Panas!! Blog PR Kutip Berita Akhbar Israel Untuk Hina Lawatan Najib

Oleh: Adamyan (January 24th, 2013) [Adamyan,Utama][67 Comments »]

the_times

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kenyataannya semalam, menafikan lawatan kemanusian beliau ke Gaza kelmarin adalah cubaan untuk masuk campur tangan Palestin.  Lebih dari itu, Najib telah pun menghubungi Presiden Palestin, Mahmod Abbas untuk memaklumkan kehadiran beliau di Gaza sebelum itu.

Justeru tidak timbul persoalan bahawa Mahmod rasa terhina dengan lawatan tersebut kerana Najib sudah memaklumkan beliau terlebih dahulu.  Najib bukan bodoh.

Kenyataan ini adalah bagi membalas kritikan pembangkang yang tercabar dengan lawatan Najib ke Gaza.  Maklumlah, pemimpin-pemimpin pembangkang hanya berani bercakap dan berdemo dalam negara kononnya untuk membela rakyat Palestin di Gaza, sedangkan Najib masuk sendiri ke Gaza untuk melihat keadaan disitu dan menghulurkan bantuan.

Penulis ambil inisiatif untuk siasat pihak mana yang sebar berita kata Mahmod marah Najib masuk Gaza sedangkan Mahmod telah dimaklumkan terlebih dahulu oleh Najib berhubung kunjungannya itu.

Rupanya yang pertama melaporkan berita ini adalah akhabr Israel, The Times of Israel dalam ruangan Israel & The Regionyang kemudian berebut-rebut dikutip puak pembangkang ini.

Nampak tak terdesak tak terdesak puak-puak ini.  Punyalah rasa tercabar dengan kunjungan Najib sehinggakan berita dari akhbar Israel pun dikutipnya untuk dijadikan bukti.  Sudahlah tu, sumber rujukan  bukan dari Pejabat Mahmod sendiri, sebaliknya entah dari siapa pun tak dinyatakan.

Cakap pasal sumber rujukan ini juga, setelah penulis lihat di blog-blog pembangkang ini, bercampur-campur.  Macam-macam pihak yang dikatakan keluarkan kenyataan itu, tapi semuanya bukan dari pejabat Mahmod Abbas sendiri.

Sudah tentu Israel tidak senang dengan kunjungan pemimpin dari Malaysia kerana sekutu mereka, Anwar Ibrahim ada sini.  Anwar janji nak lindungi keselamatan Israel, datang Najib, buat lawatan kemanusiaan ke Gaza pulak, sakit hatilah mereka.

Maka itu berita itu ditulis sedemikian rupa oleh akhbar Israel, mengikut telunjuk Anwar yang punya rangkaian pro Yahudi yang hebat di Amerika Syarikat dan Israel sendiri.

Inilah dia berita yang kemudian dikutip blogger pro Pakatan untuk menghina dan merendahkan lawatan Najib.  Part gebang tak hengat ini serah saja pada mereka.

Ada 67 Comments setakat ini.

  • tengkudin
    January 24th, 2013 at 7:42 PM

  • raplahjingga
    January 24th, 2013 at 8:22 PM

    hmmmm…Najib pi GAZA, pakatan haram meracau, Israel pun meracau…satu persamaan yang unik !!

  • EVLee
    January 24th, 2013 at 8:55 PM

    Halamak….kerjanya nguuuutttiiiip aje….lepas tu kiiiiipppaasss aje. Ingatkan diaorang hantar ‘si Amende World’ ke.. si ‘Mylow Sowarm’ ke.. utk interview Yahudi kat sana.

  • EVLee
    January 24th, 2013 at 8:56 PM

    Boss,,apasal meracau plak…Israel tu ada mimpi ‘keris terbang’ ka?

  • raplahjingga
    January 24th, 2013 at 10:04 PM

    ..bukan keris terbang, tapi ” the black banner from the east “…….

  • WakKang
    January 24th, 2013 at 11:20 PM

    Tercabar dengan tindakan Najib ke Gaza, Anwar Dan PKR sekarang mengesahkan kepada rakyat Malaysia bahawa mereka memang sebenarnya penyokong yahudi dan Israel!!

  • Gullit
    January 24th, 2013 at 11:27 PM

    najib jumpa rakan islam… anwar jumpa soros yahudi..

  • freemalaysiakini
    January 25th, 2013 at 12:11 AM

    Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

  • baba
    January 25th, 2013 at 1:00 AM

    israel kan junjungan mereka, anwar dah berjanji nak protect, jadi israel skrg menjadi rujukan puak2 tentera syaitan ni

  • Brother_Borak
    January 25th, 2013 at 2:51 AM

    Mereka kata Palestine pengganas, Hamas pengganas. Kanak-kanak yang mati tu semua propaganda celako. Bagi mereka Israel adalah pejuang. ANUwat nak jadi hero Israel.

  • Brother_Borak
    January 25th, 2013 at 2:52 AM

    Mereka pun ke Gaza tapi bendera sahaja. Org tak ada.

