|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: dukeofmontecristo | Diterbitkan pada: 1 January 2013| Kategori: dukeofmontecristo,Utama | 58 Comments »

Mampukah PAS Pertahan Kalimah “Allah” Dari Dicemari DAP?

Nampaknya di saat tahun 2012 bakal melabuhkan tirai kalendarnya, DAP masih sempat untuk memberi tamparan hebat tepat ke muka PAS apabila Lim Guan Eng sekali lagi menegaskan bahawa kalimah “Allah” itu bukan hak eksklusif umat Islam di negara ini.

Setiusaha DAP itu dalam perutusan perayaan Krismas baru-baru ini sengaja “mencurah minyak” apabila mendesak kerajaan supaya membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu seperti mana diamalkan di Sabah dan Sarawak sejak 50 tahun lalu.

Melalui kenyataan tersebut, maka sudah jelas mengenai dasar DAP yang sememangnya tidak menghormati sensitiviti umat Islam di Semenanjung Malaysia yang sememangnya tidak dapat menerima gesaan yang berbentuk provokatif tersebut.

Sebagai kerajaan yang sudah matang dengan permainan DAP itu, BN langsung tidak melayan kehendak pemimpin “chauvinis ultra kiasu” itu.

BN kekal dengan keputusan sedia ada dengan membenarkan penggunaan kalimah “Allah” di dalam Bible versi bahasa Melayu di Sabah dan Sarawak sebagaimana yang biasa diamalkan pada 50 dulu memandangkan majoriti rakyat di sana adalah beragama Kristian.

Tapi, tiba-tiba saja puak-puak PAS yang kononnya “jaguh Islam” di negara ini tampil memberikan kenyataan yang bertentangan dengan “jelmaan Khalifah Umar Abdul Aziz PAS” itu!

Ketua Dewan Ulama PAS, Ustaz Harun Taib, Ketua Penerangan PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man dan Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasruddin Hasan Tantawi merupakan di antara pemimpin PAS yang “termakan umpan” Guan Eng.

Bagaimanapun, mereka langsung tidak berani “menjentik” Ketua Menteri Pulau Pinang itu dan hanya mampu menyuarakan bahawa mereka tidak bersetuju dengan kehendak Guan Eng.

Begitulah PAS dan para pemimpinnya. Dengan Guan Eng pun mereka takut untuk bangkit menentang meskipun anak lelaki Lim Kit Siang itu begitu jelas cuba mencabar kemuliaan kalimah “Allah” yang selama ini dipertahankan oleh UMNO.

Selama ini, puak-puak DAP begitu kuat mendesak agar penggunaan kalimah “Allah” dibenar untuk diguna pakai di dalam Bible versi bahasa Melayu di Semenanjung Malaysia, tapi UMNO mempertahankan kemuliaan nama “Allah” itu dengan baik melalui kuasa yang ada.

Ketika UMNO mempertahankan isu kalimah “Allah” itu, maka muncul pula pemimpin PAS seperti Khalid “Gereja” Samad yang begitu bersungguh-sungguh menyebelahi kehendak DAP dan Guan Eng itu.

Persoalannya, di mana Harun Taib, Tuan Ibrahim dan Nasruddin ketika itu? Mengapa tidak dipulas telinga dan dipecat saja kebiadapan Khalid Samad dalam tindakannya yang mencemar kemuliaan kalimah “Allah” itu?

Zulkifli Noordin yang ketika itu bersama PKR, sanggup dipecat Anwar Ibrahim yang menyokong kehendak DAP. Tapi PAS pula seperti “lembu dicucuk hidung” pula bila berdepan dengan isu berkenaan. Macam itukah sifat “pejuang Islam”?

Saya percaya, jika Pakatan Haram menjajah Putrajaya pada PRU ke-13 ini, sudah tentu mereka akan mencemar kemuliaan kalimah “Allah” dan melaksanakan kehendak DAP yang jelas bertentangan dengan perlembagaan serta sensitiviti umat Islam di Semenanjung.

Maklumlah, kalau Hudud dan perjuangan “Negara Islam” yang dilaungkan PAS selama berpuluh tahun pun diketepikan begitu saja, bayangkan pula kedudukan suara dan dasar PAS di dalam gabungan “pakatan syaitan” itu.

