|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: dukeofmontecristo | Diterbitkan pada: 10 February 2013| Kategori: dukeofmontecristo,Utama | 75 Comments »

Iklan Tahun Baru Cina Najib: Lambang Kebodohan Suara Pakatan Haram!

Saya amat tertarik dengan tulisan di laman portal pro-pembangkang, Suara Pakatan Rakyat, yang bertajuk “Iklan Tahun Baru Cina Najib Lambang Kebodohan Melayu”, yang mengutuk kemunculan istimewa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak didalam iklan Tahun Baru Cina.

Saya juga percaya bahawa rata-rata para pelayar internet  juga sudah menonton iklan yang dimaksudkan itu di laman Youtube.

Menurut laman portal pembodek Anwar itu, kemunculan Najib melambangkan rasa terdesak beliau yang mahu menarik sokongan para pengundi Cina di negara ini.

Portal itu juga mendakwa kononnya Najib meletakkan dirinya di tahap yang paling hina sebagai pemukul gendang tarian naga serta mendakwa bahawa posisi itu hanya diisi oleh kaum Cina dari “kasta bawahan” yang lembab, malas dan bodoh.

Kata penulis “berpelajaran” itu, individu yang paling penting di dalam pasukan tarian naga adalah pemegang kepala naga atau singa dan bukan pemain gendang. Kononnya pemain gendang memukul gendang mengikut gerak langkah tari pemegang kepala naga!

Paling “hebat”, portal itu akhirnya menyimpulkan bahawa pembikinan iklan itu membuktikan bahawa bangsa Melayu memang bodoh dan hanya layak berada di kedudukan bangsa paling hina di Malaysia.

Saya sebenarnya ketawa terbahak-bahak apabila portal itu memperlihatkan kebodohan penulis dan sidang editornya. Bukan saja fakta yang salah, malah ia benar-benar menghina kaum Cina yang bakal merayakan Tahun Baru Cina esok.

Mungkin penulis portal itu tidak tahu tentang irama dan lagu, “buta” dan “pekak” untuk menghayati rentak tari penari yang menari mengikut irama yang dialunkan. Tanpa irama dimainkan, rentak tari apa yang mahu ditarikan seorang penari?

Misalnya, seorang pesilat menari mengikut irama tiupan serunai. Kalau rancak tiupannya, sudah tentu begitu lincah gerak dan langkah pahlawan itu menari. Dalam ertikata lain, dari irama maka terciptalah rentak gaya tari.

Kalau dimainkan irama asli Melayu, maka sudah tentulah penarinya akan menari mengikut rentak tari Melayu asli. Takkanlah nak menari ala-ala “Gangnam Style” pula, kan? Tak lari dari tempo sebenar ke?

Menariknya, portal itu tanpa segan-segan memberikan “link wikipedia” yang kononnya membuktikan dakwaannya mengenai tarian yang mengawal rentak gendang yang dipalu. Padahal, tiada satu ayat pun yang menyokong atau membuktikan kebenaran dakwaan di “link” tersebut!

Penulis itu mahu memperbodohkan siapa apabila menyarankan Najib untuk berperanan memegang kepala naga di dalam tarian itu?

Dengan bertindak sebagai pemegang kepala naga, maka Najib akan menari mengikut kemahuan rentak gendang yang dipalu, begitu? Maka senanglah portal itu memburuk-burukkan Perdana Menteri, kononnya beliau mengikut saja apa yang diarahkan “irama” tersebut?

Pada saya, inilah kali pertama perayaan dan sambutan Tahun Baru Cina menjadi mangsa permainan politik jijik Pakatan Haram. Sebelum ini, Tahun Baru Cina disambut meriah tanpa dilibatkan dengan permainan politik dari mana-mana pihak.

Sebelum ini juga kita menyaksikan bagaimana para pemimpin politik di negara ini saling kunjung mengunjung antara satu sama lain tanpa menghiraukan perbezaan fahaman politik. Keharmonian kaum terserlah pada setiap perayaan yang disambut di negara ini, bukan?

Namun mungkin kali ini Tahun Baru Cina disambut begitu hampir dengan PRU ke-13 yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Pembangkang memainkan sentimen politik jijik untuk memburuk-burukkan keharmonian kaum di Malaysia, sekaligus langsung tidak menghormati perayaan Tahun Baru Cina pada tahun ini. Jelaslah politik mereka adalah politik budak-budak hingusan yang tidak matang sama sekali.

