Sekitar Himpunan Perdana Anak-Anak Kelate Di Perantauan 2013

Oleh: HackerXP (February 18th, 2013) [HackerXP,KOLUMNIS,Utama][48 Comments »]

Himpunan Perdana Anak-Anaka Kelantan Di Perantauan 2013 -Front

Semalam 17 Februari 2013, bertempat di Stadium Putra Bukit Jalil ribuan anak-anak Kelantan di perantauan telah dipertemukan dalam Himpunan Perdana Anak-Anaka Kelantan Di Perantauan 2013 -3Himpunan Perdana Anak-Anak Kelate Di Perantauan 2013, perhimpunan sillaturahim sesama Kelantan yang terbesar dan pertama kali diadakan di negara ini.

Stadium tersebut secara keseluruhannya mempunyai kapasiti 16,000 tempat duduk termasuk 3,000 tempat duduk mudah alih, manakala ruang berdiri pula dianggarkan mampu menampung 3,000 orang. Sementara di gelanggang arena pula boleh memuatkan lebih 5,500 orang.

Jumlah kehadiran di himpunan ini dianggarkan melebihi 15,000 orang dengan sebHimpunan Perdana Anak-Anak Kelantan Di Perantauan 2013 -10ahagian besarnya berpakaian merah sesuai dengan semangat Gelombang Merah yang kini semakin menyemarak di hati sanubari majoriti rakyat Kelantan.

Jika diambil kira ribuan lagi yang berlegar di ruang pendaftaran di pintu masuk utama stadium, mungkin keseluruhan hadirin mencecah sekitar 18,000 orang atau lebih

Sejak jam 11 pagi perkarangan stadium itu telah dibanjiri anak Kelate yang datang bersama keluarga dan rakan-rakan sama ada dari sekitar Selangor, Kuala Lumpur dan beberapa negeri berdekatan yang kemudiannya dijamu dengan nasi gulai kawah.

Himpunan Perdana Anok-Anok Kelate 2013-1

Himpunan Perdana Anok-Anok Kelate 2013-3

Bagaimana pun disebabkan jumlah meja makan di dalam gelanggang arena stadium tidak Himpunan Perdana Anak-Anaka Kelantan Di Perantauan 2013-Ruang Legar2mencukupi, ramai yang menjamu selera dengan duduk di atas lantai secara santai, sementara ribuan yang lain lagi terpaksa bersila di ruang luar sekitar perkarangan dan koridor tepi stadium.

Himpunan yang agak meriah ini turut diserikan dengan kehadiran pemain-pemain bola sepak Kelantan, The Red Warrior (TRW) disamping persembahan dikir barat dan nyanyian oleh beberapa artis tanahair termasuklah Nash, Jay-Jay serta dua tiga orang lagi artis lain.

Program himpunan yang turut mendapat kerjasamaHimpunan Perdana Anak-Anak Kelantan Di Perantauan 2013 -13 Kementerian Belia & Sukan ini telah dirasmikan oleh Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak sekitar jam 5 petang.

Sebelum perasmian, hadirin di bawa menghayati video lagu “Bo La Wei” yang bermaksud “cukup-cukuplah tu” ataupun boleh juga difahami sebagai “sudah cukup-cukup sudah, cukup di sini sahaja” yang merujuk secara langsung kepada pemerintahan PAS di Kelantan.

 

* Internet dah ok skit, baru dapat update gambar-gambar lain. 18-02-2012 / 04.40pm.

1) Puak-puak PAS sekarang tengah edar gambar stadium yang tak ramai orang, rasanya dirakamkan mungkin sekitar jam 11pg hingga 12 tengahari. Standard puak PAS, takut berdepan kebenaran. Minta tolong rakan-rakan semua sebarkan semua gambar-gambar ini untuk menangkis tohmahan PAS.
Bo la weii, cukup-cukup la tertipu dengan perangai alim-alim kucing puak PAS munafik tu.

