Ugut Keluar Pakatan, Cakap Hadi Tak Boleh Dipakai

Oleh: Adamyan (February 18th, 2013) [Adamyan,Utama][49 Comments »]

toothlees

HADI Awang si Presiden PAS baru-baru ini dipetik sebagai berkata PAS tidak kisah untuk keluar Pakatan Rakyat jika kerjasama itu tidak menguntungkan parti tersebut.

Dari cara Hadi bercakap, seolah-olahnya Pakatan Rakyat itu adalah satu pertubuhan rasmi, berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan Malaysia dan layak bertanding dalam pilihanraya dengan menggunakan nama tersebut (Pakatan Rakyat).

Maka itu, keluar masuk Pakatan ini perlu diumumkan, dihebahkan malah didaftarkan kalau perlu seperti mana layaknya sebuah pertubuhan berdaftar yang lain

Hakikatnya, kita semua taulah, itu Pakatan lebih kurang macam pakat-pakat orang kahwin sahaja, ada kenduri pakat datang, habis kenduri pakat hilang.  Oleh yang demikian, memandangkan ia tidak berdaftar maka suka hati masing-masinglah nak masuk ke nak keluar ke, macam tandas awam.

Yang Hadi susah-susah nak umum buat apa, nak publisiti percuma?

Tak perlu, itu pertubuhan haram, bukan ada peraturan whatsoever.  Hari ini keluar, besok masuk balik pun tak salah disisi mana-mana undang-undang.  Bukan itu sahaja, memandangkan ianya haram, apa yang dia janji pun tidak boleh pakai juga.

Sudah tentu kalau perkara ini kita bincangkan dengan kera-kera pakatan, ada sahaja jawapan dan alasan, walhal jauh disudut hati memang akui kebenaran perkara tersebut. Tapi sebab penulis orang UMNO, mati hidup balik pun depa tak akan mengaku yang mereka itu ditipu hidup-hidup.

Tak mengapalah kalau dibodohkan, janji jangan akur dengan logik orang UMNO.

Anyway, kalau Hadi nak percaya sangat bahawa perkara ini (keluar masuk PAS dari Pakatan) penting dan maka itu perlu diumumkan, kita minat juga nak tahu, Hadi ada ke kuasa tentukan perkara tersebut?  Bukankah perkara ini perlu dibincangkan dengan Majlis Syura Ulama dahulu, atau kisah kalimah Allah dulu berulang semula.

Kejap setuju, kejap tak setuju, mana satu betul entah.

Tapi yang penting, kita semua tahu sekarang Hadi adalah Presiden PAS yang tidak ada kuasa, tidak ada gigi juga.  Nampak jawatan itu macam gah, macam demokrasi, tapi sebetulnya, sistem komunis juga yang PAS pakai.

Ada 49 Comments setakat ini.

  • tengkudin
    February 18th, 2013 at 11:52 PM

    sandar pada kenangan..mana leh hadi boroi tinggalkan teman sekatil dia..hehe

  • baba
    February 19th, 2013 at 12:03 AM

    hadi saja nak ambik hati para ahli pas yg semakin hari semakin fed up dgn kepimpinan pas. tu saja. sandiwara.

  • gambus
    February 19th, 2013 at 1:03 AM

    Hadi ni cakaplaa apa pun , dia ni pun hanya tin kosong jee .. Bukan kita tak tahu Karpal Singh berkuasa penuh dalam PAS hahahaha .. takat pemimpin PAS dan pencacai mereka ni , hanya taraf lembu sahaja dalam mata DAPigs

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 3:03 AM

    Ini celaka punya org Islam.. dgn musuh Harbi dia boleh berpeluk..mesra..tkde sangka buruk.. TAPI huluran tangan dgn UMNO yg sama2 sujud pd Allah mereka sepak terajang..mereka sebarkan fitnah dan permusuhan TANPA HENTI!!

    mmg betul lah sifat mereka ini sesat sehingga Allah zahirkan mereka secara sedar menyengutukan kalimah Allah.. setaraflah dgn watak mereka yg menjilat kafir habi.. balasan mengkafirkan UMNO suatu masa dulu..

    itulah indicator besar yg WAJIB kita tolak puak setan berserban ini!

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 3:10 AM

    off topic..

    AMANAT HADI BOROI vs AMANAT ALMARHUM UST FADHIL NOOR

    Tunaikan solat kerana solat itu amanah Allah swt supaya kita layak digelar hamba-Nya”.

