Berani Hadi “Langgar” DAP Dan PKR? Alahai…

Oleh: dukeofmontecristo (February 17th, 2013) [dukeofmontecristo,Utama][52 Comments »]

hadi

Jangan terkejut selepas ini jika PAS sekali lagi buat pusingan U apabila Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa parti pimpinannyat itu tidak ragu untuk keluar dari Pakatan Haram dalam masa terdekat.

Menurutnya, PAS akan terus bergabung dengan DAP dan PKR selagi pakatan pembangkang itu mampu mempertahankan Islam.

Namun jika pakatan di antara PAS, DAP dan PKR itu terbukti merugikan Islam dan kepentingannya di negara ini, partinya itu tidak akan teragak-agak untuk meninggalkan Pakatan Haram.

“Pas beri jaminan kerjasama Pas dengan DAP dan PKR selagi dapat pertahankan Islam, tetapi sekiranya kerjasama itu merugikan Islam, Pas akan keluar dari pakatan rakyat (pembangkang), tiada ragu-ragu lagi”, – Hadi Awang, Kampung Banggol Peradong, 16 February 2013.

Anda percaya dengan kata-kata Hadi itu? Benarkah dia berani membuat keputusan untuk keluarkan PAS dari Pakatan Haram?

Sudah lebih dari lima tahun PAS “bersenggama” dengan PKR dan DAP. Sudah bermacam-macam kes yang menunjukkan parti pimpinan Hadi itu diperkotak-katikkan seperti “keldai” suruhan. Sudah teruk PAS dibuli sakan…

Hasan Ali dipecat Anwar dari luar. Hanya kerana mempertahankan aqidah umat Islam di Selangor, bekas Exco Agama di bawah pimpinan Abdul Khalid “Gagap” itu dipecat begitu saja hanya kerana Azmin bersuara marah padanya…

Walaupun wujud usaha dari pihak Gereja untuk menjejaskan aqidah umat Islam di Petaling Jaya, PAS sanggup menyebelahi Khalid Samad dan Khalid “Gagap” yang jelas menyebelahi tindakan biadap pihak Gereja di Selangor ketika itu.

Seolah-olah, aqidah umat Islam tiada harga di mata PAS?

Saya masih ingat bagaimana Pemuda PAS yang pada awalnya memberi sokongan dan komitmen untuk hadir ke program Himpunan Sejuta Umat di Stadium Melawati Shah Alam terpaksa membatalkan hasrat mereka hanya kerana dilarang Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat.

Sedangkan, himpunan itu jelas untuk mempertahan dan memberi amaran kepada mana-mana pihak yang cuba mencemar aqidah umat Islam di negara ini. Itu pun PAS tak boleh sokong? Takut pada PKR dan DAP sampai sanggup menjejaskan kepentingan Islam?

Masih lagi saya ingat tentang mesyuarat Pakatan Haram pada 8 Januari tahun lalu yang mana PAS bersetuju membenarkan kalimah “Allah” digunakan di dalam Bible versi bahasa Melayu dan golongan bukan muslim di Semenanjung Malaysia.

PAS mengambil masa lebih setahun pada 11 Januari lalu untuk membuat pusingan U melalui mesyuarat Ahli Majlis Syura parti itu untuk membantah penggunaan kalimah “Allah” di dalam kitab Bible versi bahasa Melayu itu.

Kemudian, Karpal dan Anwar berpadu tenaga menghentam PAS serta meminta agar kepimpinan parti pimpinan Hadi itu menarik balik keputusan yang diputuskan oleh Majlis Syura tersebut. DAP dan PKR tidak berganjak dari desakan itu sehingga kini.

Cuba lihat buku “JingGay” yang merupakan “kitab suci” Pakatan Haram untuk menawan Putrajaya. Satu pun tidak ada agenda demi mempertahan atau mengimarahkan Islam di negara ini. Semuanya “janji-janji manis” yang tiada mengena dengan Islam.