2) Tukar Itu Hijrah, Tanah Itu Maruah, Gelombang Merah Kelantan Berubah

3) Sapa-sapa hok berkesempatan tu try gak upload video “Bo La Weii” tu masuk dalam youtube, ramai lagi yg belum dengar lagi tu.

 Himpunan Perdana Anok-Anok Kelate 2013-4

Himpunan Perdana Anak-Anak Kelantan Di Perantauan 2013 -9

Himpunan Perdana Anak-Anak Kelantan Di Perantauan 2013 -7

Himpunan Perdana Anok-Anok Kelate 2013-2

Himpunan Perdana Anak-Anak Kelantan Di Perantauan 2013 -6

Ada 48 Comments setakat ini.

  • Mohd Taib Kamin
    February 18th, 2013 at 10:00 AM

    TAHNIAH kepada penganjur dan juga rakyat Kelantan diperantauan. Satu petanda baik kepada masa depan rakyat Kelantan sendiri. Sebenarnya Pas telah diberi ruang dan peluang yang cukup panjang untuk memerintah Kelantan. Malang peluang tersebut disia2kan oleh Pas untuk membuktikan mereka ‘lebih Isla’ dari UMNO. Sebaliknya Pas telah menunjukan kepada rakyat Kelantan khasnya dan rakyat Malaysia amnya bahawa mereka hanya ‘kaya’ dengan retorik tetapi ‘muflis’ dari banyak perkara.

    Jika Kerajaan Pas Kelantan benar2 memerintah secara Islam, nescaya Kelantan sudah menjadi negeri paling maju dalam segala aspek kehidupan. Tetapi realitinya Kelantan adalah negeri paling miskin diMalaysia dari banyak sudut.

    Jadi rakyat Kelantan wajib ‘menghukum’ Kerajaan Pas Kelantan diatas segala kesalahannya. Saya yakin rakyat Kelantan sudah membuka mata seluas2nya. Jika dilihat perkembangan terkini sudah ada kalangan intelektual Islam di Kelantan sendiri yang berani membuat ketetapan bahawa ‘mengundi Pas adalah haram’. Mereka ini bukan calang2 orang. Jadi rakyat Kelantan wajib berfikir secara jelas dan matang supaya tidak dibuai mimpi untuk masuk syurga yang dijanjikan oleh Nik Aziz. Wallahualam.

  • baba
    February 18th, 2013 at 10:15 AM

    terbaiklah. harapaan kita kelantan kembali kepada BN pada pru 13 nanti

  • madi
    February 18th, 2013 at 10:29 AM

    harapan anak kelate diperantauan semoga kelate kembali ke tangan UMNO ..dah letih penat dgn mainan pas ..hanya retorik kata2 ..pandai berkata tp berdusta ..
    semoga dipermudahkan utk UMNO menawan kelantan ..

  • bujuk
    February 18th, 2013 at 12:15 PM

    Setelah puas menempelak orang k’tan tak da kerja d negeri k’tan.. tiba2 umno sambut perantau rakyat k’tan. Hebat rakyat k’tan boleh berkumpul 18k seperti dakwaan penulis. Cumanya tak sedap sikit dengar sebab mereka pergi untuk makan dan hiburan… tentu lebih hebat kalau mereka pergi tampa jamuan dan hiburan serta luckydraw. Solid mereka penyokong umno/bn, takda sapa pertikai penganjuran majlis ini.

  • HackerXP
    February 18th, 2013 at 12:34 PM

    bujuk, hang duk cerita pasal makan dan hiburan serta lucky draw, hang yakin ka kat majlis pas takdak semua tu?

    berapa lama hang nak pegang kata2 hang tu?