Saya yakin, nescaya PAS akan kekal sebagai “parti kasta bawahan” yang langsung tidak dipandang atau diberi muka oleh DAP manakala PKR pula akan terus menjadi “pak turut” kepada “adik parti PAP” di Singapura itu.

Justeru itu, siapa lagi yang boleh diharapkan untuk memastikan kedaulatan Islam, kemuliaan Allah dan RasulNya di negara ini kalau bukan UMNO? UMNOlah yang selama ini mempertahankan Islam di Malaysia, tapi PAS tuduh pula UMNO “kafir”? Astaghfirullahil’azim…

Ada 58 Comments setakat ini.

  • anakbochek
    January 1st, 2013 at 5:43 PM

    Masa kini PAS bukan sahaja tidak mampu utk mempertahankan kalimah Allah, sebaliknya mereka pula nak berkongsi kalimah itu. Tidak mustahil satu hari nanti, Pas akan fatwakan “Tuhanku tuhanmu jua”. Perkongsian kuasa dlm PR merangkum perkongsian agama, inilah contoh pluralisme agama yg dibawa oleh bung Nuar. Secara sedar atau tidak, perkongsian nama Allah adalah asas pluralisme yg disokong oleh Pas.

  • tengkudin
    January 1st, 2013 at 7:06 PM

    Ostazah maggie mee abby abadi pun kata isu kalimah allah perkara kecik je.. Maknanya PAS tak mampu

  • StinGray
    January 1st, 2013 at 10:10 PM

    Sebagai Khadam yangs amat setia pada tuannya, tugas utama PAS adalah mempertahankan MAJIKAN mereka DAP…mempertahankan kalimah ALLAH adalah perkara yang sia2 bagi PAS jika ingin menumpang berteduh di Putrajaya atas ehsan DAP….siapa lah PAS tanpa DAP…

  • raplahjingaa
    January 1st, 2013 at 10:13 PM

    kalau dengan DAP…minta maaf banyak-banyak…PAS tak kan cari nahas.

    Orang kuat PAS Pulau Pinang Salleh Man, menafikan sekeras-kerasnya yang cai PAS terlibat dalam tumjuk perasaan menentang pengunaan nama Allah di gereja semasa ketibaan guan eng di Bayan Lepas,

    PAS laknatullah akan lakukan apa saja untuk menjaga hati kafir harbi, dan mengikut amanat haji adi..ahli PAS telah menjadi kafir !!

  • bujuk
    January 1st, 2013 at 10:22 PM

    Mana kenyataan PM dan Menteri JAKIM. PAS takda autoriti, tapi Tuan Ibrahim dah ulas perkataan yg. lebih sesuai ialah TUHAN untuk GOD dan LORD dalam bible ingeris. Aku dah jawab dulu.. sepatutnya tiada bible dalam bahasa melayu d semenanjung melainkan mereka nak sebarkan kristian pada orang melayu yg. menjadi kesalahan undang2. Jadi mana menteri yg. bertanggungjawab?
    Kalau bible dah ada versi melayu, apa pulak perancangan k’jaan untuk mengelak anak2 melayu terbabas? apakah pelajaran agama d wajibkan dan d tingkatkan untuk menangkis serangan mubaligh kristian ini? Apakah anak2 melayu dah ada perisai dan pendinding agama yg. kental, apakah anak2 melayu 100% solat dan mampu membaca quran dengan baik serta faham makna dan maksudnya.
    Pada pandangan aku, jika semua muslimin solat dan mengaji 100% serta faham ilmu Tauhid dan teguh aqidahnya… takda siapa yg. mampu ubah agamanya kecuali Allah mengkehendakinya. Takda pilihan sekarang kita kena pastikan anak cucu kita belajar Quran dan faham maksudnya serta tidak tinggal solat.

  • Ajakq
    January 1st, 2013 at 10:31 PM

    Buat apa nak ulas, umno tk pyh ulas, sbb pendirian kekal kalimah Allah tk blh digunakan, parti komponen bn pun tk desak mcm dap. So dipihak sini tk ada masalah, tk pyh la ulas, pakai mcm sedia ada ja la

  • anakbochek
    January 1st, 2013 at 10:37 PM

    Betul tu, parti komponen BN takde pulak terhegeh2 nak desak perkongsian nama Allah. Hanya puak2 PR sahaja yang beriya2 nak minta kongsi.

