Manifesto Lama Pun Lunyai, Ada Hati Nak Perkenal Manifesto Baru

Oleh: Adamyan (February 19th, 2013) [Adamyan,Utama][59 Comments »]

manifesto_tipu

DENGAN lemah lembut dan terkemut-kemut, Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli petang tadi mengumumkan bahawa Pakatan Rakyat akan terkehadapan berbanding dengan BN apabila membentangkan “Manifesto Rakyat” minggu depan dalam mempersiapkan parti pembangkang menghadapi pilihanraya.

Fuuhh..dahsyat wa cakap lu, Pakatan Rakyat perkenal manifesto pilihanraya ooii.

Confirm majlis memperkenalkan manifesto besok tu diadakan dengan penuh gilang gemilang di tempat yang mahal dan berstatus tinggi.  Silap-silap, ada roket angkasa (sumbangan NASA), turun dari bulan membawa skrol yang terkandung di dalamnya Manifesto Rakyat ini.

Lampu jangan cakaplah, bercahaya-cahaya dengan pelbagai kaler.  Semua pemimpin Pakatan Rakyat akan berada di atas pentas, megah memegang Manifesto. Anwar lebih bergaya, muka confident, yakin, bersemangat memperkenalkan manifesto, diiringi pulak kemudiannya dengan ucapan berapi-rapi yang hanya dia seorang faham.

Ya, ramai orang hanya kagum dengan gaya Anwar bercakap, bukan isi yang dicakapkan.  Buktinya, kalau ikut cakap, Selangor hari ini sudah menjadi negeri super duper maju, bangunan bukan mencakar langit tapi mencakar planet, lampu neon bukan buat terang jalan tapi terang kandang kambing sahaja, maju tak maju, kaya tak kaya.

Tapi itu kalau ikut cakaplah. Masalahnya, mana ada pembangunan berlaku sekadar bercakap!!!

Percayalah, gilang gemilang pelancaran Manifesto Rakyat ini pun akan kekal setakat itu sahaja, pelancaran.

Seperti mana yang berlaku sebelum ini, Pakatan haram memang hebat tang pelancaran, tapi bila tiba perlaksanaan besok, nasib manifesto itu nanti lebih kurang sama dengan semua manifesto negeri-negeri Pulau Pinang, Kedah dan Selangor tahun 2008 dulu.

Manifesto tinggal manifesto, malah ada pulak kenyataan dari Menteri Besar Selangor si Khalid gagap yang menjadi quote of the year sehingga sekarang, “Manifesto Bukan Perjanjian”!! Lihatlah macam mana berani pemimpin Pakatan menipu rakyat terang-terang.

Penulis sengaja tak sebut Kelantan sebab PAS negeri itu tidak ada dokumen yang layak dipanggil manifesto, ia lebih kepada statement yang tidak boleh nak diukur pencapaiannya.  Contohnya macam meningkatkan rohaniah, insaniah dan yang seumpama dengannya, nak ukur macam mana semua tu?

Nasihat penulis kepada rakyat, bersedialah untuk ditipu sekali lagi dengan pengenalan Manifesto Rakyat ini nanti.

Tahun 2008 dulu, kita tidak ada contoh untuk dibuat perbandingan, tidak ada kerajaan DAP, tidak ada kerajaan PKR, yang ada hanya kerajaan PAS, di Kelantan.

Berbanding sekarang, setelah 5 tahun, banyak yang nak dicakapkan tentang kegagalan puak-puak ini sebagai pemerintah.  Janji banyak tak tunai, rakyat saman kerajaan negeri (belum pernah berlaku dalam dunia), janji kalau ada yang dilaksanakan pun tak menyeluruh, bukan semua dapat (air percuma).

Tapi jangan terperanjat, dengan semua kegagalan itupun, Anwar masih ada hati nak lancar Manifesto baru!!!  Memang betul kata orang, Anwar muka buntut, dah tak kenal segan, dah tak kenal malu.

Rakyat perlu ingat, ini Manifesto (apa pun namanya) tak boleh pakai sebab yang buat janji tu (Pakatan Rakyat) hantu, tidak wujud dan berdaftar secara rasmi.  Mana boleh percaya orang/pertubuhan macam ini!!

Berbanding pulak dengan UMNO/BN.  Di bawah pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, janji dilaksanakan tanpa menungu manifesto, buka mulut jalan, buka mulut buat, buka mulut bina.  Tak banyak kong kali kong langsung.

Ada 59 Comments setakat ini.