  • tengkudin
    February 18th, 2013 at 1:03 PM

    majlis PAS…tunjuk bontot pun ada…tunjuk pusat pun ada..
    siap tarian bogel lagi tu..

    contoh caburator dung masa kat stadium kelana jaya dulu..majlis PGAYR toksah cakap la…dah habis maksiat dah…PAS pun tumpang semangkok..heheh

  • sungai_siput
    February 18th, 2013 at 2:24 PM

    bro tengkudin

    bukan PAS tumpang semangkok…. yg benor nye Tumbang semangkok dgn PKR

    banyak cakap pulak si bujuk ni kan…..

    apa cerita harun taib bangkang karpal????

    itu hari bujuk kata forum ni harun taib setuju dgn nik aziz/hadi pasai kalimah Allah

    la ni lain pulak cerita harun taib dgn nuar dan karpal???

    bo lah wei tipu tu bujuk

  • Topup
    February 18th, 2013 at 2:37 PM

    ok la tu bujuk …pergi ke majlis dapat jugak sesuatu kalau ada nasib , kalau pergi ke majlis puak pakatan , terbang RM 10 bagi kat penceramah pas , dah la tak dapat apa kena pau lagi , Yang tu hang nak jawap lagu mana ?

  • Topup
    February 18th, 2013 at 2:39 PM

    Nik Aziz “must go”

  • DataCode
    February 18th, 2013 at 3:08 PM

    bujuk tak berapa cerdik,orang pergi mekhpun sempat lagi shoping..

  • bangKano
    February 18th, 2013 at 4:09 PM

    Ni membuat kan Pok Nik & Hadi Awang dah tok leh lena tidoq pasai memikiaq kan nasib parti & pemimpin gedebe PAS dalam PRU13….

    TUKAR TETAP TUKAR….

    Ayuh…… GERAK UMNO/BN GERAK….!!!!

  • bangKano
    February 18th, 2013 at 4:11 PM

    Ni membuat kan Pok Nik & Hadi Awang dah tok leh lena tidoq pasai memikiaq kan nasib parti & pemimpin gedebe PAS dalam PRU13….

    TUKAR TETAP TUKAR..

  • cik kelisa
    February 18th, 2013 at 4:32 PM

    emmm mintak maaf la ye. selama 22 tahun dah. saya kurang percaya pada orang kelantan ni. masa susah diaorang cari la kerajaan pusat, tapi time undi nanti….tengoklah macamana. pandai berlakon jugak diaorang ni.jangan letak harapan sangat.

  • DataCode
    February 18th, 2013 at 4:46 PM

    Siapa tak takut kehilangan kuasa,lebih-lebih lagi PAS yang dh lama memerintah Kelantan,namun begitu air yang rakyat minum seperti teh tarik,

    Janji pula dicapati,contohnya seperti janji pembinaan jambatan Palekbang dan beberapa janji projek mega omega mereka,namun tidak dilaksanakan,sedangkan rakyat mahu melihat cakap serupa bikin,seperti janji ditepati,bukan janji dicapati untuk mendapat keuntungan politik peti undi semata-mata,kalau tidak apakah konteks keadilan yang dilaungkan oleh PAS selama ini,sedangkan janji hanya dicapati dengan segala rencah perasa sehingga undi calon bukan Islam sudah boleh kononya diperbolehkan kerana atas dasar untuk merobah kerajaan yang zalim kepada kerajaan yang lebih adil.Apakah janji ang dibuat oleh PAS dan tidak ditunaikan itu adil dan tidak zalim.Rakyat kelantan sedar hakikat itu,sebab itulah sejak akhir-akhir ini kita lihat kebangkitan yang luar biasa.soal menang atau kalah pada pru-13 nanti itu belakang kira,tetapi jika dilihat dari sudut kebangkitan rakyat PAS kali ini akan menghadapi PRU yang lebih mencabar dalam tempoh 20 tahun lebih pemerintahannya dikelantan.Kalau tak tumbangpun banyak kerusi DUN dan Parlimen akan tergolek DOG.Jadi tak hairanlah jika PAS menang pun pada PRU-13 nanti hanya menang sipi-sipi,itupun puas mengeluar air mata darah untuk bujuk rayu para pengundi.Rasanya rakyat kelantan hari ini serik lagi untuk meminum madu beracun dan menerima tebu dari bibir-bibir pak lebai,tok ragu yang sering kali melaungkan BN rasuah,zalim dan sebagainya.Kerana dalam laungan itu juga mereka mengumpul seberapa banyak kekayaan diatas usaha memperbodohkan rakyat demi menggekalkan kuasa peti undi mereka.