  • raplahjingaa
    January 1st, 2013 at 10:59 PM

    Tuan Man mangkuk tu kata lain…Nik Ajis kata lain…Harun Din kata lain…Salleh man kat penang tu kata lain…

    Hangpa ni macam mana bujuk ??

    Apa pun persamaan yang ketara…hangpa tetap cai DAP !

  • baba
    January 1st, 2013 at 11:01 PM

    tak mampu kerana tokong besar pas nik ajis setuju bukan islam gunakan kalimah Allah.

  • syaa
    January 1st, 2013 at 11:18 PM

    sesama islam dia nak bergaduh kononnya dia lebih islam.kafir yg menentang dan benci islam dia ikut jerr.pas takkan mampu sbb dia ibarat ekor yg bgelumang tahi manakala dap kepala dlm pakatan mereka ni.

  • ku2
    January 1st, 2013 at 11:31 PM

    ko bodoh bangang tahap babilah bujuk..kuncu2 ko hina kalimah allah pun ko masih nak bela dia ke..memang betullah ko dah makan taik babi belaan guan eng..taik babi campur taik guan eng ko dah makan sebab tu akal ko lebih teruk dari babi..babi pun kalau hak dia di kacau tau marah..ko lain hak ko kena kacau ko marahkan org lain..si pengacau plak ko jilat2 taik dia..bodoh lah ko..g mampos lah org macam ko..menyemak dunia je..

  • ku2
    January 1st, 2013 at 11:45 PM

    nik najis tu dah nyanyuk..tua kutuk..sebab tu tak ammpos2..kan org kalau terkutuk lambat mampos..macam setan..kan setan tak mampos..

  • ku2
    January 1st, 2013 at 11:52 PM

    orang gila memang macam tu..tengoklah orang2 pas mana ada yang waras..semua gila..yang waras semua dah keluar tinggalkan pas..sebab diorang tau parti pas tu parti ajaran sesat

  • Pejuang IMR
    January 2nd, 2013 at 12:16 AM

    Lima Rukun Perjuangan PR (PAS, PKR & DAP) termasuk
    1. Membenarkan penggunaan kalimah Allah hanya dalam kitab Injil versi bahasa melayu je supaya senang nak menyesatkan orang melayu.
    2. Memberi keistimewaan untuk orang Melayu/Islam keluar dari Islam demi hak asasi.
    3. Membolehkan makan babi dalam satu majlis demi menghormati sekutu seperjuangan yang bukan Islam.
    4. Menghalalkan LGBT atas dasar hak asasi manusia
    5. Tuntutan penubuhan Majlis agama antara agama-agama perlu diberi perhatian demi kesamarataan agama-agama di Malaysia.

  • Tasyahud Akhir
    January 2nd, 2013 at 12:22 AM

    PM dan JAKIM dah jawab masa isu pertama dulu iaitu selepas Nik Aziz kata bukan Islam boleh guna perkataan Allah bujuk.
    Untuk pengetahuan semua anggap sahajalah pandangan bujuk ni sebagai pandangan UMNO dan BN sebab beliau sendiri dah tersangat keliru dengan kenyataan2 yang di keluarkan oleh pemimpin PAS yang tak pernah konsisten dalam isu penggunaan perkataan Allah.

  • Tasyahud Akhir
    January 2nd, 2013 at 12:33 AM

    Yang pasti pemimpin2 jumud dalam PAS dan PR akan cuba mencari jalan bagaimana untuk meletakkan kesalahan kepada kerajaan BN dan JAKIM dalam isu penggunaan perkataan Allah ini.
    Cuba baca beberapa kenyataan mereka dalam Utusan, BH dan Harakah, kebanyakkan mereka meminta kerajaan persekutuan bertegas dalam hal penggunaan perkataan Allah, sedangkan pemimpin2 atasan mereka seperti Nik Aziz, Hj Hadi dan Anuwar mengeluarkan fatwa tidak salah malah menggalakkannya dengan anggapan perkataan itu untuk semua umat manusia dan agama mereka juga menyembah Allah.
    Dengan kata lain kita semua akan mendengar kembali kenyataan2 kitar semula dari mereka2 ini.