Sebenarnya, tidak salah langsung Najib mengucapkan “Selamat Menyambut Tahun Baru Cina” kepada seluruh masyarakat Tiong Hua melalui cara yang kreatif ini. Tidak berdosa dan tidak pun meletakkan beliau ditahap yang hina.

Sebaliknya, ia adalah satu penghargaan kepada kaum Cina di negara ini dari Najib yang begitu ikhlas membayangkan rasa hormatnya kepada mereka kerana sama-sama berkongsi kemakmuran dan kemajuan yang dikecapi bersama di negara ini.

Mungkin Pakatan Haram saja yang cemburu terhadap Najib dan sebab itulah mereka mengutuk iklan itu. Bukan apa, laporan menunjukkan bahawa sokongan dari kaum Cina terhadap BN semakin hari semakin kuat berbanding Anwar yang semakin dibenci masyarakat Tiong Hua itu.

Bukan apa. Takkanlah rakyat nak sokong pemimpin yang ada masalah moral, terlibat dengan skandal liwat, jual kalimah “Allah” dan “chauvinis ultra kiasu” untuk mentadbir negara? Diperingkat negeri pun mereka gagal, ada hati lagi nak ke Putrajaya?

Elok nyalakan saja mercun papan dalam seluar mereka, baru mereka tahu. Nak jadi “batu api” kononnya. Hina sungguh niat Pakatan Haram. Itu pun mereka masih tak malu mahu rakyat menyokong mereka? Jangan haraplah…

Ada 75 Comments setakat ini.

  • StinGray
    February 10th, 2013 at 2:13 AM

    Najib berlakon dalam iklan Tahun Baru Cina depa kecoh….bila Bang Non depa henjut perempuan cina depa senyap…bengong….

  • mustaqim
    February 10th, 2013 at 2:33 AM

    hahah….benda dosa mmg ramai org suka….xcaya tepuk dada tanya selera….kalau nak nafi kena pastikan xpenah tgk blue……paling kurang youtube pun jadi….hahahaha

  • EVLee
    February 10th, 2013 at 2:40 AM

    Senyap makan hati kot…nak cakap tak boleh..nak tumpang, tak dapat..

  • EVLee
    February 10th, 2013 at 4:07 AM

    Cuma pandangan peribadi…Dalam sesuatu keadaan(peristiwa, acara dan sebagainya) sudah semestinya ada berbagai komponen utama, sokongan, plot dan sub-plotnya bagi menyampaikan pengisian konteksnya. Fokus yg jelas mesti diberikan kepada setiap komponen supaya mereka saling melengkapi di antara satu sama lainnya dan kiranya ada mesej yg hendak disampaikan, ianya menjadi tepat dan tidak bercelaru. Dalam hal di atas:

    Tajuk: Tahun Baru Cina > Masyarakat Cina
    Tarian Naga(dah namanya pun Tarian Naga): Watak utama-Naga, watak sokongan-Kumpulan Paluan Gendang
    Berbagai golongan/lapisan masyarakat CIna
    Anak Cina dengan gendang > decency, kehendak@hasrat murni
    DSNajib menerima gendang/membuat paluan gendang
    Anak Cina berbisik kepada DSNajib
    DSNajib memberikan ucapan CNY

    MESEJ: Pada hemat saya secara ringkasnya DSNajib sebagai PM mengiktiraf pentingnya kaum Cina, sentiasa perihatin, memahami , menyokong serta sedia memenuhi kehendak dan hasrat yg murni(decent request) berbagai lapisan masyarakat tersebut.
    Pembangkang nak spin? Pergi MAMPOSSS…..

  • yeop
    February 10th, 2013 at 4:23 AM

    hehehe…tok bhai telan air liur basi jer

  • pasdaplaknat
    February 10th, 2013 at 5:45 AM

    Hehehe..
    sambung lagi…

    “betina China Doll tu kasta ke berapa agaknya..dh berapa org ‘pakai’..??”

    Bang Nuar buat apa semuanya elok bg depa.. the awaiting Pii Emmm tu.. hahaha..

  • pasdaplaknat
    February 10th, 2013 at 5:53 AM

    Sorang Ustd besa bgtau dlm kuliahnya masa jd Imam Besar Masjid Negara 12 tahun dulu.. (Ustad tu masuk hospital CCU baru ni..)

