the opposition is trying to stab him in a million places,Najib is thinking about when is the right time for him to sit down and have tea and biscuits with them.
    I think its stupid of Najib to think that he is PM for all Malaysians. Fact for the matter he is PM for only 48% Malaysians. The 51% will never ever accept him as long Kit Siang and Anwar is alive. Now I am beginning to think MAYBE he is just as Stupid as Pak Lah.

    If he doesnt take stern control on law and order from Anwar’s group of anarchists soon he will loose power thru the turmoil Pakatan will create.
    He should learn from Singapore on how they manage their opposition.

    When Julius Caesar was stab to death in the senate by the senators they said ‘We love you Julius but we love Rome more’

    Dengan IGP bodoh dan PM yang nak jadi seorang WALI, mati lah kita yang sokong BN terang2 bila jiran kita yang support PAKATAN ambil alih kuasa negeri ini melalui gerakan Bersih,ABU mereka.

  • JinKun
    May 8th, 2013 at 10:40 PM

    anwar kalah ke??? bukankah anwar dah angkat sumpah sbgai PM pd 6/5 yg lepas?? aku rasa aku ada tgk TV3 hari tu psl nuar angkat sumpah jd PM. kalau tak betul tolong betulkan. mungkin aku mimpi…atau pun nuar yg bermimpi…mimpi nuar tiba2 masuk TV3…kahkahkah.

  • raplahjingaa
    May 8th, 2013 at 10:58 PM

    hehe…komen hang sejak 7hb macam tak dak hala tujuan jer buj, by the way buj, aku dengar lake putrajaya ada bagi discount kat cai pakatan auta untuk naik bot lake cruise, hang jangan lepaskan peluang ni buj.

  • kesatria bujuk hitam
    May 8th, 2013 at 11:01 PM

    Orang PKR sendiri pun dah muak “Demo lagi?” dah la dekat PRU kerja overtime tak bergaji. Dah menang kerusi hot seat, tapi tak puas hati lagi. “Kenapa la boss aku ni gila…”

  • booyah
    May 9th, 2013 at 12:20 AM

    are you forgot about raja2 melayu and army. they will shoot them to pieces if raja2 melayu give an order

  • gambus
    May 9th, 2013 at 1:10 AM

    komen kau tak boleh pakai laa bujuk , aku menuggu undang-undang Islam kat Selangor oleh PAS hahaha

  • gambus
    May 9th, 2013 at 1:15 AM

    Bujuk seluruh negara UMNO perform lebih hebat menentang Pakatan , sampai anwar meroyan anak beranak tuuuu …

    Biasalah biar Pakatan tadbir Selangor ,Penang dan Kelantan .. macam duluu laaa kemenangan Pakatan ni blessed in disguise untuk UMNO akhirnya , sampai kedah PAS pun tergolek dog kakakakakak

  • gambus
    May 9th, 2013 at 1:18 AM

    menyalak macam anjing sana sini kata tipu .. tapi kita tgk anjing-anjing Pakatan ni sibuk pulak cepat angkat sumpah nak jawatan …

  • gambus
    May 9th, 2013 at 1:23 AM

    biasalaa tu , BN patutnya tumpukan serangan siberrr .. takat beruk-beruk Pakatan tu siapa pun tak peduli , lagipun eloklaa dorang berkumpul kat stadium , kat luar baru elok kena tangkap … sebenarnya memang mereka ingin ditangkap , pihak polis tahu apa perlu dibuat agar tak masuk perangkap

  • gambus
    May 9th, 2013 at 1:27 AM

    orang Pakatan ni kalau kita tgk mereka mana pernah bekerja , dari hari pertama hingga ke pilihanraya kerja mereka buat fitnah , berceramah dan buat huru hara .

  • nqjoe
    May 9th, 2013 at 4:48 AM

    Bila kita rujuk semula komen2 yang ada ni (minus komen2 yg merapu), kita dapat lihat rasional orang2 BN berfikir.

    Kita tidak taksub pada pemimpin, malahan kita berani bersuara mengkritik kepimpinan mereka.

    Dari awal wujudnya UMNO, kita dah membuatkan berapa ramai pemimpin yg turun dari takhta masing-masing.

    Kehendak parti mendahului kehendak peribadi.

    Pergi la mana2 blog pembangkang; you will never find one where the supporter would criticize his or her leaders.

    Syabas buat pembaca MyKMU kerana mempunyai fikiran yang waras dan membuat keputusan yg rasional.

    Tapi terjemahkanlah dengan menumpukan usaha membanteras budaya menghasut yg berleluasa sekarang di internet…:-)

  • pasdaplaknat
    May 9th, 2013 at 4:05 PM

    bujuk,,jiwa hang jiwa kotor..
    bermusuh mcm mana pun pemimpin UMNO tk melampau mcm PAS.. Azizan sakit Mukhriz pergi ziarah 2x, Najib doakan semoga Azizan sihat.. tp LGE pergi tk?

    mana dia pemimpin2 besar PR?

  • pasdaplaknat
    May 9th, 2013 at 4:12 PM

    bujuk hang smpai matilah aku rasa tksub dgn parti. Jiwa hang jiwa sakit dan rosak. Hang xmalu ke Kedah tumbang? Harun Din timbalan Mursidol kalah?

    Hang tk rasa risau perkembgn skrg sehingga pimpinan PAS juga xberasa senang dgn kebangkitan DAP dan tikam-jahat PKR pd PAS pd PRU13.

    Kau rasa ini kemenagan ISLAM ke wahai bujuk? situasi skrg kau rasa happy? adakah kau kenal habis mcm mana sifat perkauman dan anti Islam Cina DAP??

    Inilah bila aku kata pencacai PAS hati mati dan tk kenal pun Allah.. ckp je berapi psl Islam tp jiwa mati!

  • pasdaplaknat
    May 9th, 2013 at 4:15 PM

    Budaya hasutan tanpa jsutifikasi dan bukti semakin menjadi2 dlm internet di kalangan pencacai DAP dan PR. Kita pun tktau bagaimana formula utk atasi benda ini. Jika tindakan keras di ambil maka Malaysia akan jdlah spt negar2 ARAB SPRING.. jika tindakan LEMBUT maka rakyat akan ckp PM lembik.. krn zaman ini zaman ‘bebas’.. internet boleh jd penasihat..internet boleh jd IBLIS yg rosakkan kita semua..

    Semoga Allah berikan petunjuk-NYA.. HIDAYAH TAUFIQ buat kepimpinan negara supaya tp melawan anasri2 perosak dan menundukkan Cina harbi DAP ini.amin

  • darah biru
    May 10th, 2013 at 1:13 PM

    Apa yg perlu kita buat berdoalah pada Allah kerana itulah harapan terakhir kita di samping kita buatlah kerja dan tugas yg telah di amanahakn oleh rakyat , sultan kita ada , insyAllah selamat .

  • muslimah
    May 13th, 2013 at 11:09 AM

    mari kita sepakat buat sembahyang hajat, agar semua melayu malaysia selamat dan berjaya. sape orang pr atau sokong pr is not our concerned (belot dan pengkhianat bangsa!!!!)

  • ben
    May 21st, 2013 at 8:48 AM

    Yang hairannya, 2008 BN dapat 146 kerusi, Umno/Bn desak Pak Lah letak jawatan, 2013 BN dapat 133, Umno/Bn diam saja dekat Najib.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.