|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: HackerXP | Diterbitkan pada: 27 January 2013| Kategori: HackerXP,KOLUMNIS,Utama | 141 Comments »

Sah! Nasharudin Mat Isa Dipecat Dari Majlis Syura PAS

Akhirnya tercapai juga impian Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk melihat bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa ditendang keluar dari Majlis Syura Ulama PAS. Alasan pemecatannya kerana tidak datang mesyuarat, demikian kata Setiausaha Majlis Syura PAS, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh.

Menurut Zawawi lagi, setakat ini PAS belum menghubungi Ustaz Nasharudin untuk memaklumkan keputusan tersebut, dengan kenyataannya itu mengesahkan bahawa pemecatan ini dilakukan tanpa memberi peluang kepada Ahli Parlimen PAS Bachok itu untuk membela diri.

Ini sekaligus mengulangi sejarah hitam PAS setahun lalu yang pernah memecat bekas Pesuruhajaya PAS Selangor yang juga AJK PAS Pusat, Dr Hasan Ali pada 8 Januari 2012 juga tanpa memberi ruang pembelaan diri.

Dalam Mesyuarat Majlis Syura Ulama PAS pada 09 September 2012 yang lalu, Nik Aziz telah berputih mata dan terpaksa menunjukkan protesnya dengan merajuk keluar awal dari mesyuarat seawal jam 9.20 malam berikutan tiada agenda mengenai kedudukan Ustaz Nasharudin dibincangkan.

Nik Aziz yang memalukan PAS dengan bertindak sedemikian serta terkenal sebagai ahli mesyuarat tingkap yang paling kerap ponteng mesyuarat dwi bulanan Majlis Syura Ulama PAS tidak pula dikenakan tindakan pemecatan, agaknya terlalu kebal untuk menerima hukuman tanpa bicara.

Menariknya pemecatan Ustaz Nasharudin yang diumumkan pada hari ini dikatakan telah dibuat sejak 13 Januari 2013 yang lepas yakni ketika badan tertinggi PAS yang dipengerusikan oleh Nik Aziz ketika itu kalut membincangkan isu kalimah Allah s.w.t.

Hari ini tarikhnya 27 Januari 2013, bermakna selepas 2 minggu baru diumumkan pemecatan tersebut. Kenapa tidak diumumkan segera pada 13 Januari 2013 yang lepas?

Seimbas lalu kelihatan macam pertunjukkan magic David Copperfield pula, saling tak ubah perangai PAS seperti DAP yang bertindak umum ada ‘kesilapan’ dalam pengiraan selepas dua minggu selesai pemilihan CEC akhir tahun lepas.

Oh.. lupa, waktu itu semua ahli Majlis Syura PAS termasuk Nik Aziz, Hadi Awang dan semua pimpinan tertinggi parti berlabel Islam itu pada malam tersebut telah meninggalkan bangunan PAS Jalan Raja Laut melalui pintu belakang selepas selesai mesyuarat semata-mata untuk mengelakkan soal jawab dengan pihak media berhubung flip flop PAS berhubung isu kalimah Allah s.w.t.

Entah-entah ada komplot barangkali melibatkan sistem barter, mana tahu kot-kot Nik Aziz ugut untuk mengekalkan pendirian menyokong Kristian guna kalimah Allah s.w.t sekiranya Majlis Syura enggan memecat Ustaz Nasharudin dari badan tersebut. Ada kemungkinan jika dilihat pada perangai buruk Nik Aziz yang terkenal sebagai manusia paling keras kepala dan memiliki ego tinggi.

Tambah pelik pengumuman pemecatan Ustaz nasharudin diumumkan selepas tersebar berita dan gambar beliau mengikuti lawatan bersejarah Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak ke Semenanjung Gaza, Palestin.

Dulu sewaktu PAS berura-ura untuk memecat beliau juga berkaitan langsung dengan penyertaannya bersama PM menunaikan ibadah haji disamping turut sama dengan PM dalam perjuampaan dengan para ulama Arab Saudi di Kota Suci Mekah.

Agaknya satu kesalahan besar bagi mana-mana pemimpin PAS menyertai lawatan PM ke negara-negara Islam seperti Mekah, Arab Saudi dan Gaza, Palestin. Entah apa jenis anutan agama yang PAS pegang agaknya, ajak bincang perpaduan pun dianggap salah, memperjuangkan akidah Islam pun dituduh khianat parti, pergi ke Mekah juga dikatakan salah, menyertai lawatan ke Gaza pun salah.

Tapi kalau berceramah dalam gereja macam Khalid Samad dan Mujahid Yusof, tak pula salah. Pelik betul dunia sekarang. Sekali tengok cuma imej Islamik yang berjubah dan berkopiah saja yang masih menunjukkan PAS dipimpin oleh orang Islam, itu secara lahiriah, tapi diikut pada perangai haramjadahnya, terasanya macam PAS macam parti pro Kristian pula.

Apapun, dengan pemecatan Ustaz Nasharudin dari Majlis Syura Ulama PAS sekalipun masih dikekalkan sebagai ahli parti, setidak-tidaknya ia menjadi tanda aras penting betapa PAS semakin terperosok jauh ke lubang kepimpinan diktator, sama seperti DAP dan PKR yang sudah lama sinonim dengan corak kepimpinan sedemikian.

Ada 141 Comments setakat ini.

  • tengkudin
    January 27th, 2013 at 10:35 PM

    akhirnya…kerana DAP..Ustad Nasha ditendang….ish ish ish..

    senasib dengan hassan ali

  • zumazore
    January 27th, 2013 at 11:40 PM

    KEPADA ahli dan ahlol PAS kalau masih tak nampak lagi apa itu PAS maka sebenarnya HATI KAU ORANG DAH DI GELAPKAN untuk menerima petunjuk yang SEBENARNYA!
    TAUBATLAH..

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 12:06 AM

    Gambar d atas menerangkan segalanya…
    Rasanya kalau ada TPM dalam rombongan tersebut, TPM akan berdiri selepas Ust.Nasha dan bukan sebelah Najib. begitu penting Ust.Nasha dalam rombongan tersebut hingga menteri luar dan menteri JPM tidak melebihi dia. Tapi korang masih menafikan peranan PENASIHAT PM dalam kunjungan tersebut. Ust.Nasha bukan pengikut, tapi perancang dan ketua deligasi ini. Peranan dia bukan seperti Zul Kulim atau Zahrain yg. sekadar membontot Najib bila ke luar negara. Hari ini mereka dah tak d pedulikan Najib bila ke luar negara seperti mula2 nak jadi BEBAS. Pada Ust.Nasha… pandai2 la jaga diri, jangan d makan serigala.

  • WakKang
    January 28th, 2013 at 12:10 AM

    PAS adalah agama Nik Aziz. Dia mengucap, solat, mengajar semata mata kerana agama PAS. Dia “nabi” PAS. Da boleh beri safaat untuk pengikutnya masuk syurga PAS.
    PAS Nik Aziz, AlArqam Ashari dan Kerajaan Langit tiada bezanya.
    PAS adalah Pertubuhan Ajaran Sesat yg dinabikan oleh Nik Aziz …..itu yg jelas!!!

  • anakbochek
    January 28th, 2013 at 12:13 AM

    Hehehe… Apa kau melalut ni Bujuk. Betul kot apa penulis ni tulis yg ustaz Nasha menjadintaruhan utk Majlis Syura buat keputusan u turn. Tetap keldai dari dulu kini dan selamanya dari pemimpin sampai macai.

  • Fazli Yusof
    January 28th, 2013 at 12:20 AM

    Takkan nak pi luar negara pun sampai PM dan TPM kedua dua nyan nak pergi…hang pun bujuk…agak agak laaa….hang tau tak peranan Ustaz Nasha tu…..dia sebagai presiden Yayasan Al-Quds yang membantu orang2 Palestine yang tertindas….setakat bendera bulan je yang dikibar…,tapi sekoq ularmak ko tak pi sana…tak guna jugak…entah betul entah tidak bendera yang dikibarkan tu mungkin diedit…ekekeke….jangan kata orang pembangkang yang keluar dalam PR dikatakan ‘serigala’….abih tu.,..serigala lajim ukin….serigala chua jui meng…dalam lebih istimiwenya lagi serigala Anwar ibrahim tu dulu duduk dalam parti mana bujuk…ekekekeke….Kalau depa yang dipecat dalam parti PAs hang gelarkan serigala….tapi hang pulak aku gelarkan hang ni macam khinzir….nak pegang haram…nak makan lagi la haram…ekekeke

  • WakKang
    January 28th, 2013 at 12:22 AM

    Walaupun gambarnya begitu, Orang UMNO tak pernah pandang serong pada Utz Nasha kerana kita tahu platform yg dia berdiri bersama Najib semasa itu adalah patform memperjuangkan persaudaraan islam dan isu kemanusiaan, bukan soal politik UMNO/PAS. Kita hormati semangatnya.
    Sebaliknya, kerana taksub dengan politik, pengikut PAS tidak pula berbangga, malah menghina dan memecat pemimpin mereka yg berpendirian seperti Utz Nasha.
    Kasihan kau bujuk ….dan pencacai PAS, kerana kamu dah didoktrinkan oleh Nik Aziz dan Hadi sehingga kamu percaya agama kamu adalah PAS, bukan ISLAM!!!

  • PASpartyNGOK
    January 28th, 2013 at 12:23 AM

    Kuat sungguh sifat dendam Nik Ajis tok guru besar ahli syurga ini. Dia boleh berdendam kerana nabi jugak berdendam katannya (agaknya) Sebagaimana dia pernah kata Allah jugak mencarut, jugak bercakap kasar… sedikit masa dulu. Ini adalah jenis ajaran nik ajis yg buat kita naik konpius samada ianya jenis sesat atau meraban.

    Kita tahu Nasharuddin lebih suka dia dibuang. Sebab kenapa dia masih disitu adalah kerana dia dipaksa melekat disitu kerana satu perjanjian setan yang semua orang tahu. Jenis perjanjian sesat yang cuma Pas saja amalkan dalam dunia ini, tak ada orang lain.

    Sesat sungguh amalan begini sesesat amanat hadi. Sesesat kalimah suci dijual pada kafir.

    Saban hari kita dihidangkan dengan perkara sesat, merapu lagi meraban. Ini kerana pemimpin agung mereka semakin hari semakin lanjut usia mereka. Semakin nyanyok dan pelupa jadinya mereka. Mereka sebenarnya lupa akan carta pusingan dalam penghidupan manusia. Manusia dilahirkan dlm bentuk bayi yg tidak berfikiran. Keluar saja kebumi terus menangis tanpa diganggu. Keluar dlm keadaan kosong tanpa ditutup dek seurat benang. Lalu membesar dan perlahan2 berfungsi akal hingga dewasa dan tua. Bila tua akal beransor jadi kurang kembali sekabor penglihatan dan sesunyi pendengaran.

