Menu Utama

Himpunan Sejuta Rakyat, Kenapa Mesti Tunggu 12 Januari?

ADA sedikit pelik di kepala penulis atas cadangan Pakatan haram untuk mengadakan himpunan sejuta rakyat pada 12 Januari nanti bagi kononnya menuntut pilihanraya yang adil dan bersih.

Kenapa dia mesti nak tunggu 12 Januari?  Penulis lihat kebangkitan rakyat di Mesir tidak menunggu tarikh-tarikh tertentu pun.  Hari-hari terakhir pemerintahan Mubarak, rakyat sendiri sukarela memenuhi Dataran Tahrir menuntut pengunduran Mubarak.

Dan sekarang bila Mubarak dah turun dari tahta pun, mereka masih ke Dataran Tahrir, menuntut pengunduran Mursi pula, lepas ni sapa pulak naik pun rakyat Mesir akan ke Dataran Tahrir menuntut orang itu pula turun.

Sampai bila nak habis pun tak tahu.

Tapi tak mengapalah, yang penting disitu rakyat tidak menunggu tarikh-tarikh tertentu untuk mengadakan bantahan, sebab hidup memang teraniaya, tak payah disuruh pun mereka turun dengan sendiri.

Cuma yang pelik disini, kenapa mesti ada tarikh-tarikh tertentu untuk mengadakan demonstrasi kalau benar rakyat terhimpit dek pentadbiran kerajaan sekarang?  Itu persoalannya?

Kita tahulah Bersih ni menerima dana yahudi dari luar, untuk membayar elaun bagi ahli-ahli PAS, DAP dan PKR yang tolol itu turun ke Dataran Merdeka.  Kaki-kaki brutal yang tujuannya bikin kecoh, diberikan penginapan dan tempat tinggal hotel-hotel sekitar kawasan tersebut.

Adakah itu tujuannya kenapa mesti ada tarikh-tarikh tertentu untuk mengadakan demonstrasi, sebab nak tunggu dana dari yahudi?

Penulis yakin itulah sebabnya.  Pemimpin Pakatan haram ini tahu cerita mendakwa rakyat teraniaya dan sebagainya tu adalah cerita yang diperbesar-besarkan, hakikatnya tidak ada sesiapa pun yang teraniaya akibat pemerintahan kerajaan sekarang.

Kita jangan lupa, himpunan sejuta rakyat ini beberapa kali dirancang dan beberapa kali juga ditukar tarikhnya, atas alasan yang samalah, dana yahudi tidak masuk.

Maka itu, motivasi untuk mengerakkan orang-orang ini adalah duit.  Sebab itu kena tunggu fund dari luar masuk dulu baru boleh adakan demonstrasi.

Ini saja bukti menunjukkan demonstrasi ini adalah program yang dijayakan pembangkang yang terdesak untuk melantik Anwar sebagai Perdana Menteri.  Puak ini hanya ada gebang, bukan sangat ada sokongan.  Dia tahu yang menyokong tidak ramai, dan aktiviti seumpama ini adalah salah satu iklan untuk menggambarkan kononnya mereka ada sokongan.

Sebetulnya, serupa macam dakwaan mahasiswa semua dibelakang Pakatan haram, tapi bila pilihanraya kampus, yang pro Aspirasi menang lebih banyak dari yang pro Mahasiswa yang berkiblatkan Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya.

Jadi inilah yang rakyat perlu tahu, PAS, DAP dan PKR hanya ada propaganda.  Dia rasa dia kuat kerana ukurannya adalah dari jumlah ramai yang datang berhimpunan.  Yang dia tak nak rakyat tahu, separuh dari yang datang itu adalah remaja bawah umur yang dibawa ibu bapa masing-masing untuk menghadirinya.

Ini bukan gambaran sokongan yang sebenar kerana time mengundi nanti, bukan yang bawah umur ini yang akan buat keputusan, tapi pengundi berdaftar yang lebih jumlahnya dan takdak 1% pun dari jumlah yang datang himpunan Pakatan haram tersebut.






77 Komen to Himpunan Sejuta Rakyat, Kenapa Mesti Tunggu 12 Januari?

  1. mm says:

    Ikut suka lah PR nak buat bila??
    Pesal Perhimpunan A UMNO buat in Nov 2012? pesal tak buat bulan Jan 2013,? Jawapan: Ikut suka UMNO lah…

    • Anonymous says:

      Salah tu… PR nak buat himpunan tipu rakyat bulan januari sebab PRU-13 tak jadi buat bulan haji macam pencacai2 hamPAS ramal. Kalau PRU buat bulan haji temoh hari, himpunan tipu rakyat anjuran mat sabu komunis pasti tak berlaku. Yang terakhir diaorang buat demo mungkin BERSHIT 3.0 je. Kelakar tengok berok-berok kuning beraksi masa BERSHIT 3.0 dulu.

      Himpunan tipu rakyat bulan Januari ni, berok-berok kuning akan beraksi lagi ke?? Mungkin kali ni dah ade rakan-rakan baru…. berok-berok hijau… berok-berok oren dan berok-berok “R” warna merah. Wah.. bertambah berok-berok fuckatan ye. Hasil benih aljuburi dengan chinadoll-chinadoll kuning, merah, hijau dan oren kot….

      Kah kah kah kah kah

      • lyn says:

        yang hebat sekor beruk tua berjanggut kat kelantan. anak2 berok kata berok tua tu keramat hidup. berok tua tu boleh merupa rupa..jap kuning taik..merah ..biru..hijau..kelabu taik anjing pon ada. beruk tu suke doa jampi pecah perut aka bomoh siam lak..

