8 tuntutan Himpunan Kebangkitan Rakyat- kononnya lah..

Oleh: tengkudin (January 13th, 2013) [Blog Pilihan][8 Comments »]

0000000khr112a

 

1- Menuntut Pilihan Raya Adil & Bersih
-SPR sendiri telah melakukan pelbagai penambahbaikan dalam Sistem Pilihanraya. PRU12 dulu PR menang 5 negeri, kenapa tak pertikai SPR? 

-Ini semua sbg satu perancangan rapi utk menuduh SPR sekiranya PR tewas PRU13 nnti, tp hakikat sebenarnya sememangnya majoriti rakyat Malaysia menolak PR. Tapi jika PR menang mereka tak persoalkan pula. 

2- Bebaskan Tahanan ISA
-Tahanan yg ditahan mesti ada sebab tertentu yg boleh mengancam keselamatan negara. Tindakan ini bagi memastikan tiada gerakan militan dan ancaman kepada keselamatan negara. Keselamatan rakyat dan negara perlu diutamakan. 

3- Martabatkan Bahasa Ibunda
-Cukuplah kita mempertahankan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Rasmi negara seperti mana yg termaktub dalam perlembagaan negara. Bahasa Melayu lambang perpaduan negara. 

4- Menuntut Pendidikan Percuma
- Kenapa tak lakukan dahulu di UNISEL, Universiti milik Kerajaan Negeri Selangor di bawah PR?? Cakap tak serupa bikin !! 

5- Selamatkan Kampung Warisan & Tradisi
- Siapa yang merobohkan Kampung Buah Pala? Sehingga menitiskan air mata!! Cakap tak serupa bikin !! 

6- Selamatkan Alam Sekitar
- Apa yg terjadi di Hutan Pedu Kedah? Digondolkan bagi tujuan pembalakan sehingga sampai ke puncak! Cakap tak serupa bikin !! 

7- Pulangkan Royalti Minyak Kelantan
-Kerajaan Pusat sendiri telah menyatakan akan mengkaji semula pemberian royalti utk negeri2 di Pantai Timur. Jadi apa lagi?Perkara ini bukannya boleh diselesaikan sehari dua. 

8- Selamatkan Felda .
-Kepentingan Penduduk FELDA sentiasa menjadi keutamaan kerajaan. Lihatlah sendiri kehidupan masyarakat FELDA hari ini yg rata2 sudah memiliki rumah banglo, kenderaan, tanah dan pelbagai insentif yg diberikan kerajaan. 

Ini semua jelas bahawasanya 8 tuntutan ini bukanlah tujuan sebenar perjuangan PR malah sbg satu alasan menghalalkan cara untuk berhimpun.

 

http://www.sahabat-gunung.com/2013/01/8-tuntutan-himpunan-kebangkitan-rakyat.html

Ada 8 Comments setakat ini.

  • delta_source
    January 13th, 2013 at 10:11 AM

    Pemilihan PKR dan DAP sendiri pun huru-hara…

  • rakyat
    January 13th, 2013 at 10:12 AM

    Kami bg amaran, tlg kuarkan gambar salib drpd post ini.

  • rakyat
    January 13th, 2013 at 10:14 AM

    jangan cuba huru harakan negara dgn libatkan sentimen agama, keluarkan gambar salib itu, tu jer…

  • gambus
    January 13th, 2013 at 1:43 PM

    hahaha nak semalatkan alam sekita kepala hotak dia , kat Selangor , Kedah dan Penang sendiri melanggar alam sekitar hahahaha bodoh dan bebal punya Pakatan DAPigs

    Nak selamatkan kampung warisan konon , tgk masa DAPigs roboh Kg Buah Pala , habis puak-puak DAPigs semua maki orang india yang mempertahankan kampung mereka

  • tun^faisal
    January 13th, 2013 at 2:42 PM

    baru2 ni datuk kepada sahabat baik aku telah meninggal dunia.oleh kerana Allahyarham ni merupakan peneroka Felda,maka sahabat aku ni b’sama2 bapanya pergi ke pejabat Felda untuk menuntut khairat kematian.Terkejut sahabat ni kerana Felda sumbangkan wang khairat sebanyak RM10,000. pembayaran pertama diterima sebanyak RM3,000…dan selebihnya akan dijelaskan kemudian. rasenye kalo pi mintak ngan pemimpin2 PR ni..RM50 blum tentu dpt. kalo PR fikir nk selamatkan Felda,baik diorg selamatkan dulu pakatan diorg ni.organisasi sendiri x betul…sibuk nk selamatkn organisasi yg dh terbukti bjaya mbantu peneroka2 mcapai hidup yg lebih baik.

  • Lanang
    January 13th, 2013 at 7:21 PM

    Himpunan Kebangangan Rakyat yg menyokong SYIAH, LGBT DAN MURTAD

  • muslim
    January 15th, 2013 at 2:33 PM

    sila kaji sebelum bagi jawapan kepada tuntutan diatas…nampak sangat cetek akal dan kebangangan abdi anda.. dan sila keluarkan gambar diatas..jangan tunjukan kebodohan orang melayu…

  • cik kelisa
    January 15th, 2013 at 2:59 PM

    panjang kata,perhimpunan yg langsung tak dak isu. isu basi semua tu boleh dikatakan.pendek kata, buang masa je layan.kata perhimpunan shamsidar, tapi semua benda keluar.udah2 ler buang masa.tak der paedah langsung.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.