Menu Utama

Lawatan PM Ke DJZ, Bila Anwar Nak Lawat Perkasa?

MEREMANG bulu tengkuk penulis melihat Datuk Seri Najib Tun Razak menyudikan diri hadir ke majlis sambutan tahun baru cina pertubuhan pendidikan cina, Dong Jiao Zong petang tadi.

Ia seumpama melihat Anwar Ibrahim datang ke majlis Perkasa!!

Dong Jiao Zong kita tahu sahajalah, bukan tahap pertubuhan pendidikan cina yang biasa, mereka lebih banyak menimbulkan kontroversi daripada menumpukan kepada perjuangan sebenar yang menjadi asas penubuhan pertubuhan tersebut – mengurus 60 sekolah persendirian cina di negara ini.

Sampai satu tahap pertubuhan ini kadang kala dilihat terlebih rasis dari parti rasis ultra cina (tapi berselindung di sebalik tag parti pelbagai kaum), DAP.  Malah, ada di antara pemimpin pertubuhan tersebut pernah ditahan dibawah ISA pun.

Pendek kata, Dong Jiao Zong selalu tidak sefahaman dengan kerajaan BN.

Tapi kunjungan Perdana Menteri ke majlis sambutan tahun baru cina pertubuhan tersebut, membuktikan apa pun tanggapan Dong Jiao Zong terhadap kerajaan BN sebelum ini (termasuk pentadbirannya), diketepikan Perdana Menteri untuk bersama-sama dengan penyokong pertubuhan tersebut (majoriti ahli DAP) meraikan tahun baru cina.

Ini kali kedua dalam tempoh seminggu Perdana Menteri masuk ke kubu pembangkang.  Baru sahaja Isnin lepas Perdana Menteri datang ke Pulau Pinang untuk tujuan sama walaupun ada ancaman keselamatan.  Maklum sahajalah, DAP, parti gangster.

Penulis menanti keterbukaan sama dilakukan oleh Anwar Ibrahim.  Agak-agak ada ‘telur’ tak Anwar datang ke majlis pertubuhan pro Melayu macam Perkasa?  Penulis tak rasa Datuk Ibrahim Ali ada masalah untuk menjemput Anwar, Anwar sahaja yang belum tentu berani datang.

Takut kena sepak ataupun dibaling telur, tapi takpalah, bodyguard ada pestol!!

Apa yang dilakukan Perdana Menteri ini adalah satu contoh terbaik gaya kepimpinan beliau yang perlu diberi perhatian semua lapisan masyarakat.  Perdana Menteri membawa mesej keamanan dan perdamaian, berbeza dengan pemimpin Pakatan yang tak habis-habis menganjur kepada perpecahan dan permusuhan.

Jangan berlainan pendapat sedikit, dah dicop ejen UMNO dan sebagainya.  Tengok sahajalah nasib bekas pemimpin PAS macam Datuk Dr. Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa yang ditendang keluar dari parti tersebut tanpa diberi peluang membela diri, kerana dicap ejen UMNO.






86 Komen to Lawatan PM Ke DJZ, Bila Anwar Nak Lawat Perkasa?

  1. raja kongkiak says:

    Anak jantan memang tak takut pada mana-mana jantan. Bukan jantan yang “inginkan jantan bila nak habaq dia memang jantan”..

  2. raplahjingaa says:

    Minta celah off topic skit,

    Kawan gay anwar senator Australia di halau balik oleh kerajaan…hehe aku suka sangat !! elok la tu…adala pondan kat KL makan hati hajat tak kesampaian…

    • EVLee says:

      Blogger OTB ada ternampak pondan yg mukanya macam tak bercukur 2-3hari kat Jalan Masjid India. Mungkin inilah salah sorang pondan yg frust tu… buat ‘demo’ cara dia…kah..kah…kah.

