Menu Utama

Isu Lahad Datu: Terkini, 20 Pengganas Sulu Terbunuh

ops-sulu[1]

Setakat ini 20 orang pengganas Sulu telah terbunuh dalam serangan besar-besaran oleh pasukan keselamatan negara dan mayatnya telah ditemui di sekitar Kg Tanduo, Lahad Datu. (sumber: Utusan Online)

Ini bermakna sehingga kini 38 pengganas Sulu berjaya dibunuh termasuk 12 orang yang berjaya ditembak mati semasa pertempuran pertama di Lahad Datu dan 6 orang lagi ditembak mati ketika pertempuran kedua di Kpg Sri Jaya, Simunul, Sampoerna.

Menurut laporan oleh Utusan Online juga, pihak keselamatan masih meneruskan usaha-usaha penggeledahan bagi mencari saki baki pengganas yang masih hidup atau yang telah terbunuh.

Sementara itu Ketua Polis Negara memberitahu setakat ini mayat ketua kumpulan pengganas Sulu, Azzumudie Kiram, adik kepada Jamalul Kiram III belum lagi ditemui.

Di pihak pasukan keselamatan negara, Alhamdulillah tiada kecederaan atau kematian dilaporkan, InsyaAllah semoga ianya berkekalan.

Sementara kita semua rakyat Malaysia menantikan laporan-laporan mutakhir mengenai situasi semasa di Lahad Datu, eloklah teruskan memanjatkan doa ke hadrat Illahi, mudah-mudahan segalanya berjalan lancar dan insiden di Lahad Datu ini akan tamat jua akhirnya.

Bersatu teguh, Bercerai Roboh…






36 Komen to Isu Lahad Datu: Terkini, 20 Pengganas Sulu Terbunuh

  1. StinGray says:

    Yang kat Permatang Pauh tu jangan dilupakan pulak…

    • selamber says:

      UNIT AMAL takde hati ke nak mempertahankan kedaulatan negara..JIHAD!!..TAKBIIIRRRRR!!!…hehe

      • raplahjingaa says:

        Yang kat permatang pauh tu yang boleh tangkap dia…harun din penangkap hantu jer, sebab yang kat permatang pauh tu jembalang bukan manusia.

      • bujuk says:

        sebuah kenderaan pemuda umno telah langgar lari seorang penduduk d perak.

        • raplahjingaa says:

          Kalau benar pun, kemalangan boleh berlaku kat mana-mana saja…

          Macam Tian Chua langgar seorang askar melayu sampai terbunuh di mersing…

          Hang rasa pelik tak bujuk…tian chua yang kata kematian tentera malaysia di Sabah adalah sandiwara…bila dia langgar Allayarham Mohd Salleh Bin Hamdan… tu apa pulak ? kebencian dia yang mendalam pada askar melayu ????

          Manusia macam hang nabi pernah berkata akan memenuhi neraka.

          • bujuk says:

            kemalangan d mana2 tu biasa.. tapi langgar lari tu yg. tak kena. Dah tu bagi sebab TAKUT pada lelaki bertatu… nak perjuangkan bangsa apa camni? lelaki bertatu pun takut.

          • pasdaplaknat says:

            Kenapa hujah hang kot mane pun nk bela org salah @HARBI jugak? lelaki bertatu apa benda? klu org langgar mati bapak hang lepas tu lari.. adakah hang akan tersenyum sengih Bujuk oii??

          • raplahjingaa says:

            Tian Chua langgar askar melayu tu sehingga meninggal dunia…

            Dia tak berhenti pun…cai macam hang yang ikut belakang dia yang berhenti..tapi apakan daya kecederaan allahyarham terlalu parah.

            Ada dia melawat keluarga mangsa ?? tak dak pun…

            pemimpin yang hang sokong…hang ni retarded ke apa ?

          • bujuk says:

            pdl… sebagai seorang muslim aku terima kada dan kadar Allah. Kalau depan aku, dia sengaja langgar.. aku langgar dia balik, tapi tak sengaja aku redha. Sesungguhnya Allah suka orang yg. memaafkan.

          • pasdaplaknat says:

            Hang ni senget ke? kenapa hang suka membela org yg jahat? ‘Redha’ hang memilih2 ikut parti? Yg UMNO punya crita tu hang angkut masuk utk apa?

            hang sntiasa MUNAFIK bujuk..

      • Kepada semua anggota keselamatan negara selamat berjuang untuk mempertahankan negara dan semoga Allah Melindungi kalian yang berjuang untuk agama,bangsa dan negara.Amin..

  2. Anak Tombak says:

    Kasi bungkus dlm plastic hitam

  3. tengkudin says:

    yang suka chinadoll tu pun patut di sepak kuar dari tanahair ni..

