|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: Adamyan | Diterbitkan pada: 28 December 2012| Kategori: Adamyan,Utama | 58 Comments »

Ajaran Islam Mana Satu Ajar Menyalibkan Patung Ni?

MACAM-MACAM benda bodoh dibuat orang terdesak, tidak terkecuali Mazlan Aliman dan kumpulan Orennya yang membuat bantahan petang tadi (selepas Jumaat).  Yelah, lepas Jumaatlah sebab waktu itu memang sudah sedia ada orang, tak payah susah-susah nak cari orang lagi.

Itupun keruh je penulis lihat, takdelah ramai mana pun (ikut dari  gebang 30 ribu orang datang).  Itu tak dibanding dengan 112,350 orang peneroka di seluruh negara lagi tu.

Tambah ‘memburukkan’ keadaan bagi Mazlan Aliman, ada pulak kumpulan satu lagi penyokong Felda yang berani menyergah kumpulan Mazlan Aliman ini.  Eh, kata mewakili keseluruhan peneroka dan generasi kedua, yang kumpulan satu lagi tu datang mana, Ladang Rakyat ke?

Kalau tak salah penulis, ada rancangan nak berkhemah dan lambakkan setengah tan kelapa sawit depan pejabat Felda dan apa segala, tapi elok je bersurai lepas serah memorandum?  Apa sudah jadi?  Telur sudah masuk ke dalam?

Begitu juga tidak nampak kehadiran pemimpin utama Pakatan haram ini, yang ada hanya ‘tokoh-tokoh’ yang biasa-biasa saja hadir memberikan sokongan, dari PAS saja pulak tu, dari PKR dan DAP (apatah lagi), langsung tak nampak bayang.

Penulis pun peliklah, macam mana orang yang dihalau dan dihalang dari masuk di hampir semua penempatan Felda yang dia singgah dalam Konvoi Jelajah Oren, ada hati nak minta Tan Sri Isa Samad selaku Pengerusi Felda letak jawatan?

Patutnya peneroka Felda yang serama 112.350 orang inilah yang ramai-ramai turun membanjiri depan Wisma Felda mendesak supaya Isa Samad letak jawatan.  Ini Mazlan Aliman, siapa Mazlan Aliman?  Dia sendiri jadi macam sekarang pun antara lain atas hasil usaha Felda sebab khabarnya dia ni anak peneroka.

‘Jadi anak peneroka, sudah tentu pernah makan beras dan lauk pauk yang dibeli secara hutang dari kedai D’Mart.  Kemudahan tu siapa sediakan, bukan Felda ke?  Begitu juga bantuan persekolahan dan sebagainya.  Dan sekarang dia cakap Felda menganiaya dan merampas hak peneroka?

Apa merit kau?

Kau sendiri pun dihalang orang dari masuk kawasan Felda, siap nak dipukul orang lagi sebab buat bising dengan ceramah melalui mikrofon yang dipasang di atas kenderaan (termasuk cuba ‘bunuh’ peneroka), itu pun masih ada hati mengetuai himpunan yang kononnya mewakili peneroka Felda dan generasi kedua mereka.

Sementara itu, yang menarik perhatian penulis, ada pulak patung Isa Samad yang disalib dan di arak dalam perhimpunan petang tadi, itu ajaran Islam mana ajar?  Bab mana dalam Al-Quran ada sebut pasal salib-salib ni?  Kata parti yang berasaskan sunnah, hadis dan Al-Quran, perlembagaan parti meletakkan Al-Quran sebagai sumber rujukan tertinggi dan sebagainya.

Dah kemana semua tu?

Betulah hipokrit dan tidak boleh dipakai.

Ada 58 Comments setakat ini.

  • pasdaplaknat
    December 28th, 2012 at 8:26 PM

    Laahaulawala Khuwata Illabi llah..
    Politik jenis apakah puak2 Pakatan Haram mahu tonjolkan pd rakyat? Adakah ini dikatakan lebih demokrasi atau sebenarnya membodohkan diri mereka?

    AKhlak jenis apakah yg dikatakan lebih baik dr UMNO BN jika kedudukan sekarang inipun Pakatan Haram dan PAS beramal dgn perangai JAHILIYYAH??