    BENDA YANG NAFSU SUKA ITULAH KITA SUKA BUAT.. BENDA YANG NAFSU TAK SUKA KITA KETAGIH KE NAK BUAT?..ADA ORANG KETAGIH NAK POSA KA HARI2…?? ADA ORANG KETAGIH KA NAK SEMBAHYANG??..

    hehehe.. banyak2lah melawan hawa nafsu supaya kita jd org yg dikasihi Allah.. lawan nafsu yg berteraskan iman ialah ketika bersunyi2an.. ketika tiada manusia nampak kita..

    DLm bilik hotel ada AWANG tu sangka safe.. tgk2 ada camera ‘fish-eye’ night vision.. maka riuhlah satu dunia JAM OMEGA nya hilang.. siapa org itu?

    Org itu org yg berpura2 dgn rupa waraknya di luar, semasa dlm jemaah Islam?? tp dia lupa bahawa Allah Maha Bersaksi.. Allah boleh Perintahkah mana-mana makhluk_NYA menjadia SAKSI wpun kita rasa itu sebuat alat elektronik..

    Itulah cara Allah nk uji iman seseorng.. TULEN atau PALSU..

    Wallahualam..

  • Fazli Yusof
    February 10th, 2013 at 8:32 AM

    Masa bang non palu badan amoi china doll tu….dia ikut rentak irama apa lak…hehehehe….bodoh punya pembangkang….sebab irama dan kepala singa pun depa nak kecoh….cuba laa jadi pembangkang yang berwawasan sikt….ni tidak….aku tengok bodohnya pulak yang banyak….hehehe

  • PASpartyNGOK
    February 10th, 2013 at 9:52 AM

    Kita faham apa sgt kemampuan pembangkang. Apa agenda yg mereka ada yg pernah mereka sebut kearah pembangunan negara, kearah kesejahteraan rakyat. Mereka ketiadaan issue besar yg boleh didiperdebat, maka perkara kecil kena dikutip dan dikomentarkan.

    Apabila barrak obama ‘vow’ semasa bersalaman dgn org jepun, obama juga dikutuk. Tetapi kita yakin apa yg obama cuba display ialah soal kemesraan antara dua manusia tanpa melibat soal darjat atau moral.

    PM tidak membuat sesuatu yg terlalu berat tetapi membuatnya dgn cara bersantai. Sama saperti dia duduk bersila dgn rakyat atas rumput menonton bola. Hal ini tidak pula dipersoalkan

  • PASpartyNGOK
    February 10th, 2013 at 9:56 AM

    Bang Nuar memang pemimpin berjiwa rakyat. Kalau pemimpin lain boleh kongsi makan semeja dgn rakyat, bang Nuar boleh balun doll yg orang lain balun jugak.

    Doll itu mesti pernah dibalun mat bangla, mat kampar, abg teksi, abg lori atau sapa saja. Ini lambang rendah diri dan berjiwa rakyat .

  • StinGray
    February 10th, 2013 at 10:09 AM

    mat kampar???…kahkahkah..adoiiii

  • StinGray
    February 10th, 2013 at 10:11 AM

    jijah boleh la dia kencing sambil berdiri….

  • StinGray
    February 10th, 2013 at 10:17 AM

    kesian…..sudahnya declare besi tak boleh percaya….tapi sabun menjadi mangsa…..

  • bujuk
    February 10th, 2013 at 10:36 AM

    Bab mengupat/fitnah orang kemain lagi, masing2 nak tumpang buat dosa.

  • bujuk
    February 10th, 2013 at 10:43 AM

    Kalau orang dah tak suka…. buat benda baik pun perlu back-up dan make-up supaya nampak baik dan cantik. Sentiasa ada orang yg. curiga dan tak percaya. Seperti cerita pengembala kambing dan serigala yg. sering menipu orang kampung, akhirnya bila benar2 serigala menyerang tiada siapa yg. menolong.