    “Jangan masuk PAS kalau hampa cari dunia. Jangan panggil diri hampa pejuang Islam kalau hampa nak manusia puji hampa. Hampa jangan dok perasan macam hampa ulama kalau perjuangan hampa hanya setakat serban, jubah dan kopiah”.

    “PAS bukan untuk orang yang buru dunia. PAS adalah untuk orang yang buru akhirat. Hidup mulia atau mati syahid. Mati beriman. Hidup bermaruah. Minta ampun dengan Allah Ta’ala kalau ada buat dosa tapi jangan putus asa dengan Allah Ta’ala”.

    “Mana ada manusia tak pernah buat dosa? Rasulullah saw jadi ma’sum sebab Allah Ta’ala belah dada dia. Dia manusia pilihan Allah Ta’ala untuk didik dan selamatkan kita semua. Dia kekasih Allah Ta’ala. Jangan dok pikiaq, ooooo kita banyak dosa, kita banyak dosa, lepas terus lupakan perjuangan.”

    “Baca, faham dan kaji sejarah Umar al-Khattab. Baca sejarah Khalid al-Walid. Baca, faham dan kaji. Semua pernah lawan Islam tapi lepas depa taubat, mereka jadi orang orang yang mati hidup dengan Islam. Dosa hampa tentu bukan dosa lawan Islam. Dosa depa nih dosa lawan Islam. Allah Ta’ala terima depa dan bagi penghormatan kepada depa”.

    “Yang penting, minta ampun dengan Allah Ta’ala walau di mana hampa berada. Allah Ta’ala Maha Mendengar. Hampa minta, InsyaAllah, Allah Ta’ala akan bagi. Dia bukan zalim atau kedekut macam manusia”.

    “Jangan dok cari salah orang lain. Cermin diri sendiri dulu. Diri sendiri tu pun belum tentu masuk syurga. Jangan pertikai latar belakang orang lain. Jangan dok bahas iman orang lain. Jangan dok debat amalan orang lain. Tak pasai pasai masuk neraka pasai dok sibuk pasai orang lain.

    Cermin diri kalau nak masuk syurga. Syurga nih bukan hak milik sapa sapa. Jadi, toksah dok nilai iman dan amalan orang lain”.

    SATU HABOK PUN PENCACAI PAS TAK IKUT AMANAT YANG BAIK.. MEREKA HANYA MENIPU DGN KERAKUSAN POLITIK DUNIA!!

    Mereka sebok nilai iman dan amalan Rsomah tp mereka tidka takut dgn dosa2 mereka sektukan Allah..

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 3:17 AM

    Bg pencacai PAS yg lowest class.. tk sembahyang pun tkpa dh.. janji boleh pacak bendera PAS.. ini berlaku di kg2 di Kedah, Perak.. dn mereka beranggapakn sokong PAS itu sudah cukup membuktikan mereka itu Islam yg sebenar.. itu yg berlaku kdp artsi jahil yg ditangkap PAS!!

  • Topup
    February 19th, 2013 at 9:32 AM

    pas dah jadi mcm agama bagi pengikut pas

  • Mohd Taib Kamin
    February 19th, 2013 at 10:21 AM

    Dibawah kepimpinan Hadi Awang, PAS semakin hilang arah dan amat lemah. PAS ‘celek’ tetapi ‘buta’. PAS tidak tuli tetapi ‘pekak’. PAS masih boleh ‘bercakap’ tetapi sebenarnya ‘bisu’. Hadi Awang sendiri sedang berada dalam ‘bahang’ dibakar oleh Amanatnya sendiri. Amanatnya yang mengkafirkan UMNO akhir sedang membungkus tubuh PAS sendiri apabila Hadi Awang membawa PAS bersekutu dengan golongan kafir HARDI DAP. Malah lebih memalu dan memilukan ahli2 PAS sendiri ialah apabila tanpa rasa malu Hadi Awang mengeluarkan kenyataan dan mengakui ‘lebih selesa menjadi kuda tunggangan DAP’. Kesempatan ini diambil sepenuhnya oleh DAP yang terus menerus menghina Islam sehingga soal aqidah pun Hadi Awang tetap ‘akur’ dengan tuntutan dan desakan DAP. ‘U turn’ yang dilakukan oleh Hadi Awang dan Nik Aziz hanya sandiwara poltik untuk ‘menyejukan’ hati ahli2 PAS yang semakin lantang bersuara menentang hubungan ‘intim’ PAS , DAP dan PKR yang mereka lihat bukan sekadar merugikan PAS tetapi juga menggadai maruah dan aqidah Islam itu sendiri. Pun begitu Hadi Awang tetap dengan sifat BACUL dengan terus bermain kata2 yang hanya menguatkan andaian dan persepsi ahli2nya sendiri bahawa Hadi TIDAK layak untuk menjadi presiden PAS. Hadi sudah tidak relevan lagi dengan perjuagan asal PAS. Wallahualam.