  • tengkudin
    January 25th, 2013 at 7:13 AM

    depa berbulu sebab bekas timb presiden PAS ada bersama pemimpin UMNO

  • tengkudin
    January 25th, 2013 at 7:21 AM

    hehehehee….itupun superimposed punya la..hehehe..

  • Moohyideeeeen
    January 25th, 2013 at 8:55 AM

    Projek Baru Caves. Umno yg approve in 2007, lepas tu dia sendiri yg kecoh tuduh org lain:
    ;
    ;
    KUALA LUMPUR, Jan 24 — Selangor has decided to stop the controversial construction of a luxury 26-storey condominium in Batu Caves due to safety concerns, Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim announced today, heading off a major pre-polls political crisis that has become a sore point with Selangor’s Hindu community.

    In a statement here, Khalid said the decision was made after the state-level independent task force met last Tuesday to evaluate the project’s structural plans and study the safety and environmental risks it poses to the nearby iconic Batu Caves temple.

    “In the meeting, the Urban and Town Planning Department presented in detail the status of the structural works of the Batu Caves condominium, as well as its level of safety.

    “After hearing the explanation, I decided that the Selayang Municipal Council (MPS) should revoke the approval given to Dolomite Properties Sdn Bhd to construct the 26-storey Dolomite Park Avenue condominium,” he said.

    Khalid added that the decision was made for the safety of those in the area, apart from protecting the environment.

  • izham
    January 25th, 2013 at 9:04 AM

    moo nak spin dah.. cite kat gaza dia pi batu caves. Nama pun dah macam lembu..jangan la perangai macam lembu.

  • mustaqim
    January 25th, 2013 at 10:35 AM

    moo….sbg org islam aku malu ngn komen hang nie….malu sgt……..camner ALLAH nak bantu palestin…bukan org islam arab je orang islam malaysia pun jaki dan xnak tgk palestin bebas….

  • ElectroMagneticPulse
    January 25th, 2013 at 11:51 AM

    aik.. divert issue ke brader?… hehehe..

    ala… kerajaan negeri bukan ke ade kuase nak ak stopkan projek tu… tapi kenapa x stop?.. cuma dihentikan sementara je…

    kan?… simple thing to do…

    anyway… tobat la mooo dari menyokong PR ISRAIL… hahahaha….

    ape2 media yang bagi cerita menyebelahi PR atau berita yang boleh memburukkan BN semua PR ambik… walaupun dari media israil… hahahahaha….

  • ElectroMagneticPulse
    January 25th, 2013 at 11:58 AM

    PR jeles dengan Najib.. hehehe…
    orang dah dengki biasa la.. buat cerita bukan2….

  • Moohyideeeeen
    January 25th, 2013 at 12:42 PM

    Bila Kjaan Malaysia nak Iktiraf Hamas officially?
    :

    ;
    Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak segera mengiktiraf HAMAS sebagai sebuah organisasi Islam serta kerajaan Palestin yang sah di bumi Palestin. Dalam kunjungan Najib ke bumi Gaza semalam, beliau bertemu dengan Perdana Menteri Ismail Haniyeh yang mewakili kerajaan HAMAS.

    Kunjungan PM seharusnya diterjemahkan dengan hubungan akrab antara Malaysia dengan kerajaan HAMAS. HAMAS perlu dikeluarkan dari rekod sebagai kumpulan pengganas antarabangsa dan Malaysia perlu membersihkan nama HAMAS di pentas dunia. DPPM juga kesal kerana sehingga sekarang kerajaan gagal mengiktiraf HAMAS sebagai sebuah kerajaan yang sah mewakili rakyat negara itu.

    Selain itu, DPPM meminta kerajaan supaya membuka kedutaan Palestin di Kuala Lumpur yang diwakili oleh HAMAS sebagai entiti rasmi kerajaan negara itu. Tambahan lagi wakil HAMAS perlu dijemput dalam setiap program rasmi melibatkan kerajaan luar yang dianjurkan di negara ini.

    Umat Islam di negara ini mengharapkan peranan lebih besar disalurkan kepada bumi berdarah Palestin serta Syria daripada sekadar kunjungan PM. Kerajaan Malaysia mempunyai kapasiti untuk bertindak sebagaimana yang dilakukan oleh negara Turki dan Mesir yang lantang memberi amaran keras kepada Israel. Malaysia sepatutnya menjadi contoh kepada negara serantau yang bertindak tegas termasuk memboikot Israel dan negara sekutu dengannya.

    Selain itu, PM perlu bertindak tegas dengan menghentikan sebarang hubungan dengan Israel sama ada secara langsung atau tidak langsung. Antaranya PM perlu menamatkan segera kontrak dengan syarikat yang ada kepentingan dengan Israel, APCO sebagai perunding imej PM. Jangan ada sikap talam dua muka antara Malaysia dengan HAMAS, di depan nampak akrab dan menangisi umat Islam Gaza, tetapi dibelakang menjalin hubungan intim pula dengan musuh umat Islam Palestin, iaitu Israel.