    • gambus says:

      himpunan para monyet dan beruk , dan disokong oleh NGO dan parti puak Pakatan DAPigs yang menyokong murtad , orang yang ingin menghapuskan mahkamah syariah , orang yang anti Melayu dan anti Islam , orang yang tidak senang dengan segala bentuk Islamik dibumi malaysia ini .

      • pasdaplaknat says:

        Bagi saya itu perhimpunan SYAITAN dan IBLIS.. mereka bukan manusia. Manusia Allah berikan akal yg boleh bezakan BETUL ke SALAH.. FAKTA ke AUTA.. terima dan digest.. buka melopong mulut telan apa jua cerita bohong.

        Skrg perjuangan juak anjing Pakatan Haram ialah bukan krn penyelewengan UMNO BN lagi..tp krn mereka sgt2 nak kkan kuasa Putrajaya.. dn terlalu kemaruk, jd mereka terpaksa mereka2 isu supaya HALAL utk tumbangkan UMNO BN..

        itulah SYAITAN..

  2. PASpartyNGOK says:

    Politik ala Anu-war terlalu teruja dgn demo di Tahrir Square. Itulah jenis kebangkitan rakyat yang diharapkannya dan sering di sebut oleh dia dan anaknya dgn membayangkan apa yang berlaku di Eqypt akan berlaku disini.

    Msia bukan Mesir. Rakyat Msia jauh lebih effluent dari rakyat Mesir yg merasa mereka tidak diadili , tidak dihirau peduli sepanjang pemerintahan Hosni Mubarak. Kini bersama Mosni.

    Mereka sedar mereka berada diambang kekalahan. Mereka akan tewas, malah bakal kalah teruk jika bermain di even playing field. Maka , apa kan daya ? Apa kah helah dan ikhtiar mereka?.

    Mereka perlu lakukan sesuatu. Dan sesuatu itu adalah apa yang sedang mereka rencanakan.

    Tapi itu semua tidak akan mampu membawa mereka kemana.

    • HarunAlRashid says:

      Beliau (Anwar) telah merasakan diaibnya, dipenjarakan, di tumbuk dan di belasah oleh mereka-mereka yang membenci beliau semasa belum dalam kerajaan BN dahulu selaku TPM, beliau telah belajar bagaimana disiksa dan di aniaya oleh segelintir orang muslim yang berkuasa sedemikian rupa. Dgn itu, maka betul lah kata Allah kita bangkit dgn kepayahan dan kesusahan. Bukan kesenangan yang di agung-agungkan oleh segelintir manusia yang bermegah-megah dan bermewah-mewah dgn harta dan kuasa yang hanya di pinjam buat sementara itu.. Renung-renungkan ye sahabat.

  3. zumazore says:

    apa lagi yang si al-juburi anuar tu nak.. dia nak pilihan raya adil dan demokrasi.. tapi dia tu dalam PKR ada ikut demokrasi ke?.. si penyokong dia lagi auta . apa yang nak bersih, yang kena bersihkan ialah senarai pengundi PKR yang rata-rata auta (rujuk pemilihan PKR YG LALU ).
    SENDIRI KASI RIBUT … kan bodo tu!!

    • HarunAlRashid says:

      Bagi menjawab persoalan ini elok kita halusi sabda Rasulullah s.a.w.:
      سباب المسلم فسوق وقتاله كفر – متفق عليه
      Maksudnya: “Menghina, mencerca, mencaci maki seseorang Islam adalah fasiq, dan membunuh orang Islam adalah kufur.”(Riwayat Bukhari dan Muslim)

    • HarunAlRashid says:

      Maksudnya: “Wahai orang-orang yang beriman! jauhilah daripada banyak bersangka-sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian daripada sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang daripada kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepada-Nya. (oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; Sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani.” (Surah al-Hujurat: 12)

  4. mm says:

    UMNO tengah meroyan tu… Dah tekan panic button ka??

    • bangKano says:

      La ni yang asyik meghoyan ada la PAS bersama sama sekutu nya DAP & PKR. Mana tak nya semua solat hajat pecah peghut & doa mintak UMNO KO dah tak menjadi tapi dah membongkaq segala kebusukan pemimpin PR. Kat Selangoq haghi haghi ada demontrasi tak puas hati rakyat kat MB Selangoq. Kat Penang pulak DAP & PAS pulak asyik begaduh pasai isu ayaq dan ada wakil PAS negeri PP hantaq memo kat LGE pasai tindakan KM zalim & tak adil pada oghang melayu. Kat Kelantan pulak pasai isu kedai salon rambut cina di saman oleh MPKB & 2 pasangan non muslim kena saman pasai khalwat kat LTKB. Ni semua PAS akan kehilangan sokongan oghang cina dalam PRU 13 kelak. Habih la hang pa kali ni angan angan nak ke PUTRAJAYA padan muka oghang hati kaudu tak layak memerentah negagha ni.

      Di Kedah pulak isu KUIN di mana kaki tangan akademik & pertadbiran berdemao pasai gaji & elaun tak di bayaq lagi.

      Ni semua berkat solat hajat & doa untuk memusnah kan UMNO top top ngan takdir ALLAH bukan UMNIO yang dapat bala tapi PR yang dah meghana akibat hati depa yang kaudu tu.

      Tolong jawab pasai pa jadi lagu ni yang mintak doa dah teghima bala pulak sepatut nya dapat berkat & pahala…….!!!