  • tengkudin
    February 10th, 2013 at 11:16 AM

    cemburu btol totok PR ni ye…hehehe…

  • njah50
    February 10th, 2013 at 11:27 AM

    Pemikiran yang cetek akan menghasilkan penulisan yang cetek juga. Orang kalau dah tak suka, yang baik pun jadi tak baik bagi mereka. Only an idiot think like an idiot

  • haprak (HAncur Pakatan RAKyat)
    February 10th, 2013 at 1:29 PM

    bujuk mestilah sokong PuKiaR yg terang2 cakap “bangsa Melayu memang bodoh dan hanya layak berada di kedudukan bangsa paling hina di Malaysia”

  • zumazore
    February 10th, 2013 at 1:30 PM

    amboi kemain ko bujuk!
    dulu masa 2008 ko orang kontrol semua media di maya ni macam-macam ko orang wat, la ni time kite orang wat macam tero, hang wat lak macam2 yg busuk..
    ada hati nak cer pasal dosa lak hang… woi malu lak aku baca!

  • haprak (HAncur Pakatan RAKyat)
    February 10th, 2013 at 1:32 PM

    bujuk and the gang = kambing
    al-juburi and DAPigs = pengembala

  • raplahjingaa
    February 10th, 2013 at 1:42 PM

    hahahahaha….

    bujuk apa cerita pegawai khas ron liu letak jawatan ?? sEDIH tengok kenyataan dia tentang pandangan ron liu terhadap PAS…., comfirmed ! firasat aku…bagi DAP/PKR, PAS hanya budak suruhan, nik ajis dan hadi hanya jadi bahan gurauan DAP/PKR..

    hang tak sedih ke bujuk ???

  • raplahjingaa
    February 10th, 2013 at 1:45 PM

    kalau orang dah tak suka…jadi pembangkang laaaa, tak payah cerita kambing ke, serigala ke,…hang ni bujuk, akai jenuh !

  • Anak_Nogori
    February 10th, 2013 at 4:55 PM

    Apa bujuk????…ko dah cermin diri belum?.

  • Anak_Nogori
    February 10th, 2013 at 4:58 PM

    sama spt cerita 16 Sept tu ke bujuk?.

    Sekarang Majlis Syura PAS pun tak ingin Awnar jadi PM mereka..krn apa bujuk?.

  • Andik
    February 10th, 2013 at 4:59 PM

    Apa saja yang dilakukan Najib meninbulkan ketakutan pada pakatan rosak…Apa saja yang Najib buat pasti akan meresahkan mereka…….sampaikan iklan tahun baru cina pun mereka nak spin.

  • mamu
    February 10th, 2013 at 5:55 PM

    Sebenarnya macam Haron Din kata kita tak boleh tahu niat dalam hati orang namun dari segi perbuatannya kita boleh menilai perilakunya.
    Jadi najib pada perbuatannya di dalam iklan itu adakah tindakan kapasitinya sebagai seorang PM di negara yang berbilang agama dan bangsa ni.
    Jadi macam mana pula tindakan Nik Aziz dulu pada 1997 ketika kes JE mengganas sampai sanggup masuk ke kandang babi?
    Malah Pas Johor pun sanggup masuk ke pasar babi untuk menagih undi dari kaum yang memakan babi tersebut?
    Jadi nilai sendiri tindakan pihak mana yang terlalu nampak ada agenda polditik??d

  • EVLee
    February 10th, 2013 at 5:58 PM

    Yg lepas2 tu…Bujuk kata Umno/Bn lah yg jadi serigala. Kambing kita pun tahu… jadi sapaaaalah agaknya si pengembala yg sentiasa menipu tu….?

  • EVLee
    February 10th, 2013 at 6:02 PM

    Mana tak jealous…cuti2 macam ni pun saham politik masih bergiat cergas… Saham BN up, Saham PR down.

  • zumazore
    February 10th, 2013 at 6:18 PM

    dia mana ada PERASAAN

  • WakKang
    February 10th, 2013 at 6:51 PM

    Bujuk setuju dia melayu bodoh!!!!….. Ahak kah kah!!

  • WakKang
    February 10th, 2013 at 6:53 PM

    Cermin dia dah retak seribu dah!!!!..bujuk dah nampak busuk!!!!…kah, ahak, ahak!!!!

  • WakKang
    February 10th, 2013 at 6:59 PM

    Lahiriahnya puak pembangkang ni kepala otak dia memang tau nak buat dengki, buat jahat je. Apa nak heran …..!! Jadi, sesiapa yg teringin ngikut puak pembangkang ni bersedialah,..untuk membodohkan otak kalian dan menjadi ahli kelompok melayu bodoh!!!!!kah kah kah!!!

