MCA Sabotaj PRU13 Komplot Dengan DAP?

Oleh: kakchah (May 8th, 2013) [Berita,KELANTAN,PAHANG,PERAK,PERLIS,SABAH,Utama][46 Comments »]

mca dap

 

PRU13mca1

Keputusan Pilihanraya Umum ke 13 MCA terlalu mengecewakan. Amat terlalu jelas bangsa Cina tolak MCA. Kemenangan MCA di kebanyakkan kerusi kerana undian para pengundi Melayu. Nampak gaya MCA tidak mampu membawa suara masyarakat Cina lagi.

Sebenarnya MCA tidak menjalankan tanggungjawab mereka dengan betul sehingga menyebabkan DAP dengan mudah berjaya mempengaruhi masyarakat Cina. MCA tidak boleh menyangkal hakikat ini kerana mereka terlalu angkuh dan malas untuk mendekati para pengundi.  Segala program ala kadar untuk pengundi MCA sudah tentu menghasilkan keputusan yang cukup mengecewakan.

MCA seolah-olah tidak bersungguh-sungguh membantu Barisan Nasional untuk mempertahankan Malaysia. Persoalan yang penting sekarang adalah adakah sikap acuh tak acuh mereka membawa pengundi Cina mengundi Barisan Nasional adakah disengajakan atau mereka telah berkomplot dengan DAP untuk menjatuhkan Barisan Nasional. DS Najib harus menkajui perkara ini dengan lebih teliti lagi.

Mereka telah bertanding di 127 kerusi Parlimen dan Dun. MCA kalah di 108 kerusi. Ini bermakna peratus kegagalan MCA adalah 85%.

MCA telah mnyebabkan Barisan Nasional kehilangan banyak kerusi Dun di Pahang dan hanya berjaya mempertahankan kerusi parlimen Bentong dengan menang tipis. Liow Tiong Lai hanya mampu menang tipis sebanyak 379 undi.  Manakala MCA gagal menang sebarang kerusi di Kelantan, Terengganu dan Sabah.

Manakala kerusi MCA di kawasan majoriti Melayu sahaja yang benar-benar mampu dimenangi mereka.  Kerusi Titi Tinggi di Perlis yang majoriti pengundi Melayu adalah 76%, kerusi Cheka di Pahang yang majoriti Melayu 70% dan Damak 56% mampu memeberi laluan mudah pada MCA yang terang-terang ditolak oleh pengundi Cina.

Begitu juga dengan kerusi di kawasan luar bandar seperti di Gurun Kedah (56% Melayu 17% India) dan Kulim(60% Melayu 17% India). Satu-satunya kerusi di Perak yang mampu dimenangi MCA adalah di Tanjung Malim (53% Melayu 14% India). Manakala Kampar dan Lumut tidak mampu dimenangi.

Ada 46 Comments setakat ini.

  • bujuk
    May 8th, 2013 at 10:22 PM

    Nasib baik Tiong lai menang, kalau idak habis telinga Adnan.. siap kena terjun sg. Pahang lagi. Sebagai tanda tanggungjawab CSL dah arahkan ahli MCA tidak terima sebarang jawatan politik dari menteri hingga ahli majlis. Bila najib nak bertanggungjawab keatas kekalahan teruk BN s’gor???

  • raplahjingaa
    May 8th, 2013 at 10:55 PM

    udah-udah la tu buj…kekecewaan hang aku dapat rasai, hang bawa bersabar banyak-banyak.

    Hang ada 5 tahun lagi nak buat fitnah, nak jadi badut kat sini..bersyukurlah.

  • rosli johar
    May 8th, 2013 at 11:00 PM

    Sorrylah….aku tau yang komen mesti orang yang condong kat nuar…bukan salah tok najib…sebaliknya orang macam kau ni lah pengkhianat

    Tok Najib teruskan agenda tranformasi…pastikan mereka yang berkiblatkan DAP mohon bantuan pendidikan atau apa saja pada tuan mereka!!!

    hidup UMNO

  • kesatria bujuk hitam
    May 8th, 2013 at 11:03 PM

    hahaha kedah hilang

    hahahaha husam kalah

    hahahahahaa mat sabu kalah

    K.O. PAS….K.O. PAS….K.O. PAS….K.O. PAS….