    • yon76er says:

      Kita tegok sajalah nanti diPRU13 ya mm@Peganut PR…sapa yg akan Panik or KO mcm Imam PAS doakan tempoh ari……

    • gambus says:

      orang yang meroyan adalah orang yang sibuk nak buat perhimpunan haram dan demontrasi jalanan dan bersikap seperti binatang

    • lyn says:

      jangan sebut meroyan sensitif ..sbb meroyan tu khas bagi nizar lambai kat perak jer. pru13 nanti nizar lambai kena tembak dgn meroyam buloh betong ler..

    • MeUher says:

      ANUar meroyan nak jdi PM, HadiBAWANG sewel dulu nak lelong PutraJaya kini angau nak ke sana… Itu lah ko punya pilihan pemimpin angau, sewel, meroyan, masuk ko 3/4!!!!!

  5. tengkudin says:

    hehehhe..yang meroyan pakatan rakyat…dah banyak kali tekan button fitnah tapi satu pun tak menjadi..heheh

  6. bujuk says:

    hehhhheeeehhh…
    Apa masalah hang ni adamyan?
    Dah takda idea nak tulis ka, duk diam2 atau layan jeee.. artikel penulis lain.
    Kebiasaanya PR buat himpunan pada hari cuti supaya rakyat tak perlu ambil cuti, tak ganggu orang nak p kerja, momentum yg. lebih kuat… banyak lagilah. Najib pun buat himpunan hari cuti jugak… hang tak perasan ka?
    Himpunan PR tak sama dengan himpunan TAHRIL sebab ni d m’sia bukan mesir. Kalau buat camtu d m’sia nanti korang kata meniru dan kata nak jatuhkan k’jaan melalui jalanan… dak, PR masih menjunjung demokrasi dan undi PRU. Sebab tu DSAI ajak Najib berdebat… ni cara demokrasi.

    • Hamba Ar Rahman says:

      Lama tak nampak hang Bujuk…..siyan kat Moo…sorang2 bersilat dalam ni…hang pi cuti2 Malaysia kah Bujuk?

      • Hamba Ar Rahman says:

        Aku ingat hang dah tukar nick..sebab hang selalu mesti ada punya…memeriahkan majlis…hehe

        • pasdaplaknat says:

          Bujuk dia sbg pembakar semangat dan tukang motivasi supaya LEBIH RAMAI org akan sokong UMNO BN. Wpun dia penjilat tegar PAS PR, tp percayalah dialah yg akan menambahkan sokongan buat UMNO BN krn telatahnya..

          • gambus says:

            begitu jelas kebodohan sibujuk dan puak Pakatan DAPigs disini , malah fitnah dia sudah berapa kali dikantoikan tapi masih taktahu malu dan seperti orang yang dah takde agama apabila terus menyebarkan fitnah yang lain

      • bujuk says:

        Masa bersilaturrahim antara keluarga.. anak2 kena kenal juga kaum kerabat.

    • gambus says:

      apabila pemfitnah dan kaki penipu macam bujuk menulis .. terserlah sikap tolol dia , sebelum ni dah berapa banyak kali kantoi buat fitnah masih taktahu malu sebar fitnah lagi

      weii bodoh kau bandingkan najib buat himpunan tu buat apa?? bangang .. himpunan PAS pun berlambak diberi kelulusan TAPI kalau bersikap monyet dan beruk macam buat huru-hara Bersih tu memang patut kena maki jee …

      PR masih junjung demokrasi?? kahkahkahkah weii bodoh jawatan anwar tu demokrasi kaa?? hahaha Berdebat??? tapi keje tak buat macam puak Pakatan DAPigs , BN busy buat keje untuk rakyat ..

      bukan seperti Pakatan DAPigs hidup mereka hanya menyebarkan fitnah dan menipu sahaja !!!

      • HarunAlRashid says:

        Ya Allah!! Kalau bergini cara orang UMNO bercakap sure kali ni tukar kerajaan dari UMNO ke Pakatan Rakyat. kalau mulutnya boleh bercakap sebegini, bagaimana pula lah hati penulisnya pulak ye.. Allah hualam Bisawab. Perbanyak zikir ye saudara. Insya’Allah akan membakar titik2 hitam dalam hati dan sanubari. Ameen

    • Zarman says:

      Kes deepak tu apa cerita bujuk? Mooo? Tak nak sentuh ke? Dah makan taik banyak sgt?

      • gambus says:

        deepak dan juga Malaysia berdagang dengan Israel , menunjukkan sikap penyebar fitnah oleh golongan Pakatan DAPigs .. bila dah tebongkar fitnah mereka , bukannya mahu bertaubat atu meminta maaf TAPI apa yang dilakukan oleh kaki fitnah seperti bujuk ini ialah terus menyebarkan fitnah lain dan seterusnya .. umpama Bujuk dan orang PAS yang kat sini serupa manusia yang takde ugama .. menipu dan memfitnah demi kuasa duniawi dan kemewahan !!!

        • bujuk says:

          Aku ada dengar satu ceramah… ustaz tu kata orangyg. takda agama ni contohnya orang melayu yg. tak solat. Jadi semak diri kita dan kaum kerabat dan kawan2 kita.

          • gambus says:

            yaa semak diri sendiri dan keluarga semua .. tapi yang nyata sudah berapa kali kau kantoi menabur fitnah dan menipu , tiada perkataan maaf atau taubat kau kepada orang yang kau menipu dan memfitnah disini , tapi kau masih taktahu malu dan seperti orang yang takde ugama dan terus menyebarkan fitnah yang lain pula tiada perasaan kesal kau kepada fitnah yang telah kau lemparkan selama ini , menipu tak habis-habis .