    DR RAJA AHMAD AL HISS
    Naib Ketua
    Dewan Pemuda PAS Malaysia

  • Moohyideeeeen
    January 25th, 2013 at 12:45 PM

    satu lagi imaginasi umno…

  • Moohyideeeeen
    January 25th, 2013 at 12:46 PM

    Pelik benar bunyinya apabila seorang Islam mencadangkan diwujudkan satu peraturan atau undang-undang melarang penggunaan nama Islam oleh sesebuah parti politik. Yang mencadangkan itu pula adalah bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Dr Rahim Tamby Chik.

    Alasan beliau bahawa parti yang menggunakan nama Islam boleh merosak dan memburukkan kedudukan, imej serta reputasi agama itu sendiri. Alasan ini sungguh dangkal serta tidak masuk akal. Islam itu rosak kerana parti politik tertentu? Cadangan beliau menyerlahkan lagi sikap sebenar beliau yang yang mahu memisahkan antara agama dengan kehidupan termasuk soal berpolitik. Ideologi ini dinamakan sekularisme dan telah ditolak mentah-mentah oleh Islam serta ulama’ seluruh dunia.

    PAS adalah parti Islam dan dasar perjuangan PAS adalah Islam. Secara jelas PAS sejak dari penubuhannya sehinggalah sekarang adalah untuk Islam tanpa berselindung sebalik nama lain. Justeru jika tidak dibenar nama Islam, PAS hendak guna nama apa lagi? Islam bagi PAS adalah yang tertinggi dan hidup mati semua pemimpin dan ahli PAS adalah untuk Islam. Tidak ada ‘hidden agenda’ disebalik perjuangan PAS.

    Tidak terdengar pula rakyat jijik dan benci kepada Islam hanya kerana PAS. Bahkan keahlian PAS semakin bertambah setiap hari. Malah ramai juga golongan agamawan, profesional, ahli akademik, korporat, bekas kakitangan tinggi kerajaan, sehinggakan selebriti popular turut bersama PAS. Sehingga kini keahlian PAS mencecah sejuta orang. Dengan nama Islam juga PAS semakin berkembang sehingga diterima baik oleh non Muslim. PAS berjaya menubuhkan Dewan Himpunan Penyokong PAS yang terdiri daripada bukan Islam. Jika PAS telah merosakkan reputasi Islam, mustahil PAS semakin diterima oleh semua golongan ini.

    Sebaliknya, UMNO yang selama ini tidak pernah menggunakan nama Islam pula jatuh imej dan reputasinya. Tanyalah anak muda sekarang, siapa yang teringin nak pakai baju berlambang UMNO? Siapakah yang masih berbangga dengan bendera dan logo UMNO untuk dihurung ke sana sini? Tanpa upah, masih ada lagikah mereka yang mahu bekerja untuk UMNO?

    Rosak sesebuah parti bukan kerana nama nya, tetapi individu dan pemimpin yang ada dalamnya. Budaya rasuah, kronisme, membolot kekayaan negara, penyalahgunaan kuasa, pecah amanah, skandal seks, fitnah hatta sampai ke tahap pembunuhan. Pemimpin manakah yang pernah dikaitkan dengan semua skandal tersebut dan dari parti manakah pemimpin tersebut? Tanpa menggunakan nama Islam pada parti sekalipun, akhlak dan reputasi pemimpin Islam yang rosak tetap akan merosakkan agama Islam itu sendiri.

    RIDUAN MOHD NOR
    Ketua Penerangan
    Dewan Pemuda PAS Malaysia

  • Moohyideeeeen
    January 25th, 2013 at 12:47 PM

    Kisah Artis2 BAN:
    .
    .
    Apa salah buka kelab?

    Oleh Norhadiani Baharom

    Kuala Lumpur: “Jangan tanya soalan klise. Ini adalah perniagaan, bukan orang yang bercakap itu bagi rezeki kepada saya. ‘Stop all this questions’,” kata rocker terkenal Awie sewaktu diminta mengesahkan kebenaran dia menguruskan perniagaan kelab di Ipoh, Perak.

    Sekitar penghujung tahun lalu, heboh kononnya Awie atau nama sebenarnya, Azhar Othman, 45, memiliki sebuah kelab dikenali Malai Rock Station Bistro di Ipoh.

    Perkara itu tersebar selepas foto-foto majlis perasmian kelab itu yang dilakukan secara tertutup beredar di Internet.

    Lantas menimbulkan rasa kurang senang di kalangan segelintir masyarakat Islam memandang imej kelab sebagai pusat hiburan yang mendorong kepada perkara maksiat. Bagaimanapun, ia tidak pernah dibangkitkan sehinggalah pertemuan dengannya sesudah majlis prebiu filem arahan Mamat Khalid, Hantu Kak Limah 2 – Husin, Mon & Jin Pakai Toncit di GSC Midvalley, kelmarin.