  • Jinkun
    February 18th, 2013 at 4:58 PM

    betul dah tu bujuk bila org kata takdak kerja kat kltan. so umno buatlah perjumpaan di perantauan. skrg terbukti ramai org kltan hijrah cari kerja, tu br area KL….ramai lg yg tak berpeluang mungkin ada hal lain. dan juga belum lagi campuq penyokong PR…..kahkahkah. so terbukti niknajis tak reti tadbir negeri, dia ingat jadi MB ni cuma sain dokumen lulus projek tebang balak utk dap je……kakakakaka.

  • HackerXP
    February 18th, 2013 at 5:01 PM

    betul cik kelisa ada yg pandai berlakon, tp kalau cik kelisa berkesempatan mengimbas senario 4 tahun sebelum ini hingga 10 tahun sebelumnya, pasti cik kelisa akan perasan ada perubahan ketara melibatkan anak kelantan di perantauan.

  • DataCode
    February 18th, 2013 at 5:05 PM

    Begitu juga rakyat selangor cik kelisa,2008 ahli PAS,DAP,PKR hanya ada berapa kerat jer,tapi kenapa BN tumbang,tapi kini sibuk pula cari pimpinan BN mintak bantuan,bukan itu juga ada persamaan.hakikat yang kena akui.BN Kelantan lemah,dari sebab kelemahan itu PAS jadi kuat.

  • gambus
    February 18th, 2013 at 5:24 PM

    majlis PAS kalau joget gangnam style pakai skirt tu jatuh halal asalkan berniat atas nama parti PAS , macam kat ampang ni beb , PKR pun sama lagi hebat berjoget dengan hanya pakai coli … DAPigs tak payah cerita laa 3 juta kasi parti arak !!!

    Last-last bila PSY datang , pandai pulak malaun dan orang PAS ni suruh PSY pakai tutup aurat kahkahkah lagi biol beb jadinya

  • Oya
    February 18th, 2013 at 8:33 PM

    Kan aku dah kata…si pencacai Munafik Bujuk ni kuat berimaginasi. Maklumla..dalam hati dia penuh dengan kebencian pada UMNO. Seboleh-boleh dia mangkuk pencacai Bujuk ni nak hancurkan wpon benda yang BN buat tu betul. Kalau Najib buat A..dia akan fitnah guna alasan B pulak. Kalau Najib guna pendekatan B…dia putar balik ke fitnah A. Yang pasti dia ni begitu semangat memFITNAH…dah tahap gila BABI dah.. Skg Bujuk..ko jwb la psl Harun Taib tu yg ko kata setuju ngan pemimpin Ularmak pujangga ko. Mcm yg sungai_siput tanya tu. Kompom ko x kan jwb punya. Elok la klu ko x jwb, sbb klu ko jwb nanti akan timbul lagi fitnah terbaru dr hati ko. Sungguh HITAM hatimu si Pencacai Munafik Bujuk…

  • raplahjingaa
    February 18th, 2013 at 8:34 PM

    APA PUN ADALAH HARAM MENGUNDI PAS !!

  • PASpartyNGOK
    February 18th, 2013 at 9:20 PM

    Terdapat kira2 150 ke 200 ribu rakyat kelate yg bekerja cari makan di lembah kelang. Kira2 20 ribu dikatakan telah menghadiri perhimpunan distadium semalam.

    Jumlah itu terlalu baik ambil kira yg hadhir diacara kemuncak ialah PM kita tidak Nik Ajis. SYabbas.. kepada yg hadhir , gua caya sama lu…

    Rakyat kelate dijanjikan akan dipulangkan setiap inci tanah yg digadai oleh tok guru mereka jika BN take over kelate. Kita percaya kerana peratus janji ditepati oleh kerajaan BN adalah 110% .