    Ditambah jika mereka jenis yg meraban dari muda, bila tua bertambah lah meraban mereka.

  • raplahjingga
    January 28th, 2013 at 12:28 AM

    hmmmm…di pecat sebab tak hadiri meeting ?? dalil apa yang depa guna…ada hadis ke untuk merujuk pemecatan kerana tak hadiri mesyuarat ??
    Ini syura agama…bukan PBT…kena la Islamic…hehe

  • PASpartyNGOK
    January 28th, 2013 at 12:28 AM

    Dengan kedurjanaan yg mereka cipta saban hari utk jadi hidangan kita…. bertambah lagi dengan keputusan mereka sebulat suara menjual lelong kalimah suci pada 8/1/2013.. bertambahlah meluatnya kita pada puak, suku sakat ini.

    REndah sungguh akal mereka, serendah ilmu yg cuba mereka sebarkan. Semua nya pelawok atau pembohong.. kata orang TRanung.

  • anakbochek
    January 28th, 2013 at 12:28 AM

    Orang PAS ni nafsu besar. Mana boleh tengok orang lebih dari dia. Bila tengok ustaz Nasha yg berdiri sebelah Najib, terus membuak2 hasad dengki sampai lupa ustaz nasha pergi atas kapasiti presiden yayasan al quds. Masing2 bertanya “kenapa Najib tak ajak aku sekali”?

  • PASpartyNGOK
    January 28th, 2013 at 12:36 AM

    Orang tua tinggi ilmu dan serba tahu ini sebenarnya raja angkoh atau King of the angkoh. Dia dan konco nya pernah bersolat jumaat ditempat aku sikit masa dulu. Angkohnya mereka bermula dari luar masjid lagi dgn laungan… TEpi, Tepi, Takbiiir, Takbiiirr, Takbiirr. (adakah ini sunnah rasul?)

    Dia imamkan solat. Selepas solat imam tetap pun ambil alih dgn doa. Semasa jemaah aminkan doa dia lantas bangun solat sunat 2 rakaat tanpa sama2 mengaminkan doa.

    Tidak kah ini angkoh namanya ? King of angkoh.

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 12:43 AM

    Aku tulis “JANGAN D MAKAN SERIGALA”. Aku suruh dia hati2… bukan jadi serigala.

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 12:46 AM

    Aku tulis “JANGAN D MAKAN SERIGALA”. Aku suruh dia hati2… bukan jadi serigala.
    Hang belajar mana, pegang kingDir HARAM? boleh tunjuk kitab mana hang rujuk? Setau aku kalau bersentuh dengan babi sama2 kering tak Najis pun. Tak perlu samak pun… yg. haram tu, kalau sentuh lelaki/perempuan bukan mahram.
    Hang salah menuntut kut…

  • Anonymas
    January 28th, 2013 at 12:48 AM

    eh kenapa Hasan Ali kena yek masa dulu? dia tak pun ‘membontoti’ DS Najib macam yang kau cakap. Dia berjuang pertahankan agama, namun tanpa syura, tanpa diberi peluang pertahankan diri dia DIBUANG.

    Apa pasal? Dia tak pernah pun berdamping dengan orang Umno terang-terangan. Dia siap bagi bukti lagi yang di gereja tersebut berlaku pemurtadan.

    Tula aku cakap, Syura Pas dah tak macam dulu. Dia dah jadi ‘circlejerk’. Tak demokratik, malah tak Islamik. Masing-masing nak 1-up sama sendiri.

  • Anonymas
    January 28th, 2013 at 12:50 AM

    bak kata cerita hantu kak limah (bomoh siam)

    PLAWOK PLAWOK PLAWOK PLAWOK PLAWOK PLAWOK PLAWOK PLAWOK PLAWOK

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 12:53 AM

    Apa pun hujah korang, kenyataannya UN memang d pergunakan oleh Najib untuk menaikkan imej Islam d kalangan rakyat sebelum PRU13. Al-Quds adalah NGO yg. d sokong PAS dalam menyalurkan bantuan kepada PALESTIN. Malah bantuan yg. d berikan adalah dari sumbangan ahli2 PAS, walaupun bukan 100%. PAS tak cemburu dengan UN tapi bimbang dia akan lemah d depan penguasa kerana dia sendirian.

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 12:55 AM

    Dia telah d beri amaran sama seperti UN. Tapi kalau dah rasa hebat sangat.. konon tiada siapa berani pecat dia sebab Presiden back-up dia… jadi terimalah padahnya.

  • buyong
    January 28th, 2013 at 12:57 AM

    Pandailah hang buat andaian….macamtu lah cara hangpa nak cover line….

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 12:59 AM

    UN bukan calang2 orang, dia tahu halal/haram. Kalau baiah itu salah, dia takkan berbaiah. Takkan timb. Presiden dan ahli syura ulamak tak boleh tegur kesalahan tersebut. Sia2 jadi timb. presiden dan ahli syura.

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 1:02 AM

    Tak datang kerja lebih 3 hari pun kena pecat, budak sekolah poonteng pun kena buang, YB tak datang sidang DUN/Parlimen pun lucut jawatan.. takkan majlis ulama takda undang2? Islam pentingkan Disiplin, macamana nak jadi contoh kalau diri sendiri takda disiplin.

  • baba
    January 28th, 2013 at 1:06 AM

    kalau pas berani pecat la keahlian pas nasha

  • raplahjingga
    January 28th, 2013 at 1:30 AM

    Bujuk…kalau dah bersentuhan dengan khinzir tu tak haram, apasal hang tak mau bela khinzir ?? tak pun hang bagi tau sat kat aku, berapa ramai cai PAS yang bela khinzir ?? tak haram pun…

    Hang ni bujuk, aku tengok dah lebih DAP dari DAP sendiri, macam komunis pun ada, macam taliban mabuk pun ada, macam yang kat dalm zoo tu pun ada…

    Bujuk…bujuk…

  • raplahjingga
    January 28th, 2013 at 1:33 AM

    Terima padah ??? laaaaa…hang ni bujuk, cakap pasal agama, ngalahkan dalai lama…

    PADAH dengan RAHMAT pun hang tak tau nak beza…iskh ! iskh ! iskh !

  • raplahjingga
    January 28th, 2013 at 1:41 AM

    Calang-calang ustaz nasya, calang lagi nik ajis si tua kutuk tu, pelopor baiah sesat PAS,

    Jadi timb presiden dan ahli syura PAS dah memang sia-sia dari mula lagi…jadi cai PAS lagi laaaa..

  • bacok bugis
    January 28th, 2013 at 1:58 AM

    korang baru rahu ke nik ajis tu pendendam!!!penuh kesumat tu!!dr pm mna lg dia berdendam??dulu salah sendri dn pas di kluarkn dr kerjasama dgn BN..nik ajis la pendokongnya yg sabotaj perikatan dgn umno!!!bila kna tendang tau marah!!sampaiii ler niii…tu yg dok bekawan dgn DAP tu!!dia nmpk DAP lebih islam,,dn aku dgr dr mulut penyokong pas bhw LGE dh tahuuuu byk dh hafal hadis!!!adeyyyyyyy..x abis2 buduhsss pas ni

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:04 AM

    kesian bujuk , Ust Nasha dikambingkan oleh ahli PAS sendiri beliau dihina dan difitnah , bujuk sedaya upaya menegakkan benang yang basah … kahkah serigala adalah pemimpin PAS sendiri , serigala celaka PAS hahaha

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:06 AM

    calang-calang Ust Nasha yang dihina dan difitnah serta dibuang oleh pemimpin PAS hahahaha makin lawak aku tgk pencacai bujuk ni

  • Fazli Yusof
    January 28th, 2013 at 2:06 AM

    Bro Rap….aku baru tau…patut la Mat Sabu kominis kata sanggup makan babi dgn LGE…rupa rupanya cacai dia pun taraf Mat Sabu jugak…hehehe….Errrr…hang nak pegang khinzir tu untuk tujuan apa….hang nak belakah….hang nak makan kah….atau hang nak serupa khinzir jugak kah…kah…kah…kah…..bujuk….bujuk…hang kat sini jadi bahan je bagi kami semua….

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:08 AM

    hahaha hebat betul PAS , tak datang meeting terus kena buang … yang hina Islam dan mengamalkan rasuah dan berzina pulak yang tak kena buang . orang yang berfikir masalah umat Islam tanpa mengira pegangan politik pulak yang dibuang hahahaha , itulah pencacai PAS

  • Fazli Yusof
    January 28th, 2013 at 2:10 AM

    Hang tau dak bujuk yang PAS dipergunakan oleh DAP….alaaaa…kalau betul pun umno nak pergunakan Ustaz Nasa…tapi tujuan nak tolong sesama ummah jugak kan….hehehe….ni bujuk….hang ingatkan dulu diri hang tu jangan selalu dipergunakan oleh parti yang kononnya islam tapi perjualkan nasib dan hala tuju islam…..sendiri jadi keldai…tapi jangan suruh orang lain jadi keldai…tuihhhh…kah…kah…kah…..

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:11 AM

    berdalih pasal dislplin pulak … Ust Nasha dibuang kerana memperjuangkan Islam sebenar tanpa mengira pegangan politik !!! Tahniah Ust Nasha , anda membuktikan PAS adalah pencacai dan pelacur agama yang sebenar malahh beliau cukup hampa dihina dan difitnah oleh parti sendiri kerana pemergian beliau untuk perjuangan Islam !!!

  • Fazli Yusof
    January 28th, 2013 at 2:12 AM

    Dia diberi ‘amaran’….apasal takde bela diri pun….apasal aku tengok PAS sekarang macam parti diktator je bujuk…ekekekeke

  • Fazli Yusof
    January 28th, 2013 at 2:15 AM

    Hehehe…bujuk…hang rasa tua kutuk tu selalu tak datang sidang Dun Kelantan tu bujuk…..hehehe

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 2:24 AM

    Nak bela diri camana.. mensyuarat pun tak datang.

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 2:28 AM

    tolong kerana politik?
    Bagi BR1M, Bantuan sekolah, smartphone dan sebagainya bila hampir PRU, samalah dengan pengkianat yg. bagi ribuan IC pada pendatang Indo. dan filipina dekat PRU. tiada tujuan lain selain dari membeli undi.

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 2:30 AM

    Tunjuk aku sat… mungkin aku jahil, mana kitab tulis pegang babi haram?