  4. raja kongkiak says:

    Yang kata puak-puak pembangkang, kalau kita bertindak pun salah. Tak bertindak pun depa kata salah..Bila kita kena serang,depa tuduh kita kerajaan tak cekap polis tak hebat. bila kita membuat tindakan lebih tegas mereka lempar kononnya kerajaan tidak bertimbang rasa sanggup bunuh mereka yang seagama…Apa sebenarnya niat di dalam hati mereka ini. Inilah hasutanj syaitan dan iblis yang sudah membutakan hati dan mata mereka..Jadi marilah kita pakat terajang jauh-jauh pakatan pembangkang dari kamus politik dah hati kita. Seperti mana kita musnahkan puak penceroboh di Lahat datu

  5. abe says:

    Mana unit amal pas ni? Masa bershit dulu bukan main hebat rempuh sekatan polis,nah sekaranglah masa nak tunjuk hero.Pegilah berjuang bersama perajurit kita di lahad datu.Kalau setakat berjuang mempertahankan aljuburi pengkhianat negara tak payah la.Menghabiskan boreh aje!!!!!!

    • bujuk says:

      Sentiasa sedia berkhidmat untk negara. Ust.Nasharudin dah bagi lampu hijau.. tunggu arahan dari k’jaan je.

      • raplahjingaa says:

        Udah-udah la tu bujuk…menjawab komen sinikal MYKMU dengan kebenakan hang…nampak sangat tahap pemikiran yang ” slow “…hehe

        • bujuk says:

          kita tak main2… pemuda Sabah pun dah buat ketetapan untuk bagi bantuan.

          • pasdaplaknat says:

            PEMUDA PAS? hantar bantuan? Selama ini PAS lah plg banyak hina POLIS dgn kami hamun… belasah pukul POLIS semasa BERSHIT.. apakah org mcm ni jug aboleh dipercayai?

          • Hamba Ar Rahman says:

            Bila masa unit amal dan ahli PAS mendengar arahan kerajaan??…dulu pun hang pernah cakap yg korang tak mendengar arahan kerajaan…sampai Raplahjingga kata korang dengar masa beratur elok2 amik duit BRIM…jadi toksah gebang kata tunggu arahan kerajaan untuk berkhidmat…geli ketiak aku tau takk….

          • raplahjingaa says:

            Depa dah jenis macam tu…dulu masa Israel serang labanon, kalut semua markas PAS ambil nama cai, konon-konon nak di hantar berjihad di Beirut…last sekali kereta polis malaysia jugak yang depa terbalikan, motorsikal polis malaysia jugak yang depa bakar.

            Jenis depa ni hang bagi nasi sebungkus, tea ais satu plastik, depa pakat-pakat buka makan, perjuangan ke mana, apa pun tak jadi.

          • bujuk says:

            dah selalu dan biasa jika unit amal bagi bantuan pada rakyat. Samada masa banjir, bencana alam dan kerja2 amal.

          • raplahjingaa says:

            hehe….depa pun perlukan bantuan, macam mana depa nak bagi bantuan kat orang ??

          • gambus says:

            sudahlaa bujuk bantuan kepala hotak kau , sekarang ni sibuk pemimpin Pakatan dan pencacai mereka sedang menghina anggota keselamatan .. malah mayat pengganas Sulu yang ditayang oleh tentera juga mereka tuduh sebagai wayang …

            aku jamin laa bujuk .. nanti kau sendiri yang akan menghina anggota keselamatan dan tuduh isu di Sabah sebagai wayang .. tgk jee laa nanti

          • bujuk says:

            Presiden PAS arahkan buat solat HAJAT untuk keamanan negara dan keselamatan anggota polis/tentera. Presiden UMNO arah ahli buat apa?

          • pasdaplaknat says:

            Tu aku ckp hang MUNAFIK..mgkin smpai mati. Hang hnya berpaksi setan2 dlm PAS dan PR. Yg najib berbuih2 mulut siang mlm minta seluruh rakyat Malaysia doakan keselamatan Lahad Datu itu apa?

            Solat Hajat dan Munajat di masjid Putra-Putrajaya tu apa?

            Najib berdoa dlm majlis himpunan 15K ulama-umara’ 2 hari lepas itu apa?

            tkpyh nk promosi pmimpin2 sesat puak hang bujuk. klu bab Allah pn xsettle.. boleh tukar ganti dgn undi.. xpyh lah nk tipu Allah dgn kosmetik Islam lain.

            MUNAFIK-PAS

  6. raplahjingaa says:

    Unit amal PAS ? depa tu kalau tak dapat hidu gam…apa pun depa tak boleh buat.
    cuba hang bagi depa gam sorang setin…babi hutan pun depa sanggup rempuh !