    Moga Allah selamatkan negara ini dr perosak2 Pakatan Haram ini.AMinn.

  • tengkudin
    December 28th, 2012 at 8:37 PM

    nilah pluralisma yang PAS perjuangkan…

    semuanya dibolehkan dan dihalalkan…

  • HackerXP
    December 28th, 2012 at 9:03 PM

    ada terbaca beberapa komen budak-budak PAS di facebook yg kata patung salib tu adalah gambar edit.

    ada tak penyokong PAS di sini yg berminat utk spin ikut gaya yg sama?

  • org pencen
    December 28th, 2012 at 9:11 PM

    forum mykmu tak umphla..tranungkite lg best..penyokong umno banyak berkampung kat situ hehe

  • tengkudin
    December 28th, 2012 at 9:35 PM

    toksah la nak promote tranugkote..kat sini..server pun tak kenal..heheheheh

    Unhappy FELDA settlers punch and tear a banner bearing an image of Felda Settlers’ Children Association (Anak) chairman Mazlan Aliman during a demonstration.– NSTP/Chan Wai Yew

  • tengkudin
    December 28th, 2012 at 9:38 PM

    buletin utama pun ada tunjukkan patung tu…edit kebendanya,,…nak spin apa lagi totok PAS sekarang??? hehehe..

    dapat tau ada orang tak puas hati ANAK si MAZLAN tu songlap duit jugak..heheh

  • freemalaysiakini
    December 28th, 2012 at 9:55 PM

    Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

  • delta_source
    December 28th, 2012 at 9:55 PM

    Kat harakahdaily pun ada…

  • raplahjingaa
    December 28th, 2012 at 10:19 PM

    DAP telah menyerahkan tugas untuk menhancurkan FELDA dan MARA kepas PAS, PKR menyerang PETRONAS dan DAP sedang rancak menyerang Syed Mokhtar Al-Bukhary hingakan roti GARDENIA pun diboikot oleh ramai peniaga runcit Cina ( bukan semua )

    Busuk hati puak-puak ni semua yang berkenaan dengan orang Melayu di serang mereka.

  • raplahjingaa
    December 28th, 2012 at 10:21 PM

    tranungkite best ?? best untuk cai PAS yang di dibawah tempurung…ounk ! ounk ! ounk !

  • raplahjingaa
    December 28th, 2012 at 10:41 PM

    Marah konon…bila FELDA bagi duit…puak-puak ni la yang dok kat depan sekali hulur tangan buat muka tak malu.

  • Tasyahud Akhir
    December 29th, 2012 at 12:04 AM

    Itulah pun agenda mereka. Cuma puak cai macai diorang je yang gelap hati dan perasaan dan perasan alim.
    Sebenarnya banyak benda yang melibatkan melayu nak ditarah dek manusia yang tak kenal diuntung ni.

  • Tasyahud Akhir
    December 29th, 2012 at 12:20 AM

    Sebagai menantu peneroka Felda yang dah dekat 25 tahun bersama mereka, saya tak pernah nampak pun kesusahan atau teraniaya atau sebagainya seperti yang didakwa puak2 ni. Malah Felda memberi kebebasan yang luas untuk peneroka memilih untuk bersama2 Felda 100%, 50-50 atau 100% sendiri. Jadi apa masalahnya yang sampai kata Felda mengkhianati peneroka.
    Kalau di tempat pak mertua saya ni rata2 peneroka adalah berada di kelas pertengahan. Dengan kata lain yang malas bolehlah serah kat Felda dan dapat income RM 1,500 sebulan. Yang rajin buat sendiri dan boleh dapat pendapatan RM 4,000 ke RM 6,000 sebulan.
    Mungkin si Mazlan Aliman and the gang ni adalah dari kategori anak peneroka yang telah pajak ladang ke orang lain atau orang tengah terutama tokeh2 cina. Percayalah beb orang yang percaya kat Mazlan ni tak pernah masuk Felda dan tak kenal orang Felda.