          • bujuk says:

            ko demam ke???
            P makan ubat…

          • gambus says:

            Bujuk , sudah banyak kai fitnah kau dan kantoi , dari kes scorpene , malaysia berdagang dengan Israel hinggakan ke Deepak .. apakah mak bapak kau atau bini kau tak mengajar kau fitnah itu lebih teruk hukumnya dari membunuh .. tapi kau terus memfitnah demi Politik .. tak malu ke kau cerita tentang agama tapi memfitnah dalam masa yang sama , kau ni seperti seorang yang takde ugama bagaikan pemimpin PAS yang melacurkan agama untuk kuasa dan wang . dan akhirnya kau hanya mampu bercakap macam orang nyanyuk sahaja ???

    • lyn says:

      standard mp pembangkang kat malaysia layak debat dengan yahudi mabuk tepi longkang jer.

      • Moohyideeeeen says:

        Apa hujah ko kast sini?? Macam ni je cara org umno berhujah..Patut Najib tak berani berhujah/debat..

        • anakbochek says:

          Elehh… kau pun mana pernah berdebat Mooh. Kalau komen dari Mooh panjang berjela itu semua cut and paste orang punya. Macam ketua umum korang jugak, dia berani berdebat bila ramai penyokong, tapi bila kena soal pasal Omega terus meroyan.

        • gambus says:

          moo penyebar fitnah dan kaki penipu macam kau nak judge orang ??? dengan takat copy paste berita palsu dan cakap seperti orang nyanyuk .. kau ni lagi teruk laa moo , lagi tak berguna …

          Pemimpin BN tak payah berdebat mereka terus melakukan kerja dan meneruskan usaha JANJI DITEPATI .. tapi Pakatan DAPigs hanya sibuk buat ceramah dan sebarkan fitnah , malah mereka juga boleh marahkan rakyat jika rakyat tuntu janji mereka hahahaha bukan itu sahaja setiap masalah dalam pentadbiran puak Pakatan DAPIgs juga RAKYAT juga yang dimarahi oleh puak Pakatan DAPigs yang tak tahu buat kerja

          • Hamba Ar Rahman says:

            Kita akui tiada pemerintahan yang sempurna….DS NAjib sendiri sudah 2 kali aku dengar sendiri dalam TV (PAU dan masa di perhimpunan MIC)…beliau mengaku kesilapan dan kekhilafan BN sebelum ni…atleast ada juga kerendahan hati untuk mengaku melakukan kesilapan dan memohon maaf…cuma beliau tak sebutlah ‘saya bertaubat ‘ kah apa kah…dalam Islam memohon kemaafan amatlah dialu alukan…dan memaafkan kesilapan adalah satu perkara yang sangat noble walaupun susah nak dibuat…apa alasan rakyat untuk membenci BN….itu rakyat kena jawab sendiri….dan membuat pemilihan sendiri….tetapi apabila ramai yang keluar dari PR dan menentang PR…manakala pula Datuk Hassan Ali yang dipecat memilih untuk membuat road show dan menentang PR…di sini conflict timbul…rakyat mahu tahu hal sebenar…fitnah yang menjadi menu utama PR akhirnya menjadi racun kepada mereka sendiri…wallahua’lam

          • gambus says:

            betul tu saudara Hamba Ar Rahman .

            Negara yang bagus dan aman makmur ialah negara mempunyai pembangkang yang berkarismatik dan menjadi kayu pengukur kepada kerajaan untuk kebaikan RAKYAT.

            Tapi bila kita tengok Pakatan DAPigs yang setiap hari menyebar fitnah malah segala hal yang negatif kepada Negara dan Rakyat mereka tak peduli asalkan peluang untuk ‘membunuh’ musuh politik mereka secara halal atau haram diteruskan.

            No wonder Pakatan DAPigs ni orang semakin benci dan hina

          • bujuk says:

            Aku dengar jugak HAR, Ustaz Kazim kata.. orang PAS ni akan cari kesalahan UMNO dan d angkat sebagai isu paling besar. 2 isu paling besar yg. PAS bawa pada rakyat ialah Isteri PM tak tutup aurat.. depa kata kalau Isteri sendiri pun tak boleh betulkan macamana nak ikut? no 2. Isu hudud..
            ust.Kazim minta Najib dan pemimpin UMNO suruh Isteri tutup aurat dan laksankan hudud… habis cerita, PAS dah takda ISU dan rakyat akan sokong UMNO semula.
            PERSOALANNYA… boleh ka UMNO buat 2 benda ni…

          • gambus says:

            Bujuk masih terus dengan sikap dia , Hudud tak pernah pun PAS nak laksanakan , sebab hudud bagi orang PAS dan pemimpin PAS hanya satu lacuran sahaja .. lihat sahaja mulut pemimpin mereka bila dapat kuasa , Hadi Awang , Azizan dan Nizar jamaludin yang nyatanya memperkecilkan mengatakan hudud hanya perkara kecil dalam Islam ?? tapi sebelum itu habis semua orang Islam yang sokong umno telah dimurtadkan mereka… Malah dengan penh lawaknya dalam buku jinggay mereka sendiri tidak dinyatakan undang-undang hudud .. malah lagi lebih 20 tahun hudud PAS masih dalam keadaaan asal iaitu lemah , tidak lengkap dan yang hinanya adakah undang-undang hudud yang di draft boleh berbeza-beza antara terengganu dan kelantan .. malah dalam hudud PAS dinyatakan tidak salah sodom isteri masing2 … 20 tahun apa pemimpin pemfitnah PAS buat , mereka semua sibuk buat collection bini mereka , kereta mewah , tanah dan segala harta !!! tapi mereka tiada niatpun untuk melengkapkan dan membetulkan hudud PAS yang banyak kelemahan …

            nyatanya PAS tiada satu isupun !!! isu mereka hanya untuk kuasa dan harta sahaja – sikap suka pemfitnah dan penipu daripada PAS menunjukkan sikap mereka yang tidak ikhlas dan penuh munafik

