|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: tengkudin | Diterbitkan pada: 1 January 2013| Kategori: RENCANA | 22 Comments »

SHAMSIDAR BAKAL SINGKAP SALAH LAKU SEKS ANWAR

 

Apabila seorang ahli politik seperti Anwar Ibrahim yang mempunyai cita-cita menggunung untuk menjadi Perdana Menteri maka segala aspek kehidupannya menjadi teropongan rakyat.

Lebih-lebih lagi jika ia mahu menjadi Perdana Menteri kepada sebuah negara Islam seperti Malaysia yang memperakui Islam sebagai agama persekutuan serta majoriti rakyatnya pula adalah penganut agama Islam.

Maka kriteria untuk mana-mana calon Perdana Menteri akan menjadi bertambah ketat dan telus.

Bukan sahaja beliau perlu mempunyai ketokohan dan sifat kepimpinan yang kukuh serta mantap tetapi juga perlu melepasi ujian moral dan akhlak yang tersemat dalam ketinggian nilai-nilai agama yang luhur dan murni.

Anwar yang sejak dahulu tidak pernah sesekali menyembunyikan hasrat dan desakan kalbunya untuk memimpin Malaysia bukan sahaja tidak terkecuali daripada penilaian rakyat yang bakal dipimpinnya tetapi juga ujian kelayakan dari sudut agama.

Kini Anwar bakal menghadapi satu lagi proses perundangan di mahkamah dalam perbicaraan kes saman beliau terhadap bekas rakan permainan tenisnya, Senator S. Nallakaruppan yang didakwa telah memfitnah bekas Timbalan Perdana Menteri itu terbabit dalam aktiviti biseksual.

Anwar dan tuduhan salahlaku seks samada di luar tabii atau sebaliknya bukanlah baru.

Bermula dengan perbicaraan tahun 1998 yang mensabitkan beliau dengan kesalahan atas jenayah liwat dan salahguna kuasa, Anwar telah melalui satu lagi perbicaraan jenayah liwat pada tahun 2008, kali ini membabitkan bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan.

Kes kali ini antara Anwar dan Nalla adalah berbentuk sivil, bukannya konspirasi politik membabitkan pemimpin atasan UMNO seperti yang gemar diwar-warkan oleh beliau dan diperpanjangkan oleh kuncu-kuncunya di pentas-pentas politik.

Kesnya adalah mudah; Anwar berasa dakwaan bekas kroninya itu adalah bersifat fitnah dan tohmahan bagi mencemarkan imej beliau sebagai Ketua Pembangkang merangkap Ketua Umum PKR lalu mengambil langkah untuk menyaman Nalla.

Yang menarik perhatian Anwar dan mungkin juga ini yang menyebabkan beliau tidak lena tidur saban malam ialah 10 nama yang telah disenaraikan oleh pihak peguambela Nalla.

Antara nama tersohor yang tercatat dalam senarai saksi yang bakal dipanggil oleh peguambela Nalla ialah Shamsidar Taharin, satu nama yang sebati dan sinonim dengan perbicaraan tahun 1998.

Shamsidar adalah isteri kepada Azmin Ali, bekas Setiausaha Sulit kepada Timbalan Perdana Menteri dan kini menduduki jawatan orang nombor dua dalam PKR sebagai timbalan presiden.

Shamsidar sekian lama telah berjaya mengelak daripada dirinya terseret dalam drama skandal seks membabitkan Anwar tetapi kali ini nampaknya usaha beliau untuk terus mengelak mungkin sudah sampai ke penghujung jalan.

Sejak 14 tahun lalu nama Shamsidar, isteri kepada Anwar sering dikaitkan sebagai individu yang pernah menjadi mangsa kerakusan seks Anwar tetapi dakwaan ini tidak pernah dapat dibuktikan.

Malah isteri Anwar, Dr Wan Azizah Ismail juga menutup rapat mulutnya daripada memberi sebarang komen atau penjelasan walaupun didesak, ditekan dan diasak oleh kawan dan lawan.

Mungkin Dr Wan Azizah sebagai isteri yang setia hanya mampu memendam hati dan perasaan demi menyelamatkan mada depan dan karier politik suaminya.

Ini kerana tuan empunya badan iaitu Shamsidar tidak pernah membuka mulut samada untuk menafikan tuduhan berat itu apatah lagi untuk mengiyakannya.