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 2:36 AM

    Aku dah goggle… hukumnya harus pegang babi dan anjing, adapun anjing dan babi adalah najis berat dan perlulah d samak jika kamu sentuh dalam keadaan basah. Apapun d haram pada kamu makan anjing dan babi seperti firman Allah d bawah..
    “Sesungguhnya Allah hanya mengharamkan kepada kamu memakan bangkai, dan darah, dan daging babi, dan binatang-binatang Yang disembelih tidak kerana Allah maka sesiapa terpaksa (memakannya kerana darurat) sedang ia tidak mengingininya dan tidak pula melampaui batas (pada kadar benda Yang dimakan itu), maka tidaklah ia berdosa. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (Al-Baqarah : 173)

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:55 AM

    memang pegang babi tak haram bujuk , macam saudara raplah kata , kalau pegang babi tu tak haram elok sahaja kau bela babi tu ..

    macam sekarang kau menolak penggunaan kalimah Allah dalam bible dalam masa yang sama kau sokong anwar sebagai bakal PM korang yang membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam bible hahahaha lawak aku tgk bujuk ni

  • gambus
    January 28th, 2013 at 3:06 AM

    haha makin gila bujuk ni .. biasalah setidak-tidaknya BN mengamalkan janji ditepati .. mana janji Pakatan nak bagi tadika percuma semua tu sampai sekarang jadi munafik mungkir janji

    kesian ust Nasha dipandang remeh , difitnah dan dihina oleh ahli sendiri kerana perjuangkan Islam sebagai pengerusi yayasan al quds dan sebagai seorang muslim !!!

    masuk bujuk yang kaki fitnah dan kaki penipu boleh kata dipergunakan atas sebab politik hahahaha .. weiii bujuk kat Sabah dan sarawak tu sendiri ramai ahli pakatan yang dapat ic dan daripada indon , dasar pemeblit manusia celaka pecacai PAS ni

  • gambus
    January 28th, 2013 at 3:08 AM

    Ust Nasha terima padah kerana memperjuangkan agama islam tanpa mengira pegangan politik !!! itulah PAS yang jijik, parti pelacur agama

  • gambus
    January 28th, 2013 at 3:10 AM

    dia bela diri dalam mesyuarat mana bujuk , tindkan displin ni kena ada black and white punya letter ??? hahaha inilah parti diktator haramjadah PAS … jika segala tindakan ahli mereka yang mempertahankan kebenaran dan kesucian Islam TAPI jika ia tak menguntungkan parti akan dikenakan tindakan hahahaha

  • gambus
    January 28th, 2013 at 3:13 AM

    hahaha yang ni klasik saudara !!! tua kutuk dan ramai ahli PAS/PKR sendiri tak datang dan ponteng sidang DUN dan parlimen tak kena tindakan pun hahahaha …

    Tapi apa nak buat tindakan Ust Nasha yang berjuang demi Islam tanpa mengira pandangan politik adalah sesuatu yang tak menguntungkan PAS maka dia perlu kena tindakan hahahaha

  • SebaikPerhiasan
    January 28th, 2013 at 3:33 AM

    Tumpang memberi pandangan. Sy hairan kenapa Ust. Nasha hanya digugurkan dr Majlis Syura dan bukannya digugurkan keahliannya terus dr PAS? Adakah tindakan itu utk memencilkan Ust. Nasha didlm PAS? Adakah PAS bimbang jika Ust. Nasha dipecat terus, beliau akan menubuhkan NGO lain seperti Dr. Hassan Ali? Adakah PAS bimbang jika Ust. Nasha akan menarik keluar kumpulan yg menyokongnya? Jika benar, mungkin jumlah ahli PAS yg menyokong Ust. Nasha itu besar menyebabkan tindakan memencilkan Ust. Nasha ini lebih baik berbanding memecatnya terus.

  • yeop
    January 28th, 2013 at 3:38 AM

    ada ubi ada batas..esok2 giliran nik aziz gedebe pulak ditendang oleh rakyat kelantan jika masih tamakkan kuasa duniawi sebagai mb kelantan..

    otak tak boleh nampak tapi kalau tengok muka nik aziz memang tak layak langsung jadi mb kelantan. tak taw nape rakyat kelantan bengong tul pilih orang tua kutuk tue..punoh kelate la nie..

  • Umnoover
    January 28th, 2013 at 7:55 AM

    Pegang babi kena samak la
    Tak haram tapi kena samak
    Bukan macam pegang anjing kalau kering takpe
    Benda ni kat sekolah form 1 dah diajar

  • Waris Mat Kilau
    January 28th, 2013 at 8:08 AM

    Joke…, UN & DHA dipecat kerana memperjuangkan Islam. Mat Syabu.. dijulang oleh kepimpinan kerana berzina dengan bini orang!!!!!! Take…beer!!!!

  • Pemerhati
    January 28th, 2013 at 9:01 AM

    Nak buat macam mana hati Bujuk dah hitam sehitam-hitamnya sampai dah tak boleh dibersihkan lagi hatta disimbah dengan asid sekalipun. Apapun aku yakin pada 31hb Mac BN akan membentuk semula kerajaan dengan mandat majoriti 2/3 sebab 22hb Februari ni parlimen akan dibubarkan dah……

  • anakbochek
    January 28th, 2013 at 9:04 AM

    Sefaham aku, kalau bersentuh dgn anjing yg mana kedua2nya kering maka tidak perlu disamak. Tetapi kalau dgn babi tetap kena dlm keadaan kering atau basah. YB PAS yg ke pasar babi bagi angpau mungkin merujuk kepada fatwa Bujuk kot?

  • anakbochek
    January 28th, 2013 at 9:08 AM

    Orang tua ada surat MC. Lagipun dia warga emas. Hehehe…

  • tengkudin
    January 28th, 2013 at 9:09 AM

  • Jesse James
    January 28th, 2013 at 10:01 AM

    Mengenakan atau memindahkan najis kepada anggota badan atau pakaian adalah haram. Jadi, jika anggota badan atau pakaian basah DAN kemudian dengan SENGAJA menyentuh anjing ataupun babi, hukumnya adalah HARAM.

    *Situasi ini bukan melibatkan anjing atau babi sahaja, tp merangkumi semua jenis najis.

    –sumber: Ustaz Azhar Idrus

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 10:17 AM

    Aku pun tak kata pegang khinzir tu haram…tapi aku tanya hang soalan…dan hang tak jawab pun.

  • Oya
    January 28th, 2013 at 10:50 AM

    Busuk Punya Hati la si Munafik BUJUK ni… Hati Bangkai..

  • lady_j
    January 28th, 2013 at 11:33 AM

    bujuk says:

    Gambar d atas menerangkan segalanya…
    Rasanya kalau ada TPM dalam rombongan tersebut, TPM akan berdiri selepas Ust.Nasha dan bukan sebelah Najib. begitu penting Ust.Nasha dalam rombongan tersebut hingga menteri luar dan menteri JPM tidak melebihi dia. Tapi korang masih menafikan peranan PENASIHAT PM dalam kunjungan tersebut. Ust.Nasha bukan pengikut, tapi perancang dan ketua deligasi ini. Peranan dia bukan seperti Zul Kulim atau Zahrain yg. sekadar membontot Najib bila ke luar negara. Hari ini mereka dah tak d pedulikan Najib bila ke luar negara seperti mula2 nak jadi BEBAS. Pada Ust.Nasha… pandai2 la jaga diri, jangan d makan serigala.

    – nanti kalau zul kulim atau zahrain ikut, akan dikatakan oleh penyokong pembangkang yg bukti diorang tak “bebas” tapi sebenarnya berhatikan umno. nah, bawa org kuat pas sendiri, di mana nasha tetap org pas dan tak setuju dgn pelbagai dasar umno, tu pun salah? tu kebesaran hati najib yg tak kisah pegangan politik, dan kebesaran hati ustaz nasha yg tak kisah pendirian politik asal membantu rakyat palestine. tapi betapa kecilnya hati pas yg tak bagi langsung org2nya kelihatan rapat dgn pemimpin umno agama islam, tapi dap yg dulu dikatakan syaitan dan haram undi kafir, serta anwar yg dilabel aljuburi, dan mengundinya seolah2 tempah tempat di neraka, dipeluk cium sampai ke tapak kaki.

    – konon meeting 13hb yg singkirkan nasha, manakala nasha ikut lawatan pm ke gaza 22hb. so bukankah alasan lawatan tu tak betul? so adakah kerana ustaz nasha kutuk anwar dan dap berulangkali, psl tu disingkirkan?

  • lady_j
    January 28th, 2013 at 11:35 AM

    habis tuk guru yg berulangkali ambil cuti sakit dan sampai tahap mengakui kesihatannya tak baik tapi konon boleh berkhidmat dgn akal fikiran (yg sudah tentu tak mencukupi bagi mentadbir sebuah negeri), tu takpa plak?

  • pasdaplaknat
    January 28th, 2013 at 11:42 AM

    Sebab itu dari awal aku keras dengan Bujuk Laknatullah ini, aku gelar dia SYAITAN, tapi ada kawan2 UMNO yang tak setuju dan cuba untuk berbaik dengan si Bujuk Laknatullah ini.

    Cuba tengok cara ‘perjuangan’ syaitan bertopeng manusia PAS ini, beliau tidak berpaksi kebenaran lagi. Yang SAH musuh dan KAFIR di taklifkan dengan amanah dan kepercayaan (yakni DAP dan sekutunya yang LANGSUNG tiada sumbangan pada umat Islam, malah musuh ketat)

    Manakala UMNO yang jelas Aqidah mereka ialah Islam, yang bersolat dan melakukan 5 rukun Islam secarah jelas di hukumkan sebagai kafir dahulunya. Bujuk Laknatullah ini menggambarkan Ust Nasha berada dengan serigala?

    Mengapa sebegitu rupa sangkaan jahat mereka? Adakah pemimpin UMNO telah bunuh umat Islam seperti di Palestin? Syiria? Mesir? Ataupun itulah bbukti bahawa mereka sangat SESAT dan BETUHANKAN SYAITAN!

    Sehingga kedudukan Ust Nasha dlm gambar itupun ditilik seperti menilik nasib, kejadian spontan yang bukan dlm protokol majlis, tiada ada hukum HARAM sama ada Ust Nasha nak berada disebelah manapun. Tp tilah KHAWARIJ PAS… PRU13 ini WAJIB bg kita yang beriman dgn Allah SWT untuk tumbangkan PAS dan sekutunya!!

    Cukuplah penghinaan demi penghinaan buat Islam dan umatnya oleh PAS> Bukti apa lagi yang kita mahu, adakah kita mahu tunggu PAS arahkan ahlinya menyembelih orang UMNO barulah mahu dikatakan PAS betul2 JAHAT dan SESAT??

  • pasdaplaknat
    January 28th, 2013 at 11:46 AM

    Tengoklah manusia JAHAT dan BUSUK lagi MUNAFIK mcm Bujuk ini tidak ke mana2, malah hidupnya takkan diberkati. Dia sendiri boleh muhasabah dirinya, perbuatan melampaunya berpolitik mengatasi syariat agama Islam akan membunuh jiwanya sendiri..