Bukan itu saja, satu pun isi kandungannya yang memperjuangkan dasar-dasar PAS. Kalau ada pun, hanyalah dasar-dasar DAP dan PKR yang “diadjust” mengikut kesesuaian PAS.

Demikianlah antara contoh terbesar betapa ikatan PAS jelas sangat merugikan Islam dan parti itu sendiri. Akar umbi PAS sendiri sudah ramai yang mengamuk. Ada yang keluar parti, ada yang “bermufaraqah” dan ada pula yang tak mahu keluar mengundi nanti…

Tapi sehingga kini, Hadi masih lagi “buta”. Kononnya dia berani keluarkan PAS dari Pakatan Haram. Namun biar diberikan dengan 1,000 bukti sekalipun, PAS akan terus bersama Pakatan Haram dan hanya mampu melihat Islam “dikoyak-koyak” DAP dan PKR…

Ada 52 Comments setakat ini.

  • DataCode
    February 18th, 2013 at 2:03 AM

    Ckap Hadi Awang macam orang tak basuh berak.ada bau tipu punya

  • Gambus
    February 18th, 2013 at 2:56 AM

    pemimpin PAS dan pencacai mereka hanya sekadar hamba abdi dan lembu kepada DAPigs .. hahaha takat cakap kosong hadi memang hebat .. sama juga macam hudud , cakap kosong dan hanya mempermainkan hukum Allah sahaja !

  • pasdaplaknat
    February 18th, 2013 at 3:19 AM

    Awas puak Dajjal berserban ini akan pura2 berlakon mereka akan keluar {Pakatan Haram..

    supaya UNDI pencacai PAS solid kpd mereka dan undi atas pagar Melayu akan cari mereka juga.

    Sebaik shj mereka peroleh undi yg berkesan, PAS akan BERGABUNG SEMULA dengan kawan2 SYAITANnya-DAP PKR utk bentuk coalition HARAM utk kacau bilaukan pembentukan Kabinet dan DUN BN!!

    Jgn bersangka baik pd hasutan dajjal dan syaitan..

  • EVLee
    February 18th, 2013 at 3:27 AM

    Setuju Boss… harus berlaku sebagaimana yg boss katakan. Mereka ni memang tidak boleh dipercayai…

  • yeop
    February 18th, 2013 at 3:47 AM

    dah sesak sangat nak terberak, tak sempat nak tanggal jubah. apa leh buat ..cirit jer dalam suar.. hehehe

  • Topup
    February 18th, 2013 at 6:29 AM

    pas ni dah sakit tahap kronik , tak payah kelaur , bubar jer , dan pakat2 sokong umno

  • mRsTURDY
    February 18th, 2013 at 8:20 AM

    Selama ini adakah bersepakat dgn PKR/DAP menguntungkan PAS? Adakah Islam boleh ditegakkan melalui DAP/PKR?. Jika pada 1500 tahun dulu Abu Jahal berkata, langkah mayat aku dulu jika nak tegakkan agama Muhammad, umat Islam tidak berbelah bagi bangun menentang. Tapi ayat yg sama telah dilaungkan pada zaman ini oleh seorang kepala kafir harbi, ia mendapat sokongan pula daripada puak yg mengaku Islam? Pelik?
    Jelaslah puak yg mengaku Islam itu adalah SESAT!

  • vm
    February 18th, 2013 at 10:01 AM

    .
    Ayat hadi tu datang dari anwar sebenarnya, hadi sampaikan ja…nak kasi org2 pas sejuk hati sket..ayat pusing

  • Mohd Taib Kamin
    February 18th, 2013 at 10:14 AM

    Hadi Awang kata: ‘Pas akan terus bergabung dengan DAP dan PKR selagi Pakatan Pembangkang itu MAMPU mempertahankan Islam’

    Karpal Singh pula berkara: ‘Langkah mayat aku dahulu jika hendak menegakan negra Islam’.