    • DataCode says:

      Naya,dah sedia KY..kena hantar balik lah pulak,,he he he

    • Gambus says:

      Padan muka kepada penyokong LGBT , yang pasti pemimpin PAS dan pencacai mereka mesti meroyan sebab pemimpin LGBT mereka dihalau kakakaka

  3. Alyabu says:

    Masaalahnya rakyat dah jemu dengan UMNO/BN..Apa yg BN nak tunjukkan hanyalah BELI RAKYAT DGN WANG RAKYAT..hanya dgn ubsh kerajaan saja baru benda2 busuk yg berbau sepeninggalan UMNO/BN dapat dihapuskan..acuan UMNO/BN selama 56 tahun sebenarnya telah gagal..yang berjaya hanya beberapa kerat kroni2 yang mengaut khazanah negara dan memaksa rakyat terbanyak membayarnya dari perkhidmatan monopoli mereka..cukuplah selepas anak Tun Razak, anak Hussin Onn pulak, kemudian anak Mahathir dan mungkin pulak menantu Abdullah Badawi..pencapaian orang melayu gagal dibawah UMNO..polisi UMNO memiskinkan orang melayu dan meletakkan pemikiran orang melayu dibawah tempurung supaya kuasa mereka berkesinambungan ternyata membuatkan separuh orang melayu memberontak..tiada indah lagi melayu dibawah UMNO..apabila kita UBAH kita dapat semangat baru untuk membina negara kearah yang lebih dinamik..kalah UMNO dikawasan melayu PAS yang menang..kalah MIC dikawasan campuran PKR melayu yang menang..kalah MCA, Gerakan dan PPP maka DAP yang menang..bolehkah kita anggap MCA cina baik DAP cina jahat..inilah ABU (akai bodoh UMNO)…

    • syaa says:

      takyah belit belit cakap la.yg gagal,pakatan haram gagal tunaikan janji.penipu..

    • EVLee says:

      Rakyat?… AKU pun rakyatlah. Cakap serupa mabuk… DAP-Lim & anak, PKR – Anwar anak-beranak, PAS – Nik Ajis & Kaum keluarganya..ni semua apa ke namanya?
      Yg pandai, tahu keupayaan, dapat menyesuaikan diri dan berusaha untuk mencapai kejayaan.
      Yg lapang dan senang hati sentiasa mensyukuri segala nikmat yg dikecapi.
      Yg malas dan selalu gagal, hanya mengharapkan kejayaan yg diperolehi melalui pertolongan orang lain.
      Yg gagal dan terus menerus gagal, menganggap kegagalannya disebabkan orang lain
      Yg terasa kurang dan selalu sakit hati, sentiasa melihat apa yg ada pada orang lain.
      Yg bodoh dan tidak mahu mengenali dan mengakui had dan kemampuan diri, akan terus berada dalam keadaan ‘kebodoh-sombongan’nya.
      Yg bebal, buat apa saja, kat mana saja, dibawah apa jua keadaan, akan tetap bebal.
      ABU – Alyabu Bebal Ungkal

    • Gambus says:

      rakyat apa yang kau cuba cakap ni , majoriti rakyat dah lamaaaaa menolak Pakatan DAPigs !!! … sudah lebih 56 tahun pemimpin Pakatan adalah orang yang sama memimpin tak mampu membawa apa-apa perubahan mereka mengamalkan kronisme dan rasuah !!! demokrasi kepala hotak kau laa

    • yeop says:

      ape benda yang nko cakap merepek alyabu. kott dah teringin sangat nak tukar kerajaan, buat ler kerja betoi2..janji kena tepati, jangan jadi putor alam, jangan jual nama rakyat negara ini.
      setakat temberang dalam blog orang kampung semua dah tak percaya, cam ner nak mentadbir negara kalau rakyat dan pengundi sudah menyampah dengan pakatan pembangkang.. nak kuat rakyat mesti undi BN… nak sejahtera undilah barisan nasional dlm pru13 nanti…

    • yeop says:

      ape benda yang nko cakap merepek alyabu. kott dah teringin sangat nak tukar kerajaan, buat ler kerja betoi2..janji kena tepati, jangan jadi putor alam, jangan jual nama rakyat negara ini.
      setakat temberang dalam blog orang kampung semua dah tak percaya, cam ner nak mentadbir negara kalau rakyat dan pengundi sudah menyampah dengan pakatan pembangkang.. nak kuat rakyat mesti undi BN (btg naik).. nak sejahtera undilah barisan nasional dlm pru13 nanti…

    • raplahjingaa says:

      Biar la alyabu dengan labu-labunya…

    • Waris says:

      Wahai Alyabu…, terjunlah kamu dengan alyabu-yabu aka labu-labu mu. Sesungguhnya kamu memang dah pekak, bisu dan tuli akibat terlalu banyak minum kencing Nuar.

