Menu Utama

Lepas Khalid, Tian Chua Pulak Jadi Gila – Buat Laporan Polis Palsu Berkenaan Dakwat Kekal

Selepas Khalid Ibrahim membuat cerita bohong mengenai 130 ribu pengundi hantu yang akan diterbangkan ke Selangor, hari ini muncul Calon Ahli Parlimen Batu dari PKR telah membuat satu laparan polis yang dipercayai mengandungi maklumat palsu mengenai dakwat kekal. Menurut Tian Chua:

Satu laporan polis telah dibuat pada 30/4/13 jam 1250 JINJANG report 9246/13

Pada 30/4/13 jam l/kurang 1250 saya CHUA TIAN CHANG no.kp 63122841025 ingin melaporkan salah laku SPR dalam pembekalan dakwat kekal yg di gunakan untuk pengundian awal PRU 13 yg berlangsung pada 30/4/13. Pada pagi ini setelah membuat lawatan dipusat pengundian awal di kem BATU CANTOMEN dan TAMAN KOPERASI POLIS saya dapati kesemua pengundi telah di calit dijari telunjuk dwngan dakwat kekal yg berwarna unggu.pada mulanya saya berpuas hati dengan proses ini kerana ianya dijalankan seperti yg dijanji oleh SPR .pada jam 1030 saya di hubungi oleh salah seorang ATM yg mendakwa dakwat kekal boleh di tanggalkan.

Saya bertemu dengan pegawai ATM tersebut di satu lokasi di SENTUL.beliau memohon identiti beliau di rahsiakan untuk melindungi keselamatan beliau.anggota tersebut menunjukkan dihadapan saya dengan membasuh jari yg di calitkan dakwat kekal itu dengan instant hand sanitizer luxor dan dakwat itu dapati telah hilang.ini adalah perkara yg sangat mengejutkan kerana tujuan dakwat kekal adalah untuk mengelakkan pengundi membuang undi berulang kali.dengan dakwat kekal yg boleh di tanggalkan bermaksud proses ini tidak telus dan ada kemungkinan penyelewengan akan berlaku..

Bagaimanapun Tian Chua enggan memberi sebarang maklumat mengenai anggota tentera tersebut menyebabkan Polis tidak dapat menyiasat kebenaran ceritanya. Inilah perangai pembohong Tian Chua, kenapa tidak memberi butiran perinci pegawai tersebut supaya Polis boleh siasat? Benarkah lelaki itu pegawai askar? Benarkah beliau telah mengundi? Semua ini tidak dapat disiasat kerana Tian Chua tidak memberikan maklumat.

Tian Chua kata askar tersebut takut keselamatan tetapi sanggup pula tunjuk muka kepada orang ramai dan Nurul Izzah.

Lihat gambar lelaki yang dikatakan askar yang telah mengundi dan berjaya padam dakwat kekal. Beliau boleh muncul di hadapan orang ramai, kenapa tidak boleh datang ke Balai Polis?

uniformaskar

askar2

(Oiii Babi pun boleh pening dengan hang pa ni.)






30 Komen to Lepas Khalid, Tian Chua Pulak Jadi Gila – Buat Laporan Polis Palsu Berkenaan Dakwat Kekal

  1. sungai_siput says:

    mudah aje

    panggil 4 atau 5 orang yg dah buang undi dan di calit kan dakwat tu, buat demo betui ka boleh hilang kesan dakwat tu

    tunjuk live kat TV, takyah pening2 kepala nooo

    • aziz says:

      Si pukimak nih kalau datang alor setar aku siram badan dia dengan dakwat sotong satu baldi. Pastu boleh macai macai PR mandikan dia..kah kah kah, tk habis habis nk menipu. PR tak akan dapan tawan Malaysia dgn bantuan proksi proksi dajjal laknatullah ini.

    • bujuk says:

      Aku setuju…
      Ambil mereka yg. telah mengundi, tengok hilang ke tidak dakwat tersebut. Kerana dakwaan mengatakan dakwat tersebut boleh d basuh dengan air. Maknanya mereka yg. telah mengundi pastinya tiada lagi kesan dakwat selepas mandi. Kita sama2 check sahabat2 yg. telah mengundi untuk pengesahan…

    • Dyemz says:

      saya sokong apa yg sedara sungai siput katakan….jgn pening kan kepala…rangkaian maklumat bnyk…so tunjukkn kbnran dikaca tv…tutttt….cerita pun tutup…

  2. tengkudin says:

    askar lain takder masalah pun…siap tunjuk jari lagi..ini mesti keje tian chua sebab dia tau dia akan kalah teruk kat BATU!!..hahahhaha…

  3. tengkudin says:

    boleh pulak askar tu call si tian chua…bukan terus jumpa pegawai spr…nampak sangat lakonan dah dirancang..

  4. Gunners says:

    Ntah2 dia kata nak tgk jari mamat tu pastu kata mamat tu yg buat laporan…..tak semena2 mamat tu terbabit lak….gila ker apa askar nak tunjuk muka mcmtu …silap2 esok mengadap lak sbb membuat provokasi

  5. redeye says:

    weiii haram pegang tgn laki izza oii!!kate korg nk negara Islam..habis pegang2 tu nape??