    Kelate perlu dibangun serancak pembangunan yg terdapat dinegeri lain.

  • mek esah
    February 18th, 2013 at 9:33 PM

    hanya satu kelate ketinggalan berbanding trgganu dan pahang…iaitu lah highway yang dinafikan haknya…tak percaya ke ?…welcome to kelate…he he

  • PASpartyNGOK
    February 18th, 2013 at 9:38 PM

    Sekarang the king of Liwat sedang didesak utk percepatkan kes saman dia terhadap Nalla.

    Pelik sungguh kita tengok mamat king liwat/sundal tua ni buat kerja. masa kes dia berjalan digunanya balaci utk tanggoh kes sampai 64 kali. Sekarang kes yg dia pilih utk disaman ini sudah masok 12 bulan delay.

    Eskay yg patut disaman, tidak disaman nya. Ini benda ajaib yng menherankan. Org yg suci, bersih, putih, kaih, maih macam dia pun takut dibicara, takut utk terus saman. Bersumpah lagilah takut. Sesia jadi org bersih, org yg tak berdosa, org anugerah tuhan.

  • Zarman
    February 18th, 2013 at 10:18 PM

    He he he bahasa2 yang sesuai untuk menggambarkan si bujuk berhati hitam….

  • Zarman
    February 18th, 2013 at 10:24 PM

    Aku cadangkan perkasa saman trio dato T bagi pihak anwar, pasal isu toron china doll. Kita patut bantu anwar untuk mengendalikan berpuluh2 samannya yang masih belum dibicara. Tolonglah perkasa saman bagi pihak anwar….. Please, he he he he!!!,!

  • DataCode
    February 18th, 2013 at 11:47 PM

    Betulah…jambatan mana siapa nafikan..oh palekbang

  • DataCode
    February 18th, 2013 at 11:48 PM

    fening fening.tolong beli KY boleh kot,,tolong saman rasanya pikir 13 kali kot

  • raplahjingaa
    February 19th, 2013 at 12:46 AM

    Sedih aku dengar rintihan orang Asli Kelantan…

    ” Kami Muaalaf yang memeluk Islam, tuan guru orang agama yang patut bantu kami, tapi tuan guru buat kami macam ni, tanah adat kami di rampas di beri kepada oorang bukan Islam ”

    bang..tuan guru tu bukan orang agama, tapi anak didik syaitan bertanduk,kerja dia merosakkan dunia zahir dan batin.

  • EVLee
    February 19th, 2013 at 3:24 AM

    Dalam hal ini, walaupun saya lebih cenderung kepada pendapat Cik Kelisa …saya dapati Boss XHP berani menyatakan perubahan yg ada pada mereka(anak Kelantan diperantauan). Saya beranggapan Boss XHP lebih memahami mereka daripada kami berdua dan dengan itu saya terima dan hormati juga pandangan Boss XHP. Diharapkan perubahan yg ada pada mereka itu, mendatangkan tempias juga kepada mereka yg berada di Kelantan(yg tidak berhijrah) serta kesemuanya dapat diterjemahkan kepada sesuatu yg positif untuk BN dalam PRU13 nanti… insyaALLAH.

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 10:46 AM

    Sebelum Nalla d saman, CABAR Anwar saman Nalla… bila dah saman Nalla, kes belum selesai suruh saman orang lain pulak.. bila banyak saman nanti tunM kata orang politik tak boleh saman banyak2, takda kekuatan politik, nak tutup isu dari d bincangkan dan banyak songel lagi. Itulah umno… serba tak kena bila dah tua, macam nyanyuk pun ada.

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 10:49 AM

    depa P sebab nak luckydraw dan berhibur sambil makan2. PAS tak gentar takat majlis camtu. Tapi kalau solid p sokong UMNO tampa hiburan dan luckydraw, kecut jugak kut..