    Datok Dr Haron Din berkata: ‘Saya akan mempertahankan kalimah Allah sehingga akhir hayat saya’

    Mat Sabu berkata;’Pas tidak ada halangan kalimah Allah digunakan oleh Keristian’.

    Tentunya Hadi Awang mimpi disiang hari bila mengeluarkan kenyataan diatas. DAP dan PKR sampai MAMPUS pun tidak mungkin akan bersetuju untuk mempertahankan Islam. Otak Hadi Awang mungkin terlalu berserabut kerana memikirkan hayat politiknya yang sedang menuju kehancuran. Amanat Hadi Awang sedang membakar diri Hadi Awang sendiri. Wallahualam.

  • baba
    February 18th, 2013 at 10:16 AM

    hadi mana berani….. mati dia kena luku dgn anwar dan guan eng nanti

  • bujuk
    February 18th, 2013 at 11:32 AM

    TAHNIAH TGHA, inilah pemimpin yg. BENAR. Sanggup kerugian asal ISLAM untung. Sanggup susah asal Islam d mattabat, sanggup d hina asal Islam mulia.

  • raplahjingga
    February 18th, 2013 at 12:21 PM

    hehehehehehe…bujuk..bujuk…

    hang dah booking perut dia ke bujuk…senang hang nak bergayut, tak lama lagi PAS akan karam.

  • raja kongkiak
    February 18th, 2013 at 1:46 PM

    Gelak sambil korek hidung, bila baca statement Hadi…Berani dia kata depan kapai sing???Hahaha..mau kena sekeh kepala dengan sing tuuuu..

  • jinkun
    February 18th, 2013 at 5:48 PM

    bila dah nampak ahli pas sendiri menentang kalimah Allah digadai pada kristian baru nak pertahankan….yang penting bg hadi politik perlu diutamakan. kalau tak kena sound oleh majlis syoru hadi mgkin tak buat u turn….so kalau betul2 pertahankan islam sila tarik balik amanat sesat dan kata sepakat bersama PR hari tu tentang kalimah Allah. Ada berani ke wahai hadi???

  • Topup
    February 18th, 2013 at 6:52 PM

    mana ada keadaan rugi politik tapi islam untung ? cuba bagi satu contoh yg negara itu islamnya berjaya tapi politiknya rugi …contoh …negara yg bukan islam perintah tapi syiar islam tertegah kukuh ….hang dah bangun tido ke bujuk ?

  • StinGray
    February 18th, 2013 at 6:57 PM

    Asal Islam untung kepala hotak hang…untung ke jual kalimah Allah pada DAP..untung ke sama ratakan Agama Islam dgn agama2 lain…bahlul punya cai DAP…

  • StinGray
    February 18th, 2013 at 7:01 PM

    semoga Allah tak turunkan malapetaka yang dahsyat pada negara kita kerana kecelakaan dan kesundalan PAS…pakaian ala2 Arab…perangai ala2 syaitan yang direjam…..

  • jinkun
    February 18th, 2013 at 7:31 PM

    biasa kalau dalam perniagaan bila jual tu dapat untung…so bila hadi jual kalimah Allah kat DAP dapat la untung sikit….kahkahkah….betapa tongongnya hadi….itulah bahana bila agama digunakan utk kepentingan politik….sedar lah wahai hadi. Allah tidak redha agamanya dipergunakan…sebagai bukti PAS hanya memrintah TRG hanya utk masa yg singkat shj….kahkahkah

  • raplahjingaa
    February 18th, 2013 at 8:31 PM

    Dulu si tua kutuk tu keluarkan macam-macam fatwa nak merelakan nama Allah di gunakan sebagai nama tuhan trinity…dan cai-cai pun macam burung kakak tua dok jaja merata.

    Bila depa tengok orang Islam dah naik angin satu badan dan merugikan depa dari segi undi, depa buat u turn 360 darjah.