  • Tubir
    December 29th, 2012 at 12:57 AM

    Kalau setakat menantu peneroka baik duduk diam aja ……jangan campur hal kami…..lebih baik kau jaga benda yang bapak mertua kau kasi tu cukup….
    KAMI PENEROKA TAU APA NAK BUAT

  • Tasyahud Akhir
    December 29th, 2012 at 1:23 AM

    Aku tak pernah campur urusan pak mertua aku pun, duit hasil dia untuk dia dan keluarga dia. Sebab aku pun ada tanggungjawab bagi makan anak dia.
    Tapi yang pasti ko mungkin peneroka yang dah pajak ladang kat orang lain. Bila tak dapat hasil ko pun meroyan cakap Felda amik hasil ko.
    Tak pun ko ni jenis peneroka yang tak pernah pergi ladang pun. Kalu ko peneroka sawit. Dari membaja, petik buah , loading buah semua ko upah orang. Wei orang yang ko upah tu la untung pasal tu .

  • Tasyahud Akhir
    December 29th, 2012 at 1:25 AM

    Atau pun ko peneroka yang kufur nikmat dapat hasil beribu2 ko joli pas tu tak de duit ko kata Felda rompak.

  • baba
    December 29th, 2012 at 2:29 AM

    ini ajaran sesat dari pakatan syaitan. sejak kawan dgn dap, ajaran sesat menjadi pegangan mereka.

  • bujuk
    December 29th, 2012 at 8:15 AM

    Bila kaduk naik junjung…. lebih sudu dari kuah. orang tegur sikit, mula nak menyumpah. Sedar diri la… bro, lu takda syer dalam felda la.

  • PASpartyNGOK
    December 29th, 2012 at 10:01 AM

    Apabila berlakunya perbuatan mungkar saperti menyalibkan patung manusia serupa itu tidak wajar kita menyoal puak pAs ini mengenai hulum hakam, halal haram. Ini kerana pAs pada kita tidak pernah di pertanggungjawabkan oleh mana2 pihak utk memegang tag mengenai hukum halal haram.

    Siapa pAs bagi kita terlalu berharap utk buat kerja mengikut syariat, nas, dalil dan firman. Disebalik dakwaan mereka akan tahap kepakaran mengenai hukum hakam islam, berbuatan Hadi mengkafir islam lain merupakan perbuatan laknatullah yang patut dikecam hingga ke akhir hayat dan tak boleh dimaafkan.

  • raplahjingaa
    December 29th, 2012 at 11:03 AM

    Bukan Peneroka halau puak oren keluar FELDA ke ? ke BN import orang luar berlakun jadi peneroka FELDA ? tak pun peneroka ladang rakyaat Kelantan yang di bawa BN untuk tujuan tersebuat di gugusan FELDA ??

  • P164
    December 29th, 2012 at 11:16 AM

    Ko tau ape nk buat ke…
    Kalau kerajaan BN x bagi peluang kt ko jadi peneroka dulu, ko x da tanah aku rasa.
    Bersyukur lah dengan apa yang ko dapat sekarang.
    jangan jadi kacang lupakan kulit..

  • mohamad Isa
    December 29th, 2012 at 11:27 AM

    Besan aku orang Felda. Mereka hidup senang sekarang setelah bersusah payah asebagai peneroka. Haram jadah yang membuat cerita buruk mengenai felda adalah orang2 yang akan mula2 sekali menyerbu untuk mendapatkan duit RM 5000/ seorang dan juga anak2 mereka. Sikit hari lagi duit BRIM yang RM500/ pula yang akan mereka serbu…tengoklah nanti. !!!.

  • Hamba Ar Rahman
    December 29th, 2012 at 12:21 PM

    Aku pun dah tak reti nak komen apa2 PDL…perasaan tu sedih ker…geram ker…tak tahulah nak cakap..orang2 kita sekarang ni dah kurang ajar sungguh…dah hilang semua ciri2 kesopanan dan kesusilaan…zaman2 dulu…orang berpolitik juga…tapi ada sopan santunnya….budak2 sekrang dan generasi sekarang ni memang tak cukup diajar…jika kita tak beringat….macam itu jugalah anak2 kita nanti…ia akan menjadi contoh dan ikutan..nauzubillah….