  • tengkudin
    February 19th, 2013 at 10:54 PM

    pakatan kan suka kosong!! kosong! kosong..hehehe

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 11:17 PM

    “Saya mungkin telah salah gunakan istilah ‘harga tunai’, ‘harga istimewa’ dan ‘harga kontrak’, tetapi saya perlu akui saya bukan seorang akauntan,” kata Mahathir kepada Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Ahmadi Aswani.
    Dasar penipu…. bekas MENTERI KEUWANGAN tak tahu ‘harga tunai’,’harga istimewa’ dan ‘harga kontrak’. Malah dia kata masa dia bagi kenyataan tersebut mungkin dia seperti budak sekolah. Teruk sangat dah penasihat UMNO ni…

  • randomsee
    February 19th, 2013 at 11:21 PM

    aku pun konpius…dgn PR ni, lepas pelancaran nanti…setiap parti pula akan melancarkan manifesto sendiri….

    last2 bila semua janji jadi bangkai, salahkan UMNO dan BN….

  • gambus
    February 19th, 2013 at 11:42 PM

    Pakatan sendiri dah umumkan sebelum ini bahwa manifesto mereka bukanlah satu janji yang perlu dituntut !!!

    Jadi rakyat boleh nilaikanlah , sedangkan janji sebelum ni bukannya pernah buat pun .. habis rakyat dihumban , cukai dinaikkan sampai membebankan rakyat .. takde satu benda baik pun yang pernah puak Pakatan DAPigs ni buat !!!

  • baba
    February 20th, 2013 at 12:13 AM

    biasala, dia kan kata manifesto bukan janji pilihanraya….jadi dia akan buat manifesto yg memang tak kan terlaksana pun.

  • StinGray
    February 20th, 2013 at 12:23 AM

    Aku dengar PR janji akan laksanakan Hudud kalau menang PRU ni….tapi tak sure lagi Hudud versi PoP Nicky atau Hudud versi Hardy Boroi…

    Tapi mengikut servey Hudud versi Hardy lebih disenangi oleh AnuWar dan lebai2 kulup PAS…sebab ada chance la nak liwat bini tanpa rasa bersalah…

  • rajakongkiak
    February 20th, 2013 at 12:38 AM

    yang pasti yang akan dibentangkan adalah “menu”sahaja.menus yang selama ini hancus!tak sedap langsung.

  • Anak Didik KUIN
    February 20th, 2013 at 12:53 AM

    Yang pertama yang ada dlam menifesto ialah harga barang akan diturunkan, terutama harga minyak, harga kereta, harga gulakopi dan berbagai lah…..

    Menifesto PRU12 pun kosong kosong kosong belaka….ha ha ha

  • Azman Fi
    February 20th, 2013 at 1:01 AM

    Bujuk kau akhirnya yg aku nmpk bodoh,bila apa yg kau cuba gmbrkan Tun itu bodoh. Nak perli ? Kau ingat,Tun selama ini hanya bercakap saja ?Kau tahu skrg ini,Wawasan Tun sedang dinikmati dan satu dunia dapat merasa dan melihat… Siapa pemimpin Pakatan Hantu yg kau bangakan ? Anwar Muka Buntut?Nik Aziz ? Hadi Awang ?Karpal ? Mamat Sapu ? Kalau ini memang tak sekolah, kau tahu tak sekolah,bukan budak sekolah,HANCUSS

  • Anak Didik KUIN
    February 20th, 2013 at 1:03 AM

    Aku niiii… anak didikkuin Kedah. Dalam manifesto PRU12 PAS Kedah baguih punya dok janji. Termasuklah janji nak bantu sekolah ugama rakyat. Alih-alih…bantuan sekolah ugama kemana apa kemana. Gaji syaf Maktab Mahmud pun jadi kelangkabut.

    La ni ada pulak duit bantu KUIN. Katanya berjuta jugak lah. Tiba=tiba, Rektornya Jamil yang dilantik Ustaz Azizan jadi pelahap. Semua duit bantuan Kerajaan Negeri masuk akaun KUIN Holding. Tipu helah urusniaga berjalan rancak, sampai gaji staf jadi kelangkabut. Duit Tabung Haji, KWSP, hutang kereta, rumah dan lain-lain yang telah dipotong dari gaji tidak dibayar. La ni hampir 300 kakitangan tak puas hati. Hari ini berlaku upacara penyerahan memorendum menyatakan ketidakpuasanhati kakitangan kapada MB Ustaz Azizan. Pi baca dala BERITAKUIN.BLOGSPOT.COM.

