Menu Utama

Psy Perempuan: Bukti Nik Aziz Dah Nyanyuk, Tak Layak Bertanding

KETIKA ramai melihat Nik Aziz sebagai ketinggalan zaman apabila menganggap penyanyi Oppa Gangnam-Style, Psy sebagai seorang perempuan, penulis pula lebih cenderung untuk mempertikaikan tahap kesihatan mental pemimpin PAS yang telah berusia lebih 80 tahun itu.

Penulis  bimbang Nik Aziz juga sudah tidak boleh membezakan antara jawatan Mursyidul Am dengan Menteri Besar sehingga dia menganggap dia masih layak bertanding dalam pilihanraya umum akan datang dan kekal dalam jawatan tersebut hingga mati – itu kalau PAS menang di Kelantan dalam pilihanraya akan datanglah, tapi nampak gaya macam nak tumbang.

Kalau yang merapu macam ini terdiri dari kalangan pemimpin UMNO macam Tun Mahathir umpamanya, penulis pasti ada waktu ini blog-blog puak kera ini pasti tidak henti-henti mengulang-ngulang kenyataan tersebut.

Tapi pasal yang terlibat dewa hidup PAS, maka semua pakat-pakat buat tak tahu dan buat tuli saja.

Walhal ia mempunyai petunjuk yang jelas bahawa pemimpin yang telah menjadi Menteri Besar lebih 22 tahun itu sudah tidak lagi layak untuk memikul tanggungjawab tersebut.

Dari fizikalnya pun kita sudah nampak dia tidak larat, sekarang mentalnya pulak.

Dalam masa yang sama, ini juga menunjukkan ego Nik Aziz yang ramai tidak tahu .  Orang nak cakap, dia nak cakap, orang tahu, dia pun nak tunjuk tahu juga.  Susah benar mulutnya tu nak cakap “maaf kawe tak tahu” atau “maaf, no comment”.  Ini nak komen juga, penyudahnya nampak macam bodoh, walau memang bodoh pun.

Tidak cukup dengan itu, Nik Aziz juga mempertikaikan kenapa orang Malaysia meminati lagu dalam bahasa yang tidak mereka faham.  Kenyataan bodoh ini dikeluarkannya setelah wartawan yang bertanya menjelaskan bahawa Psy adalah penyanyi berasal dari Korea.

Mungkin si tua ini tak tahu berapa ramai orang suka lagu Hindustan tapi tak faham bahasa Hindustan.  Malah, berapa ramai yang mengaji al-Quran tak faham apa yang mereka baca pun!!

Tapi sebab dia nak kondem kedatangan Psy disini kerana takut menjejaskan DAP di Pulau Pinang, maka terpacul keluar jugalah alasan bodoh macam tu, dahlah awak tu bodoh, nyanyuk pulak.

Macai-macai PAS kat dalam portal, tolonglah nasihatkan tuk guru korang tu, itupun kalau Nik Aziz nak jumpa koranglah kan.






40 Komen to Psy Perempuan: Bukti Nik Aziz Dah Nyanyuk, Tak Layak Bertanding

  1. mamu says:

    Ternyata setiap apa dahulu yang dia tuduh pada TunM dulu kena balik kau dia. Boleh nampak dengan jelas kenyanyukannya. Biasanya orang agama ni memiliki tahap pemikiran yang tajam, tapi nik aziz sebaliknya.
    Apa kah dia lupa dulu yang dia akan letak jawatan besok jika TunM bersara hari ni. Tapi sekarang dah 10 tahun lebih masih bernafsu lagi kerusi Mb tu.
    Jadi boleh percaya ka nik aziz alam bubar Pas pada jam 12.05 malam jika UMNO buat hududpada jam 12.00 malam?? Ternyata hanya pengikut taksub yang menafikan kebatilan nik aziz ni.

    • siamang Gagap says:

      Mamu,
      Inilah akibatnya mulut dan lidah tak dijaga. Tambahan pulak nik aziz membawa imej tokoh agama.

    • omega says:

      Mamu dah under estimited nik aziz dgn mengata dia nyanyuk. Nik aziz tak nyanyuk jika dapat duit balak

      • raplahjingaa says:

        Pasal dia nyanyuk la anjing karpal sing dia kata kucing bila dia masuk rumah mangkuk tu pi makan kek besday…

        happy birthday pok nik…tanah yang sejauh mata memandang di pulau melaka tak mau buat rumah rakyaat ke ?? Tanah rakyaat bagi kat DAP, tanah sendiri simpan, makin lama makin banyak, dah sampai ke lojing sana, nama anak la, nama bina la..