  • Topup
    February 19th, 2013 at 10:57 AM

    Bukan pas tak baik …tapi pemimpin pekak <– satu luahan dari pengikut pas di you tube

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 12:07 PM

    dah desprate sangat ke nak bersama PAS? lain kali jaga elok2 bila kawin, jangan sepak terajang bini… bila dah cerai mula la meroyan.

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 12:12 PM

    Yg. tu pengikut jahil PAS… memang ada la tapi yg. ramainya cukup Islam dan iman dia insyaAllah.

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 1:17 PM

    bahasa bodoh dr org yg tk sedar diri. Hang tk malu ke keluar ayat mcm tu? Harun Din pun tgh berkira hari nk keluar dr PAS lah LemBujuk oii.

    PAS parti busuk.. tk lama lg tinggal nama shj. Igtlah siapa main2 dgn Allah dn agama-NYA tkkan selamat. Termasuk dgn hang sekali.. MUNAFIK!

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 1:18 PM

    siapa hng yg nk tentukan iman dan cukup Islam? Mcm hang ni yg sesat Munafik ni dh mengaku cukup iman?

    Bila hng ckp mcm tu dgn sah lah ramai yg tk cukup iman.. nkcukup iman apa bila kalimah Allah dihina tkde pulak buat demoa 1 juta Lembu.. itu sah2 lah iman zero!!

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 1:21 PM

    Bujuk, hang tkpyah nk ckp banyak.. hang tgk sendiri amanat ex-presiden PAS, hang sndiri KHIANAT dgn amanat tu.. dan seluruh jentera PAS tk lagi peduli dgn pesanan Almarhum.. itu tanda2 PAS akan HANCOR..AMINNN!!

    *setakat pacak bendera kira dh Isle.. sma mcm puak Kristian la.. buat dosa bertambun2 lepas tu jumpa paderi bayar duit settel lah dosa.. celaka punya PAS!

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 1:22 PM

    Biar Allah SWT hina dan hancorkan kesatuan mereka.. PAS parti celaka buat umat Islam!

  • anakbochek
    February 19th, 2013 at 2:10 PM

    Apa kayu pengukur untuk cukup Islam dan iman? Adakah bila dia melakukan 5 tuntutan rukun Islam dan mempercayai dengan sepenuh hati 6 rukun iman? Kalau macam tu orang UMNO pun ramai yang cukup Islam dan imannya. InsyaAllah.

  • Anak Lenggong
    February 19th, 2013 at 2:17 PM

    huh…bujuk cukup islam nya woii…camner laa agak nya tu..yang dok gelak sakan ditepi longkang bila sibadut datas pentas ceramah buat lawak..maki hamun dan menjatuhkan maruah orang lain kut..ataupun yang cuma pandai menyebut takbir didalam ceramah PAS kut…

  • Anak Lenggong
    February 19th, 2013 at 2:22 PM

    Hudud Pas ditolak kerana tidak ikut tuntutan Islam

    KUALA LUMPUR 18 Feb. – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, hukum hudud yang diperjuangkan Pas sebelum ini tidak mengikut tuntutan Islam yang sebenar kerana tidak menghukum pesalah secara adil, menyebabkannya ditolak oleh kebanyakan pihak.

    Katanya, hukum hudud yang ditekankan di dalam al-Quran ialah menghukum pesalah secara adil antara orang Islam dan bukan Islam.

    “Tetapi secara terbuka Pas buat kenyataan, orang Islam sahaja yang akan kena (hukum hudud), orang bukan Islam tak kena. Mereka takut orang bukan Islam marah dan tak undi mereka.