  • Tenggiling
    May 8th, 2013 at 11:10 PM

    Peluk lah, ciumlah roket DAP tu bujuk!!! Lenakan lah tidur kau diulit chinadoll sumbangan kafir laknat subhat kau tu!! Biarkan nasib anak cucu kau besok merempat di negeri sendiri jadi hamba tebusan cina ……dan puaskanlah nafsu senting kau tu.

  • ku2
    May 8th, 2013 at 11:17 PM

    apa plak ngan najib..ko suruhla si ketua pemimpin pembangkang melayu yang bodohnya tahap babi macam ko yang cuma dapat kerusi paling sikit..buruk2 najib pun naikkan jugak majoriti melayu yang sokong umno..pati ajaran sesat ko apa dapat…makan taik babi jelah hidangan dap..

  • SebaikPerhiasan
    May 8th, 2013 at 11:17 PM

    Dlm mendesak Najib bertggungjwb terhadap kekalahan BN, ironiny Anwar Ibrahim mahu dikekalkan sbg ketua pembangkang walaupun ternyata dia lebih gagal dlm memacu kemenangan PR. Sementelaah dia sendiri pernah menyatakan mahu bersara dr politik jika pakatan gagal membentuk kerajaan.

  • Tenggiling
    May 8th, 2013 at 11:25 PM

    MCA ke, Gerakan ke, DAP ke, mereka tetap cina, tetap sama hasrat, sama nafsu. Memang sejarah tidak mengatakan mereka ni penjajah, tapi hakikatnya mereka adalah sebaliknya. Menggunakan kepurapuraan, perniagaan, kongsi gelap, dadah dan manipulasi untuk memonopoli dan akhirnya menjajah secara tidak langsung.
    Oi Melayu!!! Tolong belajar la macamana cina boleh merampas dan menjajah Singapura!!! Tanah melayu tu!!! Tak serik lagi ke!!, masih nak berpecah jugak!! …dahlah jawa kata “melayu” tu lari, takkan asyik nak lari kot!!!

  • bujuk
    May 8th, 2013 at 11:28 PM

    tambah 7 kerusi parlimen… camana gagal pulak. Najib janji menang 2/3… tak gagal ke?

  • masukdepanbelakang
    May 8th, 2013 at 11:29 PM

    Melayu bahalol PR membuktikan mereka benar-benar anjing kurap dalam Pakatan.Tugas kau orang ialah membunuh bangsa sendiri sambil tak dak usaha membina agama Islam. Nasib baiklah ada kami, melayu umno ni. Ada lima tahun untuk kita “bunuh” melayu PAS dan PKR sebelum kita rembat cukup-cukup si sepek.

  • Ajai
    May 8th, 2013 at 11:29 PM

    Demi mendapatkan semula “maruah” , CSL telah mencabar OTK utk jawatan Presiden….ya beliau menang …tp beliau lupa..yg pilih dia hanya yg berada dlm dewan MCA….yg diluar yg tak layak undi adalah ahli yg ramai mungkin jjutaan…adakah jutaan ahli ini sokong beliau?
    Kini setelah memimpin MCA hingga kekalahan teruk di PRU13 beliau seolah2 mengarahkan ahli MCA tidak akan ada jawatan kabinet…adakah ini kerana demi “Maruah” beliau lagi?…harap kpd ahli MCA yg menang jika di lantik jd menteri…terimalah …CSL pun dah taknak jd presiden lg….MCA parti yg kuat…saya yakin pimpinan baru akan dapat perbaiki kelemahan MCA…
    Jgn lupa kesilapan PM ikut nasihat beliau tidak calonkan OTK di pandan sgt rugikan BN.

  • bujuk
    May 8th, 2013 at 11:31 PM

    Kedah takda sumber ekonomi… biarlah umno uruskan, depa banyak duit.
    Husam akan menang pru14 d putrajaya.. insyaAllah.
    Mat Sabu… aku takda jawapan, mungkin kena turun pangkat.
    PAS kalah d dunia, insyaAllah menang d akhirat.

  • bujuk
    May 8th, 2013 at 11:33 PM

    PAS dah bertapak d Johor, Melaka dan N.9 sesuatu yg. tak mungkin suatu masa dulu.

  • bujuk
    May 8th, 2013 at 11:39 PM

    Yg. silapnya tunM taja perkasa yg. ultra melayu jadi calon BN. CSL awal2 lagi dah bagi amaran akan keluar BN jika IA jadi calon. Apakah korang rasa cina2 ni bodoh nak tau UMNO ada main silapmata dengan perkasa bila calon umno tarik diri bagi laluan pada IA? Inilah sebab utama cina2 sokong DAP dan langsung tak bagi undi pada MCA yg. bersekutu dengan UMNO.