  • Tasyahud Akhir
    December 29th, 2012 at 12:30 PM

    Bro, mana bait2 perkataan yang aku menyumpah dia.
    Sape kaduk naik junjung? Bro, ko memang cakap pakai kepala lututlah. Dulu aku respek jugak dengan komen ko.
    Bro sedarlah bro, walaupun aku bertaraf menantu je, aku rasa pengetahuan aku tentang kerja-kerja ladang Felda lebih baik dari si Tubir yang mengaku peneroka tu.
    Masa aku di “fired” dari kerja berincome 5 angka, gara2 menjadi pentaksub AnuWar tu, ladang pak mertua aku tulah jadi penyambung hidup aku, bini aku dan anak2 aku. Ko nak cakap apa Bujuk.
    Ko tahu tak macam mana hasil ladang Felda tu boleh cover 2 keluarga aku dan pak mertua aku Bro?
    Mestilah hasilnya lumayan.
    Memang aku tak de syer dengan Felda, tapi bini aku dan anak2 aku semuanya aku galakkan ada saham KPF yang dah cecah ribu, sebab bini aku dan anak2 aku dikategori generasi kedua dan ketiga peneroka Felda. Aku memang tak boleh melabur sebab title menantu peneroka je.
    Hingga ke hari ini aku memang respek dan berterima kasih dengan Felda walaupun aku dah berniaga sendiri dan dah tak menumpang lagi.
    Ko ape cer bro, haa. Tubir ko tahu benda yang aku cer ni. Kalo ko tak tahu meh sini aku ajar macam mana nak jadi peneroka berjaya.

  • Hamba Ar Rahman
    December 29th, 2012 at 12:30 PM

    Anak2 siapa lah agaknya yang turun join tu…takkan emak bapak tak ajar kot…takkan emak bapak boleh tak amik pot…

  • Tasyahud Akhir
    December 29th, 2012 at 12:37 PM

    Bro aku tak rasa dia ni peneroka. kalu dia peneroka dia mesti tahu nak jawab apa yang aku tulis tu tak betul, terutama tang pajak ladang dan upah semua kerja2 ladang kat mat indon. Sudahnya mamat ni dapat income “bayaran tahanan” je. Bro itu pun kalu dia tahu term2 yang aku gunakan.
    Tubir! ko tahu tak apa bayaran tahanan tu ye?

  • Hamba Ar Rahman
    December 29th, 2012 at 12:38 PM

    Berpada-padalah kamu komen tu Bujuk…ramai sangat dah orang menyumpah kamu…takkan lah kamu takder langsung perasaan atau harga diri…aku siyan juga tengok kamu kena hentam…tapi salah kamu juga…kamu ni kadang2 terlebih….

  • Hamba Ar Rahman
    December 29th, 2012 at 12:47 PM

    Setuju tu bro….bini aku dulu guru…dia pernah ditugaskan di sekolah di Felda di Selangor….rata2 orang2 di Felda ni kaya2…berduit…anak2 depa ramai dah jadi professional termasuk murid2 bini aku…sekarang bini aku dah pencen….ada murid2 nya yang masih berfesbuk dengan bini aku…dalam gambar2 siap ada percutian di oversea bagai…ada yang dah buat business sendiri….jika emak bapa mereka tidak mampu menyekolahkan budak2 ni…sudah tentu mereka terpinggir dan tidak berjaya….baru2 ni isteri aku pergi hospital follow up sakit jantung….terjumpa bekas anak murid yang dah jadi cardiologist….betapa banyaknya hikmah yang Allah berikan melalui Felda ini…hanya yang kufur nikmat saja yang byk komplen…ada satu pepatah India kalau tak silap…hidup kalau asik nak komplen…kita takkan bahagia sampai bila2…yang perlu kita buat ialah memperbaiki diri dan persekitaran…dan bukan asik nak hentam dan komplen saja…

  • Tasyahud Akhir
    December 29th, 2012 at 1:02 PM

    Betul tu. Saya tersangat setuju dengan Hamba Ar Rahman. Macam saya tulis dalam komen di atas, hanya orang yang tak bersyukur je yang akan komplen. Rata2 orang PAS di Felda tahu kedudukan sebenar, tetapi dek kerana nak berpolitik sanggup mengaku hidup susah. Jangan sampai malaikat dikiri kanan mereka ni men”Amin”kan doa mereka. Baru betul2 susah.