  • WakKang
    February 10th, 2013 at 7:05 PM

    Masa sambut Ponggal, Anwar Ibrahim menari sakan!!! CNY ni, nak gak tengok Anwar Ibrahim pegang kepala singa dan menari ikut rentak gendang, yg cantiknya kalau Guan Eng dgn Karpal pukul gendang ……baru kena!!! Mencerminkan hubungan haram sebenar PR!!!!

  • WakKang
    February 10th, 2013 at 7:07 PM

    Anwar Ibrahim Aljuburi laaaaa!!!!! Sapa lagi!!!!

  • raplahjingaa
    February 10th, 2013 at 7:19 PM

    Bujuk hang tolong pi cakap dekat pengarang suara pakatan haram, lagi banyak artikal benak macam ni, lagi banyak kerusi pembangkang akan hilang, silap-silap kerusi nik ajis pun boleh terbang.

  • Topup
    February 10th, 2013 at 7:32 PM

    dah 5 hari aku dok godak web2 pembangkang ni , post yg menyokong memang banyak , tapi dah ada post yang bantai terang terangan kepada pencacai dalam tu , masa 2009 dulu boleh kata memang gulungan K ini menguasai nya . tapi 2013 ni aku rasa web pembangkang dan penyokong dah sama kuat sama banyak , tapi dari segi isi fitnah menang depa la , kalau jawap isu banyak web yg menyokong lah , cuma bangsa cina ni sokongan depa terhadap pembangkang pun ada kendur sikit tapi majoriti cina masih tak suka kerajaan , kita tengok adakah MCA boleh menang banyak , atau MIC boleh tlg cover kerusi MCA ,
    Sekarang ni web pencacai pembangkang macam fobia dengan pos yg ketuk depa , terus ‘ban’ kalau tak sebulu dengan depa . Bila najib bubar parlimen nanti , aku rasa puak2 ni akan tunggang langgang !

  • bangKano
    February 10th, 2013 at 7:32 PM

    Mesti la Anuaq dok henjut pungkoq depa sengap, pasai sedap punya hal la…dunia ana yang punya maa….!!!

    Apa guna kecoh kecoh…..nanti oghang lain dengag depa juga nak ghasa pungkoq kena henjut mana laghat Abang Non tu….!!!

  • armanDula
    February 10th, 2013 at 7:39 PM

    Sapo yang bodoh tu hah…? Sapa laiii kalau tak bukan melayu dalam PKR & PAS hampeh tu. Semuo cakap-cakap AnuWar dio hangguk-hangguk jo tontang paham tu allahwaalam bissawab….!!!

  • Topup
    February 10th, 2013 at 7:42 PM

    kalau kenaa pada pemimpin pembangkang , akan keluarlah akan dosa2 fitnah , memang berdosa pun hatta menyebut akan perbuatan yang orang kena itu tak suka ! Tapi hang pi la kluarkan kenyataan yang sama di harakah ! Tengok hang kena blasah ke tak ?

  • bangKano
    February 10th, 2013 at 7:43 PM

    Memang betoi kata hang tu…bila kita dah sayang semua yang buruk nampak baik macam Anuaq dok sakan tibai pungkoq jantan & pepet bini kawan pun depa dok puja puja macam Imam Mahdi.

    Ya kan…..???

  • bangKano
    February 10th, 2013 at 7:47 PM

    Sat lagi tedengaq la suagha dari soghang mufti bertaraf bongok kata perbuatan Najib tu haram di sisi islam.

  • Chai
    February 10th, 2013 at 7:53 PM

    “pemukul gendang tarian naga serta mendakwa bahawa posisi itu hanya diisi oleh kaum Cina dari “kasta bawahan” yang lembab, malas dan bodoh.”

    Apa? Siapa yang tulis ni? Dalam show dragon atau lion dance, tak dikira siapa dari kasta mana yang memukul gendang. Siapa yang pandai memukul dia yang dipilih. Kadang-kadang budak sekolah, budak universiti, orang tua pun ada. bukan senang nak memukul gendang ikut irama, sudahlah berlatih pun penat. Mengapa perlu dibabitkan ‘kasta’?

    Cerita pasal pemukul gendang ada dijadikan drama bersiri di 8tv Malaysia, bukan senang mahu menjaga adat dan budaya Tionghua pada zaman sekarang!