    Hang tunggulah bujuk kerosakan akan terjadi dlm diri hang dan pencacai2 sakit jiwa macam hang dlm PAS dan PR. Allah SWT itu Tuhan Maha Esa lagi Maha Melihat. Usahlah menipu Allah kerana DIALAH TUHAN YANG MAHA MENGETAHUI. DIA telah janjikan dlm Al-Quran walau sebesar zarah kebaikan DIA akan nilai sebagai HASANAH.. siapa kau wahai pencacai untuk mengatasi TUHAN dlm urusan ini?

    Kau sangat sesat lagi menyesatkan!

  • pasdaplaknat
    January 28th, 2013 at 11:51 AM

    Bayangkanlah kita sebesar jawatan dan sumbangan seperti Ust Nasha dlm PAS pun boleh dihina ditendang seperti SAMPAH.

    Ingtalha kita bagaimana RASULULLAH SOLALLAHU ALAIHI WASALLAM kita mahu menyebarkan dakwah Islam pada masyarakat ARAB QURAISH, RASULULLAH SOLALLAHU ALAIHI WASALLAM yang sebelum itu disanjung mulia tetapi dihina, dibuli dan sehingga cubaan membunuh atas BAGINDA, kerana apa? kerana MAHU MENGATAKAN BAHAWA ALLAH ITU ‘AHAD’!! Mahu mengajar Arab pada kebenaran.

    Yang jelas benar seperti yang dilakukan Ust Nasha ini tiba2 dikatakan tak betul, maha insaflah kita bahawa apa yang terjadi pada RASULULLAH dahulu kini berulang semula dlm bentuk yang berbeza.

    APa lagi kita mahu menambah dosa dan jauh dr syafa’at RASULULLAH (nauzubillah) dengan menyertai golongan SESAT lagi JAHAT seperti PAS Laknatullah ini??

  • pasdaplaknat
    January 28th, 2013 at 11:55 AM

    Jika org seperti kita yang tiada apa2 ilmu dan sumbangan ini masuk dlm PAS, hanya mahu cakap yang benar, agak2 apa musibah yang akan buat pada kita?

    Dengarlah siri2 USRAH dlam RADIO IKIM.FM, dengarlah kuliah2 dr Sheikh2 Ulamak yang membawa tarbiyyah dalam program2 Radio IKIM, baru kita dapat rasakan betapa indahnya hidup tanpa PAS Laknatullah, jiwa tenang, dekat hati dengan Akhlak dan Kepimpinan RASULULLAH, Para Sahabat, itulah salah satu wadah dakwah yang diwujudkan oleh Kerajaan UMNO.. siapakah mereka (yakni MUNAFIQUN PAS) mahu menafikan sumbangan pada agama Allah SWT ini, bg mereka yang hanya pandai bercakap dan membawa kefasiqkan!!

  • pasdaplaknat
    January 28th, 2013 at 12:01 PM

    Sempena dengan sambutan memperingati Kelahiran RASULULLAH SOLALLAHU ALAIHI WASALLAM, Maulid Baginda, marilah kita semua tinggalkan amalan jahiliyyah, terutama amalan khurafat dan syirik yang dibawa oleh PAS, perosak besar dlm hubungan kita sesama Islam di negara ini ialah PAS Laknatullah.

    Azamlah kita PRU13 ini PAS mesti ditolak ditumbangkan dgn niat kerana takutkan musibah dr Allah, untuk cari redho Allah, denagn jelas PAS sudah hina Islam dan pejuang2 Islam hanya demi bermatlamatkan Putrajaya bersama KUFFAR HARBI.

    Jika kita terkena penyakit PAS, istighfar dan berdoalah di sepertiga malan supaya Allah SWT betulkan hati kita kembali, doakan supaya Islam yang Hakiki itu menang, tertegaknay Islam dan Keindahananya. PAS membawa fitnah besar buat Islam.

    Insya Allah PRU13 nanti sahabat2 dlm MYKMU kita turun bantulah mana2 yang mampu pd jentera UMNO. Jika kita mahu UMNO elok kita doa dan berilah sumbangan jangan benarkan PAS dan PR Laknatullah ini berkuasa walaupun sebuah negeri..jauh sekali memerintah negara..INSYA ALLAH AMiiinn!!

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 1:19 PM

    Dulu bagi aku ada la sorang tu dalam majlis syura yang boleh di harap jaga kepentingan Islam dari di lingkupkan oleh nik ajis, tapi apa nak di kata…dia tu pun ulamak dunia, ulama akhir zaman, ulama yang gila wang ringgit dan kuasa.

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:24 PM

    PAs mana fikit pasal agama semua ni , hukum agama pun mereka buat ikut kepentingan parti politik mereka sendiri

    tgk Hassan Ali yang membongkar fitnah kerajaan DAPigs mengenai isu murtad terhadap JAIS , dari segi agama dah memang betul iaitu membongkar fitnah TAPI dari segi parti PAS salah sebab membongkarkan fitnah rakan mereka dan murtad yang dilakukan oleh rakan mereka adalah salah kerana akan menjatuhkan PAS dari segi politik dan kuasa .. inilah PAS , agama dan hukum hakam mereka campak demi kuasa !!!

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:34 PM

    sebenarnya inilah contoh pemimpin pembangkang yang kita semua nak , berjuang demi kebenaran demi umat Islam tanpa mengira politik !!!

    Tapi pada PAS ia adalah perkara tak betul sebab kebenaran akan menyebabkan PAS hilang kuasa politik

    Ust Nasha dihina , difitnah dan dizalimi hanya kerena memperjuangkan Islam yang sebenar yang dituntut seperti dalam Al-Quran

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:38 PM

    hang ni mana ada dia ambik MC , dia main ponteng jee tu , biasalah orang yang dah rasa diri dia hebat mana pakai MC dia ingat ini bapak dia punya negeri laa tu !!! hahaha

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:45 PM

    bujuk adalah lambang pencacai PAS yang akan menyokong demi parti politik PAS mereka , tanpa mengira hukum agama mahupun larangan agama !!!

    Tgk sahaja kat sini berapa banyak fitnah telah bujuk buat dan penipuan yang telah bujuk buat , inilah contoh pencacai celaka kaki fitnah , penipu !!!

  • lady_j
    January 28th, 2013 at 3:23 PM

    tu la psl. akui sajalah yg ramai org termasuk dari dalam pas sendiri yg nampak betapa pas dah berubah beratus2 peratus dari dulu sampai la ni demi kuasa. daripada hiperfanatik sampai bekerjasama dgn kafir terus haram dan masuk neraka geng kafir, sampai la ni org kafir yg menghina islam pun takpa jadi geng, asal menentang umno yg sama2 saudara seislam.

  • EVLee
    January 28th, 2013 at 4:03 PM

    Aamiiiinnn

  • raja kongkiak
    January 28th, 2013 at 6:03 PM

    HEHEHEHEheheh…penjilat Pembangkang khususnya Pas dah mula gelabah biawak..Punya bangang, punya dangkal cetek gaya politik,puak-puaknih semakin terserlah. Inilah politik wahai bujuk,mm atau sesiapa saja yang terperosok do dalam lubang najis politik pembangkang. Dulu macam tuhlaaaa Mat sabu menyerang Nuar,menghina anwar ibrahim sehingga gelaran yang sungguh jijik, tetapi apa pasal hari ini sanggup menggentel dan menjilat biji@buah serta lobang najis manusia yang dihina dulu.? Pikiaq ambik laaa. Nasha pilih ke Mekah ke Palestine.Nasih tidak memilih untuk ke bilik China doll, ke villa lubang jamban!!!! Haaaaaa..Kerana rela di pecat kerana islam bukan rela di ampu kerana memilih jalan songsang ke arah lubanag belakang. Nasha lebih rela di hina oleh pemimpin Pas yang tersangkut di jaring politik penentang islam,malah dia memilih jalan untuk membina ummah dari menurut jalan songsang pangkah belakang mahu pun bertsenggol bersama china doll. Nasha ada misi membangun islam berbanding pemimpin Pas lain yang sanggup berkongsi idea menghina nama Allah demi pengundi bukan islam..hahaah ada apa pada PAS tak telbih dari hampas!

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 6:35 PM

    Bro.. pasdap, hang kalau tak tau protokol baik diam. Takda maknanya Ust.Nasha saja2 nak ke depan tampa arahan/izin dari PM. Hang boleh tengok gambar2 terdahulu… sebelah PM, mesti Isteri, kemudian menteri baru d ikuti yg. lain2. Dalam semua majlis, ada gambar TPM d s’gor sebelah dia Noh omar baru lain2 YB dan kenamaan.
    Aku nak jelaskan, PAS tak kata pun Ust.Nasha salah iring Najib mengikut Islam. Takda mana2 ulamak PAS yg. hukumkan haram UN ikut Najib. Sama isunya DHA nak pertahankan aqidah… takda sapa yg. salahkan dia. Yg. salah dia tak ikut arahan ketua. Dalam pertubuhan ada strategi sendiri untuk capai matlamat, kalau nak pandai sendiri keluar la cara terhormat.

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 6:41 PM

    LUPA DIRI KORANG NI…
    PAS takda pulak fitnah UN hingga LIWAT, Pengkhianat, zina isteri orang dan sebagainya seperti umno fitnah bekas timb. presiden dan bekas TPM.
    Apa yg. PAS fitnah UN?
    Cuba bagi tau???

  • StinGray
    January 28th, 2013 at 6:55 PM

    hehehe….jealous sakan si bujuk ni dgn ust nasha…

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 6:55 PM

    Anwar di dapati meliwat…itu penghakiman kes liwat 1, dia bebas sebab soal teknikal.
    Liwat 2, sperm yang di jumpai pada badan saiful di sahkan dengan DNA, dia bebas kerana cara DNA itu di ambil…hang tak ada otak ke nak berfikir !

    Wikileaks…dalam perbualan talipon antara diplomat Singapura dan Australia kedua-dua negara asing tersebuat mempunyai ” bukti teknikal ” yang anwar memang peliwat.

    Apa PAS fitnah ustaz nasha ?? hang pi kat TKO hang bacaaa…macam-macam ada.

  • StinGray
    January 28th, 2013 at 6:58 PM

    bujuk kepanasan…bersungguh2 khadam DAP sekoq ni menegakan arahan Aljuburi….

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 7:00 PM

    Tak lama lagi antara 2 akan berlaku, Nasya di pecat sebagai ahli PAS ataupun nasya akan membebaskan dirinya dari PAS.

    Nasya ni kool tapi tegas…orang yang ada karisma macam dia memang secara semulajadi tak ada tempat dalam PAS…longgokan kacang hantu dan ularmak reject, bila 2 elemen ni bersatu maka jadilah PAS !

  • StinGray
    January 28th, 2013 at 7:00 PM

    bro rap…si tua kutuk tu bkn saja calang2 tapi sejalang-jalang umat kat muka bumi ni….