Bagi rakyat yang selama ini ternanti-nanti untuk mengetahui kedudukan sebenar dan juga kebenaran disebalik misteri Anwar-Shamsidar sudah tentunya menunggu perbicaraan yang bakal menjelang dengan penuh debaran.

Agak lucu apabila media melaporkan PKR akan menganjurkan Himpunan Shamsidar bagi menghalang isteri Azmin itu mengambil tempatnya sebagai saksi apabila tiba masa perbicaraan kelak.

Mungkin penyokong PKR menjangka perbicaraan yang melibatkan bos mereka kali ini akan menjadi hebat dan sensasi daripada perbicaraan liwat kedua.

Namun parti yang kononnya mendokong dan sering melaung-laung di jalanan untuk menegakkan keadilan kini menjadi golongan yang sama untuk memusnahkan institusi keadilan apabila kepentingan mereka terancam.

Adakah pihak pembangkang bermimpi bahawa para hakim di negara ini mudah untuk ditakut-takutkan dengan demonstrasi ataupun perhimpunan demi melindungi kepentingan seorang yang terbabit dengan pelbagai dakwaan kepincangan akhlak dan moral?

Jika benar Anwar adalah manusia ‘suci’ dan ‘maksum’ yang diyakini oleh penyokong PKR, maka usahlah gundah dan gulana menghadapi perbicaraan yang bakal menjelang.

Sudah tentu ‘kesucian’ dan ‘kemaksuman’ diri Anwar akan terserlah jua sekiranya beliau di pihak yang benar!

Maka janganlah dilayan sangat desas desus bahawa perbicaraan ini adalah satu lagi konspirasi politik berpanjangan untuk meranapkan impian Anwar menjadi Perdana Menteri tetapi anggaplah masa untuk mengangkat tirai kebatilan sudah tiba.

ends

 

 

Ada 22 Comments setakat ini.

  • Anak Lenggong
    January 1st, 2013 at 5:10 PM

    Bujuk,mm, moon lembu..tolong bagi komen sikit…

    Apa rasionalnya puak ko nak buat demontrasi Shamsidar pada 12/1/2012 ni bagi menghalang mahkamah memanggil dia daripada menjadi saksi..

    Adakah si Shamsidar darjatnya lebih tinggi daripada AGUNG ataupun SULTAN yang membolehkan dia dikecualikan daripada menjadi saksi..ataupun dia takut nak bagi tau macamana air mani dia terdapat diatas tilam ditrivoli vila sedangkan air mani sisuami nya azmin tiada..yang ada air mani nuar brahi dan azizan serta shamsidar je (Kes liwat kali pertama).

  • PASpartyNGOK
    January 1st, 2013 at 8:54 PM

    Bolehlah kita kategori mereka semua ini satu kumpulan manusia yang paling hina. Mereka hina bukan hanya kerana ambil penzinaan bagaikan makanan harian.

    TEtapi juga hinanya mereka kerana berdolak dalih, putar belit bohong dan penipu.

    Bagi menutup khilaf sendiri habis orang semua difitnah seolah olah orang lain jugak mengamal perbuatan jijik, kotor, hapak dan hamis saperti mereka.

  • PASpartyNGOK
    January 1st, 2013 at 8:56 PM

    Azmin sehina Anwar. Bini Azmin Shamsidar jugak sehina mereka berdua.

    Taraf mereka bukan lagi taraf manusia. Taraf mereka setara dengan jenis yang merangkak, berekor serta berkaki berkaki empat.

  • PASpartyNGOK
    January 1st, 2013 at 9:00 PM

    Tidak pernah pulak kita dengar manusia dilahirkan dungu, bengap serta bodoh macam Wan Azizah dan anaknya Nurul.

    Bebal mereka bebal hingga sampai ketulang.

    Bebal kerana ketahui dia miliki laki dajal , lagi puji melambong insan anugerah tuhan kononnya.

    Itulah contoh bebal berdua beranak ini.

  • PASpartyNGOK
    January 1st, 2013 at 9:03 PM

    Bertambah lagi bebal setiap kerat manusia yang mempercayai manusia hina ini. Yang terus menyokong mereka dan sentiasa berdiri dibelakang mereka walau mengetahui kehinaan yang mereka miliki ialah kehinaan bertaraf premier.

    They are FOOLs of the highest order.