  7. zumazore says:

    bujuk,mek,mooooo (mooodoh) tercari-cari mana ada anggota yang terbunuh atau tercedra maka itu lah bahan nak jadi cacian mereka… PAS masa BERSIH tunjuk berani kat POLIS, so sekarang tunjuk berani la sama orang sultan sulu!

  8. PASpartyNGOK says:

    Semua dakwaan yg dibuat mengenai penglibatan Anwar memang menjurus kearah kebenaran. Manila post, reuters publish cerita ini tanpa diminta, didesak, jauh sekali dipaksa oleh sesiapa. Keluar pun cerita itu bukan dalam surat khabar BN, tetapi diluar negara.

    Photonya diFB dengan Misuari, pengakuan ahli sultan sulu sendiri sudah cukup utk diambil sebagai bukti solid yg boleh diambil tanpa ragu2.

    Theory lain yg boleh dikaitkan ialah Sabah sebagai fixed deposit kerajaan BN memberi makna kemenangan BN dalam PRU 13 nanti datangnya dari Sabah. Utk itu Sabah perlu dihuru harakan supaya Sabah diberi state of emergency dan tiada PRU disana kerana dharurat.

    Fixed deposit hilang nilai dan BN ketidaan majoriti utk tubuh kerajaan.

    Nampak tak strategi yg menasabah utk jadi kaitan bukan rekaan sesuka hati.

    Jugak kita akan bertanya … jika tidak utk tujuan tersebut kenapa ceroboh sekarang disaat negara menunggu PRU tidak setahun lepas atau tahun depan?.

  9. mRsTURDY says:

    Bangkai Sos Tiram@Kiram belum lagi ditemui???…mungkin hancur lebur dimamah bom F-18 Hornet kut!

    • pasdaplaknat says:

      Sahabat yg berada di Lahad Datu mengatakan adak pelik dan mustahil dengan keadaan skrg mayat yang dijumpai tidak sepadan dengan operasi.. serta melolos 3 lapisan kepungan secara pelik.

      Mereka tidak menolak kemungkin puak pengganas SULU menggunakan ilmu hitam atau sihir. Laporan media juga menunjukkan gambar Kiram tu smbut upcara apantah 2-3 hari lepas dengan penggunaan mistik seperti lilin besar, bekas2 berwarna merah, dan mangkuk2 tembikar..

      Wallahualam.. semoga ATM dan PDRM dpt menumpaskan mereka pengganas2 ygwajah Islam tp khianat pd umat Islam!

      • Hamba Ar Rahman says:

        Sehebat2 mana pun ilmu mistik (yang barangkali mereka ada…tidak mungkin dapat menangkis ilmu Allah…jiwa2 yang melawan dan menentang pengganas ini secara ikhlas pasti mendapat pertolongan daripadaNYA…Insya Allah…kita juga yakin Malaysia mempunyai kepakaran ketenteraan yg setanding dengan kepakaran ketenteraan negara2 yg maju…sebb itu pegawai tentera kita pernah dilantik mengetuai pasukan tentera negara2 luar di PBB (tahun berapa tak ingat dah)…kerana komitmen dan kepakaran kita…dari segi alatan mungkin kita tidak mempunyai jet fighter yg mahal dan sbgnya…tapi dari segi strategi dan intellectuality…kita mempunyai tenaga kepakaran yg boleh dibanggakan…majulah anak Malaysia…go…go…POWER RANGERS…hehehe

        • raplahjingaa says:

          Ilmu mistik amende ??? depa ni dari dulu pemalas, semua nak free, tagih simpati merata dunia….aik !! macam pembangkang kat malaysia la pulak !!

          Mindanao adalah satu kawasan yang teramat subur…laut sekeliling pulak kaya dengan hasil lautan, tapi depa pemalas, asyik nak berperang…so called sultan sulu pulak duduk di manila…sekali-sekali jer dia balik mindanao tu pun nak kutip cukai daripada orang sulu, lepas tu dia balik pi rumah dia kat makati.

          • pasdaplaknat says:

            Dikatakan puak2 Kiram SULU ni kuat ilmu hitam dicampur aduk dgn amalan2 dlm Islam.. puak ni sesat, sama dgn PAS Laknatullah jugak.

            Cuma bg org yg beriman ilmu apa atas dunia pun tkkan boleh melawan KUASA dan KUDRAT ALLAH SWT.. Insya Allah keselamatn dan kemenangan buat pasukan keselamatan negara.Amin

  10. pasdaplaknat says:

    CINA BUNUH DIRI DISEMBAH, POLIS MATI DIHINA- PAKATAN HARAM..

    http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2013/03/cina-bunuh-diri-disembah-polis-mati.html

  11. Aku says:

    KETUA PENGGANAS + PENCEROBOH DAN MATI, TINGGAL KETUA PEMBANGKANG + PENGKHINAT JE YANG TINGGAL

Leave a Reply