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 7:02 PM

    Hush ! tak dak lah..dia ada MC, harun din yang bagi..si tua tu sakit sebab dalam badan dia banyak hantu.

  • StinGray
    January 28th, 2013 at 7:09 PM

    Takdir wujudnya PAS adalah semata-mata untuk rakyat negara ini mendapat definisi yang jelas apakah makna, kesesatan, kekufuran & kebodohan…

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 7:44 PM

    hehe…hang tau sting, dia pi sambut hari jadi dia di rumah karpal sink ! ntah berapa tingkat kek dia kali ni…

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 7:49 PM

    dan juga sebagai ujian Allah untuk kita umat Islam…kita di duga Allah dengan diturunkan puak kharwarij di negara ini.

  • Anak_Nogori
    January 28th, 2013 at 8:43 PM

    Bujuk bujuk bujuk….hehe…ko nak cover pun agak agak lah bujuk…Ust Nasha dipecat pada 13 jan semasa mesyuarat Majlis Syura PAS…Ust Nasha gi Gaza pada 25 jan..pada 27 jan baru diberitahu dia dipecat dari menjadi ahli Majlis Syura PAS dan seterusnya tidak lagi dicalunkan menjadi calun Parlimen PAS..soalnya kenapa lambat sangat diberitahu dan kenapa dia tidak dipanggil utk membela diri?…apakah ini sebenarnya ajaran agama PAS?…dan sudah tentu bukan kerja para Nabi kita.

    Kalau krn Ust Nasha dipecat atas alasan krn dia tak hadir mesyuarat….kenapa Nik Aziz yg tak hadir mesyuarat tidak pula Majlis Syura PAS pecat sekali…soalnya bujuk..agama PAS ajar double standard dan tidak berlaku adil ka bujuk?.

  • EVLee
    January 28th, 2013 at 8:57 PM

    Yang saya amat khuatiri…adakah kita diletakkan berjauhan(sehingga ditimpakan azab) dari sisi ALLAH dalam mengatasi ujianNYA dan bukan sebaliknya. Kerana satu permintaan Rasulullah saw dalam melindungi umat baginda di dunia, yg ALLAH tidak mahu tunaikan iaitu “balasan azab di dunia diatas perbalahan, perpecahan dan peperangan dikalangan umat Islam/umat baginda” ….na’uzubillah… na’uzubillah…. na’uzubillah…

  • anakbochek
    January 28th, 2013 at 9:17 PM

    Kalau UN ni meliwat dah tentu Mat Sabu dan Karpal akan timbulkan dalam parlimen. Mesti dah keluar dalil2 macam Nuar kena dulu. Sejarah membuktikan orang UMNO tak pernah timbulkan isu liwat di Parlimen. Orang Pakatan jugak yang timbulkan dan orang Pakatan jugak yang kutip balik peliwat dan simpan jadi bakal pee emm.

    Malulah Bujuk, orang tua yang korang kutip tu mana pernah insaf. Buat busukkan Pakatan adalah.

  • anakbochek
    January 28th, 2013 at 9:19 PM

    Punya sayang singh tu kat nik aziz. Nik Aziz dah duduk bawah telunjuk si OKU, tu pasal OKU tu buat surprise birthday party. Tak boleh imagine betapa terkejut beruknya Nik Aziz bila tiba2 orang jerit “SURPRISE!!!” bila dia sampai rumah singh.

  • anakbochek
    January 28th, 2013 at 9:22 PM

    Biasalah Bujuk, umat macai manapun kalau against the ruling government akan jadi hero i.e Bawani. Kalau orang PAS yang besar2 berbaik dengan UMNO terus kena kecam.

  • Topup
    January 28th, 2013 at 9:24 PM

    tak der punya ..tok guru syaitan tu dah kata akan terima syaitan tolong , so dah tak datang meeting tapi korum meeting yg lain dah digertak oleh syaitan kawan tok guru tadi , siapa berani ambik tindakan , nanti tok guru minta balik ‘tiket’ ke syurga tak ker naya !

  • Topup
    January 28th, 2013 at 9:29 PM

    Pas memang tak pernah dan akan adil dari dulu kini dan selamanya yang ada hanya slogan..slogan dan retorik ..tak lebih dari itu !

  • ku2
    January 28th, 2013 at 11:35 PM

    mana ko tau zul kulim ngan zahrin membontot najip..yang aku tau selama ni yang suka membontot tu ko punya pujaan hati tu..sapa nama dia yek

    ooo ostad ANU war..anu dia suka war ngan bontot..huhu

  • gambus
    January 29th, 2013 at 1:49 AM

    woii bujuk kaki penipu kau tak payah nak cite pasal protokol , protokol kepala hotak kau pergi kat negara bergolak macam Palestin !!!

    Kau tak payah nak berbelit-belit , adakah dengan memperjuangkan Islam kena ada kelulusan daripada parti politik ,ini kebebasan yang PAs laungkan kahkahkah apatah lagi perkara yang melibatkan agama Islam … orang PAS yang berzina , maksiat tu semua kiranya tak kena tindakan sebab mereka minta izin kee?? hahahaha

    Terbukti perjuangan Ust Nasha yang memperjuangkan Islam tidak menguntungkan PAS dari segi politik , sama seperti hassan Ali beliau akan menjadi duri dalam daging

  • gambus
    January 29th, 2013 at 1:59 AM

    kau kata PAS tak fitnah Ust Nasha , kepala hotak kau laa manusia celaka !!! .. andaian yang kau tuduh dan fitnah dia pergi bersama DS Najib sebab kena perangkap politik BN !!! kau tahu tak dia pengerusi NGO apa ???

    Lepas tu kau fitnah kata dia membelakangkan parti !!! Berjuang demi umat Islam pula dikatakan membelakangkan parti , sedih dia bujuk sebab manusia PAS celaka macam kau ni fitnah dia macam-macam

    Malah ust Nasha sendiri kata dan keluar daripada mulut dia pelbagai fitnah dan tuduhan dilemparkan kat dia …

    “Serangan dan tohmahan yang dilakukan ke atas saya, semuanya tidak berasas serta dibuat dalam bentuk andaian. Ia dilakukan atas sebab ketidakyakinan yang boleh mendatangkan dosa,” – Ust Nasha , ada keluar kat Malaysiakini …

    ni semua bukan aku yang reka , daripada kata kau , aku dah dapat tahu setiap fitnah yang dilemparkan kepada beliau

  • pasdaplaknat
    January 29th, 2013 at 2:15 AM

    Aku suka cucuk cai PAS sekor ni supaya revealed banyak kejahilannya. Jadi kesimpulannya PAS memegang kuatlah protokol berbanding soal Aqidah? Protokol yg mcm hang ckp ni duduk dlm kitab mana dan hukumnya dikira begitu?

    Nk hujah hukum Feqh hang main Google ja.. adab ilmu failed, lepas tu masuk bab protokol gambar mengatasi bab Tuhan? Sah lah hang ni sakit mental. Aku rasa yang yg wajib diam sbb hang byk buat syirik dan khurafat!

  • pasdaplaknat
    January 29th, 2013 at 2:19 AM

    Dia tk datang mesyuarat atau difitnah dan tidak dijemput datang? Nk bela diri bukan dlm mesyurat tp dlm lembaga displin atau tatatertib. Atau Majlis Suro PAS pun takut nk panggil untuk tatatertib? Sbb org tu tkde salah pun, hasad dengki hasutan syaitan sbnrya yg MEMBUAK2 dlm jentera PAS bila lihat perkembangan Ust Nasha jauh melangkah ke dunia Islam?

  • pasdaplaknat
    January 29th, 2013 at 2:25 AM

    Anwar terlibat diri dengan jenayah2 kotor itu kerana adanya bukti2 yang boleh disabitkan.Siapa yg bongkarkan isu Anwar? Bukan Najib, tp kawan rapat Anwar yg Anwar langsung tk sentuh dan serang, tidakkah itu sudah cukup menunjukkan dia adalah pengecut?

    Adakah hang nk jadi syaitan juga yg redho mungkar Zina dan Liwath berlaku?? Setidak2nya bukti yang ada sudah cukup utk disabitkan HUKUMAN TAKZIR. Hang redho dgn mungkar maknanya hang kongsi dosa dgn si pemungkar tadi, Bujuk, lg banyak hang hujah lg jauh hang dr agama. Makin lama makin banyak akal lutut yang hang pakai..

  • pasdaplaknat
    January 29th, 2013 at 2:29 AM

    Boetul ti StiGray, Allah SWT nak zahirkan puak2 sesat ini, walaupun sesat mereka tetap tak sedar diri. Ujian utk hamba2NYA mana yg beriman, jelas Tauhid nya dengan Allah atau manusia yg sekadar BURUNG KAKAK TUA.. berkata2 petah tp dia sendiri tak tahu dan tak faham apa yg diucapkan..

    Menjerit2 soal HUDUD siang malam, rupa2nya Tuhan Yang Esa Syariatkan HUDUD itu mereka tak kenal..boleh jual beli, macama mana nk beriman?

  • pasdaplaknat
    January 29th, 2013 at 2:31 AM

    sedih dan benci melihat telatah makin teruk Nik Najis bila beri ulasan tentang kes Ust Nasha.. makin sesat org tua kutuk ini, samakan tamsilan Ust Nasha ini salah satunya spt Org Islam yg pisah dr Islam (Murtad).. mengucap dan beristighfar tadi bila lihat si tua kutuk ini beri ulasan dlm TV!

  • pasdaplaknat
    January 29th, 2013 at 2:36 AM

    Insya Allah kecelaruan dan kesesatan PAS ini beri hikmah yang cukup besar buat kita dan seluruh org beriman dlm negara ini. Hikmah besar yang membezakan antara kelompok org Munafik (PAS) dan org beriman. dan hikmah besar buat UMNO BN, selama mana dicaci hina sebelum ini dan kni semuanya berbalik kepada PAS.. PRU13 sudah cukup jelas PAS wajib ditumbangkan dan ditolak kerana PAS sdah jadi kilang perosak!!

    Insya Allah moga kemenangan UMNO bermaruah PRU13 nnt demi utk Agama, Bangsa dan Negara

  • Topup
    January 29th, 2013 at 6:49 AM

    agaknya semua doa sumpah seranah, fitnah dah ditimpa balik keatas nik ajis , kita ni ilmu agama tak setinggi org tua tu , tapi tak lah terdetik di hati nak mempergadaikan agama untuk menyedapkan dan menyenangkan hati rakan bukan muslim , aku rasa semua penyokong KMU akan mempertahankan kesucian agama islam sedaya yang mampu , sudahlah hukum hudud pun gagal diperjuangkan, masjid tak bina , selenggara pun tak , belum bab ekonomi islam , sekarang akidah dan tauhid pun nak di gadai dan dipesongkan . Nik ajis ni belum pecah perut lagi jer !