        Depan orang kampung, masuk kedai makan MAGGI, solat pun kat tepi hutan.

        buruk sangat perangai…!!!

  2. omega says:

    Adoi la, sapa la pegawai nik aziz yg pekena dia. Memang nik aziz kena main di siang hari. Selalu sangat nik aziz cakap merapu sampai penyokong taksub pun dah lali.

  3. Mat Iwan says:

    Pork Niky ni bukan kerana 80 tahun tp selama dia kuat fatwa sesat pun msh umur msh sihat.tak percaya tnya MUNAFIK BUJUK.mesti dia kata Pork Nicy tu zuhud.ZUHUD la sangat.umah bini Pork Nicy ni besar dr umah rakyat marhaen.Golongan MUNAFIK dgn FASIK ni kompom la ke NERAKA walaupun pemegang KUNCI SYURGA.

    • WakKang says:

      …..dia orang tak risau iwan oii pasal Pok Nik depa tu dah pajak syurga untuk depa!!!! Orang lain tak leh masuk …puak Pok Nik jeee!!!!!

  4. WakKang says:

    Nik Aziz ni sebenarnya takut mati!!!!!
    Dia masih gak nak jadi MB tu hanya untuk jadikan alasan agar dia tak dimatikan kerana dia masih sibuk dan banyak perkara lagi yg dia nak buat kat dunia ni!!

  5. nik aziz pukimak says:

    dah la nyanyuk, pukimak pulak tu.
    kuang kuang kuang

  6. omega says:

    Elok juga jika psy buat persembahan selepas ceramah pas. Boleh jugak menghilangkan stress ahli pas selepas ceramah

  7. baba says:

    takut besok2 dia ingat anwar tu pompuan plak…..haru nik ajis ni

  8. tengkudin says:

    Jantan tino pun nik ajis dah tak kenal dah?? Teruk tul org tua ni.. Lebih kurang sama dgn aljuburi.. Hehehe

  9. Anonymous says:

    Raihan buat lagu hindustan khas untuk celakowan pork nick, ramai ke yang paham maksud lagu tu?? Aku rasa celakowan pork nick dan karpal sinki je yang paham kot..

  10. raplahjingaa says:

    Risau jugak aku dengan si tua tu…perempuan dia kata lelaki, lelaki dia kata perempuan….

    Aku cuma takut anwar ibrahim dah berjaya tarbiayah kan dia….niaya kalau jadi lagu tu.

  11. syaa says:

    ULAMAK TIDAK MUNGKIR PADA JANJI ADALAH ULAMAK SEBENAR.NIK AZIZ KATA MAHATHIR LETAK JAWATAN DIA PUN AKAN IKUT LETAK JAWATAN.DEKAT 10 TAHUN DAH MAHATHIR LETAK JAWATAN,NIK AZIZ BILA NAK TUNAIKAN JANJI MU??ULAMAK PENIPU PEWARIS PAS.

  12. Anonymas says:

    “kenapa orang Malaysia meminati lagu dalam bahasa yang tidak mereka faham”

    Biasanya peminat K-Pop tahu maksud lirik yang dinyanyikan, baru feel. Tak main la ajuk-ajuk. Jadi assumption Tuk Guru salah, he he he.

    Aku minat Amir Diab, lagi senang hafal kalau tau bahasa arab. Malah maksud lagu pun kita tau.

    • yeop says:

      nik aziz bercakap pun ramai yang tak paham..cakap putar belit lebih dari keling mabuk todi.. nik aziz nie peminat setia dangdut kelante jer..