  • Chai
    February 10th, 2013 at 7:54 PM

    itu lah…di dalam video itu Anwar Ibrahim menggunakan kung fu aliran Hung Gar tak pun Choy lei fut tetapi nampak seperti baru belajar sahaja

  • bangKano
    February 10th, 2013 at 8:18 PM

    Apa Mat kampaq pun ada selegha ka..? Bukan setakat Mat kampaq,Mat Sabun,Mat Spana& apa bala Mat Mata lagi jugak ada nafsu nak pelekoh pelacoq. Tang janda yang dah kontang pun depa pulun habih ni pulak yang berbayaq….!!

  • hamba Allah
    February 10th, 2013 at 8:18 PM

    kita semua x sempurna..hentilah mengutuk perbuatan orang lain..

  • bangKano
    February 10th, 2013 at 8:21 PM

    Tu ada la tabiat alamiah manusia haprak. Semua yang betoi depa putaq apa lagi yang salah dah tentu jadi isu penting dalam politik….!!!

  • raplahjingaa
    February 10th, 2013 at 9:12 PM

    jijah ka…bukan takat berdiri, sambil menangis dia pun boleh kencing..isteri anugerah tuhan la katakan…jijah…jijah…

  • EVLee
    February 10th, 2013 at 11:44 PM

    Ooppss….soli tauke, wa lapat call…ala oolang malah2, pasai tauke talak kasi itu Nickie sama Halie masuk ho… Wa sulah banyak jiam bincang, kasi suma oolang satu kali join. Sikalang sulah yadi ini maciam:
    LGE > pigang itu batu geliga
    Anuwek > kipala naga
    Harlie > montot naga
    Kapai Kalam + Nickie(jangan titon ho..) > main gindang
    Ini maciam…balu semua happy lo! Telima Kasih. Kung Si Fa Cai…

  • raplahjingaa
    February 10th, 2013 at 11:49 PM

    jijah ka ? sambil menangis pun dia boleh kencing…

    jijah…ooo…jijah

  • DataCode
    February 11th, 2013 at 12:17 AM

    Jijah man,jijah yang sinpan jam Omega tu ke…he he he

  • DataCode
    February 11th, 2013 at 12:22 AM

    Jika manjlis kura-kura 0ps salah..majlis Syura tak setuju B.A.B.I jadi PM,maknya ke engganan B.A.B.I tidak mahu bersumpah di atas kesnya,di ambil kira oleh Majls Syura PAS.

  • DataCode
    February 11th, 2013 at 12:24 AM

    Manaknya dalam kawah PAS bukannya ada seketul daging Khinzirla,kih kih

  • DataCode
    February 11th, 2013 at 12:28 AM

    Selama Selangor diperintah oleh PKR,kata kawan aku,dia hanya dapat rasa air 20m,dan 2 biji limau yang di agih oleh Rodziah Ismail ADUN Batu 3 Shah Alam,itupun sempena tahun baru cina..tapi mereka sibuk yang najib pulak,,hampeh

  • DataCode
    February 11th, 2013 at 12:29 AM

    #2biji limau

  • EVLee
    February 11th, 2013 at 12:51 AM

    Henjut boleh….ponggal boleh… Anuwek kena buat ‘belly dance’ timur tengah, mungkin baru diaorang terima dia kot!

  • kuntakinte
    February 11th, 2013 at 10:32 AM

    Pakatan Rakyat pernah cerdikkah? Bravo penulis ni ulasan yang menarik.

  • DataCode
    February 11th, 2013 at 1:43 PM

    kalau cerdik orang-orang pakatan haram tak dislike video iklan .

  • baba
    February 11th, 2013 at 3:35 PM

    hahahha, pr dengki dgn approach najib…..depa tak boleh nak lawan kehebatan BN

  • yon76er
    February 11th, 2013 at 9:06 PM

    DS Najib main Gendang Cina saja tapi SiNuar main Cina Doll . itu bezanya…hahahahahaha…Poooyooooooor

  • UMNOtegar
    February 11th, 2013 at 11:06 PM

    hang tak mengumpat orang ke bajak..oppp bujuk…

  • bujuk
    February 12th, 2013 at 3:48 PM

    Moralnya… jangan salahgunakan kepercayaan orang/rakyat pada kita/pemimpin. Jagalah amanah itu sebaik mungkin dan jangan khianati rakyat. Bukan mudah nak dapatkan kembali kepercayaan bila orang dah tak percaya.