    “Apa salahnya buka kelab? Kalau macam itu tanya Tan Sri Jojo kenapa dia buka Hard Rock? Adakah buka Hard Rock itu untuk sembahyang?” katanya.

    Biarpun apapun situasi temu bual ketika itu, Awie langsung tidak mengiyakan atau menafikan perkhabaran berkenaan.

  • ElectroMagneticPulse
    January 25th, 2013 at 2:57 PM

    kau sebenarnya dah xde hujah kn?… sebab tu bawak issue lain… dah terdesak kan?..

    bercakap pasal islam bukan main..mempersoalkan orang lain… parti yang kau sokong terang2 beterabur… suka2 hati gunakan islam untuk politik …

    bila PAS nak keluar dari PR? yang tak official pun sebenarnya… PR x berdaftar?..

    PAS masih nak bersekongkol dengan kapir dan bapa pluralisma ke?..

    tobat la…. PR x pernah wujud pun kat malaysia… yang wujud hanya PKR DAP PAS yang sekarang ni dah tak sehaluan langsung…..

    kat selangor besepah pusat hiburan + pelacuran… ape MB khalid buat?.. kan dia yang pegang hal ehwal agama…. lepas ni boleh la korang gelar dia ostat Khalid…. hahahaha….

  • ElectroMagneticPulse
    January 25th, 2013 at 3:05 PM

    eleee moooo… nak sedapkan hati ke mooo..hehehehe….

  • raplahjingaa
    January 25th, 2013 at 4:10 PM

    Dey moooo…perangai busuk hati PAS kat Malaysia ni tolong hangpa jangan eksport pi Palastine…HAMAS memenangi pilihanraya yang lepas di Palastine,walaupun tidak disokong Amerika dan EU, majoriti rakyaat Palastine mahukan HAMAS memerintah…hang faham kan ??? alaaa moooo cai macam hang anti establishment mana faham semua tu.

    Naib ketua pemuda PAS 3x benak dari tantawi the panda boss dia tu. APCO lagi ??? dah kantoi menipu masih tak malu guna modal yang sama..tu la yang menyebabkan cai PAS makin lama makin ramai yang keluar parti…tak perasan ke ???

  • EVLee
    January 25th, 2013 at 6:26 PM

    Moo…Moo…tak tahulah…aku nak kesian kat kau pun aku tak gheti…. Sebab aku tak faham kau ni nak apa? Kau ni suka banding2 ke…nak cari salah(orang/pihak) lain ke…nak pencerahan ke…atau suka TERKENA? Dasar perjuangan tak jelas..keterangan kau cuma copy & paste(c&p)…lari topik pulak tu.

    Contoh lari topik:
    Moo…hari ni hari Jumaat…engkau faham tak? Kita orang yg ‘sekular’ ni pun tak berblog t/hari tadi… tapi bukti menunjukkan engkau ni masih berblog antara jam 12.42pm – 12.47pm. Apa hal? Umat Islam dah sepatutnya berada di masjid awal…sembahyang sunat…berzikir dan memperbanyakkan selawat. Macamana engkau boleh perjuangkan Islam dan menjadi contoh yg baik? Engkau ‘lebih’ Islam dari kami ke? Aku berhenti setakat tu….

    Moo…aku boleh ‘balun’ c&p 1-4 tu..tapi aku hormati admin dan rakan2 lain jugak. Dan aku masih sayangkan engkau…untuk tidak menghampakan engkau, aku boleh jawab c&p 2…ada sikit2 sangkut. Tapi tanya elok2…contoh: Pas iktiraf kerajaan Hamas. Kenapa Kerajaan Malaysia tidak iktiraf Hamas? Saya tak faham/keliru….Macam tu InsyaALLAH, kita bagi pencerahan dan kau boleh tambahkan pengetahuan…dan ramai kawan2 yg disini yg boleh kongsikan pengetahuan mereka.

    OK…Mooo? Aku minta maaf banyak2….. Waullahu’alam dan Wassallam.

  • zumazore
    January 25th, 2013 at 7:15 PM

    apa yang melalaut ni mooo. nak tutup cerita tu agak2 la oiii. mak ko tak ngajar ke?

  • zumazore
    January 25th, 2013 at 7:21 PM

    napa nak ngarah-ngarah lak kat PM kita orang. baik ko ngarahkan PAS anta orang yang pandai buat action bukanya hanya pandai buat cerita jee..
    lagi satu aku nak kau sedar kan ko, kalau setakat PAS tu buat je macam PAS jangan nak ngajar PM kita orang lak..
    moo tetap lembooo

  • zumazore
    January 25th, 2013 at 7:25 PM

    aku sokong kau. mooo ni pandai je cakap pasal ISLAM tapi tak tau laa dia islam betul ke ISLAM PAS..

  • EVLee
    January 25th, 2013 at 8:06 PM

    Yg gambaq2 ni…kalau puak2 sana tu kata ‘superimposed’..siap la depa.