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 10:58 AM

    ha… ini yg. betul, rakyat sanggup bayar untuk majlis PAS tapi rakyat mintak d bayar untuk majlis UMNO. Jadi fikir sendiri yg. mana sebenarnya rakyat betul2 suka.
    Pada aku semua orang suka dapat hadiah.. tapi kita hanya bagi hadiah pada orang yg. kita benar2 suka. Moralnya UMNO betul2 suka pada rakyat, tapi rakyat hanya betul2 suka pada PAS.

  • EVLee
    February 19th, 2013 at 2:27 PM

    Maaf…Boss HXP, bukannya XHP.

  • DataCode
    February 19th, 2013 at 6:46 PM

    Aku duduk di tanah rancangan(KESEDAR) Renok Baru Gua Musang lama.orang yang berhempas pulas membantu masyarakat di Gua Musang adalah Ku Li,dan wakil rakyat BN lain.

    Pas masa itu seolah-olah belum wujud di situ,setelah ada jalan raya dan ladang FELDA,KESEDAR,baru muncul kambing-kambing Pas secara Zahir.

    Imbasan,semasa teroka tanah untuk jadikan ladang Felda,Kesedar diGua Musang,aku dapat rasa juga duduk rumah panjang yang dibina Ditepi sungai seperti di sarawak,bulanan pula Kerajaan BN bagi 10 kilo beras,sardin,ada minyak masak.ada ikan masing kering dan sedikit duit saku,

    Kalau nak pergi Kota Bharu,pukul 4 pagi dah kena jalan kaki pergi ke stesen KTM Gua Musang yang jaraknya lebih 8 KM(JALAN BUKIT).

    Pada masa itu juga tiada pengakutan lain selain dari Keretapai.sungai-sungai pula tiada jambatan,untuk mnyeberanginya kita orang guna rakit buluh,selepas itu baru ada perahu,setelah lama berkeadaan dahsyat barulah ada jalan raya,jambatan,sekolah dan sekolah asas yang dibina di peneroka Kesedar Renok baru sepertinya tidak layak di pagil sekolah.

    Dan kini sudah ada bangunan sekolah yang lebih baik sebagaimana kemajuan yang ada pada negara.

    Adakah orang ingat ini semua,padahal pada masa itu orang melayu di Gua musang kerjanya hampir sama dengan orang Asal,cari rotan,cari Depu,cari akar kayu ubatan trdisional,memburu,ada yang kerja pemontong balak.

    Aku tetap terimakasih pada BN.satu pekara yang paling sukar dihadapi apabila berlaku sakit demam,pernah berlaku beberapa puluh kali,rakan-rakan demam panas.

    Kita orang bawa pesakit dengan cara usung bergilir-bergilir(jalan raya belum wujud kenderaan tiada) bawa ke klinik Gua Musang yang pada masa itu merupakan pusat rawatan utama(klinik dekat balai polis)

    Dahsyatkan bagaimana peneroka Asal membangun ladang yang pakatan Rakyat mahu kacau melalui Anak Aliman.kalau di imbas sejarah kesukaran pembukaan tanah rancangan di Gua Musang rasanya ramai yang tak percaya,apa lagi dengan keadaan bandar Mua Musang sekarang sudah moden(dulu pekan),padahal asalnya berdebu dan berlumpur jika hujan tiba. Dalam pekan pula(skrg bandar)penuh dengan lori balak dan jentera berat lain.Pasarnya pula jika hujan lebat pasti akan dilimpahi air sungai Galas.

    Pada masa itu juga,jauh sama sekali nak lihat Hotel,pasaraya,stesen bas,stesen teksi,dan lain-lain kemudahan.sekarang cuba lah pergi,tapi orang PAS kata Gua Musang membangun kerna cekap pemerintah yang dipimpin oleh Nik Aziz.

  • raplahjingaa
    February 19th, 2013 at 7:37 PM

    Hang korner baring la macam mana pun bujuk….aku tak sabar nak tunggu nalla panggil syamsidar madu kak jijah tu jadi saksi di mahakamah…mesti meletup ni.