  • EVLee
    February 20th, 2013 at 2:09 AM

    Menu ….? Alamak Boss… teringat saya pada sebuah kedai makanan di sini. Kedai cantik, menunya bagus … Boss orderlah ikan masak pedas ke… ikan masam manis ke…. ikan tiga rasa ke…. rasanya semua sama… kih … kih …kih

  • EVLee
    February 20th, 2013 at 2:15 AM

    Kita juga percaya pada hukum keseimbangan… Depa cuma cerita yg turun, yg naik tu depa tak cerita. Apa Boss…? Yg tu kita semua tahu… Anuwek punya barang memang selalu naik …kah…kah…kah

  • Airy
    February 20th, 2013 at 2:57 AM

    Azman: biarkan la dia, dia celik mata ja da tgk negara maju tak kena mcm dlu, mmg tak sedaq dek untung…elok dia kena skali mcm saiful baru tau langit tinggi ka rendah..haha

  • mRsTURDY
    February 20th, 2013 at 8:19 AM

    BUkan kosong jer…PEM0H0NG BESAR!!!muahaaa!!DEpa nak bohong apa pulak x tau lah…!

  • anakbochek
    February 20th, 2013 at 9:05 AM

    Terbaik bos. Kalu ada turun mesti ada naik. Kes Anwar pulak, kalau sudah “tadah” dia mesti “terjah”.

  • Mohd Taib Kamin
    February 20th, 2013 at 9:20 AM

    Manifesto Pembangkang BUKAN janji. Itu kata pembangkang dan telah pun mereka dibuktikan. Pakatan Haram ini tidak terikat dengan janji2 yang mereka hamburkan. Bagi PR yang penting rakyat MESTI DITIPU dan DIBOHONGI kerana mereka berpendapat rakyat Malaysia mudah di tipu dengan janji2 kosong. Itu sebab mereka menggunakan singkatan PR untuk ‘persetubuhan haram’ mereka yang jelas membawa erti PENIPU RAKYAT. SOALNYA : Adakah majoriti rakyat boleh menerima MANIFESTO Penipu Rakyat untuk PRU13 kelak? Jika masih ada lagi rakyat yang memberi sokongan kepada PENIPU RAKYAT ini bererti mereka adalah dalam kelompok paling BODOH dan menghina diri mereka sendiri kerana ditipu buat kali kedua. Wallahualam.

  • MAH
    February 20th, 2013 at 9:25 AM

    macam mana pulak manifesto BN untuk majukan sabah dari belenggu kemiskinan? dah berpuluh tahun infrastruktur sabah jauh daif berbandingan dengan malaya tetapi sabah adalah antara negeri penyumbang utama pendapatan negara.
    bukan nak kemudahan canggih cukup lah jalanraya elektrik dan paip, itu pun tak boleh ke BN??

  • Topup
    February 20th, 2013 at 10:00 AM

    nik ajis , hadi , nuar tak dak harga langsung …buang ke laut jer

  • bujuk
    February 20th, 2013 at 10:31 AM

    Aku bodoh takpa sebab bukan bekas menteri keuwangan(MK)seperti tunM. Patut la negara rugi berbilion ringgit setahun, rupanya MK taraf budak sekolah. Wahai rakyat m’sia, apakah kita perlu bagi undi pada MK taraf budak sekolah untuk urus ekonomi negara kita? Ini pemimpin terhebat UMNO sepanjang zaman.. kalau takat Najib aku tak tau dia kenal ekonomi taraf siapa pulak, harap tak kurang dari budak tadika. Sebabnya hari2 dia tabur duit.. mana datang tak tau.. yg. kena bayar nanti rakyat m’sia jugak bukan parti umno/bn yg. bayar.

  • nenek kau
    February 20th, 2013 at 10:40 AM

    Pendeta Kristen yang paling sinting masuk islam ,jawapan yang di kira tepat dalam dakwah umat ….
    Ketua gereja seluruh indonesia /masuk islam dalam….
    pendeta masuk islam .youtube

  • Tasyahud Akhir
    February 20th, 2013 at 10:58 AM

    Bujuk patut ko quote sekali soalan peguam dan soalan hakim serta jawapan Tun selepas tu.
    Aku tak pergi mahkamah jadi “tak tahu” cerita ni.