  • momok5900
    January 29th, 2013 at 10:02 AM

    Kepada yg kutuk ulamak PAS,korang memang mengundang bala sendiri.walaupun korang guna nama samaran,Tuhan tetap tahu korang saper.tak tunjuk di dunia,dlm kubur kena.tunggu jerlah.dah banyak dlm Quran citer ttg penyesalan org dlm kubur sbb perbuatan di dunia.tu pun kalau korang baca tafsir atau g kuliah agama.dlm hadis 40 pun ada disebutkan.jgnlah kita ter’over’ sampai merana diri kelak.taubatlah sblm terlambat.UMNO atau PAS,kita tetap warganegara Malaysia.mana yg boleh beri kebaikan kpd kita,kita sokong.nak bg BR1M kita ambil,nak bg free air,kita ambil.bila ada persaingan,barulah masing2 nak buat baik kpd rakyat.kalau YB umno xbetul,PAS tegur.kalau YB PAS xbetul,UMNO tegur.lama2 dua2 xberani buat salah dah.sama juga dgn bisnes.celcom,maxis,digi berlumba2 bagi promotion pd customer sbb persaingan.mcm2 rebate,diskaun dan offer.customer yg untung.dulu internet Telekom sorang yg pegang, apa jadi? slow,service teruk dll. skrg bila WiFi dah berkembang,Telekom terpaksa follow dan improve service, jadi better than before.yang untung, kita juga.maka harapnya terimalah kenyataan bahawa kerajaan dan pembangkang perlu wujud untuk check & balance.

  • Mat
    January 29th, 2013 at 11:05 AM

    Aku nak tanya binatang hidup nie semuanya kering ker, aku ada dengar jugak laa, setiap benda hidup nie pasti akan ader keluar air macam air peluh di liang-liang bulu mcam manusia berpeluh jugak laa, yang kering tu cuma tunggul kering yang dah mati jer… betulkan aku kalau aku silap dalam pekara nie..

  • Pahlawan Melaka
    January 29th, 2013 at 11:09 AM

    Nak tanya skitlah sedara, Najib ada habaq kt hang ke dia gunakan UN utk naikkan imej islamnya ?
    Jwpnya jika tk de, lebih baik hang duk diam sbb jika salah hang dh tiupkan lg kabar angin@fitnah2.
    Peribadi den saya katakan yg hang hanya “BERANGGAPAN” dlm kes ni. Jd sia2 kot kalu hanya anggapan tp diMahsyar nanti dpt dosa/siksa memfitnah.

  • StinGray
    January 29th, 2013 at 1:33 PM

    padam esok lusa pun kat rumah karpal singh kot…

  • StinGray
    January 29th, 2013 at 1:34 PM

    hehehe…

  • StinGray
    January 29th, 2013 at 1:37 PM

    InsyaAllah…amin…

  • Anak Lenggong
    January 29th, 2013 at 5:17 PM

    anakbochek says:
    Sefaham aku, kalau bersentuh dgn anjing yg mana kedua2nya kering maka tidak perlu disamak. Tetapi kalau dgn babi tetap kena dlm keadaan kering atau basah. YB PAS yg ke pasar babi bagi angpau mungkin merujuk kepada fatwa Bujuk kot?

    9:04 AM on January 28, 2013

    Bujuk tu tau ke pengajian fekah..

  • raja kongkiak
    January 29th, 2013 at 5:20 PM

    Adi ,punya berangan-angan siang malam kalau-kalau PM ajak naik kapai reghobang walau pun tak sampai ke Palestin sampai ke kelantan pun jadi laaaa hahahah hahahah….Tapi Allah tak restu untuk dia berada di samping najib..macam Nuar Alah tak restu jadi PM..lagu tuh pun tak boleh pikiaq kaaaa

  • Anak Lenggong
    January 29th, 2013 at 5:22 PM

    ISU PERTAMA

    Semasa isu Amanat Hadi hangat dibincangkan, Datuk Seri Hadi Awang (DSHA) membuat kenyataan meminta hak membela diri di media utama selama sejam. Kenyataan DSHA disokong oleh Datuk Nik Aziz (DNA) yang memetik sumber syara’ dengan kenyataan Islam mewajibkan seseorang diberi peluang membela diri dan memperjelaskan diri sebelum boleh dihukum.

    Saya tidak menafikan Islam mewajibkan kita memberi peluang membela diri kepada mana-mana pihak dalam apa-apa perkara yang membabitkan dirinya, apatah lagi jika hukuman akan dikenakan. Malahan ini adalah nilai universal & hak asasi & fundamental kemanusiaan yang diterima oleh semua masyarakata bertamadun!

    Sebab itu saya mempersoalkan tindakan PAS memecat Ust Nasharudin Mat Isa daripada kedudukannya sebagai Ahli Majlis Syura’, badan tertinggi didalam PAS.

    Bagaimana parti yang melabel diri mereka sebagai Islam tetapi mengambil tindakan yang langsung tidak Islamik.

    Tindakan memecat Ust Nasha dibuat tanpa beliau diberi notis tunjuk sebab dan peluang membela diri!

    Ini disahkan sendiri oleh Ust Nasha yang menyatakan beliau hanya tahu pemecatan beliau melalui media!

    Ini bukan kali pertama PAS bertindak sedemikian. Dalam kes pemecatan tokoh pimpinan PAS Datuk Dr Hasan Ali, belaiu juga tidak diberi notis tunjuk sebab dan peluang membela diri.

    Saya melihat isu pemecatan Ust Nasha ini sekadar membuktikan betapa tidak Islamiknya PAS dalam amalan dan tindak-tanduknya.

    Apa yang lebih malang, ia memberi gambaran buruk kepada agama Islam itu sendiri kerana sudah tentu non-Muslim akan melihat tindakan PAS seolah-olah dibenarkan agama Islam kerana mereka melabelkan diri mereka sebagai parti Islam!

    Apakah ini akan mendekatkan lagi non-Muslim kepada Islam, apabila mereka melihat seseorang boleh dipecat dan dibuang tanpa notis & peluang bela diri?

    Berbeza sekali dengan UMNO yang walaupun tidak menjubahkan diri dengan label Islam, tetapi mengambil tindakan lebih Islamik.

    Contohnya semasa Anwar Ibrahim hendak dikenakan tindakan disiplin atas masalah liwat & moral yang rendah, UMNO memberi peluang kepada beliau membela diri didalam mesyuarat Majlis Tertinggi.

    Tun Mahathir memberi peluang seluas-luasnya kepada Anwar untuk memberi penjelasan & meyakinkan Majlis Tertinggi UMNO mengenai kedudukannya. Selepas mendengar penjelasan Anwar, dan mengambil pendapat semua ahli MT yang hadir, UMNO membuat keputusan memecat Anwar atas masalah moral beliau.
    Samada keputusan itu betul atau tidak bukan persoalannya. Isunya ialah Anwar diberi notis & peluang membela diri.

    Tetapi Datuk Dr Hasan Ali & Ust Nasha bukan sahaja tidak diberi notis, malah peluang membela diri dan membuat penjelasan juga tidak diberi.

    Malah sehingga hari ini, Datuk Dr Hasan Ali tidak tahu apa kesalahan beliau sehingga dipecat!

    Zulkifli Nordin

    ISU KEDUA

    Pas kata Nasha kena pecat 13 Januari lagi kerana tak hadir mesyuarat. Tapi yang peliknya pengumuman Nasha dipecat dibuat dua hari lepas iaitu selepas keluarnya gambar Nasha bersama PM di Palestin…..

    Dah lebih dua minggu dipecat baru diumum….logik ?

    Nasha bersama PM untuk membincangkan pasal umat islam di Palestin kena caci, kena hina, kena maki dan sampai kena pecat. Nik Aziz pergi potong kek sambut hari jadi yang bukan ikut amalan islam di rumah Karpal Singh dijulang…..

    Nasha orang memperjuangkan dan hendak memartabatkan islam disampahkan….

    Karpal Singh orang yang menentang islam, orang yang suruh langkah mayatnya dulu jika hendak menubuhkan negara islam diraikan sampai sanggup pergi buat majlis hari jadi di rumahnya…..

    Itulah dia Pas hasil keberkatan berkawan dengan syaitan….

    Kononnya dia lah ulama pewaris Nabi…..

    Ada Nabi pernah buat potong kek sambut hari jadi ?

    Posted by RBF Online

  • raja kongkiak
    January 29th, 2013 at 6:36 PM

    Sempat singgah di kedai nasi ayam dekat tandop..tuh kawasan Pas kelat di Kedah. Sambil hirup kopi kampung,layan jugak komentar pakmlebai-pak lebai Pas yang dok buat komen pasai ustaz Nasha yang kena pecat.Depa dok tanya apa hubung kait antara “kunjungan muhibbah nik ajis ke rumah karpal dengan pemecatan Nasha dari majlis shura”..hahahaha..Maka bangkik lah sorang Pak haji tok sah sebut nama tak elok, dia nih maa kalau kita hentam Pas makna kata sama macam kita cincang dia,celah dia; ” Apa nak jadi dengan Pas laaaa niiiie. Cantaih sana tebas sini,lanyak sana punggaq sini. Yang kapiaq depa junjung yang junjung al quran depa terajang punggung”.Bangkik sorang lagi budak muda ,kalau ikut cetakan baju dari satu universiti antarabangsa di KL sana nuu, Haaa inilah dia sistem baru dalam pas,nak hidup kena taat apa yang orang kat atas sana nuu suka. Kalau depa suka LGE jadi ahli majlis syura sekali pun kita tak leh nak bangkang..sebab kalau bangkang depa akan bengang, kita akan depa terajang..Tudddiaaaa punya komen puak-puak pas yang dah merah padam sebab terlalu sokong, sampai tak tau yang mana jadi ketua yang mana dah jadi to’kong..

  • bujuk
    January 29th, 2013 at 7:19 PM

    Jawatan Pesuruhjaya PAS s’gor, EXCO s’gor(DHA) dan ahli majlis Syura (UN) adalah d lantik, bukan ada pemilihan. Jadi secara dasarnya mereka boleh d pecat jika tidak memenuhi kriteria kumpulan/pertubuhan. Jika jawatan Timb. menteri dan menteri pun UMNO boleh pecat kenapa pertikai tindakan PAS. Kalau benar beliau (UN) buat kerana Islam beliau patut bebas dari politik, dan berjuanglah melalui NGO. Bila berparti kena ikut parti, bukan ikut pandai sendiri.

  • bujuk
    January 29th, 2013 at 7:29 PM

    Gambus…
    aku tak pulak rasa kata Ust.nasha belakangkan parti sebagai fitnah, begitu juga dia ikut PM. Ini benda yg. jelas depan mata.. lagipun tak pulak mengAIBkan nama beliau. Kalau dia cerita pasal ahli2 pas yg. sangka buruk tu… aku tak campur, sebab d mana2 pun akan ada ahli yg. cakap bukan2. Untuk elak d kata bukan2 maka jangan buat benda yg. boleh datangkan fitnah. Mudah..