  • azlanaini
    May 8th, 2013 at 11:44 PM

    DS Najib tidak tewas.. Kerusi Umno ada penambahan.. Mu sedar ke tidak.. Sepanjang 4 tahun Umno diserang secara besar besaran oleh semua pembangkang.. Setiap hari Umno diserang oleh Pas, pkr, dan Dap.. Namun demikian bumiputera yang sedar dan tahu kedudukan sebenar tetap setia.. Mu siapa nk desak Najib letak jawatan.. Bagaimana dengan prestasi Pas di peringkat Parlimen?

  • Raz
    May 9th, 2013 at 12:02 AM

    “PAS kalah d dunia, insyaAllah menang d akhirat” ??? Lu ugama apa ni? PAS bukan ugama, ia parti politik yang dicipta oleh manusia.

  • Abg J
    May 9th, 2013 at 12:14 AM

    PAS kalah di dunia sebab diaorang bodoh…sanggup jadi balaci kafir…sanggup “bunuh” orang sendiri (Hasan Ali) sebab nak jaga hati orang lain….

    Pasal isu siapa layak jadi MB selangor ni pun aku tgk PAS masih lagi nak beralah sebab setiakawan konon…alahaiiiii….dayusnya PAS…baculnya PAS…padahal PAS menang lebih banyak kerusi dari PKR dan ini maknanya rakyat selangor nak PAS yang perintah selangor (DAP tak masuk forum)….tapi sayang…itupun PAS tak faham-faham….

    Aku rakyat Malaysia yang sokong UMNO / BN…tapi kalau UMNO tumbang aku lebih rela dan lebih redho kalau PAS yang amik alih pentadbiran negara….

    Wahai PAS….sedarlah kamu dari di buai mimpi palsu ciptaan DAP dan Anwar Ibrahim….

    Klu bab nak menang kat akhirat tuh…tanak ler komen sebab itu hak Allah untuk tentukan….

    Note:

    Harap2 nik aziz jgn pulak buat lawak pi tambah statement aku pasal PAS menang kat akhirat nih..jgn pulak kata dia dapat mimpi smua ahli PAS dok tunggu dia kat pintu sorga….huhuhuhu…

  • alfie
    May 9th, 2013 at 12:15 AM

    Pirahh! Pas pun dulu bertapak di Kedah lepas tu pun kena terajang keluaq. Sampai MB PAS koma kena pukulan BN.

  • akmal
    May 9th, 2013 at 12:17 AM

    pas dan pkr ada lah anjing suruhan dap.

  • alfie
    May 9th, 2013 at 12:23 AM

    Yg silap DAP. Bila depa ambik peliwat Anwar sebagai Chief bila Saiful buat sumpah laknat di Mekkah moderate Malays PAkatan supporters dah lari. Kalau DAP dan PAS buang kaki ultra liwat ANwar mungkin PR boleh jadi kerajaan.

  • yeop
    May 9th, 2013 at 12:25 AM

    Seperti yang diramalkan, peratusan sokongan kaun cina bawah 20% telah menjadi kenyataan, cuma kepimpinan mca saja yang terasa hati kepada umno dengan alasan sokongan kaum cina telah meningkat.. perubahan mca dan kaum cina amat ketara di saat akhir kempen pru13. boleh dikatakan ada sabotaj di peringkat akar umbi mca walaupun calon mereka sendiri yang bertanding..

    kemenangan calon calon mca adalah hasil kerja keras umno peringkat akar umbi yang tidak kenal letih siang dan malam. sudah terang lagi bersuluh, ternyata kini mca telah lenyap dari kamus politik ahli umno akar umbi.

    kepimpinan tertinggi bn mesti ada pendirian dalam perkara ini. pandangan dan sokongan penyokong bn di peringkat bawahan wajib diambilkira demi kelangsungan bn…

    ingat bn ingat umno, tahniah kepada kepmpinan umno dengan pertambahan kerusi parlimen yang amat memberangsangkan..