  • ElectroMagneticPulse
    February 20th, 2013 at 11:20 AM

    tu la gaya bebudak PR bro…
    entah mane2 sumber dia dapat.. pastu duk cite berapi-rapi kat orang. hahaha.

    terimakasih kepada Tum.M sebab berjasa memajukan negara dan ekonominya ke tahap yang membanggakan. cume Tum.M masih tak berjaya tukar minded segelintir melayu tongong tak reti bersyukur macam si-bujuk ni…

  • ElectroMagneticPulse
    February 20th, 2013 at 11:22 AM

    yes… sumbat dalam botol dan buang ke laut…

  • ElectroMagneticPulse
    February 20th, 2013 at 11:27 AM

    manifesto buat sedap telinga nak dengar je… sape yang akal pendek je pecaya dan undi PR.

  • ElectroMagneticPulse
    February 20th, 2013 at 11:37 AM

    sory lari isu sikit…
    lepas ni jangan bgi gelaran tok guru kat pok nik dgn hadi lagi..bgi kat Anwar sesumpah pula ye…
    _______________________________________

    Anwar Ibrahim had finally blurted out loud that he has no respect, no regard whatsoever towards PAS leaders. “Hadi Awang knows nothing!, Nik Aziz just follow along with everything and anything as it goes,” were among Anwar’s words as he spoke to 1,500 PKR supporters during the party’s Chinese New Year dinner on the 10th of February, which was held at Putera Ballroom Kota Kinabalu, Sabah.

    The issue that Anwar was referring to was ‘Kalimah Allah’ which, Anwar claims to have more credibility to speak about, compared to PAS’s leaders, including Majlis Syura. The video of his speech is now being passed around and widely shared on blogs, FB and Youtube.

  • delta_source
    February 20th, 2013 at 11:41 AM

    MANIFESTO BUKAN JANJI

  • nenek kau
    February 20th, 2013 at 1:54 PM

    * Tempat ditemukannya manusia purba tertua di dunia, yaitu : Pithecanthropus Erectus†yang diperkirakan berasal dari 1,8 juta tahun yang lalu.
    Indonesia adalah penghasil gas alam cair (LNG) terbesar di dunia (20% dari suplai seluruh dunia) juga produsen timah terbesar kedua
    * Indonesia adalah pengekspor terbesar kayu lapis (plywood), yaitu sekitar 80% di pasar dunia.
    * Terumbu Karang (Coral Reef) Indonesia adalah yang terkaya (18% dari total dunia).
    * Indonesia memiliki species ikan hiu terbanyak didunia yaitu 150 species.

  • nenek kau
    February 20th, 2013 at 1:55 PM

    Selain buku Santos tentang atlantis dan buku Openheimer tentang surga di timur ternyata riset DNA terbaru justru memutar balikkan sejarah resmi tersebut. Justru riset-riset DNA tersebut membuktikan bangsa Asia berasal dari suku bangsa di kepulauan asia tenggara (nusantara). Ini berarti bangsa-bangsa di Asia akan menyebut suku-suku bangsa di Asia Tenggara sebagai saudara tua bukan sebaliknya.
    Dalam pahatan relief terkuak sejarah jika nenek moyang kita pernah melakukan ekspansi hingga Benua Amerika dengan mengalahkan bangsa Indian dan sempat berperang dengan prajurit Bangsa Maya. Mereka kemudian menguasai wilayah tersebut hingga diangkat sebagai penguasa.
    Sementara relief yang lain digambarkan beberapa bangsa lain seperti Bangsa Han (China), Bangsa Campa, Bangsa Maya, Bangsa Yahudi dan Bangsa Mesir tunduk pada leluhur kita. Demikian seperti diungkapkan Ketua Yayasan Turangga Seta, Agung Bimo Sutejo

  • nenek kau
    February 20th, 2013 at 1:57 PM

    Soal penamaan peradaban besar sebagai Atlantis tidaklah menjadi penting, Yang terpenting bahwa buku Santos “Atlantis, The lost Continent Finally Found” memberi gambaran bagaimana Nusantara (Nama wilayah Indonesia di masa lalu) adalah awal berkembangkan peradaban dan kemudian menyebar ke seluruh penjuru dunia.
    Ketiga buku tersebut pada prinsipnya sama-sama membahas berkembangnya peradaban besar nusantara dalam kurun ribuan tahun lalu. Peradaban nusantara ini menjadi sumber dan pemicu majunya peradaban-peradaban besar di seluruh dunia seperti peradaban India, Cina, Mesir, Yunani, Persia dan Maya. Sementara itu di sejarah resmi yang berkembang di Indonesia mengatakan bahwa pada masa-masa itu nusantara masih primitif atau baru mengalami masa megalitikum