  • aku suka gelak
    January 29th, 2013 at 8:28 PM

    aku suka tgok kalian gaduh, yg satu islam b.nasional. yg satu islam pas, yg satu dok menaguk pungung mca, yg satu menanti jilat pungung d.a.p. haha kasian..kasian..kasian … huwahahaha..huwahaha yg satu pura2 tahu ehwal agama, yg satu mmg xtahu lgsung tntang agama..hahahaha kasihan..kasihan..

  • bujuk
    January 29th, 2013 at 8:41 PM

    Sebab tu PAS lucutkan jawatan Majlis syura dan masih kekal sebagai ahli PAS. Pemimpin PAS tak boleh buat sukati walaupun apa yg. dia buat itu baik untuk dia tapi sebab dia bawak imej parti, dia kena jaga imej parti. Ahli biasa takpa… buat la semua kebaikan yg. dia mampu.

  • gambus
    January 29th, 2013 at 10:22 PM

    apa yang kau merepek dan nak berbelit ni bujuk , memang kami dah tahu dia kena buang daripada Majlis Syura sebab menegakkan agama Islam tanpa mengikut kepentingan politik , ini adalah perkara yang tidak dibenarkan oleh PAS kerana ia akan menyebabkan mereka hilang kuasa politik … begitulah Ust Nasha yang berjuang demi Islam tanpa mengira politik akhirnya beliau sendiri telah dihina , difitnah dan dizalimi oleh PAS sendiri !!! jijik punya parti pelacur agama !!!

  • gambus
    January 29th, 2013 at 10:39 PM

    bujuk , ini menunjukkan betapa bebal dan jahilnya kau mengenai tohmahan fitnah , tgk sahaja kata-kata Ust Nasha kepada Malaysiakini , adakah andaian kau yang menipu dan salah itu bukan satu fitnah ??? adakah kau boleh membaca apa yang ada dihati manusia??

    “Serangan dan tohmahan yang dilakukan ke atas saya, semuanya tidak berasas serta dibuat dalam bentuk andaian. Ia dilakukan atas sebab ketidakyakinan yang boleh mendatangkan dosa,” – Ust Nasha

    andaian fitnah pencacai macam kau dan pemimpin PAS yang lain jelasnya fitnah , apakah hati Ust Nasha boleh dibaca oleh manusia haprak dan celaka macam PAS , adakah andaian kau yang tak betul ini bukan satu fitnah ?? jijiknya manusia celaka PAS ni !

    andaian kau yang tak betul yang mengatakan Ust Nasha telah digunakan oleh Najib , bukan satu fitnah??? bujuk manusia macam kau jelas tak guna , jelasnya seperti kata Ust Nasha , kata-kata kau adalah ketidakyakinan yang boleh mendatangkan dosa , iaitu dosa fitnah dan menipu !!!

    adakah segala andaian tak betul ini tidak mengaibkan diri dia bujuk !!! Bukan aku yang cakap , Tapi Ust Nasha sendiri yang cakap bahwa beliau telah ditohmah bermacam-macam perkara yang tidak benar !!! iaitu andaian yang membawa kepada fitnah !!! .. inilah manusia hina bujuk , andaian kau yang tak betul tu kau nak panggil apa ?? halal dibuat fitnah !?

    Inilah parti jijik PAS yang bercakap lebih Islam daripada orang lain , tapi mereka akan menghina , menzalimi dan memfitnah ahli mereka sendiri yang ikhlas berjuang demi Islam tanpa mengira parti politik HANYA kerana perjuangan Islam sebenar mereka tidak menguntungkan parti .

    Allah s.w.t telah tunjukkan satu persatu sikap PAS yang mempermainkan hukum agama dan Islam demi semata-mata keuntungan politik !!!

  • gambus
    January 29th, 2013 at 10:49 PM

    UMNO tidak pernah memecat sesiapa daripada sesuatu jawatan HANYA kerana memperjuangkan Islam tanpa mengira parti politik …

    Ust Nasha dipecat kerana berjuang demi Islam dan membantu rakyat Palestin tanpa mengira parti politik , kau tahu tak Ust Nasha tu pengerusi NGO apa bujuk ??? apa sumbangan NGO tersebut kepada Palestin ??? NGO yang bersama-sama NGO Islam lain di Malaysia yang membantu Palestin , dalam tu tak fikir apa pasal parti apa kee semua ni !!! kau ni memang pencacai angkat najis !!!

    DHA pula dibuang kerana membongkar murtad yang dilakukan oleh puak DAPigs !!! Malah puak DAPigs cuba memfitnah JAIS dengan memutar belit laporan , TAPI ia dibongkar oleh DHA bersama-sama pekerja biasa dalam JAIS , inilah perjuangan demi Islam tanpa mengira apapun …

    TAPI mereka dibuang kerana perjuangan Islam sebenar mereka !!! inilah PAS yang jijik dan hina !

  • gambus
    January 29th, 2013 at 11:05 PM

    bila manusia jahil berkata ini laa jadinya , mana ada Islam pada parti politik .. itu adalah tohmahan golongan sesat yang perlu ditentang

  • bujuk
    January 30th, 2013 at 4:05 PM

    PAS memang perjuangkan Islam tapi adat berkeluarga kenalah dengar cakap ketua. Kita baca kitab, isteri nak keluar rumah kena mintak izin suami walaupun nak p ziarah ibu/bapa. Walaupun nak p baca kitab, walaupun nak p beli beras. Itu hukumnya…
    Isteri tak boleh izin orang luar masuk rumah apatah lagi musuh, malaikat laknat isteri yg. derhaka pada suami. Itu bab suami/isteri… begitu juga berparti, ahli kena patuh pada keputusan parti, tak boleh susahkan parti, tak boleh langgar keputusan parti. Kalau masih dengan pendirian sendiri… silakan keluar secara terhormat, bukan buat masalah dalam parti. Ini dalam jadi isteri, nak keluar dengan jantan lain, bukan sekali… tapi berkali2 dengan berbagai alasan dan tampa pengetahuan suami. Jadi tak salah jika d ceraikan… pandai2 la bawak diri.

  • bujuk
    January 30th, 2013 at 4:07 PM

    Yg. pastinya tak HARAM seperti kak Ros peluk cium bintang badminton dan artis india tu kan….

  • bujuk
    January 30th, 2013 at 4:10 PM

    Aku yakin, walaupun dia kecil hati dengan PAS, dia takkan masuk UMNO… InsyaAllah.

  • bujuk
    January 30th, 2013 at 4:15 PM

    Tujuannya supaya dia tak dapat kredibility sebagai ahli majlis syura, yg. mana setiap komen, tindakan dan gerak-geri d beri perhatian. Sebagai ahli biasa dia bebas dalam tindakan. Itu yg. PAS rasa UN perlukan. Jadi PAS tak perlu jawab atas setiap tindakan beliau dengan UMNO(musuh PAS) seperti sekarang bila akar umbi bertanya kemana arah UN dalam politik bila asyik berkepit dengan presiden umno.

  • bujuk
    January 30th, 2013 at 4:24 PM

    Adat berpolitik… semua tindakan akan d katakan. Pernah suatu malam Nabi bersama seorang isterinya dalam gelap, dan ternampak seorang sahabat. Maka nabi panggil sahabat tersebut dan nyatakan wanita bersamanya adalah Isteri baginda. Tujuannya supaya tidak timbul fitnah dan andaian. Ini jelas bukan lagi andaian, bila UN bersama Najib (musuh politik). Mana mungkin tidak ada andaian buruk… UN pernah jadi Tim.Presiden, mustahil tiada andaian buruk dia pada sahabat yg. terlalu rapat dengan musuh politik, jika tiada keterangan langsung. Tak payah jauh la… korang pastinya sangka buruk jika ada kengkawan d sini puji aku lebih2…. hahaha.

  • bujuk
    January 30th, 2013 at 4:28 PM

    Engkorang berandaian dan fitnah boleh pulak. SU majlis ulamak dah jelas sebab UN d pecat, korang taknak terima pulak. Apakah UMNO bebas dari segala hukuman?

  • bujuk
    January 30th, 2013 at 4:31 PM

    Takyah layan la kut soalan bodoh korang ni..

  • WTF
    January 30th, 2013 at 5:19 PM

    Take Beer!!!!!

  • gambus
    January 30th, 2013 at 5:31 PM

    Contoh yang kau beri jelas PAS ialah keluarga yang mementingkan diri sendiri sambil membelakangkan Islam .. tu bukan Perjuangkan Islam , tu melacurkan Islam demi kepentingan politik !!!

    Kau tak payah nak bagi metafora bodoh dan pembelit kau tu bujuk !!! Jelasnya Isteri wajib menegur suami dan membelakangkan kata suami yang jelas membelakangkan hukum Islam !!! ini pun kau bodoh nak mampus nak faham kah !!!

    Apa yang Ust Nasha buat bukan membelakangkan hukum Islam seperti metafora bodoh kau untuk isteri TAPI berjuang untuk Islam tanpa mengira parti politik .. ini pun salah dimata PAS?? memang kau ni dasar pencacai celaka sahaja !

    ini membuktikan PAS lebih penting politik daripada kebenaran Islam tu sendiri , malah dalam perjuangan Islam yang sebenar Ust Nasha telah dihina , difitnah dan dizalimi oleh PAS sendiri

  • gambus
    January 30th, 2013 at 5:39 PM

    Nabi yang dah tentu maksum tu kau nak bandingkan denga Pelacur agama macam PAS , memang jauh bezanya .. tak perlu laa kau nak membuat fitnah lagi

    Malah kenyataan kau sendiri mengaku kau dan pemimpin PAS telah membuat andaian buruk untuk memfitnah dan memburukkan Ust Nasha .

    Malah kau sendiri mengaku melalui kenyataan diatas musuh politik lebih utama daripada memperjuangkan kebenaran Islam yang dituntut oleh Al Quran .

    Adakah dengan menjadi ahli Parti secara otomatiknya PAS akan menghalang perjuangan Islam yang sebenar oleh ahli parti mereka yang tidak menguntungkan PAS daripada segi politik .. inilah contoh manusia jahil PAS

    Malangnya parti DAPigs yang mempermainkan kalimah Allah dan menentang hudud PAS adalah rakan PAS

    Malah bakal PM PAS sendiri iaitu Anwar menyokong penggunaan kalimah Allah digunakan dalam bible , inilah rakan politik PAS .