  • duluPas
    January 2nd, 2013 at 12:40 AM

    Khalid Samad PAS dan Dr Zulkifli PAS sudah buat kenyataan iaitu mereka setuju sepertimana saranan DAP iatu kalimah Allah digunakan dalam bible kristian.

    Masihkah kamu mahu penyokong2 PAS menyokong pemimpin sesat seperti ini?

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 12:49 AM

    parti DAPigs yang dipeluk cium oleh PAS , dan bujuk pernah menggelar orang Melayu yang masuk DAPigs sebagai pejuang Islam (nak aku tunjuk bukti bujuk?? ehehehe) .. orang DAPigs inilah yang dipeluk cium oleh PAS untuk bersama-sama naikkan Islam?? yang aku nampak Islam telah dijual dan dilacurkan oleh PAS kepada DAPigs sahaja hahaha

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 12:55 AM

    BN dan parti komponen semua takde yang mainkan isu agama ni .. hanya PAS dan puak anti Islam sahaja yang mainkan benda ni seperti DAPigs , pemimpin DAPigs anak Lim kit Sial dan juga ramai lagi , macamana pulak pendirian PAS yang menjilat bontot DAPigs ini ? apakah pendirian PAS sebagai lembu kepada DAPigs ??

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 12:58 AM

    Saya amat pasti saudara , bujuk bukannya tahu perkara tersebut , dia lebih suka mendengar cerita fitnah dan menyebarkan fitnah .. yang peliknya kenapa dia sibuk kata kat BN sedangkan yang memainkan isu ini ialah rakan kongsi kuasa mereka iaitu DAPigs yang dan disokong ramai oleh ahli politik PAS

  • Alyabu
    January 2nd, 2013 at 1:07 AM

    Najib kata PRU13 bukan bahan ujikaji..betul ker? Najib ni dah mcm presiden kelab..Segala kebaikan didunia ini tercapai setelah melalui bertmacam2 ujikaji..Kamu belum benar2 beriman sebelum kamu diuji (firman Allah)..ini ayat2 “defeatist” BN..Rakyat Malaysia perlu mengujikaji dan mesti berani menukar kerajaan BN kepada PR..dah 56 tahun UMNO/BN memerintah melayu masih lagi berniaga di pasar malam, diwarong2 dan ditepi jalan..kerana memang strategi jahat UMNO terhadap orang melayu ialah dengan MEMISKINKAN ORANG MELAYU supaya melayu sentiasa bergantung seperti peminta sedekah pada UMNO demi mengekalkan kuasa..sekarang tiba lah masa untuk kita ubah kepada PR untuk kita ujikaji mereka pula..Acuan UMNO/BN telah terbukti GAGAL..

  • Anonymas
    January 2nd, 2013 at 1:39 AM

    Kalau korang tengok komen kat Malaysiakini, ramai orang Kristian dan Cina menyalahkan UMNO kerana menyekat penggunaan nama Allah (dia tak sebut pun PAS/JAWI/Perkasa/JIM). Maknanya, UMNO terbukti menjaga akidah Islamiah di Malaysia dengan penggubalan Perlembagaan.

    Pas buat apa? Orang yang sesama islam pun dia tuduh kapiaq (nauzubillah) tapi kapiaq yang terang-terang dia tak Islamkan. Kan bodoh tu

  • Anonymas
    January 2nd, 2013 at 1:42 AM

    “kerana memang strategi jahat UMNO terhadap orang melayu ialah dengan MEMISKINKAN ORANG MELAYU ”

    haha banyak la ko punya dalil. Bagi penyokong PR, Melayu miskin salah, melayu KAYA pun salah jugak (dituduh rasuah). Bangsa lain pijak bangsa Melayu kamu semua sokong.