  • Hamba Ar Rahman
    February 19th, 2013 at 10:36 PM

    Ni rakyat mana yang hang konfiden sebut ni…orang2 yang tak sokong PAS tu bukan rakyat Malaysia kaa…hang nak bercakap pun…cover2 lah sikit…jangan main ‘Aci Dan’ jer…org pun ada hati dan perasaan juga…hang bercakap seolah2 hang sorang jer hidup dalam dunia ni…orang lain tak wujud….

  • Hamba Ar Rahman
    February 19th, 2013 at 10:44 PM

    Aku pun masih ragu2 dengan orang Kelantan ni…orang rumah aku asal Kelantan…jadi logiknya memang aku ramai kenalan dan sedara mara dari sana…(orang Kelantan ni sangat unik…kalau kita berkawan/kenal depa…dah rapat macam sedara…meaning bila depa mai dari kampung…dia datang dan tumpang rumah kita…mengaku dah macam saudara….tak seperti negeri lain..ukhuwwah mereka sangat kuat)…dalam pada itu…ada satu perkara yg tetap sama…mereka sangat taksub dengan negeri dan bangsa mereka…kalau perdana menteri kita asal kelantan….confirm BN akan menang…tapi PAS dan Kelantan seakan sudah synonym….tapi tak tahulah…yang dah keluar ni mungkin slowly dah change…tapi setahu aku bila depa balik kampung…semangat depa sama jer…lihat aja pasar khadijah…dari zaman aku baru kahwin…sampai anak dah besar panjang…macam tu juga rupa nya….rakyat depa ini terlalu selesa dengan apa yg ada..dan tak berminat nak ubah negeri dan life depa…ya depa rajin berhijrah cari kerja…tapi depa tak rajin nak membangunkan tempat sendiri…wallahua’lam..

  • Hamba Ar Rahman
    February 19th, 2013 at 10:56 PM

    Itu salah u all laa…dah tahu nak pembangunan kenapa terus menerus sokong PAS…pendapat saya…orang Kelantan sebenarnya tak kisah pun tak dak highway…negeri tak maju tak berkembang pun depa tak kisah…depa dah biasa hidup macam tu…saya selalu ungkit hal ni dengan ipar duai…tapi jawapan depa..depa tak kisah dan happy duduk macam tu…konon tak suka duk tempat maju macam KL…konon serabut…erm…tu lah cara depa…usahkan highway…kalau tengok cara depa buat rumah pun serabut mata memandang….(cuba pegi Melaka…rumah2 di Melaka dan laman mereka bersih…rumput berpotong…tak salah saya katakan rakyat Melaka pembersih…dan rakyat Kelantan…sendiri fikirlaa…)..buat rumah main letak letak, main pacak2 jer…sampah merata…tapi kaum wanita memang comel2 belaka sebb rajin berdandan…pembantu kedai di gerai2..pun ber’make up’ cantik2…dan melayan kita sampai hampir boleh cair…Kota Bharu pun cukuplah..pekan nya serabut…memang saya tahu orang Kelantan mesti marah saya komen macam ni…tapi kami yg orang luar nampak benda ni…u all yg memang asal Kelantan dah terbiasa..jadi alah bisa, tegal biasa…tapi disebabkan dah jodoh saya orang Kelantan…suka2 tak suka telan juga…

  • EVLee
    February 19th, 2013 at 11:06 PM

    Terima kasih… suatu pengalaman yg ‘mahal’ nilainya. Walaupun serba ringkas, saya dapat rasakan apa yg Boss DC lalui dan harungi selama ini. Saya ucapkan syabas kepada Boss DC dan para penduduk serta saudara2 seagama di sana, yg tabah dan cekal membina kehidupan demi menikmati masa hadapan yg lebih baik dan bermakna. Semoga ALLAH merahmati dan memberkati kehidupan Boss DC sekeluarga, juga para penduduk di sana….Aamiiin.