  4. PASpartyNGOK says:

    PM pernah ke Naratiwat semasa daerah itu sedang bergolak. Nik Ajis keluarkan kenyataan buat pertama kali memuji kejituan hati seorang PM . Kerana jika beliau tidak kesana pun beliau bukan hilang jawatan atau hilang popularity sebagai pemimpin No. 1 Msia.

    Beliau ke Gaza dan kemana saja dlm misi berniat murni tanpa utk meraih apa2 dari sesiapa.

    Kita pernah melihat Pak Lah lebih alim dari DS Najib. Dlm bahasa Arab alim erti berilmu. Berilmu dlm perkara yg baik. Berilmu jugak boleh dikaitkan dgn yg tidak baik. Jadi alim tidak semesti baik belaka.

  5. PASpartyNGOK says:

    Ini bermakna kita tidak melihat PM sebagai individu muslim yg terlalu warak berbanding Pak lah.

    Tetapi bila waktu berlalu, terserlah sifat PM yg kelihatan lebih redha, yakin dan nampak saperti seorang yang miliki sifat keberserahan dirinya pada Allah yg tinggi.

    Beliau difitnah secara berterangan,malah isterinya juga. Tetapi kita tidak nampak tidak balas darinya kecuali redha yg tinggi. Beliau seolah2 memaafkan semua seteru baik seteru besar mahu pun kecil.

    • Hamba Ar Rahman says:

      Ya…saya bersetuju…DS Najib merupakan salah seorang pemimpin yang kelihatan berjiwa rakyat…samada beliau sengaja hendak memancing undi atau tidak..tetapi usaha beliau sangat dihargai…atleast…he tried to do something…tidak hanya beretorik…walaupun berasal dari keluarga kaya…beliau very modest…rendah diri serta tidak kelihatan angkuh…beliau sanggup mengaku kesilapan parti…sanggup juga memohon maaf…tekanan yang beliau hadapi boleh dikatakan sangat mencabar berbanding bekas2 PM yg terdahulu…kemelut politik yg beliau harungi berada di kemuncak dan sangat kritikal…tetapi..beliau tidak mudah melatah dan extreme dalam bertindak…beliau lebih memilih jalan tengah…dan bertolak ansur…beliau ketua negara…dan boleh bertegas dalam banyak hal..tetapi beliau mengamalkan sikap toleransi yang tinggi dan tanpa jemu meneruskan agenda transformasi…akhirnya..rakyat yg dungu juga akan membuka mata dan minda…kerana manusia itu lazimnya tidak boleh termakan budi…manusia yg normal amat mudah berterima kasih kepada budi…manusia yg tidak berterima kasih itu…sewajarnya dikategorikan satu spesis dengan dot….dot..dot…wallahua’lam…

  6. PASpartyNGOK says:

    PM nampak relax dlm semua hal tohmahan yg dikaitkan dgn dirinya. Selalu kita akan lihat sifat begini datang dari individu yg berpendidikan agama secara formal dari mula. PM yg kita tahu berpendidikan Inggeris bukan lulusan universiti Al-Azahar. Arwah bapanya Tun Razak ketika hanyatnya, dek kerana dikelilingi oleh orang barat, dilihat cenderung kearah cara bersocial orang barat yg lazim kedapatan dizaman itu. Tetapi tentunya dgn batas2 ketimuran yg boleh diterima masyarakat. Contohnya menghadhiri majlis tari menari dsbg yg terdapat dizaman itu.

  7. Anonymas says:

    Takpe…dia ada bodyguard. Kalau ada masalah kasi BENG! BENG! saja.