  6. impiety says:

    rasa-rasanya lepas kes Lahad Datu, ada ka anggota keselamatan yang waras fikiran akan share maklumat mcm ni pada mangkuk ayun ni? akai ada ka? kalau nak merekacipta dongeng pun, agak-agak la. jangan nampakkan sangat kedunguan tu…

  7. kamarudinwafi says:

    nampaknya nanti PR ni x kan dpt terima hakikat kekalahan …

  8. Jinkun says:

    ni adalah provokasi awal utk mencetuskan huru hara semasa hari mengundi 5 mei ni. perancangan licik memprotes dan menyalahkan spr.

  9. tengkudin says:

    kan dah kantoi…hahaha

  10. aziz says:

    Si pukimak nih, kalau datang Alor Setar aku simbah badan dia dgn dakwat sotong, pastu bolehlah macai macai macam mooooo & bujuk buat amal tolong mandikan dia. PR tak akan berjaya tawan Malaysia dgn bantuan proksi proksi dajjal laknatullah ni…politik malaysia tk sama dgn 37 negara lain yg tumpas kepada proksi dajjal, insyaallah. 1 Malaysia.

  11. aziz says:

    bujuk & moo confirm beriman dgn kenyataan kaki kaki temberang ni, sebab Nuar & Nicky awal awal lg dah sapu dakwat kekal kat hati diorang.

  12. aziz says:

    belum lg jadi kerajaan, makan fitnah, minum fitnah, berak fitnah, tidur fitnah, kalau dapat jadi kera-jaan PUNAH.

  13. umnototok says:

    Dah mula dah….inilah cubaan petama Pakatan nak huru-harakan keadaan….

  14. Mat Panjang says:

    Gara-gara untuk dijadikan sebab untuk adakan Bersih4 Selepas PRU 13 selepas buat tuduhan dalam Polis dan Tentera ada orang asing.

    Salah man SPR lagi.

  15. Mat Panjang says:

    Ada niat jahat? Detail statement must be recorded from the people that appear in the above photo by the Police. If the allegation is false criminal proceedings must be taken against them.

  16. reformasi tentera says:

    Bangang pencacai umno sial nie
    Org 2 mmg anggota tentera aku kenal lah
    Alau bg tau identiti umno sial ngan spr babi mesti ambik tindakan kat tentera je cam babipunya umno sial

    • hariz says:

      bodoh la ko nie penakut ckp la penakut. bg jela identiti askar tue ape jhal nk spin2 plak bodah dan ko lg sial

  17. baba says:

    syaitan memang suka buat fitnah, mereka dah tau nak kalah, guna tektik utk menipu cara mcm ni plak.

  18. omega says:

    apa punya bangang penyokong PR nie:-|
    Jari yg dicalit dakwat adalah penuh dibahagian hujung jari. Bukan sekadar kuku sahaja. Kalau nak spin pun biarlah berakal sikit.

    Jam 7.55am pusat mengundi pun belum buka.

  19. bangKano says:

    Kalo aku la jadi pegawai siasatan polis dah lama aku dakwa si bahalol ni ngan tuduhan buat maklumat bohong…..!!!!

  20. bujuk says:

    Tak payah gadoh2… esok panggil semula mereka yg. dah ngundi, chech jari mereka. Masih ada dakwat ke tidak.. bukan susah sangat.

  21. badrole amin says:

    aku rasa tu bukan dakwat tapi darah haid pekat dari cipap anak puaka ‘anggota tentera’ tu dah celup

    anak puaka dah pakat & upah suruh ‘anggota tentera’ tu jumpa dia kat satu tempat sebelum pukul 8 pagi, ‘anggota tentera’ tu masuk dalam kereta anak puaka lalu anak puaka pun ulur cipap suruh ‘anggota tentara’ tu celup dengan jari

    Lepas dah celup, anak puaka call tian chua & krew media pakatan haram ambik gambar, skrip pasal dakwat kekal tu senang tanggal & buat laporan polis dah rancang awal-awal lagi

  22. badrole amin says:

    sorry, lupa nak sebut pasal ‘calit’….

    anak puaka guna cotton bud celup sket darah haid pekat dlm cipap lepas tu calit pada jari anggota tentera tu

  23. […] kekal. Ada seorang anggota tentera (sehingga kini belum tampil membuat laporan) mengaku kepada Tian Chua dan Nurul Izzah bahawa dakwat tersebut boleh ditanggalkan dengan segera menggunakan sabun dan alat pembersih lain. […]

  24. DataCode says:

    Gila ka apa,,kalau bimbang ada pihak mengundi beberapa kali,puak-puak fucktan boleh cuba masuk kali kedua selepas mengundi kali pertama,kalau lepas atau boleh mengundi kali kedua memang pihak berkaitan dengan pilihanraya bodoh lagi bahalol.

    Saya berharap selepas cuci dakwat kekal ,penyokong-penyokong Fucktan boleh cuba masuk kepusat penggundian untuk menggundi kali kedua,dan jika tak berjaya sila sebar juga di FB dan laman-laman sosial lain sebagaima mereka heboh-heboh kan sekarang

Leave a Reply