    Acuan PR lagi dahsyat, Buku Jingga. Banyak rancangan yang tak logik dan memiskinkan negara, ditulis orang yang tak tahu habok pun tentang ekonomi. Kalau Malaysia jatuh miskin akibat buku Jingga……..ya, tentu BN jugak akan dipersalahkan. PR = bengong

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 1:43 AM

    itulah penyokong DAPigs dan PKR yang disanjung oleh pemimpin tolol PAS . totok PAS pulak yang salahkan UMNO hahahaha kita boleh tgk betapa jahilnya totok PAS kat sini

  • Anonymas
    January 2nd, 2013 at 1:45 AM

    bengong mu, salahkan UMNO balik buat apa. yang buat salah tu Lim Guan Eng la bodo! Kawan baik Nik Aziz!

    Selama ni pemimpin UMNO, Ulama, NGO semua menentang penggunaan nama Allah dalam Bible. Tapi orang PAS (Khalid Samad) sokong, apasal? Dia parti Islam ke parti Kristian Se-Malaysia?

  • anakbochek
    January 2nd, 2013 at 1:45 AM

    Apa cerita ni Alyabu. Baru bangun ka selepas satu tahun tido?

  • Anonymas
    January 2nd, 2013 at 1:57 AM

    Dia kata cemtu?

    Astaghfirullah. Semoga dia mendapat hidayah…

  • Clara
    January 2nd, 2013 at 7:24 AM

    “The journalists and edtrois at Utusan Malaysia, always proud of their “Malay chauvinist” newspaper and the fact that they are deemed as representative of Umno and the Malays’ voice, are very demoralized. Some are angry.” To these blokes, I like to tell them this – what goes around comes around.BTW, Anonymous, in your last posting, you forgot to add in all the banks that have been merged. Look at the way they are merging all the MNCs and GLCs, and they are unable to “merge” its people into one entity Bangsa Malaysia [Bhd]. Sad, very sad indeed!

  • bujuk
    January 2nd, 2013 at 8:05 AM

    tolong tunjuk….
    aku ingat lagi apa aku tulis.

  • tengkudin
    January 2nd, 2013 at 8:05 AM

    PAS bagi bontot kat DAP dan PGAyR untuk di rodok…islam tolak ketepi..tapi hina islam di dahulukan oleh PAS!!

  • bujuk
    January 2nd, 2013 at 8:09 AM

    Itu isu d m’sia Timur… dan Najib dah benarkan bible guna nama Allah. Sebabnya d sana memang sebelum bergabung dengan semenanjung mereka talah guna perkataan tersebut. Najib izinkan masa nak PRU d S’wak.
    Apakah Najib akan setuju juga bila PRU nanti? Korang semua jangan terkejut… UMNO sanggup buat apa saja demi UNDI.

  • bujuk
    January 2nd, 2013 at 8:16 AM

    Siapa yg. buat kenyataan ‘selagi umno/bn memerintah, hudud tidak akan d laksanakan’. Siapa yg. ucap ‘siapa yg. nak hudud takda akal’? Ini bukan isu agama ke?
    Apakah UMNO pilih2 isu… ikut kehendak pengundi dan bukan ikut kehendak agama. Kalau cukup ilmu Islam takda masalah, tapi bila tak pergi SAR, Masjid dan surau… jadi camnilah, menyanyi dan hiburan sepanjang masa. Tengok malam tahun baru BN anjur majlis apa, PAS anjur majlis apa. Dapat tengok sendiri majlis d ICity dan dataran Shah Alam. Lu fikir lah sendiri… mana yg. betul dengan pura2 Islam.

  • raplahjingaa
    January 2nd, 2013 at 9:44 AM

    Aik ?? yang kecoh menyokong hkalifah umar DAP tu bakan PAS ke ??

    Hang jangan risau bujuk…sejak azali lagi UMNO tak benarkan, UMNO tak macam PAS…UMNO tak jual agama.

  • raplahjingaa
    January 2nd, 2013 at 9:45 AM

    Divert pi hudud pulak dah….nik ajis pun dah tak guna tag line hudud ni bujuk…

  • raplahjingaa
    January 2nd, 2013 at 9:47 AM

    hehe…baru sampai tebing, selepas beberapa hari terpaksa berenang dengan labu.

  • Tasyahud Akhir
    January 2nd, 2013 at 10:10 AM

    Memang aku terkejut kalu Najib buat macam tu kat semenanjung, TAPI aku lebih terkejut sebab parti yang KONONNYA memperjuangkan Islam telah mendahului dan menjuarai penggunaan nama ALLAH kepada bible berbahasa melayu.
    Mungkin ko tak terkejut bujuk aku yakin sebab ko penyokong taksub mereka.