          • bujuk says:

            bro.. hang kenai Ust.Kazim tak?
            Tu.. abang dia dulu Kepten Najimudin(ADUN perak). Dulu Abd. dia ni selalu ceramah/forum dengan Ustz. Mashitah dan Ust.Jamil khir. Org. PAS dulu rajin tadah telinga bila depa ceramah.. itu dulu. Aku tak kata Ust.Kazim ni UMNO, tapi aku boleh kata dia pro umno dan ceramah tu aku rasa dalam majlis umno sebab dia kata “PAS kata kita(umno)..”
            Apapun aku masih respek orang2 alim yg. menyatakan kebenaran, tak kira duduk belah mana. Tapi aku tak respek mereka yg. jadi BENTENG penguasa iaitu membenarkan segala tindakan ketua mereka walaupun bercanggah dengan prinsip islam.

          • gambus says:

            itu hak dialaa , yang kau nak kaitkan dia buat apa !!! Dia cakap dengan penuh keinsafan tanpa terlibat dengan politik . Orang macam ni yang patut di angkat bukan penipui dan kaki fitnah macam kau dan pemimpin PAS tu yang hanya pandai melacurkan agama

            Tapi bila kaitkan dengan totok PAs dan lembu DAPigs macam kau dan pemimpin kau , semuanya hancur , dah terbukti kau hanya melemparkan fitnah dan menyebarkan berita palsu , kau tahu apa hukum tu .. sampai hari ini segala fitnah kau tak pernah menyesal pun dan mintak maaf pun . Malah orang kau terus menyebarkan fitnah lain dan melacurkan agama Islam demi kepentingan politik dan kuasa

          • bujuk says:

            Memang la kata2 dia patut d angkat… iaitu PM suruh isteri dan ahli tutup aurat dan laksanakan hudud. Inilah jugak yg. penceramah2 pas selalu sebut.. takda bezanya.

  7. alfie60 says:

    Ini macam ala si American Dr Martin Luther King the ‘million men march’. Nampak sangat Anwar mengguna idea idea import dari Amerika.

    Tapi saya fikir ia tak seteruk macam trend sekarang saperti ‘convoy big bikers’ yang kaya dan berpangkat tinggi pergi riding di highway kita yang mengguna private marshal dari polis yang offduty untuk escort mereka dan memonopoli sentiasa jalan di sebelah kanan sehingga public tidak boleh over take mereka seperti insident di Karak highway hari Ahad petang tadi.Rakyat dah mula jelak dengan perangai ini. Tak kan kerana 5 or 6 orang bikers nak makan angin riding motobike semua rakyat kena suffer beb!!!
    Silap silap nanti orang yang sokong BN dulu pun join Anwar’s million men march.
    Ah Jit Gor lu cakap mahu hapus corruption start by taken some action on this.

    • Moohyideeeeen says:

      Himpuna Sejuta Belia tu Ape???

      Saiap ada k-Pop (Bayar dekat RM2juta), artis2, Pemimppin2 UMNO tayang kereta mewah….

      Tapi sedidh..nasib baik ada kakitangan kerajaan yg dipaksa hadir, kalau tidak tak der org pun..

      • alfie60 says:

        Moo,BN punya event is cool and its a jam session tapi kalau PKR buat event is about creating mayhem and riot supaya BBC,ABC dan any foreign TV station nak video your supporters di pukul oleh polis selepas mereka pukul polis tapi tak di tunjuk oleh mereka.
        Tapi sekarang ni budaya private ‘big bikers’ punya konvoi yang monopoli jalan di highway yang mengguna offduty police untuk jadi escort dan marshal peribadi mereka supaya ride mereka seronok dengan public kena ikut belakang mereka.Semalam Ahad kejadian ini terjadi di MTD Karak highway.Kalau beruk beruk big bikers masih bermaharajalela mereka akan di langgar oleh rakyat nanti.

  8. korokstabang says:

    Adamyan minta ejas topik.

    Himpunan Sejuta Keldai Kambing dan Lembu Pada 12 Januari 2013, sekian terima kasih.

    Muehhhahahahahaha

  9. umnototok says:

    Saja nak test market tu…

  10. selendangbiru says:

    Perhimpunan lembu lembu PKR!….zero minded betul.

    • Moohyideeeeen says:

      Kalau Lembu pesal umno takut sangat???? Sampai Menteri KDN abgi arahan kat Polis??

      • Zarman says:

        Sebab lembu tak berakal, apa dia nak buat, dia redah je, kalau nak komen dia komen pakai kepala lutut…

      • selendangbiru says:

        Dah mmg standard penyokong PKR tahap lembu lembu disuruh ikut jer tanpa fikir buruk baik!….zero minded.

      • HarunAlRashid says:

        Kerana kau kata lembu-lembulah maka kerajaan PR memerintah di Selangor, Perak (satu masa dulu), Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan. Pasal orang dah muak dgn janji-janji Pemerintah yang rasuah. Dah 57 tahun memerintah negara. Kemana arahnya Malaysia hari ini?? Negara makin miskin dan melayu makin tinggal ke belakang.. Tanah tergadai dan ekomoni masih di kuasai oleh orang bukan melayu, yang paling aku benci sekali anak-anak kita yang ambil PTPTN ni sekarang adalah “hamba abdi zaman moden” yang terpaksa membayar balik hutang sipihutang pada kerajaan sehinggakan ada yang dah muklis kerana hutang-hutang ni. Fikir-fikr kan lah wahai orang yang beriman dan beramal soleh. Allah Hualam Bisawab.