  • bujuk
    February 12th, 2013 at 3:51 PM

    Aku tegur je… kalau korang suka dan taknak taubat, aku tak boleh buat apa-apa. Tapi lepas la tanggungjawab aku tegur korang.

  • armanDula
    February 12th, 2013 at 5:25 PM

    Memang botow tu kato ikau ek macam malaon seko tu kaki menjubo jantan & pompuan bilo dah ado kuaso kek tangan dio lupo dighi. Maso jadi TPM/Montoghi Kewangan dio tak ingek nak mansukh kan ISA & turun kan harga petrol & baghang baghang pakai duit untung jua gas & petrol oleh PETRONAS. Bilo dah kono tondang dari kabinet & UMNO pasal salah laku moral baghu la dio topokek melolong ko sano ko sini nak mansukh kan ISA kunun halang hak asasi & kebebasan rakyat dan buat kempenn turun kan 1/2 harga petrol & barang barang. Cutut la Anuar tu semua permainan koto politik nak dapat kan simpati rakyat bangang sodoalah ek monjolang PRU13.

    Cukup-cukup la tu……tu semua kelentong kosong ikau wahai puak-puak PR oiii….???

  • gambus
    February 12th, 2013 at 6:13 PM

    hahaha terbaik , sebab tu asyik jadi pembangkan jee sebab takde orang yang suka pun hahaha

    yang paling kelakar camana otak pencacai Pakatan ni boleh kata yang ketuk drum tu sebagai kasta rendah ?? alaahaaiii ini pemikiran low class Pakatan , semuanya nak dikastakan , Pakatan laa perkauman yang sebenarnya

  • gambus
    February 12th, 2013 at 6:18 PM

    bagi bujuk apa yang Pakatan DAPigs buat tu semua halal , pergaulan antara lelaki dan perempuan tu pun halal hanya dengan berniat perjuangkan parti politik PAS hahahahahaha , memang gila woiiii .. takat fitnah semua tu tak payah cakap laa

  • bujuk
    February 12th, 2013 at 11:13 PM

    aku bukan nak atasi takdir la… tapi kalau TunM mati, takdir Anwar masuk semula UMNO majoriti ahli UMNO akan puji dia melangit seperti sebelum tunM pecat dia dari umno.

  • anakbochek
    February 12th, 2013 at 11:42 PM

    Sabun 5 pukul 1.

  • anakbochek
    February 12th, 2013 at 11:44 PM

    Hj Hadi dan Pok Nik tu “maskot” je bro. Bila maskot suruh jerit, penyokong pun jerit. Bila maskot melompat penyokong pun melompat.

  • anakbochek
    February 12th, 2013 at 11:45 PM

    Dosa memfitnah selama ni kau dah taubat belum Bujuk. Selagi hayat dikandung badan pintu taubat masih terbuka Bujuk.

  • anakbochek
    February 12th, 2013 at 11:53 PM

    Jangan gelak2 bro, dapat anugerah Saiditina Khadijah tuh… ABIM yang bagi.

  • yeop perak
    February 13th, 2013 at 2:02 AM

    ha..haa, aduh pedihnya. Pelacur pun kelas ka. tak tau la pulak. Kena tanya bang non nie sebab dia pelanggan tetap