    Apa pun alim ulama Kelantan dah keluarkan statement..

    ADALAH HARAM MEMBERI UNDI PADA PAS !!

  • Oya
    February 18th, 2013 at 8:43 PM

    Bro..aku lg suka si Munafik Bujuk ni x banyak komen psl bda yang betul..yg aku pening tu..bda yg terang2 pon dia nak pusing lagi. Memang betul2 hitam hati mamat Bujuk ni. Dia lsg x nak terima hakikat. naik pelik pulak aku. Dia ni manusia berakal atau spesis yg x berakal. hahahaha….

  • PASpartyNGOK
    February 18th, 2013 at 9:26 PM

    Dalam masa mereka sedang melayan angan2 mereka utk menawan Putra jaya PAS tidak akan keluar pakatan. kerana PAS tidak boleh berjalan sendiri utk cukup kerusi bagi mencapai angan2 mereka.

    Moralnya PAS tidak akan keluar dari pakatan haram sekurang2nya sebelum berakhir PRU. PAS boleh menderhaka pada raja/sultan/Agong tetapi PAS tak boleh menderhaka pada Karpala Singh.

    Karpala Singh is the King. The King for PAS .

  • Zarman
    February 18th, 2013 at 10:00 PM

    He he he bagus jugak bujuk ni, akhirnya dia setuju pas keluar pr….. Walaupun itu semua ayat2 munafik yang dipelajari dari pemimpin pas… He he he!!!

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 2:38 AM

    LemBujuk, Hadi yg HINA Islam. HINA ALLAH SWT..jual nama Allah SWT dgn jelas..lepas tu dia patah balik.. ko masih BUTA KAYU ke nk puji drama si MUNAFIK tu?

    DLm PAS makin tua makin JAHAT.. makin tua makin menuju perangai FIRAUN.. DUa ekor manusia ini Ajis dan Hadi.. sebenarnyalah MUSUH ISLAM dr kaum MUNAFIK! Aku yakin dan percaya tidak salah lagi melabel dua ekor ini sbg PENOLONG SYAITAN dan KUFFAR!!

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 2:41 AM

    StinGray, Bujuk tu ‘gagah’ posting jg..tk posting income tk masok.. nk posting pun semua dh basi..last2 U-TURN mcm Hadi ROy jugaklah.. buat2 pilah bodoh tongong puji di Boroi tu..

    Boroi tu yg jual kalimah Allah, si Boroi tu jg yg tunjuk hero.. MUNAFIK sugguh!!

  • PASpartyNGOK
    February 19th, 2013 at 7:47 AM

    UMNo akan kedepankan ramai ulamak sebagai calon di PRU yg bakal menjelang. Satu langkah yang baik. Satu perkembangan yg kena pada masanya.

    Ini supaya ulamak dapat bertembung dengan ulamak juga. Supaya ulamak yg sentiasa mengikut jalan benar, yg mengajar perkara yg benar akan dapat beritahu bahawa menggadai nama Allah yg suci itu SALAH, yg mengkafir sesama umat juga SALAH.

    InshaAllah pastinya ULAmak Yg selama ini sesat , akan bakal memenafaat dari pengajaran baik yg akan mereka perolihi dari ulamak lantikan UMNo.

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 12:15 PM

    UMNO menang Ulamak d tendang… siapa MT bertaraf ulamak? Siapa Mashitah dalam Wanita UMNO? Siapa UFB dalam pemuda? Siapa Jamil Khir dalam UMNO?

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 12:21 PM

    Bagus la bila sesat patah balik, tak macam pemimpin UMNO dah salah tak ngaku dan teruskan kesalahan, taknak taubat. Aku tunggu Najib tarik balik kata2 dia ‘selagi umno/bn pertintah, hudud tidak akan d laksanakan d m’sia’.
    TGHA tak sampai 2 bulan bila d betulkan majlis ulamak, telah bersetuju dengan majlis ulamak. Najib… siapa yg. nak tegur?