  • TUBIR
    January 3rd, 2013 at 12:44 PM

    Aku berasa tertipu dengan dunia politik diMalaysia ni….semakin hari semakin mengarut dan terkeluar dari ajinda untuk membangunkan negara ……Lebih banyak masa untuk bercerita tentang keburukan sipolan dan sipolan …..tidak banyak masa untuk berdiskusi masalah bagaimana untuk meringankan beban yang menimpa rayaat….Kalau BN sibuk dengan menepis tuduhan pihak pembangkang …begitu juga dengan pembangkang sibuk mencipta isu isu baru yang kadang kalanya tiada kena mengena dengan isu negara .
    Selama 55 tahun negara diperintah oleh BN …walaupun tidak 100% sampurna tetapi ok la juga …dimana negara kita telah menapak dan makin maju .Memang tidak dinafikan dulu BN sudah terlena dan hampir tersesat jalan oleh tingkah laku segelintir pemimpin yang mengumpul kekayaan dan melupakan rayaat,Masa terus berputar BN sudah menerima pengajaranya dari rayaat yang diterjemahkan melalui PRU12 yang lalu .Kerajaan BN kena bersungguh sungguh untuk menentukan segala yang dirancang berjalan dengan jayanya…….Ini dapat dilaksanakan dengan memantau sendiri segala perjalanan dan perlaksanaan oleh ajensi ajensi kerajaan dan juga GLC GLC agar tidak menimbulkan kesusahan kepada rayaat .
    Banyak diantara GLC GLC yang besar besar menjana keuntungan yang besar tampa memperdulikan beban rayaat .Merika bukan saja menambah beban yang ditanggung malahan bertindak degil dan anggkuh.TNB misalnya mengenakan dan mengamalkan sistem bil jangkaan yang mana ternyata menambah beban dengan kadar bayaran yang semakin meningkat setiap kali pengunaan meningkat.Bayaran yang dikenakan melampau…….sedangkan TNB adalah GLC.
    Begitu juga dengan beberapa syarikat persendirian yang memberi perhidmatan internet……Berukband sudahlah pencapaian internetnya lambat dan kadang kala tidak mampu sama sekali .akan tetapi masih dikenakan bayaran bulanan yang tinggi.sudah berbuih mulut komplen tapi kementerian haram tidak ambil tindakan .Jangan sampai kami tebang menara pemancar sudahla …….

  • PASpartyNGOK
    January 3rd, 2013 at 7:59 PM

    Macamana kita bolih menuduh kerajaan korup, kerajaan tidak effective, kerajaan memerintah diluar landasan sebenar dan berbagai lagi.

    Sedangkan individu diluar yang lantang menyalak saban hari juga dulunya bersama kerajaan yang ada. Mereka pembuat dasar, melulus undang2, mencipta itu dan ini. Adakah semasa mereka didalam mereka suci terlalu2, tidak korup dan terlalu effective?

    sadarn

  • ku2
    January 3rd, 2013 at 11:01 PM

    shamsidar dah banyak kalilah singkap kain dia untuk nuar..sampai cambah anak sorg pun..

  • Tubir
    January 4th, 2013 at 8:19 AM

    Astarafirullah jangan menuduh macam itu kalau tiada bukti sahih ……..ini bukan soal main main ……..ini soal nasab dan banyak lagi…….walaupun saya tidak mengenali samsidar saya tidak berani menuduh sedemikian ….sudah banyak kali mendengar dan membaca kenyataan umi halfida …..tetapi itu belum membolehkan saya percaya sebab saya tidak nampak .Adalah lebih mulia jika anwar dan shamsida tampil dan bertaubat jika pernah melakukan seperti yang diwar warkan …..Biar malu didunia ……..Kecualilah jika merika berdua ini bukan menganut ugama islam …….

  • 123
    January 4th, 2013 at 7:23 PM

    Syabas saudara kerana bersangka baik. Alangkah bagusnya jika semua org berfikiran seperti saudara tubir. Tapi kenapa bila kena batang hidung orang umno baru dengar cerita yang tak tahu sahih atau tidak org ramai dah percaya yea. Nasib ko lah umno. apo nak di kato…..