    “Jadi apabila dua orang, Islam dan bukan Islam berpakat melakukan jenayah, yang Islam kena potong tangan, yang bukan Islam hanya kena penjara dua bulan, itu sudah tidak adil,” katanya ketika berucap pada Majlis Bersama Negarawan Ulung anjuran Felda di sini hari ini.

    Apabila menjatuhkan hukuman katanya, keputusan itu perlu dilakukan dengan adil.

    ”Yang ditekankan dalam al-Quran berkali-kali ialah jangan kita zalim. Jadi apabila hukum disebabkan kepentingan politik, duniawi, itu bukan Islam. Sebab itu kita tolak hukum mereka, kita pegang hukum Allah,” katanya.

    Dr. Mahathir mengulas sikap pemimpin Pas yang tidak konsisten tentang pendirian mereka berhubung isu hukum hudud dan kerjasama dengan pakatan pembangkang.

    Beliau berkata, Malaysia selama ini cuba bersikap adil dan menerapkan nilai-nilai Islam dalam menjatuhkan hukuman serta tidak menuduh secara membuta-tuli.

    Katanya, kerajaan berpegang teguh pada hukum hudud Islam dan melaksanakannya secara adil supaya sesiapa sahaja yang melakukan perbuatan jenayah menerima hukuman yang setimpal dan adil.

    “Jadi jangan kata kerajaan tidak mahu melaksanakan hukum Islam di negara ini tetapi kita harus melaksanakannya dengan kehendak Islam dan laksanakan dengan adil,” katanya

  • gambus
    February 19th, 2013 at 5:46 PM

    kahkahkah kalau PAS nak kami terima demi ISlam .. tapi yang sibuk nak kata keluar pakatan ni hadi awang sendiri bujuk hahaha .. inilaa bujuk pencacai lembu DAPigs

  • gambus
    February 19th, 2013 at 5:52 PM

    inilah dia bujuk pencacai PAS manusia penipu dan pembelit bila berkata-kata … nak halalkan segala-galanya sampai Allah tunjukkan sikap bodoh dia

    sampai dia boleh tahu yang dalam PAS tu cukup Is;am dan imannya .. memang dah sawan babi aku tgk pencacai PAS ni

  • gambus
    February 19th, 2013 at 5:56 PM

    sampai hari ni gerombolan PAS tetap percaya dengan amanat Hadi , buktinya mudah .. mereka menjerit pasal hudud , pasal negara Islam , pasal undang-undang Islam dan menentang sekular .. ini bukti nyata ramai orang PAS masih mengikut amanat gila hadi

    Tapi yang lawaknya apa undang-undang Islam yang telah terlaksana dinegeri pakatan??? TARAKKK !!!

    Hudud yang dulu wajib dan sampai kafirkan Islam lain pun sekarang dah jadi perkara kecil dalam Islam.

    Malah buku jinggay sendiri menjunjung undang-undang penjajah yang dikata kafir oleh hadi , dan berpelukan dengan puak sekular , pro murtad dan seks bebas!!!

  • Anonymas
    February 19th, 2013 at 7:34 PM

    “Majlis Syura adalah bahagian kecil dalam PAS” – Karpal Singh

    kecik macam kuman, dia teriak pun orang tak dengaq

  • bujuk
    February 20th, 2013 at 11:23 AM

    kan aku lapik dengan InsyaAllah tu..

  • bujuk
    February 20th, 2013 at 11:32 AM

    UMNO tak cukup lagi sebab rukun Iman percaya pada Allah, Nabi dan kitab selain malaikat, kada/kadar dan kiamat. Allah perintah hudud ada dalam Quran dan d laksanakan Nabi… tapi Najib kata selagi umno perintah HUDUD tidak akan d laksanakan d m’sia. Maknanya umno tolak undang2 yg. Allah perintah.

  • bujuk
    February 20th, 2013 at 11:38 AM

    Ikut kata hang, tinggal TGNA denga TGHA je dalam PAS sejak 20 tahun dulu… hahaha.

  • Jinkun
    February 20th, 2013 at 1:48 PM

    biasalah tu pemimpin dan pencacai guna nama Allah utk halalkan yg haram, utk betulkan perkara yg terang2 salah…kahkahkah….moooonafik

  • Jinkun
    February 20th, 2013 at 1:50 PM

    negara islam hadi kata takdak dlm Quran…hanya ada dalam jubur….psl tu hadi suruh nuar cari, korek dalam jubur jantan…kahkahkah

  • raplahjingaa
    February 20th, 2013 at 5:33 PM

    Makin hari makin ramai cai PAS yang keluar parti…hang dok gelak seronok !
    hehe..