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 12:25 PM

    Itulah kebenaran, patut d telan walaupun PAHIT. Tapi UMNO masih kekal taknak laksanakan hudud selagi jadi pemerintah.

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 12:28 PM

    Macam m’sia Islam perintah.. tapi undang2 Islam(hudud) d hina dan d nafikan selagi UMNO memerintah. Apa punya celaka pemimpin Islam camni…

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 12:31 PM

    Islam tu tinggi dan tiada yg. lebih tinggi dari Islam… walaupun umno merendahkannya. TGHA benar bila sanggup bersusah dan d hina kerana Islam. Walaupun korang kata u-turn dan sebagainya… beliau terima segalanya demi Islam.

  • bujuk
    February 19th, 2013 at 12:36 PM

    Allah pun AMPUNKAN hambanya, tapi korang lak yg. lebih2. Apa dosa TGHA pada korang yg. korang mengata bukan2. ALLAH itu maha mengetahui apa yg. TGHA buat… jadi tak perlu nak ajar ALLAH buat keputusan.

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 1:26 PM

    Apa dosa dia? Wei LEMBU dosa dia ialah syirikan nama Allah, buat seruan sesat sehingga pecah belah umat Islam..kafirkan UMNO sehingga bercerai berai org Melayu dn bermacam2 lagi seruan JAHAT dia selama dia bersama PAS..

    Bilakah yg dia bertaubat dan minta ampun pd manusia2 lain yg ko ckp mcm tu???

    Syarat bertaubat ialah HENTI DARI BUAT JAHAT, MINTA AMPUN PADA MANUSIA YG TERLIBAT.. PASTU BARU MINTA AMPUN PD ALLAH.. BERTERUSAN.. paham tak Lembu?
    Jgn jilat lendir dosa org lain tkut2 ko sama dpt saham subahat!!

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 1:27 PM

    Munafik.. hng jgn cakap lah soal HUDUD kalau Allah pun boleh dijual beli.. dan sampai skrg masih memeluk kafir harbi.

    UMNO tk buat HUDUD tidk jatuh kafir.. puak hang sekutu kan Allah boleh terus kafir tau tak??

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 1:30 PM

    PAS yg CELAKA.. berdentum2 hukum kafir jika bertahaluf dgn kafir.. last2 PAS yg peluk kafir HARBI.. kafir yg terang2 mahu lingkupkan Islam!

    Berpuluh tahun kafirkan UMNO, tp sehingg hari ini PAS tk buat pun HUDUD.. Menifesto Jinggay tkde pun HUDUD.. siapa yg JAHAT skrg??

    HUDUD tidk jatuh tuntutannya dan ada kelonggaran krn kit abelum ada satu DAULAH tunggal.. ALLAH MAHA MENEGTAHUI..

    tp bab Aqidah tiada MAAF.. puak hang rosak dan paling CELAKA! PAS Perosak Agama ALLAH!

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 1:34 PM

    Kasihannya ayat penjilat lendir mcm hang. Kalu ya pun hang bergantung duit pd penjilatan ini, pilihlah cara syarei.. cara ayat org beriman.

    Hadi tu Allah SWT yg hina dia krn dia HINA ALLAH! Islam itu mulia, PAS yg hinakan Islam.

    Islam tinggi sbb itulah UMNO asingkan cmpur aduk Islam dr parti2 org kafir. Mereka boleh bersuara (itu adat org kafir) tp mereka xboileh ubah keptusan UMNO.

    Islam tetap dlm peliharaan Allah wpun PAS cuba jijak, hina dan perkudakannnya. Sesungguhnya Allah akan binasakan sesiapa yg mahu binasakan agama-NYA. PAS akan binasa!

    WA MAKARUU WAMAKARLLAH.. WALLAHU KHAOIRULL MAA KIRIIN..!