  • bujuk
    January 25th, 2013 at 8:26 PM

    Mampukah Najib sampai d GAZA tampa bantuan ahli Majlis Syura PAS Ust.Nasharudin mat Isa?
    Boleh kata tampa Ust.nasha… Najib tak sampai Timur tengah.

  • syaa
    January 25th, 2013 at 10:32 PM

    ha ha,lawak badut

  • mahadeykutty
    January 26th, 2013 at 12:07 AM

    Aku tak tahulah ini akhbar yahudi atau tak. Yg pasti ini bukan Utusex kitab suci orang UMNO dan MyKMU
    http://english.alarabiya.net/articles/2013/01/23/262086.html

  • gambus
    January 26th, 2013 at 2:12 AM

    semata-mata nak selamatkan yahudi moo lembu terpaksa berbelit-belit dan buat fitnah , inlah dia contoh pencacai PAS !!!

  • gambus
    January 26th, 2013 at 2:23 AM

    tak payah laa penganut PAS ni nak buat fitnah bukan-bukan lagi , nyatanya Hamas dan Fatah meyakini dengan Malaysia dibawah pemerintahan BN …

    PAS? PKR?? DAPigs ?? mereka semua mengatakan Hamas pengganas , malah bakal perdana menteri Pakatan pun sendiri menyokong Israel hahaha yang ni dia buat buta hati pulak hahahaha

  • gambus
    January 26th, 2013 at 2:29 AM

    aduhhhh kalau dah kaki penipu dan kaki fitnah macam bujuk ni mmg sah busuk hati hahahaha ..

    teringat aku habis pemimpin PAS semua meroyan dan buat fitnah kepada beliau apabila Ust Nasharudin Mat Isa (aku respek beliau ni) duduk bersama DS Najib berbincang dengan ualam tersohor arab Saudi mengenai masalah umat Islam didunia khususnya Myanmar waktu itu

    kau masih ingat apa kata pemimpin PAS yang lain bujuk?? apa kata PKR?? apa kata DAPigs?? hahaha

    kesian aku tgk kau nii

  • gambus
    January 26th, 2013 at 2:33 AM

    ni lagi sekor lembu DAPigs , tak baca habis kee … nyatanya kenyataan akhbar tersebut adalah asalnya daripada akhbar Israel … bersungguh betul pencacai PAS ni dengan media Israel . Baguslaa baka PM korang pun sendiri sokong Israel kan hahaha

  • EVLee
    January 26th, 2013 at 3:10 AM

    Betul boss…bukak aje link tu terus nampak 2 tanda sumber Yahudi. Turun sampai bawah…dah nampak > Yahudi takut perpaduan Hammas-Fatah. Waullahu’alam.

  • Topup
    January 26th, 2013 at 8:13 AM

    bujuk pesal kau sanjung pulak ust nasha ? Kenapa ahli2 PAS singkirkan PAS dari jawatan timb presiden ? Kontra la pendapat kau dengan apa yang berlaku !

  • gambus
    January 26th, 2013 at 3:20 PM

    itulah sikap pencacai PAS, nampak sahaja boleh jatuhkan maruah BN mereka akan ambik , masalahnya tak baca sampai habis , sumber asal berita tu sendiri daripada akhbar Israel yang penuh dengan kafir harbi .. inilah bukti pencacai PAS sanggup bersama Israel yang menyembelih umat Islam demi kuasa

  • anakbochek
    January 26th, 2013 at 7:39 PM

    Nak baca habih macammana, bahasa Inggeris masa SPM fail. Bila Tun M nak buat Math dan Sains dalam BI puak2 ni jugak yang berdemo. Itulah PAS dan PR, bila join diorang orang pandai boleh jadi bangang.

  • anakbochek
    January 26th, 2013 at 7:43 PM

    Imaginasi Mooh RM207 billion apa cerita? Kitorang pun nak tumpang sikit2.

  • Pejuang Keadilan Sebenar
    January 26th, 2013 at 8:09 PM

    Wahai bujuk… kau bacalah.. iqrak’..

    Sertai lawatan PM, Nasharudin enggan melatah

    KAHERAH: Walaupun dihentam pelbagai pihak berikutan penyertaannya bersama rombongan Perdana Menteri ke Gaza namun bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa tidak melatah.

    Beliau menegaskan tidak akan melayan sebarang tohmahan dan fitnah yang dilemparkan oleh sesetangah pihak khususnya di dalam PAS.

    Sambil menyifatkan tindakan kelompok yang berbuat demikian sebagai tidak berasas, Nasharudin berkata, lawatan itu tidak ada kena mengena dengan parti dan ia dibuat atas dasar beliau sebagai seorang Islam yang prihatin kepada nasib orang Islam lain.

    “Serangan dan tohmahan yang dilakukan ke atas saya, semuanya tidak berasas serta dibuat dalam bentuk andaian. Ia dilakukan atas sebab ketidakyakinan yang boleh mendatangkan dosa,” katanya dipetik Utusan Malaysia, hari ini.