  • raplahjingaa
    February 20th, 2013 at 5:38 PM

    Alim ulamak kelantan dah sebulat suara bersetuju adalah haram mengundi PAS.

    Si tua kutuk tu tiba-tiba jadi bisu…mana dia berani dengan ulama-ulama sekolah pondok kat sana…depa tu du lu semua kawan dia…depa kenal sangat dia tu siapa.

    hmmm…sarang PAS pun dah makin tergugat, apa nasib si tua kutuk tu lepas PRU13, masjid mana lah nanti nak ambik dia jadi tok siak, tak pun tok kadi ke….hehe

  • raplahjingaa
    February 20th, 2013 at 5:44 PM

    UMNO tak cukup ?? itu ujian bujuk…nabi kami pun ambil masa nak kembangkan Islam, inikan pulak manusia biasa…di tambah pulak sikap puak jahilliah yang macam hang, yang sentiasa mencari peluang untuk melemahkan agama Islam yang kami anuti.

    Insyaallah…sejak merdeka lagi UMNO di bantu Allah untuk memerintah negara, dan mengengkang penuluran munafikun dalam kalangan penganut agama Islam di negara ini.

  • Zarman
    February 20th, 2013 at 5:57 PM

    itu pandangan peribadi Najib, bujuk oiiii.

  • bujuk
    February 20th, 2013 at 7:21 PM

    Aku nak tanya korang adil ke zalim pembahagian harta pusaka ikut faraid. Yg. mana anak lelaki dapat lebih berbanding anak perempuan?
    Kenapa tidak pertikaikan hukum faraid ni kalau korang kata semua mesti ikut hukum yg. sama.
    Ini perintah ALLAH, kita siapa nak pertikai adil/zalim hukum Allah. Kita adalah HAMBA ALLAH… jadi dengar dan patuh, bukan dengar tapi engkar seperti yahudi.

  • bujuk
    February 20th, 2013 at 7:24 PM

    Begitu juga bab kawin 4, adil ke bagi wanita/isteri?
    Tapi ALLAH halalkan kerana ALLAH tahu fitrah lelaki dan perempuan, kita takda HAK nak pertikaikan apa pun hukum Allah.

  • bujuk
    February 20th, 2013 at 7:28 PM

    Tuan ZARMAN, kalau itu pandangan peribadi Najib kenapa tiada ulamak yg. tegur d akhbar kerana Najib umumkan d akhbar. Malah ini juga kenyataan PM terdahulu walaupun berbeza sedikit.. tapi maksudnya sama. Jika Najib dah tergelincir kenapa tiada yg. betulkan, tiada yg. bantah dan tiada yg. sanggup menentang beliau dalam UMNO. Apakah ini perkara kecil bagi ahli umno?

  • Hamba Ar Rahman
    February 20th, 2013 at 10:18 PM

    Hukum Allah tentulah adil…tak payah nak bincang2…tentang faraid dan kahwin 4…itu pun memang adil…aku tak niat nak elaborate panjang2….semua pun dah tahu…yg orang pertikaikan ialah hukum PAS…lebih tepat hudud PAS…ado bezo tu…hang jangan buat2 tak faham…aku boring betul ulang tayang benda sama ni…diskus benda sama…tak habis2 nih…kang aku kata hang ‘B&*$L’….hang marah….

  • Jinkun
    February 21st, 2013 at 1:01 AM

    bab kahwin 4 ni kalau suami bersikap adil, maka adil lah bagi isteri. Tapi kalau dah ada 2 isteri masih cari yang haram, isteri org pulak tu macam kes badigol amin tu maka tak adil lah. tak gitu…kahkahkah

  • Jinkun
    February 21st, 2013 at 2:24 AM

    bujuk…hadi pun kata takkan laksanakan hudud jika PR menang PRU, cukup dgn perlembagaan yg ada sekrg. PAS sendiri tolak hudud yang diwar2 kan oleh pemimpin PAS yg MUNAFI….cukup2 lah sembang psl hudud wahai cai2 PAS. BAik hang sembang pasal negara kebajikan je.