  • Anak Lenggong
    December 29th, 2012 at 2:51 PM

    Lorr..ramai tul peneroka Felda yang datang membuat bantahan. Begitu juga dengan melayu PAS yang datang sebab Surat kerahan daripada Setiausaha Agong PAS, Mustafa Ali yang mewajibkan kesemua ahli PAS untuk hadir ke Himpunan Oren di Jalan Semarak telah dikeluakan sebelum ni tak caya tengok ni…..

    Hakikat sebenarnya Aliman tengah promote diri nak jadi calon dalam PRU13 ni..warga Felda sudah menuai hasil yang mereka usahakan selama ni. Dulu masa mereka susah takde pulak melayu PAS yang sibuk nak nolong tapi sekarang ni bila warga Felda hidup dalam keamanan dan harmoni..melayu PAS cuba untuk merosakkannya..sebab tu lah kembara oren dihalau daripada memasuki kawasan Felda..

  • gambus
    December 29th, 2012 at 4:01 PM

    si kaki penipu dan pembuat fitnah sibujuk cuba kata saudara Tasyahud Akhir menyumpah??? kasi sini bujuk apa yang beliau menyumpah tu sebab aku dah baca 3-4 kai apa yang belaui menulis ..

    dasar kaki fitnah dan kuat menipu si bujuk ni .. woii kau tu yang kuat memfitnah mana gambar DS najob sembah pope tu aku nak tau ni (fitnah terbaru kau) , boleh kita sembang lagi wahai kaki fitnah , dasar fasik punya manusia !

  • raja kongkiak
    December 29th, 2012 at 5:50 PM

    Daripada salip menyalip patung yang tak kemana pun ,lebih baik pengikut PR sula tuhhh pemimpin depa yang toron lobang jamban…baru kena jalan dia…..

  • raplahjingaa
    December 29th, 2012 at 5:56 PM

    Tu la bujuk…dia tak boleh tidur kalau dia tak buat fitnah…dia kaki fitnah dia anggap semua orang macam dia suka fitnah.

    dan itu lah PAS…himpunan munafikun yang dah tak ketahuan punca.

    Tak ketahuan punca sebab dah ramai orang Islam di negara ini yang mengetahui tembelang mereka mempergunakan agama untuk merosakkan agama !

  • delta_source
    December 29th, 2012 at 6:23 PM

    Tubir,

    Semalam kau gi Himpunan Oren 2.0 tak?

  • syaa
    December 29th, 2012 at 11:49 PM

    KAKI FITNAH YG SGT CILAKO,CILAKO.CILAKO

  • syaa
    December 29th, 2012 at 11:57 PM

    FELDA yg aman kini huru hara kerana angkara puak puak pakatan haram yg cilako

  • syaa
    December 30th, 2012 at 12:20 AM

    makin dekat pilihanraya ni,makin banyak huru hara dibuat pakatan haram ni.

  • anakpeneroka
    December 30th, 2012 at 4:35 AM

    salam..bro,aku nk cita ckit ttng kluarga aku.aku ada 8 adik-beradik(4 lelaki & 4 pompuan)ayah aku peneroka.start jadi peneroka pd thn 1973.aku BERSYUKUR sbb blh dikatakan seua adik beradik aku berjaya.walaupun org tua aku peneroka biasa (tiada jawatan) dlm FELDA.kakak aku yg sulong skrg merangkap penolong pegarah.aku anak (ke 2) lelaki paling sulong,(dari Universiti Kyoto Jepun.Master Off Makanikal & Engenering)sudah memiliki syarikat sendiri,adik aku yg ke 3(pompuan) skrg dh jadi peguam,adik aku yg ke 4(lelaki) skrg pegawai waran penjara.adik aku yg ke5 (popuan)suri-rumah.adik aku yg ke6 (pompuan)skrg suri-rumah & Pegawai di TUDM.adik aku yg ke7 (lelaki)pilot Figter TUDM masih bujang.dn yg bongsu skli (lelaki) studen UITM.
    Agak2 korang la,mampu tak org tua aku nk bayar semua kos perbelanjaan kami adik beradik ni?bukan cikit duit oi…aku belajar kat Jepun je dh berpuluh ribu RM.tapi nasib baik ada tanah sawit hampir 10 ekar…(bukan 10k ekar mcm LADANG RAKYAT tu…)masatu bukan main tebal lg muka BAPAK aku,sbb nk mintak pinjaman dari FELDA.Alhamdulillah..FELDA tolong.dari dulu..sampai la sekarang..aku rasa tak da pulak FELDA tipu BAPAK aku.skrg ni org tua aku dh pencen…dah tak turun ladang..sbb umor dh hampir 70thn.tapi tiap2 bulan incom Rm1500-2000.bergantung pd hasil sawit.tu tak termasuk pemberian dr anak2 lagi.itulah tanda KESYUKURAN yg di beri oleh FELDA pd keluarga aku.kalau ada peneroka yg kata Kerajaan tipu peneroka,sila minta KELUAR dari FELDA.sbb aku rasa ramai lg yg nk jadi peneroka skrg.
    maaf kalau cita aku ni menyakiti hati ko org.tapi aku bangga jadi generasi ke2 peneroka.