    Tak pun buleh ajak sorang ustard pas untuk bagi doa selamat. OK…OK…OK….OK ANWAR

  8. bujuk says:

    Majlis PERKASA pun Najib belum pergi, tapi 1 jemputan Dong Zhong bergegas najib pergi. Najib memang berani tapi tak cukup bijak…
    Aku nak tanya la… apa PERKASA dapat sokong Najib berbanding apa yg. Dong Zhong dapat bila jemput Najib(bukan sokong pun). Inilah PM melayu yg. pro cina walaupun sentiasa d malukan cina. Aku tak pasti apakah najib bodoh atau keliru.

    • Oya says:

      Ko yg bodoh dan keliru…haha

    • ku2 says:

      ko mana tau najib tak g majlis perkasa..ko ada join perkasa ke ..yang aku tau ko jugak yang cakap perkasa tu alat umno..jadi tak timbul masalah kalau najib nak jumpa perkasa ke tidak sebab perkasa ngan najib tu macam abg adik..ko agaknya kalau najib berak ke kencing pun mesti ko politikkan yek..tapi peliknya masa nuar g melawat pompuan cina kat bilik seap menyondol tu ko tak kata plak nuar pro cina..heheh..bodoh sangat la ko bujuk..cukup2 lah bodoh tu..simpan untuk anak2 ko sikit..

      • bujuk says:

        hahaha… hang punya ayat tu pun menunjukkan hang taktau Najib dah p majlis PERKASA ke tidak. Tapi 1 m’sia tau Najib p rai CNY Dong Zhong. Aku ingat lagi pemimpin UMNO menafikan perkaitan dengan PERKASA walaupun ramai ahli umno masuk perkasa. Nazri Aziz pernah cabar PERKASA bertanding pilihanraya dulu bila IA hentam UMNO.
        Tapi aku nak bagi tau la….Najib tak berani datang majlis PERKASA takut MCA dan MIC tak percaya pada UMNO lagi sebab sifat perkauman teruk PERKASA. Itu pun PERKASA masih nak undi MCA dan MIC.

        • EVLee says:

          Tentulah Umno nafikan sebarang kaitan dengan Perkasa sebab Perkasa adalah sebuah NGO yg boleh bertindak berdasarkan matlamat dan tujuan penubuhannya. Sebagai NGO, sesiapa sahaja yg memenuhi syarat kemasukan boleh menyertainya. Sebagai NGO, ia boleh menyokong mana2 pihak yg sesuai dengan matlamat perjuangannya. So?

          • bujuk says:

            PERKASA keliru… menyokong parti yg. tak PERCAYA/benci pada mereka. Najib pun tak berani umum UMNO bagi laluan pada PERKASA d Pasir Mas dan Kulim yg. menjadi kws. presiden/t.presiden perkasa. Kalau PERKASA tak bertanding d P.Mas dan Kulim bolehlah d katakan PERKASA dah jadi PONDAN.

          • raplahjingaa says:

            laaaa….itu hak depa la bujuk, PERKASA adalah NGO, macam jugak SUARAM, PERKASA ada wakil di parlimen dan SUARAM pun ada wakil di parlimen ( DAP/PKR/PAS ). Siapa pun boleh bertanding di Pasir Mas, waima hang pun boleh, asal cukup syarat.

            Apa yang hang cuba nak terangakan ni bujuk ?? cuba hang cerita…

          • gambus says:

            makin angau pulak aku tgk bujuk ni , hanya sebab DS Najib pi majlis CNY terus jadi sawan babi .

            apalaa yang kau nak sampaikan bujuk , dengan kata-kata kau pasal NGO Perkasa ni .. aduhhh

            Yang aku tgk NGO pro murtad yang disokong Ambiga ni yang diangkat dan dijunjung oleh PAS

          • bujuk says:

            lu fikir la sendiri…hahaha

        • Gambus says:

          cakap guna kepala lutut inilaa jadinya , dari cakap kau memang dah akui UMNO sendiri taknak berkait dengan Perkasa .. hahahaha ini menunjukkan sokongan Perkasa kepada kerajaan bukanlah sebab UMNO tapi keinginan Rakyat hahahaha

          Bila masa pulak Najib ada menolak jemputan Perkasa bujuk , kau ni kalau tak menipu dan memfitnah memang sama dengan pemimpin PAS

          • bujuk says:

            hahaha… bila pulak aku tulis Najib tolak jemputan PERKASA? hang ni meroyan teruk sangat. Aku nak tanya hang la… apa peruntukan/bantuan yg. umno/bn bagi pada PERKASA berbanding Dong Zhong?