  • Tasyahud Akhir
    January 2nd, 2013 at 10:12 AM

    Biasalah bro, tuu kan bujuk kalu tak divert ngan spin bukan bujuk namamya, mungkin pujuk ke, pojok ke….

  • mel
    January 2nd, 2013 at 10:15 AM

    Sudah ler bujuk..ni dah masuk tahun 2013. Perjuangan hang ternyata sia-sia belako apabila DAP dengan lantang tanpa had ingin menyalibkan orang-orang Islam bangsa Melayu.

    Apakah daya PAS?

    Ingat bujuk, jika PAKATAN RAKYOT engkau menang pun majoriti parti yang menang besar ialah DAP berbanding dgn PAS/PKR.

    Jadi INGAT bujuk, apabila parti DAP menang besar antara ketiga-tiga parti PAKATAN RAKYOT kamu tu, maka DAP lebih berhak memegang jawatan jawatan penting seperti ekonomi,kewangan,kesalamatan,serta pendidikan.

    DAN ketika itu jika DAP kata “OK, SIKALANG KITA MAU ITU MELAYU JADI BALACI OK, SERUPA ITU SAPU SAMPAH LORRR”..maka saya tidak terkejut PAS akan hanya tunduk dan jawab “YA, TAKPA JANJI KERJA HALAL”

  • anakbochek
    January 2nd, 2013 at 11:09 AM

    0.0001% sahaja. PAS pun terpaksa anjur majlis macam tu, damage control untuk dosa setahun. Apa PAS ingat boleh terhapus ke dosa untuk tahun 2012 dgn penganjuran majlis macam tu.

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 2:04 PM

    oohh bujuk kau cuba nak lari jugak kee , pasal najib sembah pope pun haritu kau lari konon kata merujuk lawatan najib padahal isu najib sembah pope tu aku tahu adalah daripada fitnah pembangkang dengan menggunakan gambar palsu dan fitnah ..

    ini buktinya bujuk pejuang Islam dalam DAPigs kakkakakaka semata-mata kau nak halalkan puak anti Islam dan anti Melayu dalam DAPigs tu

    http://www.mykmu.net/?p=25779
    komen kau pada 26 december 11.28 . kaki pemfitnah dan pembelit macam kau mmg selalu lupa sebab terlalu banyak fitnah

    “” Korang cerita jauh menyimpang… aku mintak korang sebut siapa orang Islam dalam MCA dan MIC, sebab dalam DAP jelas ada beberapa orang pemimpin Islam.
    Takkan jadi parti kafir pulak.. kalau DAP kafir tak salah sebut UMNO kafir sebab dalam UMNO ada juga orang kafir terutama d sabah.””

    Jangan lupa bujuk PAS pun ada pkelab penyokong bukan Islam dan yang pastinya mereka juga tolak hudud PAS tu hahahahahaha

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 2:06 PM

    wahai kaki fitnah hadi sendiri pun dah kata hudud hanya o.ooo1% persen sahaja iaitu perkara kecik dalam agama hahahahaha nak divert lagi kee bujuk dah puas buat fitnah !!!

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 2:12 PM

    aku telah membuktikan satu perkara bujuk dan aku bukan macam kau yang sentiasa lari macam pondan bila fitnah kau terkantoii ..

    sekarang ni soalan aku .. dulu kau kata aku taktahu perkembangan sebab kau buat fitnah DS Rais/UMNO bagi namawee sponsor buat filem dan kau kata ada link dia ,aku sendiri dah bagi bukti aku , sampai hari ni aku tuntut tuduhan kau bujuk .. kalau tidak kau ni mmg sah fasik !! selagi tak memohon maaf .