    • HarunAlRashid says:

      Kalau tak percaya saya boleh tunjukkan pada kamu kisah benar yang berlaku masa ni di Gombak Taman Selasih, antara orang yang sangat taat dan hormati perjuangan UMNO dari dulu sehingga kehari ini berhadapan dengan pemimpin zalim yang bergelar Menteri yang ingin memusnahkan kerjaya beliau dengan menutup periuk nasi beliau dan seramai 100 orang pengusaha lain yang bersama-sama beliau majukan tempat tersebut selama 11 tahun ini. Beliau hanya minta tempoh sehingga beliau dapat membayar balik pinjaman bank yang berjumlah 1.5 juta tapi telah di tolak permohonannya sehinggakan tempat tersebut tidak dapat beroperasi masa ini. Yang lebih menyedihkan beliau telahpun mendapat surat sokongan dari YAB DS Najib yang mana surat tersebut juga tidak di layan oleh Menteri yang menzalimi rakyat ini.. Maafkan saya bukan orang PAS, Bukan Orang Keadilan dan bukan juka orang UMNO, just nak cari kebenaran yang hakiki sebelum ajal.. Jadi renung2kanlah. Saya berani jumpa YAB DS Najib atau pun sesiapa yang berkuasa mendengar penjelasan ini sehingga hamba Allah SWT ni di bela dan di beri keadilan yang setimpal dengan pengorbanan beliau terhadap orang melayu di tanah bertuah ini. Allah mualam Bisawab.

  11. Cfu says:

    12 Januari jatuh pada 29 safar. Ada 2 perkara penting yg berlaku pada bulan safar menurut sejarah islam:
    i. Peristiwa Berdarah ar-Raji’ yg mengorbankan 6 pendakwah yg diutuskan rasulullah saw dibunuh kafir Quraisy.
    ii. Jatuhnya kerajaan Islam Abbasiyah di tangan tentera tartar Monggol.

    Jelaslah di sini bahawa Himpunan pada 12 januari mengulangi sejarah orang-orang kafir/musuh islam yg ingin menghancurkan Islam yg diperjuangkan oleh UMNO. Semoga Allah swt melindungi Malaysia di bawah pimpinan UMNO ISLAM daripada dihancurkan musuh Islam PR bersama sekutunya. Amin…

    • Moohyideeeeen says:

      UMNO perjuang Islam?????? Kena perlekeh dgn MCA pun, umno tak berani tegakkan. Baru ni Unisex saloon kat kelantan, umno tak defend pun, malah condemn pulak PAS sebab tak benar buat Unisex saloon. Hudud pulak??

      Macam mana kata pejuang Islam???

      • gambus says:

        si penipu Moo cuba menyalak lagi mengenai hudud kakakaka sedangkan telah terang hudud hganya mainan dan sebagai satu lacuran terhina oleh golongan penabur fitnah dalam PAS dan PKR .. MCA perlekeh UMNO hahaha tak payah tabur fitnah laa beb ..

        Unisex kat Saloon dan saman khalwat menunjukkan jelas sikap pelacur agama oleh pemimpin agama PAS , lihat sahaja pemimpin PAS nanti yang akan terus menjilat bontot dan melutut kepada DAPigs ketakutan dan setiap perkara yang dulunya tidak boleh semuanya akan jadi halal untuk kepentingan kuasa dan wang .. itulah PAS menggunakan Islam dan pelacur agama yang mereka laungkan.. Hari ini haram esok jadi halal , hari ni tak boleh tiba-tiba esok boleh pula.

        Mari kita semua tengok lakonan pemimpin agama PAS yang sudah gilaa , hinggakan penyokong golongan murtad pun mereka sanjung

  12. MeUher says:

    Trend dulu puak puak Bulan mengambang mengikut DaPig pi meroyan kat jln raya, mai lynas baru2 nih puakpuak DaPig kena turun padang….menunjukan puak2 bulan mengambang dah ramai yg pulih…..

    Tapi masih ramai yg dok Sapu bontot DaPig Dan tongeng bontot kat ANUar!!!!

  13. Anak Lenggong says:

    Standard la bahasa bujuk..kalau tak backing PR nanti takut kena sumpah kena cerai bini lak..bujuk aku tak jumpa lak komen ko pasal KUIN tu..pe hall..

    Sebenarnya, ,mereka ni buat satu tarikh sebab nak kumpul berok2 upahan saperti bujuk,mm,moon supaya boleh datang berhimpun. Bujuk ko kata cari hari cuti sebab orang tak kerja betul ke..tak menyusahkan orang ramai..masa tu peniaga tak tak berniaga ke, pemandu teksi tak kerja ke, pihak swasta takde kerja ke..dan orang kat KL ni tak keluar untuk bawa keluarga beriadah ke..ooo mungkin kat kelantan camni kut waktu cuti semua dok kat tepi padang dengar kelentong dan fitnah daripada pemimpin PAS kut. Pada orang PR hak asasi cuma untuk mereka sahaja tetapi orang ramai dinafikan hak..ini ke perjuangan PR dan NGO kalian.