  • alfie
    May 9th, 2013 at 12:31 AM

    Anwar pun janji juga kata dia menang ta…..tapi jadi ketua pembangkang cabuk sahaja. Twitter pula pada pukul 9.30 malam itu Pakatan memang.
    Kurang 2/3 pun tak pa janji menang.Aku ingat kalau beruk Anwar menang dengan lebih 1 kerusi from 111 dia pun celebrate sakan silap silap parti celebration dia meliwat punggok hang juga. Seronok sakan.

  • alfie
    May 9th, 2013 at 12:35 AM

    Pidahh!! Dah kalah kata takda sumber ekonomi. Punya HAMPA hilang Kedah bekas Menteri Besar PAS hang nyaris nyaris nak mati.
    Doa PAS makan tuan. Azizan hampir KO.

  • perantau
    May 9th, 2013 at 12:38 AM

    Dap lwn dgn bn mca kalau bn mng mereka ttp cina syabas bangsa cina kehadapan mengorak langkah utk perubahan sayang melayu boleh d beli dgn rm 300 kuasa politik melayu boleh d beli

  • alfie
    May 9th, 2013 at 12:39 AM

    Hari Anwar pencen dalam politic dan jadi pensyarah university seperti janji yang dia kata sebelum PRU13,baru lah fair Najib step down.

  • gambus
    May 9th, 2013 at 12:57 AM

    cakap orang bodoh dan kuat menipu .. sebelum ni kau sendiri kata kedah banyak sumber ekonomi , sampai gondol hutan orang PAS makan duit rakyat !!!

    bila dah kalah tiba-tiba bujuk kata takde sumber ekonomi ??? hahahaha bujuk oo bujuk nak menipu nombor satu

  • gambus
    May 9th, 2013 at 12:58 AM

    kau nak sibuk pasal najib buat apa , mana PM kau anwar tu yang sekarang meroyan kakakakaka …

    aikk bujuk janji orang yang menang buat apa nak kisah ?? MANA JANJI ANWAR KATA NAK JADI LECTURE TU KALAU KALAH ??? munafik laa kau bujuk

  • gambus
    May 9th, 2013 at 1:00 AM

    PAS juga kena terajang kat kedah sampai meroyan pemimpin dan pengikut dia hahaha

  • gambus
    May 9th, 2013 at 1:02 AM

    yang silap Pakatan laa bujuk , mana dia PM kau tu , sekarang tgh buat apa ??sekarang tengah meroyaannn macam orang gila ! anak beranak , jangan kau anak beranak pun ikut anwar tu ok laaa

  • norahim
    May 9th, 2013 at 1:23 AM

    Kamu tahu tak kenapa PAS berjaya di Johor,Melaka & NS ? Itu semua berkat hayunan pengundi cina yang rasis yang begitu yakin BN akan dapat ditumbangkan dalam PRU13. Seandainya PAS tidak menggabungkan parti nya ke dalam PR aku amat yakin PAS sudah lama berkubur. Harapan hendak mendapatkan 21 kerusi parlemen hanya mimpi di siang hari. Atas faktor-faktor itulah maka PAS sanggup bersekongkol dengan pemimpin ultra kiasu cina DAP dan pemimpin gila liwat & kuasa PKR hendak jadi PM. PAS & PKR cuma dijadikan alat oleh DAP untuk menambahkan lagi kerusi perlemen dari 28 ke 38 sedangkan PKR hilang 1 kerusi & PAS 2 kerusi. Tidak mengapalah asalkan dapat jugak merasa kerusi jangan tiada langsung semasa berada di bawah PR.

  • anakbochek
    May 9th, 2013 at 8:51 AM

    PAS dah lama bertapak kat NS la Bujuk, tapi sekadar tapak je la. Pengundi NS rata2 menolak PAS kerana sikap hipokrit mereka dengan serban besar dan jubah panjang.

  • buya
    May 9th, 2013 at 9:29 AM

    kita penyokong BN sedikit sebanyak kena jugak ambil apa yg bujuk cakap ni, kalau ada kebenarannya. jangan kita jadi sama perangai dengan orang2 pr, semua yang orang bn cakap, semua salah.

    mungkin ada betul yang masyarakat cina full swing ke pr, antara sebabnya IA dengan zulkifly noordin jadi calon pro BN.

    Tapi apa kita nak peduli lagi. tanpa undi cina, kita masih parti memerintah. Setuju dengan statement yang saya baca di satu akhbar, ” biggest winner in GE13 is DAP while the biggest loser are chinese”

  • raplahjingaa
    May 9th, 2013 at 9:40 AM

    hehe….dunia pun fsiled, akhirat lagi la failed !! nasib baik hangpa ada voucher….