  • anakbochek
    February 21st, 2013 at 11:09 AM

    Hudud cuma 0.0001% sahaja Bujuk. Tak payahlah nak bandingkan dengan kahwin 4, faraid dan sebagainya, itu bukan sahaja fitrah tetapi tanggungjawab pihak lelaki. Berat tanggungjawab tu Bujuk tapi puak2 korang masih lagi nak jaja 0.0001% tu.

  • bujuk
    February 21st, 2013 at 6:28 PM

    Aku nak tanya kalau 0.000000000000001% tapi PERINTAH Allah, wajib laksanakan/tidak?

  • bujuk
    February 21st, 2013 at 6:30 PM

    PAS mintak UMNO GUBAL HUDUD UMNO SENDIRI, kalau tak percaya/ kata hudud pas zalim. Dah lebih 30 tahun pas usul pada UMNO. Takkan tak siap lagi?

  • bujuk
    February 21st, 2013 at 6:37 PM

    Ahli PAS akan buang HADI jika dia tak laksanakan hudud mengikut kemampuan dia. Kita faham kalau ambil masa untuk pinda perlembagaan dan sebagainya. Tapi kalau takda langsung USAHA dari TGHA/pimpinan PAS selepas PRU13 jika berjaya ke putrajaya… tiada tempat mereka dalam PAS. Setidaknya k’tan dan t’ganu dah boleh laksana hudud lepas PRU13 kerana telah ada enakmen yg. d luluskan.

  • bujuk
    February 21st, 2013 at 6:42 PM

    Terima demi ISLAM itu maksudnya letak QURAN dan HADITH sebagai rujukan atau hakim… biasanya pemimpin/ulamak umno baca separuh saja ayat yg. suruh taat pada pemimpin, tapi tak d sambung ayat yg. suruh pegang tali ALLAH(quran/hadith).

  • Pejuang IMR
    February 22nd, 2013 at 11:48 AM

    Betul tu … tengok upacara mengePASkan Ostazah Glamour tu dan dengar ucapannya selepas tu.

  • Pejuang IMR
    February 22nd, 2013 at 12:01 PM

    Ooi Bujuk. Betul ke kata-kata kau tu Bujuk.
    Sekali Bayi tanpa toncit tu berdehem je, lari masok lobang jubo nuar.
    Kalimah Allah contoh yang baik. Belum lagi negara Isle PAS yang tidak ada dalam Quran tu

  • Pejuang IMR
    February 22nd, 2013 at 12:37 PM

    Bujukkkkk. Kau ingat senang ke nak pinda perlembagaan tu Bujuk. Kau ingat berapa kerusi yang PAS mampu dapat nanti Bujuk. DAP pulak berapa kerusi. Kalau PAS boleh dapat lebih kerusi dari DAP pun, belum gerenti mencukupi untuk tukar perlembagaab BUJUK. PKR nak sokong ke Bujuk Rasional lah sikit Bujuk. Kau ni mimpi lebih sangatlah Bujuk. Malam ni Bujuk sebelum kau melelapkan mata tanya diri kau secara jujur Bujuk tentang soalan-soalan ni bujuk
    1. Bang Non pemimpin Idola kau tu boleh ke dipercayai untuk memikul amanah rakyat terutama orang Islam dengan perangai dia yang macam tu.
    2. Boleh percaya ke ulamak pujaan kau tu Bujuk yang mengatakan Nabi Mohd tu macam mamat-mamat lain dikampong je sebelum umurnya mencapai umur 40 tahun. Adakah kau akan terus memujanya.
    3. Betulke ulamak pujaan kau tu jugak bujuk Ooi, yang mengatakan bahawa keseluruhan ayat-ayat dalam Quran adalah berunsur politik wahau bujuk.
    4. Betul ke kenyataan2 Tok Guru Hadi pujaan kau tu Bujuk yang bercelaru dan bercanggah. contoh. Kalimah Allah, Amanat 1981, Perlembagaan Reid, Negara Islam, dll.)
    5. Siapa yang mendominasi PR sekarang Bujuk. PAS ke??. Isu Kalimah Allah pun tak boleh nak bertegas. Belum lagi benda lain Takut sangat kat Bayi sekor tu.
    6. Selama Pemerintahan PAS diKelantan dan Kedah cuba bagi satu je kemajuan Islam yang boleh dibanggakan selain dari mengePASkan Ostazah Penin tu.
    7. Kau ingat betul-betul Bujuk Oooi. dalam PR nanti (selepas kalaulah PR menang PRU13) boleh aman ke ketiga-tiga parti ni.
    8. Dengan iklas hati lah bujuk. Kau tengok unsur Islam di Malaysia ni bertambah baik atau sebaliknya Bujuk. Ambil kira, Penubuhan UIAM, Tabung Haji, Pembinaan Masjid/Surau, sekolah agama, Bajet terhadap pelbagai institusi Islam, Bank/Insuran/pajak gadai Islam,
    9. Cuba nilaikan pengiktirafan dunia Islam terhadap Malaysia sebagai negara Islam contoh semasa.
    10. Peranan Malaysia dalam mempertahankan Islam, keselamatan dan keamanan orang2 Islam diperingkat global.