    • bujuk says:

      Orang meniaga memang suka kalau orang ramai… kalau taknak ada orang p niaga dalam hutan… tapi kalau peniaga bodoh tutup kedai sebab ikut arahan polis/dbkl jangan salahkan orang lain. ituari d ambang merdeka bersih serang dataran, tak jadi sambut ambang merdeka.. peniaga kaut untung tu… takda masalah apapun. Masalah datang bila fru serang… stop.

      • gambus says:

        wee bodoh laa kau , kat Jalan TAR tu kau ingat dorang taknak bukak kedai kaa kalau orang ramai , tapi kau tengok sikap orang PAS dan PKR yang macam Iblis , mereka menyalak macam anjing , dsan membuat huru hara dan kau kata sebab FRU kejar?? weii bangang FRU tak payah kejar pun , badut-badut bodoh PAS dan PKR tu memang akan melakukan huru hara seperti yang dilakukan dalam Bersih satu dan dua .. ambang merdeka kau kata peniaga kaut untung?? weii sudah-sudahlaa buat fitnah .. bangang punya orang cakap tak guna otak langsung !!!

  14. Anak Lenggong says:

    Kah kah kah…Rupanya melayu PAS ni gunakan islam sebagai topeng untuk menipu ahli yang bodoh saperti moon, mm, bujuk je..sedangkan hakikat sebenarnya mereka ni tamakkan kuasa dan kekayaan..kalau nampak perempaun dan duit ilang serban kat kepala. Selain daripada isu KUIN tengok ni…

    Dari antarapos.com

    SELAMA: Semuanya gara-gara keputusan PAS Pusat. Ghairah meletakkan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari yang baru empat bulan menyertai PAS sebagai calon bertanding Parlimen Larut pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) punca ahli akar umbi mula bertelagah.

    Strategi PAS Negeri dan Pusat itu telah menimbulkan kekalutan baru selepas Yang Dipertua PAS Kawasan Larut, Dr Mohd Dhari Othman yang awalnya dipersetujui calon bertanding di kerusi DUN Selama, terpaksa digugurkan.

    Calon baru di kerusi DUN Selama pula adalah Ketua Penerangan Pemuda PAS Negeri, Mohd Akmal Kamaruddin yang terpaksa memberi laluan kepada Fauzi membuatkan ahli akar umbi tidak senang duduk.

    Semalam menjadi kemuncak bantahan apabila kira-kira 1,500 ahli PAS di enam cawangan utama dalam DUN Selama nekad tidak keluar mengundi pada PRU 13 rentetan pengguguran Mohd Dhari.

    Memetik laporan Sinar Harian, Ketua PAS Cawangan Sungai Bayor, Ahmad Zanian Md Shuhor berkata, PAS Negeri menerusi Pesuruhjayanya, Abu Bakar Hussain telah mengumumkan Mohd Akmal adalah calon PAS Dun Selama.

    Menurutnya, pengumuman itu dibuat ketika perjumpaan beliau dengan PAS Kawasan Larut termasuk Majlis Tindakan Dun (MTD) Selama, cawangan-cawangan dan Unit Peti Undi (UPU) Selama.

    “Dr Mohd Dhari sebelum ini telah diuar-uarkan dan dipersetujui akan menjadi calon PAS bagi DUN Selama.

    “Manakala Mohd Akmal pula sepatutnya menjadi calon untuk Parlimen Larut. Pertukaran berlaku apabila PAS Pusat membawa masuk Datuk Mohd Fauzi Shaari yang baru empat bulan menyertai PAS diangkat sebagai calon Parlimen Larut,” katanya pada sidang media di Markas PAS Kampung Tapah, di sini, semalam.

    Hadir sama, Setiausaha PAS Cawangan Kampung Tapah, Abdullah Man dan Timbalan Ketua Cawangan PAS Kampung Tapah, Mohd Yatim Judin.

    Beliau berkata, semua ahli PAS di cawangan Kampung Tapah, Kampung Garok, Kampung Teluk Mas, Sungai Bayor, Kampung Air Kuning dan Redang Panjang kecewa dan membantah keputusan meletakkan Mohd Akmal sebagai calon bagi Dun Selama.

    “Alasan tersebut turut disokong beberapa faktor yang menyebabkan kami di sini menolak beliau sebagai calon.

    “Yang pertama, Mohd Akmal bukan anak tempatan Selama tetapi beliau berasal dan tinggal di Batu Kurau, manakala Mohd Dhari ialah anak jati tempatan Selama dan dilahirkan di Kampung Tapah.

    “Malah, Mohd Dhari sememangnya telah sekian lama menjalankan kerja-kerja parti di kawasan Larut khususnya Dun Selama hingga beliau sangat dikenali semua peringkat umur masyarakat di sini,” katanya.

    Ahmad Zanian berkata, selain itu, dari segi kewibawaan pula, Mohd Akmal masih muda dan belum cukup berpengalaman sedangkan Mohd Dhari begitu banyak pengalaman serta berpendidikan tinggi.

    “Lebih mengecewakan apabila kini seperti wujud tindakan mengutamakan kroni kerana Mohd Akmal adalah menantu kepada Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang,” katanya.

    Beliau berkata, penyingkiran Mohd Dhari sebagai calon adalah sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku.

    “Hal ini kerana, menjadi kezaliman, penganiayaan dan penghinaan terhadap beliau yang telah sekian lama mengabdikan diri kepada perjuanganPas,” katanya.

    Menurutnya, walaupun telah beberapa kali pihak Pas Cawangan, MTD Selama, dan Pas cawangan-cawangan membuat rayuan dan perundingan dengan Pas Pusat serta Negeri, namun suara di peringkat akar umbi langsung tidak didengari atau diambil kira oleh pihak atasan.