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 1:39 PM

    Hadi bukan tarik balik, jauh sekali bertaubat. Tapi dia buat pusingan U sbb takut PAS hancur, takut lebih ramai yg keluar PAS krn dia telah hina ALLAH!

    Dia sekutukan Allah suatu DOSA yg sgt besar.. itu satu kebodohan dan celaka besar seorang yg mengaku Presiden parti Isle, Khawarij, yg kunun mengajar kitab tetapi SELEWENG kan nama ALLAH! Itu wajib di nyah keluar dr bumi Allah ini selagi tidak bertaubat!!

    Najib tk pernah hina Islam atau hina hukum ALLAH spt PAS buat. Najib tk perlu nk tarik apa2 krn dia tk pernah janji atau hina apa2 berkaitan dgn hukum Islam.

    Yg berjanji banyak tp mungkir serta bohong ialah PAS.Perangai MUNAFIQ hang cukup dhsyat. puak hang buat kerja jahat terus hang puji2 lagi.

    Celakalah org mcm hang bujuk!

  • pasdaplaknat
    February 19th, 2013 at 1:42 PM

    Lembu, mcm tu ke ukuran agama Islam bg puak hang? Bg jawatan lepas tu tk buat kerja.. menyeleweng, zalim dan rompak wang rakyat.. siapa hang yg hanya pencacai bodoh tp lagak mcm AMT PAS?

    Hang kirim salam byk2lah pd kepala pencacai hang. tk kiralah kepala usrah ke, KP kwsan hang ke.. tunggu PRU 13 nnt kita ajar puak2 syaiton PAS ini.

    Jgn angkuh sgt setelah Allah dtgkan byk petunjuk dan kehinaan.. jgn smpai manusia ludah di kubur puak hang wahai pencacai PAS!

  • anakbochek
    February 19th, 2013 at 2:15 PM

    Ulamak dalam PAS pun takat jadi maskot je. Ulamak yang ada pun ada yang kena pecat dan sorang lagi dah turun pangkat. At least ulamak dalam UMNO tidak dihina sebegitu rupa.

  • anakbochek
    February 19th, 2013 at 2:18 PM

    Harussani pernah menegur Najib dan ekoran dari teguran itu Najib telah berjumpa dengan Harussani dan memberikan penerangan tentang insiden tersebut.

    Hasilnya Harussani menerima penerangan dari Najib dan Harussani juga tidak dikenakan apa2 tindakan. Tidak ada blogger UMNO yang mencarut2 pada Harussani tidak seperti blogger serta komentator PR yang macam orang sawan mencarut dan memakihamun Harussani bila dia mencuit tokong2 dalam PAS.

  • anakbochek
    February 19th, 2013 at 2:20 PM

    0.0001% je Bujuk… Banyak lagi benda lain nak buat.

  • jinkun
    February 19th, 2013 at 2:46 PM

    bila nak jwp soalan aku bujuk????

  • jinkun
    February 19th, 2013 at 2:48 PM

    akhirnya bujuk mengaku yg alamak2 PAS gadai agama utk politik…kahkahkah

  • jinkun
    February 19th, 2013 at 2:58 PM

    dalam PR semua pangkat tinggi2, pangkat anugerah pencacai…kahkahkah.
    anuar = imam mahdi
    niknajis = nabi
    tokongong LGE = khalifah = pelepah kurma
    kapal sing = Jibril…kahkahkah.

  • Hamba Ar Rahman
    February 19th, 2013 at 8:20 PM

    Aik Bujuk…sejak bila pulak hang sokong PAS berjuang sendiri dan keluar pakatan…lama dulu aku pernah ungkit hal ni…dan ada juga forumer lain pernah cakap tentang hal PAS keluar pakatan…tapi macam2 alasan dan point hang bagi untuk menyatakan bahawa PAS tidak perlu keluar dan gabungan PAS bersama PR adalah sesuatu yang wajar…ni…hang dah u turn pulak..apa hal…aku rasa esok2 kalau TGHA buat u turn..hang pun ikut sama u turn…tak dak pendirian sungguh hang ni…..