  • Jinkun
    February 20th, 2013 at 2:26 PM

    sebodoh2 TUN M pun takde lah TUN M menjadi hamba pada IMF, dgn idea bodoh TUN M msia tak pinjam wang ngan IMF masa krisis ekonomi dulu….tapi kalau ikut secerdik2 tokoh liwat hangpa msia sekarang ni hanya akan ikut telunjuk IMF…kami lebih rela dapat PM yg bodoh mcm TUN M dari nuar jubo yg bodo sombong…kahkahkah

  • Jinkun
    February 20th, 2013 at 2:29 PM

    manifesto PR adalah mani fest…..pesta air mani….air mani nuar, air mani mat sabu, air mani badigol amin….air kelentit eli wong….kahkahkah

  • Anak Lenggong
    February 20th, 2013 at 2:30 PM

    Dia hidup sekarang ni pun hasil pemikiran Tun Mahathir..banyak pulak songel..sudah laa bujuk..jangan dok tunjuk kebodohan ko..terus hidup la ko dengan angan2 mat jenin ko yang dicipta oleh pemimpin lobai ko tu..yang bodoh cam ko terus dibangangkan.

  • Jinkun
    February 20th, 2013 at 2:35 PM

    bau mah…kahkahkah

  • EVLee
    February 20th, 2013 at 2:56 PM

    Ya… sebab Umno ada untuk dipersalahkan, maka depa berani nak me’lancau’kan apa saja. Yg penting statement mau cantik…apa cerita mau bikin soomma belakang kiraa…

  • Topup
    February 20th, 2013 at 3:25 PM

    mahfuz tu pandai tahap tingkatan berapa yea ?

  • Topup
    February 20th, 2013 at 3:26 PM

    daif tang mana ..habaq mai sat

  • Topup
    February 20th, 2013 at 3:28 PM

    Tuan Guru Anuar ..ulama maksiat

  • Topup
    February 20th, 2013 at 3:30 PM

    itu lah konsep anak derhaka …bujuk the munafik

  • Jinkun
    February 20th, 2013 at 3:37 PM

    aku pernah ke sabah….jalanraya ok je….kat mana lagi takdak jalan…takkan nak kena buat jalan raya sampai puncak kinabulu….atau kena buat highway sampai dalam hutan??? kahkahkah….ko ni masih pakai cawat ke apa???

  • ElectroMagneticPulse
    February 20th, 2013 at 3:40 PM

    kronologi manifesto PR

    buat manifesto berapi – menang – bagi2 jawatan – kikis duit rakyat – jual asetnegeri – buat2 lupa manifesto – rakyat tuntut – buat tak tau – rakyat saman – dia mintak batal saman = kesian rakyat kene tipu bulat2.

    hari pembalasan dendam rakyat semakin hampir..

    hari kejatuhan PR semakin hampir..

  • Moohyideeeeen
    February 20th, 2013 at 4:48 PM

    PKFZ (Org BN), beli RM100 juta (Dari org BN), kemudian org BN tu jual balik kepada PKFZ (Org BN)dgn harga RM1.0 billion. Untung lebih kurang RM900 juta lebih dari transaksi tanah sahaja.

    Org BN tu org yg Sama Datuk Azim dan few gang MCA & UMNO. Lepas tu projek di uruskan dgn haprak. sampai kini projek yg telah menelan belanja lebih dari RM12.1 billion tu, entah ke mana tahap kemjuannya. Itu duit rakyat. UMNO guna alasan, “Kami bukan akauntan)

  • Moohyideeeeen
    February 20th, 2013 at 5:27 PM

    hidup Melayu! Hidup melayu! RM13.1 billion untuk TS Francis Yeoh.
    .
    .
    Rafizi likened Najib’s last-minute deals to those undertaken by his predecessor Tun Abdullah Ahmad Badawi, who among others signed away two offshore oil blocks to Brunei, which were potentially worth billions of ringgits.

    The PKR politician also raised concerns over the award of the Kuala Lumpur-Singapore rail link to conglomerate YTL Corporation Berhad headed by Tan Sri Datuk Francis Yeoh, which he claimed has close ties to the ruling coalition.

    According to Rafizi, YTL had a few years ago said that the project will cost at least RM8 billion, but has recently raised the estimate to RM13 billion.