    HIDUP UMNO/BN.

  • gambus
    December 30th, 2012 at 4:49 AM

    yang bodohnya bujuk ni pun bukan orang felda nak menyalak kat sini pun , sama juga dengan Tubir … dan monyet-monyet oren pun kebanyakkannya bukan orang felda , ramai orang luar !!! kenapa penipu dan kaki fitnah PAS ni buat bodoh , dah selalu sangat menipu dan buat fitnah sampai benda ni pun tak nampak !!!

  • nazwan
    December 30th, 2012 at 4:35 PM

    Teruk pembangkang kena kali ni. Mcm dah Tak boleh melawan je.
    Cerita ngeh2 rembat tanahpun takde pulak keluar dalam harakah. Tak tahu la pulak kalau aku tak abis baca lagi. Biasa la..Politik..
    Kepada Semua Umat Islam, teruskan perjuangan anda samada dalam UMNO atau PAS & PKR ataupun atas pagar. Kalau sesat jalan, jangan lupa kembali kepangkal jalan.

  • ku2
    December 30th, 2012 at 11:56 PM

    PAS ( parti anak setan )..kalau parti islam semalaysia tentunya singkatannya PIS ..tu je dah nampak dia punya tak betul//kiranya diorang ni mengeja pun hanpeh..apa lagi ilmu..sebab tu lah si lebai2 malang yang berkopian berserban dahi tanda hitam..ikut menyalibkan patung..perbuatan menyalibkan tu pun dah macam kristian..aku rasa dalam pas memang ada agen menyesatkan orang lah..korang tengoklah peel diorang dah makin hari makin macam ilang akal..mat gian yang lepas kena sabu pun maseh leh di ajar lagi..tapi diorang ni dah minum holly water mana leh ingat lagi ajaran islam..sebab tu pak lebai ikut menyalib patung..dahlah hari tu bakar colok masa benghok mampos..ni mengusung salib..lepas ni pakai nandek kot..

  • Pejuang IMR
    December 31st, 2012 at 12:03 AM

    Orang macam bujuk ni tahu ke apa yang dia nak sebenarnya.
    Kerajaan buat MARA marah
    Kerajaan buat FELDA bangkang
    Kerajaan buat Bank Islam tak setuju
    Kerajaan buat Putrajaya nak lelelong
    Kerjaan tolong orang Islam susah di luar negara tak appreciate
    Kerajaan bantu orang susah secara terus pun tak betul
    Kerajaan nak baiki taraf pendidikan pun tidak sokong
    Kerajaan bangunkan berbagai agensi seperti PEMANDU tolong Bumiputra maju pun tak suka
    Kerajaan dirikan masjid di merata pelusuk negara pun kata tak ikhlas
    Kerajaan buka banyak peluang pekerjaan yang pelbagai pun tak nampak
    Kerajaan tutut 8 perkara yang dituntut BERSIH pun masih nak berdemo lagi.
    Aku rasa lah Bujuk orang macam anda ni hanya akan berpuas hati dengan kerajaan PR yang tidak buat apa pun termasuklah kononnya nak laksanakan Islam
    Betul tak Bujik

  • abe
    December 31st, 2012 at 10:15 PM

    Harakah mana berani nak tulis tentang perkara yang benar.Cuba bagi dia cerita fitnah gerenti akan keluar hari-hari kat dalam harakah.Bagi orang yang berfikir menggunakan akal pasti akan dapat menilai bahawa harakah adalah akhbar sampah kerana penuh dengan sifat hasad dengki dan agen penabur fitnah nombor 1 bukan saja di Malaysia tapi diseluruh dunia.Gemuk-gemuk belaka setan yang berdampingan dengan mereka agaknya.