  • ku2
    January 4th, 2013 at 11:33 PM

    memanglah ini bukan soal main2..kan ini soal anuar main ngan shahsidar..kalau diorang tak main takkan takut nak check DNA anak tu..bodohla ko..asik je tak caya…kalau nuar cakap najib scandal ngan altantuya bukan main lagi ko caya bulat2..yang tu ko tak sibuk plak nyari bukti..yang nuar tu dah sahih kat video manjat amoi pun ko kata itu fitnah..agak kalau nuar manjat bontot ko pun ko masih nak nafikan yangitu nuar…bodoh la ko..

  • ku2
    January 4th, 2013 at 11:39 PM

    politik pembangkang je yang trekeluar dari agenda pembangunan negara..ko pun satu macam org buta huruf je sampai tak tau menilai selama ni kerajaan membangunankan negara dan agama islam..kalau tidak takkan lah melacak sekolah agama kat sini..kat johor lah..kat tempat pembangkang memanglah pemimpinnya tak mikir nak bangunkan negara..diorg sibuk mengumpul harta sndirik je..yelah dapat peluang 5 tahun berkuasa..kalau boleh negeri nya pun nak dijual sebelum pilihanrata..

  • ku2
    January 4th, 2013 at 11:46 PM

    satu lagi sebab ko jadi bingai sampai tak nampak pembangunan yang kerajaan buat sbbnya ko asik2 je g ceramah pembangkang..ko baca surat kabar harakah,,ko tanak baca utusan malaysia..ko konon tanak nengok berita tv ..ko kata semua tu tak betul..ko komplin line internet lambat..sebab ko amik pakej paling murah memanglah lambat..cuba amik yang mahal ..wooo lajunya macam halilintar woo..atau pc yang ko guna jenis zaman purba kot..sekarang pakailah yang terkini..baru laju..ko silap sendiri ko nak komplin kerajaan…lampu ko tak etrang pun ko salahkan kerajaan..padahal ko beli mintol paling hampeh..belilah yang baik..bodo la ko..ko duduk kat kemboja atau vietnam sanalah baru ko tau negara maju ke mundur..ni ko taunay g ceramah politik je..sampai otak ko jadi biol ..

  • PASpartyNGOK
    January 5th, 2013 at 5:39 PM

    SEMUA HENDAKKAN BUKTI SAHIH (?) BUKTI SAHIH MACAM MANA LAGI ?

    Tilam yg diusung dari Trivolli villa ke mahkamah dlm siri liwat 1 sudah buktikan DNA Nuar dan Shamsidar yg melekat disitu. Video sama amoi doll sudah dibuktikan tulin oleh pakar. Yg tertinggal dlm Saiful pun DNA Nuar.

    Apa bukti lagi yg kurang ??

  • mek
    January 6th, 2013 at 10:18 PM

    “manusia adalah haiwan politik semulajadi”
    kata aristotle

  • freemalaysiakini
    January 7th, 2013 at 2:14 PM

    Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

  • cozzibay
    January 11th, 2013 at 12:49 AM

    Freemalaysia …… Visit juga Al-Quran tu. Kalau kamu agama Kristian, rujuk juga bab moral dan adab …… semua agama berTuhan tak mahu peliwat, penzina, perasuah, penipu dsb jadi ketua kerajaan.

  • is
    January 14th, 2013 at 5:22 PM

    tibe2 aku ske statement ko !!

  • sakithati..
    January 27th, 2013 at 8:50 PM

    biar Allah menghukum. Allah Maha Adil..

  • haprak (HAncur Pakatan RAKyat)
    January 31st, 2013 at 10:07 PM

    tak percaye sebab tak nampak, agaknye ko tak pecaye tuhan sebab tak nampak, ko pun tak ade akal sebab tak nampak kat mane akal al-juburi ko tu

  • haprak (HAncur Pakatan RAKyat)
    January 31st, 2013 at 10:15 PM

    duduk tempat takde coverage sibuk nak pakai berukband,pastu yang ko pakai letrik macam bukak kilang tu apahal, belajar2 la jimat letrik, bil tinggi salahkan org lain, bini ko ngandung pun nak salahkan org lain jugak

  • 1malaysiakini
    February 10th, 2013 at 3:46 PM

    apa yang anwar bangkang, apa yg dia kutuk, apa yg dia salahkan… Adalah dirinya sendiri. Kerana dulu dia la umno. Lupa Ka!
    Kita islam bila bercakap. Ckp benar…
    Tapi tula… “bila benda bohong, di benarr benarkannya” sampai org percaya…

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.