    Nasharudin berkata demikian mengulas tindakan pelbagai pihak pro pembangkang khusus di dalam PAS yang mengecam Ahli Parlimen Bachok itu kerana menyertai rombongan Perdana Menteri ke Gaza.

    Ini merupakan kali kedua Nasharudin menerima nasib sedemikian apabila kali pertama turut dikecam oleh penyokong PAS dan pembangkang kerana menyertai rombongan Najib ke Mekah pada Ramadan tahun lalu.

    Menurutnya, lawatan Perdana Menteri itu sama sekali tiada kaitan dengan politik sebaliknya berasaskan kepada semangat keprihatinan yang tinggi terhadap nasib rakyat Palestin.

    Beliau juga menegaskan tidak akan memberi penjelasan kepada kepimpinan PAS berhubung penyertaannya bersama rombongan Perdana Menteri tersebut.

    “Waktu saya menyertai rombongan Perdana Menteri ke Mekah dulu, saya tidak diminta untuk memberi penjelasan oleh parti kerana ramai kepimpinan PAS yang faham. Begitulah juga dengan lawatan ini, saya berpendapat tidak perlu saya memberikan penjelasan. Ramai pemimpin dan ahli PAS yang menyatakan sokongan, dokongan dan ucap tahniah ke atas kehadiran saya dalam rombongan ini.

    “Bagi saya kalau hendak tuduh, tuduhlah, itu hak mereka, hak saya adalah untuk maju ke depan. Saya ingin memberi sumbangan semaksimum mungkin bagi membantu saudara seagama dan saya sandarkan penglibatan saya ini atas kehendak agama dan tanggungjawab saya sebagai seorang muslim,” katanya.

  • Pejuang Keadilan Sebenar
    January 26th, 2013 at 8:21 PM

    Tak ada pun Ust Nasharudin kata dia yang membantu membawa DS Najib ke Palestin… yang dia kata dia yang menyertai rombongan itu…

  • bujuk
    January 26th, 2013 at 11:03 PM

    Takkan dia nak jadi ketua PM?
    Aku nak cerita… Najib mintak tolong Ust.Nasha untuk jumpa Ismael Hanayeh mahupun ulamak2 d timur tengah. setahu aku takda dalam sejarah UMNO, bawak MP PAS sebagai PENASIHAT. Dalam gambar yg. kita saksikan nampak Ust Nasha lebih menonjol dari Ust.Jamil Khir(menteri/ penasihat agama PM). Kita semua juga tahu Ust.Nasha adalah pemimpi tertinggi PAS, kalau dalam UMNO kira ahli MT. Kalau dalam UMNO aku yakin orang macam Ust.Nasha dah kena tendang. Walaupun tak 100% tapi pastinya ada sumbangan PAS dalam menaikkan nama Ust.Nasha d negara2 arab. Bila UMNO mintak tolong dari Ust.Nasha… secara tak langsung UMNO mengiktiraf MP PAS dan PARTI PAS sebagai JAMBATAN menghubung m’sia dengan pemimpin arab. Aku cuma harap lepas ni… M’sia akan iktiraf HAMAS sebagai pihak berkuasa GAZA/Palestin dan bukan FATAH.

  • bujuk
    January 26th, 2013 at 11:11 PM

    Adat la… kalau dah bertanding mana boleh semua menang, mesti ada yg. kalah. Walau tak jadi Timb. Presiden beliau masih Ahli Syura. Beliau d tolak sebab PAS tak suka bergabung dengan UMNO, pengkhianat Islam dan negara macam TunM. Kalau tak mampu kalah jangan bertanding…

  • bujuk
    January 26th, 2013 at 11:14 PM

    Aku percaya pada Ust.Nasha… tapi aku tak percaya pada Najib. Pemimpin PAS pun seperti kata Ust.Nasha.. percaya pada dia, tapi majoriti tak percaya pada Najib.

  • Pejuang Keadilan Sebenar
    January 27th, 2013 at 12:09 AM

    kamu ni baca atau tidak bujuk.. kamu sendiri yang buat cerita.. Ust Nasha tak kata pun…kamu yang kata Najib mintak tolong Ust.Nasha untuk jumpa Ismael Hanayeh..cuba tunjuk buktinya dimana Najib mintak tolong pada Ust Nasha..
    cuba tunjuk buktinya dimana Najib mintak tolong pada Ust Nasha..
    cuba tunjuk buktinya dimana Najib mintak tolong pada Ust Nasha..

    CUBA TUNJUK BUKTINYA NAJIB MINTAK TOLONG PADA UST NASHA.. wahai bujuk..