          • raplahjingaa says:

            laaaaa…hang pi la tanya ROS minta audited acount, by the way bujuk apasal susah sangat DAP nak hantar laporan pemilihan perwakilan pada ROS ??

            Depa malu kot…1800 undi pun boleh silap kira sampai 500 undi lebih !!

          • Gambus says:

            tu laa aku tanya kau , yang kau melalak macam anjing kata Najib tak pernah datang majlis perkasa apakejadahnya ???

            tu yang aku tanya kau ada kee Perkasa jemput dan ada kee najib tolak jemputan Perkasa ??? jadi sebab kau melalak macam nik ajis kat sini mmg tak bersebab pun .. makin sewel lakk aku tgk kau ni

          • bujuk says:

            Aku tanya k.ROS… dia tak tau apa-apa, tak campur tugas Najib katanya hahaha…

    • yeop says:

      yang mike sebok sangat apahal.. kott yea tak puashati, laporkan saja kat haramkah daily .. kat sini tak der sape nak percaya cakap mike bujuk..

      parlimen dekat sgt nak bubar, hadi dah panas perut asyik nak kayo jer, cakap pun dah lontang lereng, patut ler penyokong pas ramai dah lari..

    • anakbochek says:

      Frankly speaking, Anwar takkan berani pergi majlis Perkasa. Sebabnya. Dah tentu press ramai yang datang dan dah tentu ada di kalangan orang press yang simpan dendam nak tanya soalan2 cepumas. Adakah Anwar boleh melenting dan marah2. Dah tentu tidak sebab ini majlis orang dan pastinya orang Perkasa akan provoke Anwar untuk menjawab.

      Lagi satu sebelum Anwar bukan mulut nak berpidato (kalau orang jemput bagi pidato lah) berbondong2 orang akan keluar dari dewan. Orang kalau ada masalah moral biasanya tak berani nak pergi majlis2 orang yang bermoral.

      • bujuk says:

        Hang tau tak NAJIB tak berpidato d majlis Dong Zhong, kurang pasti tak d jemput atau tak berani. Dia p makan2 je.. sedangkan Anwar yg. datang selepas itu d sambut dengan ucapan presiden Dong Zhong.
        Nak jemput Anwar pun takut, hang buat andaian Anwar pulak tak berani. Nanti kalau langgar majlis PERKASA korang kata takda adab pulak. Anwar bukan macam Najib, taktau ukur populariti.. tak kenal audien, akhirnya malu sendiri.

        • raplahjingaa says:

          laaaa itu majlis orang, tak kan nak pi naik stage buat pidato !!! hang ni bujuk nampak sangat hang tak reti nak bercampur !!

          Anwar ada pi ke sambutan CNY di penang ? kan dia rakyaat negeri pulau pinang jugak ?? dan semua rakyaat PP di jemput hadir…

          haahahaha….anwar kelam kabut pi majlis tu bila tau najib menghadirinya…hang jer yang tak tau bujuk !! anyway…hang pa yang hang tau ?

          • bujuk says:

            hehehe… PM p majlis yg. ribuan hadir tak berceramah macam 1 penghinaan tau, kecuali beliau sendiri minta d kecualikan takut takda sambutan.

        • Gambus says:

          bangang betul bujuk , yang kau suruh berpidato kat Majlis CNY buat apa??? ..

          Lepas tu nak cite pasal Perkasa hahahaha , memang tak berani laa kaki liwat dan kaki pelacur tu nak berhadapan dengan Perkasa beb

  9. bujuk says:

    Aku tunggu jugak… kalau PERKASA berani jemput Anwar. Biasanya talibarut umno tak berani jemput musuh UMNO. Zaman paklah jadi PM, tunM tak boleh pergi majlis2 umno hatta perhimpunan agong umno. Sebab tu tunM marah sangat paklah, sampai paklah pencen tunM duk bilang keburukan paklah.
    Aku rasa Anwar takda masalah p majlis PERKASA, yg. bimbangnya ahli PERKASA berubah arah sokong PR je bila dengar pidato Anwar.