    • Hamba Ar Rahman says:

      Anak dara aku..sangat minat kepada drama2 cerita korea…termasuk orang rumah sekali….dulu…aku selalu kutuk depa ni sebb buang masa tengok drama bersiri korea…orang kata…tak kenal maka tak cinta…aku memang tak faham kenapa depa suka sangat…satu hari…aku takder benda nak buat…lepas tu buka TV9…ada movie korea …jam 10 malam…rupanya tiap hari ahad ada movie korea di TV9….aku pun tengoklah..kebetulan takder benda nak tengok….then baru aku faham….cerita korea jauh lebih bermutu daru cerita Indonesia, melayu, hindustan, cina dan seangkatan dengannya….walaupun dia tidak sehebat cerita Hollywood (yang rata2 nya banyak menipu bulat2..contoh…dah jatuh banyak kali pun masih boleh bangun….tak sakit2 juga)….tetapi cerita korea..penghayatannya sangat bagus…cinematografi juga menarik…cerita nya lebih real….cinta yg ditunjukkan tidak mengada2…ekspresi wajah tidak berlebihan…orang2nya sopan…cara bercakap juga sopan…’very sweet’….kemudian tiada unsur iri hati atau dengki…watak2 antagonis tidak terlalu banyak atau berlebihan….setiap cerita ada diselitkan ‘moral of the story’…bukan setakat hiburan semata…(ini yg tayang di Malaysia, mungkin dah potong babak2 yg tidak elok)….tetapi aku pernah menonton drama Indon dan Melayu….banyak sangat watak orang2 yg busuk hati dan dengki….sungguh menyampah menontonnya…siap buat dengan lirik2 mata bagai….jadi perumpamaan cerita Korea ni lebih kurang menonton cerita zaman hitam putih…very sweet…now baru aku faham kenapa orang gila tengok cerita korea..wallahua’lam

  13. Topup says:

    cheh…harakah punya web cam cilako…aku post komen tak sampai sejam dah kena ‘ban’ , bacul punya web , kalau komen langsung tak bagi …..Puak2 ni sememangnya sangat takut dalam berhujah !

    • syaa says:

      itulah tahap kebebasan bsuara yg pas laung laungkan.puak dia boleh bebas bsuara tapi puak tak sehaluan dia tak boleh.cilako pas.perjuangan menipu rakyat jer la pas ni.

    • haprak (HAncur Pakatan RAKyat) says:

      ikut perangai majlis syura la tu, tegur sikit buang terus

  14. PASpartyNGOK says:

    Kita maseh ingat Nik Ajis gelar Dr M nyanyok. Tak ada org anggap Tun M ini terlalu istemewa, maksom atau kebal dosa.. pun.

    Tapi Tun M, nyanyok ke dia, tidak maksom ke dia… Beliau dlm usia selewat itu sebenarnya masih banyak menyumbang dan tidak berhenti dari mahu menyumbang.

    Pengalaman dan wawasan kedepan beliau dgn pemikiran yg tajam tidak dimiliki oleh banyak orang.

    Ye, memang sebagai manusia beliau ada berbuat kesilapan, khjilaf disana sini. Tapi dari Tun M kita akan dapat dengar pengakuan keatasnya bukan penafian yg berbelit2.

    Lain halnya dgn Nik Ajis yg serba betul tapi serba tidak benar.

  15. Mohd Taib Kamin says:

    Ketika berusia 82 tahun, ketika hospital menjadi rumah kedua dan menjadi doktor sebagai ‘sahabat’, rumah menghalau dan kubur membuka pintu, Nik Aziz masih lagi kemaruk untuk berkuasa. Nik Aziz masih lagi terus merapu. Nik Aziz masih lagi bersdelera untuk menjadi MB Kelantan. Lebih dari 23 tahun menjadi MB Kelantan yang GAGAL melaksakan amanah yang diberi oleh Allah SWT dan rakyat yang memberi mandat kepada Pas , Nik Aziz masih ‘tidak puas’ dengan nikmat yang diberi kepadanya. Malah Nik Aziz dilihat semakin sombong, angkuh dan riak sehingga berani mengambil kuasa Allah dengan menjamin syurga dan neraka kepada sesiapa yang mmenyokong atau menentangnya. Bebal sungguh mereka yang percayakan karut marut Nik Aziz selama ini. Nik Aziz mahu mati ketika menjadi MB Kelantan kerana kedudukan sebagai MB telah banyak menyelamatkannya dari diadili kerana ppenyelewengan2 dan ppenyalahguaan kuasa yang dilakukannya sebelum ini. Wallahualam.

    mtk

    • Topup says:

      Nik ajis punya falsaapah pemerintahan adalah hanya jadi MB kelantan dan hari2 bagi ceramah bagi org islam bergaduh antara satu sama lain , bab pengurusan semuanya diserahkan pada org lain sehinggakan pembangunan frasarana diserah bulat2 pada kerajaan persekutuan dan menyalahkan kerjaan persekutuan 100% bila tiada pembangunan di kelantan !