  • Zarman
    February 20th, 2013 at 6:16 PM

    pakar copy paste dah datang…. idea sendiri yilekkk…. sebijik macam pemimpin PR, kerjanya bangkang, nak harap bai idea? yilekkkk.
    oiii Mooooo. ko ingat org baca ke post kau tu? jangan harapppp.

  • datuk kau
    February 20th, 2013 at 6:49 PM

    jangan jadi bodoh serta memperbodoh …….umat

  • Topup
    February 20th, 2013 at 7:37 PM

    dah bodoh..cam tu sajalah pemikiran dia , dia mana reti buat perbandingan

  • Topup
    February 20th, 2013 at 7:39 PM

    dia post lepas tu dia sendiri komen …macai tahap sampah kah kah kah

  • Oppa
    February 20th, 2013 at 8:47 PM

    ORANG UMNO MALAYA MEMANG DILAHIRKAN B.ODOH KE? DAH PERNAH PERGI KUDAT DARI KOTA KINABALU. DAH PERNAH PERGI DAERAH KENINGAU CHECK SIAPA DAPAT AIR. SOKONG UMNO AUTOMATIK BAN.GANG KE?

  • Man Min
    February 20th, 2013 at 9:31 PM

    najib blaja smpai luar negara tapi lulusan sastera jugak ko caya jubuk….kah kah kah… mani-festo bkn mani-bujuk….

  • Man Min
    February 20th, 2013 at 9:36 PM

    jgn ckp nk majukan sebuah negeri itu mudah MAH…sabah dan sarawak sangat besar kedua-duanya malahan kelompok penduduk juga agak jauh..ini menyukar segala sistem yg dilancar utk sampai kedalam….berbeza dengan kelompok penduduk disemenanjung yg agk rapat….bgaimanapon penduduk2 di pendalaman tetap diberi perhatian…jgn risau MAH…yg penting jgn percaya klw ada yg ckp nk maju kan sesebuah negeri itu sebuah ABC…

  • Jinkun
    February 21st, 2013 at 1:08 AM

    tapi kalau sabah n srwak dapat kat puak depa aku rasa perkara pertama yg depa buat adalah gondolkan semua hutan2 kat sana. lagi kaya lah kroni depa dapat cekau hutan yg luas kat sana….nanti senang depa nak bkawan ngan org utan….kahkahkah.

  • gambus
    February 21st, 2013 at 1:25 AM

    menipu dan memfitnah tu adalah halal bagi parti PAS dan Pakatan

  • omega
    February 21st, 2013 at 2:45 AM

    PAS janji Syurga, PKR janji LGBT dan DAP janji Kencing dua-dua rakan subahat

  • Siamang Gagap
    February 21st, 2013 at 2:47 AM

    Ada org ambik perempuan cina dan siap balun, yang jadi babap ayam pun orang pkr jugak asalnya. Bila kantoi maka terlondeh semuanya.

  • Hamba Ar Rahman
    February 21st, 2013 at 10:09 PM

    Ni tersilap masuk blog ker apa nih…pehal plak duk promosi Indon jer ni…

  • Hamba Ar Rahman
    February 21st, 2013 at 10:11 PM

    Ya ampunn..Maafin ya Pak……apa bapak ini sudah tersilap cari ruangan barangkali…bapak ini sebenarnya mahu ke mana?? mahu mencari siapa sih…

  • raplahjingaa
    February 22nd, 2013 at 12:12 AM

    hehe…silap naik bot pancung ni..

  • Jinkun
    February 22nd, 2013 at 12:55 AM

    nenek bujuk tu….kahkahkah

  • IbnuHakim
    February 22nd, 2013 at 1:23 PM

    stenderd pembangkang…. orang tengah belasah KUIN…dia pusing citer sabah…. x yah jawab soalan…. selamat dari kena belasah….ilmu mantik yang anwar ajar

  • lembunamarafizi
    February 24th, 2013 at 5:36 AM

    Rafizi ni khabarnya akauntan tapi tak pernah dengar konsep inflasi? RM8 bilion 5 tahun dulu, sekarang harga nak maintain lagi ke? Bandingkan Kancil masa mula lancar dengan Kancil 5 tahun lepas tu la. Bongok betul.

    Kemudian, mana evidence YTL rapat dengan kerajaan? Dua, kalau kerajaan PKR, PAS atau DAP, tak de yang bagi kontrak kepada syarikat yang friendly kepada mereka? Cakap macam haram jadah – tuduh orang lain mencuri padahal dia penyamun juga.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.