    • Oya says:

      Imaginasi bodoh seorang pencacai munafik PR. Hati dh hitam legam..tobat pun dh x nak si pencacai nih..kesian..

      • Topup says:

        yakin sangat hujah kau bujuk ?Anuar tu kenal hang ka . Aku rasa hang ni gempaq kelin saja . Hang tu dah taksub dengan anuar , hang pi la tengok ceramah anuar dan ambik gambar dan balik mai post dlm ni , kami nak tengok

    • ku2 says:

      nuar mana nak g jemputan perkasa..sebab dia lebih suka g jemputanj pompuan cina..ko ni bodohnya..tu pun ko tak tau..kata dah kenal sangat ngan nuar tu..tapi peel dia pun ko tak tau lagi..tau tak sebabnya apa..sebabnya ko bodoh..dah tua bodoh..hina siot..

    • StinGray says:

      Baru selangkah budak kopi dia pi balai Polis, si Aljubs ni dah 2 jam sampai ke kedutaan Turki terketaq-ketaq ketakutan….kalau lah PERKASA antar surat jemputan, aku rasa si Aljubs ni sebulan dok kat Tel Aviz….

    • bujuk says:

      bila Ibrahim Ali nak jemput Anwar.. takkan tunggu lepas PRU13. Bila 1x lagi IA melompat… hahaha.

      • EVLee says:

        Sesiapa yg sihat dan kaki kuat, boleh melompat. Bukan macam pakcik hang si kapal karam, duduk atas wheelchair…yg tu tak boleh melompat dah.

      • anakbochek says:

        Ibrahim Ali akan jemput Anwar lepas dia jadi PM besok (kalau jadi lah, dari 2008 kata nak jadi PM masih tak dapat2 lagi).

        • Gambus says:

          sebenarnya pelik aku tgk pencacai bujuk ni , inilah jadinya kalau asyik nak menipu dan cakap berbelit-belit ..

          DS Najib terima jemputan Dong Zhong dia boleh buat fitnah sebagai menunduk pulak .. lepas tu boleh buat fitnah lain kata DS sebagai pro cina .. adduhhhh sawan babi jadinya bujuk ni .

          Tapi dalam masa yang sama suruh Perkasa jemput Anwar pulak … sebelum ni otak penipu bujuk samakan jemputan tu sebagai menunduk .. hahahaha terbelit-belit weeiiii

    • DataCode says:

      Pidato Anwar yang paling popular,seminggu-seminggu ke? dua minggu,,aku lupa lah beb..tu kat kg Buah Pala

    • Gambus says:

      memang hebat kaki penipu bujuk ni , boleh tahu Anwar takde masalah nak pergi Majlis Perkasa … merengek bujuk sebab PM pergi jumpa depan-depan puak anti Melayu yang ramainya adalah ahli DAPigs hahahaha , DOng Zhong tak jemput kaki penipu Nik ajis , terus hilang akal

      • Topup says:

        betil tu , pencacai bujuk ni yg jeles sebab anuar tak di jemput ke mana 2 majlis yg besar , bukan takdak jemput dia , tapi ramai takut kalau jemput nanti takdak org nak mai …membazir makanan …aku rasa la ni…buat kenduri pun fikir 100kali nak jemput anuar !

      • bujuk says:

        tu la pasal… baca utusan semata. Hang tau dak d majlis dong zhong tu Najib p melantak je sedangkan semasa Anwar p presiden dong zhong tu bagi ucapan. Kalau jadi pemimpin takat nak makan baik jadi lembu… sorry, kasar sikit. Dah habis baik rasanya perumpamaan tu.

        • raplahjingaa says:

          hahaha…bujuk lepas kan geram !! biarkan jer….

          Bujuk hang marah tak bapak gay Australia di halau balik oleh kerajaan ?? tentu hang marah kan ??