  16. Data Code says:

    Memangpun Nicki Ajis dan Nyamok.kalau tak nayamok takkan dikatakan Psy tu tak ada batang.

  17. gambus says:

    kalau betul laa nik ajis ulama , dia kena laa siasat dulu .. PSY ni adalah daripada puluhan bukti yang nik ajis ni kalau cakap tak pernah fikir akal pun , cakap hanya pakai kepala hotak politik kotor dia sepanjang masa je !!!

  18. tengkudin says:

    nik ajis..yang atas ni jantan ke tino???

  19. PASpartyNGOK says:

    Ternyata Nik Ajis memang perlu bergayut pada jawatan MB kelantan buta selamanya hingga keakhir hayat. Ini kerana dgn masih jadi MB, dia terus dipuja. Berjalan dgn pengiring dan hidup penuh protokol walau macamana munafik pun perkataan yg sering terpacul dari mulut dia saban hari.

    Bayangkan Nik Ajis bersara dari MB. Tak ada pengiring, tidak diraikan dalam majlis rasmi, hidup tanpa protokol… dan dgn kepandaian mentadbir dia bertaraf kampong, campur pulak dgn cakap merapu dia dari petang sampai kemalam, bersambong pulak esok hari… siapa akan dengar dia. Siapa yg nak hurmat dia. Org gila pun rasanya tak hingin nak pandang sebelah mata pada org tua tu. Kerana apa, kerana dlm solat tunggang tunggek dia…. kalimah suci pun boleh diberi pada kafir. Cuba bayangkan manusia jenis apa ini.

  20. mozart says:

    sejak ebby abadi masuk PAS itu yg buat pak nik tak nak lepas jawatan mana tahu kut ada rizki tambah cawangan.Mat Sabun tunggu peluang aje tu. Apa apa pun pak nik kerena cermin dirilah yg ambo tu dah tak relevan lagi.

    • jinkun says:

      pope benedict umur 85tahun pun dah bersara . Nikajis masih lagi nak pertahan jawatan. sampai ke mampus lah gila pangkat dan harta dunia. Ulamak ke tu???? kahkahkah. ALAMAK…kahkahkah

  21. msz says:

    Jangan libatkan bacaan quran.Walaupun tak tahu makna tapi dapat pahala membacanya. Jangan jadi fasik.Hukuman Allah SWT sangat berat menanti.Betaubatlah sblm terlambat.Aku bkn orang PAS tapi Orang mukin,Mempertahankan kesucian ISLAM.

  22. mek says:

    kuat mengutuk….apa2 pun nwar dan najib hampir sama…he he

    • jinkun says:

      tapi mungkin kote najib tak bengkok cm nuar dan najib tak main belakang…harammmm…kahkahkah. Mek mungkin suka main belakang psl kalau kat kelantan tak salah…kahkahkah

  23. bahlol says:

    Kita semua patut doakan NIK NAJIS mampus dan ULAR MAK pariah ini yang samdol lagi bahlol yang telah melabelkan orang UMNO kafir dan sekarang pulak Kominis adalah ULAR MAK haram Jadah yang kalau dia mampus jangan benarkan orang UMNO ziarah dia sal ziarah dia adalah haram sal dia anak haram jadah dan elok kita umat islam semua maki dia tiap tiap hari. I rasa dia dah dekat nak mampus pun anak haram jadah ni.

  24. LEGEND says:

    Kita semua patut doakan NIK NAJIS mampus dan ULAR MAK pariah ini yang samdol lagi bahlol yang telah melabelkan orang UMNO kafir dan sekarang pulak Kominis adalah ULAR MAK haram Jadah yang kalau dia mampus jangan benarkan orang UMNO ziarah dia sal ziarah dia adalah haram sal dia anak haram jadah dan elok kita umat islam semua maki dia tiap tiap hari. Lah ni pulak haram jadahn ni ada tanah kat RM10 juta . Yang Muskilnya dari mmana ULARMAK ni dapat duit sebanyak itu. So dia akan komen kita tengok apa pariah ni nak cakap.

Leave a Reply