  • Mat Panjang
    May 9th, 2013 at 9:24 PM

    Politik ada macam macam cara, macam macam gaya, macam macam orang.

    Politik orang kampong, Politik dalam Tentera, dalam Polis, dalam Perkhidmatan Awam, politik dalam badan badan swasta politik dalam industri ekonomi dan perdagangan, bank dan kewangan.

    Politik dalam lingkungan orang kaya kaya, jutawan dan hartawan, yang corporat dan usahawan yang menyokong MCA dan DAP, UMNO, MIC,PKR, PAS, BN dan PR dll parti politik.

    Apakah kaitan, pengelibatan dan sumbangan kita dan mereka dalam PRU 13 yang berlalu dan sesudah itu?

    Apakah sumbangan Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri selepas ini kepada kita semua selepas PRU 13 ini?

    Bagaimanakah penglibatan mereka semua dalam PRU 13?

  • raplahjingaa
    May 9th, 2013 at 9:30 PM

    Kebenaran apa yang buj cakap ?? bagi tau sat..satu jer jadilah…

  • aku melayu
    May 10th, 2013 at 2:09 AM

    Perubahan corak berkempen MCA agak ketara kerana yg dapat kita lihat program DSN mendekati masyarakat Cina ada lah. MCA terlalu diam berbanding DAP kali ini. Ada apa2 yang kami tak tau ke? Hari ni MCA cadang DAP wakili masyarakat Cina dalam kerajaan. Harap DSN tolak cadangan ini. Tak adil kepada kami2 yang telah mengundi BN sehingga mencapai kemenangan. Kami tolak dasar DAP.

  • faisal
    May 10th, 2013 at 4:27 AM

    Umat islam/Melayu sedang memerangkap kafir harbi dengan izin Allah. Pada pandangan biasa nampak seperti kita sedang diperangkap. Lihat dgn mata hati., kita nampak cahaya di hujung jalan, segala yg berlaku ada hikmahnya.

  • faisal
    May 10th, 2013 at 4:30 AM

    Ini semua perangkap untuk ultra kiasu. Berfikirlah panjang sikit. Kita/pengundi sedang dicaturkan di papan kebangkitan akhir zaman.

  • faisal
    May 10th, 2013 at 4:33 AM

    Sudah terhantuk baru terngadah. Terlajak perahu boleh berundur, terlajak kata tunggu dan lihat siapa yg kena.

  • faisal
    May 10th, 2013 at 4:38 AM

    Kita adalah buah-buah catur yg sedang dipertaruhkan. ‘Checkmate’ milik siapa? Kita berdoa agar Dia melindingi & merahmati kita.

  • buahpukulmaut
    May 11th, 2013 at 1:13 PM

    good idea bro.bujuk ni bunguk @ bahalol.x tau beza menang n kalah.BN da mnang mangkuk ayun.jgn layan org meroyan spt bujuk ni.klau ada dpn gua,KOMPOM gua pijak muka dia.

  • Farouq Iskandar
    May 12th, 2013 at 10:03 PM

    Salam, aku tak rasa BN (MCA) berpakat nak jatuhkan UMNO, sebab kalau UMNO jatuh, mereka pun hilang jawatan, hak-hak kepentingan sekolah-sekolah cina dan dana pendidikan anak-anak cina di bawah Gerakan Pemuda MCA pun akan turut terkubur.

    Kita kena lihat dari perspektif yang meluas.

    Cina-cina yang masih sokong BN mereka tahu MCA saja yang mereka boleh harapkan.

    Cina-cina yang sokong DAP pada PRU13 kali ni bukan sebab atas karakter atau kegagalan ‘tentera’ MCA BN yang lemah dan tak mengambil kira suara-suara rakyat Cina, tapi mereka dihasut dan terpengaruh dengan DAP. (Aku taknak masukkan PKR/PAS kat dalam ni sebab DAP memang pro-Chinese community, motto diorang ‘Pegi Mampus Melayu’) tak sama dengan motto MCA BN ‘1 Malaysia’.

    Chua Soi Lek resign sebab dia nak ajar cina-cina yang tak sokong BN kali ni supaya apa-apa hal lepas ni jangan nak mengadu pada MCA lagi, pergi mengadu pada DAP (LKS,LGE).