  • hishamdn
    January 1st, 2013 at 2:28 AM

    sapa bangang pun tengok gambor tu tau ia diedit. tak sangka yg siarkan pic tu ingat org bodo sangat kot.

  • hishamdn
    January 1st, 2013 at 2:32 AM

    bodo ke ape? felda yg mazlan nak pertahankan ialah felda yg dulu yg kamu sebutkan tu la. dia nak elakkan semua hasil usaha anak felda melalui koperasi peneroka diambil alih oleh fgvh yg bertujuanb nak mengkayakan org2 xde kena mengena dgn felda mcm suku sakat isa samad.

  • hishamdn
    January 1st, 2013 at 2:37 AM

    buletin utama ya? memangla diorg suka tunjuk benda2 fitnah n berat sebelah. sapa bengongpun nmpk super imposed pic tu. tengkudin maybe tahap kamu ultra bengong.

  • bujuk
    January 1st, 2013 at 10:38 AM

    Apa yg. salah…

  • bujuk
    January 1st, 2013 at 10:51 AM

    hahaha… engkorang tanya HAR, kan dia kata ramai sangat orang menyumpah aku. TA… kan hang kata meroyan(menyumpah la tu). Aku tak kesah pun hang makan hasil felda ke tidak, InsyaAllah rezeki Allah yg. bagi bukan felda. Kalau hang tak usaha d felda pun hang boleh kerja tempat lain dan bolah sara anak-bini hang. Aku tak pernah sumpah felda, tapi sepanjang pengetahuan aku memang ada pengalahgunaan kuasa dan harta felda oleh orang atasan.

  • bujuk
    January 1st, 2013 at 10:52 AM

    kan lagi hang menyumpah orang.

  • bujuk
    January 1st, 2013 at 10:54 AM

    Yg. betul tu betullah… tapi yg. PAS pertikaikan benda yg. tak betul untuk d betulkan.

  • anakbochek
    January 1st, 2013 at 6:01 PM

    Bila kita nak pertikaikan bendamtak betul kita boleh gunakan banyak saluran2 yg ada contohnya dgn menulis surat kepada Felda, hantar surat pd Utusan atau Berita, panggil Karam Singh TV3. Tapi i memerlukan bukti. Sebab tu org tak buat ikut saluran yg betul sbb tiada bukti.

    Kesudahnya gunakan saluran politik haram dan akhbar fitnah. Itu cara termudah sbb bukti tidak diperlukan. Cukup sekadar adu domba dan ceramah fitnah dan tonjolkan diri sebagai pejuang. Hampeh….

  • raplahjingaa
    January 1st, 2013 at 10:51 PM

    Orang PAS jer yang bodoh..tu kami tau ! hehe..

  • raplahjingaa
    January 1st, 2013 at 10:53 PM

    Setahu hang bujuk ?? alahai…setahu hang…

  • raplahjingaa
    January 1st, 2013 at 10:56 PM

    Tu pun cai PAS kat FELDA menipu !! depa ni dah jadi keldai DAP…apa saja yang kepunyaan melayu depa nak musnahkan..

    DAP janji la kat depa nak kasi post MB ke…exco ke…takat post jer, kuasa kat tangan DAP…alaaaa macam si nizar colok tu..

  • warga
    March 3rd, 2013 at 9:33 PM

    Semua you cakap itu benar tapi mana ade keadilan , agama , dan bukan agama , kulit cerah and kulit hitam …ada bukti ke

  • warga
    March 3rd, 2013 at 9:34 PM

    semua orang boleh cerita tunjuk bukti

  • warga
    March 3rd, 2013 at 9:36 PM

    i nak tengok pilot itu , boleh menyanyi lagu japun ke

  • warga
    March 3rd, 2013 at 9:40 PM

    fitnat itu bukan budi bahasa rakyat malaysia . kita bukan macam negara lain kita berbilang bangsa and kaum , kalau kita bersatu berbagai kuasa ……..

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.