  • masukdepanbelakang
    January 27th, 2013 at 1:59 AM

    Pas lembu setakat melalak di jalan raya berdemo boleh la, pi Gaza, cirit la N. Ajis tu…… .”Itu dia punya pasal…”
    Situa ganyut, tua ganyut……

  • gambus
    January 27th, 2013 at 2:27 AM

    kahkahkah nak menipu lagi TAPI PAS sanggup pulak ber PM kan orang yang menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible , PAS sanggup pulak bersekongkol dengan DAPigs yang anti Islam dan anti Melayu dan antara orang yang mempermainkan kalimah Allah ini …

    Bujuk sekarang pun Ust Nasha dah kena pelbagai fitnah oleh orang PAS sendiri hahahha lawak betul kau ni nak libatkan majlis syura yang pengecut untuk bertemu media tu

    Dendam betul pencacai bujuk ni dengan Tun , biasalah apabila hudud PAS yang mempermainkan hukum Allah dengan membenarkan suami sodom isteri ditolak oleh Tun , ia adalah perkara yang sangat sedih buat PAS yang sering mempermainkan hukum agama Islam

  • gambus
    January 27th, 2013 at 2:30 AM

    haha terpaksa buat cerita tipu pulak si bujuk ni , UMNO mintak tolong Ust Nasha??? tak payah buat fitnah laa bujuk , sekarang Ust Nasha sendiri dah kena pelbagai fitnah oleh orang PAS sendiri

    malah PAS/PKR/DAPigs sendiri memanggil Hamas dan Fatah tu pengganas dalam media mereka

  • gambus
    January 27th, 2013 at 2:32 AM

    Bujuk menipu dan buat fitnah demi sedapkan hati dia sendiri , nyatanya Ust Nasha yang aku respek mengatakan beliau sendiri telah difitnah oleh orang PAS sendiri dalam mengikut lawatan Najib ke Palestin tersebut ..

    makin pelik aku tgk manusia celaka macam bujuk ni

  • raplahjingaa
    January 27th, 2013 at 12:51 PM

    dan bila kita bandingkann nasya dan mat sabu…tak kan ada orang yang berakal yang akan pilih mat sabu !! di sebabkan dalam PAS tak ada orang yang berakal maka mat sabu di pilih dan nasya di tolak ketepi.

  • gambus
    January 27th, 2013 at 2:20 PM

    Bujuk , Ust Nasha dah kena bunag daripada majlis syura SEBAB APA ??? Sebab tindakan dia iaitu memperjuangkan isu-isu orang Islam bersama UMNO dilihat sebagai MERUGIKAN Parti PAS muahahahahaha

    nampaknya orang yang berakal dan berjuang untuk orang Islam tanpa mengira parti politik akan dibuang PAS

    kau nak berbelit dan menipu macamana lagi bujuk , malah pmimpin Palestin sendiri tak kenal hadi dan nik ajis hahahaha

  • gambus
    January 27th, 2013 at 2:23 PM

    hahaha kau percaya kat Ust Nasha , aku gerenti kau akan jilat balik segala taik-taik kau nanti , sebab Ust Nasha dah kena buang daripada Majlis Syura muahahahahaha

    Nampaknya fitnah PAS terhadap Ust Nasha semakin berterusan bujuk oiiii , nyatanya orang PAS sendiri dah tak percaya dengan Ust Nasha yang berjuang demi Islam tanpa mengira politik .. kebebalan dan kejahilan PAS semakin terserlah , PAS hanya mempermainkan hukum Allah sahaja demi kuasa politik

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 3:27 PM

    Aku percaya pada ust.Nasha.. tapi ahli/pemimpin PAS tak suka dia berkepit dengan PM. Setelah d beri peluang seperti DHA untuk tidak ulangi kesilapan, jadi terimalah habuan. UN(ust.nasha) tak buat salah tapi mengundang masalah dan perpecahan dalam PAS. Untuk mengelakkan kekeliruan… UN perlu d korbankan dari terus merosakkan Majlis Syura Ulama PAS.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 3:31 PM

    UMNO/k’jaan selama hari ni hanya mengiktiraf FATAH sebagai pihak berkuasa Palestin dan bersama2 AS dan sekutu barat mengatakan HAMAS adalah pengganas. Semua bantuan dari m’sia selama ini d hantar melalui FATAH kecuali NGO yg. d kuasai PAS yg. mempunyai hubungan sebelum HAMAS berkuasa d GAZA hingga sekarang. Jadi bagaimana Najib boleh ubah dasar untuk mengiktiraf HAMAS sebagai pihak berkuasa Palestin?

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 3:37 PM

    Betul.. UN telah mengambil tindakan yg. MERUGIKAN PAS. UMNO boleh terus bekerjasama dalam isu PALESTIN bersama PAS kerana ia telah d terima sejak zaman Ust.Fadhil Noor. Tapi dengan membelakangkan PAS tapi mengambil ahli PAS sebagai pemudahcara untuk berjumpa HAMAS untuk kepentingan politik sungguh tak bermaruah.