    PCM di Penang pun tutup semua 5 cawangan
    kerana kecewa dengan kaum Cina Penang yang bila susah saja cari BN MCA tapi bila PRU13 hari tu taknak sokong kerajaan langsung. Itu yang dimaksudkan dengan ‘Apa Lagi Cina Mahu.’

    Soalan tu sebenarnya MCA yang suarakan kepada Najib, Najib suarakan baru Utusan keluarkan secara rasmi. Najib cuma kata ‘Tsunami Cina’, pada malam selepas pengumuman SPR dibuat.

    Najib tak provoke apa-apa. Cina sendiri pun boleh fikir, tau apa yang jadi sebenarnya. Mereka tau siapa dalang kejatuhan MCA.

    DAP dah berjaya pisahkan pecah-belahkan orang MELAYU, sekarang dia laga-lagakan Cina DAP dgn Cina MCA BN.

    Tan Keng Liang (Pemuda Gerakan MCA) Kedah lebih tahu semua ni.

    Elok juga yang senior2 resign bagi jalan pada yang muda pula mengambil jawatan. Mereka ni boleh ikut aturan Generasi Y.

    So, kesimpulannya bang, aku 100% yakin MCA BN bukan dalang atau komplot DAP untuk jatuhkan UMNO.

    Sekalipun ada, maka 80% kaum cina hilang tenpat mengadu kerana DAP tak memerintah Malaysia tapi Penang saja.
    Setakat mana dia mampu menjaga kepentingan cina di Malaysia?

    Yang kaya di ambil, yang miskin dibuang.
    Cina-cina yang susah dipinggirkan.

    Usah kita bersangka buruk kepada MCA,
    mereka juga tulang belakang UMNO BN yang banyak menyatupadukan kaum cina dengan Melayu.

    Berilah peluang kepada senior MCA untuk berehat.

    Tak lama lagi MCA BN akan naik semula.
    Sekarang ni kerajaan sedang memilih pelapis / menteri baru dalam Kabinet.

    Aku harap cina juga akan berubah hati, tanpa mereka bukan kita tak boleh hidup, mereka yang akan hilang bumi untuk dipijak.

    DAP takkan bela cina, mereka cuma mahu memerintah saja.

    Macam selalu, janji tak ditepati.

  • EDY
    May 14th, 2013 at 11:03 AM

    org cina saja mau mencabar org melayu…

    mereka saja mau bermain dgn api…

    org cina mungkin terlupa beberapa fakta yg penting sebelum mereka kamikaze bunuh diri dari BN…

    mereka lupa bahawa tuaku rahman dulu org kedah….keturunan merong mahawangsa…

    chedet …melayu campoq karala…

    tun hussain ….melayu campoq turki..

    tun abdullah… melayu kedah campoq arab..

    tun razak….bugis …tapi tak lama…

    tak lama tu laa yg byk bawa perubahan…

    kita jgn lupa laporan razak, transformasi sistem pendidikan.. felda, dll yg dibuat masa zaman tun razak…

    org bugis ni ….azam dia kukuh mcm gunung, kreatif dan pemikir yg hebat..

    jgn cari pasal la dgn org bugis ni… keturunan ni adalah penyimpan alter terahsia melayu yg dikagumi…

    najib cukup hebatt…. kerja dia berseni, tgk saja keputusan pru13….umno menang kerusi terbanyak 109 kerusi dari 120…

    apa tandanya tu…??? tandanya org melayu dah balik ke UMNO…

    dlm masa yg sama najib berjaya sisihkan kaum cina dgn kerja yg cukup berseni…

    simple saja… kalu kerusi umno turun dan undi cina ke mca tu maknakata malapetaka…

    tp bila undi umno naik dan undi cina turun dari mca tu tandanya rahmat…

    najib tak mahu org cina berada dlm 5 thn pelan transformasinya…tu je jawapannya…

    semuanya dirancang dgn begitu teliti…think tank umno lebih hebat dlm merangka strategi..

    najib gunakan kesempatan dlm pada org cina menolak bn dan sentimen benci melayu yg dimainkan dap utk beri kelebihan pada umno…

    apa2 pon umno tetap memerintah negara ini…dan dap yg hanya bertanding 60 kerusi tak memungkin utk mereka printah tanah melayu…

    npknya org cina yg terperangkap dgn game yg diatur najib…. well done tahniah …

    najib mmg berupaya utk bawa ekonomi ke tahap yg membanggakan….tgk saja apa yg najib buat dlm 4 thn lpas…

    bayangkan kecemerlangan yg najib akan bawa dlm 5thn akan dtg… hehehe…

    org cina akan tangisi sikap kebodohan mereka…

    automatically kaum cina akan terlepas dlm menikmati pusingan ekonomi yg rapid…pusingan terakhir sebelum thn 2020…

    semua plan dan strategi tersebut tersimpan kemas pada think tank najib yg diwarisi dari tun mahathir..