  • Hamba Ar Rahman
    February 19th, 2013 at 10:08 PM

    Baguslah tu saudara….kerana sentiasa mengingatkan Bujuk tentang hal hudud ni…saya dah malas nak diskus dengan dia hal hudud ni…sebb cerita dan jawapan dari dia sama….no matter how we explain…dia tak kan faham…atau buat2 tak faham…atau saja konar kot lain…wallahua’lam..

  • Hamba Ar Rahman
    February 19th, 2013 at 10:11 PM

    Mananya…dia jenis ikut jer…tak dak stance…kang TGHA u turn…sah sah dia u turn plak…berapa kali dah dia macam tu…contoh kes Ustaz Nasha etc…

  • Hamba Ar Rahman
    February 19th, 2013 at 10:17 PM

    Zaman sekolah dulu hang ingat tak ada 2 golongan..satu yang golongan prefect (elit lah kira kat sekolah tu…atau pun yg berjawatan)…satu lagi golongan budak2 langgar disiplin..dan selalu kena tegur dengan cikgu dan pengawas…natijahnya bila keluar sekolah perangai pun terikut2…masa sekolah perangai tak bagus…tak jadi lah pengawas…bila keluar sekolah tetap perangai buruk…tapi ada hati nak jadi pemimpin….perumpamaannya lah…pendek kata dari dulu sampai sekarang macam tu lah perangai puak2 ni…tak pernah berubah…suka melawan dan suka langgar etika dan peraturan…

  • Hamba Ar Rahman
    February 19th, 2013 at 10:22 PM

    Apa hang mengarut ni Bujuk….UFB…MAshitah tu dulu belajar jurusan apa…kita kalau nak lantik pun biarlah yang ahli dalam bidangnya…kalau orang sakit…takkan nak hantar jumpa ustaz dulu…kita hantar pergi hospital dulu…kalau kereta rosak..pi hantar mekanik…takkan hantar pi salon…hang jangan duk buat alasan macam budak kalah main teng teng…duk tuding2 dan bagi contoh tak menasabah lagu tuh…

  • Hamba Ar Rahman
    February 19th, 2013 at 10:25 PM

    Mana Kapal Sink Jibril..dia tu Israfil…sapa2 tak senada….tiup sangkakala terus sampai orang pun jadi senyap….

  • anakbochek
    February 20th, 2013 at 11:59 AM

    Hahaha… ingat lagi. Contoh terdekat aku lah. Selalu nak rebel dengan pengawas. Nasib baik bila aku dewasa aku sedar yang itu bukan tingkahlaku yang elok. Sebab tu aku tak pangkah puak PR ni. Kerja nak membangkang je.

  • anakbochek
    February 20th, 2013 at 12:02 PM

    Bujuk ni takde sekelumit niat pun nak menegakkan syiar Islam di bumi bertuah ini. Trust me. Dia akan gunakan peluru hudud yang dah expired tu untuk twistkan pemikiran kita.

    Kita fikir logik lah, kalau kalimah Allah yang maha suci tu sanggup puak2 PAS kongsi dan zahirkan dalam Bible apatah lagi hudud yang cuma 0.0001% tu. Celah gigi je.

  • Jinkun
    February 20th, 2013 at 1:31 PM

    lagi celaka pemimpin PAS yang berlagak lebih islam dr agama islam tu sendiri dgn menganggap PAS adalah agama. Dgn nama islam pemimpin PAS mengambil kesempatan utk meraih undi dan untung dunia. Dan lagi celaka bila mengatakan negara islam tiada dalam Quran sedangkan Quran adalah panduan hidup yg lengkap utk umat manusia. Dan celakanya pemimpin PAS bila menyekutukan Allah bilamana nama YANG MAHA SUCI boleh digunapakai oleh kristian.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.