    PAS sendiri telah menunjukkan sifat hipokritnya bujuk , yang jelas PAS mempermainkan hukum Allah dan melacurkan agama demi kuasa Politik

  • gambus
    January 30th, 2013 at 5:55 PM

    kesian bujuk tak habis-habis nak putar belit ..

    sebelum ni kau fitnah kedatangan DS Najib kesana adalah usaha yang dilakukan oleh Majlis Syura dan Ust Nasha mempertemukan pemimpin HAMAS dengan PM .. bila Ust Nasha kena buang terus kau jilat balik ludah kau tu hahhahaah

    Kenyataan kau juga bujuk mengakui kredibelity Majlis Syura akan tergugat apabila ahlinya iaitu Ust Nasha berjuang demi Islam sebenar tanpa mengira parti politik spt yang dituntut oelh Al Quran

    Ust Nasha berkepit dengan PM Malaysia bukannya berkempen untuk UMNO tapi bersama-sama memperjuangkan nasib umat Islam pun salah pada pandangan PAS

    Itulah PAS Matlamat PAS bukannya memperjuangkan Islam TAPI menentang UMNO lebih utama daripada memperjuangkan Islam sebenar.

    Malah dendam kesumat Nik ajis juga telah terbukti apabila nama Ust Nasha digugurkan sebagai calon .. PAS parti hina dina

  • raplahjingaa
    January 30th, 2013 at 6:05 PM

    Soalan bodoh hanya untuk orang yang bodoh jer bujuk….jawab la soalan tu…

  • gambus
    January 30th, 2013 at 6:06 PM

    Dia masuk UMNO bagus , dia kekal dalam PAS pun lebih bagus sebab boleh menentang golongan munafik dalam PAS , semoga bila Ust Nasha berkuasa dalam PAS , masa itulah perjuangan Islam yang sebenar iaitu tanpa mengira parti politik akan terlaksana .. dan ini menandakan bersatunya umat Islam di Malaysia

  • raplahjingaa
    January 30th, 2013 at 6:10 PM

    Dia tak kata pun dia kecil hati pada PAS…hang jer lebih sudu pada kuah, yang kecil hati ialah orang macam hang, hati kecil…otak lagi la kecil, nafsu jer yang besar !

  • gambus
    January 30th, 2013 at 9:36 PM

    andaian apa yang kami buat bujuk , malah tohmahan palsu yang dilempar kepada ust Nasha bukan sahaja kami yang cakap malah ia adalah Ust Nasha sendiri

    Kalau kau nak cakap pasal Majlis Syura punya alasan ia jelas bertentangan bujuk dengan tindakan tatatertib ??? , mana dia surat untuk Ust Nasha ???, mana dia mesyuarat yang meminta Ust nasha dipanggil dalam mesyuarat tatatertib ??? bila pulak tatatertib diadakan !!! Ust Nasha dibuang kerana tak hadir mesyuarat

    Jelas bujuk pemimpin PAS dan kau sendiri dah makan taik sendiri , Majlis Syura sendiri , Nik Ajis sendiri dan kau sendiri mengaku Ust Nasha dibuang kerana memperjuangkan Islam sebenar dan membelakangkan parti !!!

    Mula-mula bagi alasan tak pergi mesyuarat , lepas tu terbalik pulak alasan membelakangkan parti .. kalau pergi berjuang untuk Umat Islam dan memperjuangkan Islam sebagai membelakangkan parti .. apa lagi bujuk nak cakap , jelasnya PAS sendiri dah bermacam-macam fitnah keluar daripada mereka sendiri

  • gambus
    January 30th, 2013 at 9:41 PM

    Ust Nasha pergi memperjuangkan nasib umat Islam Palestin yang ditindas pun bujuk dan pemimpin PAS lain yang dah kecik hati , dan tuduh Ust Nasha bukan-bukan hahahaha pemimpin PAS dan pencacai mereka kalau dah kecik hati habis macam-macam fitnah keluar daripada mulut mereka

  • bujuk
    January 30th, 2013 at 11:56 PM

    Ya betul… Isteri kena tegur suami buat salah, tapi bukan tegur depan orang-ramai hingga boleh jatuh maruah. Ingat cerita Nabi Ibrahim ziarah Ismail, bila dia sampai Ismail takda d rumah, yg. sambutnya adalah Isterinya. Maka d tanya Ibrahim pada isterinya perihal Ismail maka d cerca suaminya itu dengan perkara yg. tak baik. Dan Ibrahim suruh tukar pintu… yakni ceraikan isterinya kerana tidak menjaga maruah suami. Apakah perkataan si isteri tak betul? tidak, tapi si isteri mestilah bertindak menjaga maruah suaminya. Itu tuntutan…
    Malah jika suami tidak solat sekalipun, isteri tak boleh tinggikan suara apatah lagi jatuhkan maruah suami, sebaliknya perlu besabar dan berdoa pada Allah supaya suaminya berubah menjadi suami yg. soleh.

  • bujuk
    January 31st, 2013 at 12:07 AM

    Hahhaha… pembohong, aku kata Najib p gaza atas usaha UN (ahli Majlis Syura). Hang p putar kata atas usaha majlis syura dan UN. Sedangkan Majlis syura.. terang kata UN tak datang pun mesyuarat majlis syura.

  • syaa
    January 31st, 2013 at 1:10 AM

    aminnn

  • Rudi
    January 31st, 2013 at 9:34 AM

    bujuk oh bujuk janganlah bagi perumpamaan taat isteri dengan kes Nasha nih, sebab menunjukkankan Bujuk lebih jahil dan semakin mempermainkan kaedah syarak, kalau nak bincang hal politik dan beri pendapat biar beri pendapat ikut ilmu yang betoi betoi kau faham sebab nanti semakin menanmpakkan kecetekan ilmu. PAS dengan UMNO ni serupa aje bila berpolitik sebab dua dua berebut nak kuasa tapi bila dah berkuasa rakyat terus susah dan dan Islam tidak juga dimertabat. Kalau pi Kelantan kita nak kata Kelantan tu mertabatkan Islam memang cetek la ilmu fahaman Islam kita sebab Islam bila dia berkuasa mesti bangunkan tamadun Islam dan tamadun Islam itu termasuk juga bijaksana membangunkan ekonimi sendiri, bangunkan rakyat sendiri menjadi semakin rajin, berani, berdiri sendiri. Cuba pi tengok macamna kebersihan dan keadaan jalanraya di dalam bandar Kota Bharu? itu contoh kecik aje. UMNO pulak bila berkuasa lupa diri, benarkan maksiat dan rasuah meleluasa, tapi ngaku Islam. Jadi kedua dua parti ni sama-sama tak reti nak buat kebaikan untuk agama dan bangsa melayu. PAS sokong DAP walaupun dah terang terang DAP adalah pemimpinnya 70% Kristian termasuk LGE, dan depa ni ada agenda iaitu mensekularkan negara dan mencairkan Agama ISlam dari diri orang melayu, tak payah berangan nak ajar DAP Islam sebab depa ada agenda Kristian di kalangan ahlinya, PAS suka menghukum orang yang tidak sealiran dari depa sebagai munafiq dan kafir dan Kita bergaduh sesama kita kata orang ni sehodoh-hodohnya dalam blog ni tapi sedar bahawa Allah melarang orang Islam mencaci dan menjatuhkan maruah orang Islam yang lain. Hak menghukum seseorang itu kafir dan munafiq hanya Allah. UMNO kalau terus dengan maksiat hangpa, UMNO tunggu masa akan jatuh dan orang kafir akan senyum juga sebab depa lebih senang nak liberalkan orang melayu.

  • gambus
    January 31st, 2013 at 4:35 PM

    sapa yang pembohong ??? kau sendiri kata Majlis Syura dan Ust Nasha yang menemukan PM dan HAMAS , aku tak lupa cakap kau bujuk !!! .. tapi sekarang siapa yang berbohong?? PAS dan Majlis Syura telah membuang Ust Nasha dengan penuh hina ..

    dulu sebelum Ust Nasha diguang kau puja dengan pelbagai fitnah . namun lepas Ust Nasha kena buang kau hina dengan pelbagai fitnah !!! apa ni , kau sendiri jilat taik kau dan pemimpin PAS hina tu !!!

    apabila Majlis Syura membuang Ust Nasha , atas alasan tak datang mesyuarat ??? hahaha tulaa kau bangang tak datang mesyuarat kena ada surat tunjuk sebab dan lepas tu kena ada mesyuarat displin .. mana ada !!! semua tu takde !!! sebab apa?? sebab PAS adalah parti diktator haprak , yang akan membuang dan memecat ahli mereka kerana perjuangan parti PAS lebih utama daripada perjuangan Islam !!!

  • gambus
    January 31st, 2013 at 4:41 PM

    Nampaknya bujuk kau jelas mengaku bahwa PAS sendiri membelakangkan Islam dan membuat perbuatan yang salah disisi Islam . dengan metafora yang digunakan kau , kau ni mmg jelas bangang laa bujuk hahaha

    Parti dan Keluarga adalah satu perkara yang berlainan , tak perlu manusia hina macam kau nak bawa pelbagai kisah Nabi untuk menghalalkan fitnah dan sifat zalim kau dan pemimpin PAS .

    Ust Nasha pergi berjuang atas nama Islam dan untuk Umat Islam kau bandingkan dengan isteri yang curang?? memang dasar celaka manusia PAS kau ni …

    ini membuktikan lagi PAS hanyalah parti yang memperalatkan dan mempermainkan agama demi kuasa sahaja

  • raplahjingaa
    February 1st, 2013 at 1:43 PM

    Dia peluk cium depa hang dapat dosa ke bujuk ??

  • panjang
    February 1st, 2013 at 3:04 PM

    bujut keliru

  • Rakyat
    February 7th, 2013 at 2:01 AM

    Saudara bujuk. Usah dilayan manusia2 bangang tu semua. Lagi anda Cuba nk jelaskan, lagi diorg makihamun sbb kedangkalan ilmu politik. Diorg ni byknya xtahu yg Islam dgn politik adalah seiring. Sbb tu Muhammad SAW smpai kena berperang utk mewujudkan negara Islam utk menjalankan hukum Allah. Tp jika Pas angkat senjata, mereka2 yg kutuk saudara tu pasti kecut perut berdepan dgn musuh, jadi smpai bilapun Pas xdpt nk memerintah. Sbb tu kena guna saluran pilihanraya melalui politik kepartian. Saya lihat ramai org2 disini teramat lemah ilmu politik smpai xdpt bezakan apa do’s and don’ts dlm politik kepartian. Bila saudara beri prumpamaan kisah Nabi, diorg ckp lagu gini. Bila diberi perumpamaan isteri, diorg komen lagu gitu. Oleh itu, pada saya jelaslah mereka2 ni ramai yg tidak setaraf dgn saudara utk bincangkan hal2 sbegini. Lebih baik jgn dilayankn walaupun ayat2 kurangajar mereka mmg menimbulkan kemarahan dlm hati.

  • hujan
    February 14th, 2013 at 12:07 PM

    Ya Allah, makmur dan amankan lah negara ini selamanya……

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.