  • Pejuang IMR
    February 23rd, 2013 at 12:00 AM

    Bujuk Hadi kata Hudud cuma 0.01% dari semua hukum Islam. Negara Islam pulak tak ada dalam Quran. Maksudnya apa Bujuk. Yang kau siang malam sibuk pasal Hudud tu buat apa bujuk.
    Hadi pun dan tandatangan dengan DA & PKR bersetuju untuk tidak akan melaksanakan Hudud dan negara Islam kalau Pakatan menang (nauzubilah) PRU13. Kau kepolah macam mana pun Bujuk … Dah tandatangan dah. UMNO yg kau kata kapir tu tak pernah tandatangan bersetuju untuk tidak laksanakan Islam. Pikir-pikirlah Bujuk.

  • Pejuang IMR
    February 23rd, 2013 at 12:00 AM

    Bujuk Hadi kata Hudud cuma 0.01% dari semua hukum Islam. Negara Islam pulak tak ada dalam Quran. Maksudnya apa Bujuk. Yang kau siang malam sibuk pasal Hudud tu buat apa bujuk.
    Hadi pun dan tandatangan dengan DA & PKR bersetuju untuk tidak akan melaksanakan Hudud dan negara Islam kalau Pakatan menang (nauzubilah) PRU13. Kau kepolah macam mana pun Bujuk … Dah tandatangan dah. UMNO yg kau kata kapir tu tak pernah tandatangan bersetuju untuk tidak laksanakan Islam. Pikir-pikirlah Bujuk.

  • Pejuang IMR
    February 23rd, 2013 at 12:09 AM

    Bujuk. walau macam mana kecik pun kena buat juga lah bujuk. Berdosa tetap berdosa. Tapi kalau tak mampu nak bagi adil. Kena tangguhlah dulu sampai masanya buatlah. Kalau buat besok pun tapi rasanya susah juga nak implemen. sebab nak cari 4 orang saksi tu pun bukan senang bujuk. Kau bayangkanlah kalau bang Nuar kau tu yang kena. walaupun ada 4 saksi kau ingat orang macam kau nak pecaya ke Bujuk. Jadi buat sementara waktu ni kita buat mana yang termampu dulu. Gunakan hukum takzir dan yang seumpama dengan nya. Hukum Islam juga tu Bujuk Lagi Pun kita masih ada 99.999999% pahala yang boleh kita buat. Kalau sibuk dengan 0,00001% tapi tinggalkan 99.9999% lagi terok Bujuk. Nerako lah jawabnya Bujuk.

  • Pejuang IMR
    February 23rd, 2013 at 12:14 AM

    Bujuk. walau macam mana kecik pun kena buat juga lah bujuk. Berdosa tetap berdosa kalau tak buat. Tapi kalau tak mampu nak bagi adil terpaksalah tangguhkan dulu. Sampai masa termampu nanti buatlah. Kalau buat besok pun tapi rasanya susah juga nak implemen. sebab nak cari 4 orang saksi tu pun bukan senang bujuk. Kau bayangkanlah kalau bang Nuar kau tu yang kena. walaupun ada 4 saksi, kau ingat orang macam kau nak pecaya ke Bujuk. Jadi buat sementara waktu ni kita buat mana yang termampu dulu. Gunakan hukum takzir dan yang seumpama dengan nya. Hukum Islam juga tu Bujuk. Lagi Pun kita masih ada 99.999999% pahala yang boleh kita buat. Kalau sibuk dengan 0,00001% tapi tinggalkan 99.9999% lagi terok Bujuk. Nerako lah jawabnya Bujuk.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.