    “Sebelum ini sebanyak dua kali rayuan dibuat dan terbaru pada 3 November lalu jam 2 petang satu perjumpaan pihak Jawatankuasa Harian dengan Ketua-Ketua Cawangan dan UPU dalam Dun Selama telah diadakan.

    “Pada perjumpaan itu, satu undian telah dibuat dan Mohd Dhari telah mendapat 14 undian manakala Mohd Akmal hanya mendapat 9 undian.

    “Daripada keputusan itu, jelas menunjukkan bahawa kami di sini tetap mahukan Dr Mohd Dhari sebagai calon atas banyak faktor yang sememangnya memberi keyakinan,” katanya.

    • Moohyideeeeen says:

      Ini masalh biasa. dalam umno pun ada KJ. Siap KETUA Pemuda umno lagi. Korang suka ka KJ?? Kalau tak suka sebab apa beliau dilantik???

      • Brother_Borak says:

        Dia tidak dilantik. Dia dipilih. Bila dipilih itu maknanya ahli suka pada dialah. Kalau ada yang tidak suka tapi majoritinya suka kerana itu dia dipilih. Tidak suka semasa pemilihan, selepas pemilihan kami sukalah kerana kami satu pasukan. Kami telah tranformasi.

    • tengkudin says:

      gaduh jugak ka dalam PAS ye..biasalah..GENG ANWARISMA kan MAJORITI dalam PAS!…jadi elok la dalam PAS ada PLURALISME, GAY, KHALWATISME, ZINA, SEKS…ehh..cukup la ramuan ni dalam PAS! hehehe

    • Hamba Ar Rahman says:

      Oooo…bekas Pengarah ker…yelah…daripada duk umah tak buat apa2…masuk politik…dapat juga up kan sikit life…dapat pengaruh lagi…populariti lagi….isi masa lapang…hehe

  15. Pemerhati says:

    Bujuk menyepi baru-baru ni bukan bercuti tapi dia menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan otak dia tu supaya terus mendengar arahan yang disetkan oleh tuan dia saja. Kalau mesin selalunya bila diselenggara akan ditukar jenis-jenis minyak ataupun tambah minyak gris yang dah kering tapi kalau Bujuk mungkin dia hirup air basuhan kaki Nik Aziz kot.

  16. pasdaplaknat says:

    kejap jd Bujuk kejap jd MooLembu.. mana satu org nya ni..hahaha..xramai mana pun pencacai PAS/PR kt sini..watak sja lebih..

    • MeUher says:

      Kebab hentam bontot cina, kejap bantai bini orang, kejab jolok budak laki….tuu laaa Ketua Umum mereka. Yang tak buat n tak senruh bini dia Haaaaahah!

      Tuh lah STD cai cai angkat KETUA tok masuk syorga!

  17. WokYoh Samad says:

    memang diaorang ni ada perancangan licik nak meramaikan majlis haram PR dengan ‘unsuspecting victims’. Kawe pernah terkena masa student dulu dengan sorang member ni, bersubahat dengan mak bapak dia orang kuat PKR. Kata nak pergi jalan2 rumah dia masa cuti semester, rupanya nak bawak pergi ceramah PKR. rasa macam nak bagi pelempang je kat member aku tu.huh!

  18. akmal says:

    tak payah la layan penganut pakatan haram jadah ni buang masa je.dia hanya nampak salah umno bn,yang dia tak nampak apa yang baik umno bn dah buat.otk mereka dah beku.dia punya diri sendiri pun tak pernah buat salah tak pernah silap.bodoh mcm lembu.

  19. genster besar punya says:

    dunia semua nie….dimana akhlak manusia jatuh … disebabakan politik….ingat mati …amal yg kita ada..leh kita jawab esok..

  20. HarunAlRashid says:

    Surah Ai-Nisa’ Ayat 5 berbunyi: Wahai orang yang beriman! Hendaklah kamu menjadi orang yang sentiasa menegakkan keadilan serta menjadi saksi (yang menerangkan kebenaran) kerana Allah, sekalipun terhadap diri kamu sendiri, atau ibubapa dan kaum kerabat kamu. Jika orang (yang di dakwa) itu kaya atau miskin, maka Allah lebih mengetahui maslahat kedua-duanya. Oleh itu janganlah kamu mengikut hawa nafsu supaya kamu tidak mengeleweng daripada keadilan. Jika kamu memutarbelitkan keterangan ataupun enggan (daripada menjadi saksi), maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.

  21. HarunAlRashid says:

    Ingin nak kongsi satu ayat Allah SWT dari surah Al-Hajj Ayat 11 berbunyi: Ada antara manusia yang MENYEMBAH ALLAH dengan sikap dan pendirian yang tidak tetap. Maka jika dia beroleh kebaikan, senanglah HATInya dengan itu dan jika di timpa fitnah kesusahan, berbaliklah dia semula (kepada KEKUFURANNYA). (Dengan sikapnya itu) rugilah dia di dunia dan akhirat, ITULAH KERUGIAN YANG NYATA.

  22. eyla says:

    hmm. apa salahnya jika semua UMAT ISLAM bersatu. tak payah menghina sesama sendiri. tak payah nak tegakkan parti mana yg bagus, parti mana yg buruk. inilah melayu. jatuh sebab politik. masing2 ada niat tersendiri untuk kepentingan parti2 mereka. semua parti ada baik, ada buruknya. selebihnya, hanya ALLAH yang Maha Mengetahui semuanya.

Leave a Reply

Threesome