  • Hamba Ar Rahman
    February 14th, 2013 at 10:45 AM

    Hari ini…aku baca cerita di yahoo…tentang gambar DS NAjib dan Zambry di simbah cat merah….semalam aku baca cerita KArpal Singh kata DSAI paling layak jadi PM….selepas aku membaca kedua2 itu…hati aku rasa sedikit sayu…walaupun aku bukanlah peminat fanatik DS Najib…dan of course DSAI memang never in my head as calon PM…aku jadi sayu kerana memikirkan nasib bangsa dan anak cucu aku esok2..bila aku sudah tiada lagi di dunia ni…..bunyi memang ironik…tapi itulah hakikatnya…orang melayu sudah mula kehilangan kuasa dalam sedar dan tidak sedar…paling penting…kita tidak pula berupaya untuk menghalang dan memelihara apa yg kita ada…melayu2 yang tinggal ini pula sudah berpecah dan tidak sepakat memelihara hak masing2…sedangkan bangsa lain bersatu teguh menjatuhkan kita dan berusaha mengambil hak2 kita untuk dijadikan hak2 mereka…berusaha meminta kesamarataan….bukan kesaksamaan….of course…Karpal akan sokong Anwar walaupun dia tahu Anwar meliwat (dia yang mula2 keluarkan isu ini di parlimen)….tetapi sekarang dia sudah buat u turn dan menyokong Anwar….atas sebb2 mahu menyorokkan agenda DAP….ya…DAP tidak mungkin memberitahu kita bahawa mereka hendak tukar perlembagaan dan hendak kan Cina menjadi PM…kerana sudah tentu mereka tidak mendapat sokongan melayu…apa yg mereka boleh buat adalah…menaikkan Anwar dahulu…selepas itu…mereka akan londehkan semua seluar dalam Anwar dan membuka semua pekong…pada ketika itu Anwar akan menjadi boneka…dan menurut segala kemahuan mereka…perlembagaan akan dipinda…dan akhirnya…Anwar akan diturunkan…dan melayu memang sah akan kehilangan kuasa…inilah yang Tun M cuba beritahu kita…tetapi tidak dapat memberitahu secara terang2 kerana dikhuatiri akan menimbulkan ketegangan….memang benar….kita tidak mendapat apa2 secara terus daripada BN (Umno)…jika Umno yg menjadi pemerintah…puak2 PR yg taksub akan memberi hujah bahawa menyokong mereka ini adalah satu kebodohan kerana menyokong korupsi dan mengayakan kroni…tetapi di dalam politik…cuba bagi contoh yang benar2 bersih…yang benar2 tiada kroni…tiada korupsi…tentu kita tidak dapat bawa contoh….kerana tidak wujud seperti itu…walau dalam kerajaan PAS sekalipun…mungkin penyokong taksub PR akan membawa perbandingan di antara PAS dan cara rasulullah…tetapi tetap tidak layak…kerana rasulullah menjaga kemaslahatan ummat Islam dan membela Islam…ISlam di zaman rasulullah tidak memberi muka kepada kafir laknat…tetapi sekarang kita lihat…disebabkan melayu terlalu lemah…gambar pemimpin kita disimbah cat…sungguh kurang ajar dan berani puak2 Cina kongsi gelap…mafia (DAP) ni…mereka ini golongan yang tiada sopan santun…kurang ajar…tamak…pentingkan diri…dan akan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapai kehendak mereka…jika mereka berkuasa…janganlah kita berangan untuk hidup seperti dahulu dan mendapat hak kita semula…kerana puak ini sangat bijak merampas hak (dalam perniagaan sesama mereka pun mereka boleh rampas hak)….dan mereka memang tiada sopan santun dan berbasa basi dalam perkongsian….org melayu masih ada lembut hati…puak2 mereka ni…sorry to say…tentu tak ada kasihan langsung…kalau kita kuat nanti kita dapat survive…jika kita lemah…maka jadilah kita rakyat yang lemah dan akhirnya kita tidak akan berupaya bersaing dan hidup dengan mereka yang jauh lebih kuat….samada dari segi ekonomi dan mungkin kuasa…kepada melayu2 yang sayangkan keluarga dan anak2 cucu anda…fikir2 kanlah…jangan ingat kekayaan yang anda miliki sekarang semestinya akan bertahan…dan jangat ingat jika anda senang….harta tersebut cukup untuk dibawa sehingga 7 keturunan anda besok2….fikirkan generasi kita…dan bukan diri kita…wallahu’alam

  • anakbochek
    February 14th, 2013 at 11:05 AM

    Itu jugak yang aku bimbangkan. Aku bimbang anak cucu aku merempat, meminta2. Dulu aku masuk U ada kuota tapi nanti bila anak cucu aku nak masuk mereka terpaksa bersaing dengan bangsa2 yang sanggup pijak orang lain untuk naik.

  • Hamba Ar Rahman
    February 14th, 2013 at 11:50 AM

    Siapa kata Bujuk….aku rasa kalau takdir Anwar masuk semula Umno…masa itu confirm lah Umno akan berpecah, tumbang dan Umno akan kehilangan sebahagian besar penyokongnya forever…tapi pokoknya….Anwar tak mungkin akan masuk semula Umno…..tapi….konco2 dia tak tau laa..kot kot dah ada yg dalam Umno pun…dididik untuk jadi gunting dalam lipatan…wallahua’lam…

  • pokcik
    February 15th, 2013 at 6:14 PM

    meh pokcik jentik peliaq hang..baru ada akai

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.