  • gambus
    January 27th, 2013 at 4:50 PM

    aku dah agak bujuk kau mesti jliat balik taik kau dan taik pemimpin PAS , sebelum ni kau cukup berbangga konon ahli Majlis syura yang mempertemukan DS Najib dan pemimpin Palestin …

    sekarang dah terbukti segala penipuan kau yang penuh celaka , nyatanya PAS membuang Ust Nasha kerana melakukan perkara yang merugikan PAS iaitu cuba bersatu dalam hal Islam hahaha dan membelakangkan puak anti Islam dan anti Melayu iaitu DAPigs serta puak liberal iaitu PKR

    takpayahlaa kau nak sebarkan fitnah bujuk PAS/PKR/DAPigs sendiri mengatakan Hamas dan Fatah adalah pengganas , malah Ust Nasha sendiri akui pemimpin Plaestine langsung tak mengenali pemimpin PAS yang hanya pandai melacurkan agama Islam !!!

  • gambus
    January 27th, 2013 at 4:55 PM

    dia berkepit dengan PM demi Islam dan umat Islam !!! bukan politik !!! .. baguslah bujuk , PAS dah tunjukkan sikap celaka mereka , majlis syura PAS adalah haprak , kerana Ust Nasha bersama-sama pemimpin yang tidak mengira latarbelakang politik dan berjuang DEMI ISLAM dan UMAT ISLAM beliau dihina dan fitnah oleh pencacai PAS dan pemimpin PAS .. itulah PAS

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:01 PM

    mestilaa dulu Hamas mana jadi kerajaan lagi .. apalaa kau bangang sangat ni bujuk .. sekarang Hamas dan Fatah dah jadi kerajaan ,

    malah Hamas sendiri dah melawat Malaysia dan pejuang Islam dalam UMNO ..

    tapi Hamas dan Fatah telah dhina dan difitnah oleh pemimpin PAS dan pencacai macam kau dengan menggelar mereka sebagai pengganas .

    Tak payah kau nak menipu bujuk , mana NGO Pas tu??? malah majlis syura sendiri dah buang Ust Nasha sebab melawat Palestine demi Islam dan umat Islam sejagat .

  • mek
    January 27th, 2013 at 9:11 PM

    serampang 14 mata pada najib….kan ngundi dah hampir sangat2…he he

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 1:17 AM

    hang cerita dengan budak SK pun tau, Najib nak cari sokongan politik menjelang PRU13…
    Apakah k’jaan lulus pembinaan KUIL terbesar dan terhebat d PUTRAJAYA dan HALALkan HINDRAF sebab agama jugak?

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 1:21 AM

    Baru lagi dalam sidang parlimen yg. lepas, Nazri Aziz kata k’jaan tak boleh iktiraf Hamas sebagai pihak berkuasa Palestin kerana terikat dengan PBB. Hang cerita apa?
    Sekarang pun M’sia belum iktiraf HAMAS sebagai k’jaan yg. sah d Palestin. Ia umpama Presiden negara luar datang M’sia jumpa Anwar Ibrahim tampa memaklumkan k’jaan BN(Najib). Itulah perasaan Mahmud Abbas sekarang dengan tindakan Najib.

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:52 AM

    kahkahkah kau cakap pasal PBB ke bujuk , dalam PBB memang mereka tak iktiraf Hamas , TAPI selama ni berapa kali Malaysia dah menghantar pelbagai bantuan dan berjuang bersama Hamas dan Palestin dalam forum antarabangsa !! kau tahu ke semua ni !!! kau taktahu sebab berita kau baca semuanya pro yahudi !!!

    malah kedatangan HAMAS sendiri ke Malaysia dan berterima kasih menunjukkan , Malaysia amat aktif bersama kerajaan Palestin untuk diiktiraf dunia !!!

    kenapa kau percaya berita yahudi bujuk!!! rombongan Malaysia tak dapat masuk dan melawat fatah kerana ruang udara tersebut dikuasai oleh Israel !!! Rombongan Malaysia tak dapat masuk kerana Malaysia TAKDE HUBUNGAN dengan negara Israel .. kau faham kee tak bujuk , kau lebih percaya akhbar zionist rupanya , memang manusia celaka orang-orang PAS ni !!!

  • gambus
    January 28th, 2013 at 3:03 AM

    apa kena mengena dengan Kuil dan hindraf bujuk??? kalau hindraf mengikut undang-undang apa salahnya !!! Islam tak ajar kita menganiaya agama lain !!!

    Kau tak payah nak berpusing-pusing bujuk !!!

    Sekarang aku sembang pasal tindakan ahli PAS dan majlis syura yang membuang , menghina dan memfitnah ust Nasha , Ust Nasha yang pergi Palestin atas kapasiti Pengerusi yayasan al quds dibuang kerana memperjuangkan nasib orang Islam tanpa mengira pegangan politik , beliau berjuang demi Islam

    Dan dibuang oleh majlis syura dan dihina oleh ahli PAS dan pemimpin mereka dan juga beliau difitnah HANYA kerana pemergian beliau demi Islam tak menguntungkan parti PAS !!! hahaha mmg celaka majlis syura dan pemimpin PAS semua tu

  • Patrick
    January 28th, 2013 at 3:08 AM

    Sejak merdeka Shah Alam tak pernah ada night club. Until this year. What happen? Jawab la tu sekali. Btw, Awie bukak kelab malam pun aku tak setuju gak.. Takder faedah.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.