    maknakata kaum cina akan terlepas semua projek construction mega yg akan dilaksanakan secara besar2an selepas ini…

    kaum cina akan terlepas dlm pertumbuhan dan peluang perniagaan secara besar2an yg akan dilaksanakan oleh najib selepas ini…

    kaum cina hanya akan bergantung pada network dan sistem tradisional perniagaan mereka..

    dlm 5 thn lg…kaum cina akan jadi slave di bumi yg bertuah ini..percaya lah…

    tun daim sudah balik ke msia yg simpan trilion duit org melayu yg dibawa keluar masa thn 1997-2002…

    indikasi tu sudah cukup utk menakutkan org cina tp malangnya sikap tamak kaum cina akhirnya akan memakan diri..

    tahniah abg najib… saya hampir tertipu dgn result pru13 ni…

    sebenarnya ia adalah satu rahmat yg besar utk org melayu… tahniah abg najib tahniahh…

  • sakithatimati
    May 14th, 2013 at 2:24 PM

    cuba lihat sejarah PRU. MCA menang dikerusi mana? siapa majoriti?

  • Farouq Iskandar
    May 16th, 2013 at 8:06 PM

    Ulasan yang menarik, secara keseluruhan aku setuju.

    Tapi bukan Cina yang kita risaukan, tapi Anwar. Dia adalah Melayu pengkhianat yang perlu kita hapuskan, aku pelik kenapa Malaysia masih biar Malaun ini hidup? Anwar adalah puppet Yahudi. Israel & Amerika sudah ‘invest’ banyak ke dalam akaun Anwar Ibrahim sejak 1998 selepas pertubuhan PKR, Israel Zionis akan terus mengganggu negara Malaysia, dan negara-negara Islam yang lain.

    Malaysia sedang dalam transformasi, ia lebih bagus dari Reformasi.

    Aku harap plan Reformasi puak-puak Dajjal itu akan gagal daripada menjadi penghalang kepada plan Transformasi negara Malaysia ni.

    Kerisauan aku bukan pada parti. Kerisauan aku adalah pada Melayu yang berpihak kepada pengkhianat-pengkhianat (PKR,PAS) dan sekutunya DAP, yang berada di bawah kawalan C.I.A Israel Zionis, yang sentiasa ada agenda untuk menghancurkan Islam selagi Bumi belum Kiamat, Yahudi & Nasrani takkan senang duduk.

    “Dan orang-orang Yahudi dan Nasrani itu tidak akan senang dengan kamu (Muslim) selagi kamu tidak memeluk agama mereka.”

    (Quran:Al Baqarah)

    Sejak dari Malaysia merdeka pelbagai cara Yahudi cuba, sampai sekarang.

    Kerana mereka tahu keturunan Sultan Melayu (bercampur dara Arab adalah keturunan Nabi) dari salasilah Nabi Ismael ke Nabi Muhammad. Mereka dating berdagang juga untuk kembali menguatkan pengaruh Islam di Tanah Raja Melayu.
    Alhamdulilah ketika itu Yahudi & Kristian kalah namun British Berjaya memasukkan Kristianiti ke dalam Tanah Persekutuan Melayu melalui Cina dan India yang dibawa sebagai penoreh getah dan nelayan. TIADA SEORANG PUN MELAYU YANG MENJADI BURUH KETIKA ITU. MELAYU TINGGI DAULAT NYA! AGAMANYA DISANJUNG! BAHASA ADALAH LINGUA FRANCA DI MELAKA. Semua wajib berbahasa Melayu, termasuk Queen of England yang di maki hamun Sultan Johor kerana ingin mengganggu perlembagaan. (Sebahagian dari kisah raja-raja melayu)

    Cina DAP menuduh Sultan Melayu sebagai LANUN yang merampas Tanah dari Parameswara, sejarah tidak membuktikan sebegitu! Aku marah betul dengan DAP kerana mereka ni gagal membawa pengaruh Komunis Jepun dan Guerilla Bintang Tiga di Tanah Melayu dulu! Dendam mereka sampai mencetuskan 13 Mei.