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 2:20 PM

    bujuk boleh tunjukkan link yang Najib ada setuju pasal menggunakan nama Allah kat bible tak atau mana-mana portal pembangkang (aku terima) , aku mintak cara baik ni dan dalam posting aku tak tuduh kau fitnah .. sebab tu aku bertanya dengan penuh sopan santun dan berbudi bahasa ..

    hehehehe aku dahulukan terima kasih bujuk

  • Hamba Ar Rahman
    January 2nd, 2013 at 3:48 PM

    My dear Clara….how long have u lived in Malaysia???…are u really Malaysian??…u talk about unity…one entity…etc etc…and yet u can’t even write or speak in Bahasa Malaysia…if u were born and brought up in Malaysia…u should be able to communicate…atleast few sentences in Bahasa Malaysia…if u can not do so…please don’t talk about unity…one entity…because…If u are not a Malaysian…don’t try to fake and claim to be one….

  • duluPas
    January 2nd, 2013 at 8:40 PM

    Lu pikir sendiri, mana yang munafik dengan pura2 Islam:-

    Amanat Hadi Awang, Pemangku Presiden PAS, 18 Januari 2003:-

    “Justru kerana isu Negara Islam dan perlaksanaan Hudud dan syari’at menjadi punca perpecahan Barisan Alternatif (DAP-PKR_PAS) dahulu, maka PAS perlu membuat satu perngorbanan dan (ijtihad besar) untuk tidak memasukkan persoalan Negara Islam dan perlaksanaan hudud di peringkat Federal. Peruntukkan mengenai Islam adalah mencukupi sekadar apa yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan saperti yang diamalkan kini di peringkat Federal. Seandai menang dalam pilihanraya akan datang, BA atau pembangkang akan menubuhkan sebuah Kerajaan Demokratik dan Adil diperingkat Federal atau Pusat, yang akan mendokongi Perlembagaan Persekutuan sedia ada!”

    Mana nak letak muka kamu Bujuk?

  • raplahjingaa
    January 2nd, 2013 at 9:10 PM

    Clara, Yup..to merge all malaysian as one..we nees 1 education system…meaning the end of chinese and tamil medium school…we need one langguage, meaning the end of chinese langguage may it be cantonese, mandarin, hokkien or whatever..end of tamil langguage, end of DEB, end of ” mendarin spoken candidate required ” in private sector job vacancies requirements..

    and off course we need more chinese and indian in our military and police force especially in the infantry and patrol unit

    are you ready for it ??? fat chance !!

  • anakbochek
    January 2nd, 2013 at 10:39 PM

    Clara, are you lost for words or are you still searching for the right article to copy and paste?

  • daud
    January 3rd, 2013 at 3:23 AM

    yang paling menonjol kebodohannya di sini ialah BUJUK…hehe, si bodoh sombong ada hati nak sangkut paut menyalahkab BN lagi ker ?

  • bujuk
    January 4th, 2013 at 12:02 AM

    Tuan2 dan puan2…
    Nilai sendiri apa yg. aku tulis dengan apa yg. si gambus ni ulas. Orang melayu yg. masuk DAP tak hilang Islam dia, kalau jadi pemimpin DAP dia juga tetap Islam selagi melaksanakan tuntutan rukun Islam. Tapi kalau nak kata dia PEJUANG ISLAM tentu tak kena sebab DAP perjuangkan DEMOKRAT. Sama juga UMNO, ahli UMNO perjuangkan BANGSA MELAYU. Ada sedikit isu ISLAM d bawa untuk kepentingan politik orang melayu yg. kebanyakannya Islam. Tapi bila bertemu kepentingan melayu dengan Islam maka UMNO akan dahulukan melayu.
    Gambus… aku cabar ko kata pemimpin melayu(islam) yg. menyertai DAP tu bukan muslim jika benar ko menafikan aku kata mereka pemimpin DAP yg. muslim atau pemimpin Islam.

  • bujuk
    January 4th, 2013 at 12:06 AM

    Najib cara individu tadak la… tapi Idris Jala mewakili k’jaan yg. d ketuai Najib kata k’jaan telah bersetuju.

  • bujuk
    January 4th, 2013 at 12:14 AM

    Keyakinan aku… PAS akan menang besar dan mengetuai PR dalam k’jaan.

  • anakbochek
    January 4th, 2013 at 1:23 AM

    Aku search Google takde pun cerita Idris Jala cakap camtu. Bagi la link Bujuk, takkan dapat ilham masa onani kot.

  • gambus
    January 4th, 2013 at 1:49 AM

    Bujuk si kaki fitnah bila dah kantoii baru kau takut, mula-mula kau tak mengaku yang kau sendiri kata Melayu DAPigs tu pejuang Islam .