        • Gambus says:

          aduhhh itulah bila kaki penipu bujuk bercakap bercakap , bujuk sendiri akui Dong Zong anti Melayu , sekali bila anwar datang dan diberi ucapan oleh penipu ijazah Presiden Dong Zong tu terus naik bangga pulak .. tula kau bujuk aku dah tahu puak anti Melayu macam dong zhong ni memang bangga dengan anwar weii tak terkeut aku , sebab Pemimpin PAS/PKR dan pencacai mereka ni memang taraf lembu sanggup jual agama dan bangsa hahahaha

          Cuma aku terkejut keberanian DS Najib berjumpa puak anti Melayu daripada DAPigs ni , memang hebat !!! Menunjukkan kepada puak racist Dong Zhong , orang Islam ni tidak racist

          • bujuk says:

            jelous la tu…

          • Hamba Ar Rahman says:

            Apalah hang ni Bujuk….DS NAjib tak bagi ucapan pun jadi hal kat hang…aku tak pernah pun terfikir itu isu besar…tapi bila hang dah sibuk2 bising2 kat sini..aku fikir…eh..eh…mesti kena berucap ker….ooo…payoh la lagu tuh…macam orang hadiri majlis perkahwinan…tak berucap pun tak salah rasanya..ntahlaa…aku tak pasti protokol nya lagu mana….

  10. baba says:

    anwar mana berani pergi ke perhimpunan perkasa, manusia dayus dan pengkhianat bangsa mcm tu hanya berani berhimpun dgn golongan pengkhianat saja

    • StinGray says:

      Seronok betul kalau Aljuburi berani pi perhimpunan yang PERKASA anjurkan…boleh lah PERKASA tanya dia face to face, mana Jam Omega??…siapa nama sebenar China Doll tu???…mana lagi best Shamsidar ke Jijah???…diantara Sukma dgn Saiful mana yang lagi umphhh???…rambut palsu yang Nalla tlg belikan dulu ada lagi ke???…

    • bujuk says:

      Macamana nak P, PERKASA nak jemput pun tak berani… cakap je berdentum-dentam, 1 surat pun tak berani jemput.

      • jinkun says:

        PERKASA tu NGO yg memperjuangkan bangsa melayu…PERKASA tak minat pun nak jemput pengkhianat bangsa melayu…demi undi kaum kafir sanggup gadaikan keistimewaan melayu yg termaktub dalam perlembagaan.

      • DataCode says:

        Anwar mana weh!! Kalau Anwar (B.A.B.I) rasanya taklayak untuk menjadi tetamu PERKASA,buat habis KY.

      • Gambus says:

        sapa berminat nak jemput kaki liwat , kaki pelacur dan bakal PM korang yang sanggup jual bangsa dan agama .. hehehe terhegeh-hegeh pencacai PAS ni

      • bujuk says:

        macam SIPUT BABI la korang ni, habis daun dia makan tapi bila sentuh sikit menyorok dalam cengkerang… sekejap cabar suruh datang, bila suruh panggil kata tak layak pulak.

        • raplahjingaa says:

          Hang ni bujuk…dah tak reti nak bezakan apa tu NGO dan apa tu parti politik…tu la asyik dok nga-nga mengadap harakah jer pagi petang siang malam.

          • bujuk says:

            Tak payah menyorok belakang NGO la bro.. takut kata takut, jangan meroyan.

          • Jinkun says:

            biasa la si bujuk tu semua anggap sama kalau tak sokong depa. bila tak menyebelahi depa semua letak kat UMNO, org cina sambut CNY pun salah UMNO…kahkahkah. akai ada kaa!!!!

        • Gambus says:

          nilaa pencacai PAS bujuk , melalut macam sawan babi .. buktinya anwar sepun tak layak , kalau nak datang mai laaa , takkan diterima kaki liwat dan kaki pelacur macam anwar ni ..

          Tidak seperti DS Najib , hinggakan Dong hong yang racist dan anti Islam seperti DAPigs dan disokng oleh PAS/PKR sendiri akui kehebatan musuh mereka dengan menjemput DS Najib kekekeke

          • bujuk says:

            hahaha… sebenarnya Najib hantas utusan minta DJZ jemput dia dengan berbagai tawaran. Macam tunM dulu bayar pelobi untuk jumpa presiden Amerika. Bukan Bush nak jumpa sangat pun..
            hehehe… agaknya la.