  • Hamba Ar Rahman
    February 19th, 2013 at 11:23 PM

    Ya…saya setuju…Kuala Krai dan Gua Musang membangun kerana ia merupakan kawasan yg BN pegang….kawasan tradisi…cuba saudara bandingkan dengan kawasan PAS…tidak banyak perubahan…..10 tahun dahulu…dan sekarang….lebih kurang sama sahaja…

  • bujuk
    February 20th, 2013 at 12:07 AM

    Jelaskan… k’jaan pusat hanya bangunkan kawasan UMNO. Jeli pun sama, cepat membangun kerana Mustapha orang UMNO. Kenapa PUSAT pilih2 tempat untuk d bangunkan? apakah kawasan lain d k’tan bukan rakyat m’sia, bukan bangsa melayu, bukan agama Islam?
    Apakah ini adil untuk semua rakyat m’sia?

  • bujuk
    February 20th, 2013 at 12:15 AM

    bukan taknak bangunkan tempat sendiri.. tapi kalau nak pembangunan kena X umno dan tolak TGNA, depa lebih rela takda pembangunan. Mereka YAKIN, kehidupan DUNIA hanya sementara, AKHIRAT kekal abadi.
    Tak tau la… kalau UMNO mampu LAHIRKAN seorang pemimpin yg. lebih baik/warak dan ZUHUD dari TGNA. Buat masa ni… belum lagi.

  • bujuk
    February 20th, 2013 at 12:22 AM

    Semua rakyat la..
    UMNO umpan pada semua kan, tapi yg. derma pada PAS tu bukan semua rakyat, mereka adalah insan terpilih kerana sanggup berkorban, keluar harta demi sebuah perjuangan. Mereka tak dapat apa, melainkan janji2 Allah kepada mereka yg. berkorban dan berjuang kerana Allah.
    Memang la orang kafir dan musyrikin tak caya janji2 Allah ni hingga bila d kumpulkan d mahsyar nanti.

  • EVLee
    February 20th, 2013 at 1:12 AM

    Selama ini, kalau engkau ‘TERIMA’ kekalahan dan akur serta menghormati pemimpin negara, aku juga akan hormati soalan kau itu. Tapi engkau menghina PM serta jentera kerajaan…. dan engkau nak cerita pasal keadilan..? Engkau mandilah dulu ayaq acaq 7 longkang. Engkau yg undi dan lantik jenis pemimpin yg engkau kehendaki, yg boleh menunaikan apa yg kau hajati. Kalau kau rasa masih kekurangan, engkau tanyalah dan mintaklah bantuan pemimpin yg kau lantik tu…habis cerita.

  • Jinkun
    February 20th, 2013 at 1:44 PM

    itu umum….yg lebih spesifik kenapa niknajis sebgi pentadbir negeri tidak memajukan kelatan??? kenapa rakyat yg nak usahakan tanah tidak dipeduli tapi bg kat cina DAP, cina tu lak dari negeri lain??? rakyat kelantan dah takdak ke??? tapi betul gak, rakyat semua dah hijrah cari rezeki negeri lain so niknajis bg je tanah kat cina DAP perak….kahkahkah. tongongnya penyokong PAS kelantan.

  • mdsaf_kyo
    February 22nd, 2013 at 9:23 AM

    ada yg hadir ke perhimpanan ini kata dia tak sangka perhimpunan anak kelantan jadi perhimpunan BN… menyesal dia datang….

    cari dalam youtube “perhimpunan anok-anok kelate”

  • HackerXP
    February 27th, 2013 at 2:28 AM

    yg menyesal cuma segelintir puak Pas sahaja, datang makan jumpa kawan2 kemudian pulang tanpa mendengar amanat PM.

    tp yg kekal dalam stadium putra dari awal majlis hinggalah PM beredar meninggalkan stadium jumlahnya tetap belasan ribu orang, kalah majlis anak kelate anjuran Pas di Puchong Perdana yg cuma sekitar tiga empat ratus sahaja yg hadir.

Who Linked To This Post?

  1. Video Bo La Weii: Pencacai PAS PKR Mula Panas Punggung | MYKMU.NET: DEMI SEBUAH PERJUANGAN

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.