    Bila aku tunjuk bukti yang kau sendiri mengatakan baru kau takut .. sekarang kau tuduh aku kata melayu DAPigs tu kafir kahkahkah bagi highlight ayat sikit …

    bujuk kata “Tapi kalau nak kata dia PEJUANG ISLAM tentu tak kena sebab DAP perjuangkan DEMOKRAT”

    Ohh bujuk kau sendiri yang kata Melayu dalam DAPigs tu adalah pemimpin Islam sebab untuk menghalalkan kerjasama dengan DAPigs adalah baik , sekarang kau nak berbelit pulak kata perjuangkan demokrat kahkahkah

    Lepas tu kau tuduh UMNO pentingkan Melayu berbanding Islam ?? lagi sekali fitnah hina oleh macai PAS .. bagi aku satu sahaja !!! apakah kepentingan Melayu didahulukan berbanding kepentingan Islam .. memang celaka kau dah kantoi fitnah kau buat fitnah lagi.

    Bagi aku pemimpin Melayu DAPigs bukan pemimpin Islam , mereka hanyalah orang Islam yang dialatkan oleh puak DApigs , mereka menggunakan politik untuk gila kuasa sama juga seperti PAS yang melacurkan agama untuk kuasa dan politik .. Dimana suara melayu DAPigs dalam peggunaan nama Allah yang dijuarai oleh pemimpin DAPigs .

    Pemimpin Islam ialah yang berjuang untuk Islam seperti Tun Dr Mahathir .. -membina Universiti Islam
    -menguatkan undang-undang syariah yang dibenci oleh puak murtad macam ambiga
    -memajukan Islamik banking
    banyak lagi yang aku tak terfikir , semuanya untuk rakyat dan orang Islam

    Pejuang Islam juga adalah ulama tersohor yang telah menulis buku untuk kepentingan Islam Malaysia dan dunia bukanlah yang menulis amanat tolol dan menjatuhkan hukum haram demi kepentingan politik macam yang dilakukan PAS.

    Dimana pemimpin Islam dalam DAPigs yang dikatakan kau ??? dalam isu kalimah Allah …

  • gambus
    January 4th, 2013 at 1:53 AM

    menang atau tidak itu ketentuan wahai kaki penipu dan pemfitnah gilerr bujuk .. kalau BN kalah aku terima dengan hati yang aman .. tapi aku pasti kalau Pakatan yang diketaui DAPigs kalah , macai PAS pasti jadi macam orang gila dan buat rusuhan

  • gambus
    January 4th, 2013 at 2:28 AM

    bujuk cuba buat fitnah kata BN sanggup buat apa sahaja demi undi , inilah contoh macai PAS yang bebal …

    yang aku nampak

    – PAS buang hudud kerana takut dengan DAPigs demi undi
    – undang-undang mengharamkan arak di 7e oleh Hassan Ali di area shah alam pun boleh hilang sebab PAS sangup buat apa sahaja demi undi
    – Dulu kerjasama UMNO , MCA dan MIC adalah HARAM kerajan bekerjasama dengan bukan Islam , kini ia menjadi HALAL bila PAS bekerjasama dengan DAPigs demi undi hahaha hukum haram boleh dipermainkan pulak , gila punya PAS
    – Meluluskan lesen arak dan judi adalah salah TAPI bila kerajaan Kedah , Selangor , Kelantan – luluskan lesen arak makanya ianya tak salah

    bujuk ooo bujukk nilaa baru namanya lakukan apa sahaja demi undi iaitu hukum halal haram yang dilacurkan PAS boleh berubah mengikut kepentingan

  • raplahjingaa
    January 4th, 2013 at 11:22 AM

    Keyakinan hang aku puji bujuk….dah nak masuk 60 tahun dah….hehe

  • Hamba Ar Rahman
    January 4th, 2013 at 4:41 PM

    Hai Bujuk….aku ingat hang ni paling2 pun cuma hallucinate jer…rupa-rupanya dah tahap delusional dahh…parah kamu ni Bujuk…bawa2 ler mengucap….

  • Chia
    May 11th, 2013 at 4:04 PM

    saya lapor page ini kepada polis.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.