          • anakbochek says:

            Sama macam Nik Aziz pergi rumah Karpal untuk sambut besday dia la kan. Agaknya Pok Nik pun hantar utusan minta Karpal ajak sambut besday rumah Karpal. Ohh… tidak dilupa, Pok Nik juga pernah menghadiahkan sebiji kek kepada Yang Mulia Bishop Sebastian semasa Nik Aziz melawat Pulau Pinang.

          • Hamba Ar Rahman says:

            Patut pun makin lama makin pening aku baca posting hang…banyak main agak agak jer…hahahahaah

      • raplahjingaa says:

        Bujuk hang macam frust jer PERKASA tak pernah jemput gay tua tu pi majlis apa pun….PERKASA dah tak suka…hang nak marah apasal ???

        • Gambus says:

          kita boleh tgk kepala otak penipu bujuk ni , bila Perkasa tak jemput Anwar dia kata Perkasa tak berani .. Tapi bila Dong Zhong jemput DS Najib dia berbelit-belit dan menipu kata konon DS Najib menunduk pulak kakakakaka

          kalau dah otak penipu macam pencacai PAS ni , cakap pun dah berbelit-belit !!! asyik sangat nak menipu

        • bujuk says:

          Nak marah buat apa pada PERKASA, cumanya aku HERAN korang kata ANWAR takut nak hadir majlis PERKASA. Sedangkan UMNO yg. takut kalau ANWAR p majlis PERKASA.

  11. DataCode says:

    Anwar kalau diberi tawaran jumpa PERKASA tak bersungguh mana dia,kalau diberi tawaran jumpa yang kena halau balik ke aust tu, rasanya paksa orang beli tiket kapal terbang.

    • Gambus says:

      kalau kita tgk anwar hanya akan berjumpa dengan pejuang LGBT terutama daripada luar negara , sampai melalak pemimpin PAS , PKR dan DAPigs semua bila pemimpin LGBT mereka dihalau daripada Malaysia .. hahahaha padan muka !!!

    • bujuk says:

      betul la tu… tak macam Najib, 1x jemput je terus bergegas p melutut pada Dong Zhong siap dengan tawaran2 lumayan.

      • raplahjingaa says:

        ahak !! hang orang kuat dong zhong ke bujuk ?? hang ke keluarkan kad jemputan untuk dong zhong ??

        hehehehe…agak-agak la bujuk, semangat fitnah hang dah makin terdesak niii…

        siannn…

        • Gambus says:

          macam sawan babi bujuk jadi nya dalam artikel pasal DS Najib pergi rumah terbuka Dong Zhong ni hahaha lawak aku tengok .. huru hara pencacai Pakatn jadinya

      • Gambus says:

        fitnah lagi dia pergi cite pasal melutut pulak , memang kalau tak menipu dan memfitnah bukan lah sah ahli PAS !!!

        • DataCode says:

          Hang sume tak tahu,yang pemimpin pas dari kalangan wanita sumenya bisu,,nak besuara tak leh sebab suara wanita aurat..kih kih

          • raplahjingaa says:

            Wanita PAS, depa tukang usung bendera DAP jer, pi mai, pi mai, siannn..

          • anakbochek says:

            Sapa kata muslimah PAS bisu? Ini yang buat saya marah ni. Bukankah mereka sudah jadi “cheerleader” semasa menunggu keputusan perbicaraan Anwar dalam kes Liwat V2.0.

      • bujuk says:

        Utusan tulis Najib catat sejarah PM pertama hadir majlis DJZ. Kenapa PM sebelum ni tak layan tuntutan2 DJZ tapi Najib tak cukup kaki dengan 1x jemputan. Ia umpama Najib memang tertunggu2 untuk jumpa DJZ..

        • anakbochek says:

          Tuntutan apa tu Bujuk? Takkan setakat datang sebagai tetamu tu dikatakan melayan tuntutan.

        • Jinkun says:

          jadi hang pun sokong la segala tuntutan yang dibuat oleh DJZ ni bujuk…hahaha…ternyata hang pembela kaum cina dgn tuntutan yg melampau, bukan najib. Kalau hang tak bela depa mana mungkin hang nak pertikai tindakan kjaan tak melayan kerenah DJZ. tak gitu???

Leave a Reply