    Aku selesa kalau Cina semakin humble, low profile dan boleh bertolak ansur dalam kehidupan multiracial, boleh co-exist dengan aman, aku suka kalau Cina boleh duduk semeja dengan Melayu dan berbual-bual.

    Tapi kalau Cina tak boleh menundukkan Ego mereka dan tetap melawan kerajaan, dan tidak bersyukur dengan apa yang orang Melayu, Sultan dan Kerajaan telah beri, lebih baik mereka tukar kewarganegaraan mereka dan kembali ke Tanah nenek moyang mereka, ke Cina, Jepun atau di mana mana negara Oriental, North Korea yang masih kuat ideology Komunis, aku mahu agar cina-cina Malaysia ni pindah duduk di Korea Utara dan rasakan seksanya protocol yang menindas dan menekan kehidupan mereka tiada kebebasab seperti di Malaysia. Rasakan. Di Malaysia kebanyakan mereka tidak bersyukur, jauh sekali ingin berterima kasih kecuali sedikit boleh dikira dengan jari. Bahasa Melayu juga kurang dikuasai dengan baik. Sangat mengecewakan.

  • Farouq Iskandar
    May 16th, 2013 at 8:27 PM

    Selama ini PRU baik-baik saja. MCA pun cukup makan. Majoriti penyokong Cina.

    Selama ni tiada pun Bersih, Demo, Isu Allah atau Isu Video Porn. Sebab selama ini UMNO tak mahu Malaysia terkejut. Tapi dengan adanya social networking dan generasi Y melopor industry IT, habis semua rahsia kerajaan termasuk pembangkang dikorek dan ditimbus keluar.

    Tapi disebabkan PAS/PKR jadi tulang belakang DAP, maka pengaruh Cina beralih ke DAP, dalam masa 5 tahun selepas kemenangan besar BN (2008-2012) MCA dah terlebih confident bahawa sokongan kaum Cina akan kekal bersama mereka.

    Presumption itu ternyata hanya angan-angan.

    MCA gagal kerana mereka digagalkan oleh DAP. UMNO tidak menyalahkan MCA, MCA yang ingin berehat dan tidak mahu pegang apa-apa jawatan dalam Cabinet.
    Sekarang status MCA adalah on hiatus atau erti kata lain, RETAK MENANTI BELAH, NYAWA DI HUJUNG TANDUK.

    Tapi disebabkan ada penyokong Cina Pro Barisan Nasional, MCA berjanji akan meletakkan pelapis baru tapi buat masa ni bukan dalam Jabatan Perdana Menteri, Najib pula memang berniat untuk membawa banyak orang UMNO (Melayu, Bumiputera) dan MIC, terbaru, Persatuan India Hindraf yang bersatu dengan BN. Dalam cabinet sekarang ramai menteri dari Sabah / Sarawak kerana undian di negeri itu amat menggalakkan dan ternyata pro kerajaan dan inginkan Malaysia yang selamat aman damai.

    PKR/PAS/DAP pula sebenarnya dah lama merancang untuk memburukkan SPR, memfitnah BN dan terus memperjuangkan Jewish Proxy (dana oleh Israel) secara sumbliminal di negara ini.

    Tapi, dengan kekuatan UMNO, Melayu, Sabah, Sarawak, India (MIC,Hindraf) dan bekas-bekas pengikut PKR/PAS/DAP yang telah pun menjadi Pro-Kerajaan akan bekerja bersama BN membanteras puak pembangkang.

    Semua karut marut media tentang kerajaan BN kaki rasuah sebagainya itu kisah 10-20 tahun lepas yang telahpun diambil tindaka oleh mahkamah.Cuma puak pembangkang tak puas hati kerana BN masih memerintah, kerana Melayu & Bumiputera SBH/SWAK adalah sangat kuat semangat dan tidak akan membiarkan Tanah Persekutuan Melayu ni dipijak2.

    Aku sokong Cabinet Najib sekarang, bukan aku suka sebab Cina kurang jadi Menteri tapi aku suka sebab Cina sedang diajar kaw2 oleh Najib.

    Dan jugak Chua Soi Lek yang sudah menyampah dengan hipokrasi orang Cina.

    Tanyalah menteri-menteri Cina yang lain, mereka rela di bawah BN ke DAP?

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.